Alonso is ook wel het type dat wat probeert om z'n tegenstander van de wijs te brengen. Maar dan nog kun je 'm niet verantwoordelijk houden voor de crash van Russell. Het rare is dat de stewards dat ook vinden, maar toch menen een straf uit te moeten delen.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij het de eerste keer in 57 rondes is dan is het wel een beetje gek
De balans van zo'n auto, de banden en de conditie van het circuit veranderen gedurende de race natuurlijk ook helemaal niet.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij het de eerste keer in 57 rondes is dan is het wel een beetje gek
Sargeant lijkt op een magerder versie van darter Luke Littler.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:25 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Dit heeft ook veel nut gehad idd![]()
Perez had zijn auto trouwens wel even aan Max kunnen afstaan
Dat heeft hier niet zo heel veel mee te maken.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De balans van zo'n auto, de banden en de conditie van het circuit veranderen gedurende de race natuurlijk ook helemaal niet.
Ja vastquote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De balans van zo'n auto, de banden en de conditie van het circuit veranderen gedurende de race natuurlijk ook helemaal niet.
Vind het nog steeds waardeloos, maar ik hoop wel dat ze die strafpunten kunnen aanvechten zoals hier eerder benoemd is.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:29 schreef Nizno het volgende:
Car 14 - Drive through penalty converted to 20 second time penalty - Potentally dangerous driving - Stewards' document no. 54
P8 idd, nog 3.5sec voor Hulkenberg
Samequote:Op zondag 24 maart 2024 10:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vind het nog steeds waardeloos, maar ik hoop wel dat ze die strafpunten kunnen aanvechten zoals hier eerder benoemd is.
Ze kunnen geen opzet vaststellen, maar vinden wel dat hij het had moeten kunnen voorkomen. Dat is een beetje een zwakke uitleg.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alonso is ook wel het type dat wat probeert om z'n tegenstander van de wijs te brengen. Maar dan nog kun je 'm niet verantwoordelijk houden voor de crash van Russell. Het rare is dat de stewards dat ook vinden, maar toch menen een straf uit te moeten delen.
Vooruit, maar 20 seconden én strafpunten vind ik te veel. Maar goed, ik ben geen stewardquote:Op zondag 24 maart 2024 10:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
Same
Hoewel hij hiervoor op 0 stond dus nog 9 kan verzamelen
Ah kijk een expert aan het woord.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat heeft hier niet zo heel veel mee te maken.
Och, klein koppie dus dat gaat allemaal over hem heenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even kijken of Yuki over 2 weken met de druk van het thuispubliek kan omgaan nu hij duidelijk de kopman is bij Racing Bulls.
Moet je zelf weten.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kennelijk snap ik er in elk geval meer van dan jij. Wat me niet echt verbaast.
Het is beide. Reputatie of niet, op die snelheden moet je de coureur voor, naast of achter je kunnen vertrouwen. Anders kun je beter je gas los laten en er 300 meter achter blijven rijden. Je kunt niet anticiperen op iemand die 100m voor het rempunt al in de blokken gaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:36 schreef Jane het volgende:
Als Alonso z'n reputatie dan tegen heeft, dan kun je ook stellen dat Russell die reputatie ook kende en dus had kunnen anticiperen.![]()
Ik blijf er bij dat dit vooral veroorzaakt is door Russell zelf die met z'n hoofd al bij z'n cup of tea zat en vergat dat hij eerst nog heelhuids over de streep moest komen.
sarcasme is een sterk argumentquote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwoah. Eerste racedeel wel, tweede deel was vrij processie-achtig. Met nog een klapper op het eind.quote:
Dat is ook wel opvallendquote:
Op het moment dat de voorste posities 'gelocked' waren was het wel beslist ja. Perez kon niet verder naar voren komen dus dat was toen ook wel gedaan.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:44 schreef Tarado het volgende:
Dat racen zonder Verstappen spannender zou zijn kan ook de prullenbak in, kan ook met de tijd te maken hebben maar ik vond het een saaie race, knap van Sainz, straf Alonso wel terecht.
Ja die Ferrari's zijn ongeveer net zo vaak in beeld geweest als Max in een race waar die wegrijdtquote:Op zondag 24 maart 2024 10:41 schreef PirE het volgende:
Nou dat was een verspilling van 1,5 uur op de zondagochtend die ik nooit meer terugkrijg.
Sainz of Verstappen win maakt geen zak uit, beide rijden gewoon weg van de rest.
F1 - Verstappen
F1.1 - Sainz
F1.5 - de rest
Dat verbaasde me wel wat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op het moment dat de voorste posities 'gelocked' waren was het wel beslist ja. Perez kon niet verder naar voren komen dus dat was toen ook wel gedaan.
Het racedeel heb ik niet gemist, alleen dingen ernaquote:Op zondag 24 maart 2024 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mwoah. Eerste racedeel wel, tweede deel was vrij processie-achtig. Met nog een klapper op het eind.
Als bewezen wordt dat je iemand er bewust aftikt krijg je wel meer dan 10 seconden.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:43 schreef LTVDK het volgende:
Vind 20 seconden ook vrij fors voor eerder remmen, als je ziet dat als er soms iemand een ander er bewust aftikt het dan maar 10 sec is
Dat Perez niet naar voren kwam? Mwa. Mij niet.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat verbaasde me wel wat.
Silverstone en Monza '21 ...quote:Op zondag 24 maart 2024 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat je iemand er bewust aftikt krijg je wel meer dan 10 seconden.
Japan is volgens mij verplaatst zodat ze niet meer in het regenseizoen zitten, maar een klein voorjaarsbuitje halverwege de race zou best goed uitkomen, wat dat betreft.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, al met al leuker dan de eerste 2 races. Zij het dat er nog altijd ruimte is voor verbetering qua spanning.
O ja en Melbourne graag weer de eerste race voortaan ipv de zandbak.
Ik lach me krom als het dan plenstquote:Op zondag 24 maart 2024 10:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Japan is volgens mij verplaatst zodat ze niet meer in het regenseizoen zitten, maar een klein voorjaarsbuitje halverwege de race zou best goed uitkomen, wat dat betreft.
*evil laughter*quote:Op zondag 24 maart 2024 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik lach me krom als het dan plenst
Maar niet als er daardoor weer helemaal niet geracet wordt.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik lach me krom als het dan plenst
Deze take is inmiddels een beetje laat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:53 schreef DKUp het volgende:
Nou benieuwd naar de reacties dat dit veel spannender was dan met Verstappen.
Elke seconde die je besteedt aan het lezen van dat soort geruchten is ook gewoon verspilling van de tijd. Facebookgeruchtjesrommel, lekker negerenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wel weer hard gelachen om Mercedes dit weekend. Mijn God wat een gepruts daar.
Ik hoop toch echt dat die 'Verstappen naar Mercedes' geruchten onzin zijn. Die heeft daar niets te zoeken. Verspilling van zijn mogelijkheden.
Heel gek, maar er zijn regels voor verdedigen als je op 10m afstand van elkaar met 300 km/u door een bocht gaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Die straf is echt totale onzin.
Mag je tegenwoordig niet meer verdedigen?
Of had de FIA nog wat goed te maken bij de Wolffs.
quote:
Tijd om Japan '94 weer even terug te kijkenquote:Op zondag 24 maart 2024 10:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar niet als er daardoor weer helemaal niet geracet wordt.
Ik begrijp de angst, maar stiekem klinkt het ook als een grappig liedje.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:48 schreef Rianne84 het volgende:
https://twitter.com/F1_Mitchell/status/1771781475685249360
Oké, hij klinkt idd wel echt bang
Kan niet wachten op de nieuwe RPM.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:00 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst, maar stiekem klinkt het ook als een grappig liedje.Hopelijk komt er een remix van.
Bij Sauber hebben ze nog wel een aardig vooruitzicht met Audi al zullen de 2 coureurs er dan waarschijnlijk niet meer rijden, Alpine is wel armoe en dat voor een fabrieksteam.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe lang zullen die rijders bij Alpine en Sauber nog gemotiveerd blijven. Wat een armoede daar.
Maar Audi komt pas in 2026. Nog 2 jaar en dus 40+ races ploeteren...quote:Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Sauber hebben ze nog wel een aardig vooruitzicht met Audi al zullen de 2 coureurs er dan waarschijnlijk niet meer rijden, Alpine is wel armoe en dat voor een fabrieksteam.
Nah, Op een rem in de fik die zichzelf desintegreerde bij Max en een klapper op het eind na was er niet veel aan. Ik ben halverwege terug in slaap gesukkeld.quote:
Was ook de laatste ronde dat scheelt wel in de beslissing, zelfs rood had niet uitgemaakt want ze moeten er toch langs dus dat was niet direct veel veiliger geweest.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Ben blij dat ze eens niet direct op rood drukken als er geen reden voor is. VSC was genoeg.
Perez probeert zijn eigen falen weer te verbloemen.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens Perez had Max niet gewonnen als die niet was uitgevallen
Perez moet zich eens lekker op zijn constante eigen falen richten.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens Perez had Max niet gewonnen als die niet was uitgevallen
Dus jij stopt met kijken.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:41 schreef PirE het volgende:
Nou dat was een verspilling van 1,5 uur op de zondagochtend die ik nooit meer terugkrijg.
Sainz of Verstappen win maakt geen zak uit, beide rijden gewoon weg van de rest.
F1 - Verstappen
F1.1 - Sainz
F1.5 - de rest
quote:Op zondag 24 maart 2024 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez probeert zijn eigen falen weer te verbloemen.
Schijnt dat hij schade had gereden aan zijn vloer tijdens een inhaalactie.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Perez moet zich eens lekker op zijn constante eigen falen richten.
FTFY.quote:
Verklaart wel waarom al z'n pace plots verdwenen was toen ie Alonso voorbij was.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
[..]
Schijnt dat hij schade had gereden aan zijn vloer tijdens een inhaalactie.
Precies dat.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verklaart wel waarom al z'n pace plots verdwenen was toen ie Alonso voorbij was.
Dat is zeker mogelijk, maar dan nog heeft dat geen verband met wel of niet winnen van Verstappen in de andere auto. Want ik neem aan dat Perez het dan heeft over de intrinsieke snelheid van de Red Bull en niet een auto met schade.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verklaart wel waarom al z'n pace plots verdwenen was toen ie Alonso voorbij was.
Dan kan Perez toch nog schade hebben gereden.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar Alonso ging toch zelf aan de kant?
Blijkbaar is niet iedereen het met jou eens.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat een reactie, maar ja, gezien je bewoordingen is het wel duidelijk wie hier de tokkie is. Ik heb overigens nooit problemen gehad met mijn buren met klussen, na 9:00 was toch iedereen wakker, en we hebben echt jaren geklust, groot huis, renovatiepand.
Vanaf 9:00 klussen is prima. En als dat niet zo is dan vraag je gewoon normaal of ze wat later kunnen beginnen op zondag. Het blijft een kwestie van bespreken en aanspreken.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is niet iedereen het met jou eens.
Het is maar goed dat je vrij woont.
Zeker Perez sluit zelfs ruim baan niet uit dat hij schade rijdt.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan kan Perez toch nog schade hebben gereden.
Per haalde ALO gewoon in.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Alonso keihard gestraft voor zijn trucje wow. FIA was goed wakker! Ik had al een idee dat Alonso wat had geflikt om die positie niet op te hoeven geven. En dit ging te ver.
George verwacht zoiets niet. Maar hij had wel een smerigheid van Alonso kunnen verwachten. Zeker in die bocht, waar Alonso elke ronde al op focuste.
Met een betere auto waarbij Alonso niet eens verdedigde. Wat natuurlijk gecalculeerd wasquote:
ALO die niet verdedigt, klinkt erg onbekend.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met een betere auto waarbij Alonso niet eens verdedigde. Wat natuurlijk gecalculeerd was
Mercedes is meer gewaagd aan Aston dus wilde Fernando deze positie niet opgeven
Niet bepaald.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ALO die niet verdedigt, klinkt erg onbekend.
Laat ie regelmatig na hoor. Heeft ook geen zin om b.v. te gaan vechten met Verstappen die net een pitstop heeft gemaakt, als je zelf strijd om P5-6. Dat kost je alleen maar tijd / positie.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ALO die niet verdedigt, klinkt erg onbekend.
Nee zijn al akkoord gegaan tochquote:Op zondag 24 maart 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aston Martin zal het wel aanvechten (maar ik denk ook dat het wordt afgewezen)
Hij zat er meters voor.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heel gek, maar er zijn regels voor verdedigen als je op 10m afstand van elkaar met 300 km/u door een bocht gaat.
En hoeveel (tienden/hondersten van een seconden) heeft hij om te reageren op een paar meter in zo'n situatie?quote:
De FIA geeft aan dat ze geen opzet vast kunnen stellen. Ik geef toe dat Alonso zijn naam niet mee heeft in dit soort situaties, maar jij trekt wel conclusies die alleen jij kunt trekken.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Erge was nog dat Alonso na dat moment meteen besloot om een throttle issue te gaan lopen faken
Bro kom op dat is zo doorzichtig. Maar ja hij moet wat. Denk dat die wel door had dat dit niet kon
Juridisch misschien niet onomstotelijk vast te stellen maar menselijk is er niet veel nodig om te snappen wat Alonso hier deed hopelijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De FIA geeft aan dat ze geen opzet vast kunnen stellen. Ik geef toe dat Alonso zijn naam niet mee heeft in dit soort situaties, maar jij trekt wel conclusies die alleen jij kunt trekken.
Was bijna een boek wat ze erover schreven, het is ook wel moeilijk om opzet vast te stellen en dat zou ook grotere consequenties hebben, al is dit best zwaar bestraft voor wat ze stellen dat het is.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De FIA geeft aan dat ze geen opzet vast kunnen stellen. Ik geef toe dat Alonso zijn naam niet mee heeft in dit soort situaties, maar jij trekt wel conclusies die alleen jij kunt trekken.
Eens met het laatste en dat is niet in de laatste plaats omdat ze Alonso wel een beetje kennen. Neemt niet weg dat conclusies hierover net zo onmogelijk zijn als de schuldvraag van Silverstone 2021 beantwoorden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was bijna een boek wat ze erover schreven, het is ook wel moeilijk om opzet vast te stellen en dat zou ook grotere consequenties hebben, al is dit best zwaar bestraft voor wat ze stellen dat het is.
[ afbeelding ]
AlonsoGodquote:Op zondag 24 maart 2024 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
- Het Spaanse volkslied is kut
- Alonso is al 20 jaar de meest onsportieve hufter van de F1, en was dit weekend niet beter dan Stroll
- Ferrar staat zijn grootste blunder te vieren
- F1 auto's hebben inderdaad genoeg down force om op de kop te rijden
- De auto mist vertrouwen in de grillige diva Hamilton
- Verstappen is dominant, RedBull nauwelijks
- Leuk dat er weer eens wat ontploft
Ik vind het in beide gevallen niet zo moeilijk maar wat ik in deze wat vreemd vind is dat ze eigenlijk stellen dat ze opzet niet kunnen bewijzen maar we geven je wel een zwaardere straf op basis van het vermoeden.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens met het laatste en dat is niet in de laatste plaats omdat ze Alonso wel een beetje kennen. Neemt niet weg dat conclusies hierover net zo onmogelijk zijn als de schuldvraag van Silverstone 2021 beantwoorden.
Iedereen bekijkt het vanuit het perspectief van de rijder die hij het leukst vindt en dat lullen we er toch niet uit bijelkaar.
hij ging eerder van het gas af en remde lichtjes, eerdere rondes niet en nu wel. dus kon niet eerder op de rem staanquote:Op zondag 24 maart 2024 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Maar ging Alonso nu eerder op de rem staan, of ging hij enkel eerder van het gas af? En maakt dat wat uit in wat wel/niet toegestaan is?
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
- Het Spaanse volkslied is kut
- Alonso is al 20 jaar de meest onsportieve hufter van de F1, en was dit weekend niet beter dan Stroll
- Ferrar staat zijn grootste blunder te vieren
- F1 auto's hebben inderdaad genoeg down force om op de kop te rijden
- De auto mist vertrouwen in de grillige diva Hamilton
- Verstappen is dominant, RedBull nauwelijks
- Leuk dat er weer eens wat ontploft
Het niet verlengen van Sainz.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je Ferrari staat zijn grootste blunder te vieren? Leg uit?
Maar is het dan niet gewoon de verantwoordelijkheid van de achtervolger om op te letten? Ik snap dat plotseling vol op de rem gaan staan voor gevaarlijke situaties kan zorgen, maar op enkel eerder van het gas af moet toch te anticiperen zijn?quote:Op zondag 24 maart 2024 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij ging eerder van het gas af en remde lichtjes, eerdere rondes niet en nu wel. dus kon niet eerder op de rem staan
Het staat er tochquote:Op zondag 24 maart 2024 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Maar ging Alonso nu eerder op de rem staan, of ging hij enkel eerder van het gas af? En maakt dat wat uit in wat wel/niet toegestaan is?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |