abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213040218
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ja. Laat Groot-Britannië weer mensen sturen en afkondigen dat het Mandaatgebied-project iets te futiel van start is gegaan. We moeten toch echt weer even tot orde van de Britten worden geroepen. Koloniën zijn nodig om de orde te handhaven van de wereld. Totale heerschappij onder eigen bewind en internationale regels. Geen oorlog meer op die manier. Geen wapens dus geen oorlog. Joepie. Long live the Quee... Oh.. Wait... :|W
Nee, niet 'o wait'. Dat is inderdaad wat moet gebeuren.
pi_213040230
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
_O-
Reageer eens op mijn pm man !
pi_213040273
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, niet 'o wait'. Dat is inderdaad wat moet gebeuren.
Even wederom heel plastisch gevraagd, maar oprecht:

Wat zal de uitkomst zijn als Israël geen wapens meer ontvangt maar andere partijen wel? Denk je dat dit geopolitieke belang niet de eerste instantie was van deze oorlog?

Wat zou een oplossing zijn om alle oorlogen te stoppen: wapens ontnemen? Of ook het karakter van de maatschappij - die in Groot-Britannië nogsteeds alomvattend is; dat het nog juist is om koloniën te hebben? Wie gaat Iran vragen om ook haar wapen transport en fondsen te stoppen?

In dit geopolitieke vraagstuk - maakt dit dan je positie niet enorm kwetsbaar? Of hoe denk jij daar over?
pi_213040361
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:48 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Even wederom heel plastisch gevraagd, maar oprecht:

Wat zal de uitkomst zijn als Israël geen wapens meer ontvangt maar andere partijen wel? Denk je dat dit geopolitieke belang niet de eerste instantie was van deze oorlog?

Wat zou een oplossing zijn om alle oorlogen te stoppen: wapens ontnemen? Of ook het karakter van de maatschappij - die in Groot-Britannië nogsteeds alomvattend is; dat het nog juist is om koloniën te hebben? Wie gaat Iran vragen om ook haar wapen transport en fondsen te stoppen?

In dit geopolitieke vraagstuk - maakt dit dan je positie niet enorm kwetsbaar? Of hoe denk jij daar over?
Ik wil niet 'alle oorlogen' stoppen. Waar komt deze aanname vandaan?

Het enige wat ik wil is dat wij (het westen) de hegemonie blijven bepalen. En dat Israel een westerse vazalstaat blijft. Niet een land dat ineens van alles zelf wil beslissen.

Landen buiten het westen die onze steun krijgen, krijgen de beste steun die er is. Maar dienen daarvoor wel hun soevereniteit en vrijheid in te leveren. Dat is zoals het zou moeten zijn.

Wat ons pas echt kwetsbaar zou maken, is een situatie waarin wij niet eens grip hebben op een dikzak als Ben Gvir. Hij zou ons slaafje moeten zijn.
pi_213040476
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik wil niet 'alle oorlogen' stoppen. Waar komt deze aanname vandaan?

Het enige wat ik wil is dat wij (het westen) de hegemonie blijven bepalen. En dat Israel een westerse vazalstaat blijft. Niet een land dat ineens van alles zelf wil beslissen.

Landen buiten het westen die onze steun krijgen, krijgen de beste steun die er is. Maar dienen daarvoor wel hun soevereniteit en vrijheid in te leveren. Dat is zoals het zou moeten zijn.

Wat ons pas echt kwetsbaar zou maken, is een situatie waarin wij niet eens grip hebben op een dikzak als Ben Gvir. Hij zou ons slaafje moeten zijn.
Goed, dat maakt wel je standpunten duidelijk, ik begrijp je nu beter en ook het stuk uit de Guardian dat je deelde.

Ik ben het alleen niet met je eens. Wederom plastisch: maar wapenhandel is een 'andere tak van sport' - altijd geweest en zal het blijven. Dus ik denk dat wapenhandel aan een 'vazalstaat' geen verandering brengt. Wat ik wel denk ik dat een bondgenootschap niet betekend dat hierbij de soevereiniteit verloren gaat. Zo zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om, in volledige soevereiniteit, handel te drijven ook in tijden van oorlog, en in de eerste voorkeur dan met een bondgenoot. Als deze de handel en overeenkomst terugtrekt, dan kan dat natuurlijk catastrofale gevolgen hebben - maar dat is dan het risico van een oorlog.

We zullen uiteindelijk zien in tijden van oorlog in de Europese Unie, wat ons dan uiteindelijk deze windeieren gelegd zullen hebben. Of in dit specifieke geval: als Groot-Britannië besluit te stoppen met handel, dan zullen we daarvan de consequenties moeten aanvaarden. Ergo: het is niet anders.
pi_213040540
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lagere vooral. Dit is tot nu toe het hoogste aantal wat ik voorbij heb zien komen. Maar het zou in lijn zijn met de 70% regel van Hamas. 28-30.000 doden in totaal zeggen ze. 70% is vrouw en kind en bejaarde en onschuldig zeggen ze. 30% dus niet. Kom je ongeveer rond de 9-10K uit. Ik vind die afwijking nou niet zo heel bijzonder.
Netanyahu zei drie weken geleden nog dat er 13.000 hamas terroristen uitgeschakeld waren (reuters artikel). Hij werd alom bejubeld omdat er dan een 1/1 ratio terrorist burger zou zijn.

Ik heb die rekensom van jou hier ook al twee keer gemaakt, dat elke volwassen man als terrorist wordt geteld, daar sloegen twee fokkers helemaal van op tilt :')
pi_213040565
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Goed, dat maakt wel je standpunten duidelijk, ik begrijp je nu beter en ook het stuk uit de Guardian dat je deelde.

Ik ben het alleen niet met je eens. Wederom plastisch: maar wapenhandel is een 'andere tak van sport' - altijd geweest en zal het blijven. Dus ik denk dat wapenhandel aan een 'vazalstaat' geen verandering brengt. Wat ik wel denk ik dat een bondgenootschap niet betekend dat hierbij de soevereiniteit verloren gaat. Zo zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om, in volledige soevereiniteit, handel te drijven ook in tijden van oorlog, en in de eerste voorkeur dan met een bondgenoot. Als deze de handel en overeenkomst terugtrekt, dan kan dat natuurlijk catastrofale gevolgen hebben - maar dat is dan het risico van een oorlog.

We zullen uiteindelijk zien in tijden van oorlog in de Europese Unie, wat ons dan uiteindelijk deze windeieren gelegd zullen hebben. Of in dit specifieke geval: als Groot-Britannië besluit te stoppen met handel, dan zullen we daarvan de consequenties moeten aanvaarden. Ergo: het is niet anders.
Punt is dat Israel steeds meer een kant opgaat, die de bondgenootschap tussen hen en het westen in de weg ligt.

Israel kent veel rationele denkers. Denkers die inzien dat goede geopolitieke banden met het westen noodzaak is voor het voortbestaan van Israel. Maar helaas hebben deze denkers aan invloed verloren, en is de typische Midden-Oosterse 'filosofie' er aan het winnen. Messiaans, tribalisme.

Het westen moet ervoor zorgen dat de rationele denkers weer aan terrein gaan winnen in Israel. Op wat voor manier dan ook. Ja, of de bondgenootschap opzeggen. Maar goed, dan moeten wij opzoek naar een ander land in het Midden-Oosten die als onze ogen en oren aldaar gaan functioneren.
pi_213040653
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Netanyahu zei drie weken geleden nog dat er 13.000 hamas terroristen uitgeschakeld waren (reuters artikel). Hij werd alom bejubeld omdat er dan een 1/1 ratio terrorist burger zou zijn.

Ik heb die rekensom van jou hier ook al twee keer gemaakt, dat elke volwassen man als terrorist wordt geteld, daar sloegen twee fokkers helemaal van op tilt :')
Netayahu zegt maar wat. Alles om uit het gevang te blijven. Hij ging er zelfs voor samenwerken met twee bavianen. Smotrich en Ben Gvir.

Kun je nagaan.
pi_213040951
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is dat Israel steeds meer een kant opgaat, die de bondgenootschap tussen hen en het westen in de weg ligt.

Israel kent veel rationele denkers. Denkers die inzien dat goede geopolitieke banden met het westen noodzaak is voor het voortbestaan van Israel. Maar helaas hebben deze denkers aan invloed verloren, en is de typische Midden-Oosterse 'filosofie' er aan het winnen. Messiaans, tribalisme.

Het westen moet ervoor zorgen dat de rationele denkers weer aan terrein gaan winnen in Israel. Op wat voor manier dan ook. Ja, of de bondgenootschap opzeggen. Maar goed, dan moeten wij opzoek naar een ander land in het Midden-Oosten die als onze ogen en oren aldaar gaan functioneren.
Mooie laatste besef inderdaad, die je deelde - de ogen van het Westen in het Midden-Oosten.

Ik ben met je eens wat betreft de foute kant die we hier op gaan, en zeker met betrekking tot de positie van Nethanyahu. Maar dat vind ik mede omdat ik Nethanyahu geen politicus en voornamelijk geen leider vind. Er waren er voldoende eens met mij deze dagen!

Alleen ik denk dat het stopzetten van wapentransporten en andere steun in tijden van oorlog tegen een mogendheid / mogendheden, die als hoofdreden de Islamitische Jihad voeren, wellicht het het wat te voorbarig is afstand te doen van deze toezegging en zeker bondgenootschap.

Ik vind dat er meer invloed moet worden uitgeoefend, internationaal, voor een recall op de onhoudbare positie van Nethanyahu - om meerdere redenen.

Goed, wat ik wel denk ik dat in vergelijking met de andere oorlogen gevoerd in het Midden-Oosten, deze oorlog nog rustig verloopt en ook met orde. Ondanks de gesneuvelde mensen: wat ik vreselijk vind, mede omdat sommigen van hen mij nog.ol het netvlies staan gegrift.

Niet meer dan te vaak heb ik dan ook geschreven wat voor een verschil in oorlogsvoering ik dit vind met voorgaande en andere in de wereld (zoals in Centraal Afrika)

Ik benieuw mij keer op keer over het enorme bezwaar dat er kennelijk ligt op het uitroepen van deze oorlog door een militante groepering en de passieve houding van onderandere ook Jordanië en voornamelijk (!) Egypte in deze hele woeste wind..

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 20:49:23 ]
pi_213040985
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Reageer eens op mijn pm man !
Jij hebt een pm
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213041936
twitter
pi_213042147
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:21 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Prima psy-ops. Het geeft de overgebleven Hamassholes twee opties voor de korte termijn: vluchten naar een ander ziekenhuis met een grote kans weer in een hinderlaag te lopen net als bij de tweede raid op Shifa. Of doen wat de VN ze heeft bevolen: De gijzelaars vrijlaten.
  zondag 31 maart 2024 @ 22:40:41 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213042686
https://www.haaretz.com/m(...)9b-a3bf-feff09e80000

Als dit waar is, dan is dat groot en goed nieuws. Israël dat vreemde boots on the ground toelaat is volgens mij echt een draai van 180 graden.

Kan iemand hier met meer eerstelijns voeling met de Israëlische politiek hier meer over vertellen en duiden?

@HannahVrede? @oblo?
pi_213042840
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:

Als dit waar is, dan is dat groot en goed nieuws. Israël dat vreemde boots on the ground toelaat is volgens mij echt een draai van 180 graden.

Kan iemand hier met meer eerstelijns voeling met de Israëlische politiek hier meer over vertellen en duiden?

@:HannahVrede? @:oblo?
Allereerst, het is weer erg gezellig voor het parlement (Knesset) en er zijn flinke demonstraties, inderdaad.

Vandaag zijn er ook vergaderingen geweest van de commissieleden omtrend de humanitaire hulp naar het Gazagebied; mede ingegeven door de demonstraties.en groeiende vraag naar duidelijkheid wat de koers wordt. (Uiteindelijk is dat namelijk hetgeen wat veel mensen hier boos maakt. Veel grote praat (door Nethanyahu), weinig knopen die doorgehakt worden).

Maar een week of twee geleden heeft een meerendeel van de mensen in 'het kabinet' wel toegezegd te willen zoeken naar oplossingen of de gestagneerde hulpgoederen aanvoer en toevoer te verbeteren, voornamelijk ook binnen in het Gazagebied. Ook onder druk van het ICJ rapport vermoed ik zelf.
Ik denk dat tijdens de commissievergadering dan nu toch één knoop door is.
pi_213042976
Israël verschilt ook niet zo veel met die apenlanden ernaast.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213042998
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
Israël verschilt ook niet zo veel met die apenlanden ernaast.
Hoe kom je tot die conclusie? Kun je uitleggen waarom jij ermee de overeenkomsten ziet en wat je hoopt dat het dan zou vertegenwoordigen?
Heb je een idee hoe op dit moment het systeem opgebouwd is in Israël? Heb je een idee hoe jij het graag voor je zou zien, omdat je denk dat dat beter zou werken?
pi_213044253
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:31 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Mooie laatste besef inderdaad, die je deelde - de ogen van het Westen in het Midden-Oosten.

Ik ben met je eens wat betreft de foute kant die we hier op gaan, en zeker met betrekking tot de positie van Nethanyahu. Maar dat vind ik mede omdat ik Nethanyahu geen politicus en voornamelijk geen leider vind. Er waren er voldoende eens met mij deze dagen!

Alleen ik denk dat het stopzetten van wapentransporten en andere steun in tijden van oorlog tegen een mogendheid / mogendheden, die als hoofdreden de Islamitische Jihad voeren, wellicht het het wat te voorbarig is afstand te doen van deze toezegging en zeker bondgenootschap.

Ik vind dat er meer invloed moet worden uitgeoefend, internationaal, voor een recall op de onhoudbare positie van Nethanyahu - om meerdere redenen.

Goed, wat ik wel denk ik dat in vergelijking met de andere oorlogen gevoerd in het Midden-Oosten, deze oorlog nog rustig verloopt en ook met orde. Ondanks de gesneuvelde mensen: wat ik vreselijk vind, mede omdat sommigen van hen mij nog.ol het netvlies staan gegrift.

Niet meer dan te vaak heb ik dan ook geschreven wat voor een verschil in oorlogsvoering ik dit vind met voorgaande en andere in de wereld (zoals in Centraal Afrika)

Ik benieuw mij keer op keer over het enorme bezwaar dat er kennelijk ligt op het uitroepen van deze oorlog door een militante groepering en de passieve houding van onderandere ook Jordanië en voornamelijk (!) Egypte in deze hele woeste wind..
29.000 bommen zijn er op dat stukje gevallen met verder wel rustig. Zou je er ook zo over denken als de helft op Telaviv zou vallen? Lekker rustig.
pi_213044255
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 23:17 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Kun je uitleggen waarom jij ermee de overeenkomsten ziet en wat je hoopt dat het dan zou vertegenwoordigen?
Heb je een idee hoe op dit moment het systeem opgebouwd is in Israël? Heb je een idee hoe jij het graag voor je zou zien, omdat je denk dat dat beter zou werken?
pi_213044272
https://www.haaretz.com/i(...)00018e-946c-d4de-afe

quote:
Israel Created 'Kill Zones' in Gaza. Anyone Who Crosses Into Them Is Shot
The Israeli army says 9,000 terrorists have been killed since the Gaza war began. Defense officials and soldiers, however, tell Haaretz that these are often civilians whose only crime was to cross an invisible line drawn by the IDF
pi_213044322
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:

@:HannahVrede? @:oblo?
Het gaat om een tijdelijke aanwezigheid van tussen een half jaar tot anderhalf jaar. De arabische landen hebben dat plan geweigerd en willen alleen meewerken als het een onderdeel is van een tweestatenoplossing en willen ook boots on the ground in de west bank.

Er is nog geen publieke discussie hierover. Waarschijnlijk komt dat wel in de komende dagen.
  maandag 1 april 2024 @ 07:04:45 #221
323401 Kijkertje
met filter
pi_213044371
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 april 2024 @ 07:17:31 #222
323401 Kijkertje
met filter
pi_213044384
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213044428
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 07:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Laat ze eerst maar eens de terroristen in hun eigen organisatie eruit gooien.

Of valt onder “humanitaire hulp” tegenwoordig ook raketleveringen, wapenhandel en gijzelingen, zoals gepleegd door die UNWRA leden die achteraf familie bij Hamas hadden :D
pi_213044942
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 07:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
De VN is ontmaskerd en moet op z'n plaats worden gezet.

UNRWA is gewoon ten einde, daar kun je een punt achter zetten. Maar nog veel meer instellingen onder VN-vlag zijn tot op het bot corrupt. Saoedi-Arabië aan het hoofd van het VN Vrouwenrechtenforum :')

Als deze oorlog iets heeft aangetoond voor mij, is dat de VN is gevallen.
Intolerant voor intolerantie
pi_213045084
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 09:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De VN is ontmaskerd en moet op z'n plaats worden gezet.

UNRWA is gewoon ten einde, daar kun je een punt achter zetten. Maar nog veel meer instellingen onder VN-vlag zijn tot op het bot corrupt. Saoedi-Arabië aan het hoofd van het VN Vrouwenrechtenforum :')

Als deze oorlog iets heeft aangetoond voor mij, is dat de VN is gevallen.
Er zijn twee onafhankelijke onderzoeken geweest geen heeft aangetoond dat de beschuldigingen van Israël kloppen. Er is een maand voorbij en israel is gevraagd om bewijs te leveren wat het nog steeds niet gedaan heeft en waarschijnlijk niet zal doen.

Daarnaast is volgens sommige bronnen de chef ground operation een Amerikaan met 20 jaar leger ervaring. De kans dat die samen gaat werken met hamas is nihil.

https://www.theguardian.c(...)-relief-agency-unwra
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')