abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213039596
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:04 schreef Chadi het volgende:

[..]
Bezetter
Nu wil ik niet pesten: maar het wordt toch bijna dan een 'wie van de drie' verhaal? Maar wie 'bezette' de Palestijnse mensen dan: incluis de Druzen, Joodse mensen, Engelse en Franse seculieren en andere in het mandaat besloten mensen onder het Brits koloniale recht naast de veelbesproken (Islamitisch) Arabieren?

Los daarvan klinkt bezetter in mijn ogen steeds meer als iemand die in het studentenhuis te lang een WC bezet houd - in plaats van een werkbare term voor discussie, als jij het als antwoord geeft. :{
pi_213039613
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:03 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Stop even met propaganda posten. Ik stel je een vraag.
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:53 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Vor jou moet dit ook moeilijk zijn.

Je had veel liever gerapporteerd over hoe succesvol de Hamas-"commando's" zijn tegen het IDF, en hoe fantastisch het is dat de slechtbewapende verzetsstrijders het geavanceerde Israëlische leger te kijk zetten. Net als 2006.

In plaats daarvan moet je je beperken tot huilverhalen en vergezochte beschuldigingen in de hoop dat de internationale opinie nog van invloed kan zijn. De slachtofferrol kortom, want de strijd is al gestreden, de nederlaag is al een feit. En Israël laat daarbovenop blijken dat de internationale opinie deze keer geen rol speelt...

Hoe gaat het nu eigenlijk met je? En dat is een serieuze, oprechte vraag. Heb je nog hoop op de overwinning?
Intolerant voor intolerantie
pi_213039794
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:

En wat ook naar voren komt is dat IDF denkt minder dan 9.000 Hamas terroristen uitgeschakeld te hebben. We kregen tot op heden andere getallen te horen
Lagere vooral. Dit is tot nu toe het hoogste aantal wat ik voorbij heb zien komen. Maar het zou in lijn zijn met de 70% regel van Hamas. 28-30.000 doden in totaal zeggen ze. 70% is vrouw en kind en bejaarde en onschuldig zeggen ze. 30% dus niet. Kom je ongeveer rond de 9-10K uit. Ik vind die afwijking nou niet zo heel bijzonder.
pi_213039877
Sjow he

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213039904
quote:
11s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:04 schreef Ali_boo het volgende:
Sjow he

[ x ]
IQ - 20.
pi_213039923
quote:
11s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:04 schreef Ali_boo het volgende:
Sjow he

[ x ]
7 10kt was ook een "oplossing" geweest en dat is ook niet gebeurd. Dus uiteindelijk zullen er honderden ideeën bestaan voor "een oplossing" maar is (ik zou zeggen, naar dank!) geen dodental van 1,9 miljoen gevallen - die te verwachten vallen bij 7 precisie 10kt's.
pi_213039947
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:09 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
7 10kt was ook een "oplossing" geweest en dat is ook niet gebeurd. Dus uiteindelijk zullen er honderden ideeën bestaan voor "een oplossing" maar is (ik zou zeggen, naar dank!) geen dodental van 1,9 miljoen gevallen - die te verwachten vallen bij 7 precisie 10kt's.
Als pro-Israel republikein opperen om een Atoombom te laten vallen op een eiland iets voorbij de grens van Israel.

Mega slim.
pi_213039954
Oordelen op uiterlijk is niet sympathiek, maar dat neemt niet weg dat die Walberg eruit ziet alsof hij kinderen in zijn kelder heeft.
pi_213039993
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als pro-Israel republikein opperen om een Atoombom te laten vallen op een eiland iets voorbij de grens van Israel.

Mega slim.
Ik denk dat dat nog een understatement is. ;)
pi_213040012
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other

UK gaat langzaam inzien dat het steunen van Israel, het steunen van een Midden-Oosters land is. Beter dan de rest, maar nog steeds erg lage intelligentie.

We (het westen) moeten er echt voor gaan zorgen dat Israel niet teveel hoofdpijn gaat veroorzaken. Ze dienen te luisteren naar ons. Het herenvolk.
  zondag 31 maart 2024 @ 19:24:44 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213040059
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:19 schreef theunderdog het volgende:

UK gaat langzaam inzien dat het steunen van Israel, het steunen van een Midden-Oosters land is. Beter dan de rest, maar nog steeds erg lage intelligentie.

We (het westen) moeten er echt voor gaan zorgen dat Israel niet teveel hoofdpijn gaat veroorzaken. Ze dienen te luisteren naar ons. Het herenvolk.
Kwa wetenschap is het een oase in de woestijn.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213040075
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:31 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Nu wil ik niet pesten: maar het wordt toch bijna dan een 'wie van de drie' verhaal? Maar wie 'bezette' de Palestijnse mensen dan: incluis de Druzen, Joodse mensen, Engelse en Franse seculieren en andere in het mandaat besloten mensen onder het Brits koloniale recht naast de veelbesproken (Islamitisch) Arabieren?

Los daarvan klinkt bezetter in mijn ogen steeds meer als iemand die in het studentenhuis te lang een WC bezet houd - in plaats van een werkbare term voor discussie, als jij het als antwoord geeft. :{
Wel een rare vergelijking zeg. Net of je het ontnemen van de rechten van palestijnen te vergelijken is met het even niet kunnen schijten op je gewenste tijdstip.
pi_213040086
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:19 schreef theunderdog het volgende:

Ja. Laat Groot-Britannië weer mensen sturen en afkondigen dat het Mandaatgebied-project iets te futiel van start is gegaan. We moeten toch echt weer even tot orde van de Britten worden geroepen. Koloniën zijn nodig om de orde te handhaven van de wereld. Totale heerschappij onder eigen bewind en internationale regels. Geen oorlog meer op die manier. Geen wapens dus geen oorlog. Joepie. Long live the Quee... Oh.. Wait... :|W
pi_213040089
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat was nazi Duitsland ook.
Zoals een voormalig ambassadeur van de VS zei het is net of de KKK daar aan de macht zit.
  zondag 31 maart 2024 @ 19:30:12 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213040115
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat was nazi Duitsland ook.
Zoals een voormalig ambassadeur van de VS zei het is net of de KKK daar aan de macht zit.
Zulke intelligente lui moet je gewoon het voordeel van de twijfel geven. Ze zijn omringd door bloeddorstige en nogal stupide barbaren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213040125
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:12 schreef theunderdog het volgende:
Oordelen op uiterlijk is niet sympathiek, maar dat neemt niet weg dat die Walberg eruit ziet alsof hij kinderen in zijn kelder heeft.
_O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213040126
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wel een rare vergelijking zeg. Net of je het ontnemen van de rechten van palestijnen te vergelijken is met het even niet kunnen schijten op je gewenste tijdstip.
Tjah, misschien moet je dan stappen nemen om je standpunten ook beter duidelijk te maken in plaats van suggestieve vraagstelling en geen antwoord geven op oprechte discussie voering.

Het is toch al wat meer dan eens geprobeerd nu, toch? Over sommige dingen zijn we het zelfs eens.

Maar jij gaat aan de slag met korte, slecht onderbouwde activistisch uitleg en praten: daar kan ik dan echt niets mee.

Dus nogmaals: wie is volgens jou dan de bezetter in deze? Welk van de groeperingen van vóór 1920 wil jij terug dan, zoals je eerder aanhaalde? (Aangezien Judea en Samaria en het Koninkrijk van Israël één van die opties is..) Geef dan eens meer antwoorden dan alleen de opmerkingen van 'bezetting' en 'verzet'. Ik ervaar het als een groot gemis in mijn discussie met je. (Los van mijn semantische discussies vandaag, vol satire..)

[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 19:36:58 ]
pi_213040146
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:31 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Tjah, misschien moet je dan stappen nemen om je standpunten ook beter duidelijk te maken in plaats van suggestieve vraagstelling en geen antwoord geven op oprechte discussie voering.

Het is toch al wat meer dan eens geprobeerd nu, toch? Over sommige dingen zijn we het zelfs eens.

Maar jij gaat aan de slag met korte, slecht onderbouwde activistisch uitleg en praten: daar kan ik dan echt niets mee.

Dus nogmaals: wie is volgens jou dan de bezetter in deze? Welk van de groeperingen van vóór 1920 wil jij terug dan, zoals je eerder aanhaalde? (Aangezien Judea en Samaria een van die opties is..) Geef dan eens meer antwoorden dan alleen de opmerkingen van 'bezetting' en 'verzet'. Ik ervaar het als ene groot gemis in mijn discussie met je. (Los van mijn semantische discussies vandaag, vol satire..)
Tijdens de meeste voorgaande hadden ze zelf bestuur. Ook tijdens de islamitische overheersing bleef het bestuur intact.
pi_213040190
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:34 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tijdens de meeste voorgaande hadden ze zelf bestuur. Ook tijdens de islamitische overheersing bleef het bestuur intact.
Wie is 'ze' in deze? De Palestijnse mensen? Sinds wanneer begeven deze Palestijnse mensen volgens jou zich dan in het gebied? (De Levant, 20'v.e.)

Daarnaast ben je je bewust van dat Palestijnse mensen niet alleen Islamitische Arabieren betreft. In welke van de voorgaande gevallen hadden 'Palestijnse mensen' dan zelfbestuur?

Egyptenaren? Romeinen? Alexander de Grote? Kruisvaarders? Ottomanen? Het Islamitische Kalifaat? Of dan toch maar het Koninkrijk van Israël en Judea en Samaria? ;)
pi_213040210
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, uiteraard. Ashkenazi. Europees.

Maar messiaanse mongooltjes nemen de boel langzaam over.
pi_213040218
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ja. Laat Groot-Britannië weer mensen sturen en afkondigen dat het Mandaatgebied-project iets te futiel van start is gegaan. We moeten toch echt weer even tot orde van de Britten worden geroepen. Koloniën zijn nodig om de orde te handhaven van de wereld. Totale heerschappij onder eigen bewind en internationale regels. Geen oorlog meer op die manier. Geen wapens dus geen oorlog. Joepie. Long live the Quee... Oh.. Wait... :|W
Nee, niet 'o wait'. Dat is inderdaad wat moet gebeuren.
pi_213040230
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
_O-
Reageer eens op mijn pm man !
pi_213040273
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, niet 'o wait'. Dat is inderdaad wat moet gebeuren.
Even wederom heel plastisch gevraagd, maar oprecht:

Wat zal de uitkomst zijn als Israël geen wapens meer ontvangt maar andere partijen wel? Denk je dat dit geopolitieke belang niet de eerste instantie was van deze oorlog?

Wat zou een oplossing zijn om alle oorlogen te stoppen: wapens ontnemen? Of ook het karakter van de maatschappij - die in Groot-Britannië nogsteeds alomvattend is; dat het nog juist is om koloniën te hebben? Wie gaat Iran vragen om ook haar wapen transport en fondsen te stoppen?

In dit geopolitieke vraagstuk - maakt dit dan je positie niet enorm kwetsbaar? Of hoe denk jij daar over?
pi_213040361
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:48 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Even wederom heel plastisch gevraagd, maar oprecht:

Wat zal de uitkomst zijn als Israël geen wapens meer ontvangt maar andere partijen wel? Denk je dat dit geopolitieke belang niet de eerste instantie was van deze oorlog?

Wat zou een oplossing zijn om alle oorlogen te stoppen: wapens ontnemen? Of ook het karakter van de maatschappij - die in Groot-Britannië nogsteeds alomvattend is; dat het nog juist is om koloniën te hebben? Wie gaat Iran vragen om ook haar wapen transport en fondsen te stoppen?

In dit geopolitieke vraagstuk - maakt dit dan je positie niet enorm kwetsbaar? Of hoe denk jij daar over?
Ik wil niet 'alle oorlogen' stoppen. Waar komt deze aanname vandaan?

Het enige wat ik wil is dat wij (het westen) de hegemonie blijven bepalen. En dat Israel een westerse vazalstaat blijft. Niet een land dat ineens van alles zelf wil beslissen.

Landen buiten het westen die onze steun krijgen, krijgen de beste steun die er is. Maar dienen daarvoor wel hun soevereniteit en vrijheid in te leveren. Dat is zoals het zou moeten zijn.

Wat ons pas echt kwetsbaar zou maken, is een situatie waarin wij niet eens grip hebben op een dikzak als Ben Gvir. Hij zou ons slaafje moeten zijn.
pi_213040476
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik wil niet 'alle oorlogen' stoppen. Waar komt deze aanname vandaan?

Het enige wat ik wil is dat wij (het westen) de hegemonie blijven bepalen. En dat Israel een westerse vazalstaat blijft. Niet een land dat ineens van alles zelf wil beslissen.

Landen buiten het westen die onze steun krijgen, krijgen de beste steun die er is. Maar dienen daarvoor wel hun soevereniteit en vrijheid in te leveren. Dat is zoals het zou moeten zijn.

Wat ons pas echt kwetsbaar zou maken, is een situatie waarin wij niet eens grip hebben op een dikzak als Ben Gvir. Hij zou ons slaafje moeten zijn.
Goed, dat maakt wel je standpunten duidelijk, ik begrijp je nu beter en ook het stuk uit de Guardian dat je deelde.

Ik ben het alleen niet met je eens. Wederom plastisch: maar wapenhandel is een 'andere tak van sport' - altijd geweest en zal het blijven. Dus ik denk dat wapenhandel aan een 'vazalstaat' geen verandering brengt. Wat ik wel denk ik dat een bondgenootschap niet betekend dat hierbij de soevereiniteit verloren gaat. Zo zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om, in volledige soevereiniteit, handel te drijven ook in tijden van oorlog, en in de eerste voorkeur dan met een bondgenoot. Als deze de handel en overeenkomst terugtrekt, dan kan dat natuurlijk catastrofale gevolgen hebben - maar dat is dan het risico van een oorlog.

We zullen uiteindelijk zien in tijden van oorlog in de Europese Unie, wat ons dan uiteindelijk deze windeieren gelegd zullen hebben. Of in dit specifieke geval: als Groot-Britannië besluit te stoppen met handel, dan zullen we daarvan de consequenties moeten aanvaarden. Ergo: het is niet anders.
pi_213040540
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lagere vooral. Dit is tot nu toe het hoogste aantal wat ik voorbij heb zien komen. Maar het zou in lijn zijn met de 70% regel van Hamas. 28-30.000 doden in totaal zeggen ze. 70% is vrouw en kind en bejaarde en onschuldig zeggen ze. 30% dus niet. Kom je ongeveer rond de 9-10K uit. Ik vind die afwijking nou niet zo heel bijzonder.
Netanyahu zei drie weken geleden nog dat er 13.000 hamas terroristen uitgeschakeld waren (reuters artikel). Hij werd alom bejubeld omdat er dan een 1/1 ratio terrorist burger zou zijn.

Ik heb die rekensom van jou hier ook al twee keer gemaakt, dat elke volwassen man als terrorist wordt geteld, daar sloegen twee fokkers helemaal van op tilt :')
pi_213040565
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Goed, dat maakt wel je standpunten duidelijk, ik begrijp je nu beter en ook het stuk uit de Guardian dat je deelde.

Ik ben het alleen niet met je eens. Wederom plastisch: maar wapenhandel is een 'andere tak van sport' - altijd geweest en zal het blijven. Dus ik denk dat wapenhandel aan een 'vazalstaat' geen verandering brengt. Wat ik wel denk ik dat een bondgenootschap niet betekend dat hierbij de soevereiniteit verloren gaat. Zo zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om, in volledige soevereiniteit, handel te drijven ook in tijden van oorlog, en in de eerste voorkeur dan met een bondgenoot. Als deze de handel en overeenkomst terugtrekt, dan kan dat natuurlijk catastrofale gevolgen hebben - maar dat is dan het risico van een oorlog.

We zullen uiteindelijk zien in tijden van oorlog in de Europese Unie, wat ons dan uiteindelijk deze windeieren gelegd zullen hebben. Of in dit specifieke geval: als Groot-Britannië besluit te stoppen met handel, dan zullen we daarvan de consequenties moeten aanvaarden. Ergo: het is niet anders.
Punt is dat Israel steeds meer een kant opgaat, die de bondgenootschap tussen hen en het westen in de weg ligt.

Israel kent veel rationele denkers. Denkers die inzien dat goede geopolitieke banden met het westen noodzaak is voor het voortbestaan van Israel. Maar helaas hebben deze denkers aan invloed verloren, en is de typische Midden-Oosterse 'filosofie' er aan het winnen. Messiaans, tribalisme.

Het westen moet ervoor zorgen dat de rationele denkers weer aan terrein gaan winnen in Israel. Op wat voor manier dan ook. Ja, of de bondgenootschap opzeggen. Maar goed, dan moeten wij opzoek naar een ander land in het Midden-Oosten die als onze ogen en oren aldaar gaan functioneren.
pi_213040653
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Netanyahu zei drie weken geleden nog dat er 13.000 hamas terroristen uitgeschakeld waren (reuters artikel). Hij werd alom bejubeld omdat er dan een 1/1 ratio terrorist burger zou zijn.

Ik heb die rekensom van jou hier ook al twee keer gemaakt, dat elke volwassen man als terrorist wordt geteld, daar sloegen twee fokkers helemaal van op tilt :')
Netayahu zegt maar wat. Alles om uit het gevang te blijven. Hij ging er zelfs voor samenwerken met twee bavianen. Smotrich en Ben Gvir.

Kun je nagaan.
pi_213040951
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is dat Israel steeds meer een kant opgaat, die de bondgenootschap tussen hen en het westen in de weg ligt.

Israel kent veel rationele denkers. Denkers die inzien dat goede geopolitieke banden met het westen noodzaak is voor het voortbestaan van Israel. Maar helaas hebben deze denkers aan invloed verloren, en is de typische Midden-Oosterse 'filosofie' er aan het winnen. Messiaans, tribalisme.

Het westen moet ervoor zorgen dat de rationele denkers weer aan terrein gaan winnen in Israel. Op wat voor manier dan ook. Ja, of de bondgenootschap opzeggen. Maar goed, dan moeten wij opzoek naar een ander land in het Midden-Oosten die als onze ogen en oren aldaar gaan functioneren.
Mooie laatste besef inderdaad, die je deelde - de ogen van het Westen in het Midden-Oosten.

Ik ben met je eens wat betreft de foute kant die we hier op gaan, en zeker met betrekking tot de positie van Nethanyahu. Maar dat vind ik mede omdat ik Nethanyahu geen politicus en voornamelijk geen leider vind. Er waren er voldoende eens met mij deze dagen!

Alleen ik denk dat het stopzetten van wapentransporten en andere steun in tijden van oorlog tegen een mogendheid / mogendheden, die als hoofdreden de Islamitische Jihad voeren, wellicht het het wat te voorbarig is afstand te doen van deze toezegging en zeker bondgenootschap.

Ik vind dat er meer invloed moet worden uitgeoefend, internationaal, voor een recall op de onhoudbare positie van Nethanyahu - om meerdere redenen.

Goed, wat ik wel denk ik dat in vergelijking met de andere oorlogen gevoerd in het Midden-Oosten, deze oorlog nog rustig verloopt en ook met orde. Ondanks de gesneuvelde mensen: wat ik vreselijk vind, mede omdat sommigen van hen mij nog.ol het netvlies staan gegrift.

Niet meer dan te vaak heb ik dan ook geschreven wat voor een verschil in oorlogsvoering ik dit vind met voorgaande en andere in de wereld (zoals in Centraal Afrika)

Ik benieuw mij keer op keer over het enorme bezwaar dat er kennelijk ligt op het uitroepen van deze oorlog door een militante groepering en de passieve houding van onderandere ook Jordanië en voornamelijk (!) Egypte in deze hele woeste wind..

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 31-03-2024 20:49:23 ]
pi_213040985
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Reageer eens op mijn pm man !
Jij hebt een pm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')