quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:43 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ow, ok. Ik niet, ik vind het verschrikkelijk, nog meer vluchtelingen. Daarom PVV!
Weet ik, maar blijft raar.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://www.bbc.co.uk/news/world-60555472
[..]
De agressie van Rusland is gericht tegen overheid van Oekraïne en de militairen.quote:
Ah, dat is een hele troost voor die mensen in verwoestte steden wiens familie kapot is. Goed dat dit even gezegd wordt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De agressie van Rusland is gericht tegen overheid van Oekraïne en de militairen.
Ook lullig dat het Oek leger zich schuil houdt in woonwijken.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah, dat is een hele troost voor die mensen in verwoestte steden wiens familie kapot is. Goed dat dit even gezegd wordt.
Haha heb een ouderwetse waterput in de tuin waar je nog emmers water mee kan optakelen, tevens loopt er hier een ondergrondse bron, wel op 18 meter diepte maar heb een puntstuk en kan met pomp aangesloten op dieselaggregaat water oppompen. Daarbij voor de zekerheid nog een waterfilter staan die ik meen 12 liter per dag kan filteren.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:55 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe bedoel je onbeperkt water? Als in je hebt een kraan of heb je ergens een olietanker met water gevuld in je achtertuin
Zelf heb ik genoeg eten voor minstens 6 tot 8 weken, stuk of 10 a 12 flessen met water. Moet alleen zien waar ik een ehbo kit kan bemachtigen en een radio niet te vergeten
Heb je zelf ook medicatie in huis btw?
Toevallig heb ik ook een kit samen gesteld.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Haha heb een ouderwetse waterput in de tuin waar je nog emmers water mee kan optakelen, tevens loopt er hier een ondergrondse bron, wel op 18 meter diepte maar heb een puntstuk en kan met pomp aangesloten op dieselaggregaat water oppompen. Daarbij voor de zekerheid nog een waterfilter staan die ik meen 12 liter per dag kan filteren.
Qua mediacatie niet veel bijzonders, paracetamol en Ibuprofen. Wel EHBO kit, maar die zou iedereen sowieso moeten hebben. Koop je voor paar euro op internet.
Oh ik heb gewoon set op internet besteld, kostte 4 tientjes ofzo. En Radiootje die je met de hand kan opdraaien, kan met batterijen en zit zonnepaneeltje in en 5000mah powerbank. Zaklamp zit er ook op, kostte iets van 60 euro geloof ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toevallig heb ik ook een kit samen gesteld.
Tourniquets, celox gaas, Israëlisch verband en nog wat zooi
Je hebt daar geen fuck aan als een Russische raket op je flatgebouw terecht komt, of je zonder stroom zit omdat Rusland de energiecentrale bombardeert, of je dorp volledig naar de Filistijnen is geschoten omdat Rusland vindt dat het bij Rusland hoort.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De agressie van Rusland is gericht tegen overheid van Oekraïne en de militairen.
Niet tegen de burgers, tenzij je echt dat gelul over genocide gelooft.
En aangezien mensen in het oosten van Oekraïne zich meer verwant voelen met Rusland dan met west-europa is het niet zo gek dat behoorlijk wat mensen naar Rusland gaan.
Of ze hadden geen geld om naar west-europa te reizen, dat kan ook
Voor jou is het waanzin omdat je het niet snapt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt daar geen fuck aan als een Russische raket op je flatgebouw terecht komt, of je zonder stroom zit omdat Rusland de energiecentrale bombardeert, of je dorp volledig naar de Filistijnen is geschoten omdat Rusland vindt dat het bij Rusland hoort.
Dat is waar ik op doel.
En daar moet je je verwant mee voelen?
Waanzin.
Ja, daarom geen medelijden bij dat andere conflictquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ook lullig dat het Oek leger zich schuil houdt in woonwijken.
Nee, ik volg jouw narratief niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Voor jou is het waanzin omdat je het niet snapt.
Je mag die mening hebben maar ik mag van mening zijn dat jij het niet snapt toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik volg jouw narratief niet.
Dat is het probleem.
Ik vind het waanzin dat het land dat deze ellende veroorzaakt ook de vluchtelingen zou moeten opvangen.
Veel vluchtelingen zitten daar niet uit eigen keuze, maar omdat Rusland alleen een corridor toe stond richting Rusland.
Dat is een mening die ik mag hebben.
Of je dat nu leuk vindt of niet.
Dat is standaard jouw mening.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je mag die mening hebben maar ik mag van mening zijn dat jij het niet snapt toch?
Erg leuk bedacht, maar wat je voor het gemak vergeet is dat het gros aan vluchtelingen niet afkomstig is uit het gebied waar Rusland 10 jaar geleden deze oorlog is begonnen.quote:Als je jarenlang door je eigen overheid gebombardeerd wordt is het niet zo vreemd dat je dan liever richting Rusland vertrekt en dat je hun als bevrijders ziet.
Heeft niks met narratief te maken maar gewoon een kwestie van je verdiepen in de situatie.
Voor genocide : zie Gazaquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Miljoenen Oekraïense vluchtelingen nu al, dat zou nog veel meer zijn geweest. En natuurlijk genocide
Ik accepteer wel een andere visie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is standaard jouw mening.
[..]
Erg leuk bedacht, maar wat je voor het gemak vergeet is dat het gros aan vluchtelingen niet afkomstig is uit het gebied waar Rusland 10 jaar geleden deze oorlog is begonnen.
En dat de schade en het aantal slachtoffers en ontheemden en dergelijke vele malen hoger is na de escalatie in 2020 dan daarvoor.
Dat dit niet in jouw narratief past wil niet zeggen dat ik het niet snap.
Jij accepteert gewoon geen andere visie.
Jij prefeert het easy russofobisme?. Niet nadenken, gewoon alle neuzen in dezelfde richting en iedereen afzeiken die er een andere mening op nahoudt?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie gaan er dan ook echt helemaal nooit komen. Dat is niet erg, maar de discussie lijkt soms meer op het discussiëren om het discussiëren dan om tot andere inzichten te komen.
That is all.
Neen, ik wil ook geen vingers wijzen verder. Ik denk alleen niet dat het zo veel zin heeft.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jij prefeert het easy russofobisme?. Niet nadenken, gewoon alle neuzen in dezelfde richting en iedereen afzeiken die er een andere mening op nahoudt?
No personal pun intended.
Zeg dat lekker tegen de mensen in Bucha. Wat een smerige postquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verdiepen is nutteloos en tijdverspilling..quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:43 schreef Candymannetje het volgende:
Tja keer op keer wordt de situatie uitgelegd.
De OP staat ook vol met info.
Maar sommige users weigeren zich te verdiepen in de situatie en komen niet verder dan 'Putin stinkt' en 'Rusland moet zich gewoon terug trekken' terwijl er zo veel achtergrondinformatie beschikbaar is.
Wij (hier) wel en grappig genoeg zijn wij voor vredequote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neen, ik wil ook geen vingers wijzen verder. Ik denk alleen niet dat het zo veel zin heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |