abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212885627
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_212885640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:47 schreef Bananenbennie het volgende: [..] Waarom is dat belangrijk,
Uiteraard is dat belangrijk.
quote:
het gaat er om wat het volk wil. Het gros van de Russisch sprekende Oekraïners zijn voor aansluiting bij Rusland.
Maar waar blijkt dat uit. Waarom noem je niet dat referendum op.
quote:
Omdat ze nu zwaar onderdrukt worden. Ze mogen hun eigen taal niet eens in het openbaar spreken. https://www.trouw.nl/nieu(...)n-oekraine~bd6a34c1/ En er gebeurt nog veel meer ellende daar die de kranten niet halen. [..]
In feite is dat een binnenlandse aangelegenheid. En een Oekraïene dat bij de EU wil komen zal dat soort beperkingen terug moeten draaien. Volgens mij is dat wetsvoorstel er ook niet doorheen gekomen.
quote:
Dat klopt en die actie keur ik ook niet goed. Maar het is allemaal niet zo zwartwit als jij het graag afschildert. Het veel te simpel is om de strijdende partijen zo in te delen in good guys en bad guys. De kortste route richting vrede is vlgs mij nog steeds als de Russisch sprekende provincies vrij zijn zich aan te sluiten bij Rusland.
Tja, zoiets schept een precedent. Er zijn zat gebieden in de wereld waarbij een minderheid liever bij een ander land hoort. En als die dat eenvoudig met een referendum die ze zelf organiseren voor elkaar kunnen krijgen heeft dat grote gevolgen. Verder is Rusland ook niet heilig, ik heb ooit een video gepost over hoe Rusland in gaat met minderheden op De Krim...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:12:30 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212885687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:47 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Denk je dat ze dan op Oekraïense fora zich ook zo druk om maken? En miljarden sturen naar ons? c_/
wat is dit nou voor rare vraag?

we sturen toch ook geen miljarden naar de Russen :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Anno 2024 verwacht ik dat niet, althans niet op deze manier.
Ik verwacht dan een internationale interventie macht die, al dan niet met een mandaat van de VN, de partijen uit elkaar haalt.

Dat was ook wat Rusland met Oekraïne had moeten doen als het ze echt ging om het stoppen van het conflict in de Donbass.

Maar daar gaat het Rusland niet om.
Rusland heeft zelf gezorgd voor de destabilisatie van de regio en de burgeroorlog gevoed. En Rusland is Oekraïne binnen gevallen om het land in te nemen.
ja zo werkt dat niet, als Belgie nee zegt komt er geen internationale vredesmacht

Oekraine zou daar pak hem beet 4 jaar geleden ook geen oren naar gehad hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212885793
Lindsay Graham heeft bij zijn laatste bezoek blijkbaar bij Zelensky aangedrongen op nieuwe mobilisatie? En verlaging van de leeftijd naar 25.
En verder kunnen ze bij de VS leningen aangaan tot ze allemaal dood zijn.
Wat een hulp zijn zij toch.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:25:59 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212885865
ze schieten er itt tot sommigen de boel iig niet in puin, dat is al een stap vooruit voor ze

ik juich het toe
pi_212885877
Ach hoe langer ze vechten hoe meer ze verliezen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212885894
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:25 schreef sp3c het volgende:
ze schieten er itt tot sommigen de boel iig niet in puin, dat is al een stap vooruit voor ze

ik juich het toe
Tenzij je gelooft dat de VS de boel bewust uitgelokt heeft.
Dan wordt het pas echt schrijnend.
pi_212886031
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

Waarom noem je niet dat referendum op.
Omdat ik dat al genoemd heb: De 2014 Donbas status referendums.

Die zijn idd niet erkend maar uit onafhankelijke steekproeven die werden gehouden door verschillende media (Der Spiegel, Die Welt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Kyodo News Agency, Süddeutsche Zeitung, The Irish Times, The Washington Post en ZDF) bleek dat van de mensen die van plan waren te stemmen, een zeer ruime meerderheid voor afscheiding zou stemmen. Dat zegt wel iets natuurlijk.

bron: https://www.faz.net/aktue(...)kraine-12934681.html

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

In feite is dat een binnenlandse aangelegenheid. En een Oekraïene dat bij de EU wil komen zal dat soort beperkingen terug moeten draaien. Volgens mij is dat wetsvoorstel er ook niet doorheen gekomen.
Of zo'n wetsvoorstel er doorkomt of niet, hoe zou jij het vinden als je onder een regime staat dat bezig is jouw moedertaal te verbieden? Daar voelt niemand zich veilig bij. Nog even los van de andere vormen van onderdrukking die je voor het gemak maar even negeert.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:51:30 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212886116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tenzij je gelooft dat de VS de boel bewust uitgelokt heeft.
Dan wordt het pas echt schrijnend.
Ja maar dat doe ik niet
pi_212886117
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:25 schreef sp3c het volgende:

ik juich het toe
Ja nu laten ze het anderen doen....
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:54:16 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212886147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja nu laten ze het anderen doen....
Denk niet dat Poetin van mening is dat hij de Amerikanen er een lol mee doet eerlijk gezegd
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 19:55:30 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212886158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:27 schreef UncleScorp het volgende:
Ach hoe langer ze vechten hoe meer ze verliezen.
Ja dat is een beetje de pest met oorlog voeren

Als het leuk was deden we het iedere zomer
pi_212886722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:43 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Omdat ik dat al genoemd heb: De 2014 Donbas status referendums.

Die zijn idd niet erkend maar uit onafhankelijke steekproeven die werden gehouden door verschillende media (Der Spiegel, Die Welt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Kyodo News Agency, Süddeutsche Zeitung, The Irish Times, The Washington Post en ZDF) bleek dat van de mensen die van plan waren te stemmen, een zeer ruime meerderheid voor afscheiding zou stemmen. Dat zegt wel iets natuurlijk.

bron: https://www.faz.net/aktue(...)kraine-12934681.html
[..]
Dat betrof referenda gegeven in door Rusland en Russische separatisten gecontroleerd gebied, waarbij er geen controle is op de echtheid van de stembiljetten, de stemmen an sich en de vraagstelling op het stembiljet op verschillende manieren kan worden uitgelegd.

Dat is allemaal nogal dubieus.
Net als het referendum op De Krim.

quote:
Of zo'n wetsvoorstel er doorkomt of niet, hoe zou jij het vinden als je onder een regime staat dat bezig is jouw moedertaal te verbieden? Daar voelt niemand zich veilig bij. Nog even los van de andere vormen van onderdrukking die je voor het gemak maar even negeert.
In Nederland is alleen het Fries overgebleven, alle andere streektalen zijn gereduceerd tot dialecten. En het Fries verdwijnt steeds meer uit het openbare leven, wordt steeds verder terug gedrongen.

En dat zie je niet alleen in Nederland, je hebt overal in Europa gebieden waarin minderheden leven die zich kunnen vinden in de taal en cultuur van het land zelf en hun eigen identiteit willen behouden, met autonomie willen, etc.

Als al die regios net een simpel referendum uit een HP inkjet printer zich onafhankelijk kunnen maken, dan is het hek van de dam.
pi_212886934
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat betrof referenda gegeven in door Rusland en Russische separatisten gecontroleerd gebied, waarbij er geen controle is op de echtheid van de stembiljetten, de stemmen an sich en de vraagstelling op het stembiljet op verschillende manieren kan worden uitgelegd.

Dat is allemaal nogal dubieus.
Je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door gevestigde media dus niet?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:39 schreef Wantie het volgende:

In Nederland is alleen het Fries overgebleven, alle andere streektalen zijn gereduceerd tot dialecten. En het Fries verdwijnt steeds meer uit het openbare leven, wordt steeds verder terug gedrongen.

En dat zie je niet alleen in Nederland, je hebt overal in Europa gebieden waarin minderheden leven die zich kunnen vinden in de taal en cultuur van het land zelf en hun eigen identiteit willen behouden, met autonomie willen, etc.

Als al die regios net een simpel referendum uit een HP inkjet printer zich onafhankelijk kunnen maken, dan is het hek van de dam.
Wat heeft dit met onderdrukking van Russisch sprekende Oekraïners te maken?
pi_212887196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door gevestigde media dus niet?
[..]
Waarom hebben we überhaupt verkiezingen als je met steekproeven de uitslag kunt bepalen?

quote:
Wat heeft dit met onderdrukking van Russisch sprekende Oekraïners te maken?
Alles.
Ze zijn daarin niet uniek.
pi_212887527
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom hebben we überhaupt verkiezingen als je met steekproeven de uitslag kunt bepalen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En is ook een rare redenering wanneer een steekproef de officiële uitslag bevestigt. Zoals bij Donbas het geval was. Dus nogmaals, je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door de gevestigde media dus niet?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:
Alles.
Ze zijn daarin niet uniek.
Ook dit is weer zo'n compleet onnavolgbare redenering, alsof Friesen onderdrukt worden en hun taal wordt verboden. Welkom in de wondere wereld die wantie heet zullen we maar zeggen.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:47:06 #17
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:38 schreef Bananenbennie het volgende:
Ook dit is weer zo'n compleet onnavolgbare redenering, alsof Friesen onderdrukt worden en hun taal wordt verboden. Welkom in de wondere wereld die wantie heet zullen we maar zeggen.
Lint eromheen dat hele Friesland?

Maar zonder gekheid, en ik weet echt te weinig van dit topic af. Maar werden daar in dat ingenomen stuk door Rusland in 2014 ook niet al klachten gemeld dat UA niet helemaal netjes met de Russische bevolking in dat stuk van het land om ging?

Just a question, meen ik dus voorbij gezien te hebben komen.

En voor dat iedereen er weer over valt :') Nee een inval en bezetting zijn ook niet goed.
Lach met een schone bips
pi_212887741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:38 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En is ook een rare redenering wanneer een steekproef de officiële uitslag bevestigt. Zoals bij Donbas het geval was. Dus nogmaals, je vertrouwt de steekproeven uitgevoerd door de gevestigde media dus niet?
[..]
Ik vind het wel heel schattig dat je spreekt van de gevestigde media .

Anyway, er is geen officiële uitslag, want dit is geen officieel referendum geweest.

En wat ik eerder al aangaf, als je simpel met een inkjetprinter stembiljetten kunt maken voor een verkiezing, waarbij een simpele steekproef voldoende is om de uitslag te bepalen, wat doen we dan moeilijk met onze eigen verkiezingen met allerlei ingebouwde waarborgen om stemfraude te voorkomen, en waarbij elke stem wordt geteld.
.
Daarnaast roept half BNW altijd dat verkiezingen doorgestoken kaart z6.

Maar o wee als ik niet meega in een steekproef van de gevestigde media
quote:
Ja, dat is het leuke van dit soort discussies.
Problemen van andere minderheden worden gedownplayed...

Alleen de Russen zijn het slachtoffer van zulk onrecht.
pi_212887748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar werden daar in dat ingenomen stuk door Rusland in 2014 ook niet al klachten gemeld dat UA niet helemaal netjes met de Russische bevolking in dat stuk van het land om ging?

Meen ik me ook te herinneren. Lage acties zoals het afsluiten van burgers van water en elektriciteit.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:20:21 #20
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Meen ik me ook te herinneren. Lage acties zoals het afsluiten van burgers van water en elektriciteit.
Ik weet niet eens meer wat allemaal, het boeit me verder ook gewoon te weinig. Ik heb niks met UA en met Rusland verder..

Al moet ik wel zeggen dat toen ik een overstap in Moskou moest maken many moons ago, ik daar toen ik de hoek omliep de mooiste vrouw ever zag. Weet niet of Politie of Douane of whatever... Maar ik stond ff stil met open bek, ze zag het wel en begon te lachen :) Daarna ging ze weer verder met haar collega's.. Trouwens on topic over Rusland, het is een kutvliegveld.
Lach met een schone bips
pi_212887894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lint eromheen dat hele Friesland?

Maar zonder gekheid, en ik weet echt te weinig van dit topic af. Maar werden daar in dat ingenomen stuk door Rusland in 2014 ook niet al klachten gemeld dat UA niet helemaal netjes met de Russische bevolking in dat stuk van het land om ging?

En voor dat iedereen er weer over valt :') Nee een inval en bezetting zijn ook niet goed.
Dit is een mooi stuk achtergrond informatie over de taalstrijd in Oekraïne.

https://platformraam.nl/d(...)r-maar-vier-eeuwen-2
pi_212887903
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel schattig dat je spreekt van de gevestigde media .

Anyway, er is geen officiële uitslag, want dit is geen officieel referendum geweest.

En wat ik eerder al aangaf, als je simpel met een inkjetprinter stembiljetten kunt maken voor een verkiezing, waarbij een simpele steekproef voldoende is om de uitslag te bepalen, wat doen we dan moeilijk met onze eigen verkiezingen met allerlei ingebouwde waarborgen om stemfraude te voorkomen, en waarbij elke stem wordt geteld.
.
Daarnaast roept half BNW altijd dat verkiezingen doorgestoken kaart z6.

Maar o wee als ik niet meega in een steekproef van de gevestigde media
Niet projecteren. Jij geeft er blijk van alleen te vertrouwen op gevestigde media. Vervolgens verontwaardigd gaan doen als ik daar rekening meehoudt in mijn posts. Je bent echt een vat vol tegenstrijdigheden wantie. Maargoed zolang je mijn vraag maar kan lopen omzeilen he :') :') :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:04 schreef Wantie het volgende:
Ja, dat is het leuke van dit soort discussies.
Problemen van andere minderheden worden gedownplayed...

Alleen de Russen zijn het slachtoffer van zulk onrecht.
Ok vertel eens, welk onrecht wordt de Friezen momenteel allemaal aangedaan? Worden ze beboet wanneer ze Fries praten in openbare gebouwen? Mogen er geen Friese muzikanten meer gedraaid worden op 3FM? Wordt Omrop Fryslân opgeheven?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:22:11 #23
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887906
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is een mooi stuk achtergrond informatie over de taalstrijd in Oekraïne.

https://platformraam.nl/d(...)r-maar-vier-eeuwen-2
Samenvatting? Nu niet zo'n zin nog lap tekst te lezen zo laat.
Lach met een schone bips
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:24:53 #24
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:21 schreef Bananenbennie het volgende:
Mogen er geen Friese muzikanten meer gedraaid worden op 3FM? Wordt Omrop Fryslân opgeheven?
Zou wel moeten met Twarres :X
Lach met een schone bips
pi_212887962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oh een propaganda artikeltje van een heel onafhankelijk clubje.. :')
quote:
Financiën
RaamopRusland is mede mogelijk gemaakt door een driejarig startsubsidie van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. Die ondersteuning begon in april 2016 en is in maart 2019 conform afspraak beëindigd. Het departement heeft de stichting RaamopRusland in deze periode ondersteund met in totaal ¤ 264.517.
https://platformraam.nl/raam/organisatie
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:36:34 #26
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212887985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:31 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]

inb4 Waarom is dit propaganda? Is toch door de NL'se overheid gesubsidieerd?

(ik wist dit al, daarom vroeg ik naar samenvatting) :)
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 22:37:04 #27
364681 over_hedge
pi_212887990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:31 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]

En welk gedeelte van wat ze zeggen is niet waar? Of het onafhankelijk is of niet doet er niet toe als het wel de waarheid is.

Dus benieuwd naar welk gedeelte onzin is. Als wat ze schrijven gewoon klopt doet het er weinig toe of ze nou pro of anti rusland zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212887992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:21 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Niet projecteren. Jij geeft er blijk van alleen te vertrouwen op gevestigde media.
Dat is een aanname die hij doet.

quote:
Vervolgens verontwaardigd gaan doen als ik daar rekening meehoudt in mijn posts. Je bent echt een vat vol tegenstrijdigheden wantie. Maargoed zolang je mijn vraag maar kan lopen omzeilen he :') :') :')
Nee, je houdt helemaal geen rekening met me.
Je probeert me in een bepaalde hoek te drukken.
de gevestigde media stelt iets, dus daar mag niet aan getornd worden.
Zo breng je het.
En als ik dat naast me neer leg ga je stuiteren.

quote:
[..]
Ok vertel eens, welk onrecht wordt de Friezen momenteel allemaal aangedaan? Worden ze beboet wanneer ze Fries praten in openbare gebouwen? Mogen er geen Friese muzikanten meer gedraaid worden op 3FM? Wordt Omrop Fryslân opgeheven?
Nou, je kunt bijvoorbeeld op steeds minder openbare plekken de Friese taal gebruiken.

Anyway, Fries is 1 voorbeeld, je vindt tal van minderheden in Europa die strijd voeren voor het behoud van hun identiteit.
En gelukkig biedt de EU daarvoor steeds meer ruimte, maar dat is niet altijd zo geweest.

Oekraïne heeft een vreselijke geschiedenis met Rusland, waarbij Rusland erg zijn best heeft gedaan om Oekraïene van zijn taal en cultuur te ontdoen.

Eenmaal onafhankelijk worstelt het land daarmee. En dan kun je wetsvoorstellen krijgen die de verkeerde kant op slaan.
Maar voor zover ik weet is die wet nooit aangenomen, en in de opmaat naar de EU zal Oekraïne zich sowieso anders moeten opstellen richting minderheden.
pi_212887998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
inb4 Waarom is dit propaganda? Is toch door de NL'se overheid gesubsidieerd?

(ik wist dit al, daarom vroeg ik naar samenvatting) :)
Laat ik het zo stellen, zou onze overheid ook ruim 2 en halve ton steken in een organisatie die pro Russische artikelen schrijft?
pi_212887999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik wilde net eentje opstellen, maar ik begrijp dat de bron zo snel mogelijk monddood moet worden gemaakt.

Dus dan laat ik het er wel bij.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:40:57 #31
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888004
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik wilde net eentje opstellen, maar ik begrijp dat de bron zo snel mogelijk monddood moet worden gemaakt.

Dus dan laat ik het er wel bij.
Up 2 U, of je bewijst het ongelijk. Ook dat is aan jou.

Je probeert het bij andere bronnen ook graag zelf te doen. Dus wat let je nu?
Lach met een schone bips
pi_212888010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En welk gedeelte van wat ze zeggen is niet waar? Of het onafhankelijk is of niet doet er niet toe als het wel de waarheid is.

Dus benieuwd naar welk gedeelte onzin is. Als wat ze schrijven gewoon klopt doet het er weinig toe of ze nou pro of anti rusland zijn
Propaganda is niet per definitie onwaar. Het is alleen zeer eenzijdig en herhalend. RaamopRusland is ook overduidelijk zo'n constante echokamer.
pi_212888021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Up 2 U, of je bewijst het ongelijk. Ook dat is aan jou.

Je probeert het bij andere bronnen ook graag zelf te doen. Dus wat let je nu?
Ik vind het wel lachen dat iemand eerst met de gevestigde media komt, en begint te bijten als ik daarop kritiek heb, en vervolgens heel snel een mediabron probeert neer te sabelen...
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2024 @ 22:44:51 #34
364681 over_hedge
pi_212888023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:42 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Propaganda is niet per definitie onwaar. Het is alleen zeer eenzijdig en herhalend. RaamopRusland is ook overduidelijk zo'n constante echokamer.
Ja dat zeg ik. En dus de vraag. Wat klopt er niet aan volgens jou. Of klopt de inhoud wel. Los van dat ik je prima wil geloven dat het een propaganda stuk is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212888031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:39 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Laat ik het zo stellen, zou onze overheid ook ruim 2 en halve ton steken in een organisatie die pro Russische artikelen schrijft?
De overheid subsidieert ook clubjes die veel tegen de overheid procederen.

We zijn hier niet in Rusland, waar de staat alles dicteert.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:46:16 #36
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888032
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het wel lachen dat iemand eerst met de gevestigde media komt, en begint te bijten als ik daarop kritiek heb, en vervolgens heel snel een mediabron probeert neer te sabelen...
Nou ja, het is meer de media bron waarmee jij komt. Terwijl als een ander met iets met Rusland in de naam met een media bron komt jij er ook meteen vol ingaat.
Lach met een schone bips
pi_212888047
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:37 schreef Wantie het volgende:
Nee, je houdt helemaal geen rekening met me.
Je probeert me in een bepaalde hoek te drukken.
de gevestigde media stelt iets, dus daar mag niet aan getornd worden.
Zo breng je het.
Niet zo de calimero uithangen hoor. En nee zo bracht ik het niet. Laten we het er maar op houden dat je erg selectief bent in wat je wel en niet meeweegt.
pi_212888062
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat leuk, ik moet ook hele tijd om jou lachen :)
pi_212888085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, het is meer de media bron waarmee jij komt. Terwijl als een ander met iets met Rusland in de naam met een media bron komt jij er ook meteen vol ingaat.
Als iemand onvervalste Russische propaganda post vind ik daar wat van ja.

Anyway, het artikel vertelt van de strijd die Oekraïne heeft moeten leveren om hun taal en identiteit te behouden tijdens de Russische overheersing, gevolgd door de Oekraïense onafhankelijk en het herstel van de Oekraïense taal en hoe om te gaan met het a
Russisch.
Daarbij is eerst het Russisch in 2012 erkend als een minderheidstaal, en na 2014 is getracht dat ongedaan te maken (te vergeefs volgens mij), en nu zien we in de bezette gebieden in Donbass dat alle Oekraïense taal en literatuur vernietigd wordt...
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:57:25 #40
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888106
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als iemand onvervalste Russische propaganda post vind ik daar wat van ja.

Anyway, het artikel vertelt van de strijd die Oekraïne heeft moeten leveren om hun taal en identiteit te behouden tijdens de Russische overheersing, gevolgd door de Oekraïense onafhankelijk en het herstel van de Oekraïense taal en hoe om te gaan met het a
Russisch.
Daarbij is eerst het Russisch in 2012 erkend als een minderheidstaal, en na 2014 is getracht dat ongedaan te maken (te vergeefs volgens mij), en nu zien we in de bezette gebieden in Donbass dat alle Oekraïense taal en literatuur vernietigd wordt...
Nou als dat de samenvatting is, bedankt daarvoor. Dat is ook alles wat ik vroeg :)

Maar je weet ook wel dus dat de UA niet zo heel net met de mensen in de Donbass omging? Niet dat dat een reden is voor Rusland om binnen te vallen, begrijp me niet verkeerd hoor. Maar zou het een trigger geweest kunnen zijn voor Putin om dan die stap te zetten?

Serieuze vraag btw..
Lach met een schone bips
pi_212888114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik. En dus de vraag. Wat klopt er niet aan volgens jou. Of klopt de inhoud wel. Los van dat ik je prima wil geloven dat het een propaganda stuk is.
Tja, dat moet je zelf bepalen in hoeverre het klopt. Ik vind het op het eerste gezicht een zeer eenzijdig verhaal, maar of er echt onwaarheden in staan kan ik zo snel niet beoordelen.
pi_212888118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Niet zo de calimero uithangen hoor. En nee zo bracht ik het niet. Laten we het er maar op houden dat je erg selectief bent in wat je wel en niet meeweegt.
Zo breng je het wel, jij brengt de gevestigde media expliciet op die manier om zwaarte te geven aan de uitslag van de clandestiene referenda.

Jij hebt om aangegeven dat je vindt dat die gehoorzaamd hadden moeten worden, om de huidige oorlog te voorkomen.

De separatisten voeren een referendum uit, en de uitslag klopt, want steekproeven van de gevestigde media bevestigen dat.

-Geen Covid shit hier, en ook geen meningen/aannames daarover in dit topic graag-

[ Bericht 5% gewijzigd door loveyoulongtime op 19-03-2024 23:01:09 ]
pi_212888169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo breng je het wel, jij brengt de gevestigde media expliciet op die manier om zwaarte te geven aan de uitslag van de clandestiene referenda.

Jij hebt om aangegeven dat je vindt dat die gehoorzaamd hadden moeten worden, om de huidige oorlog te voorkomen.

De separatisten voeren een referendum uit, en de uitslag klopt, want steekproeven van de gevestigde media bevestigen dat.

Zo ongenuanceerd heb ik het niet gebracht, maar ik vond die steekproef wel belangrijke informatie om toe te voegen ja. Jij niet?
pi_212888199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou als dat de samenvatting is, bedankt daarvoor. Dat is ook alles wat ik vroeg :)

Maar je weet ook wel dus dat de UA niet zo heel net met de mensen in de Donbass omging? Niet dat dat een reden is voor Rusland om binnen te vallen, begrijp me niet verkeerd hoor. Maar zou het een trigger geweest kunnen zijn voor Putin om dan die stap te zetten?

Serieuze vraag btw..
Ik kan daar weinig over terug vinden.
Overigens is de meerderheid in Donbass Oekraïens.
Iets van 30% is etnisch Russisch.

Dat die anders zijn behandeld zou best kunnen, gezien de geschiedenis is dat niet zo raar, en op beperkte schaal gebeurt dat ook hier.

Ik heb Fries als voorbeeld genomen.
Worden Friezen onderdrukt?
Nope. Nederland is wat dat betreft een beschaafd en klein land.
Toch zie je dat het Fries afneemt. Op steeds minder openbare plekken mag je Fries gebruiken als voertaal.

Verder kennen we in Nederland de toeslagenaffaire. Ik las afgelopen week een artikel over een gemengd gezin waar 1 dochter een volledig Nederlandse naam heeft en de ander een volledig Turkse naam.
3x raden welke van de 2 slachtoffer is van de toeslagenaffaire.

Ook hier worden mensen van 8 bepaalde afkomst behandeld als tweederangs burgers.

En dan staan wij op de bovenste trede van de hedendaagse beschaving

Oekraïne niet.
Die staat een stuk lager. Rusland ook niet.

Maar Turkije bijvoorbeeld ook niet.
Kijk hoe die met Koerden om gaat.

Overal ter wereld zie je minderheden binnen landen die anders/slechter behandeld worden.

Soms in het klein, zoals in Nederland.
Maar als we hier al niet in staat zijn iedereen een gelijke behandeling te geven, hoe kan een land als Oekraïne en hun geschiedenis met Rusland dat wel
Zoiets gaat niet vanzelf.
pi_212888209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:06 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Zo ongenuanceerd heb ik het niet gebracht, maar ik vond die steekproef wel belangrijke informatie om toe te voegen ja. Jij niet?
Ik vond het opmerkelijk dat je het woord gevestigde gebruikte, terwijl je normaliter niet bepaald onder de indruk bent van dergelijke mediabronnen.

Voor mij is een steekproef niet genoeg, ongeacht wie hem doet.
Er mankeert gewoon teveel aan die referenda.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 23:15:55 #46
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888234
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan daar weinig over terug vinden.
Overigens is de meerderheid in Donbass Oekraïens.
Iets van 30% is etnisch Russisch.

Dat die anders zijn behandeld zou best kunnen, gezien de geschiedenis is dat niet zo raar, en op beperkte schaal gebeurt dat ook hier.

Ik heb Fries als voorbeeld genomen.
Worden Friezen onderdrukt?
Nope. Nederland is wat dat betreft een beschaafd en klein land.
Toch zie je dat het Fries afneemt. Op steeds minder openbare plekken mag je Fries gebruiken als voertaal.

Verder kennen we in Nederland de toeslagenaffaire. Ik las afgelopen week een artikel over een gemengd gezin waar 1 dochter een volledig Nederlandse naam heeft en de ander een volledig Turkse naam.
3x raden welke van de 2 slachtoffer is van de toeslagenaffaire.

Ook hier worden mensen van 8 bepaalde afkomst behandeld als tweederangs burgers.

En dan staan wij op de bovenste trede van de hedendaagse beschaving

Oekraïne niet.
Die staat een stuk lager. Rusland ook niet.

Maar Turkije bijvoorbeeld ook niet.
Kijk hoe die met Koerden om gaat.

Overal ter wereld zie je minderheden binnen landen die anders/slechter behandeld worden.

Soms in het klein, zoals in Nederland.
Maar als we hier al niet in staat zijn iedereen een gelijke behandeling te geven, hoe kan een land als Oekraïne en hun geschiedenis met Rusland dat wel
Zoiets gaat niet vanzelf.
Oke, een heel lang verhaal van je over eigenlijk niet heel veel... Friesland staat natuurlijk niet ter discussie in Nederland. Daar gaat een lint omheen of we asfalteren het wel :D

Maar goed, als in de Donbass ook maar 30% aan Russen zou wonen, in jouw buurland. Die dus onheus bejegend worden door de autoriteiten in dat buurland. Zou dat een trigger kunnen zijn? Dat is wat ik vroeg?

Eerder in dit topic werd ook al de kanttekening geplaatst dat als Nederlanders in België de sjaak zouden zijn wellicht Nederland ook zou ingrijpen.
Lach met een schone bips
pi_212888277
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vond het opmerkelijk dat je het woord gevestigde gebruikte, terwijl je normaliter niet bepaald onder de indruk bent van dergelijke mediabronnen.
Ok dat mag je opmerkelijk vinden maar als ik bronnen als blckbx had gebruikt was het ook weer niet goed geweest. Dus in feite maakt het niet uit waar ik mee aankom.
pi_212888286
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oke, een heel lang verhaal van je over eigenlijk niet heel veel... Friesland staat natuurlijk niet ter discussie in Nederland. Daar gaat een lint omheen of we asfalteren het wel :D

Maar goed, als in de Donbass ook maar 30% aan Russen zou wonen, in jouw buurland. Die dus onheus bejegend worden door de autoriteiten in dat buurland. Zou dat een trigger kunnen zijn? Dat is wat ik vroeg?

Eerder in dit topic werd ook al de kanttekening geplaatst dat als Nederlanders in België de sjaak zouden zijn wellicht Nederland ook zou ingrijpen.
Ik geloof niet dat Nederland dan zou ingrijpen.
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Oekraïne is voor Rusland van strategisch belang.
Rusland wil daarom geen Oekraïne die nauwe banden heeft met het westen.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
En die is geëscaleerd tot een directe oorlog in Oekraïne.
pi_212888297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ok dat mag je opmerkelijk vinden maar als ik bronnen als blckbx had gebruikt was het ook weer niet goed geweest. Dus in feite maakt het niet uit waar ik mee aankom.
Klopt, omdat ik steekproeven onvoldoende vindt om een verkiezing te toetsen.
Er is teveel mis aan de referenda.
pi_212888305
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, omdat ik steekproeven onvoldoende vindt om een verkiezing te toetsen.
Er is teveel mis aan de referenda.
Als dat van te voren al je standpunt was, waarom dan überhaupt zo'n hele discussie erover starten? Met welk doel doe je dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')