Dat is niet wat ik zeg natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, geen armspieren te zien
Je zegt dat de focus daar niet ligt. Ik zie verdomme bovenarmen bijna zo groot als die van topzwemmers.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg natuurlijk.
De focus in de sportschool ligt op nek, schouders en core. Natuurlijk hebben ze ook sterke bovenarmen. Althans, de functionele spieren voor het autorijden.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt dat de focus daar niet ligt. Ik zie verdomme bovenarmen bijna zo groot als die van topzwemmers.
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet-sporters onderschatten sowieso vaak hoe enorm zwaar het continu uitoefenen van zware inspanning, zelfs als je bijna niet beweegt, nou eigenlijk is. Lekker op amateurniveau een fietsje rijden is een makkie, dat kan iedereen met een goede basisconditie in een hele korte tijd goed trainen. Als je op hoger niveau wil wielrennen, gaat het veel meer op autootje rijden lijken qua training en wedstrijdinspanning. Daar zit bijna geen verschil tussen.
Ik heb een uitstekende conditie (al zeg ik het zelf), maar van twee sessies karten hou ik wel behoorlijke spierpijn over
Dat is wel een essentieel verschil. Aan de andere kant is bij beide een factor talent belangrijk. Niet alleen hoe sterk je bent bepaalt het niveau waarop je wielrent, daar zit ook een stuk genen en mentaal in.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.
Als jij op hoger niveau wil wielrennen doe je dat door sterker te worden, dat bepaalt het niveau waarop je wielrent. Als je op een hoger niveau wil autoracen moet je dat op een andere manier bereiken want met sterker worden wordt je niet sneller.
Dat zegt ook niet alles. Volgens veel experts is waterpolo één van de zwaarste sporten omdat sporters daar fysiek het hardst moeten werken. Ook schijnen de toppers daar gemiddeld de hoogste vo2max te hebben.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie dat geschat wordt dat een F1 coureur tussen de 800 en 1500 (1500 vond ik bij de NOS) calorieen per race verbruikt.
Voetballers zitten op 500 en 750 per uur
Honkbal 300 per uur (lol?)
Wielrennen is een andere categorie
Zoals hier wel bekend moet een F1 coureur een goede conditie hebben. Niet verwacht dat het gelijk aan of meer is dan een voerbal. De tijd van Nigel Mansel is niet meer
Dit kan echt nietquote:But Ferrari's race performance and the way it handled front tyre graining, which had already looked promising in practice, has prompted Perez to say that Sainz would have beaten Verstappen the race anyway.
"Absolutely," he replied when Sky Sports F1 asked him if Ferrari still would have triumphed without Verstappen's issues.
"I think just as a team, we just didn't have the pace today. We didn't have the pace throughout the weekend.bron
Wat een ei, Verstappen reed voor Sainz met een aanlopende rem, ik denk dat de racepace beter was geweest.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
https://www.motorsport.co(...)omments-block-anchor
Perez is een clowntje.
[..]
Dit kan echt niet
Dat zegt ook weer niet alles over het vervolg van de race..quote:Op zondag 24 maart 2024 20:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat een ei, Verstappen reed voor Sainz met een aanlopende rem, ik denk dat de racepace beter was geweest.
Ja, ik denk dat we de race opnieuw moeten laten rijden om erachter te komen.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zegt ook weer niet alles over het vervolg van de race..
Ik geloof ook niet dat Max echt in de problemen was gekomen, maar het is wel lastig te zeggen op basis van misschien 2 echte ronden. Ferrari (en vooral Sainz) was vandaag in ieder geval heel sterk, ook qua bandenquote:Op zondag 24 maart 2024 20:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we de race opnieuw moeten laten rijden om erachter te komen.
Het was dan wel een leukere race geworden.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Max echt in de problemen was gekomen, maar het is wel lastig te zeggen op basis van misschien 2 echte ronden. Ferrari (en vooral Sainz) was vandaag in ieder geval heel sterk, ook qua banden
Hij kan het ook niet laten blijkbaar. Seizoen na seizoen na een paar races wat domme uitspraken waarmee hij uiteindelijk vooral zichzelf voor lul zet.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens Perez had Max niet gewonnen als die niet was uitgevallen
Die loopt gewoon te miepen omdat die tijdens een van de weinige races waar die kans maakt op een overwinning omdat Max er uit ligt het zelf weer niet kan waarmakenquote:Op zondag 24 maart 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
https://www.motorsport.co(...)omments-block-anchor
Perez is een clowntje.
[..]
Dit kan echt niet
* TheStigsDutchCousin denkt terug aan klapband Baku 2021quote:Op zondag 24 maart 2024 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel meevallen met Verstappens trauma. Beter in ronde 2 of 3 direct uitvallen dan 2 rondjes voor de finish in leidende positie.
Sainz deed een Maxje hier. Hij reed vrij los van de restquote:Op zondag 24 maart 2024 22:00 schreef Zorro het volgende:
Wel grappig dat er altijd wordt geroepen dat het spannend is als je Max wegdenkt, en het vandaag juist spannend zou zijn geweest als Max niet was uitgevallen
Alles. Ook rug en benen.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De focus in de sportschool ligt op nek, schouders en core. Natuurlijk hebben ze ook sterke bovenarmen. Althans, de functionele spieren voor het autorijden.
Als je ze in rust ziet dan zie je dat ze bijvoorbeeld heel andere arm training doen als boksers of zwemmers.
Valt mee, ja 110-130kg pedaaldruk. Maar de g krachten werken gewoon mee. Alsnog wel zwaar en veel. Maar blijft gewoon een combi van minimaal spiermassa precies genoeg kracht/uithouding.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles. Ook rug en benen.
Weet je wat die gasten moeten kunnen trappen bij het remmen?
Hun hele lijf wordt benaderd in de sportschool.
Je zit er echt totaal naast.
Van door sneeuw lopen of een plankie zagen ben je de volgende dag niet bont en blauw.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik een paar honderd meter door de sneeuw loop of een plankje ga zagen heb ik ook spierpijn, gewoon omdat het een andere beweging is dan je gewend bent. Dat is na een paar keer met korte tijd ertussen weg.
Als jij op hoger niveau wil wielrennen doe je dat door sterker te worden, dat bepaalt het niveau waarop je wielrent. Als je op een hoger niveau wil autoracen moet je dat op een andere manier bereiken want met sterker worden wordt je niet sneller.
Waar zit darts in dit rijtje?quote:Op zondag 24 maart 2024 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie dat geschat wordt dat een F1 coureur tussen de 800 en 1500 (1500 vond ik bij de NOS) calorieen per race verbruikt.
Voetballers zitten op 500 en 750 per uur
Honkbal 300 per uur (lol?)
Wielrennen is een andere categorie
Zoals hier wel bekend moet een F1 coureur een goede conditie hebben. Niet verwacht dat het gelijk aan of meer is dan een voerbal. De tijd van Nigel Mansel is niet meer
Dat is wel weer zo want de r&d, aero en de fabriek kunnen een onderdeel wel weer 23 gram lichter maken, maar als je zelf een kilo bent gegroeid, heeft niemand er wat aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:22 schreef mikieu het volgende:
[..]
Valt mee, ja 110-130kg pedaaldruk. Maar de g krachten werken gewoon mee. Alsnog wel zwaar en veel. Maar blijft gewoon een combi van minimaal spiermassa precies genoeg kracht/uithouding.
Excuus ik had niks moeten posten. Ik zal de post verwijderenquote:Op zondag 24 maart 2024 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zegt ook niet alles. Volgens veel experts is waterpolo één van de zwaarste sporten omdat sporters daar fysiek het hardst moeten werken. Ook schijnen de toppers daar gemiddeld de hoogste vo2max te hebben.
Maar ook dat is maar een deel van het verhaal. Je kunt sporten gewoon niet op die manier met elkaar vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |