Alonso is ook wel het type dat wat probeert om z'n tegenstander van de wijs te brengen. Maar dan nog kun je 'm niet verantwoordelijk houden voor de crash van Russell. Het rare is dat de stewards dat ook vinden, maar toch menen een straf uit te moeten delen.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij het de eerste keer in 57 rondes is dan is het wel een beetje gek
De balans van zo'n auto, de banden en de conditie van het circuit veranderen gedurende de race natuurlijk ook helemaal niet.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij het de eerste keer in 57 rondes is dan is het wel een beetje gek
Sargeant lijkt op een magerder versie van darter Luke Littler.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:25 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Dit heeft ook veel nut gehad idd![]()
Perez had zijn auto trouwens wel even aan Max kunnen afstaan
Dat heeft hier niet zo heel veel mee te maken.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De balans van zo'n auto, de banden en de conditie van het circuit veranderen gedurende de race natuurlijk ook helemaal niet.
Ja vastquote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De balans van zo'n auto, de banden en de conditie van het circuit veranderen gedurende de race natuurlijk ook helemaal niet.
Vind het nog steeds waardeloos, maar ik hoop wel dat ze die strafpunten kunnen aanvechten zoals hier eerder benoemd is.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:29 schreef Nizno het volgende:
Car 14 - Drive through penalty converted to 20 second time penalty - Potentally dangerous driving - Stewards' document no. 54
P8 idd, nog 3.5sec voor Hulkenberg
Samequote:Op zondag 24 maart 2024 10:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vind het nog steeds waardeloos, maar ik hoop wel dat ze die strafpunten kunnen aanvechten zoals hier eerder benoemd is.
Ze kunnen geen opzet vaststellen, maar vinden wel dat hij het had moeten kunnen voorkomen. Dat is een beetje een zwakke uitleg.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alonso is ook wel het type dat wat probeert om z'n tegenstander van de wijs te brengen. Maar dan nog kun je 'm niet verantwoordelijk houden voor de crash van Russell. Het rare is dat de stewards dat ook vinden, maar toch menen een straf uit te moeten delen.
Vooruit, maar 20 seconden én strafpunten vind ik te veel. Maar goed, ik ben geen stewardquote:Op zondag 24 maart 2024 10:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
Same
Hoewel hij hiervoor op 0 stond dus nog 9 kan verzamelen
Ah kijk een expert aan het woord.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat heeft hier niet zo heel veel mee te maken.
Och, klein koppie dus dat gaat allemaal over hem heenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even kijken of Yuki over 2 weken met de druk van het thuispubliek kan omgaan nu hij duidelijk de kopman is bij Racing Bulls.
Moet je zelf weten.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kennelijk snap ik er in elk geval meer van dan jij. Wat me niet echt verbaast.
Het is beide. Reputatie of niet, op die snelheden moet je de coureur voor, naast of achter je kunnen vertrouwen. Anders kun je beter je gas los laten en er 300 meter achter blijven rijden. Je kunt niet anticiperen op iemand die 100m voor het rempunt al in de blokken gaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:36 schreef Jane het volgende:
Als Alonso z'n reputatie dan tegen heeft, dan kun je ook stellen dat Russell die reputatie ook kende en dus had kunnen anticiperen.![]()
Ik blijf er bij dat dit vooral veroorzaakt is door Russell zelf die met z'n hoofd al bij z'n cup of tea zat en vergat dat hij eerst nog heelhuids over de streep moest komen.
sarcasme is een sterk argumentquote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwoah. Eerste racedeel wel, tweede deel was vrij processie-achtig. Met nog een klapper op het eind.quote:
Dat is ook wel opvallendquote:
Op het moment dat de voorste posities 'gelocked' waren was het wel beslist ja. Perez kon niet verder naar voren komen dus dat was toen ook wel gedaan.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:44 schreef Tarado het volgende:
Dat racen zonder Verstappen spannender zou zijn kan ook de prullenbak in, kan ook met de tijd te maken hebben maar ik vond het een saaie race, knap van Sainz, straf Alonso wel terecht.
Ja die Ferrari's zijn ongeveer net zo vaak in beeld geweest als Max in een race waar die wegrijdtquote:Op zondag 24 maart 2024 10:41 schreef PirE het volgende:
Nou dat was een verspilling van 1,5 uur op de zondagochtend die ik nooit meer terugkrijg.
Sainz of Verstappen win maakt geen zak uit, beide rijden gewoon weg van de rest.
F1 - Verstappen
F1.1 - Sainz
F1.5 - de rest
Dat verbaasde me wel wat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op het moment dat de voorste posities 'gelocked' waren was het wel beslist ja. Perez kon niet verder naar voren komen dus dat was toen ook wel gedaan.
Het racedeel heb ik niet gemist, alleen dingen ernaquote:Op zondag 24 maart 2024 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mwoah. Eerste racedeel wel, tweede deel was vrij processie-achtig. Met nog een klapper op het eind.
Als bewezen wordt dat je iemand er bewust aftikt krijg je wel meer dan 10 seconden.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:43 schreef LTVDK het volgende:
Vind 20 seconden ook vrij fors voor eerder remmen, als je ziet dat als er soms iemand een ander er bewust aftikt het dan maar 10 sec is
Dat Perez niet naar voren kwam? Mwa. Mij niet.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat verbaasde me wel wat.
Silverstone en Monza '21 ...quote:Op zondag 24 maart 2024 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat je iemand er bewust aftikt krijg je wel meer dan 10 seconden.
Japan is volgens mij verplaatst zodat ze niet meer in het regenseizoen zitten, maar een klein voorjaarsbuitje halverwege de race zou best goed uitkomen, wat dat betreft.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, al met al leuker dan de eerste 2 races. Zij het dat er nog altijd ruimte is voor verbetering qua spanning.
O ja en Melbourne graag weer de eerste race voortaan ipv de zandbak.
Ik lach me krom als het dan plenstquote:Op zondag 24 maart 2024 10:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Japan is volgens mij verplaatst zodat ze niet meer in het regenseizoen zitten, maar een klein voorjaarsbuitje halverwege de race zou best goed uitkomen, wat dat betreft.
*evil laughter*quote:Op zondag 24 maart 2024 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik lach me krom als het dan plenst
Maar niet als er daardoor weer helemaal niet geracet wordt.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik lach me krom als het dan plenst
Deze take is inmiddels een beetje laat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:53 schreef DKUp het volgende:
Nou benieuwd naar de reacties dat dit veel spannender was dan met Verstappen.
Elke seconde die je besteedt aan het lezen van dat soort geruchten is ook gewoon verspilling van de tijd. Facebookgeruchtjesrommel, lekker negerenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wel weer hard gelachen om Mercedes dit weekend. Mijn God wat een gepruts daar.
Ik hoop toch echt dat die 'Verstappen naar Mercedes' geruchten onzin zijn. Die heeft daar niets te zoeken. Verspilling van zijn mogelijkheden.
Heel gek, maar er zijn regels voor verdedigen als je op 10m afstand van elkaar met 300 km/u door een bocht gaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Die straf is echt totale onzin.
Mag je tegenwoordig niet meer verdedigen?
Of had de FIA nog wat goed te maken bij de Wolffs.
quote:
Tijd om Japan '94 weer even terug te kijkenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar niet als er daardoor weer helemaal niet geracet wordt.
Ik begrijp de angst, maar stiekem klinkt het ook als een grappig liedje.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:48 schreef Rianne84 het volgende:
https://twitter.com/F1_Mitchell/status/1771781475685249360
Oké, hij klinkt idd wel echt bang
Kan niet wachten op de nieuwe RPM.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:00 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst, maar stiekem klinkt het ook als een grappig liedje.Hopelijk komt er een remix van.
Bij Sauber hebben ze nog wel een aardig vooruitzicht met Audi al zullen de 2 coureurs er dan waarschijnlijk niet meer rijden, Alpine is wel armoe en dat voor een fabrieksteam.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe lang zullen die rijders bij Alpine en Sauber nog gemotiveerd blijven. Wat een armoede daar.
Maar Audi komt pas in 2026. Nog 2 jaar en dus 40+ races ploeteren...quote:Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Sauber hebben ze nog wel een aardig vooruitzicht met Audi al zullen de 2 coureurs er dan waarschijnlijk niet meer rijden, Alpine is wel armoe en dat voor een fabrieksteam.
Nah, Op een rem in de fik die zichzelf desintegreerde bij Max en een klapper op het eind na was er niet veel aan. Ik ben halverwege terug in slaap gesukkeld.quote:
Was ook de laatste ronde dat scheelt wel in de beslissing, zelfs rood had niet uitgemaakt want ze moeten er toch langs dus dat was niet direct veel veiliger geweest.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Ben blij dat ze eens niet direct op rood drukken als er geen reden voor is. VSC was genoeg.
Perez probeert zijn eigen falen weer te verbloemen.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens Perez had Max niet gewonnen als die niet was uitgevallen
Perez moet zich eens lekker op zijn constante eigen falen richten.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dus jij stopt met kijken.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:41 schreef PirE het volgende:
Nou dat was een verspilling van 1,5 uur op de zondagochtend die ik nooit meer terugkrijg.
Sainz of Verstappen win maakt geen zak uit, beide rijden gewoon weg van de rest.
F1 - Verstappen
F1.1 - Sainz
F1.5 - de rest
quote:Op zondag 24 maart 2024 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez probeert zijn eigen falen weer te verbloemen.
Schijnt dat hij schade had gereden aan zijn vloer tijdens een inhaalactie.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Perez moet zich eens lekker op zijn constante eigen falen richten.
FTFY.quote:
Verklaart wel waarom al z'n pace plots verdwenen was toen ie Alonso voorbij was.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
[..]
Schijnt dat hij schade had gereden aan zijn vloer tijdens een inhaalactie.
Precies dat.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verklaart wel waarom al z'n pace plots verdwenen was toen ie Alonso voorbij was.
Dat is zeker mogelijk, maar dan nog heeft dat geen verband met wel of niet winnen van Verstappen in de andere auto. Want ik neem aan dat Perez het dan heeft over de intrinsieke snelheid van de Red Bull en niet een auto met schade.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verklaart wel waarom al z'n pace plots verdwenen was toen ie Alonso voorbij was.
Dan kan Perez toch nog schade hebben gereden.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar Alonso ging toch zelf aan de kant?
Blijkbaar is niet iedereen het met jou eens.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat een reactie, maar ja, gezien je bewoordingen is het wel duidelijk wie hier de tokkie is. Ik heb overigens nooit problemen gehad met mijn buren met klussen, na 9:00 was toch iedereen wakker, en we hebben echt jaren geklust, groot huis, renovatiepand.
Vanaf 9:00 klussen is prima. En als dat niet zo is dan vraag je gewoon normaal of ze wat later kunnen beginnen op zondag. Het blijft een kwestie van bespreken en aanspreken.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is niet iedereen het met jou eens.
Het is maar goed dat je vrij woont.
Zeker Perez sluit zelfs ruim baan niet uit dat hij schade rijdt.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan kan Perez toch nog schade hebben gereden.
Per haalde ALO gewoon in.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Alonso keihard gestraft voor zijn trucje wow. FIA was goed wakker! Ik had al een idee dat Alonso wat had geflikt om die positie niet op te hoeven geven. En dit ging te ver.
George verwacht zoiets niet. Maar hij had wel een smerigheid van Alonso kunnen verwachten. Zeker in die bocht, waar Alonso elke ronde al op focuste.
Met een betere auto waarbij Alonso niet eens verdedigde. Wat natuurlijk gecalculeerd wasquote:
ALO die niet verdedigt, klinkt erg onbekend.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met een betere auto waarbij Alonso niet eens verdedigde. Wat natuurlijk gecalculeerd was
Mercedes is meer gewaagd aan Aston dus wilde Fernando deze positie niet opgeven
Niet bepaald.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ALO die niet verdedigt, klinkt erg onbekend.
Laat ie regelmatig na hoor. Heeft ook geen zin om b.v. te gaan vechten met Verstappen die net een pitstop heeft gemaakt, als je zelf strijd om P5-6. Dat kost je alleen maar tijd / positie.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ALO die niet verdedigt, klinkt erg onbekend.
Nee zijn al akkoord gegaan tochquote:Op zondag 24 maart 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aston Martin zal het wel aanvechten (maar ik denk ook dat het wordt afgewezen)
Hij zat er meters voor.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heel gek, maar er zijn regels voor verdedigen als je op 10m afstand van elkaar met 300 km/u door een bocht gaat.
En hoeveel (tienden/hondersten van een seconden) heeft hij om te reageren op een paar meter in zo'n situatie?quote:
De FIA geeft aan dat ze geen opzet vast kunnen stellen. Ik geef toe dat Alonso zijn naam niet mee heeft in dit soort situaties, maar jij trekt wel conclusies die alleen jij kunt trekken.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Erge was nog dat Alonso na dat moment meteen besloot om een throttle issue te gaan lopen faken
Bro kom op dat is zo doorzichtig. Maar ja hij moet wat. Denk dat die wel door had dat dit niet kon
Juridisch misschien niet onomstotelijk vast te stellen maar menselijk is er niet veel nodig om te snappen wat Alonso hier deed hopelijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De FIA geeft aan dat ze geen opzet vast kunnen stellen. Ik geef toe dat Alonso zijn naam niet mee heeft in dit soort situaties, maar jij trekt wel conclusies die alleen jij kunt trekken.
Was bijna een boek wat ze erover schreven, het is ook wel moeilijk om opzet vast te stellen en dat zou ook grotere consequenties hebben, al is dit best zwaar bestraft voor wat ze stellen dat het is.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De FIA geeft aan dat ze geen opzet vast kunnen stellen. Ik geef toe dat Alonso zijn naam niet mee heeft in dit soort situaties, maar jij trekt wel conclusies die alleen jij kunt trekken.
Eens met het laatste en dat is niet in de laatste plaats omdat ze Alonso wel een beetje kennen. Neemt niet weg dat conclusies hierover net zo onmogelijk zijn als de schuldvraag van Silverstone 2021 beantwoorden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was bijna een boek wat ze erover schreven, het is ook wel moeilijk om opzet vast te stellen en dat zou ook grotere consequenties hebben, al is dit best zwaar bestraft voor wat ze stellen dat het is.
[ afbeelding ]
AlonsoGodquote:Op zondag 24 maart 2024 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
- Het Spaanse volkslied is kut
- Alonso is al 20 jaar de meest onsportieve hufter van de F1, en was dit weekend niet beter dan Stroll
- Ferrar staat zijn grootste blunder te vieren
- F1 auto's hebben inderdaad genoeg down force om op de kop te rijden
- De auto mist vertrouwen in de grillige diva Hamilton
- Verstappen is dominant, RedBull nauwelijks
- Leuk dat er weer eens wat ontploft
Ik vind het in beide gevallen niet zo moeilijk maar wat ik in deze wat vreemd vind is dat ze eigenlijk stellen dat ze opzet niet kunnen bewijzen maar we geven je wel een zwaardere straf op basis van het vermoeden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens met het laatste en dat is niet in de laatste plaats omdat ze Alonso wel een beetje kennen. Neemt niet weg dat conclusies hierover net zo onmogelijk zijn als de schuldvraag van Silverstone 2021 beantwoorden.
Iedereen bekijkt het vanuit het perspectief van de rijder die hij het leukst vindt en dat lullen we er toch niet uit bijelkaar.
hij ging eerder van het gas af en remde lichtjes, eerdere rondes niet en nu wel. dus kon niet eerder op de rem staanquote:Op zondag 24 maart 2024 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Maar ging Alonso nu eerder op de rem staan, of ging hij enkel eerder van het gas af? En maakt dat wat uit in wat wel/niet toegestaan is?
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
- Het Spaanse volkslied is kut
- Alonso is al 20 jaar de meest onsportieve hufter van de F1, en was dit weekend niet beter dan Stroll
- Ferrar staat zijn grootste blunder te vieren
- F1 auto's hebben inderdaad genoeg down force om op de kop te rijden
- De auto mist vertrouwen in de grillige diva Hamilton
- Verstappen is dominant, RedBull nauwelijks
- Leuk dat er weer eens wat ontploft
Het niet verlengen van Sainz.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?
Maar is het dan niet gewoon de verantwoordelijkheid van de achtervolger om op te letten? Ik snap dat plotseling vol op de rem gaan staan voor gevaarlijke situaties kan zorgen, maar op enkel eerder van het gas af moet toch te anticiperen zijn?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij ging eerder van het gas af en remde lichtjes, eerdere rondes niet en nu wel. dus kon niet eerder op de rem staan
Het staat er tochquote:Op zondag 24 maart 2024 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Maar ging Alonso nu eerder op de rem staan, of ging hij enkel eerder van het gas af? En maakt dat wat uit in wat wel/niet toegestaan is?
[ afbeelding ]
daarom staat ook die hele lap tekst er, dat het hem niet aangerekend kan worden dat een ander er een ongeluk door krijgt, maar omdat het voor een achtervolger wel kan zijn dat zij verwachten dat hij hetzelfde zou doen als eerdere rondes...quote:Op zondag 24 maart 2024 12:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar is het dan niet gewoon de verantwoordelijkheid van de achtervolger om op te letten? Ik snap dat plotseling vol op de rem gaat staan voor gevaarlijke situaties kan zorgen, maar op enkel eerder van het gas af moet toch te anticiperen zijn?
Ik lees het nu. Blijft onduidelijk vind ik. Mag een coureur een andere manier uitproberen om de bocht te nemen dan eerdere ronden? Ja. Maar omdat hij het in dit geval zo veel anders deed dan voorgaande ronden: nee.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
daarom staat ook die hele lap tekst er, dat het hem niet aangerekend kan worden dat een ander er een ongeluk door krijgt, maar omdat het voor een achtervolger wel kan zijn dat zij verwachten dat hij hetzelfde zou doen als eerdere rondes...
ongeveer samengevat
En nu hebben we een optocht waarbij iemand een ander in een fout dwingt met (al dan niet bewust) onbehoorlijk gedrag, met een groot ongeluk tot gevolg.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:43 schreef Jane het volgende:
Als elke coureur elke ronde precies moet doen wat 'ie in de voorgaande deed, krijg je helemaal alleen nog maar optochten. Dan heb je dus nooit meer een gevecht.
Ja, ik ben het er nog steeds niet mee eens.
Klopt. Alhoewel Sainz gewoon hele middelmatige races heeft gehad. Kleurloos vaker. Geen absolute top.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het niet verlengen van Sainz.
F1 coureurs hebben snelle reflexen. Maar je hebt hier wel een absurde verwachting van Russell.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik lees het nu. Blijft onduidelijk vind ik. Mag een coureur een andere manier uitproberen om de bocht te nemen dan eerdere ronden? Ja. Maar omdat hij het in dit geval zo veel anders deed dan voorgaande ronden: nee.
De vraag zou moeten zijn of van de achtervolger met redelijkheid mag worden verwacht dat hij op deze manoeuvre van Alonso kon anticiperen. Dat Russel het niet op dat punt had verwacht betekent niet dat hij er niet op kon reageren als hij gewoon aan het opletten was.
Oh. Ja dat kan.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Nizno het volgende:
Grappig, in een premium artikel op het AD geeft Max aan dat hij prima had kunnen winnen zonder dit remprobleem. Marko meldt ook dat Max meteen na het uitstappen al aangaf dat hij Sainz prima bij had kunnen houden.
Tegenstrijdig dus aan wat Perez aangaf
Perez preekt puur voor eigen parochie. Hij kon het weer eens niet bijhouden en dat ligt natuurlijk niet aan hem, maar aan de auto.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Nizno het volgende:
Grappig, in een premium artikel op het AD geeft Max aan dat hij prima had kunnen winnen zonder dit remprobleem. Marko meldt ook dat Max meteen na het uitstappen al aangaf dat hij Sainz prima bij had kunnen houden.
Hij kwam sowieso dichterbij, daar was hij op voorbereid. Maar dat hij ineens dicht op de staart kwam doordat de voorganger ineens anders een bocht aangaat dan eerdere rondes heeft hem verrast.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Breekfast het volgende:
Dat Russel het niet op dat punt had verwacht betekent niet dat hij er niet op kon reageren als hij gewoon aan het opletten was.
Inderdaad, dit is gewoon precies de verhouding zoals we die vorig jaar zagen.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Perez preekt puur voor eigen parochie. Hij kon het weer eens niet bijhouden en dat ligt natuurlijk niet aan hem, maar aan de auto.
Sainz is een Vettel. Geef hem een auto die hem past en hij kan er alles mee. Maar in elke andere wagen is het middelmaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel Sainz gewoon hele middelmatige races heeft gehad. Kleurloos vaker. Geen absolute top.
Maar of ze er met de huidige vorm van Lewis erop voor uit gaan? Dat betwijfel ik.
vandaar ook dat ik het ook even hier aangaf wat daar staat..quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Perez preekt puur voor eigen parochie. Hij kon het weer eens niet bijhouden en dat ligt natuurlijk niet aan hem, maar aan de auto.
Sorry, late to the party, maar Alonso straf voor wat? Verdedigen?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij kwam sowieso dichterbij, daar was hij op voorbereid. Maar dat hij ineens dicht op de staart kwam doordat de voorganger ineens anders een bocht aangaat dan eerdere rondes heeft hem verrast.
Moet ik nog steeds zeggen dat ik het meer een verslikking van Russel vind en de straf voor Alonso sowieso te zwaar vindt als de crash hem niet aangerekend wordt maar wel 3punten én 20 sec krijgt
nee voor anders de bocht aangaan dan eerdere rondes waardoor de achterligger in een schrikreactie en verslikking van de baan vloog. Dat laatste wordt hem niet aangerekend maar wel dat het een gevolg kon zijn van de actiequote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sorry, late to the party, maar Alonso straf voor wat? Verdedigen?
Yes. Geen absolute killer inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sainz is een Vettel. Geef hem een auto die hem past en hij kan er alles mee. Maar in elke andere wagen is het middelmaat.
Ja, verdedigen dus. Het wordt hem niet aangerekend maar krijgt wel een zeer forse straf. Raar. Hij was toch niet aan het weaven ofzo?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee voor anders de bocht aangaan dan eerdere rondes waardoor de achterligger in een schrikreactie en verslikking van de baan vloog. Dat laatste wordt hem niet aangerekend maar wel dat het een gevolg kon zijn van de actie
Net als Hamilton inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sainz is een Vettel. Geef hem een auto die hem past en hij kan er alles mee. Maar in elke andere wagen is het middelmaat.
Maar bewijst wel regelmatig beter met het materiaal om te kunnen gaan dan zijn teamgenoot die wel door Ferrari verlegd isquote:Op zondag 24 maart 2024 12:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Geen absolute killer inderdaad.
Sky zat ook gewoon weer te stoken natuurlijk. Verstappen was niet heel blij in de pitbox na zijn uitval dus zou er frictie in het team zijn, en Perez krijgt plompverloren die vraag in de categorie 'hoeveel slecht dan Max ben jij dan wel niet?' en hij antwoordt zoals hij het ziet vanuit zijn perspectief en dan vond hij de Ferrari's te snel om bij te houden. Wat verwacht je dan van die man?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:46 schreef Nizno het volgende:
Honderd meter eerder dan anders remmen voor een bocht. Rare manier van verdedigenquote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sorry, late to the party, maar Alonso straf voor wat? Verdedigen?
100 meter ja?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Honderd meter eerder dan anders remmen voor een bocht. Rare manier van verdedigen
Hij remde niet, hij ging van zijn gas.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Honderd meter eerder dan anders remmen voor een bocht. Rare manier van verdedigen
Dat Max niet heel blij zou zijn... ja duh. Zou ieder ander staan te juichen dan als die door een autoprobleem uitvalt?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky zat ook gewoon weer te stoken natuurlijk. Verstappen was niet heel blij in de pitbox na zijn uitval dus zou er frictie in het team zijn, en Perez krijgt plompverloren die vraag in de categorie 'hoeveel slecht dan Max ben jij dan wel niet?' en hij antwoordt zoals hij het ziet vanuit zijn perspectief en dan vond hij de Ferrari's te snel om bij te houden. Wat verwacht je dan van die man?
Sainz met z'n 3 overwinningen vergelijken met een 4-voudig wereldkampioenquote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens maar hij had wel wat vloerschade schijnt al was dat dan ook self inflicted.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
vandaar ook dat ik het ook even hier aangaf wat daar staat..
Onderstrepen van het vermoeden al dat Perez zijn straatje schoon aan het vegen is.
Hij zegt dus gewoon dat Sainz goed is, viervoudig wereldkampioen goedquote:Op zondag 24 maart 2024 12:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sainz met z'n 3 overwinningen vergelijken met een 4-voudig wereldkampioen
ja en het houd de zeikerds weer een tijd van de rug van Max/RBR over hun dominantie en of ze 24 races in 1 seizoen zullen gaan winnen dus dat 2024 gewoon niet gereden hoeft te worden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:58 schreef Sally het volgende:
Zo, weer terug in het land der eh... levenden - denk ik.
Race gezien nuWel een beetje bummer. Maar niets aan te doen, het zat er een keer aan te komen natuurlijk!
Ja staat gewoon in de documenten.quote:
Van je gas afgaan vertraagt de auto wat erger in f1 auto. Meer dan een straatautoquote:Op zondag 24 maart 2024 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij remde niet, hij ging van zijn gas.
Ik denk dat we vandaag hebben kunnen zien dat er ook zonder Verstappen weinig strijd om de overwinning kan zijn (of eigenlijk überhaupt om de podiumplekken)quote:Op zondag 24 maart 2024 13:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja en het houd de zeikerds weer een tijd van de rug van Max/RBR over hun dominantie en of ze 24 races in 1 seizoen zullen gaan winnen dus dat 2024 gewoon niet gereden hoeft te worden.
Kan Max nu op weg naar de 21 overwinningen op rij
Japan is wel een mooie baan en kunnen we goed zien hoe de auto's er voor staan, ik verwacht dan ook dat Verstappen daar eenvoudig wint.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja en het houd de zeikerds weer een tijd van de rug van Max/RBR over hun dominantie en of ze 24 races in 1 seizoen zullen gaan winnen dus dat 2024 gewoon niet gereden hoeft te worden.
Kan Max nu op weg naar de 21 overwinningen op rij
Ja, beetje in perspectief plaatsen Vettels prestaties. Die bleek in een Aston ook nauwelijks beter dan Stroll.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sainz met z'n 3 overwinningen vergelijken met een 4-voudig wereldkampioen
zegt dus idd genoeg over de auto's van de restquote:Op zondag 24 maart 2024 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat we vandaag hebben kunnen zien dat er ook zonder Verstappen weinig strijd om de overwinning kan zijn (of eigenlijk überhaupt om de podiumplekken)
Ja wat is het nou? 100 meter eerder remmen of van zijn gas gegaan?quote:Op zondag 24 maart 2024 13:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja staat gewoon in de documenten.
[..]
Van je gas afgaan vertraagt de auto wat erger in f1 auto. Meer dan een straatauto
Leclerc is door Ferrari gevonden zoals de Tibetanen een nieuwe Dalai Lama vinden. Il Predestinato, de reïncarnatie van Enzo Ferrari himself. Ofzo. Er kan niet aan Hem getwijfeld worden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maar bewijst wel regelmatig beter met het materiaal om te kunnen gaan dan zijn teamgenoot die wel door Ferrari verlegd is
Ja dat was eigenlijk wel een tegenvaller, laat ook wel een beetje zien dat de auto's weer meer turbulentie creëren dan de bedoeling was van de 22 regels.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat we vandaag hebben kunnen zien dat er ook zonder Verstappen weinig strijd om de overwinning kan zijn (of eigenlijk überhaupt om de podiumplekken)
Ik zal maar zeggen vertragen. Remmen was misschien net wat later dan 100m. Maar goed, in ieder geval genoeg voor penalty.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja wat is het nou? 100 meter eerder remmen of van zijn gas gegaan?
Van het gas gaan in de F1 is remmen op de motor en dat remt relatief harder dan jouw straatauto als je het rempedaal indrukt.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja wat is het nou? 100 meter eerder remmen of van zijn gas gegaan?
Laatste overwinning Leclerc: 10 juli 2022.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Leclerc is door Ferrari gevonden zoals de Tibetanen een nieuwe Dalai Lama vinden. Il Predestinato, de reïncarnatie van Enzo Ferrari himself. Ofzo. Er kan niet aan Hem getwijfeld worden.
Weet je voor wie het NOG langer geleden is?quote:Op zondag 24 maart 2024 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laatste overwinning Leclerc: 10 juli 2022.
Voor een Godheid wat lang geleden.
Ik denk dat Russell daarvan op de hoogte isquote:Op zondag 24 maart 2024 13:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Van het gas gaan in de F1 is remmen op de motor en dat remt relatief harder dan jouw straatauto als je het rempedaal indrukt.
Leclerc heeft zijn vertrouwen ook nog niet helemaal terug na de trauma's van 2022. Daarnaast neemt Ferrari de Britse hypes veel te serieus, ze verstaan natuurlijk maar de helft maar denken dat daar een enorme wijsheid in zit. Omdat ze zo'n hekel hadden aan Schumacher hadden ze daar verzonnen dat Raikkonen dan maar supersnel moest zijn want er waren verder geen sterke punten te ontdekken, en Ferrari dacht een opvolger van Schumacher binnen te halen. Nu doen ze weer hetzelfde met de 'supersnelle' Hamilton.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Leclerc is door Ferrari gevonden zoals de Tibetanen een nieuwe Dalai Lama vinden. Il Predestinato, de reïncarnatie van Enzo Ferrari himself. Ofzo. Er kan niet aan Hem getwijfeld worden.
Heb je het nu over de Goatheid?quote:Op zondag 24 maart 2024 13:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Weet je voor wie het NOG langer geleden is?
Lance Stroll?quote:Op zondag 24 maart 2024 13:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Weet je voor wie het NOG langer geleden is?
Je kan er in de F1 niet jaren over gaan doen om je 'trauma's' te verwerken.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leclerc heeft zijn vertrouwen ook nog niet helemaal terug na de trauma's van 2022.
Zal wel meevallen met Verstappens trauma. Beter in ronde 2 of 3 direct uitvallen dan 2 rondjes voor de finish in leidende positie.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kan er in de F1 niet jaren over gaan doen om je 'trauma's' te verwerken.
Bovendien... weet je hoe Verstappen z'n trauma van deze race gaat verwerken? Door de volgende gewoon nog harder te gaan winnen als hij anders al gedaan had. De enige manier die werkt.
Vandaar ook mijn allereerste opmerking dat het een combinatie van twee dingen is.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:09 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Russell daarvan op de hoogte is
Ik vind het een raar verhaal omdat Russell zich pas na het insturen vergaloppeert. Als 100 meter daarvoor al meer dan verwacht vertraagd werd door Alonso zou je verwachten dat Russell daar op kon reageren. Maar het is niet de eerste keer dat Russell zaken compleet verkeerd inschat.
quote:Volgens Horner had Pérez ook pech in Melbourne. "Sergio wist het misschien niet, maar zijn auto liep schade op bij een inhaalactie waardoor hij minder downforce had. Daardoor slijten banden sneller."
Dat sowieso, maar ik bedoel natuurlijk te zeggen dat Charles een keer een winnaarsmentaliteit moet kweken.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel meevallen met Verstappens trauma. Beter in ronde 2 of 3 direct uitvallen dan 2 rondjes voor de finish in leidende positie.
En daarom is Leclerc ook geen WK materiaal. Die is mentaal gewoon niet goed genoeg.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Bovendien... weet je hoe Verstappen z'n trauma van deze race gaat verwerken? Door de volgende gewoon nog harder te gaan winnen als hij anders al gedaan had. De enige manier die werkt.
Leclerc is ook een beetje een zacht ei om het onaardig te zeggen, totaal ander persoonlijkheidstype. Maar aan het seizoen beginnen met de snelste auto, flinke voorsprong nemen in het WK en dan in het bestek van 7 races totaal ontmanteld worden door Verstappen en je eigen team en dan zelf ook nog beslissende fouten maken. En dan kom je na zomerstop terug met goede hoop, en verpletterd Verstappen iedereen op Spa, dan zakt de moed hem in de schoenen.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat was oorlog geworden met Sainz denk ik.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:24 schreef Tarado het volgende:
Ik was nog even bang voor teamorders omdat Charles dan bovenaan zou staan in de stand maar Fred is een verstandige man.
Sainz en Vettel kun je beiden natuurlijk met hun tijd naast Leclerc. Ik denk dat ze beiden het moeten hebben van goeie omstandigheden, maar Vettel lijkt qua ongelukkige momenten dan weer meer op leclerc.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, beetje in perspectief plaatsen Vettels prestaties. Die bleek in een Aston ook nauwelijks beter dan Stroll.
Dat is het natuurlijk al, hoe kan de golden wonderboy er nou steeds achter staan.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was oorlog geworden met Sainz denk ik.
Wat een gelul.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, beetje in perspectief plaatsen Vettels prestaties. Die bleek in een Aston ook nauwelijks beter dan Stroll.
ik vind dat de stewards zichzelf tegenspreken in het besluit van de straf, ze rekenen het ALO niet aan, maar wel 20 sec straf maar ook 3 strafpunten, wanneer is er nog zo'n zware straf uitgedeeld?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij kwam sowieso dichterbij, daar was hij op voorbereid. Maar dat hij ineens dicht op de staart kwam doordat de voorganger ineens anders een bocht aangaat dan eerdere rondes heeft hem verrast.
Moet ik nog steeds zeggen dat ik het meer een verslikking van Russel vind en de straf voor Alonso sowieso te zwaar vindt als de crash hem niet aangerekend wordt maar wel 3punten én 20 sec krijgt
Het verschil tussen Alonso en Stroll is vele malen groter. Vettel heeft buiten zijn RB kampioenschappen weinig laten zien. Ja, even met een illegale auto bij Ferrari.quote:
alleen is dat buiten Vasseur omgegaanquote:Op zondag 24 maart 2024 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leclerc heeft zijn vertrouwen ook nog niet helemaal terug na de trauma's van 2022. Daarnaast neemt Ferrari de Britse hypes veel te serieus, ze verstaan natuurlijk maar de helft maar denken dat daar een enorme wijsheid in zit. Omdat ze zo'n hekel hadden aan Schumacher hadden ze daar verzonnen dat Raikkonen dan maar supersnel moest zijn want er waren verder geen sterke punten te ontdekken, en Ferrari dacht een opvolger van Schumacher binnen te halen. Nu doen ze weer hetzelfde met de 'supersnelle' Hamilton.
Hulkenberg is jaloers.quote:
Zet ze lekker op rails dan ..... wat een onzin verklaring dit.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
daarom staat ook die hele lap tekst er, dat het hem niet aangerekend kan worden dat een ander er een ongeluk door krijgt, maar omdat het voor een achtervolger wel kan zijn dat zij verwachten dat hij hetzelfde zou doen als eerdere rondes...
ongeveer samengevat
Ik spreek je niet tegen.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zet ze lekker op rails dan ..... wat een onzin verklaring dit.
Kijk als die keihard een breaktest geeft ok, maar als je je rondje al niet mag aanpassen om wat te verdedigen omdat de flapdrol die wel vaker debiele dingen doet in de laatste rond achter je rijdt ..... kom op zeg. Wat is dit voor een jurysport. Ik vond wat Hulkenberg bij Albon deed vele malen gevaarlijker (terecht niet bestraft).
Een heldendaad zou het zijn als Max niet uit was gevallen en Sainz had gewonnen. Nu was het gewoon goed, niet altijd zo overdrijven.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Sainz had wel echt een heldendaad verricht zeg. Mooi om te zien. Dit weekend was hij echt het absolute beest.
🤔🤔quote:Op zondag 24 maart 2024 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
omdat de flapdrol die wel vaker debiele dingen doet in de laatste rond achter je rijdt .....
Dat was pas bij Leclerc, en Raikkonen kon niet bij hem in de buurt komen. Alonso heeft wat grotere uitschieters in een veel betere auto, geen corona gehad en als Stroll hem te snel af is of er heel dicht op zit wordt dat genegeerd ipv uitvergroot zoals bij Vettel.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het verschil tussen Alonso en Stroll is vele malen groter. Vettel heeft buiten zijn RB kampioenschappen weinig laten zien. Ja, even met een illegale auto bij Ferrari.
Na zo’n operatie een comeback maken is naar mijn mening een heldendaad. Heeft Max niet zoveel mee te maken vind ikquote:Op zondag 24 maart 2024 14:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een heldendaad zou het zijn als Max niet uit was gevallen en Sainz had gewonnen. Nu was het gewoon goed, niet altijd zo overdrijven.
Dit is onzin natuurlijk. Ja, ze zéggen het wel, maar het is onzin.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
🤔🤔
In de verklaring staat duidelijk dat de crash van George niks te maken heeft met de straf.
officieel ja, maar waarom dan zo'n zware straf?quote:Op zondag 24 maart 2024 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
🤔🤔
In de verklaring staat duidelijk dat de crash van George niks te maken heeft met de straf.
Ben benieuwd of Alonso een straf zou hebben gehad als die van het gas was gegaan en er niks was gebeurdquote:Op zondag 24 maart 2024 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is onzin natuurlijk. Ja, ze zéggen het wel, maar het is onzin.
Ik vraag me af hoe Magnussen vorige race al die auto's achter zich heeft gehouden. Blijkbaar nooit eens van het gas gegaan en steeds dezelfde lijnen door elke bocht gereden. Knap.
Natuurlijk nietquote:Op zondag 24 maart 2024 14:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Alonso een straf zou hebben gehad als die van het gas was gegaan en er niks was gebeurd
Dan is het toch een debiele straf als ze in de verklaring zeggen dat de crash van Russell niet de schuld is van Alonsoquote:
Omdat hij gevaarlijk rijdtquote:Op zondag 24 maart 2024 14:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
officieel ja, maar waarom dan zo'n zware straf?
Alonso remt twee keer, dat lijkt bedoeld te zijn om Russel op te vangen. Er is geen coureur die daar met die snelheid rekening mee houdt.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zet ze lekker op rails dan ..... wat een onzin verklaring dit.
Kijk als die keihard een breaktest geeft ok, maar als je je rondje al niet mag aanpassen om wat te verdedigen omdat de flapdrol die wel vaker debiele dingen doet in de laatste rond achter je rijdt ..... kom op zeg. Wat is dit voor een jurysport. Ik vond wat Hulkenberg bij Albon deed vele malen gevaarlijker (terecht niet bestraft).
Klinkt inderdaad ridicuul. Misschien omdat daar remmen niet altijd tot een crash van achterliggende auto zal leidenquote:Op zondag 24 maart 2024 14:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan is het toch een debiele straf als ze in de verklaring zeggen dat de crash van Russell niet de schuld is van Alonso
Beste van het seizoen. In plaats van een dikke onvoldoende gewoon een onvoldoende.quote:
Wel prima.quote:
Sainz een schop geven om plaats te maken voor Hamilton, duh.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?
en wat had Sainz dan te verliezen als ie een dikke vette middelvinger had opgestoken? Ik bedoel, zijn zitje is hij volgend jaar toch al kwijt. Hij heeft er niets mee te verliezen en alles mee te winnen.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:24 schreef Tarado het volgende:
Ik was nog even bang voor teamorders omdat Charles dan bovenaan zou staan in de stand maar Fred is een verstandige man.
Spanje 2016....quote:Op zondag 24 maart 2024 14:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een heldendaad zou het zijn als Max niet uit was gevallen en Sainz had gewonnen. Nu was het gewoon goed, niet altijd zo overdrijven.
Seizoen is net begonnen.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:35 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Sainz een schop geven om plaats te maken voor Hamilton, duh.
Hoeveel rijdende chicanes hebben we de afgelopen jaren wel niet gehad? Nooit dit soort straffen gezien.quote:
Dag na de operatie was hij al in de paddock te vinden.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Na zo’n operatie een comeback maken is naar mijn mening een heldendaad. Heeft Max niet zoveel mee te maken vind ik
Ik kan me ook niet voorstellen dat de niet bestrafte Magnussen vorige keer foutloos ieder rondje identiek reed toen hij een gat maakte voor Hulkenberg.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:45 schreef Radegast het volgende:
Belachelijke straf voor Alonso.
Kreeg Alonso straf in 2003 op de Nurburgring?
En dan beweren dat je er zogenaamd zo'n goede kijk op hebtquote:Op zondag 24 maart 2024 13:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel een verschil is tussen gecontroleerd de boel achter je ophouden en in het geval van Alonso een redelijke vertraging erin gooien waar je het niet verwachtquote:Op zondag 24 maart 2024 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoeveel rijdende chicanes hebben we de afgelopen jaren wel niet gehad? Nooit dit soort straffen gezien.
Op zich ben ik hier voor hè? Dit is gewoon een gevaarlijke actie. Maar dan verwacht ik wel dat we dat vanaf nu consequent gaan zien. En daar heb ik ernstige twijfels over.
Ik weet dat hij vorige keer niet meedeed, maar op zich rijdt Carlos Sainz al enige jaren bij Ferrari hoor.quote:
kunnen ze tegenwoordig al zo goed opereren dat het erg weinig pijn oplevert?quote:Op zondag 24 maart 2024 14:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dag na de operatie was hij al in de paddock te vinden.
Dodelijk saai, en dat terwijl de haters toch altijd beweren dat je zonder Verstappen pas een leuke race hebt. Nu blijkt dat vooral aan de overige coureurs te liggen die van de hele race een optocht maken.quote:
Toen werd SAI 6e in een STR. Lijkt me een prima prestatie.quote:
Kennelijk. Ik ga dat even opzoeken.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kunnen ze tegenwoordig al zo goed opereren dat het erg weinig pijn oplevert?
De wond is in ieder geval (en logischerwijs) nog niet genezen. Staat een foto in dit topic van Lando en Carlos met de gewonnen schalen waarbij Carlos zijn "verband" laat zien.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kennelijk. Ik ga dat even opzoeken.
deze idd, lijkt me niet geshoptquote:Op zondag 24 maart 2024 15:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De wond is in ieder geval (en logischerwijs) nog niet genezen. Staat een foto in dit topic van Lando en Carlos met de gewonnen schalen waarbij Carlos zijn "verband" laat zien.
Tenzij die foto geshopt is natuurlijk, maar daar leek het m.i. niet op.
Een laparoscopie heeft kleine wondjes en minder pijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)-buik-laparoscopie-0quote:Na een kijkoperatie heeft u kleine wondjes. U heeft daarom minder pijn dan na een operatie met een grote snee. De wondjes herstellen ook sneller dan na een gewone operatie.
2100 stoppen is prima idd. Anders ga je maar in de schuurquote:Op zondag 24 maart 2024 11:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vanaf 9:00 klussen is prima. En als dat niet zo is dan vraag je gewoon normaal of ze wat later kunnen beginnen op zondag. Het blijft een kwestie van bespreken en aanspreken.
Liever 's ochtends dan 's avonds na 21:00. En liever een paar weken overlast van klussen dan een debiele buurman met de hele zomer kutmuziek in zijn tuin, of een vuurkorf of open haard in de straat. Dat is pas asociaal.
Deze race miste een type Sargeant.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dodelijk saai, en dat terwijl de haters toch altijd beweren dat je zonder Verstappen pas een leuke race hebt. Nu blijkt dat vooral aan de overige coureurs te liggen die van de hele race een optocht maken.
Russell deed een goede pogingquote:Op zondag 24 maart 2024 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze race miste een type Sargeant.
quote:
Ziet dit eruit als een klein wondje?quote:Op zondag 24 maart 2024 15:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een laparoscopie heeft kleine wondjes en minder pijn.
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)-buik-laparoscopie-0
Techniek wordt steeds beter. Tevens is hij ook in topconditie. Dat scheelt natuurlijk ook.
Niet alleen tegenwoordig, mijn blindedarm is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Een dag later mocht ik weer naar huis. Alleen even voorzichtig zijn met douchen en de hechtingen.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 maart 2024 15:24 schreef wdn het volgende:
opvallende constatering: mercedes heeft het gat met Max gedicht
Tot de wind verkeerd staat en je halve huis vol rook staat van die vuurkorf, lekker in de zomer met de ramen dicht zitten. Er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal, wij stookten ook een houtkachel, gewoon met goed gedroogd hout, geen probleem. Een keer buren aan de deur gehad om te klagen, toen stond de houtkachel niet aan, waren de overburen die groen hout aan het verstoken warenquote:Op zondag 24 maart 2024 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2100 stoppen is prima idd. Anders ga je maar in de schuur
Za va 900
Zo va 1000
Muziek s'zomers niet te hard
Vuurkorf en open haard zijn de meningen over verdeeld. Ernstig zelfs. Als jij stokers aso vindt, vind ik jou een aso dat je die mensen dat niet gunt.
Eeuwige jankersdiscussie.
dat gedeelte snap ik, maar snijden/knippen/ toch je blindedarm eruit, die zit aan twee kanten vast aan andere organen.quote:Op zondag 24 maart 2024 15:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet alleen tegenwoordig, mijn blindedarm is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Een dag later mocht ik weer naar huis. Alleen even voorzichtig zijn met douchen en de hechtingen.
Het ziet er uit als tape, met daaronder ter hoogte van de navel een absorberend gaas. De navel is 1 van de ingangspunten bij zjjn ingreep, en die geneest vaak het langzaamst. Ik vind de winst zo kort na z'n operatie erg knap van Sainzquote:
Toch lijkt mij een f1 race wel echt iets heel fysieksquote:Op zondag 24 maart 2024 15:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet alleen tegenwoordig, mijn blindedarm is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Een dag later mocht ik weer naar huis. Alleen even voorzichtig zijn met douchen en de hechtingen.
Leuk hè?quote:Op zondag 24 maart 2024 16:50 schreef Nattekat het volgende:
Naast experts in bewegingswetenschappen hebben we hier ook al medische experts?
Tegenwoordig knippen/snijden ze je niet meer open, maar gaat het met precisie instrumenten door 3 gaatjes oid.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gedeelte snap ik, maar snijden/knippen/ toch je blindedarm eruit, die zit aan twee kanten vast aan andere organen.
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"quote:Op zondag 24 maart 2024 16:50 schreef Nattekat het volgende:
Naast experts in bewegingswetenschappen hebben we hier ook al medische experts?
Maar F1 racen is ook niet zwaar natuurlijk, want ze doen alleen krachttraining, lijkt niet op wielrennen oid.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"
*Zucht*
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?quote:Op zondag 24 maart 2024 16:52 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tegenwoordig knippen/snijden ze je niet meer open, maar gaat het met precisie instrumenten door 3 gaatjes oid.
Het ongemak is veel malen minder erg als vroeger.
Door die gaatjes. Darmen zijn ontzettend flexibel, het is net elastiek.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?
Als je doelt op mijn post: dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op zondag 24 maart 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"
*Zucht*
Ik heb dit toch voor je gezocht. Check die link danquote:Op zondag 24 maart 2024 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?
Wordt ontzettend veel ingevuld door sommige mensen hier.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:00 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je doelt op mijn post: dat zeg ik toch helemaal niet
ja, alleen dat gedeelte stond er niet in, iig bedankt voor je linkquote:Op zondag 24 maart 2024 17:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb dit toch voor je gezocht. Check die link dan
Dat Deense zwijntje zou nog niet in een twoseater passen met zijn dikke reet.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:12 schreef opgebaarde het volgende:
Van der Poel Pederson mag blij zijn dat sommige topsporters voor autootje rijden hebben gekozen
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappenquote:Op zondag 24 maart 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Deense zwijntje zou nog niet in een twoseater passen met zijn dikke reet.
Zitten wel meer kilo's beenspiermassa aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappen
Niet-sporters onderschatten sowieso vaak hoe enorm zwaar het continu uitoefenen van zware inspanning, zelfs als je bijna niet beweegt, nou eigenlijk is. Lekker op amateurniveau een fietsje rijden is een makkie, dat kan iedereen met een goede basisconditie in een hele korte tijd goed trainen. Als je op hoger niveau wil wielrennen, gaat het veel meer op autootje rijden lijken qua training en wedstrijdinspanning. Daar zit bijna geen verschil tussen.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappen
Spieren zijn zwaarder dan vet. Totaal andere lichaamsbouw. Wielrenners hebben meer beenspieren, terwijl juist te veel beenspieren voor F1 coureurs onnodig gewicht zijn. Die focussen op core en nekspieren, wat relatief lichte spiergroepen zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Spieren zijn zwaarder dan vet. Totaal andere lichaamsbouw. Wielrenners hebben meer beenspieren, terwijl juist te veel beenspieren voor F1 coureurs onnodig gewicht zijn. Die focussen op core en nekspieren, wat relatief lichte spiergroepen zijn.
Onvergelijkbaar. Ook conditioneel zijn het totaal verschillende sporten met andere focus.
Of het één zwaarder is dan het ander laat ik me niet over uit, maar misschien kan Chevy een vergelijking maken tussen een race op de PlayStation en naar de Albert Heyn fietsen.
Ik vind daar helemaal niets van.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.
Of dat zijn ook sporten waar conditie niet zo belangrijk is, want ze bewegen de helft van de tijd niet eens/amper, weet niet wat de experts daarvan vinden.
Ik denk niet dat er echt rustmomenten zijn, een klein foutje en je rijdt met 300 km per uur een muur in, het lijkt mij ook geestelijk behoorlijk zwaar om de gehele race super geconcentreerd te zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.
Of dat zijn ook sporten waar conditie niet zo belangrijk is, want ze bewegen de helft van de tijd niet eens/amper, weet niet wat de experts daarvan vinden.
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er echt rustmomenten zijn, een klein foutje en je rijdt met 300 km per uur een muur in, het lijkt mij ook geestelijk behoorlijk zwaar om de gehele race super geconcentreerd te zijn.
Romario wuift naar jequote:Op zondag 24 maart 2024 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.
Het grootste verschil is natuurlijk dat je bij de meeste sporten je lichaam gebruikt om te bewegen, waarbij je bij de F1 je lichaam vooral gebruikt om stabiel te blijven. Op het sturen na natuurlijk, maar als je naar de bouw van de coureurs kijkt ligt daar niet de focus.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.
quote:Op zondag 24 maart 2024 18:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het grootste verschil is natuurlijk dat je bij de meeste sporten je lichaam gebruikt om te bewegen, waarbij je bij de F1 je lichaam vooral gebruikt om stabiel te blijven. Op het sturen na natuurlijk, maar als je naar de bouw van de coureurs kijkt ligt daar niet de focus.
Dat is niet wat ik zeg natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, geen armspieren te zien
Je zegt dat de focus daar niet ligt. Ik zie verdomme bovenarmen bijna zo groot als die van topzwemmers.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg natuurlijk.
De focus in de sportschool ligt op nek, schouders en core. Natuurlijk hebben ze ook sterke bovenarmen. Althans, de functionele spieren voor het autorijden.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt dat de focus daar niet ligt. Ik zie verdomme bovenarmen bijna zo groot als die van topzwemmers.
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet-sporters onderschatten sowieso vaak hoe enorm zwaar het continu uitoefenen van zware inspanning, zelfs als je bijna niet beweegt, nou eigenlijk is. Lekker op amateurniveau een fietsje rijden is een makkie, dat kan iedereen met een goede basisconditie in een hele korte tijd goed trainen. Als je op hoger niveau wil wielrennen, gaat het veel meer op autootje rijden lijken qua training en wedstrijdinspanning. Daar zit bijna geen verschil tussen.
Ik heb een uitstekende conditie (al zeg ik het zelf), maar van twee sessies karten hou ik wel behoorlijke spierpijn over
Dat is wel een essentieel verschil. Aan de andere kant is bij beide een factor talent belangrijk. Niet alleen hoe sterk je bent bepaalt het niveau waarop je wielrent, daar zit ook een stuk genen en mentaal in.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.
Als jij op hoger niveau wil wielrennen doe je dat door sterker te worden, dat bepaalt het niveau waarop je wielrent. Als je op een hoger niveau wil autoracen moet je dat op een andere manier bereiken want met sterker worden wordt je niet sneller.
Dat zegt ook niet alles. Volgens veel experts is waterpolo één van de zwaarste sporten omdat sporters daar fysiek het hardst moeten werken. Ook schijnen de toppers daar gemiddeld de hoogste vo2max te hebben.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie dat geschat wordt dat een F1 coureur tussen de 800 en 1500 (1500 vond ik bij de NOS) calorieen per race verbruikt.
Voetballers zitten op 500 en 750 per uur
Honkbal 300 per uur (lol?)
Wielrennen is een andere categorie
Zoals hier wel bekend moet een F1 coureur een goede conditie hebben. Niet verwacht dat het gelijk aan of meer is dan een voerbal. De tijd van Nigel Mansel is niet meer
Dit kan echt nietquote:But Ferrari's race performance and the way it handled front tyre graining, which had already looked promising in practice, has prompted Perez to say that Sainz would have beaten Verstappen the race anyway.
"Absolutely," he replied when Sky Sports F1 asked him if Ferrari still would have triumphed without Verstappen's issues.
"I think just as a team, we just didn't have the pace today. We didn't have the pace throughout the weekend.bron
Wat een ei, Verstappen reed voor Sainz met een aanlopende rem, ik denk dat de racepace beter was geweest.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
https://www.motorsport.co(...)omments-block-anchor
Perez is een clowntje.
[..]
Dit kan echt niet
Dat zegt ook weer niet alles over het vervolg van de race..quote:Op zondag 24 maart 2024 20:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat een ei, Verstappen reed voor Sainz met een aanlopende rem, ik denk dat de racepace beter was geweest.
Ja, ik denk dat we de race opnieuw moeten laten rijden om erachter te komen.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zegt ook weer niet alles over het vervolg van de race..
Ik geloof ook niet dat Max echt in de problemen was gekomen, maar het is wel lastig te zeggen op basis van misschien 2 echte ronden. Ferrari (en vooral Sainz) was vandaag in ieder geval heel sterk, ook qua bandenquote:Op zondag 24 maart 2024 20:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we de race opnieuw moeten laten rijden om erachter te komen.
Het was dan wel een leukere race geworden.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Max echt in de problemen was gekomen, maar het is wel lastig te zeggen op basis van misschien 2 echte ronden. Ferrari (en vooral Sainz) was vandaag in ieder geval heel sterk, ook qua banden
Hij kan het ook niet laten blijkbaar. Seizoen na seizoen na een paar races wat domme uitspraken waarmee hij uiteindelijk vooral zichzelf voor lul zet.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die loopt gewoon te miepen omdat die tijdens een van de weinige races waar die kans maakt op een overwinning omdat Max er uit ligt het zelf weer niet kan waarmakenquote:Op zondag 24 maart 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
https://www.motorsport.co(...)omments-block-anchor
Perez is een clowntje.
[..]
Dit kan echt niet
* TheStigsDutchCousin denkt terug aan klapband Baku 2021quote:Op zondag 24 maart 2024 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel meevallen met Verstappens trauma. Beter in ronde 2 of 3 direct uitvallen dan 2 rondjes voor de finish in leidende positie.
Sainz deed een Maxje hier. Hij reed vrij los van de restquote:Op zondag 24 maart 2024 22:00 schreef Zorro het volgende:
Wel grappig dat er altijd wordt geroepen dat het spannend is als je Max wegdenkt, en het vandaag juist spannend zou zijn geweest als Max niet was uitgevallen
Alles. Ook rug en benen.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De focus in de sportschool ligt op nek, schouders en core. Natuurlijk hebben ze ook sterke bovenarmen. Althans, de functionele spieren voor het autorijden.
Als je ze in rust ziet dan zie je dat ze bijvoorbeeld heel andere arm training doen als boksers of zwemmers.
Valt mee, ja 110-130kg pedaaldruk. Maar de g krachten werken gewoon mee. Alsnog wel zwaar en veel. Maar blijft gewoon een combi van minimaal spiermassa precies genoeg kracht/uithouding.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles. Ook rug en benen.
Weet je wat die gasten moeten kunnen trappen bij het remmen?
Hun hele lijf wordt benaderd in de sportschool.
Je zit er echt totaal naast.
Van door sneeuw lopen of een plankie zagen ben je de volgende dag niet bont en blauw.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.
Als jij op hoger niveau wil wielrennen doe je dat door sterker te worden, dat bepaalt het niveau waarop je wielrent. Als je op een hoger niveau wil autoracen moet je dat op een andere manier bereiken want met sterker worden wordt je niet sneller.
Waar zit darts in dit rijtje?quote:Op zondag 24 maart 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie dat geschat wordt dat een F1 coureur tussen de 800 en 1500 (1500 vond ik bij de NOS) calorieen per race verbruikt.
Voetballers zitten op 500 en 750 per uur
Honkbal 300 per uur (lol?)
Wielrennen is een andere categorie
Zoals hier wel bekend moet een F1 coureur een goede conditie hebben. Niet verwacht dat het gelijk aan of meer is dan een voerbal. De tijd van Nigel Mansel is niet meer
Dat is wel weer zo want de r&d, aero en de fabriek kunnen een onderdeel wel weer 23 gram lichter maken, maar als je zelf een kilo bent gegroeid, heeft niemand er wat aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:22 schreef mikieu het volgende:
[..]
Valt mee, ja 110-130kg pedaaldruk. Maar de g krachten werken gewoon mee. Alsnog wel zwaar en veel. Maar blijft gewoon een combi van minimaal spiermassa precies genoeg kracht/uithouding.
Excuus ik had niks moeten posten. Ik zal de post verwijderenquote:Op zondag 24 maart 2024 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zegt ook niet alles. Volgens veel experts is waterpolo één van de zwaarste sporten omdat sporters daar fysiek het hardst moeten werken. Ook schijnen de toppers daar gemiddeld de hoogste vo2max te hebben.
Maar ook dat is maar een deel van het verhaal. Je kunt sporten gewoon niet op die manier met elkaar vergelijken.
Met en pijltje gooien maak je elke slok bier niet ongedaan, dus ik denk dat calorie in VS out in de andere richting gaat daar.quote:
Rug is core, althans in mijn trainingen.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles. Ook rug en benen.
Weet je wat die gasten moeten kunnen trappen bij het remmen?
Hun hele lijf wordt benaderd in de sportschool.
Je zit er echt totaal naast.
Het gaat erom dat je heel snel spierspijn krijgt van bewegingen die je niet gewend bent, en dat dat weinig zegt over de vereiste fitheid voor die activitiet, een paar keer doen en het is afgelopen met die spierpijn. Laat staan dat je darmee het verschil maakt tussen winnen en verliezen, als ik een kermiskoers wil winnen dan zal ik eerst jaren elke week spierpijn moeten hebben voor ik uberhaupt de finish haal.quote:Op maandag 25 maart 2024 00:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Van door sneeuw lopen of een plankie zagen ben je de volgende dag niet bont en blauw.
Er is een rede dat er rib beschermers zijn voor als je in de kart stapt en dat is dan niets vergeleken bij de krachten die de F1 coureurs te verduren krijgen tijdens een race.
Misschien wordt het vaker gemeld in de media. Maar bij de vorige generatie auto kon het niet in de vloer terechtkomen omdat die vlak wasquote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Naar mijn idee veroorzaken die tear offs het laatste jaar vaker ellende dan voorheen. Of ligt dat aan mij?
Je hebt ook andere luchtstromen om de auto heen waarmee de kans op een tear off die op de verkeerde plek terechtkomt natuurlijk ook kan varieren.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien wordt het vaker gemeld in de media. Maar bij de vorige generatie auto kon het niet in de vloer terechtkomen omdat die vlak was
Ik denk dat je er naast zit. Iedere paar seconden die druk moeten geven is echt pittig.quote:Op maandag 25 maart 2024 07:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Rug is core, althans in mijn trainingen.
En benen valt reuze mee. Kijk gewoon eens naar die gasten. Die zullen echt wel legday hebben, maar valt allemaal reuze mee hoor. Zoveel is 130kg pedaaldruk niet als je gewoon fit bent.
Iemand die wel eens in een sportschool komt weet overduidelijk meer van topsport dan jijquote:Op maandag 25 maart 2024 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er naast zit. Iedere paar seconden die druk moeten geven is echt pittig.
ze moeten ook eens beter ontwerpen, bijvb zo'n brake duke is helemaal open, als je wilt dat die tear off daar niet in terecht komt, waarom bedek je die dan niet met gaas/rooster?quote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Naar mijn idee veroorzaken die tear offs het laatste jaar vaker ellende dan voorheen. Of ligt dat aan mij?
Dan houdt het ook de luchtstroom tegen als het daarop blijft zittenquote:Op maandag 25 maart 2024 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze moeten ook eens beter ontwerpen, bijvb zo'n brake duke is helemaal open, als je wilt dat die tear off daar niet in terecht komt, waarom bedek je die dan niet met gaas/rooster?
dan maak je dat bol, dan blijft het niet zitten.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan houdt het ook de luchtstroom tegen als het daarop blijft zitten
Wat is dit nu weer voor onzin post?quote:Op maandag 25 maart 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die wel eens in een sportschool komt weet overduidelijk meer van topsport dan jij
Daar is toch een term voor? Ken de Engelse "armchair expert", maar die is niet vrij te vertalen.
ik ben vroeger PT geweest, je ziet ze nu zo slecht technisch trainingen, dat ze er blessures van krijgen ipv dat je er gezonder van wordt.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin post?
Ik vraag me nu eigenlijk af of jij ooit wel eens in een sportschool bent geweest.. en niet om te kijken.
Laten we elkaar respecteren en discussiëren op inhoudquote:Op maandag 25 maart 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die wel eens in een sportschool komt weet overduidelijk meer van topsport dan jij
Daar is toch een term voor? Ken de Engelse "armchair expert", maar die is niet vrij te vertalen.
Ik heb het niet zo zeer over jou, heel die eerste zin druipt het sarcasme van afquote:Op maandag 25 maart 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin post?
Ik vraag me nu eigenlijk af of jij ooit wel eens in een sportschool bent geweest.. en niet om te kijken.
Die mag nooit meer mee.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
Wel sneu voor haar dat de eerste race waar ze bij was een dnf werd.
Aaaaah zo.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo zeer over jou, heel die eerste zin druipt het sarcasme van af
Ik zeg dus dat iemand die wel eens in de sportschool komt niet meteen expert is en al helemaal niet moet doen alsof ie dat wel is, als dat niet duidelijk was.
Hoezo 50kquote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Max mag nog even 50k dokken![]()
Waarom?quote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Nou ja, als hun slogan is 'RedBull geeft je vleugels' kan ik begrijpen dat ze denkt 'deze soms?!'.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:11 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Grapje, omdat Penelope de vleugel aanraakt
Ach, kon hij meer tijd met d'r doorbrengenquote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |