abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 maart 2024 @ 23:33:09 #51
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212888321
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat Nederland dan zou ingrijpen.
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Oekraïne is voor Rusland van strategisch belang.
Rusland wil daarom geen Oekraïne die nauwe banden heeft met het westen.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
En die is geëscaleerd tot een directe oorlog in Oekraïne.
Met al mijn beperkte kennis over dit topic, denk ik wel dat Nederland zeker in België zou ingrijpen om hun eigen burgers te beschermen. Dat is nou eenmaal waar je als land voor staat. En nogmaals wat Rusland doet is tuurlijk compleet fout. Maar zou dat ene puntje een trigger kunnen zijn geweest? En dat wanneer Navo zich ermee gaat bemoeien ze een groter buffer gebied willen?

Ik denk echt heel simpel hierover hoor, echt... Ik heb niks met die beide landen (behalve dan dat meisje op Moskou airport O+ )
Lach met een schone bips
pi_212888377
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat Nederland dan zou ingrijpen.
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Oekraïne is voor Rusland van strategisch belang.
Rusland wil daarom geen Oekraïne die nauwe banden heeft met het westen.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
En die is geëscaleerd tot een directe oorlog in Oekraïne.
Nou... Ik ben het zo maar met je eens
Maar ik denk dat het "westen" en dan met name de USA dezelfde ambities heeft als Rusland en dat die ambities hebben geleid tot deze oorlog.
pi_212889481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 23:27 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Als dat van te voren al je standpunt was, waarom dan überhaupt zo'n hele discussie erover starten? Met welk doel doe je dat?
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven.
Alleen jij probeert me klem te zetten door aan te halen dat de gevestigde media middels steekproeven op dezelfde uitslag uit kwam.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212891732
Nieuwtje tussendoor,

Poetin heeft de presidentsverkiezingen gewonnen in Washington USA met 55% van de stemmen.
Davankov werd tweede met 28%

In Belgrado had Poetin het minst aantal stemmen van de buitenlandse stembureaus
pi_212891756
quote:
Duitse inlichtingendiensten slaan alarm: “Rusland zou NAVO in 2026 al kunnen aanvallen”

Rusland zou wel eens veel sneller in staat kunnen zijn om een NAVO-lidstaat aan te vallen dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een verontrustend rapport van de Duitse inlichtingendiensten, waarover de nieuwswebsite ‘Business Insider’ bericht.

https://www.hln.be/buiten(...)-aanvallen~a58ca14e/
Staan de duitsers ook al te popelen om tegen Rusland te gaan vechten ?
Mss samen met de fransen
Napoleon en Hitler the magic duo :D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 12:39:19 #56
364681 over_hedge
pi_212891817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:32 schreef UncleScorp het volgende:
Napoleon en Hitler the magic duo
vind je dit zelf nou ook niet een beetje vreemde opmerking?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212891857
quote:

[..]
Mss samen met de fransen
Ze hebben 2 wereldoorlogen tegen elkaar gevochten.
Misschien staan ze de volgende zij aan zij.
pi_212891874
quote:

[..]
Mss samen met de fransen
Constateren dat je aangevallen kunt worden betekent niet dat je daar om zit te popelen.
pi_212891891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ach moet kunnen hé ;)
Zijn vreemde tijden after all
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212891899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kheb er nog eentje :

"Enjoy the war, the peace will be terrible"
pi_212891902
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven.
Alleen jij probeert me klem te zetten door aan te halen dat de gevestigde media middels steekproeven op dezelfde uitslag uit kwam.
Wat vervelend voor je allemaal. Ik zal dit soort bronnen niet meer aanhalen als ik weer met je in discussie ben.
pi_212891904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ach moet kunnen hé ;)
Zijn vreemde tijden after all
Uiteraard, Putin wordt ook constant met Hitler en Stalin vergeleken.
Dan moet dit ook wel kunnen.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 12:55:19 #63
364681 over_hedge
pi_212891948
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al heel wat logischer dan random Napoleon en Hitler noemen alleen maar omdat het over Frankrijk en Duitsland gaat. Het heeft echt niks met het onderwerp te maken van het nieuws bericht.

Vond het gewoon een vreemde zin.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212892554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat vervelend voor je allemaal. Ik zal dit soort bronnen niet meer aanhalen als ik weer met je in discussie ben.
Tja, nu doe je net alsof je het niet hebt begrepen.
Maar dat is verder je eigen keuze.
pi_212892564
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja, tegengas is dan zeker nodig.
pi_212892566
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja hij is degene zonder kennis van zaken, dat is wel duidelijk 😂
pi_212892805
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja jij gaat toch echt steigeren bij gebruik van gevestigde media. Meer kan ik er niet van maken.
pi_212893029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:34 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ja jij gaat toch echt steigeren bij gebruik van gevestigde media. Meer kan ik er niet van maken.
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.

Maar dat past niet binnen het gewenste narratief, dus gaat duo benny en Candy er op in hakken.
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:06:49 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212893057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is al heel wat logischer dan random Napoleon en Hitler noemen alleen maar omdat het over Frankrijk en Duitsland gaat. Het heeft echt niks met het onderwerp te maken van het nieuws bericht.

Vond het gewoon een vreemde zin.
Wel een goede manier om wat reacties uit te lokken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_212893065
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.

Maar dat past niet binnen het gewenste narratief, dus gaat duo benny en Candy er op in hakken.
En wat is het gewenste narratief dan?
pi_212893092
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, niet continue de boel omdraaien, het past niet in jouw gewenste narratief.
pi_212893105
quote:
Westerse grondtroepen in Oekraïne? Die zijn er al, beweert Poolse minister: “Geen geheim meer”

Steeds meer Europese leiders opperen de mogelijkheid om grondtroepen naar Oekraïne te sturen. Maar volgens Radoslaw Sikorski (61), de Poolse minister van Buitenlandse Zaken, zijn er op dit moment al westerse troepen aan het front. “Het is een geheim dat iedereen weet”, beweert Sikorski.

https://www.hln.be/buiten(...)eheim-meer~a89bb88d/
Dus bepaalde westerse landen vechten al rechtstreeks tegen Rusland.
Hopelijk besluit Rusland niet hen ook rechtstreeks aan te vallen ...

Of gaan we dan art5 inroepen?
Elk land stuurt individueel troepen naar Oekraine, dus officieel geen NATO troepen.
En wat als Rusland dan zou terug slaan op hun bodem ?
Is het dan ineens wel een aanval tegen een NATO-lid ?
pi_212893160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus bepaalde westerse landen vechten al rechtstreeks tegen Rusland.
Hopelijk besluit Rusland niet hen ook rechtstreeks aan te vallen ...

Elk land stuurt individueel troepen naar Oekraine, dus officieel geen NATO troepen.
En wat als Rusland dan zou terug slaan op hun bodem ?
Is het dan ineens wel een aanval tegen een NATO-lid ?
Zo ver als ik weet is artikel 5 in dat geval niet van toepassing.
pi_212893269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo ver als ik weet is artikel 5 in dat geval niet van toepassing.
Dacht ik persoonlijk ook.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat inroepen ?
Kan me wel voorstellen dat er enkele leden popelen om Rusland een lesje te leren, terwijl er ook leden zullen zijn die dit eerder afkeuren.
Wie beslist dan ? of is dat met een meerderheid ? En heeft de VS hierin veto ?
pi_212893375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dacht ik persoonlijk ook.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat inroepen ?
Kan me wel voorstellen dat er enkele leden popelen om Rusland een lesje te leren, terwijl er ook leden zullen zijn die dit eerder afkeuren.
Wie beslist dan ? of is dat met een meerderheid ? En heeft de VS hierin veto ?
Nou niet te moeilijke vragen gaan stellen :)
@sp3c weet dat vast beter dan ik
pi_212893533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:13 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nee, niet continue de boel omdraaien, het past niet in jouw gewenste narratief.
Jij laat de discussie ontsporen door net te doen alsof het om de bron gaat.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 16:02:38 #77
364681 over_hedge
pi_212893538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:14 schreef UncleScorp het volgende:

Nee. Zo werkt het niet. Als frankrijk troepen stuurt naar een ander land. En die dan aangevallen worden in dat andere land. Dan is het geen artikel 5.
pi_212893617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee. Zo werkt het niet. Als frankrijk troepen stuurt naar een ander land. En die dan aangevallen worden in dat andere land. Dan is het geen artikel 5.
Jamaar wat als Rusland besluit die landen (die meewerken aan "oekrainse" aanvallen op russisch grondgebied) ook es te raken op hun grondgebied?
pi_212893686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij laat de discussie ontsporen door net te doen alsof het om de bron gaat.
Maar wat is het narratief nou?
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 16:18:30 #80
364681 over_hedge
pi_212893696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jamaar wat als Rusland besluit die landen (die meewerken aan "oekrainse" aanvallen op russisch grondgebied) ook es te raken op hun grondgebied?
Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal zeker hoe dat zit.

Chat gtp zegt er dit van:

Als Frankrijk NAVO-grondtroepen zou sturen naar een gebied buiten NAVO-lidstaten en deze troepen zouden worden aangevallen door Rusland, dan zou artikel 5 van het NAVO-verdrag in principe niet van toepassing zijn. Artikel 5 van het NAVO-verdrag verplicht NAVO-lidstaten om bijstand te verlenen aan een lidstaat die wordt aangevallen op zijn grondgebied. Aangezien de aanval plaatsvindt buiten het grondgebied van de NAVO-lidstaten, zou artikel 5 niet automatisch van kracht zijn.

Echter, als Rusland als reactie op de inzet van Franse troepen doelen in Frankrijk aanvalt, kan dit als een escalatie worden beschouwd die de veiligheid van de NAVO-lidstaten bedreigt. In zo'n situatie zouden NAVO-lidstaten op basis van artikel 4 van het NAVO-verdrag bijeen kunnen komen om de situatie te bespreken en eventuele maatregelen te overwegen. Artikel 4 stelt dat lidstaten overleg kunnen plegen wanneer de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid van een lidstaat in gevaar is.

Het is belangrijk op te merken dat de reactie van de NAVO in dergelijke situaties afhangt van verschillende factoren, waaronder de politieke wil van de lidstaten en de specifieke omstandigheden van de aanval.

En je zit nog met het punt. Hoe wilt rusland ooit frankrijk aanvallen zonder de grenzen van andere navo landen over te gaan. Want schieten ze vanuit kalingkrad dingen richting frankrijk. Dan kom je over 3/4 andere navo landen.
pi_212893713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dan is het wel artikel 5 denk ik.
Aangezien de betreffende landen via proxy werken.
pi_212893782
Ok was ook maar puur hypothetisch ;)
En officiele franse troepen in Oekraine worden sowieso een prime target.

Is al es kort ter sprake gekomen moesten "oekrainse" F16's opereren vanop een pools vliegveld, en Rusland de F16s daar ter plaatse zou vernietigen.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 16:29:14 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212893813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou niet te moeilijke vragen gaan stellen :)
@:sp3c weet dat vast beter dan ik
een aanval op NAVO grondgebied (boven de kreeftskeerkring) en Algerije (geen issue meer) is artikel 5
en wat te doen beslist de hele navo, unaniem dus iedereen heeft een veto

maakt niet uit om welke reden die aanval plaats vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212893814
Als vliegtuigen vanuit Polen Opstijgen om Russische doelen te raken wordt dat vliegveld een legitiem doelwit voor de Russen.
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 16:30:43 #85
364681 over_hedge
pi_212893834
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel uitmaakt dat het dan geen artikel 5 is.

Als Rusland echt raketten richting Frankrijk gaat sturen. Dan komt er vanzelf een coalitie wat officieel los van de navo is. Maar eigenlijk verkapt navo is :P

Dat is puur speculatie van mijn kant.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 16:31:57 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212893853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:29 schreef Candymannetje het volgende:
Als vliegtuigen vanuit Polen Opstijgen om Russische doelen te raken wordt dat vliegveld een legitiem doelwit voor de Russen.
in de basis wel maar de oorlog zelf is iig volgens het oorlogsrecht niet legitiem

je kunt het wel of niet met de Russen eens zijn maar volgens de internationale wetgeving mag het gewoon niet wat ze nu doen, een verkrachter kan zich ook niet beroepen op het recht op zelfverdediging als omstanders zijn slachtoffer beginnen te helpen
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 16:33:10 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212893874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:30 schreef over_hedge het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel uitmaakt dat het dan geen artikel 5 is.

Als Rusland echt raketten richting Frankrijk gaat sturen. Dan komt er vanzelf een coalitie wat officieel los van de navo is. Maar eigenlijk verkapt navo is :P

Dat is puur speculatie van mijn kant.
als je Frankrijk aanvalt komt de EU ook in actie ... dus een soort NAVO+ krijg je dan

eventueel Australie en dergelijke ook, krijg je NAVO++

krijg je problemen
pi_212894049
https://indepen.eu/oekrai(...)-maar-is-dat-wel-zo/

quote:
Voor alle zogenaamde of vermeende complotten van Forum voor Democratie is doorgaans weinig media-aandacht, terwijl er toch regelmatig zaken worden onthuld die allerminst een complot, maar juist zeer pijnlijke onthullingen zijn. Gisteren nog onthulde Van Houwelingen de drijfveer van de proxy-oorlog op Oekraïens grondgebied, gewoon uit officiële stukken. Vervolgens schiet Paternotte in een kramp, want de betreffende informatie zou vertrouwelijk zijn en de kamervoorzitter gaat hier vervolgens in mee. Natuurlijk gaat het daarna niet meer over de inhoud, want die geeft loepzuiver weer wat de werkelijke intenties van deze oorlog zijn.

Baudet vroeg enkele dagen eerder al aan Rutte wat nu werkelijk het doel van de oorlog is en wie bepaalt wanneer er sprake is van een overwinning, maar kreeg ook daar een heel mistig antwoord. Baudet verwees daarbij naar het uitgelekte telefoongesprek van Victoria Nuland uit februari 2014 (Amerikaanse staatssecretaris van Buitenlandse Zaken) en Geoffrey Pyatt (ambassadeur in Oekraïne). In dat telefoongesprek, dat Baudet onder andere op Instagram plaatste, wordt besproken wat Amerika gaat doen nadat het Amerikaanse State Department de macht heeft gegrepen in Kiev.
pi_212894063
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat is het gewenste narratief dan?
Dat van jou.
pi_212894072
quote:
Je blijft lachen met FvD.
pi_212894103
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat van jou.
En wat is mijn narratief en hoe is dat relevant voor dit subforum?
pi_212894140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat is mijn narratief en hoe is dat relevant voor dit subforum?
Als je dat geeneens van jezelf weet...
pi_212894169
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je blijft lachen met FvD.
Ja de jostiband is ook altijd vrolijk.
Kan je ook inhoudelijk reageren?
pi_212894177
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee weet ik niet, zeg het maar.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:08:06 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894336
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
jij begon over zijn narratief, wat denk je dat het is?
pi_212894379
Pfff deze constante dagelijkse topicvervuiling begint mijn kloten uit te hangen.
Maar ik houd mij aan het mod-advies van negeren.
Maar dit is gewoon klote voor het ganse subforum. Hoe kan je nieuwe bnw-minded users aantrekken als je telkens zulke tegendraadse onzin moet lezen?
pi_212894459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:10 schreef UncleScorp het volgende:
Pfff deze constante dagelijkse topicvervuiling begint mijn kloten uit te hangen.
Maar ik houd mij aan het mod-advies van negeren.
Maar dit is gewoon klote voor het ganse subforum. Hoe kan je nieuwe bnw-minded users aantrekken als je telkens zulke tegendraadse onzin moet lezen?
Wordt tijd dat Ali weer wat mensen eruit gooit.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:17:26 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894464
iemand dat telefoongesprek van Nuland met die ambassadeur geluisterd?

vind dat nu niet echt iets bijzonders eerlijk gezegd
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 17:18:05 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212894472
fuck the eu is niet echt heel aardig maar dat is ook niet nieuw

hell dat zeg ik ook regelmatig _O-
pi_212894475
quote:
88s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:17 schreef sp3c het volgende:
iemand dat telefoongesprek van Nuland met die ambassadeur geluisterd?

vind dat nu niet echt iets bijzonders eerlijk gezegd
Met die Fuck Europe van tijdens Maidan?
Of iets recents?
Link?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')