Ik ben niet bekend met wat de rode lijnen precies zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
He ? Rusland houdt zich daar aardig goed aan denk je? Welke rode lijnen heb je het dan over.
Hoe het volgens jou een feit is dat rusland geen militaire logistiek van Oekraïne aanvalt is me ook een raadsel.
En rusland stapje verder gaat? Wat willen ze doen dan. Of hebben we het dan weer over nukes
Hoe kom je er bij dat rusland het spoor niet zou alleen vallen? En zelfs het een feit noemen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met wat de rode lijnen precies zijn.
Maar veel wapens en munitie worden aangeleverd per spoor.
Rusland gooit daar geen bommen op.
Waarom niet?
Daarom denk ik dat zo iets een rode lijn kan zijn.
Kernbommen zie ik zo snel niet gebeuren.
Rusland kan nog veel andere dingen doen.
Omdat de logistiek vanuit Polen nog in tact is.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat rusland het spoor niet zou alleen vallen? En zelfs het een feit noemen.
Ik vind het allemaal maar een vaag verhaalJe begint over rode lijnen. Maar weet zelf niet wat de rode lijnen zijn. Daarna begin je over een feit. Wat verre van een feit is.
En rusland kan nog veel andere dingen doen. Zal best. Maar geef eens wat voorbeelden danWat kunnen ze nog doen. Wat ze nu nog niet doen
Omdat de logistiek vanuit Polen nog in tact is.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat de logistiek vanuit Polen nog in tact is.
Oekraïne probeert dat wel door de brug bij de Krim op te blazen.
Maar Rusland doet dat niet, waarom?
Het klinkt misschien als een vaag verhaal omdat ik er geen onderbouwing bij hebt.
Ik vertel gewoon wat ik denk.
Ook zie ik geen aanslagen van Rusland op Zelensky.
Omdat ze de krim brug nodig hebben?quote:Maar Rusland doet dat niet, waarom?
Dat is weer het zelfde verhaal. Dat zou rusland echt wel willen. Maar tussen willen en kunnen zit een verschil.quote:Ook zie ik geen aanslagen van Rusland op Zelensky.
Rusland heeft wat sabotageactie's gedaan tegen het spoor maar geen grootschalige aanval.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat de logistiek vanuit Polen nog in tact is.
Ik vind de conclusie: Het spoor in polen in in tact dus rusland valt het spoor nergens aan een beetje vreemd.
Dat is met een lepel water uit de zee halen. Zien dat er geen vis in je lepel zit en zeggen: er zitten geen vissen in de zee.
Zijn natuurlijk meerdere reden voor.
- De grens met polen is niet zo makkelijk te bereiken.
- Rond de grens raketaanvallen doen niet heel handig. wachten tot er 1tje aan de verkeerde kant van de grens valt
- Spoor aanvallen doet niet zo veel. Een stuk spoor is zo weer gemaakt. Of je moet een brug oid raken.
- Niet alles gaat via het spoor.
En zo zijn er vast wel mee dingen te bedenken waarom dit niet gebeurt. het is gewoon niet zo simpel is als je nu denkt.
[..]
Omdat ze de krim brug nodig hebben?Maar gok dat je bedoeld waarom rusland geen bruggen aanvalt?
Nou dat doen ze wel. Ook hier weer geen idee hoe je er bij komt dat dit niet zou gebeuren.
[..]
Dat is weer het zelfde verhaal. Dat zou rusland echt wel willen. Maar tussen willen en kunnen zit een verschil.
Yep dat zijn allemaal dingen die gebeuren in oost Oekraïne, vlak aan het front.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:30 schreef over_hedge het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)ian-town-2024-02-25/
https://kyivindependent.c(...)-number-unknown-yet/
https://www.aljazeera.com(...)kherson-rail-station
https://www.forbes.com/si(...)ut-are-hard-targets/
Dit was 1 min in googlemaak er 10 min van en je kan waarschijnlijk nog minimaal 10 andere aanvallen vinden. Ze vallen het spoor en alles wat er bij komt kijken wel aan.
En tja als je niet geloofd dat rusland als ze de kans hadden Zelensky wel vermoord hadden dan weet ik het ook niet meer.
quote:London: Russian President Vladimir Putin promised not to assassinate his Ukrainian counterpart Volodymyr Zelensky during a meeting with the former Israeli prime minister just weeks after his troops invaded last year.
Je zegt de hele tijd dat rusland niet het spoor aanvalt. Nu geef ik voorbeelden en zeg je opeens: Ja dat klopt....quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep dat zijn allemaal dingen die gebeuren in oost Oekraïne, vlak aan het front.
Daar zijn legio voorbeelden van.
https://www.smh.com.au/wo(...)20230205-p5chzv.html
[..]
Dat is de zin waar dit mee begon he. Je spreekt je zelf nu dus tegen.quote:Ook gezien het feit dat Rusland niet de militaire logistiek van Oekraïne bombardeert denk ik dat zo iets ook een rode lijn is.
Lijkt me logisch dat de militaire infrastructuur en logistiek aan het front wel gebombardeerd wordt, anders kunnen ze net zo goed gaan klaverjassenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je zegt de hele tijd dat rusland niet het spoor aanvalt. Nu geef ik voorbeelden en zeg je opeens: Ja dat klopt....
Dat over het spoor in polen kwam later pas. Omdat je dat als argument gaf dat het niet gebeurt..
[..]
Dat is de zin waar dit mee begon he. Je spreekt je zelf nu dus tegen.
Oh meneer putin zegt van niet. Nee nu geloof ik het meteen![]()
Zelenskyy zelf zegt weer heel wat anders. https://www.nbcnews.com/n(...)-attempts-rcna126126
Ja er lijken mij wel meer dingen logisch die hier in dit topic niet als logisch gezien worden. Dus ik kijk nergens meer van opquote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat de militaire infrastructuur en logistiek aan het front wel gebombardeerd wordt, anders kunnen ze net zo goed gaan klaverjassen
Kijk maar wat en wie je wilt geloven.
Wij kijken nou eenmaal met een verschillende blik naar dit conflict.
Klopt ja, ik had mijn eerste post over dit onderwerp beter kunnen verwoorden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja er lijken mij wel meer dingen logisch die hier in dit topic niet als logisch gezien worden. Dus ik kijk nergens meer van op
Maar dan heb je het dus verkeerd verwoord. Want zoals heel de discussie begon is dat jij het een feit noemt dat rusland geen treinen etc aanvallen. En daar viel ik over.
Het lijkt me trouwens ook logisch dat Rusland wel Zelenskyy dood zou willen hebben
Mja, 'we' zijn niet in oorlog en kunnen die ook niet verliezen, daarnaast is NAVO niet medeplichtig aan deze oorlog.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:11 schreef Bananenbennie het volgende:
Wijze woorden van Jakob de Jonge. Kan zijn broer Hugo nog wat van opsteken.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)orlog-vindt-vredesac
Het is dan te hopen voor jou dat het beperkt blijft tot 36 uurquote:Op donderdag 21 maart 2024 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet voorbereid.
Maar standaard wel genoeg in huis om 36 uur te doorstaan.
Dat is maar 1,5 dagen.
Hoe bedoel je onbeperkt water? Als in je hebt een kraan of heb je ergens een olietanker met water gevuld in je achtertuinquote:Op donderdag 21 maart 2024 21:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
2 tot 3 maanden qua eten moet ik wel redden makkelijkWater heb ik onbeperkt.
Niet dat ik het hiermee oneens benquote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Redelijk goed, zowel met spullen als met lichamelijke training.
Het belang van lichamelijke training wordt vaak onderschat.
Oh,ik heb wel meer in huis, die gast van NAVO spreekt van 36 uur .quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is dan te hopen voor jou dat het beperkt blijft tot 36 uur
[..]
Ik heb zelf een waterput, vroeger werd daar uit gedronken. Als de nood echt aan de man is zou ik daar iets mee kunnen.quote:Hoe bedoel je onbeperkt water? Als in je hebt een kraan of heb je ergens een olietanker met water gevuld in je achtertuin![]()
Maar je bent echt voorbereid op een rampscenario?quote:Zelf heb ik genoeg eten voor minstens 6 tot 8 weken, stuk of 10 a 12 flessen met water. Moet alleen zien waar ik een ehbo kit kan bemachtigen en een radio niet te vergeten
Hij zegt daarmee niet dat we in oorlog zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ja maar die oorlog daar is de onze.
Had Rusland nog schepen over dan?quote:
Ik stel voor dat de oorlogshitsers als eerste naar het front gaan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ja maar die oorlog daar is de onze.
Dat vraag ik mijzelf dus ook afquote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh,ik heb wel meer in huis, die gast van NAVO spreekt van 36 uur .
[..]
Ik heb zelf een waterput, vroeger werd daar uit gedronken. Als de nood echt aan de man is zou ik daar iets mee kunnen.
[..]
Maar je bent echt voorbereid op een rampscenario?
Leer mij Rutte en zijn semantische spelletjes kennen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij zegt daarmee niet dat we in oorlog zijn.
Je kent Rutte nog niet kennelijk.
Nou, ik verwacht ook mijn voedselvoorraad niet op korte termijn nodig te hebben maar is fijn om te hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is dan te hopen voor jou dat het beperkt blijft tot 36 uur
[..]
Hoe bedoel je onbeperkt water? Als in je hebt een kraan of heb je ergens een olietanker met water gevuld in je achtertuin![]()
Zelf heb ik genoeg eten voor minstens 6 tot 8 weken, stuk of 10 a 12 flessen met water. Moet alleen zien waar ik een ehbo kit kan bemachtigen en een radio niet te vergeten
Heb je zelf ook medicatie in huis btw?
[..]
Niet dat ik het hiermee oneens ben
Vraag me alleen af waarom je denkt dat je binnenkort flink zal moeten inspannen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |