abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212885627
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_212885640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:47 schreef Bananenbennie het volgende: [..] Waarom is dat belangrijk,
Uiteraard is dat belangrijk.
quote:
het gaat er om wat het volk wil. Het gros van de Russisch sprekende Oekraïners zijn voor aansluiting bij Rusland.
Maar waar blijkt dat uit. Waarom noem je niet dat referendum op.
quote:
Omdat ze nu zwaar onderdrukt worden. Ze mogen hun eigen taal niet eens in het openbaar spreken. https://www.trouw.nl/nieu(...)n-oekraine~bd6a34c1/ En er gebeurt nog veel meer ellende daar die de kranten niet halen. [..]
In feite is dat een binnenlandse aangelegenheid. En een Oekraïene dat bij de EU wil komen zal dat soort beperkingen terug moeten draaien. Volgens mij is dat wetsvoorstel er ook niet doorheen gekomen.
quote:
Dat klopt en die actie keur ik ook niet goed. Maar het is allemaal niet zo zwartwit als jij het graag afschildert. Het veel te simpel is om de strijdende partijen zo in te delen in good guys en bad guys. De kortste route richting vrede is vlgs mij nog steeds als de Russisch sprekende provincies vrij zijn zich aan te sluiten bij Rusland.
Tja, zoiets schept een precedent. Er zijn zat gebieden in de wereld waarbij een minderheid liever bij een ander land hoort. En als die dat eenvoudig met een referendum die ze zelf organiseren voor elkaar kunnen krijgen heeft dat grote gevolgen. Verder is Rusland ook niet heilig, ik heb ooit een video gepost over hoe Rusland in gaat met minderheden op De Krim...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:12:30 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212885687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:47 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Denk je dat ze dan op Oekraïense fora zich ook zo druk om maken? En miljarden sturen naar ons? c_/
wat is dit nou voor rare vraag?

we sturen toch ook geen miljarden naar de Russen :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Anno 2024 verwacht ik dat niet, althans niet op deze manier.
Ik verwacht dan een internationale interventie macht die, al dan niet met een mandaat van de VN, de partijen uit elkaar haalt.

Dat was ook wat Rusland met Oekraïne had moeten doen als het ze echt ging om het stoppen van het conflict in de Donbass.

Maar daar gaat het Rusland niet om.
Rusland heeft zelf gezorgd voor de destabilisatie van de regio en de burgeroorlog gevoed. En Rusland is Oekraïne binnen gevallen om het land in te nemen.
ja zo werkt dat niet, als Belgie nee zegt komt er geen internationale vredesmacht

Oekraine zou daar pak hem beet 4 jaar geleden ook geen oren naar gehad hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212885793
Lindsay Graham heeft bij zijn laatste bezoek blijkbaar bij Zelensky aangedrongen op nieuwe mobilisatie? En verlaging van de leeftijd naar 25.
En verder kunnen ze bij de VS leningen aangaan tot ze allemaal dood zijn.
Wat een hulp zijn zij toch.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:25:59 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212885865
ze schieten er itt tot sommigen de boel iig niet in puin, dat is al een stap vooruit voor ze

ik juich het toe
pi_212885877
Ach hoe langer ze vechten hoe meer ze verliezen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212885894
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:25 schreef sp3c het volgende:
ze schieten er itt tot sommigen de boel iig niet in puin, dat is al een stap vooruit voor ze

ik juich het toe
Tenzij je gelooft dat de VS de boel bewust uitgelokt heeft.
Dan wordt het pas echt schrijnend.
pi_212886031
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

Waarom noem je niet dat referendum op.
Omdat ik dat al genoemd heb: De 2014 Donbas status referendums.

Die zijn idd niet erkend maar uit onafhankelijke steekproeven die werden gehouden door verschillende media (Der Spiegel, Die Welt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Kyodo News Agency, Süddeutsche Zeitung, The Irish Times, The Washington Post en ZDF) bleek dat van de mensen die van plan waren te stemmen, een zeer ruime meerderheid voor afscheiding zou stemmen. Dat zegt wel iets natuurlijk.

bron: https://www.faz.net/aktue(...)kraine-12934681.html

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

In feite is dat een binnenlandse aangelegenheid. En een Oekraïene dat bij de EU wil komen zal dat soort beperkingen terug moeten draaien. Volgens mij is dat wetsvoorstel er ook niet doorheen gekomen.
Of zo'n wetsvoorstel er doorkomt of niet, hoe zou jij het vinden als je onder een regime staat dat bezig is jouw moedertaal te verbieden? Daar voelt niemand zich veilig bij. Nog even los van de andere vormen van onderdrukking die je voor het gemak maar even negeert.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:51:30 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212886116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tenzij je gelooft dat de VS de boel bewust uitgelokt heeft.
Dan wordt het pas echt schrijnend.
Ja maar dat doe ik niet
pi_212886117
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:25 schreef sp3c het volgende:

ik juich het toe
Ja nu laten ze het anderen doen....
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:54:16 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212886147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja nu laten ze het anderen doen....
Denk niet dat Poetin van mening is dat hij de Amerikanen er een lol mee doet eerlijk gezegd
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:55:30 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212886158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:27 schreef UncleScorp het volgende:
Ach hoe langer ze vechten hoe meer ze verliezen.
Ja dat is een beetje de pest met oorlog voeren

Als het leuk was deden we het iedere zomer
pi_212886722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:43 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Omdat ik dat al genoemd heb: De 2014 Donbas status referendums.

Die zijn idd niet erkend maar uit onafhankelijke steekproeven die werden gehouden door verschillende media (Der Spiegel, Die Welt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Kyodo News Agency, Süddeutsche Zeitung, The Irish Times, The Washington Post en ZDF) bleek dat van de mensen die van plan waren te stemmen, een zeer ruime meerderheid voor afscheiding zou stemmen. Dat zegt wel iets natuurlijk.

bron: https://www.faz.net/aktue(...)kraine-12934681.html
[..]
Dat betrof referenda gegeven in door Rusland en Russische separatisten gecontroleerd gebied, waarbij er geen controle is op de echtheid van de stembiljetten, de stemmen an sich en de vraagstelling op het stembiljet op verschillende manieren kan worden uitgelegd.

Dat is allemaal nogal dubieus.
Net als het referendum op De Krim.

quote:
Of zo'n wetsvoorstel er doorkomt of niet, hoe zou jij het vinden als je onder een regime staat dat bezig is jouw moedertaal te verbieden? Daar voelt niemand zich veilig bij. Nog even los van de andere vormen van onderdrukking die je voor het gemak maar even negeert.
In Nederland is alleen het Fries overgebleven, alle andere streektalen zijn gereduceerd tot dialecten. En het Fries verdwijnt steeds meer uit het openbare leven, wordt steeds verder terug gedrongen.

En dat zie je niet alleen in Nederland, je hebt overal in Europa gebieden waarin minderheden leven die zich kunnen vinden in de taal en cultuur van het land zelf en hun eigen identiteit willen behouden, met autonomie willen, etc.

Als al die regios net een simpel referendum uit een HP inkjet printer zich onafhankelijk kunnen maken, dan is het hek van de dam.
pi_212886934
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat betrof referenda gegeven in door Rusland en Russische separatisten gecontroleerd gebied, waarbij er geen controle is op de echtheid van de stembiljetten, de stemmen an sich en de vraagstelling op het stembiljet op verschillende manieren kan worden uitgelegd.

Dat is allemaal nogal dubieus.
Je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door gevestigde media dus niet?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:39 schreef Wantie het volgende:

In Nederland is alleen het Fries overgebleven, alle andere streektalen zijn gereduceerd tot dialecten. En het Fries verdwijnt steeds meer uit het openbare leven, wordt steeds verder terug gedrongen.

En dat zie je niet alleen in Nederland, je hebt overal in Europa gebieden waarin minderheden leven die zich kunnen vinden in de taal en cultuur van het land zelf en hun eigen identiteit willen behouden, met autonomie willen, etc.

Als al die regios net een simpel referendum uit een HP inkjet printer zich onafhankelijk kunnen maken, dan is het hek van de dam.
Wat heeft dit met onderdrukking van Russisch sprekende Oekraïners te maken?
pi_212887196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door gevestigde media dus niet?
[..]
Waarom hebben we überhaupt verkiezingen als je met steekproeven de uitslag kunt bepalen?

quote:
Wat heeft dit met onderdrukking van Russisch sprekende Oekraïners te maken?
Alles.
Ze zijn daarin niet uniek.
pi_212887527
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom hebben we überhaupt verkiezingen als je met steekproeven de uitslag kunt bepalen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En is ook een rare redenering wanneer een steekproef de officiële uitslag bevestigt. Zoals bij Donbas het geval was. Dus nogmaals, je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door de gevestigde media dus niet?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:
Alles.
Ze zijn daarin niet uniek.
Ook dit is weer zo'n compleet onnavolgbare redenering, alsof Friesen onderdrukt worden en hun taal wordt verboden. Welkom in de wondere wereld die wantie heet zullen we maar zeggen.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:47:06 #17
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:38 schreef Bananenbennie het volgende:
Ook dit is weer zo'n compleet onnavolgbare redenering, alsof Friesen onderdrukt worden en hun taal wordt verboden. Welkom in de wondere wereld die wantie heet zullen we maar zeggen.
Lint eromheen dat hele Friesland?

Maar zonder gekheid, en ik weet echt te weinig van dit topic af. Maar werden daar in dat ingenomen stuk door Rusland in 2014 ook niet al klachten gemeld dat UA niet helemaal netjes met de Russische bevolking in dat stuk van het land om ging?

Just a question, meen ik dus voorbij gezien te hebben komen.

En voor dat iedereen er weer over valt :') Nee een inval en bezetting zijn ook niet goed.
Lach met een schone bips
pi_212887741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:38 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En is ook een rare redenering wanneer een steekproef de officiële uitslag bevestigt. Zoals bij Donbas het geval was. Dus nogmaals, je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door de gevestigde media dus niet?
[..]
Ik vind het wel heel schattig dat je spreekt van de gevestigde media .

Anyway, er is geen officiële uitslag, want dit is geen officieel referendum geweest.

En wat ik eerder al aangaf, als je simpel met een inkjetprinter stembiljetten kunt maken voor een verkiezing, waarbij een simpele steekproef voldoende is om de uitslag te bepalen, wat doen we dan moeilijk met onze eigen verkiezingen met allerlei ingebouwde waarborgen om stemfraude te voorkomen, en waarbij elke stem wordt geteld.
.
Daarnaast roept half BNW altijd dat verkiezingen doorgestoken kaart z6.

Maar o wee als ik niet meega in een steekproef van de gevestigde media
quote:
Ja, dat is het leuke van dit soort discussies.
Problemen van andere minderheden worden gedownplayed...

Alleen de Russen zijn het slachtoffer van zulk onrecht.
pi_212887748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar werden daar in dat ingenomen stuk door Rusland in 2014 ook niet al klachten gemeld dat UA niet helemaal netjes met de Russische bevolking in dat stuk van het land om ging?

Meen ik me ook te herinneren. Lage acties zoals het afsluiten van burgers van water en elektriciteit.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:20:21 #20
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Meen ik me ook te herinneren. Lage acties zoals het afsluiten van burgers van water en elektriciteit.
Ik weet niet eens meer wat allemaal, het boeit me verder ook gewoon te weinig. Ik heb niks met UA en met Rusland verder..

Al moet ik wel zeggen dat toen ik een overstap in Moskou moest maken many moons ago, ik daar toen ik de hoek omliep de mooiste vrouw ever zag. Weet niet of Politie of Douane of whatever... Maar ik stond ff stil met open bek, ze zag het wel en begon te lachen :) Daarna ging ze weer verder met haar collega's.. Trouwens on topic over Rusland, het is een kutvliegveld.
Lach met een schone bips
pi_212887894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lint eromheen dat hele Friesland?

Maar zonder gekheid, en ik weet echt te weinig van dit topic af. Maar werden daar in dat ingenomen stuk door Rusland in 2014 ook niet al klachten gemeld dat UA niet helemaal netjes met de Russische bevolking in dat stuk van het land om ging?

En voor dat iedereen er weer over valt :') Nee een inval en bezetting zijn ook niet goed.
Dit is een mooi stuk achtergrond informatie over de taalstrijd in Oekraïne.

https://platformraam.nl/d(...)r-maar-vier-eeuwen-2
pi_212887903
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel schattig dat je spreekt van de gevestigde media .

Anyway, er is geen officiële uitslag, want dit is geen officieel referendum geweest.

En wat ik eerder al aangaf, als je simpel met een inkjetprinter stembiljetten kunt maken voor een verkiezing, waarbij een simpele steekproef voldoende is om de uitslag te bepalen, wat doen we dan moeilijk met onze eigen verkiezingen met allerlei ingebouwde waarborgen om stemfraude te voorkomen, en waarbij elke stem wordt geteld.
.
Daarnaast roept half BNW altijd dat verkiezingen doorgestoken kaart z6.

Maar o wee als ik niet meega in een steekproef van de gevestigde media
Niet projecteren. Jij geeft er blijk van alleen te vertrouwen op gevestigde media. Vervolgens verontwaardigd gaan doen als ik daar rekening meehoudt in mijn posts. Je bent echt een vat vol tegenstrijdigheden wantie. Maargoed zolang je mijn vraag maar kan lopen omzeilen he :') :') :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef Wantie het volgende:
Ja, dat is het leuke van dit soort discussies.
Problemen van andere minderheden worden gedownplayed...

Alleen de Russen zijn het slachtoffer van zulk onrecht.
Ok vertel eens, welk onrecht wordt de Friezen momenteel allemaal aangedaan? Worden ze beboet wanneer ze Fries praten in openbare gebouwen? Mogen er geen Friese muzikanten meer gedraaid worden op 3FM? Wordt Omrop Fryslân opgeheven?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:22:11 #23
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887906
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is een mooi stuk achtergrond informatie over de taalstrijd in Oekraïne.

https://platformraam.nl/d(...)r-maar-vier-eeuwen-2
Samenvatting? Nu niet zo'n zin nog lap tekst te lezen zo laat.
Lach met een schone bips
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:24:53 #24
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:21 schreef Bananenbennie het volgende:
Mogen er geen Friese muzikanten meer gedraaid worden op 3FM? Wordt Omrop Fryslân opgeheven?
Zou wel moeten met Twarres :X
Lach met een schone bips
pi_212887962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oh een propaganda artikeltje van een heel onafhankelijk clubje.. :')
quote:
Financiën
RaamopRusland is mede mogelijk gemaakt door een driejarig startsubsidie van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. Die ondersteuning begon in april 2016 en is in maart 2019 conform afspraak beëindigd. Het departement heeft de stichting RaamopRusland in deze periode ondersteund met in totaal ¤ 264.517.
https://platformraam.nl/raam/organisatie
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:36:34 #26
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:31 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]

inb4 Waarom is dit propaganda? Is toch door de NL'se overheid gesubsidieerd?

(ik wist dit al, daarom vroeg ik naar samenvatting) :)
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 22:37:04 #27
364681 over_hedge
pi_212887990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:31 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]

En welk gedeelte van wat ze zeggen is niet waar? Of het onafhankelijk is of niet doet er niet toe als het wel de waarheid is.

Dus benieuwd naar welk gedeelte onzin is. Als wat ze schrijven gewoon klopt doet het er weinig toe of ze nou pro of anti rusland zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212887992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:21 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Niet projecteren. Jij geeft er blijk van alleen te vertrouwen op gevestigde media.
Dat is een aanname die hij doet.

quote:
Vervolgens verontwaardigd gaan doen als ik daar rekening meehoudt in mijn posts. Je bent echt een vat vol tegenstrijdigheden wantie. Maargoed zolang je mijn vraag maar kan lopen omzeilen he :') :') :')
Nee, je houdt helemaal geen rekening met me.
Je probeert me in een bepaalde hoek te drukken.
de gevestigde media stelt iets, dus daar mag niet aan getornd worden.
Zo breng je het.
En als ik dat naast me neer leg ga je stuiteren.

quote:
[..]
Ok vertel eens, welk onrecht wordt de Friezen momenteel allemaal aangedaan? Worden ze beboet wanneer ze Fries praten in openbare gebouwen? Mogen er geen Friese muzikanten meer gedraaid worden op 3FM? Wordt Omrop Fryslân opgeheven?
Nou, je kunt bijvoorbeeld op steeds minder openbare plekken de Friese taal gebruiken.

Anyway, Fries is 1 voorbeeld, je vindt tal van minderheden in Europa die strijd voeren voor het behoud van hun identiteit.
En gelukkig biedt de EU daarvoor steeds meer ruimte, maar dat is niet altijd zo geweest.

Oekraïne heeft een vreselijke geschiedenis met Rusland, waarbij Rusland erg zijn best heeft gedaan om Oekraïene van zijn taal en cultuur te ontdoen.

Eenmaal onafhankelijk worstelt het land daarmee. En dan kun je wetsvoorstellen krijgen die de verkeerde kant op slaan.
Maar voor zover ik weet is die wet nooit aangenomen, en in de opmaat naar de EU zal Oekraïne zich sowieso anders moeten opstellen richting minderheden.
pi_212887998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
inb4 Waarom is dit propaganda? Is toch door de NL'se overheid gesubsidieerd?

(ik wist dit al, daarom vroeg ik naar samenvatting) :)
Laat ik het zo stellen, zou onze overheid ook ruim 2 en halve ton steken in een organisatie die pro Russische artikelen schrijft?
pi_212887999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik wilde net eentje opstellen, maar ik begrijp dat de bron zo snel mogelijk monddood moet worden gemaakt.

Dus dan laat ik het er wel bij.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:40:57 #31
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888004
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik wilde net eentje opstellen, maar ik begrijp dat de bron zo snel mogelijk monddood moet worden gemaakt.

Dus dan laat ik het er wel bij.
Up 2 U, of je bewijst het ongelijk. Ook dat is aan jou.

Je probeert het bij andere bronnen ook graag zelf te doen. Dus wat let je nu?
Lach met een schone bips
pi_212888010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En welk gedeelte van wat ze zeggen is niet waar? Of het onafhankelijk is of niet doet er niet toe als het wel de waarheid is.

Dus benieuwd naar welk gedeelte onzin is. Als wat ze schrijven gewoon klopt doet het er weinig toe of ze nou pro of anti rusland zijn
Propaganda is niet per definitie onwaar. Het is alleen zeer eenzijdig en herhalend. RaamopRusland is ook overduidelijk zo'n constante echokamer.
pi_212888021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Up 2 U, of je bewijst het ongelijk. Ook dat is aan jou.

Je probeert het bij andere bronnen ook graag zelf te doen. Dus wat let je nu?
Ik vind het wel lachen dat iemand eerst met de gevestigde media komt, en begint te bijten als ik daarop kritiek heb, en vervolgens heel snel een mediabron probeert neer te sabelen...
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 22:44:51 #34
364681 over_hedge
pi_212888023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:42 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Propaganda is niet per definitie onwaar. Het is alleen zeer eenzijdig en herhalend. RaamopRusland is ook overduidelijk zo'n constante echokamer.
Ja dat zeg ik. En dus de vraag. Wat klopt er niet aan volgens jou. Of klopt de inhoud wel. Los van dat ik je prima wil geloven dat het een propaganda stuk is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212888031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:39 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Laat ik het zo stellen, zou onze overheid ook ruim 2 en halve ton steken in een organisatie die pro Russische artikelen schrijft?
De overheid subsidieert ook clubjes die veel tegen de overheid procederen.

We zijn hier niet in Rusland, waar de staat alles dicteert.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:46:16 #36
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888032
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het wel lachen dat iemand eerst met de gevestigde media komt, en begint te bijten als ik daarop kritiek heb, en vervolgens heel snel een mediabron probeert neer te sabelen...
Nou ja, het is meer de media bron waarmee jij komt. Terwijl als een ander met iets met Rusland in de naam met een media bron komt jij er ook meteen vol ingaat.
Lach met een schone bips
pi_212888047
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:37 schreef Wantie het volgende:
Nee, je houdt helemaal geen rekening met me.
Je probeert me in een bepaalde hoek te drukken.
de gevestigde media stelt iets, dus daar mag niet aan getornd worden.
Zo breng je het.
Niet zo de calimero uithangen hoor. En nee zo bracht ik het niet. Laten we het er maar op houden dat je erg selectief bent in wat je wel en niet meeweegt.
pi_212888062
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat leuk, ik moet ook hele tijd om jou lachen :)
pi_212888085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, het is meer de media bron waarmee jij komt. Terwijl als een ander met iets met Rusland in de naam met een media bron komt jij er ook meteen vol ingaat.
Als iemand onvervalste Russische propaganda post vind ik daar wat van ja.

Anyway, het artikel vertelt van de strijd die Oekraïne heeft moeten leveren om hun taal en identiteit te behouden tijdens de Russische overheersing, gevolgd door de Oekraïense onafhankelijk en het herstel van de Oekraïense taal en hoe om te gaan met het a
Russisch.
Daarbij is eerst het Russisch in 2012 erkend als een minderheidstaal, en na 2014 is getracht dat ongedaan te maken (te vergeefs volgens mij), en nu zien we in de bezette gebieden in Donbass dat alle Oekraïense taal en literatuur vernietigd wordt...
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:57:25 #40
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888106
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als iemand onvervalste Russische propaganda post vind ik daar wat van ja.

Anyway, het artikel vertelt van de strijd die Oekraïne heeft moeten leveren om hun taal en identiteit te behouden tijdens de Russische overheersing, gevolgd door de Oekraïense onafhankelijk en het herstel van de Oekraïense taal en hoe om te gaan met het a
Russisch.
Daarbij is eerst het Russisch in 2012 erkend als een minderheidstaal, en na 2014 is getracht dat ongedaan te maken (te vergeefs volgens mij), en nu zien we in de bezette gebieden in Donbass dat alle Oekraïense taal en literatuur vernietigd wordt...
Nou als dat de samenvatting is, bedankt daarvoor. Dat is ook alles wat ik vroeg :)

Maar je weet ook wel dus dat de UA niet zo heel net met de mensen in de Donbass omging? Niet dat dat een reden is voor Rusland om binnen te vallen, begrijp me niet verkeerd hoor. Maar zou het een trigger geweest kunnen zijn voor Putin om dan die stap te zetten?

Serieuze vraag btw..
Lach met een schone bips
pi_212888114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik. En dus de vraag. Wat klopt er niet aan volgens jou. Of klopt de inhoud wel. Los van dat ik je prima wil geloven dat het een propaganda stuk is.
Tja, dat moet je zelf bepalen in hoeverre het klopt. Ik vind het op het eerste gezicht een zeer eenzijdig verhaal, maar of er echt onwaarheden in staan kan ik zo snel niet beoordelen.
pi_212888118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Niet zo de calimero uithangen hoor. En nee zo bracht ik het niet. Laten we het er maar op houden dat je erg selectief bent in wat je wel en niet meeweegt.
Zo breng je het wel, jij brengt de gevestigde media expliciet op die manier om zwaarte te geven aan de uitslag van de clandestiene referenda.

Jij hebt om aangegeven dat je vindt dat die gehoorzaamd hadden moeten worden, om de huidige oorlog te voorkomen.

De separatisten voeren een referendum uit, en de uitslag klopt, want steekproeven van de gevestigde media bevestigen dat.

-Geen Covid shit hier, en ook geen meningen/aannames daarover in dit topic graag-

[ Bericht 5% gewijzigd door loveyoulongtime op 19-03-2024 23:01:09 ]
pi_212888169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo breng je het wel, jij brengt de gevestigde media expliciet op die manier om zwaarte te geven aan de uitslag van de clandestiene referenda.

Jij hebt om aangegeven dat je vindt dat die gehoorzaamd hadden moeten worden, om de huidige oorlog te voorkomen.

De separatisten voeren een referendum uit, en de uitslag klopt, want steekproeven van de gevestigde media bevestigen dat.

Zo ongenuanceerd heb ik het niet gebracht, maar ik vond die steekproef wel belangrijke informatie om toe te voegen ja. Jij niet?
pi_212888199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou als dat de samenvatting is, bedankt daarvoor. Dat is ook alles wat ik vroeg :)

Maar je weet ook wel dus dat de UA niet zo heel net met de mensen in de Donbass omging? Niet dat dat een reden is voor Rusland om binnen te vallen, begrijp me niet verkeerd hoor. Maar zou het een trigger geweest kunnen zijn voor Putin om dan die stap te zetten?

Serieuze vraag btw..
Ik kan daar weinig over terug vinden.
Overigens is de meerderheid in Donbass Oekraïens.
Iets van 30% is etnisch Russisch.

Dat die anders zijn behandeld zou best kunnen, gezien de geschiedenis is dat niet zo raar, en op beperkte schaal gebeurt dat ook hier.

Ik heb Fries als voorbeeld genomen.
Worden Friezen onderdrukt?
Nope. Nederland is wat dat betreft een beschaafd en klein land.
Toch zie je dat het Fries afneemt. Op steeds minder openbare plekken mag je Fries gebruiken als voertaal.

Verder kennen we in Nederland de toeslagenaffaire. Ik las afgelopen week een artikel over een gemengd gezin waar 1 dochter een volledig Nederlandse naam heeft en de ander een volledig Turkse naam.
3x raden welke van de 2 slachtoffer is van de toeslagenaffaire.

Ook hier worden mensen van 8 bepaalde afkomst behandeld als tweederangs burgers.

En dan staan wij op de bovenste trede van de hedendaagse beschaving

Oekraïne niet.
Die staat een stuk lager. Rusland ook niet.

Maar Turkije bijvoorbeeld ook niet.
Kijk hoe die met Koerden om gaat.

Overal ter wereld zie je minderheden binnen landen die anders/slechter behandeld worden.

Soms in het klein, zoals in Nederland.
Maar als we hier al niet in staat zijn iedereen een gelijke behandeling te geven, hoe kan een land als Oekraïne en hun geschiedenis met Rusland dat wel
Zoiets gaat niet vanzelf.
pi_212888209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:06 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Zo ongenuanceerd heb ik het niet gebracht, maar ik vond die steekproef wel belangrijke informatie om toe te voegen ja. Jij niet?
Ik vond het opmerkelijk dat je het woord gevestigde gebruikte, terwijl je normaliter niet bepaald onder de indruk bent van dergelijke mediabronnen.

Voor mij is een steekproef niet genoeg, ongeacht wie hem doet.
Er mankeert gewoon teveel aan die referenda.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 23:15:55 #46
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888234
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan daar weinig over terug vinden.
Overigens is de meerderheid in Donbass Oekraïens.
Iets van 30% is etnisch Russisch.

Dat die anders zijn behandeld zou best kunnen, gezien de geschiedenis is dat niet zo raar, en op beperkte schaal gebeurt dat ook hier.

Ik heb Fries als voorbeeld genomen.
Worden Friezen onderdrukt?
Nope. Nederland is wat dat betreft een beschaafd en klein land.
Toch zie je dat het Fries afneemt. Op steeds minder openbare plekken mag je Fries gebruiken als voertaal.

Verder kennen we in Nederland de toeslagenaffaire. Ik las afgelopen week een artikel over een gemengd gezin waar 1 dochter een volledig Nederlandse naam heeft en de ander een volledig Turkse naam.
3x raden welke van de 2 slachtoffer is van de toeslagenaffaire.

Ook hier worden mensen van 8 bepaalde afkomst behandeld als tweederangs burgers.

En dan staan wij op de bovenste trede van de hedendaagse beschaving

Oekraïne niet.
Die staat een stuk lager. Rusland ook niet.

Maar Turkije bijvoorbeeld ook niet.
Kijk hoe die met Koerden om gaat.

Overal ter wereld zie je minderheden binnen landen die anders/slechter behandeld worden.

Soms in het klein, zoals in Nederland.
Maar als we hier al niet in staat zijn iedereen een gelijke behandeling te geven, hoe kan een land als Oekraïne en hun geschiedenis met Rusland dat wel
Zoiets gaat niet vanzelf.
Oke, een heel lang verhaal van je over eigenlijk niet heel veel... Friesland staat natuurlijk niet ter discussie in Nederland. Daar gaat een lint omheen of we asfalteren het wel :D

Maar goed, als in de Donbass ook maar 30% aan Russen zou wonen, in jouw buurland. Die dus onheus bejegend worden door de autoriteiten in dat buurland. Zou dat een trigger kunnen zijn? Dat is wat ik vroeg?

Eerder in dit topic werd ook al de kanttekening geplaatst dat als Nederlanders in België de sjaak zouden zijn wellicht Nederland ook zou ingrijpen.
Lach met een schone bips
pi_212888277
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vond het opmerkelijk dat je het woord gevestigde gebruikte, terwijl je normaliter niet bepaald onder de indruk bent van dergelijke mediabronnen.
Ok dat mag je opmerkelijk vinden maar als ik bronnen als blckbx had gebruikt was het ook weer niet goed geweest. Dus in feite maakt het niet uit waar ik mee aankom.
pi_212888286
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oke, een heel lang verhaal van je over eigenlijk niet heel veel... Friesland staat natuurlijk niet ter discussie in Nederland. Daar gaat een lint omheen of we asfalteren het wel :D

Maar goed, als in de Donbass ook maar 30% aan Russen zou wonen, in jouw buurland. Die dus onheus bejegend worden door de autoriteiten in dat buurland. Zou dat een trigger kunnen zijn? Dat is wat ik vroeg?

Eerder in dit topic werd ook al de kanttekening geplaatst dat als Nederlanders in België de sjaak zouden zijn wellicht Nederland ook zou ingrijpen.
Ik geloof niet dat Nederland dan zou ingrijpen.
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Oekraïne is voor Rusland van strategisch belang.
Rusland wil daarom geen Oekraïne die nauwe banden heeft met het westen.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
En die is geëscaleerd tot een directe oorlog in Oekraïne.
pi_212888297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ok dat mag je opmerkelijk vinden maar als ik bronnen als blckbx had gebruikt was het ook weer niet goed geweest. Dus in feite maakt het niet uit waar ik mee aankom.
Klopt, omdat ik steekproeven onvoldoende vindt om een verkiezing te toetsen.
Er is teveel mis aan de referenda.
pi_212888305
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, omdat ik steekproeven onvoldoende vindt om een verkiezing te toetsen.
Er is teveel mis aan de referenda.
Als dat van te voren al je standpunt was, waarom dan überhaupt zo'n hele discussie erover starten? Met welk doel doe je dat?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 23:33:09 #51
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888321
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
Met al mijn beperkte kennis over dit topic, denk ik wel dat Nederland zeker in België zou ingrijpen om hun eigen burgers te beschermen. Dat is nou eenmaal waar je als land voor staat. En nogmaals wat Rusland doet is tuurlijk compleet fout. Maar zou dat ene puntje een trigger kunnen zijn geweest? En dat wanneer Navo zich ermee gaat bemoeien ze een groter buffer gebied willen?

Ik denk echt heel simpel hierover hoor, echt... Ik heb niks met die beide landen (behalve dan dat meisje op Moskou airport O+ )
Lach met een schone bips
pi_212888377
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou... Ik ben het zo maar met je eens
Maar ik denk dat het "westen" en dan met name de USA dezelfde ambities heeft als Rusland en dat die ambities hebben geleid tot deze oorlog.
pi_212889481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:27 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Als dat van te voren al je standpunt was, waarom dan überhaupt zo'n hele discussie erover starten? Met welk doel doe je dat?
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven.
Alleen jij probeert me klem te zetten door aan te halen dat de gevestigde media middels steekproeven op dezelfde uitslag uit kwam.
pi_212891732
Nieuwtje tussendoor,

Poetin heeft de presidentsverkiezingen gewonnen in Washington USA met 55% van de stemmen.
Davankov werd tweede met 28%

In Belgrado had Poetin het minst aantal stemmen van de buitenlandse stembureaus
pi_212891756
quote:
Duitse inlichtingendiensten slaan alarm: “Rusland zou NAVO in 2026 al kunnen aanvallen”

Rusland zou wel eens veel sneller in staat kunnen zijn om een NAVO-lidstaat aan te vallen dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een verontrustend rapport van de Duitse inlichtingendiensten, waarover de nieuwswebsite ‘Business Insider’ bericht.

https://www.hln.be/buiten(...)-aanvallen~a58ca14e/
Staan de duitsers ook al te popelen om tegen Rusland te gaan vechten ?
Mss samen met de fransen
Napoleon en Hitler the magic duo :D
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 12:39:19 #56
364681 over_hedge
pi_212891817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:32 schreef UncleScorp het volgende:
Napoleon en Hitler the magic duo
vind je dit zelf nou ook niet een beetje vreemde opmerking?
pi_212891857
quote:

[..]
Mss samen met de fransen
Ze hebben 2 wereldoorlogen tegen elkaar gevochten.
Misschien staan ze de volgende zij aan zij.
pi_212891874
quote:

[..]
Mss samen met de fransen
Constateren dat je aangevallen kunt worden betekent niet dat je daar om zit te popelen.
pi_212891891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ach moet kunnen hé ;)
Zijn vreemde tijden after all
pi_212891899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kheb er nog eentje :

"Enjoy the war, the peace will be terrible"
pi_212891902
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven.
Alleen jij probeert me klem te zetten door aan te halen dat de gevestigde media middels steekproeven op dezelfde uitslag uit kwam.
Wat vervelend voor je allemaal. Ik zal dit soort bronnen niet meer aanhalen als ik weer met je in discussie ben.
pi_212891904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ach moet kunnen hé ;)
Zijn vreemde tijden after all
Uiteraard, Putin wordt ook constant met Hitler en Stalin vergeleken.
Dan moet dit ook wel kunnen.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 12:55:19 #63
364681 over_hedge
pi_212891948
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al heel wat logischer dan random Napoleon en Hitler noemen alleen maar omdat het over Frankrijk en Duitsland gaat. Het heeft echt niks met het onderwerp te maken van het nieuws bericht.

Vond het gewoon een vreemde zin.
pi_212892554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat vervelend voor je allemaal. Ik zal dit soort bronnen niet meer aanhalen als ik weer met je in discussie ben.
Tja, nu doe je net alsof je het niet hebt begrepen.
Maar dat is verder je eigen keuze.
pi_212892564
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja, tegengas is dan zeker nodig.
pi_212892566
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja hij is degene zonder kennis van zaken, dat is wel duidelijk 😂
pi_212892805
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja jij gaat toch echt steigeren bij gebruik van gevestigde media. Meer kan ik er niet van maken.
pi_212893029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:34 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ja jij gaat toch echt steigeren bij gebruik van gevestigde media. Meer kan ik er niet van maken.
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.

Maar dat past niet binnen het gewenste narratief, dus gaat duo benny en Candy er op in hakken.
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:06:49 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212893057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is al heel wat logischer dan random Napoleon en Hitler noemen alleen maar omdat het over Frankrijk en Duitsland gaat. Het heeft echt niks met het onderwerp te maken van het nieuws bericht.

Vond het gewoon een vreemde zin.
Wel een goede manier om wat reacties uit te lokken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_212893065
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.

Maar dat past niet binnen het gewenste narratief, dus gaat duo benny en Candy er op in hakken.
En wat is het gewenste narratief dan?
pi_212893092
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, niet continue de boel omdraaien, het past niet in jouw gewenste narratief.
pi_212893105
quote:
Westerse grondtroepen in Oekraïne? Die zijn er al, beweert Poolse minister: “Geen geheim meer”

Steeds meer Europese leiders opperen de mogelijkheid om grondtroepen naar Oekraïne te sturen. Maar volgens Radoslaw Sikorski (61), de Poolse minister van Buitenlandse Zaken, zijn er op dit moment al westerse troepen aan het front. “Het is een geheim dat iedereen weet”, beweert Sikorski.

https://www.hln.be/buiten(...)eheim-meer~a89bb88d/
Dus bepaalde westerse landen vechten al rechtstreeks tegen Rusland.
Hopelijk besluit Rusland niet hen ook rechtstreeks aan te vallen ...

Of gaan we dan art5 inroepen?
Elk land stuurt individueel troepen naar Oekraine, dus officieel geen NATO troepen.
En wat als Rusland dan zou terug slaan op hun bodem ?
Is het dan ineens wel een aanval tegen een NATO-lid ?
pi_212893160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus bepaalde westerse landen vechten al rechtstreeks tegen Rusland.
Hopelijk besluit Rusland niet hen ook rechtstreeks aan te vallen ...

Elk land stuurt individueel troepen naar Oekraine, dus officieel geen NATO troepen.
En wat als Rusland dan zou terug slaan op hun bodem ?
Is het dan ineens wel een aanval tegen een NATO-lid ?
Zo ver als ik weet is artikel 5 in dat geval niet van toepassing.
pi_212893269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo ver als ik weet is artikel 5 in dat geval niet van toepassing.
Dacht ik persoonlijk ook.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat inroepen ?
Kan me wel voorstellen dat er enkele leden popelen om Rusland een lesje te leren, terwijl er ook leden zullen zijn die dit eerder afkeuren.
Wie beslist dan ? of is dat met een meerderheid ? En heeft de VS hierin veto ?
pi_212893375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dacht ik persoonlijk ook.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat inroepen ?
Kan me wel voorstellen dat er enkele leden popelen om Rusland een lesje te leren, terwijl er ook leden zullen zijn die dit eerder afkeuren.
Wie beslist dan ? of is dat met een meerderheid ? En heeft de VS hierin veto ?
Nou niet te moeilijke vragen gaan stellen :)
@sp3c weet dat vast beter dan ik
pi_212893533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:13 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nee, niet continue de boel omdraaien, het past niet in jouw gewenste narratief.
Jij laat de discussie ontsporen door net te doen alsof het om de bron gaat.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 16:02:38 #77
364681 over_hedge
pi_212893538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:14 schreef UncleScorp het volgende:

Nee. Zo werkt het niet. Als frankrijk troepen stuurt naar een ander land. En die dan aangevallen worden in dat andere land. Dan is het geen artikel 5.
pi_212893617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee. Zo werkt het niet. Als frankrijk troepen stuurt naar een ander land. En die dan aangevallen worden in dat andere land. Dan is het geen artikel 5.
Jamaar wat als Rusland besluit die landen (die meewerken aan "oekrainse" aanvallen op russisch grondgebied) ook es te raken op hun grondgebied?
pi_212893686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij laat de discussie ontsporen door net te doen alsof het om de bron gaat.
Maar wat is het narratief nou?
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 16:18:30 #80
364681 over_hedge
pi_212893696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jamaar wat als Rusland besluit die landen (die meewerken aan "oekrainse" aanvallen op russisch grondgebied) ook es te raken op hun grondgebied?
Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal zeker hoe dat zit.

Chat gtp zegt er dit van:

Als Frankrijk NAVO-grondtroepen zou sturen naar een gebied buiten NAVO-lidstaten en deze troepen zouden worden aangevallen door Rusland, dan zou artikel 5 van het NAVO-verdrag in principe niet van toepassing zijn. Artikel 5 van het NAVO-verdrag verplicht NAVO-lidstaten om bijstand te verlenen aan een lidstaat die wordt aangevallen op zijn grondgebied. Aangezien de aanval plaatsvindt buiten het grondgebied van de NAVO-lidstaten, zou artikel 5 niet automatisch van kracht zijn.

Echter, als Rusland als reactie op de inzet van Franse troepen doelen in Frankrijk aanvalt, kan dit als een escalatie worden beschouwd die de veiligheid van de NAVO-lidstaten bedreigt. In zo'n situatie zouden NAVO-lidstaten op basis van artikel 4 van het NAVO-verdrag bijeen kunnen komen om de situatie te bespreken en eventuele maatregelen te overwegen. Artikel 4 stelt dat lidstaten overleg kunnen plegen wanneer de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid van een lidstaat in gevaar is.

Het is belangrijk op te merken dat de reactie van de NAVO in dergelijke situaties afhangt van verschillende factoren, waaronder de politieke wil van de lidstaten en de specifieke omstandigheden van de aanval.

En je zit nog met het punt. Hoe wilt rusland ooit frankrijk aanvallen zonder de grenzen van andere navo landen over te gaan. Want schieten ze vanuit kalingkrad dingen richting frankrijk. Dan kom je over 3/4 andere navo landen.
pi_212893713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dan is het wel artikel 5 denk ik.
Aangezien de betreffende landen via proxy werken.
pi_212893782
Ok was ook maar puur hypothetisch ;)
En officiele franse troepen in Oekraine worden sowieso een prime target.

Is al es kort ter sprake gekomen moesten "oekrainse" F16's opereren vanop een pools vliegveld, en Rusland de F16s daar ter plaatse zou vernietigen.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 16:29:14 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212893813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou niet te moeilijke vragen gaan stellen :)
@:sp3c weet dat vast beter dan ik
een aanval op NAVO grondgebied (boven de kreeftskeerkring) en Algerije (geen issue meer) is artikel 5
en wat te doen beslist de hele navo, unaniem dus iedereen heeft een veto

maakt niet uit om welke reden die aanval plaats vind
pi_212893814
Als vliegtuigen vanuit Polen Opstijgen om Russische doelen te raken wordt dat vliegveld een legitiem doelwit voor de Russen.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 16:30:43 #85
364681 over_hedge
pi_212893834
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel uitmaakt dat het dan geen artikel 5 is.

Als Rusland echt raketten richting Frankrijk gaat sturen. Dan komt er vanzelf een coalitie wat officieel los van de navo is. Maar eigenlijk verkapt navo is :P

Dat is puur speculatie van mijn kant.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 16:31:57 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212893853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:29 schreef Candymannetje het volgende:
Als vliegtuigen vanuit Polen Opstijgen om Russische doelen te raken wordt dat vliegveld een legitiem doelwit voor de Russen.
in de basis wel maar de oorlog zelf is iig volgens het oorlogsrecht niet legitiem

je kunt het wel of niet met de Russen eens zijn maar volgens de internationale wetgeving mag het gewoon niet wat ze nu doen, een verkrachter kan zich ook niet beroepen op het recht op zelfverdediging als omstanders zijn slachtoffer beginnen te helpen
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 16:33:10 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212893874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:30 schreef over_hedge het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel uitmaakt dat het dan geen artikel 5 is.

Als Rusland echt raketten richting Frankrijk gaat sturen. Dan komt er vanzelf een coalitie wat officieel los van de navo is. Maar eigenlijk verkapt navo is :P

Dat is puur speculatie van mijn kant.
als je Frankrijk aanvalt komt de EU ook in actie ... dus een soort NAVO+ krijg je dan

eventueel Australie en dergelijke ook, krijg je NAVO++

krijg je problemen
pi_212894049
https://indepen.eu/oekrai(...)-maar-is-dat-wel-zo/

quote:
Voor alle zogenaamde of vermeende complotten van Forum voor Democratie is doorgaans weinig media-aandacht, terwijl er toch regelmatig zaken worden onthuld die allerminst een complot, maar juist zeer pijnlijke onthullingen zijn. Gisteren nog onthulde Van Houwelingen de drijfveer van de proxy-oorlog op Oekraïens grondgebied, gewoon uit officiële stukken. Vervolgens schiet Paternotte in een kramp, want de betreffende informatie zou vertrouwelijk zijn en de kamervoorzitter gaat hier vervolgens in mee. Natuurlijk gaat het daarna niet meer over de inhoud, want die geeft loepzuiver weer wat de werkelijke intenties van deze oorlog zijn.

Baudet vroeg enkele dagen eerder al aan Rutte wat nu werkelijk het doel van de oorlog is en wie bepaalt wanneer er sprake is van een overwinning, maar kreeg ook daar een heel mistig antwoord. Baudet verwees daarbij naar het uitgelekte telefoongesprek van Victoria Nuland uit februari 2014 (Amerikaanse staatssecretaris van Buitenlandse Zaken) en Geoffrey Pyatt (ambassadeur in Oekraïne). In dat telefoongesprek, dat Baudet onder andere op Instagram plaatste, wordt besproken wat Amerika gaat doen nadat het Amerikaanse State Department de macht heeft gegrepen in Kiev.
pi_212894063
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat is het gewenste narratief dan?
Dat van jou.
pi_212894072
quote:
Je blijft lachen met FvD.
pi_212894103
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat van jou.
En wat is mijn narratief en hoe is dat relevant voor dit subforum?
pi_212894140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat is mijn narratief en hoe is dat relevant voor dit subforum?
Als je dat geeneens van jezelf weet...
pi_212894169
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je blijft lachen met FvD.
Ja de jostiband is ook altijd vrolijk.
Kan je ook inhoudelijk reageren?
pi_212894177
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee weet ik niet, zeg het maar.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:08:06 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894336
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
jij begon over zijn narratief, wat denk je dat het is?
pi_212894379
Pfff deze constante dagelijkse topicvervuiling begint mijn kloten uit te hangen.
Maar ik houd mij aan het mod-advies van negeren.
Maar dit is gewoon klote voor het ganse subforum. Hoe kan je nieuwe bnw-minded users aantrekken als je telkens zulke tegendraadse onzin moet lezen?
pi_212894459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:10 schreef UncleScorp het volgende:
Pfff deze constante dagelijkse topicvervuiling begint mijn kloten uit te hangen.
Maar ik houd mij aan het mod-advies van negeren.
Maar dit is gewoon klote voor het ganse subforum. Hoe kan je nieuwe bnw-minded users aantrekken als je telkens zulke tegendraadse onzin moet lezen?
Wordt tijd dat Ali weer wat mensen eruit gooit.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:17:26 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894464
iemand dat telefoongesprek van Nuland met die ambassadeur geluisterd?

vind dat nu niet echt iets bijzonders eerlijk gezegd
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:18:05 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894472
fuck the eu is niet echt heel aardig maar dat is ook niet nieuw

hell dat zeg ik ook regelmatig _O-
pi_212894475
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:17 schreef sp3c het volgende:
iemand dat telefoongesprek van Nuland met die ambassadeur geluisterd?

vind dat nu niet echt iets bijzonders eerlijk gezegd
Met die Fuck Europe van tijdens Maidan?
Of iets recents?
Link?
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:19:03 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894481
quote:
link staat in dit artikel
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:20:02 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894489
https://www.instagram.com(...)dXkydWg1ZDk4MQ%3D%3D

diplomaten die de boel een gewenste kant op proberen te sturen door de diplomaat uit te hangen, ik lees er niet in dat ze een staatsgreep aan het plannen zijn
pi_212894495
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:18 schreef sp3c het volgende:
fuck the eu is niet echt heel aardig maar dat is ook niet nieuw

hell dat zeg ik ook regelmatig _O-
Sure maar de VS die een coup uitlokt en daarna gaat beslissen wie er aan de macht mag komen, en dan deze uitspraak erbij.
En dan nu deze oorlog als onrechtstreeks gevolg.
Is toch wel wat anders vindk
pi_212894510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sure maar de VS die een coup uitlokt en daarna gaat beslissen wie er aan de macht mag komen, en dan deze uitspraak erbij.
Ze hebben zelf ministers ingevlogen.
Maar verder hebben ze er niks mee te maken hoor :P
pi_212894516
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:20 schreef sp3c het volgende:
https://www.instagram.com(...)dXkydWg1ZDk4MQ%3D%3D

ik lees er niet in dat ze een staatsgreep aan het plannen zijn
Ja ga ze er niet letterlijk bijzetten ntl.
Maar wtf heeft de VS daar te beslissen??
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:22:13 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
het is geen coup als niemand de macht grijpt

euromaidan was op dat moment een voldongen feit en dat de VS dan met die figuren praat over wat te doen vind ik niet heel bijzonder, ze zullen echt niet de enige zijn geweest
pi_212894527
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
link staat in dit artikel
Oepsie ;)
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:23:35 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja ga ze er niet letterlijk bijzetten ntl.
Maar wtf heeft de VS daar te beslissen??
in principe niks

maar als je zegt, wie zien graag dit of dat want dan krijg je dit of dat dan zullen ze daar best rekening mee willen houden als het om een land als de VS gaat, zeker als je een pro westerse koers wilt gaan lopen
pi_212894548
Al die NGO's hebben ook vast niks met de USA te maken.
Net zoals huurlingen niks met de overheid te maken hebben.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:25:09 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894560
beetje achterkamertjes politiek maar zo gaan die dingen

veel meer dan fuck de EU en Klitschko moet niet in de regering zeggen ze niet, praat met die, praat met die, probeer ze over te halen

dat is een beetje het werk van een ambassadeur lijkt me
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:25:37 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:24 schreef Candymannetje het volgende:
Al die NGO's hebben ook vast niks met de USA te maken.
Net zoals huurlingen niks met de overheid te maken hebben.
geen idee waar dit over gaat

sommigen wel, sommigen niet?
pi_212894581
Klopt, is niet openbaar.
Wel fijn dat zulke dingen hier besproken kunnen worden.
pi_212894590
Ja fuck the EU is jaren later maar bitter geworden vind ik.
Net als Biden zijn belofte ivm Nordstream2
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:27:36 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:26 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt, is niet openbaar.
Wel fijn dat zulke dingen hier besproken kunnen worden.
kan zelfs in de tweede kamer blijkbaar :D
pi_212894626
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan zelfs in de tweede kamer blijkbaar :D
Uiteraard, die doen daar gewoon aan mee.
Noemen ze het een vredesmissie ofzo.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:31:33 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uiteraard, die doen daar gewoon aan mee.
Noemen ze het een vredesmissie ofzo.
nu ben ik de draad een beetje kwijt
pi_212894656
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
nu ben ik de draad een beetje kwijt
Geeft niet, ik zelf ook.
Ben zo zat als een aap.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:34:35 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geeft niet, ik zelf ook.
Ben zo zat als een aap.
ja lachen maar je komt met een artikel, ik probeer dat op een normale manier te bespreken en dan kom jij een beetje de clown uithangen

laat maar dan :{w
pi_212894793
Ja tuurlijk joh, ik ben ben de clown hier.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:42:30 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894828
kan er nog wel wat aanwijzen, die heb ik ook aangesproken O-)
pi_212894849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:27 schreef UncleScorp het volgende:
Ja fuck the EU is jaren later maar bitter geworden vind ik.
Net als Biden zijn belofte ivm Nordstream2
Die is hij niet nagekomen, want volgens Rusland functioneert die nog.
-O-
pi_212895699
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
jij begon over zijn narratief, wat denk je dat het is?
Momenteel dat Maidan een coup was geloof ik.
pi_212901968
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212902001
quote:
En waaruit blijkt dat dit zijn meesters zijn.
pi_212902071
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:42 schreef sp3c het volgende:
kan er nog wel wat aanwijzen, die heb ik ook aangesproken O-)
Ik mag ook wel een keer zuipen en dom lullen toch :P
En ook al zijn wij het meestal niet eens, je hebt kennis van zaken en dat creëert wel goede gesprekken.
Vond ook de bijdrage van @Lospedrosa wel aangenaam.
Beetje tegengeluid zonder denigrerend gedoe is wel fijn.
Kunnen andere users een voorbeeld aan nemen.
pi_212902433
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
En waaruit blijkt dat dit zijn meesters zijn.
Niet duidelijk.
Is zij een Rothschild? Ik dacht het maar weet het niet zeker.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alarmonoff op 21-03-2024 11:21:08 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212902486
quote:
Russen wanhopig na regen van raketten tijdens carnaval: ‘Help ons!’
De Zuid-Russische regio Belgorod ligt al weken onder vuur en kampt met invallen van Russische rebellen vanuit Oekraïne. De bewoners zijn het beu en eisen aandacht en bescherming van Moskou. Op de staatstelevisie wordt hun ellende stelselmatig genegeerd. ‘Waar blijft de noodtoestand?’

De Zuid-Russische stad Belgorod en de gelijknamige regio liggen al weken dagelijks onder vuur van Oekraïense raketten en drones. Al meer dan een week worden ze geteisterd door invallen van bataljons van Russen die vrijwillig vechten aan de kant van Oekraïne. Er vallen doden en gewonden onder de burgers.

Rezvova zette op Vkontakte een video van vier seconden van een locatie in Belgorod, waar net een raket of drone was ingeslagen. Er is vooral veel rook te zien. Ze is niet de enige bewoner die zich laat horen. Een andere Belgorodse, Marina Podlegajeva, laat ook een noodkreet achter op Vkontakte: ‘Belgorod wordt van de aardbodem gevaagd! Autoriteiten, help ons!’

Anastasia Zazdravnych schrijft op hetzelfde platform: ‘Wat nou Maslinitsa? Waar blijft de noodtoestand? Waar blijven de reportages over de beschieting van onze stad?’ Die zijn duidelijk op de Russische televisie niet te zien. Afgelopen week wel veel verkiezingsnieuws, een begrafenis in Donetsk van oorlogsslachtoffers en feestgedruis (zij het weinig enthousiast) op het Rode Plein in Moskou ter ere van de tienjarige annexatie van de Krim.

Dode en gewonden
Volgens het Russische ministerie van Defensie vuurden Oekraïners woensdagochtend nog raketten op Belgorod af, waarbij een dode en twee gewonden vielen. Moskou komt af en toe met summiere en tamelijk onwaarschijnlijke updates over hoeveel rebellen en materieel zijn vernietigd. Maar de inwoners van Belgorod zijn het meer dan beu.

Ze vinden dat de autoriteiten te weinig doen om hen te beschermen, en verwijten ze dat ze niets zeggen over het geweld. Ook niet dat afgelopen maandag maar liefst tienduizend kinderen uit Belgorod zijn geëvacueerd.

Onlangs begonnen de inwoners onder de hashtag #BelgorodIsRusland op de site van de staatstelevisie te eisen dat er cameraploegen naar het zuiden komen om te laten zien met welke beproevingen zij te maken hebben. De reactie: een van de staatskanalen blokkeerde afgelopen zondag met spamfilters alle berichten die over Belgorod gingen.

Veel stadsbewoners zijn evenwel niet tegen de ‘speciale militaire operatie’, het eufemisme dat Moskou nog steeds hanteert voor het nu al ruim twee jaar durende bloedvergieten in Oekraïne. Ze leggen niet het verband tussen het begin van de Russische inval in februari 2022 en het bestoken van hun stad door de Oekraïners.
https://www.ad.nl/buitenl(...)l-help-ons~a6710dd4/
De aanvallen in Rusland beginnen effect te sorteren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212902518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar wat gaat het resultaat zijn?
pi_212902573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar wat gaat het resultaat zijn?
Hopelijk meer druk op Poetin, maar aanvallen op Russisch grondgebied kan natuurlijk ook voor meer escalatie en geweld
zorgen.
  donderdag 21 maart 2024 @ 11:20:16 #130
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_212902579
Gezien ze het nu onder het tapijt proberen te vegen, onrust in Rusland, twijfel aan hoe goed de oorlog volgens de staat verloopt.

Verplaatsing van troepen van het front in Oekraïne om dit probleem op te lossen kan ook een resultaat zijn.
pi_212902594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:20 schreef Beepboop het volgende:
Verplaatsing van troepen van het front in Oekraïne om dit probleem op te lossen kan ook een resultaat zijn.
Oh ja, die was ik nog vergeten te noemen. Dat is erg belangrijk voor de Oekraïense verdediging.
pi_212902717
Ludiek intermezzo

quote:
Het internet smult van boksende en gespierde Macron: “Hij traint voor een gevecht met Poetin”

Emmanuel Macron (46) die al knarsetandend en met gespierde armen tegen een bokszak slaat: het is een beeld dat we niet meteen van de Franse president verwachten. En toch gaat het nu de wereld rond. Naast spierballengerol met Rusland is Macron ook fan van een echte boksmatch, toont de foto. Voor sommigen is het beeld een teken van viriliteit, voor anderen gaat het eerder om een politieke flater.

https://www.hln.be/buiten(...)et-poetin~a937e2c24/
pi_212902725
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh ja, die was ik nog vergeten te noemen. Dat is erg belangrijk voor de Oekraïense verdediging.
ah zijn ze al aan het verdedigen ?
Goed om weten :)
pi_212902921
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212903252
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Een zakboekje "Russisch voor beginners" niet vergeten :P
pi_212903619
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:08 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Niet duidelijk.
Is zij een Rothschild? Ik dacht het maar weet het niet zeker.
Geen idee, ik zie Poetin die een ontmoeting heeft met Netanyahu.
En ik zie daar niet uit voortkomen dat dat zijn meester is.
En als die dame een telg is uit de Rothschild dynastie, betekent dat dan automatisch dat zij zijn meesteres is?
pi_212903671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Och, dat is wat geklungel van Oekraïne....
pi_212903865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 12:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een zakboekje "Russisch voor beginners" niet vergeten :P
Слава Путину, слава России, пожалуйста, не убивайте меня. c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 13:36:59 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212903896
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Och, dat is wat geklungel van Oekraïne....
slim juist
pi_212903901
ha-ha-ha

twitter
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 13:40:13 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212903940
quote:
8s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
ha-ha-ha

[ x ]
ze zegt dan ook niet dat iedereen zijn kinderen het leger in moet sturen
pi_212904018
Tenzij die oorloghitsers zelf in het front meevechten kan ik haar woorden niet serieus nemen
pi_212904098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:46 schreef Ali_boo het volgende:
Tenzij die oorloghitsers zelf in het front meevechten kan ik haar woorden niet serieus nemen
Je hebt het over het volk in het Kremlin neem ik aan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 13:55:27 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212904112
quote:
ze zegt niet dat Finland mee moet gaan vechten maar dat Finland voorbereid moet zijn

dat weten ze zelf ook, dat zijn ze al sinds de vorige keer
pi_212905318
quote:
Ik vond Fahrenheit 911 wel mooi, de filmmaker vroeg aan politici die voor de invasie in Irak waren of hun kinderen zouden worden uitgezonden.

Hun reacties waren voorspelbaar...
pi_212905405
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee, ik zie Poetin die een ontmoeting heeft met Netanyahu.
En ik zie daar niet uit voortkomen dat dat zijn meester is.
En als die dame een telg is uit de Rothschild dynastie, betekent dat dan automatisch dat zij zijn meesteres is?
Niet meesteres, de titel suggereert dat. Het kan betekenen dat ook Poetin hun belangen behartigt.
pi_212905436
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:18 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Niet meesteres, de titel suggereert dat. Het kan betekenen dat ook Poetin hun belangen behartigt.
Maar over wat voor belangen hebben we het dan?
pi_212906927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vond Fahrenheit 911 wel mooi, de filmmaker vroeg aan politici die voor de invasie in Irak waren of hun kinderen zouden worden uitgezonden.

Hun reacties waren voorspelbaar...
Een van de zeldzame keren dat ik het volledig met je eens ben

Doet me een beetje denken aan dit nummer

pi_212906956
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Er is iets waar ik nieuwsgierig naar ben

Hoe goed zijn jullie voorbereid?
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 20:16:03 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212907797
Ik vermoed dat geen enkel ouder met liefde zijn of haar kinderen een oorlog instuurt

Bijzondere vraag altijd als het om de krijgsmacht gaat, ten eerste zit niemand daar te wachten op jongens die zich aanmelden puur omdat papa voor de oorlog is en ten tweede vraag ik me af hoe dat zit met andere beroepen

Bv als je de brandweer belt omdat je huis in de fik staat moet je dan je zoon achterlaten met een emmertje water?

De een kiest er voor om die keuzes te maken, de ander kiest ervoor om ze uit te voeren en laten we die twee alstublieft gescheiden houden want het is geen 1582 meer ofzo
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 20:17:35 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212907818
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2024 19:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Totaal niet, En als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak
Mijn polis en mijn woordenschat aaoei
Onder de flatgebouwen van de stad naast jou
pi_212908128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:16 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat geen enkel ouder met liefde zijn of haar kinderen een oorlog instuurt

Bijzondere vraag altijd als het om de krijgsmacht gaat, ten eerste zit niemand daar te wachten op jongens die zich aanmelden puur omdat papa voor de oorlog is en ten tweede vraag ik me af hoe dat zit met andere beroepen

Bv als je de brandweer belt omdat je huis in de fik staat moet je dan je zoon achterlaten met een emmertje water?

De een kiest er voor om die keuzes te maken, de ander kiest ervoor om ze uit te voeren en laten we die twee alstublieft gescheiden houden want het is geen 1582 meer ofzo
In de VS werden destijds jongeren uit kansarme wijken geronseld in in militaire dienst te gaan.

Dat is dan nog steeds vrije keuze, maar je kunt je afvragen hoeveel keuze dergelijke jongeren hebben.
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 20:46:02 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212908162
Weinig

Daarom noem je ze kansarm ipv kansrijk
pi_212908230
quote:

[..]

Niet voorbereid.
Maar standaard wel genoeg in huis om 36 uur te doorstaan.
Dat is maar 1,5 dagen.
pi_212908308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Totaal niet, En als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak
Mijn polis en mijn woordenschat aaoei
Onder de flatgebouwen van de stad naast jou
Duidelijk

We moeten binnenkort dus op zoek naar een nieuwe NWS mod
  donderdag 21 maart 2024 @ 21:35:36 #159
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212908691
quote:

[..]

2 tot 3 maanden qua eten moet ik wel redden makkelijk :) Water heb ik onbeperkt.
Lach met een schone bips
  donderdag 21 maart 2024 @ 21:46:13 #160
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212908819
quote:
:')
En Rusland heeft geen assets van het westen gejat wil je zeggen :W
Je bent een waardeloze agent.
pi_212909790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:46 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
En Rusland heeft geen assets van het westen gejat wil je zeggen :W
Nee maar daar wil ook niemand zaken doen. Wil je het 2e Rusland worden?
  vrijdag 22 maart 2024 @ 03:53:21 #162
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212909992
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 00:00 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dit heeft geen enkele gevolgen. Als jij geen andere landen binnenvalt, dan hoef je ook nergens bang voor te zijn he... En wie zou er dan geen zaken met ons willen doen? De VS, China? Geloof je het zelf? Wij zijn geen derderangs benzinestation net zoals Rusland dat wel is. De afzetmarkt van de EU is minstens 10× zo groot als Rusland :W
Je bent een waardeloze agent.
pi_212910145
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 03:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Wij zijn geen derderangs benzinestation net zoals Rusland dat wel is.
Klopt, wij hebben zelf niet eens benzine, olie of gas.
pi_212910162
quote:
Nieuwe aanwijzingen dat Rusland zich voorbereidt op grootschalige oorlog met NAVO: “Waarschijnlijk sneller dan gedacht”

Er zijn nieuwe aanwijzingen die doen vermoeden dat Rusland zich aan het voorbereiden is op een grootschalig conventioneel conflict met de NAVO. Dat zegt de Amerikaanse denktank ‘Institute for the Study of War’ (ISW). “Niet op korte termijn, maar waarschijnlijk wel op een kortere termijn dan wat sommige westerse analisten aanvankelijk hebben gezegd”, klinkt het.

Verklaring
“De pogingen van Poetin om de Russische economie en financiën te stabiliseren maken hoogstwaarschijnlijk deel uit van Russische voorbereidingen op een mogelijk toekomstig grootschalig conflict met de NAVO en niet alleen op een langdurige oorlog in Oekraïne. Een andere verklaring is er niet voor”, aldus het ISW.

https://www.hln.be/buiten(...)an-gedacht~a00f3c76/
Economie en financien stabiliseren is een voorbereiding op oorlog. :?
pi_212910177
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 06:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En meer afzet producten bestaan inderdaad niet.
pi_212910180
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 00:00 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Er zijn miljarden in Rusland gepompt.
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 07:22:06 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212910339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 06:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
nou ....

pi_212910788
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 07:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ....

[ afbeelding ]
Klopt, we hebben olie en gas, en benzine kun je van beide maken.
pi_212911148
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 07:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ....

[ afbeelding ]
Alleen daar mag niemand aan komen.
pi_212911726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alleen daar mag niemand aan komen.
Zodra de nood aan de man is, is dat zo aangepast.
pi_212911976
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 03:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Dit heeft geen enkele gevolgen. Als jij geen andere landen binnenvalt, dan hoef je ook nergens bang voor te zijn he... En wie zou er dan geen zaken met ons willen doen? De VS, China? Geloof je het zelf? Wij zijn geen derderangs benzinestation net zoals Rusland dat wel is. De afzetmarkt van de EU is minstens 10× zo groot als Rusland :W
De VS niet, China wel. China is de vijand van de VS dus ook van ons. Waarom denk je dat de BRICS landen ineens met hun eigen munt willen handelen? Omdat de VS 600 miljard van Rusland heeft geconfiskeerd, dat is hetzelfde principe.
pi_212912235
quote:
'VS waarschuwt Oekraïne vanwege aanvallen op Russische olieraffinaderijen'
De VS heeft Oekraïne gewaarschuwd om te stoppen met het bestoken van Russische olieraffinaderijen en opslagtanks, meldt de Financial Times op basis van anonieme Amerikaanse bronnen.
De Amerikanen zijn volgens de krant bang voor stijgende brandstofprijzen en ze denken dat Rusland vergeldingsmaatregelen zal nemen, zoals het afsluiten van pijpleidingen die ook voor het Westen van belang zijn.
https://nos.nl/collectie/(...)e-olieraffinaderijen
In NWS is men woedend op de VS :(
pi_212912481
quote:

[..]

Redelijk goed, zowel met spullen als met lichamelijke training.
Het belang van lichamelijke training wordt vaak onderschat.
pi_212912558
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In NWS is men woedend op de VS :(
Nou er zijn rode lijnen in een oorlog, ook in deze.
Rusland houdt zich daar aardig goed aan denk ik.
Ook gezien het feit dat Rusland niet de militaire logistieke infrastructuur zoals spoorlijnen van Oekraïne bombardeert denk ik dat zo iets ook een rode lijn is.
Als Oekraïne nou die raffinaderijen op gaat blazen is de kans groot dat Rusland ook een stapje verder gaat en dat Oekraïne meer verliest dan wint met deze acties.

[ Bericht 1% gewijzigd door Candymannetje op 22-03-2024 10:57:43 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 10:55:46 #175
364681 over_hedge
pi_212912607
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou er zijn rode lijnen in een oorlog, ook in deze.
Rusland houdt zich daar aardig goed aan denk ik.
Ook gezien het feit dat Rusland niet de militaire logistiek van Oekraïne bombardeert denk ik dat zo iets ook een rode lijn is.
Als Oekraïne nou die raffinaderijen op gaat blazen is de kans groot dat Rusland ook een stapje verder gaat en dat Oekraïne meer verliest dan wint met deze acties.
He ? Rusland houdt zich daar aardig goed aan denk je? Welke rode lijnen heb je het dan over.

Hoe het volgens jou een feit is dat rusland geen militaire logistiek van Oekraïne aanvalt is me ook een raadsel.

En rusland stapje verder gaat? Wat willen ze doen dan. Of hebben we het dan weer over nukes
pi_212912645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
He ? Rusland houdt zich daar aardig goed aan denk je? Welke rode lijnen heb je het dan over.

Hoe het volgens jou een feit is dat rusland geen militaire logistiek van Oekraïne aanvalt is me ook een raadsel.

En rusland stapje verder gaat? Wat willen ze doen dan. Of hebben we het dan weer over nukes
Ik ben niet bekend met wat de rode lijnen precies zijn.
Maar veel wapens en munitie worden aangeleverd per spoor.
Rusland gooit daar geen bommen op.
Waarom niet?
Daarom denk ik dat zo iets een rode lijn kan zijn.
Kernbommen zie ik zo snel niet gebeuren.
Rusland kan nog veel andere dingen doen.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 11:03:09 #177
364681 over_hedge
pi_212912682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben niet bekend met wat de rode lijnen precies zijn.
Maar veel wapens en munitie worden aangeleverd per spoor.
Rusland gooit daar geen bommen op.
Waarom niet?
Daarom denk ik dat zo iets een rode lijn kan zijn.
Kernbommen zie ik zo snel niet gebeuren.
Rusland kan nog veel andere dingen doen.
Hoe kom je er bij dat rusland het spoor niet zou alleen vallen? En zelfs het een feit noemen.
Ik vind het allemaal maar een vaag verhaal :P Je begint over rode lijnen. Maar weet zelf niet wat de rode lijnen zijn. Daarna begin je over een feit. Wat verre van een feit is.

En rusland kan nog veel andere dingen doen. Zal best. Maar geef eens wat voorbeelden dan :P Wat kunnen ze nog doen. Wat ze nu nog niet doen
pi_212912714
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat rusland het spoor niet zou alleen vallen? En zelfs het een feit noemen.
Ik vind het allemaal maar een vaag verhaal :P Je begint over rode lijnen. Maar weet zelf niet wat de rode lijnen zijn. Daarna begin je over een feit. Wat verre van een feit is.

En rusland kan nog veel andere dingen doen. Zal best. Maar geef eens wat voorbeelden dan :P Wat kunnen ze nog doen. Wat ze nu nog niet doen
Omdat de logistiek vanuit Polen nog in tact is.
Oekraïne probeert dat wel door de brug bij de Krim op te blazen.
Maar Rusland doet dat niet, waarom?

Het klinkt misschien als een vaag verhaal omdat ik er geen onderbouwing bij hebt.
Ik vertel gewoon wat ik denk.

Ook zie ik geen aanslagen van Rusland op Zelensky.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 11:18:11 #179
364681 over_hedge
pi_212912812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oekraïne probeert dat wel door de brug bij de Krim op te blazen.

Het klinkt misschien als een vaag verhaal omdat ik er geen onderbouwing bij hebt.
Ik vertel gewoon wat ik denk.

Ik vind de conclusie: Het spoor in polen in in tact dus rusland valt het spoor nergens aan een beetje vreemd.
Dat is met een lepel water uit de zee halen. Zien dat er geen vis in je lepel zit en zeggen: er zitten geen vissen in de zee.

Zijn natuurlijk meerdere reden voor.
- De grens met polen is niet zo makkelijk te bereiken.
- Rond de grens raketaanvallen doen niet heel handig. wachten tot er 1tje aan de verkeerde kant van de grens valt
- Spoor aanvallen doet niet zo veel. Een stuk spoor is zo weer gemaakt. Of je moet een brug oid raken.
- Niet alles gaat via het spoor.

En zo zijn er vast wel mee dingen te bedenken waarom dit niet gebeurt. het is gewoon niet zo simpel is als je nu denkt.
quote:
Omdat ze de krim brug nodig hebben? :P Maar gok dat je bedoeld waarom rusland geen bruggen aanvalt?
Nou dat doen ze wel. Ook hier weer geen idee hoe je er bij komt dat dit niet zou gebeuren.

quote:
Dat is weer het zelfde verhaal. Dat zou rusland echt wel willen. Maar tussen willen en kunnen zit een verschil.
pi_212912854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik vind de conclusie: Het spoor in polen in in tact dus rusland valt het spoor nergens aan een beetje vreemd.
Dat is met een lepel water uit de zee halen. Zien dat er geen vis in je lepel zit en zeggen: er zitten geen vissen in de zee.

Zijn natuurlijk meerdere reden voor.
- De grens met polen is niet zo makkelijk te bereiken.
- Rond de grens raketaanvallen doen niet heel handig. wachten tot er 1tje aan de verkeerde kant van de grens valt
- Spoor aanvallen doet niet zo veel. Een stuk spoor is zo weer gemaakt. Of je moet een brug oid raken.
- Niet alles gaat via het spoor.

En zo zijn er vast wel mee dingen te bedenken waarom dit niet gebeurt. het is gewoon niet zo simpel is als je nu denkt.
[..]
Omdat ze de krim brug nodig hebben? :P Maar gok dat je bedoeld waarom rusland geen bruggen aanvalt?
Nou dat doen ze wel. Ook hier weer geen idee hoe je er bij komt dat dit niet zou gebeuren.
[..]
Dat is weer het zelfde verhaal. Dat zou rusland echt wel willen. Maar tussen willen en kunnen zit een verschil.
Rusland heeft wat sabotageactie's gedaan tegen het spoor maar geen grootschalige aanval.
Nou ben ik niet bekend met het spoorwegennet van Oekraïne maar het lijkt me sterk dat er geen bruggen zijn die opgeblazen kunnen worden.

Aangezien Oekraïne doelen ver in Rusland kan raken kan Rusland dat ook vast wel in Oekraïne.
Dus het verhaal van niet kunnen gaat naar mijn mening niet op.

Ook geloof ik niet dat Putin de kans niet heeft om Zelensky een bommetje te laten koppen.
Er zullen vast wel Russen zijn in Oekraïne of Oekraïners die pro Rusland zijn die informatie door geven.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 11:30:47 #181
364681 over_hedge
pi_212912892
https://www.reuters.com/w(...)ian-town-2024-02-25/

https://kyivindependent.c(...)-number-unknown-yet/

https://www.aljazeera.com(...)kherson-rail-station

https://www.forbes.com/si(...)ut-are-hard-targets/

Dit was 1 min in google :P maak er 10 min van en je kan waarschijnlijk nog minimaal 10 andere aanvallen vinden. Ze vallen het spoor en alles wat er bij komt kijken wel aan.

En tja als je niet geloofd dat rusland als ze de kans hadden Zelensky wel vermoord hadden dan weet ik het ook niet meer.
pi_212912936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:30 schreef over_hedge het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)ian-town-2024-02-25/

https://kyivindependent.c(...)-number-unknown-yet/

https://www.aljazeera.com(...)kherson-rail-station

https://www.forbes.com/si(...)ut-are-hard-targets/

Dit was 1 min in google :P maak er 10 min van en je kan waarschijnlijk nog minimaal 10 andere aanvallen vinden. Ze vallen het spoor en alles wat er bij komt kijken wel aan.

En tja als je niet geloofd dat rusland als ze de kans hadden Zelensky wel vermoord hadden dan weet ik het ook niet meer.
Yep dat zijn allemaal dingen die gebeuren in oost Oekraïne, vlak aan het front.
Daar zijn legio voorbeelden van.

https://www.smh.com.au/wo(...)20230205-p5chzv.html

quote:
London: Russian President Vladimir Putin promised not to assassinate his Ukrainian counterpart Volodymyr Zelensky during a meeting with the former Israeli prime minister just weeks after his troops invaded last year.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 11:42:13 #183
364681 over_hedge
pi_212912970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep dat zijn allemaal dingen die gebeuren in oost Oekraïne, vlak aan het front.
Daar zijn legio voorbeelden van.

https://www.smh.com.au/wo(...)20230205-p5chzv.html
[..]

Je zegt de hele tijd dat rusland niet het spoor aanvalt. Nu geef ik voorbeelden en zeg je opeens: Ja dat klopt....

Dat over het spoor in polen kwam later pas. Omdat je dat als argument gaf dat het niet gebeurt..

quote:
Ook gezien het feit dat Rusland niet de militaire logistiek van Oekraïne bombardeert denk ik dat zo iets ook een rode lijn is.
Dat is de zin waar dit mee begon he. Je spreekt je zelf nu dus tegen.

Oh meneer putin zegt van niet. Nee nu geloof ik het meteen :P

Zelenskyy zelf zegt weer heel wat anders. https://www.nbcnews.com/n(...)-attempts-rcna126126
pi_212912998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je zegt de hele tijd dat rusland niet het spoor aanvalt. Nu geef ik voorbeelden en zeg je opeens: Ja dat klopt....

Dat over het spoor in polen kwam later pas. Omdat je dat als argument gaf dat het niet gebeurt..
[..]
Dat is de zin waar dit mee begon he. Je spreekt je zelf nu dus tegen.

Oh meneer putin zegt van niet. Nee nu geloof ik het meteen :P

Zelenskyy zelf zegt weer heel wat anders. https://www.nbcnews.com/n(...)-attempts-rcna126126
Lijkt me logisch dat de militaire infrastructuur en logistiek aan het front wel gebombardeerd wordt, anders kunnen ze net zo goed gaan klaverjassen :P

Kijk maar wat en wie je wilt geloven.
Wij kijken nou eenmaal met een verschillende blik naar dit conflict.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 12:06:26 #185
364681 over_hedge
pi_212913135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lijkt me logisch dat de militaire infrastructuur en logistiek aan het front wel gebombardeerd wordt, anders kunnen ze net zo goed gaan klaverjassen :P

Kijk maar wat en wie je wilt geloven.
Wij kijken nou eenmaal met een verschillende blik naar dit conflict.
Ja er lijken mij wel meer dingen logisch die hier in dit topic niet als logisch gezien worden. Dus ik kijk nergens meer van op ;)

Maar dan heb je het dus verkeerd verwoord. Want zoals heel de discussie begon is dat jij het een feit noemt dat rusland geen treinen etc aanvallen. En daar viel ik over.

Het lijkt me trouwens ook logisch dat Rusland wel Zelenskyy dood zou willen hebben
pi_212913281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 12:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja er lijken mij wel meer dingen logisch die hier in dit topic niet als logisch gezien worden. Dus ik kijk nergens meer van op ;)

Maar dan heb je het dus verkeerd verwoord. Want zoals heel de discussie begon is dat jij het een feit noemt dat rusland geen treinen etc aanvallen. En daar viel ik over.

Het lijkt me trouwens ook logisch dat Rusland wel Zelenskyy dood zou willen hebben
Klopt ja, ik had mijn eerste post over dit onderwerp beter kunnen verwoorden.
Maar ik dacht dat het wel duidelijk was dat Rusland infrastructuur e.d naar de klote helpt op het front :P
pi_212914284
Wijze woorden van Jakob de Jonge. Kan zijn broer Hugo nog wat van opsteken.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)orlog-vindt-vredesac
pi_212914357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:11 schreef Bananenbennie het volgende:
Wijze woorden van Jakob de Jonge. Kan zijn broer Hugo nog wat van opsteken.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)orlog-vindt-vredesac
Mja, 'we' zijn niet in oorlog en kunnen die ook niet verliezen, daarnaast is NAVO niet medeplichtig aan deze oorlog.
Dat is de bekende zelfhaat die we in het westen zien en waar Rusland handig op inspeelt.
pi_212914687
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet voorbereid.
Maar standaard wel genoeg in huis om 36 uur te doorstaan.
Dat is maar 1,5 dagen.
Het is dan te hopen voor jou dat het beperkt blijft tot 36 uur
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:35 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
2 tot 3 maanden qua eten moet ik wel redden makkelijk :) Water heb ik onbeperkt.
Hoe bedoel je onbeperkt water? Als in je hebt een kraan of heb je ergens een olietanker met water gevuld in je achtertuin :P

Zelf heb ik genoeg eten voor minstens 6 tot 8 weken, stuk of 10 a 12 flessen met water. Moet alleen zien waar ik een ehbo kit kan bemachtigen en een radio niet te vergeten

Heb je zelf ook medicatie in huis btw?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Redelijk goed, zowel met spullen als met lichamelijke training.
Het belang van lichamelijke training wordt vaak onderschat.
Niet dat ik het hiermee oneens ben
Vraag me alleen af waarom je denkt dat je binnenkort flink zal moeten inspannen?
pi_212914907
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
Oh,ik heb wel meer in huis, die gast van NAVO spreekt van 36 uur .
quote:
Hoe bedoel je onbeperkt water? Als in je hebt een kraan of heb je ergens een olietanker met water gevuld in je achtertuin :P
Ik heb zelf een waterput, vroeger werd daar uit gedronken. Als de nood echt aan de man is zou ik daar iets mee kunnen.

quote:
Zelf heb ik genoeg eten voor minstens 6 tot 8 weken, stuk of 10 a 12 flessen met water. Moet alleen zien waar ik een ehbo kit kan bemachtigen en een radio niet te vergeten
Maar je bent echt voorbereid op een rampscenario?
pi_212914955
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, 'we' zijn niet in oorlog
Ja maar die oorlog daar is de onze.
pi_212915028
Gezellig -O-

twitter
pi_212915049
quote:
Hij zegt daarmee niet dat we in oorlog zijn.

Je kent Rutte nog niet kennelijk.
pi_212915074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:29 schreef Ali_boo het volgende:
Gezellig -O-

[ x ]
Had Rusland nog schepen over dan?

Anyway, dat gezeur over NAVO kan dan ook van tafel.
pi_212915084
quote:
Ik stel voor dat de oorlogshitsers als eerste naar het front gaan.
pi_212915104
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh,ik heb wel meer in huis, die gast van NAVO spreekt van 36 uur .
[..]
Ik heb zelf een waterput, vroeger werd daar uit gedronken. Als de nood echt aan de man is zou ik daar iets mee kunnen.
[..]
Maar je bent echt voorbereid op een rampscenario?
Dat vraag ik mijzelf dus ook af _O-

Eten en drinken is er voldoende om minstens een paar weken door te komen
Zelfs al zou ik een ehbo kit aanschaffen dan heb ik nog steeds geen radio
Zelfs al zou ik een radio aanschaffen dan heb ik nog steeds geen medicijnen
En zo kan je dus eindeloos doorgaan :6
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 15:37:39 #197
364681 over_hedge
pi_212915170
Als Nederlander kan je beter een duikpak klaar hebben liggen :P
pi_212915185
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij zegt daarmee niet dat we in oorlog zijn.

Je kent Rutte nog niet kennelijk.
Leer mij Rutte en zijn semantische spelletjes kennen.
pi_212915270
quote:

[..]
[..]

[..]
Niet dat ik het hiermee oneens ben
Vraag me alleen af waarom je denkt dat je binnenkort flink zal moeten inspannen?
Nou, ik verwacht ook mijn voedselvoorraad niet op korte termijn nodig te hebben maar is fijn om te hebben.
Zelfde geldt voor mijn conditie.
Fijn om op gewicht te zijn en conditie op peil te hebben.
En doe wel eens wedstrijden, soort obstakelsrun.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2024 @ 16:04:46 #201
364681 over_hedge
pi_212915461
quote:
Ja verassend zo net na de "verkiezingen" Dan is het opeens wel een oorlog
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 16:06:44 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212915474
voor Oekraine was het al oorlog
pi_212915513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja verassend zo net na de "verkiezingen" Dan is het opeens wel een oorlog
Wel lachen dat hij de schuld van het falen van de speciale militaire operatie bij het westen legt.
pi_212915646
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel lachen dat hij de schuld van het falen van de speciale militaire operatie bij het westen legt.
Is ook feitelijk zo, aangezien Oekraïne het zonder militaire steun het niet gered had
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 16:28:42 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212915759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Is ook feitelijk zo, aangezien Oekraïne het zonder militaire steun het niet gered had
dat zullen we nooit weten
pi_212915777
quote:

[..]
De 3 daagse operatie in het begin is al mislukt door Amerikaanse Intel.
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 16:34:45 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212915850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De 3 daagse operatie in het begin is al mislukt door Amerikaanse Intel.
Probleem zat hem meer in de doctrine denk ik
pi_212915872
quote:

[..]
Daarvoor was de operatie al mislukt.
Daarna kwam pas de westerse hulp, toen bleek dat Oekraïne een kans maakt.
pi_212916001
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Probleem zat hem meer in de doctrine denk ik
Ja van de Russen was het ook niet echt vakwerk maar de Oekraïners werd verteld dat ze er aan kwamen.
Dus ja dan is het prijsschieten.
pi_212916051
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarvoor was de operatie al mislukt.
Daarna kwam pas de westerse hulp, toen bleek dat Oekraïne een kans maakt.
Ja, de operatie was mislukt, maar door gewoon domweg met artillerie de boel kapot te schieten en langzaam oprukken, zouden ze het Oekraïense leger wel hebben kunnen uitputten zonder Westerse hulp.
pi_212916071
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zullen we nooit weten
Gelukkig niet. Miljoenen Oekraïense vluchtelingen nu al, dat zou nog veel meer zijn geweest. En natuurlijk genocide
pi_212916152
Topic kan dicht, de oorlog is voorbij

twitter
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 18:24:17 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212916928
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gelukkig niet. Miljoenen Oekraïense vluchtelingen nu al, dat zou nog veel meer zijn geweest. En natuurlijk genocide
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 18:29:18 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212916980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja van de Russen was het ook niet echt vakwerk maar de Oekraïners werd verteld dat ze er aan kwamen.
Dus ja dan is het prijsschieten.
Sterker nog het was zelfs op het nieuws dat ze eraan kwamen

Toch denk ik niet dat het probleem daar zat want zo goed waren ze nu ook weer niet voorbereid

Het zit hem in de doctrine, de hele rigide bevel structuur, er gaat iets fout in het plan (in dit geval het innemen van dat vliegveld) en de hele boel komt stil te staan

Iedereen staat op go te wachten van parachutisten die al lang dood waren
pi_212917022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is toch verschrikkelijk?
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 18:35:14 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212917054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:32 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is toch verschrikkelijk?
Dat is het nu ook volgens mij

Ik moet gewoon een beetje lachen om mensen die elkaar probleem in de wereld herleiden naar 'nog meer vluchtelingen!!!!'
pi_212917163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is het nu ook volgens mij

Ik moet gewoon een beetje lachen om mensen die elkaar probleem in de wereld herleiden naar 'nog meer vluchtelingen!!!!'
Ow, ok. Ik niet, ik vind het verschrikkelijk, nog meer vluchtelingen. Daarom PVV!
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 18:48:35 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212917242
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:43 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ow, ok. Ik niet, ik vind het verschrikkelijk, nog meer vluchtelingen. Daarom PVV!
Zijn die niet pro Moskou of is dat gedraaid inmiddels?
pi_212917860
quote:

[..]
Ik persoonlijk had toch liever gezien dat ze opgevangen werden in Europa en Rusland dan doodgeschoten in Oekraïne.
pi_212918077
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik persoonlijk had toch liever gezien dat ze opgevangen werden in Europa en Rusland dan doodgeschoten in Oekraïne.
Opvangen in het land dat bezig is de bevolking te vermoorden is een beetje raar.
pi_212918158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In Rusland worden ze hooguit onder de grond opgevangen
pi_212918173
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Opvangen in het land dat bezig is de bevolking te vermoorden is een beetje raar.
https://www.bbc.co.uk/news/world-60555472

quote:
Where are refugees going?

The UN says that, as of 4 July, more than 5.2 million refugees from Ukraine have been recorded across Europe. More than 3.5 million have applied for temporary residence in another country:

Russia: (estimated) 1,412,425 Ukrainian refugees recorded
Poland: 1,194,642
Moldova: 82,700
Romania: 83,321
Slovakia: 79,770
Hungary: 25,800
Belarus: 9,820

Others have moved on to other countries, especially those who crossed into Poland, Hungary and Slovakia. These nations have open borders with other EU states.
pi_212918192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zijn die niet pro Moskou of is dat gedraaid inmiddels?
Geer Wilders is nog steeds pro-Moskou:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vriendschapsspeldje
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 19:40:16 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212918212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Geer Wilders is nog steeds pro-Moskou:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vriendschapsspeldje
En toch stem je pvv?
pi_212918250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
En toch stemmen je pvv?
Nee, natuurlijk niet
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 19:45:44 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212918321
Euh :?

quote:

[..]
pi_212918495
quote:
Weet ik, maar blijft raar.
pi_212918516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:45 schreef sp3c het volgende:
Euh :?
[..]

Hoezo euh :?
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 20:05:59 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212918661
Laat maar het boeit me al niet meer
pi_212918927
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Weet ik, maar blijft raar.
De agressie van Rusland is gericht tegen overheid van Oekraïne en de militairen.
Niet tegen de burgers, tenzij je echt dat gelul over genocide gelooft.
En aangezien mensen in het oosten van Oekraïne zich meer verwant voelen met Rusland dan met west-europa is het niet zo gek dat behoorlijk wat mensen naar Rusland gaan.
Of ze hadden geen geld om naar west-europa te reizen, dat kan ook :P
pi_212919032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De agressie van Rusland is gericht tegen overheid van Oekraïne en de militairen.
Ah, dat is een hele troost voor die mensen in verwoestte steden wiens familie kapot is. Goed dat dit even gezegd wordt.
Conscience do cost.
pi_212919351
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:33 schreef ems. het volgende:

[..]
Ah, dat is een hele troost voor die mensen in verwoestte steden wiens familie kapot is. Goed dat dit even gezegd wordt.
Ook lullig dat het Oek leger zich schuil houdt in woonwijken.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 20:57:13 #233
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212919661
quote:

Haha heb een ouderwetse waterput in de tuin waar je nog emmers water mee kan optakelen, tevens loopt er hier een ondergrondse bron, wel op 18 meter diepte maar heb een puntstuk en kan met pomp aangesloten op dieselaggregaat water oppompen. Daarbij voor de zekerheid nog een waterfilter staan die ik meen 12 liter per dag kan filteren.

Qua mediacatie niet veel bijzonders, paracetamol en Ibuprofen. Wel EHBO kit, maar die zou iedereen sowieso moeten hebben. Koop je voor paar euro op internet.
Lach met een schone bips
pi_212919718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Haha heb een ouderwetse waterput in de tuin waar je nog emmers water mee kan optakelen, tevens loopt er hier een ondergrondse bron, wel op 18 meter diepte maar heb een puntstuk en kan met pomp aangesloten op dieselaggregaat water oppompen. Daarbij voor de zekerheid nog een waterfilter staan die ik meen 12 liter per dag kan filteren.

Qua mediacatie niet veel bijzonders, paracetamol en Ibuprofen. Wel EHBO kit, maar die zou iedereen sowieso moeten hebben. Koop je voor paar euro op internet.
Toevallig heb ik ook een kit samen gesteld.
Tourniquets, celox gaas, Israëlisch verband en nog wat zooi
  vrijdag 22 maart 2024 @ 21:02:21 #235
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212919775
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toevallig heb ik ook een kit samen gesteld.
Tourniquets, celox gaas, Israëlisch verband en nog wat zooi
Oh ik heb gewoon set op internet besteld, kostte 4 tientjes ofzo. En Radiootje die je met de hand kan opdraaien, kan met batterijen en zit zonnepaneeltje in en 5000mah powerbank. Zaklamp zit er ook op, kostte iets van 60 euro geloof ik.
Lach met een schone bips
pi_212920178
quote:

[..]
Niet tegen de burgers, tenzij je echt dat gelul over genocide gelooft.
En aangezien mensen in het oosten van Oekraïne zich meer verwant voelen met Rusland dan met west-europa is het niet zo gek dat behoorlijk wat mensen naar Rusland gaan.
Of ze hadden geen geld om naar west-europa te reizen, dat kan ook :P
Je hebt daar geen fuck aan als een Russische raket op je flatgebouw terecht komt, of je zonder stroom zit omdat Rusland de energiecentrale bombardeert, of je dorp volledig naar de Filistijnen is geschoten omdat Rusland vindt dat het bij Rusland hoort.

Dat is waar ik op doel.

En daar moet je je verwant mee voelen?

Waanzin.
pi_212920330
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt daar geen fuck aan als een Russische raket op je flatgebouw terecht komt, of je zonder stroom zit omdat Rusland de energiecentrale bombardeert, of je dorp volledig naar de Filistijnen is geschoten omdat Rusland vindt dat het bij Rusland hoort.

Dat is waar ik op doel.

En daar moet je je verwant mee voelen?

Waanzin.
Voor jou is het waanzin omdat je het niet snapt.
pi_212920420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:46 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ja, daarom geen medelijden bij dat andere conflict
pi_212920482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Voor jou is het waanzin omdat je het niet snapt.
Nee, ik volg jouw narratief niet.
Dat is het probleem.

Ik vind het waanzin dat het land dat deze ellende veroorzaakt ook de vluchtelingen zou moeten opvangen.
Veel vluchtelingen zitten daar niet uit eigen keuze, maar omdat Rusland alleen een corridor toe stond richting Rusland.

Dat is een mening die ik mag hebben.
Of je dat nu leuk vindt of niet.
pi_212920574
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik volg jouw narratief niet.
Dat is het probleem.

Ik vind het waanzin dat het land dat deze ellende veroorzaakt ook de vluchtelingen zou moeten opvangen.
Veel vluchtelingen zitten daar niet uit eigen keuze, maar omdat Rusland alleen een corridor toe stond richting Rusland.

Dat is een mening die ik mag hebben.
Of je dat nu leuk vindt of niet.

Je mag die mening hebben maar ik mag van mening zijn dat jij het niet snapt toch?
Als je jarenlang door je eigen overheid gebombardeerd wordt is het niet zo vreemd dat je dan liever richting Rusland vertrekt en dat je hun als bevrijders ziet.
Heeft niks met narratief te maken maar gewoon een kwestie van je verdiepen in de situatie.
  Forum Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 21:37:39 #241
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212920606
Jullie gaan er dan ook echt helemaal nooit komen. Dat is niet erg, maar de discussie lijkt soms meer op het discussiëren om het discussiëren dan om tot andere inzichten te komen.

That is all.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212920656
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je mag die mening hebben maar ik mag van mening zijn dat jij het niet snapt toch?
Dat is standaard jouw mening.

quote:
Als je jarenlang door je eigen overheid gebombardeerd wordt is het niet zo vreemd dat je dan liever richting Rusland vertrekt en dat je hun als bevrijders ziet.
Heeft niks met narratief te maken maar gewoon een kwestie van je verdiepen in de situatie.
Erg leuk bedacht, maar wat je voor het gemak vergeet is dat het gros aan vluchtelingen niet afkomstig is uit het gebied waar Rusland 10 jaar geleden deze oorlog is begonnen.
En dat de schade en het aantal slachtoffers en ontheemden en dergelijke vele malen hoger is na de escalatie in 2020 dan daarvoor.

Dat dit niet in jouw narratief past wil niet zeggen dat ik het niet snap.
Jij accepteert gewoon geen andere visie.
pi_212920686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Voor genocide : zie Gaza
pi_212920713
Tja keer op keer wordt de situatie uitgelegd.
De OP staat ook vol met info.
Maar sommige users weigeren zich te verdiepen in de situatie en komen niet verder dan 'Putin stinkt' en 'Rusland moet zich gewoon terug trekken' terwijl er zo veel achtergrondinformatie beschikbaar is.
pi_212920772
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is standaard jouw mening.
[..]
Erg leuk bedacht, maar wat je voor het gemak vergeet is dat het gros aan vluchtelingen niet afkomstig is uit het gebied waar Rusland 10 jaar geleden deze oorlog is begonnen.
En dat de schade en het aantal slachtoffers en ontheemden en dergelijke vele malen hoger is na de escalatie in 2020 dan daarvoor.

Dat dit niet in jouw narratief past wil niet zeggen dat ik het niet snap.
Jij accepteert gewoon geen andere visie.
Ik accepteer wel een andere visie.
Onderbouw het maar.
Uit welk deel van Oekraïne komen de vluchtelingen die naar Rusland zijn gevlucht?

En laat ook maar wat gegevens zien over de escalatie in 2020.
Dan kunnen we eindelijk eens een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie voeren
pi_212920814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie gaan er dan ook echt helemaal nooit komen. Dat is niet erg, maar de discussie lijkt soms meer op het discussiëren om het discussiëren dan om tot andere inzichten te komen.

That is all.
Jij prefeert het easy russofobisme?. Niet nadenken, gewoon alle neuzen in dezelfde richting en iedereen afzeiken die er een andere mening op nahoudt? :P
No personal pun intended. :+
  Forum Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 21:51:25 #247
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212920828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jij prefeert het easy russofobisme?. Niet nadenken, gewoon alle neuzen in dezelfde richting en iedereen afzeiken die er een andere mening op nahoudt? :P
No personal pun intended. :+
Neen, ik wil ook geen vingers wijzen verder. Ik denk alleen niet dat het zo veel zin heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212920861
quote:

[..]
Zeg dat lekker tegen de mensen in Bucha. Wat een smerige post
pi_212920878
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:43 schreef Candymannetje het volgende:
Maar sommige users weigeren zich te verdiepen in de situatie en komen niet verder dan 'Putin stinkt' en 'Rusland moet zich gewoon terug trekken' terwijl er zo veel achtergrondinformatie beschikbaar is.
Verdiepen is nutteloos en tijdverspilling..
Putin bad is veel makkelijker

Ps: drink opt werk gehad, cava sucks :')
pi_212920916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Neen, ik wil ook geen vingers wijzen verder. Ik denk alleen niet dat het zo veel zin heeft.
Wij (hier) wel en grappig genoeg zijn wij voor vrede ;)
pi_212920920
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voor genocide : zie Gaza
Dat is de schuld van Hamas, want die verschuilt zich onder de bevolking.
pi_212920961
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Die mensen moeten het gewoon niet persoonlijk opvatten, of zo...
pi_212920971
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Raar dat die burgemeester van Bucha er geen woord over repte na het verdrijven van de russen. Lijkt me toch wel iets vernoemenswaardig.
pi_212920978
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is de schuld van Hamas, want die verschuilt zich onder de bevolking.
Veel verder dan zulke sarcastische antwoorden kom je niet hè?
Waar blijft die onderbouwing nou?
pi_212920982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die mensen moeten het gewoon niet persoonlijk opvatten, of zo...
Heel Marioepol één grote legerbasis
pi_212921024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:43 schreef Candymannetje het volgende:
Ja, ik weet het.
Rusland staat volledig in zijn recht om 10 jaar geleden deze oorlog in Donbass te starten en 8 jaar lang te voeden. Daar mag niet aan getornd worden.
En als ze het na 8 jaar escaleren tot een volledige oorlog in Oekraïne, dan kunnen ze datgene dat ze zelf hebben veroorzaakt mooi als excuus gebruiken.
pi_212921040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hetzelfde wordt Oekraïne verweten.
Lees maar terug.

Wat voor de een geldt, geldt dan ook voor de ander.
pi_212921052
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik weet het.
Rusland staat volledig in zijn recht om 10 jaar geleden deze oorlog in Donbass te starten en 8 jaar lang te voeden. Daar mag niet aan getornd worden.
En als ze het na 8 jaar escaleren tot een volledige oorlog in Oekraïne, dan kunnen ze datgene dat ze zelf hebben veroorzaakt mooi als excuus gebruiken.
Wie zegt dat Rusland in zijn recht staat?
pi_212921060
quote:

[..]
Hey er zit 1 terrorist in Amsterdam. Laten we gans Amsterdam plat bombarderen en alle burgers doden. Dan hebben we hem vast :Y
pi_212921074
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hetzelfde wordt Oekraïne verweten.
Lees maar terug.

Wat voor de een geldt, geldt dan ook voor de ander.
Je hebt geen onderbouwing dus.
Maar je bevestigd wel mijn mening ;)
pi_212921083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heel Marioepol één grote legerbasis
MH17 moeten we ook niet te serieus nemen.
Dat hoort er gewoon bij.
pi_212921086
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hey er zit 1 terrorist in Amsterdam. Laten we gans Amsterdam plat bombarderen en alle burgers doden. Dan hebben we hem vast :Y
-Ok, dit is dan ook weer een lijn. We gaan Politici niet voor terrorist uitmaken-

[ Bericht 11% gewijzigd door loveyoulongtime op 22-03-2024 22:29:43 ]
pi_212921225
quote:

[..]
Liever kinderen plat bombarderen dan verwijderen uit oorlogsgebied.
pi_212921302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]-weg-
Yup, dat moet Oekraïne kennelijk maar accepteren.
Hele steden naar de tering door Rusland, maar dat is niet persoonlijk bedoeld of zo.

[ Bericht 12% gewijzigd door loveyoulongtime op 22-03-2024 22:30:24 ]
pi_212921350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Liever kinderen plat bombarderen dan verwijderen uit oorlogsgebied.
Ja, precies.
Eerst de kinderen deporteren naar je eigen land, en dan de hele zooi naar de tering bombarderen.

En vervolgens anderen uitmaken voor oorloghitsers als die proberen te helpen bij de verdediging....
pi_212921512
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maa2024 22:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je hebt geen onderbouwing dus.
Maar je bevestigd wel mijn mening ;)
Tja, een andere is niet mogelijk, dus draai je daar alles naar toe.
pi_212921814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:46 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Het zou inderdaad beter zijn als ze in tetsudo formatie in open veld de vijand opwachten in hun eigen land. Militair genie, jij.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 23:11:24 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212922022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wij (hier) wel en grappig genoeg zijn wij voor vrede ;)
Grappig genoeg is letterlijk iedereen ter wereld voor vrede

Het is de manier waarop die botst
pi_212922323
twitter
pi_212922332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Grappig genoeg is letterlijk iedereen ter wereld voor vrede

Het is de manier waarop die botst
De misleiding is groot, heel groot. Dat zorgt voor de verdeling.

Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 00:08:17 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212922434
Geen idee waar je heen wilt
pi_212922454
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:08 schreef sp3c het volgende:
Geen idee waar je heen wilt
Linksaf bij het bordje "de oncomfortabele waarheid".
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 00:14:09 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212922460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:13 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Linksaf bij het bordje "de oncomfortabele waarheid".
En die is?
pi_212922499
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
En die is?
Ben je bekend met 1984 van Orwell?
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 00:47:32 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212922567
Ugh nog zo een, laat maar het boeit me al niet meer
pi_212922583
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:47 schreef sp3c het volgende:
Ugh nog zo een, laat maar het boeit me al niet meer
Wat had je dan verwacht in BNW?
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 01:13:02 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212922625
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat had je dan verwacht in BNW?
Een normaal gesprekje over dingen

Niet deze rare en constante speurtocht naar argumenten
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:21:08 #278
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wolf pack behaviour, en beide kanten is dit in dit topic heel erg. En dat is zonde, want als man op man er een discussie er meerdere discussie vrij komen. Maar nu is het 1 zegt dit, meerdere lui duiken erop. Van de andere kant 1 zegt dat en meerdere lui duiken erop.

Het kan zoveel mooier.
Lach met een schone bips
pi_212922638
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Je weet dat Orwell 1984 als een waarschuwing schreef?
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:25:57 #280
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En vele dingen zijn ook zo gegaan, net als wat Nostradamus allemaal voorspeld heeft. Maar dan kunnen we er juist door over in discussie te gaan zonder elkaar constant aan te vallen er ook verandering in brengen in mijn kleine belevingswereldje :) Passief agressief gedrag lokt net zoveel emotie uit als agressief gedrag in een discussie.

Daarom misschien iets anders op elkaar reageren?
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 01:31:51 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212922652
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Niet gelezen
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:33:12 #282
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet gelezen
Ik kan het boek je opsturen hoor, staat hier in de boekenkast. Gelezen en staat nu stof te happen.
Lach met een schone bips
pi_212922665
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En vele dingen zijn ook zo gegaan, net als wat Nostradamus allemaal voorspeld heeft. Maar dan kunnen we er juist door over in discussie te gaan zonder elkaar constant aan te vallen er ook verandering in brengen in mijn kleine belevingswereldje :) Passief agressief gedrag lokt net zoveel emotie uit als agressief gedrag in een discussie.

Daarom misschien iets anders op elkaar reageren?
Een normale discussie wil ik ook echt graag hoor. In mijn beleving bracht ik het vrij neutraal in en stuitte ik vervolgens op onbegrip. Daar had ik een andere toon kunnen aanslaan of misschien nog beter het aan me voorbij kunnen laten gaan. My mistake.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:38:09 #284
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922666
btw, voor de liefhebbers van oorlogsboeken als leesvoer en vermaak omdat je van lezen houdt.. Zou ik dan ook graag 08-15 van Kirst aanraden.
Lach met een schone bips
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:40:11 #285
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922670
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:37 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Een normale discussie wil ik ook echt graag hoor. In mijn beleving bracht ik het vrij neutraal in en stuitte ik vervolgens op onbegrip. Daar had ik een andere toon kunnen aanslaan of misschien nog beter het aan me voorbij kunnen laten gaan. My mistake.
Weet je, het is ook niet jouw fout alleen. We doen het soms allemaal uit emotie. En ja dat werkt beide kanten op. Ik ben daarin ook niet roomser dan de paus :) Dat is niemand, maar ja.. we moeten het toch met elkaar doen allemaal hier.
Lach met een schone bips
pi_212922674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:33 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik kan het boek je opsturen hoor, staat hier in de boekenkast. Gelezen en staat nu stof te happen.
Dat aanbod zou ik zeker aannemen. Is echt een klassieker.

De film mag er ook zijn trouwens.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:42:47 #287
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922676
Gaat dit topic nog vol worden, en krijgen we een nieuwe "witty" topic titel?
Lach met een schone bips
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:43:19 #288
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922677
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:41 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Film niet gezien trouwens..
Lach met een schone bips
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:46:44 #289
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922685
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:41 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Heb jij 08-15 van Kirst wel gelezen? Is denk ik 1 van de meest vermakelijke boeken over ww2 die ik ooit gelezen heb. Gaat over een Duitse soldaat die het helemaal niet wil zijn. Zo leuk en met humor beschreven.
Lach met een schone bips
pi_212922690
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet gelezen
Gaat over een toekomstige maatschappij waarin constante omdraaiing van alles centraal staat. Een terugkerende slogan is "War is peace".

En zo zijn er nog heel veel elementen die lijken op de huidige ontwikkelingen. Het is echt heel treffend. De backdrop van de "V For Valentine" podcast is ook echt spot on.

pi_212922691
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heb jij 08-15 van Kirst wel gelezen? Is denk ik 1 van de meest vermakelijke boeken over ww2 die ik ooit gelezen heb. Gaat over een Duitse soldaat die het helemaal niet wil zijn. Zo leuk en met humor beschreven.
Ik zat net al even te googlen of ik hem kende maar vlgs mij nooit gezien gelezen. Ik zet hem op de lijst! ^O^
  zaterdag 23 maart 2024 @ 01:54:50 #292
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922694
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:53 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik zat net al even te googlen of ik hem kende maar vlgs mij nooit gezien. Ik zet hem op de lijst! ^O^
Pak de omnibus die begint bij de kazerne :) Serieus maat, je gaat je rot lachen. Na de oorlog geschreven door een Duitser over een Duitser.. Ik denk dat het in mijn top 3 staat van leukste boeken ooit gelezen. En ook wel leerzaam.
Lach met een schone bips
pi_212922696
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Pak de omnibus die begint bij de kazerne :) Serieus maat, je gaat je rot lachen. Na de oorlog geschreven door een Duitser over een Duitser.. Ik denk dat het in mijn top 3 staat van leukste boeken ooit gelezen. En ook wel leerzaam.
Oh ik zat bij de films te kijken, tis al laat he :+ ben benieuwd, beetje zwarte humor kan ik altijd wel waarderen :s)
  zaterdag 23 maart 2024 @ 02:03:19 #294
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:58 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Oh ik zat bij de films te kijken, tis al laat he :+ ben benieuwd, beetje zwarte humor kan ik altijd wel waarderen :s)
Dan ga je dat boek helemaal waarderen :) Serieus een aanrader. Je leest het echt niet in 1 dag uit die omnibus. Maar gaat je wel bezig houden :)
Lach met een schone bips
  zaterdag 23 maart 2024 @ 02:03:50 #295
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922701
quote:

[..]
En nee, deze ga ik niet opsturen btw.. Heb een eerste druk ervan.
Lach met een schone bips
  zaterdag 23 maart 2024 @ 02:04:51 #296
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922702
en!
Lach met een schone bips
  zaterdag 23 maart 2024 @ 02:05:27 #297
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922703
quote:

[..]
Post je het topic nog ff vol?
Lach met een schone bips
pi_212922706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 02:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heb een eerste druk ervan.
^O^

Ken je Animal Farm ook trouwens?
  zaterdag 23 maart 2024 @ 02:11:29 #299
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 02:08 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
^O^

Ken je Animal Farm ook trouwens?
Ooit wat over voorbij zien komen, maar nee.
Lach met een schone bips
pi_212922711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 02:05 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Post je het topic nog ff vol?
Nou ik voel dat ik echt moet gaan tukken... afgelopen nachten weinig slaap gehad. Maar ik zal me zeer vereerd voelen als ik morgen wakker wordt en iets als "blatende bennie" of "blaffende bennies bijten niet" als nieuwe topic zie :P
  zaterdag 23 maart 2024 @ 02:14:39 #301
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212922715
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 02:12 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nou ik voel dat ik echt moet gaan tukken... afgelopen nachten weinig slaap gehad. Maar ik zal me zeer vereerd voelen als ik morgen wakker wordt en iets als "blatende bennie" of "blaffende bennies bijten niet" als nieuwe topic zie :P
Oke
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')