Met al mijn beperkte kennis over dit topic, denk ik wel dat Nederland zeker in België zou ingrijpen om hun eigen burgers te beschermen. Dat is nou eenmaal waar je als land voor staat. En nogmaals wat Rusland doet is tuurlijk compleet fout. Maar zou dat ene puntje een trigger kunnen zijn geweest? En dat wanneer Navo zich ermee gaat bemoeien ze een groter buffer gebied willen?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Nederland dan zou ingrijpen.
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Oekraïne is voor Rusland van strategisch belang.
Rusland wil daarom geen Oekraïne die nauwe banden heeft met het westen.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
En die is geëscaleerd tot een directe oorlog in Oekraïne.
Nou... Ik ben het zo maar met je eensquote:Op dinsdag 19 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Nederland dan zou ingrijpen.
Ik vind ook dat Rusland dit als een excuus gebruikt om hun imperialistische ambities te legitimeren.
Oekraïne is voor Rusland van strategisch belang.
Rusland wil daarom geen Oekraïne die nauwe banden heeft met het westen.
Ze hebben eerst dmv manipulatie getracht Oekraïne onder de Russische invloedssfeer te houden, en toen Oekraïne een ruk naar het westen maakte snel De Krim ingenomen en in Donbass een proxy oorlog gestart.
En die is geëscaleerd tot een directe oorlog in Oekraïne.
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 23:27 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Als dat van te voren al je standpunt was, waarom dan überhaupt zo'n hele discussie erover starten? Met welk doel doe je dat?
Staan de duitsers ook al te popelen om tegen Rusland te gaan vechten ?quote:Duitse inlichtingendiensten slaan alarm: “Rusland zou NAVO in 2026 al kunnen aanvallen”
Rusland zou wel eens veel sneller in staat kunnen zijn om een NAVO-lidstaat aan te vallen dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een verontrustend rapport van de Duitse inlichtingendiensten, waarover de nieuwswebsite ‘Business Insider’ bericht.
https://www.hln.be/buiten(...)-aanvallen~a58ca14e/
vind je dit zelf nou ook niet een beetje vreemde opmerking?quote:
Ze hebben 2 wereldoorlogen tegen elkaar gevochten.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Staan de duitsers ook al te popelen om tegen Rusland te gaan vechten ?
Mss samen met de fransen
Napoleon en Hitler the magic duo
Constateren dat je aangevallen kunt worden betekent niet dat je daar om zit te popelen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Staan de duitsers ook al te popelen om tegen Rusland te gaan vechten ?
Mss samen met de fransen
Napoleon en Hitler the magic duo
ach moet kunnen héquote:Op woensdag 20 maart 2024 12:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
vind je dit zelf nou ook niet een beetje vreemde opmerking?
Kheb er nog eentje :quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
vind je dit zelf nou ook niet een beetje vreemde opmerking?
Wat vervelend voor je allemaal. Ik zal dit soort bronnen niet meer aanhalen als ik weer met je in discussie ben.quote:Op woensdag 20 maart 2024 08:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb dat vanaf het begin aangegeven.
Alleen jij probeert me klem te zetten door aan te halen dat de gevestigde media middels steekproeven op dezelfde uitslag uit kwam.
Uiteraard, Putin wordt ook constant met Hitler en Stalin vergeleken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ach moet kunnen hé![]()
Zijn vreemde tijden after all
Dat is al heel wat logischer dan random Napoleon en Hitler noemen alleen maar omdat het over Frankrijk en Duitsland gaat. Het heeft echt niks met het onderwerp te maken van het nieuws bericht.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteraard, Putin wordt ook constant met Hitler en Stalin vergeleken.
Dan moet dit ook wel kunnen.
Tja, nu doe je net alsof je het niet hebt begrepen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Wat vervelend voor je allemaal. Ik zal dit soort bronnen niet meer aanhalen als ik weer met je in discussie ben.
Ja, tegengas is dan zeker nodig.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteraard, Putin wordt ook constant met Hitler en Stalin vergeleken.
Dan moet dit ook wel kunnen.
Ja hij is degene zonder kennis van zaken, dat is wel duidelijk 😂quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, nu doe je net alsof je het niet hebt begrepen.
Maar dat is verder je eigen keuze.
Ja jij gaat toch echt steigeren bij gebruik van gevestigde media. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, nu doe je net alsof je het niet hebt begrepen.
Maar dat is verder je eigen keuze.
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:34 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ja jij gaat toch echt steigeren bij gebruik van gevestigde media. Meer kan ik er niet van maken.
Wel een goede manier om wat reacties uit te lokken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is al heel wat logischer dan random Napoleon en Hitler noemen alleen maar omdat het over Frankrijk en Duitsland gaat. Het heeft echt niks met het onderwerp te maken van het nieuws bericht.
Vond het gewoon een vreemde zin.
En wat is het gewenste narratief dan?quote:Op woensdag 20 maart 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.
Maar dat past niet binnen het gewenste narratief, dus gaat duo benny en Candy er op in hakken.
Nee, niet continue de boel omdraaien, het past niet in jouw gewenste narratief.quote:Op woensdag 20 maart 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat maak jij ervan, terwijl ik aangeef dat ik een steekproef onvoldoende vindt om de uitslag van het referendum te legitimeren.
Maar dat past niet binnen het gewenste narratief, dus gaat duo benny en Candy er op in hakken.
Dus bepaalde westerse landen vechten al rechtstreeks tegen Rusland.quote:Westerse grondtroepen in Oekraïne? Die zijn er al, beweert Poolse minister: “Geen geheim meer”
Steeds meer Europese leiders opperen de mogelijkheid om grondtroepen naar Oekraïne te sturen. Maar volgens Radoslaw Sikorski (61), de Poolse minister van Buitenlandse Zaken, zijn er op dit moment al westerse troepen aan het front. “Het is een geheim dat iedereen weet”, beweert Sikorski.
https://www.hln.be/buiten(...)eheim-meer~a89bb88d/
Zo ver als ik weet is artikel 5 in dat geval niet van toepassing.quote:Op woensdag 20 maart 2024 15:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus bepaalde westerse landen vechten al rechtstreeks tegen Rusland.
Hopelijk besluit Rusland niet hen ook rechtstreeks aan te vallen ...
Of gaan we dan art5 inroepen?
Elk land stuurt individueel troepen naar Oekraine, dus officieel geen NATO troepen.
En wat als Rusland dan zou terug slaan op hun bodem ?
Is het dan ineens wel een aanval tegen een NATO-lid ?
Dacht ik persoonlijk ook.quote:Op woensdag 20 maart 2024 15:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo ver als ik weet is artikel 5 in dat geval niet van toepassing.
Nou niet te moeilijke vragen gaan stellenquote:Op woensdag 20 maart 2024 15:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dacht ik persoonlijk ook.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat inroepen ?
Kan me wel voorstellen dat er enkele leden popelen om Rusland een lesje te leren, terwijl er ook leden zullen zijn die dit eerder afkeuren.
Wie beslist dan ? of is dat met een meerderheid ? En heeft de VS hierin veto ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |