Ik kan me ook niet voorstellen dat de niet bestrafte Magnussen vorige keer foutloos ieder rondje identiek reed toen hij een gat maakte voor Hulkenberg.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:45 schreef Radegast het volgende:
Belachelijke straf voor Alonso.
Kreeg Alonso straf in 2003 op de Nurburgring?
En dan beweren dat je er zogenaamd zo'n goede kijk op hebtquote:Op zondag 24 maart 2024 13:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, beetje in perspectief plaatsen Vettels prestaties. Die bleek in een Aston ook nauwelijks beter dan Stroll.
Ik vind dat er wel een verschil is tussen gecontroleerd de boel achter je ophouden en in het geval van Alonso een redelijke vertraging erin gooien waar je het niet verwachtquote:Op zondag 24 maart 2024 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoeveel rijdende chicanes hebben we de afgelopen jaren wel niet gehad? Nooit dit soort straffen gezien.
Op zich ben ik hier voor hè? Dit is gewoon een gevaarlijke actie. Maar dan verwacht ik wel dat we dat vanaf nu consequent gaan zien. En daar heb ik ernstige twijfels over.
Ik weet dat hij vorige keer niet meedeed, maar op zich rijdt Carlos Sainz al enige jaren bij Ferrari hoor.quote:
kunnen ze tegenwoordig al zo goed opereren dat het erg weinig pijn oplevert?quote:Op zondag 24 maart 2024 14:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dag na de operatie was hij al in de paddock te vinden.
Dodelijk saai, en dat terwijl de haters toch altijd beweren dat je zonder Verstappen pas een leuke race hebt. Nu blijkt dat vooral aan de overige coureurs te liggen die van de hele race een optocht maken.quote:
Toen werd SAI 6e in een STR. Lijkt me een prima prestatie.quote:
Kennelijk. Ik ga dat even opzoeken.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kunnen ze tegenwoordig al zo goed opereren dat het erg weinig pijn oplevert?
De wond is in ieder geval (en logischerwijs) nog niet genezen. Staat een foto in dit topic van Lando en Carlos met de gewonnen schalen waarbij Carlos zijn "verband" laat zien.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kennelijk. Ik ga dat even opzoeken.
deze idd, lijkt me niet geshoptquote:Op zondag 24 maart 2024 15:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De wond is in ieder geval (en logischerwijs) nog niet genezen. Staat een foto in dit topic van Lando en Carlos met de gewonnen schalen waarbij Carlos zijn "verband" laat zien.
Tenzij die foto geshopt is natuurlijk, maar daar leek het m.i. niet op.
Een laparoscopie heeft kleine wondjes en minder pijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)-buik-laparoscopie-0quote:Na een kijkoperatie heeft u kleine wondjes. U heeft daarom minder pijn dan na een operatie met een grote snee. De wondjes herstellen ook sneller dan na een gewone operatie.
2100 stoppen is prima idd. Anders ga je maar in de schuurquote:Op zondag 24 maart 2024 11:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vanaf 9:00 klussen is prima. En als dat niet zo is dan vraag je gewoon normaal of ze wat later kunnen beginnen op zondag. Het blijft een kwestie van bespreken en aanspreken.
Liever 's ochtends dan 's avonds na 21:00. En liever een paar weken overlast van klussen dan een debiele buurman met de hele zomer kutmuziek in zijn tuin, of een vuurkorf of open haard in de straat. Dat is pas asociaal.
Deze race miste een type Sargeant.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dodelijk saai, en dat terwijl de haters toch altijd beweren dat je zonder Verstappen pas een leuke race hebt. Nu blijkt dat vooral aan de overige coureurs te liggen die van de hele race een optocht maken.
Russell deed een goede pogingquote:Op zondag 24 maart 2024 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze race miste een type Sargeant.
quote:
Ziet dit eruit als een klein wondje?quote:Op zondag 24 maart 2024 15:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een laparoscopie heeft kleine wondjes en minder pijn.
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)-buik-laparoscopie-0
Techniek wordt steeds beter. Tevens is hij ook in topconditie. Dat scheelt natuurlijk ook.
Niet alleen tegenwoordig, mijn blindedarm is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Een dag later mocht ik weer naar huis. Alleen even voorzichtig zijn met douchen en de hechtingen.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 maart 2024 15:24 schreef wdn het volgende:
opvallende constatering: mercedes heeft het gat met Max gedicht
Tot de wind verkeerd staat en je halve huis vol rook staat van die vuurkorf, lekker in de zomer met de ramen dicht zitten. Er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal, wij stookten ook een houtkachel, gewoon met goed gedroogd hout, geen probleem. Een keer buren aan de deur gehad om te klagen, toen stond de houtkachel niet aan, waren de overburen die groen hout aan het verstoken warenquote:Op zondag 24 maart 2024 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2100 stoppen is prima idd. Anders ga je maar in de schuur
Za va 900
Zo va 1000
Muziek s'zomers niet te hard
Vuurkorf en open haard zijn de meningen over verdeeld. Ernstig zelfs. Als jij stokers aso vindt, vind ik jou een aso dat je die mensen dat niet gunt.
Eeuwige jankersdiscussie.
dat gedeelte snap ik, maar snijden/knippen/ toch je blindedarm eruit, die zit aan twee kanten vast aan andere organen.quote:Op zondag 24 maart 2024 15:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet alleen tegenwoordig, mijn blindedarm is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Een dag later mocht ik weer naar huis. Alleen even voorzichtig zijn met douchen en de hechtingen.
Het ziet er uit als tape, met daaronder ter hoogte van de navel een absorberend gaas. De navel is 1 van de ingangspunten bij zjjn ingreep, en die geneest vaak het langzaamst. Ik vind de winst zo kort na z'n operatie erg knap van Sainzquote:
Toch lijkt mij een f1 race wel echt iets heel fysieksquote:Op zondag 24 maart 2024 15:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet alleen tegenwoordig, mijn blindedarm is zo'n 25 jaar geleden verwijderd. Een dag later mocht ik weer naar huis. Alleen even voorzichtig zijn met douchen en de hechtingen.
Leuk hè?quote:Op zondag 24 maart 2024 16:50 schreef Nattekat het volgende:
Naast experts in bewegingswetenschappen hebben we hier ook al medische experts?
Tegenwoordig knippen/snijden ze je niet meer open, maar gaat het met precisie instrumenten door 3 gaatjes oid.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gedeelte snap ik, maar snijden/knippen/ toch je blindedarm eruit, die zit aan twee kanten vast aan andere organen.
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"quote:Op zondag 24 maart 2024 16:50 schreef Nattekat het volgende:
Naast experts in bewegingswetenschappen hebben we hier ook al medische experts?
Maar F1 racen is ook niet zwaar natuurlijk, want ze doen alleen krachttraining, lijkt niet op wielrennen oid.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"
*Zucht*
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?quote:Op zondag 24 maart 2024 16:52 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tegenwoordig knippen/snijden ze je niet meer open, maar gaat het met precisie instrumenten door 3 gaatjes oid.
Het ongemak is veel malen minder erg als vroeger.
Door die gaatjes. Darmen zijn ontzettend flexibel, het is net elastiek.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?
Als je doelt op mijn post: dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op zondag 24 maart 2024 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Ik mocht na een dag naar huis dus het is helemaal niet bijzonder dat Sainz een F1 race wint twee weken na een operatie"
*Zucht*
Ik heb dit toch voor je gezocht. Check die link danquote:Op zondag 24 maart 2024 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe krijgen ze je blindedarm dan uit je lichaam?
Wordt ontzettend veel ingevuld door sommige mensen hier.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:00 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je doelt op mijn post: dat zeg ik toch helemaal niet
ja, alleen dat gedeelte stond er niet in, iig bedankt voor je linkquote:Op zondag 24 maart 2024 17:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb dit toch voor je gezocht. Check die link dan
Dat Deense zwijntje zou nog niet in een twoseater passen met zijn dikke reet.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:12 schreef opgebaarde het volgende:
Van der Poel Pederson mag blij zijn dat sommige topsporters voor autootje rijden hebben gekozen
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappenquote:Op zondag 24 maart 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Deense zwijntje zou nog niet in een twoseater passen met zijn dikke reet.
Zitten wel meer kilo's beenspiermassa aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappen
Niet-sporters onderschatten sowieso vaak hoe enorm zwaar het continu uitoefenen van zware inspanning, zelfs als je bijna niet beweegt, nou eigenlijk is. Lekker op amateurniveau een fietsje rijden is een makkie, dat kan iedereen met een goede basisconditie in een hele korte tijd goed trainen. Als je op hoger niveau wil wielrennen, gaat het veel meer op autootje rijden lijken qua training en wedstrijdinspanning. Daar zit bijna geen verschil tussen.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is qua conditie een enorm overschatte sport. Zie die Van der Poel, die is gewoon 3 kg zwaarder dan Verstappen
Spieren zijn zwaarder dan vet. Totaal andere lichaamsbouw. Wielrenners hebben meer beenspieren, terwijl juist te veel beenspieren voor F1 coureurs onnodig gewicht zijn. Die focussen op core en nekspieren, wat relatief lichte spiergroepen zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Spieren zijn zwaarder dan vet. Totaal andere lichaamsbouw. Wielrenners hebben meer beenspieren, terwijl juist te veel beenspieren voor F1 coureurs onnodig gewicht zijn. Die focussen op core en nekspieren, wat relatief lichte spiergroepen zijn.
Onvergelijkbaar. Ook conditioneel zijn het totaal verschillende sporten met andere focus.
Of het één zwaarder is dan het ander laat ik me niet over uit, maar misschien kan Chevy een vergelijking maken tussen een race op de PlayStation en naar de Albert Heyn fietsen.
Ik vind daar helemaal niets van.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.
Of dat zijn ook sporten waar conditie niet zo belangrijk is, want ze bewegen de helft van de tijd niet eens/amper, weet niet wat de experts daarvan vinden.
Ik denk niet dat er echt rustmomenten zijn, een klein foutje en je rijdt met 300 km per uur een muur in, het lijkt mij ook geestelijk behoorlijk zwaar om de gehele race super geconcentreerd te zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wielrennen is sowieso een kutvergelijking. Denk dat je het beter kan vergelijken met balsporten als voetbal, handbal en waterpolo. Piekmomenten en rustigere momenten die elkaar snel afwisselen.
Of dat zijn ook sporten waar conditie niet zo belangrijk is, want ze bewegen de helft van de tijd niet eens/amper, weet niet wat de experts daarvan vinden.
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er echt rustmomenten zijn, een klein foutje en je rijdt met 300 km per uur een muur in, het lijkt mij ook geestelijk behoorlijk zwaar om de gehele race super geconcentreerd te zijn.
Romario wuift naar jequote:Op zondag 24 maart 2024 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.
Het grootste verschil is natuurlijk dat je bij de meeste sporten je lichaam gebruikt om te bewegen, waarbij je bij de F1 je lichaam vooral gebruikt om stabiel te blijven. Op het sturen na natuurlijk, maar als je naar de bouw van de coureurs kijkt ligt daar niet de focus.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rustigere momenten meer. Rechte stukken enzo. In die andere sporten staan ze ook nooit echt stil natuurlijk.
quote:Op zondag 24 maart 2024 18:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het grootste verschil is natuurlijk dat je bij de meeste sporten je lichaam gebruikt om te bewegen, waarbij je bij de F1 je lichaam vooral gebruikt om stabiel te blijven. Op het sturen na natuurlijk, maar als je naar de bouw van de coureurs kijkt ligt daar niet de focus.
Dat is niet wat ik zeg natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, geen armspieren te zien
Je zegt dat de focus daar niet ligt. Ik zie verdomme bovenarmen bijna zo groot als die van topzwemmers.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg natuurlijk.
De focus in de sportschool ligt op nek, schouders en core. Natuurlijk hebben ze ook sterke bovenarmen. Althans, de functionele spieren voor het autorijden.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt dat de focus daar niet ligt. Ik zie verdomme bovenarmen bijna zo groot als die van topzwemmers.
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet-sporters onderschatten sowieso vaak hoe enorm zwaar het continu uitoefenen van zware inspanning, zelfs als je bijna niet beweegt, nou eigenlijk is. Lekker op amateurniveau een fietsje rijden is een makkie, dat kan iedereen met een goede basisconditie in een hele korte tijd goed trainen. Als je op hoger niveau wil wielrennen, gaat het veel meer op autootje rijden lijken qua training en wedstrijdinspanning. Daar zit bijna geen verschil tussen.
Ik heb een uitstekende conditie (al zeg ik het zelf), maar van twee sessies karten hou ik wel behoorlijke spierpijn over
Dat is wel een essentieel verschil. Aan de andere kant is bij beide een factor talent belangrijk. Niet alleen hoe sterk je bent bepaalt het niveau waarop je wielrent, daar zit ook een stuk genen en mentaal in.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.
Als jij op hoger niveau wil wielrennen doe je dat door sterker te worden, dat bepaalt het niveau waarop je wielrent. Als je op een hoger niveau wil autoracen moet je dat op een andere manier bereiken want met sterker worden wordt je niet sneller.
Dat zegt ook niet alles. Volgens veel experts is waterpolo één van de zwaarste sporten omdat sporters daar fysiek het hardst moeten werken. Ook schijnen de toppers daar gemiddeld de hoogste vo2max te hebben.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie dat geschat wordt dat een F1 coureur tussen de 800 en 1500 (1500 vond ik bij de NOS) calorieen per race verbruikt.
Voetballers zitten op 500 en 750 per uur
Honkbal 300 per uur (lol?)
Wielrennen is een andere categorie
Zoals hier wel bekend moet een F1 coureur een goede conditie hebben. Niet verwacht dat het gelijk aan of meer is dan een voerbal. De tijd van Nigel Mansel is niet meer
Dit kan echt nietquote:But Ferrari's race performance and the way it handled front tyre graining, which had already looked promising in practice, has prompted Perez to say that Sainz would have beaten Verstappen the race anyway.
"Absolutely," he replied when Sky Sports F1 asked him if Ferrari still would have triumphed without Verstappen's issues.
"I think just as a team, we just didn't have the pace today. We didn't have the pace throughout the weekend.bron
Wat een ei, Verstappen reed voor Sainz met een aanlopende rem, ik denk dat de racepace beter was geweest.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
https://www.motorsport.co(...)omments-block-anchor
Perez is een clowntje.
[..]
Dit kan echt niet
Dat zegt ook weer niet alles over het vervolg van de race..quote:Op zondag 24 maart 2024 20:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat een ei, Verstappen reed voor Sainz met een aanlopende rem, ik denk dat de racepace beter was geweest.
Ja, ik denk dat we de race opnieuw moeten laten rijden om erachter te komen.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zegt ook weer niet alles over het vervolg van de race..
Ik geloof ook niet dat Max echt in de problemen was gekomen, maar het is wel lastig te zeggen op basis van misschien 2 echte ronden. Ferrari (en vooral Sainz) was vandaag in ieder geval heel sterk, ook qua bandenquote:Op zondag 24 maart 2024 20:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we de race opnieuw moeten laten rijden om erachter te komen.
Het was dan wel een leukere race geworden.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Max echt in de problemen was gekomen, maar het is wel lastig te zeggen op basis van misschien 2 echte ronden. Ferrari (en vooral Sainz) was vandaag in ieder geval heel sterk, ook qua banden
Hij kan het ook niet laten blijkbaar. Seizoen na seizoen na een paar races wat domme uitspraken waarmee hij uiteindelijk vooral zichzelf voor lul zet.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens Perez had Max niet gewonnen als die niet was uitgevallen
Die loopt gewoon te miepen omdat die tijdens een van de weinige races waar die kans maakt op een overwinning omdat Max er uit ligt het zelf weer niet kan waarmakenquote:Op zondag 24 maart 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
https://www.motorsport.co(...)omments-block-anchor
Perez is een clowntje.
[..]
Dit kan echt niet
* TheStigsDutchCousin denkt terug aan klapband Baku 2021quote:Op zondag 24 maart 2024 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel meevallen met Verstappens trauma. Beter in ronde 2 of 3 direct uitvallen dan 2 rondjes voor de finish in leidende positie.
Sainz deed een Maxje hier. Hij reed vrij los van de restquote:Op zondag 24 maart 2024 22:00 schreef Zorro het volgende:
Wel grappig dat er altijd wordt geroepen dat het spannend is als je Max wegdenkt, en het vandaag juist spannend zou zijn geweest als Max niet was uitgevallen
Alles. Ook rug en benen.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De focus in de sportschool ligt op nek, schouders en core. Natuurlijk hebben ze ook sterke bovenarmen. Althans, de functionele spieren voor het autorijden.
Als je ze in rust ziet dan zie je dat ze bijvoorbeeld heel andere arm training doen als boksers of zwemmers.
Valt mee, ja 110-130kg pedaaldruk. Maar de g krachten werken gewoon mee. Alsnog wel zwaar en veel. Maar blijft gewoon een combi van minimaal spiermassa precies genoeg kracht/uithouding.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles. Ook rug en benen.
Weet je wat die gasten moeten kunnen trappen bij het remmen?
Hun hele lijf wordt benaderd in de sportschool.
Je zit er echt totaal naast.
Van door sneeuw lopen of een plankie zagen ben je de volgende dag niet bont en blauw.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.
Als jij op hoger niveau wil wielrennen doe je dat door sterker te worden, dat bepaalt het niveau waarop je wielrent. Als je op een hoger niveau wil autoracen moet je dat op een andere manier bereiken want met sterker worden wordt je niet sneller.
Waar zit darts in dit rijtje?quote:Op zondag 24 maart 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie dat geschat wordt dat een F1 coureur tussen de 800 en 1500 (1500 vond ik bij de NOS) calorieen per race verbruikt.
Voetballers zitten op 500 en 750 per uur
Honkbal 300 per uur (lol?)
Wielrennen is een andere categorie
Zoals hier wel bekend moet een F1 coureur een goede conditie hebben. Niet verwacht dat het gelijk aan of meer is dan een voerbal. De tijd van Nigel Mansel is niet meer
Dat is wel weer zo want de r&d, aero en de fabriek kunnen een onderdeel wel weer 23 gram lichter maken, maar als je zelf een kilo bent gegroeid, heeft niemand er wat aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:22 schreef mikieu het volgende:
[..]
Valt mee, ja 110-130kg pedaaldruk. Maar de g krachten werken gewoon mee. Alsnog wel zwaar en veel. Maar blijft gewoon een combi van minimaal spiermassa precies genoeg kracht/uithouding.
Excuus ik had niks moeten posten. Ik zal de post verwijderenquote:Op zondag 24 maart 2024 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zegt ook niet alles. Volgens veel experts is waterpolo één van de zwaarste sporten omdat sporters daar fysiek het hardst moeten werken. Ook schijnen de toppers daar gemiddeld de hoogste vo2max te hebben.
Maar ook dat is maar een deel van het verhaal. Je kunt sporten gewoon niet op die manier met elkaar vergelijken.
Met en pijltje gooien maak je elke slok bier niet ongedaan, dus ik denk dat calorie in VS out in de andere richting gaat daar.quote:
Rug is core, althans in mijn trainingen.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles. Ook rug en benen.
Weet je wat die gasten moeten kunnen trappen bij het remmen?
Hun hele lijf wordt benaderd in de sportschool.
Je zit er echt totaal naast.
Het gaat erom dat je heel snel spierspijn krijgt van bewegingen die je niet gewend bent, en dat dat weinig zegt over de vereiste fitheid voor die activitiet, een paar keer doen en het is afgelopen met die spierpijn. Laat staan dat je darmee het verschil maakt tussen winnen en verliezen, als ik een kermiskoers wil winnen dan zal ik eerst jaren elke week spierpijn moeten hebben voor ik uberhaupt de finish haal.quote:Op maandag 25 maart 2024 00:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Van door sneeuw lopen of een plankie zagen ben je de volgende dag niet bont en blauw.
Er is een rede dat er rib beschermers zijn voor als je in de kart stapt en dat is dan niets vergeleken bij de krachten die de F1 coureurs te verduren krijgen tijdens een race.
Misschien wordt het vaker gemeld in de media. Maar bij de vorige generatie auto kon het niet in de vloer terechtkomen omdat die vlak wasquote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Naar mijn idee veroorzaken die tear offs het laatste jaar vaker ellende dan voorheen. Of ligt dat aan mij?
Je hebt ook andere luchtstromen om de auto heen waarmee de kans op een tear off die op de verkeerde plek terechtkomt natuurlijk ook kan varieren.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien wordt het vaker gemeld in de media. Maar bij de vorige generatie auto kon het niet in de vloer terechtkomen omdat die vlak was
Ik denk dat je er naast zit. Iedere paar seconden die druk moeten geven is echt pittig.quote:Op maandag 25 maart 2024 07:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Rug is core, althans in mijn trainingen.
En benen valt reuze mee. Kijk gewoon eens naar die gasten. Die zullen echt wel legday hebben, maar valt allemaal reuze mee hoor. Zoveel is 130kg pedaaldruk niet als je gewoon fit bent.
Iemand die wel eens in een sportschool komt weet overduidelijk meer van topsport dan jijquote:Op maandag 25 maart 2024 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er naast zit. Iedere paar seconden die druk moeten geven is echt pittig.
ze moeten ook eens beter ontwerpen, bijvb zo'n brake duke is helemaal open, als je wilt dat die tear off daar niet in terecht komt, waarom bedek je die dan niet met gaas/rooster?quote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Naar mijn idee veroorzaken die tear offs het laatste jaar vaker ellende dan voorheen. Of ligt dat aan mij?
Dan houdt het ook de luchtstroom tegen als het daarop blijft zittenquote:Op maandag 25 maart 2024 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze moeten ook eens beter ontwerpen, bijvb zo'n brake duke is helemaal open, als je wilt dat die tear off daar niet in terecht komt, waarom bedek je die dan niet met gaas/rooster?
dan maak je dat bol, dan blijft het niet zitten.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan houdt het ook de luchtstroom tegen als het daarop blijft zitten
Wat is dit nu weer voor onzin post?quote:Op maandag 25 maart 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die wel eens in een sportschool komt weet overduidelijk meer van topsport dan jij
Daar is toch een term voor? Ken de Engelse "armchair expert", maar die is niet vrij te vertalen.
ik ben vroeger PT geweest, je ziet ze nu zo slecht technisch trainingen, dat ze er blessures van krijgen ipv dat je er gezonder van wordt.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin post?
Ik vraag me nu eigenlijk af of jij ooit wel eens in een sportschool bent geweest.. en niet om te kijken.
Laten we elkaar respecteren en discussiëren op inhoudquote:Op maandag 25 maart 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die wel eens in een sportschool komt weet overduidelijk meer van topsport dan jij
Daar is toch een term voor? Ken de Engelse "armchair expert", maar die is niet vrij te vertalen.
Ik heb het niet zo zeer over jou, heel die eerste zin druipt het sarcasme van afquote:Op maandag 25 maart 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin post?
Ik vraag me nu eigenlijk af of jij ooit wel eens in een sportschool bent geweest.. en niet om te kijken.
Die mag nooit meer mee.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
Wel sneu voor haar dat de eerste race waar ze bij was een dnf werd.
Aaaaah zo.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo zeer over jou, heel die eerste zin druipt het sarcasme van af
Ik zeg dus dat iemand die wel eens in de sportschool komt niet meteen expert is en al helemaal niet moet doen alsof ie dat wel is, als dat niet duidelijk was.
Hoezo 50kquote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Max mag nog even 50k dokken![]()
Waarom?quote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Nou ja, als hun slogan is 'RedBull geeft je vleugels' kan ik begrijpen dat ze denkt 'deze soms?!'.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:11 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Grapje, omdat Penelope de vleugel aanraakt
Ach, kon hij meer tijd met d'r doorbrengenquote:Op maandag 25 maart 2024 16:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |