Tegenwoordig knippen/snijden ze je niet meer open, maar gaat het met precisie instrumenten door 3 gaatjes oid.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gedeelte snap ik, maar snijden/knippen/ toch je blindedarm eruit, die zit aan twee kanten vast aan andere organen.
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"quote:Op zondag 24 maart 2024 16:50 schreef Nattekat het volgende:
Naast experts in bewegingswetenschappen hebben we hier ook al medische experts?
Maar F1 racen is ook niet zwaar natuurlijk, want ze doen alleen krachttraining, lijkt niet op wielrennen oid.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"
*Zucht*
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?quote:Op zondag 24 maart 2024 16:52 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tegenwoordig knippen/snijden ze je niet meer open, maar gaat het met precisie instrumenten door 3 gaatjes oid.
Het ongemak is veel malen minder erg als vroeger.
Door die gaatjes. Darmen zijn ontzettend flexibel, het is net elastiek.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?
Als je doelt op mijn post: dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op zondag 24 maart 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"
*Zucht*
Ik heb dit toch voor je gezocht. Check die link danquote:Op zondag 24 maart 2024 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?
Wordt ontzettend veel ingevuld door sommige mensen hier.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:00 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je doelt op mijn post: dat zeg ik toch helemaal niet
ja, alleen dat gedeelte stond er niet in, iig bedankt voor je linkquote:Op zondag 24 maart 2024 17:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb dit toch voor je gezocht. Check die link dan
Dat Deense zwijntje zou nog niet in een twoseater passen met zijn dikke reet.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:12 schreef opgebaarde het volgende:
Van der Poel Pederson mag blij zijn dat sommige topsporters voor autootje rijden hebben gekozen
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappenquote:Op zondag 24 maart 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Deense zwijntje zou nog niet in een twoseater passen met zijn dikke reet.
Zitten wel meer kilo's beenspiermassa aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappen
Niet-sporters onderschatten sowieso vaak hoe enorm zwaar het continu uitoefenen van zware inspanning, zelfs als je bijna niet beweegt, nou eigenlijk is. Lekker op amateurniveau een fietsje rijden is een makkie, dat kan iedereen met een goede basisconditie in een hele korte tijd goed trainen. Als je op hoger niveau wil wielrennen, gaat het veel meer op autootje rijden lijken qua training en wedstrijdinspanning. Daar zit bijna geen verschil tussen.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappen
Spieren zijn zwaarder dan vet. Totaal andere lichaamsbouw. Wielrenners hebben meer beenspieren, terwijl juist te veel beenspieren voor F1 coureurs onnodig gewicht zijn. Die focussen op core en nekspieren, wat relatief lichte spiergroepen zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Spieren zijn zwaarder dan vet. Totaal andere lichaamsbouw. Wielrenners hebben meer beenspieren, terwijl juist te veel beenspieren voor F1 coureurs onnodig gewicht zijn. Die focussen op core en nekspieren, wat relatief lichte spiergroepen zijn.
Onvergelijkbaar. Ook conditioneel zijn het totaal verschillende sporten met andere focus.
Of het n zwaarder is dan het ander laat ik me niet over uit, maar misschien kan Chevy een vergelijking maken tussen een race op de PlayStation en naar de Albert Heyn fietsen.
Ik vind daar helemaal niets van.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.
Of dat zijn ook sporten waar conditie niet zo belangrijk is, want ze bewegen de helft van de tijd niet eens/amper, weet niet wat de experts daarvan vinden.
Ik denk niet dat er echt rustmomenten zijn, een klein foutje en je rijdt met 300 km per uur een muur in, het lijkt mij ook geestelijk behoorlijk zwaar om de gehele race super geconcentreerd te zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.
Of dat zijn ook sporten waar conditie niet zo belangrijk is, want ze bewegen de helft van de tijd niet eens/amper, weet niet wat de experts daarvan vinden.
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er echt rustmomenten zijn, een klein foutje en je rijdt met 300 km per uur een muur in, het lijkt mij ook geestelijk behoorlijk zwaar om de gehele race super geconcentreerd te zijn.
Romario wuift naar jequote:Op zondag 24 maart 2024 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.
Het grootste verschil is natuurlijk dat je bij de meeste sporten je lichaam gebruikt om te bewegen, waarbij je bij de F1 je lichaam vooral gebruikt om stabiel te blijven. Op het sturen na natuurlijk, maar als je naar de bouw van de coureurs kijkt ligt daar niet de focus.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.
quote:Op zondag 24 maart 2024 18:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het grootste verschil is natuurlijk dat je bij de meeste sporten je lichaam gebruikt om te bewegen, waarbij je bij de F1 je lichaam vooral gebruikt om stabiel te blijven. Op het sturen na natuurlijk, maar als je naar de bouw van de coureurs kijkt ligt daar niet de focus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |