https://www.bd.nl/politie(...)etsvoorstel~a83331c1quote:Het kabinet wil in het bevolkingsregister het woord ‘moeder’ vervangen door de term ‘ouder uit wie het kind is geboren’. De orthodox-christelijke SGP is boos: eerder zei het kabinet zelf dat zo’n aanpassing ‘niet wenselijk’ was.
Volgens SGP-Kamerlid André Flach wordt ‘een uiterst gevoelige wijziging’ door het kabinet ‘weggemoffeld’. De wijziging staat namelijk in een zogenoemde verzamelwet, een wet waarmee in één klap meerdere aanpassingen aan bestaande wetten worden gedaan. Het gaat in deze wet vooral om ‘verschrijvingen’, ‘gebreken’ en ‘onjuiste verwijzingen’ die worden rechtgezet – zo wordt bijvoorbeeld een puntkomma veranderd in een komma.
In de ambtelijke adviezen aan de minister over het wetsvoorstel staat onder het kopje ‘politieke context’ dat het ‘niet in de lijn der verwachting’ ligt dat ‘dit tot veel discussie in de Kamer zal leiden’. ,,Het wetsvoorstel bevat enkel technische wijzigingen”, schrijven ambtenaren aan minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken, CDA).
Flach spreekt echter van ‘een verregaande inhoudelijke wijziging’. ,,Het is buitengewoon kwalijk dat de regering deze aanpassing in een verzamelwet heeft verstopt.” De SGP’er wil een debat met De Jonge.
De wijziging is volgens de toelichting bij het wetsvoorstel het gevolg van een eerdere aanpassing van het besluit burgerlijke stand uit 2022. Toen werd er een uitzondering mogelijk voor transgender personen die een kind krijgen, bijvoorbeeld iemand die nog wel de biologische geslachtskenmerken heeft van een vrouw, maar juridisch al als man staat geregistreerd. In dat geval komt op de geboorteakte geen ‘moeder’ te staan, maar ‘ouder uit wie het kind is geboren’.
Destijds benadrukte het kabinet juist dat er geen andere aanpassingen in wetten nodig waren. Toenmalig minister Sander Dekker voor Rechtsbescherming schreef dat het ‘niet proportioneel is’ om het afstammingsrecht ‘verdergaand aan te passen’. ,,De ouder uit wie het kind geboren wordt, is in vrijwel alle gevallen een vrouw.”
Sekseneutraal
Het kabinet vindt dat ook in de Wet basisregistratie personen ‘een sekseneutrale terminologie’ moet worden gehanteerd, vandaar nu de aanpassing. Volgens Flach is dat juist in tegenspraak met eerdere uitspraken van het kabinet.
Hij wijst erop dat het kabinet in 2021 nog schreef dat ‘het schrappen van de aanduiding ‘moeder’ (en ‘vader’) niet wenselijk’ is. Als reden werd genoemd dat ‘voor veel ouders de juridische duiding van ‘moeder’ van betekenis is’. Flach: ,,Nu willen ze de aanduiding toch voor iedereen schrappen, terwijl er voor een kleine groep al een oplossing is.”
Het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt niet te kunnen reageren op de vraag waarom het woord ‘moeder’ nu toch in een wet wordt geschrapt terwijl het kabinet eerder stelde dit niet te gaan doen. ,,De SGP heeft ook Kamervragen gesteld en dan mogen we geen antwoord geven op vragen van de pers”, zegt een woordvoerder. ,,Het parlement moet eerst worden beantwoord.
Formeel stelde de SGP geen Kamervragen, maar plaatste de partij in een schriftelijke inbreng vraagtekens bij het wetsvoorstel. Wanneer minister De Jonge daarop reageert, is onbekend.
Eeuwenlang
De SGP hecht vanwege de christelijke achtergrond zeer aan het gebruik van het woord ‘moeder’ en vindt dat de term ‘een emotionele lading’ heeft. Volgens Flach wordt er al ‘eeuwenlang’ gekozen om in wetten de moeder te koppelen aan het kind. ,,De meest directe lijn naar het kind is via de moeder.”
Het SGP-Kamerlid ziet ‘een ideologische agenda’ in nu de voorgestelde wijziging. ,,Dit staat symbool voor een bredere beweging die vindt dat woorden als man, vrouw, vader en moeder weggedrukt moet worden uit het publieke domein.”
Op wie doel je?quote:Op maandag 4 maart 2024 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Zijn er dan echt geen grotere problemen in dit land waar we ons druk om zouden moeten maken?
Zo werkt dat, we moeten ons allemaal aanpassen aan die mensen die eigenlijk gewoon niet goed in hun hoofd zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:00 schreef Quona het volgende:
dus stel je wil graag geregistreerd staan als “ouder” ipv “moeder” dan kun je dat laten aanpassen.
Stel je wil graag geregistreerd staan als “moeder” ipv “ouder”, dan kun je dat dus niet aan laten passen nav dit wetsvoorstel? Omgekeerde wereld.
Kennelijk is het woordje moeder zó storend dat je er niet meer omheen kunt.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Zijn er dan echt geen grotere problemen in dit land waar we ons druk om zouden moeten maken?
Dus het zou prima zijn als iedereen zich kon laten noemen zoals ie zelf wil? Ouder? Moeder? Papagaai?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:00 schreef Quona het volgende:
dus stel je wil graag geregistreerd staan als “ouder” ipv “moeder” dan kun je dat laten aanpassen.
Stel je wil graag geregistreerd staan als “moeder” ipv “ouder”, dan kun je dat dus niet aan laten passen nav dit wetsvoorstel? Omgekeerde wereld.
De wereld is compleet debiel gewordenquote:Het kabinet wil in het bevolkingsregister het woord 'moeder' vervangen door de term 'ouder uit wie het kind is geboren'.
Ja, inderdaad, waarom stoppen het kabinet en de ambtenarij hier hun energie in!quote:Op maandag 4 maart 2024 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Haha echt hè! Doorgeslagen welvaartsgedoe.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Weet je nog de discussies met de woke-gekkies die zeiden dat dit alleen in de VS aan de hand was? Ik wel.quote:
Ze doen er alles aan om de traditionele verhouding vader/moeder/kinderen in een gezin eruit te slopen.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:00 schreef Quona het volgende:
tja, het is niet alsof voor deze extreme debiliteiten niet al jaren wordt gewaarschuwd. Dit ziet iedereen van mijlenver aankomen. ALLES om de minieme minderheid tevreden te stellen. Dat 99,9% van de MOEDERS gewoon graag MOEDER genoemd willen worden (jeweetwel; trots enzo) telt niet. Die mogen gerust gekwetst worden door de term 'ouder uit wie het kind is geboren' (alsof ze een baarmachine zijn ofzo). Maar die enkele ex-vrouw die een kind heeft of die 'non-binaire' die een kind heeft, DIE moet gepleased worden.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben heel ruimdenkend wat betreft LGBTQ+ gebeuren, naar dit gaat zelfs mij te verHeel vreemd dit.
Het lijkt een kleinigheid, maar het is weer een stapje naar de totale ontaarding die nagestreefd wordt.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Tot op de dag van vandaag lopen de woke gekkies te ontkennen dat woke bestaat…quote:Op maandag 4 maart 2024 08:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je nog de discussies met de woke-gekkies die zeiden dat dit alleen in de VS aan de hand was? Ik wel.
Het is natuurlijk heel werelds om te schoppen tegen oude waarden.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt een kleinigheid, maar het is weer een stapje naar de totale ontaarding die nagestreefd wordt.
Ja nee ho ho! Als iemand zich heeft laten volblaffen en driekwart jaar later een kind er uit perst en die persoon VOELT zich een vent, dan is die persoon volgens sommigen een "Seahorse dad".quote:Op maandag 4 maart 2024 07:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als je een baarmoeder hebt en een kind hebt gebaard ben je toch gewoon een moeder? Dat je vervolgens een vaderrol wil vervullen met een partner staat daar imo los van.
Ho ho, beetje op je woorden letten!!! Geen baarmoeder, maar baarouder of baardinges of baar gooi het maar in mijn pet...quote:Op maandag 4 maart 2024 07:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als je een baarmoeder hebt en een kind hebt gebaard ben je toch gewoon een moeder? Dat je vervolgens een vaderrol wil vervullen met een partner staat daar imo los van.
En de ouder die je gedragen heeft, en de ouder die de eicel gegeven heeft en de ouder die je opgevoed heeft.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:52 schreef ToT het volgende:
"Hee Liesje, waar is je ouder uit wie je geboren bent en de ouder die er aan heeft meegedragen dat je in die ouder ontstaan bent?"
Ook dat nog, ja!quote:Op maandag 4 maart 2024 08:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En de ouder die je gedragen heeft, en de ouder die de eicel gegeven heeft en de ouder die je opgevoed heeft.
Plus alle achternamen.quote:
Volgens mij is het doel dat ook twee mannen als ouder geregistreerd kunnen staan.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:58 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben redelijk progressief, maar wat is dit?
Dus "moeder" schrappen en vervangen door "ouder uit wie het kind geboren is" heeft als doel dat homo-stelletjes ook als ouders ingeschreven kunnen worden?quote:Op maandag 4 maart 2024 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is het doel dat ook twee mannen als ouder geregistreerd kunnen staan.
Dat kan nu niet.
Twee vrouwen kan wel, op dit moment.
Groenlinks stemmer?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:43 schreef heywoodu het volgende:
Dit is natuurlijk onzinnig, maar de pislinke reacties zijn eigenlijk wel echt heel grappig, dus wat dat betreft is het best wel een leuk idee.
Plus alle achternamen.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus "moeder" schrappen en vervangen door "ouder uit wie het kind geboren is" heeft als doel dat homo-stelletjes ook als ouders ingeschreven kunnen worden?
Dan pas je dat toch aan.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is het doel dat ook twee mannen als ouder geregistreerd kunnen staan.
Dat kan nu niet.
Dat doen ze hiermee dan ook.quote:
Neen.quote:
Hoe verandert dat met deze optie? Want in het geval van twee vaders zal nog steeds in de meeste gevallen geen van beide degene zijn waaruit het kind geboren is.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan nu niet.
Geen idee. Lees het wetsvoorstel, zou ik zeggen. Het is niet mijn materie. Maar ik kan me de discussie nog herinneren.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe verandert dat met deze optie? Want in het geval van twee vaders zal nog steeds in de meeste gevallen geen van beide degene zijn waaruit het kind geboren is.
Dan maak je er "biologische moeder" van i.p.v. deze krampachtige omschrijving.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Lees het wetsvoorstel, zou ik zeggen. Het is niet mijn materie. Maar ik kan me de discussie nog herinneren.
Misschien dat je nu meer dan twee ouders kunt registreren?
Dacht het al, leuk om te zien hoe boos dit sommige mensen maakt. Niks aan de hand dus.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen allemaal een hoax van een journalist die vannacht niets te doen had
Frans Timmermans is toch onze Europapa?quote:Op maandag 4 maart 2024 09:20 schreef benhorse het volgende:
Hoorde in de wandelgangen dat het liedje Europapa ook veranderd moet worden.
Joost Klein - Timmerfrans?quote:Op maandag 4 maart 2024 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Frans Timmermans is toch onze Europapa?
Ja.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op wie doel je?
Op het kabinet die dit wil doorvoeren?
Op de SGP die hier een probleem mee heeft?
Op de media die hier een nieuwsbericht van maakt?
Op de user die hier een topic over opent?
Over jezelf die hier reageert?
Over mijzelf die hier weer op reageert?
Vast geen foutje maar "we hadden het stiekem aangepast in de hoop dat niemand het zou opmerken maar jammer genoeg zijn we toch betrapt"quote:
Ach kom op zeg.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Vast geen foutje maar "we hadden het stiekem aangepast in de hoop dat niemand het zou opmerken maar jammer genoeg zijn we toch betrapt"
Nu dicht je ze te veel competentie toe.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Vast geen foutje maar "we hadden het stiekem aangepast in de hoop dat niemand het zou opmerken maar jammer genoeg zijn we toch betrapt"
Het is geen spelfoutje ofzo toch? Raar verhaal.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe kan dit er door glippen dan? Tering
Drie scenario’s:quote:Op maandag 4 maart 2024 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is geen spelfoutje ofzo toch? Raar verhaal.
Klinkt als een paar activistische/overijverige ambtenaren die (waarschijnlijk bewust) dit hebben geprobeerd erin te stoppen.quote:
Ik mag hopen dat dit een volgevreten Amerikaan isquote:Op maandag 4 maart 2024 09:07 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is volgens mij dus waar het allemaal om draait.
Om een handjevol van mensen als deze persoon moet de taal aangepast worden.
Dus voor 1 omgebouwde vrouw die als man een kind baart, moet de term 'moeder' vervallen?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:19 schreef DrDentz het volgende:
Voor de ouders van Ravi zou dit wel een hoop gedoe wegnemen, daar doen we het voor.
Om een man met een bierbuik?quote:Op maandag 4 maart 2024 09:07 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is volgens mij dus waar het allemaal om draait.
Om een handjevol van mensen als deze persoon moet de taal aangepast worden.
Helaas; een vrouw die de borsten heeft laten afzetten en vol aan de testosteron is gegaan.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een volgevreten Amerikaan is
Of een ‘journalist’ met een grote fantasie die weet dat iedereen er zo lekker op gaat. Nooit van nep nieuws gehoord?quote:Op maandag 4 maart 2024 09:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Drie scenario’s:
- Het stond in een conceptversie en is later geschrapt maar dat is niet goed gegaan
- Activistische ambtenaar
- Hugo is zich kapot geschrokken en maakt terugtrekkende bewegingen.
Dat ligt gevoelig bij (laag technologisch) draagmoederschap.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan maak je er "biologische moeder" van i.p.v. deze krampachtige omschrijving.
Het komt van de SGP die dit gewoon gelezen had in de concept verzamelwet (om punten en komma's in een aantal wetten aan te passen). Niet alles is nepnieuws/een complot.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of een ‘journalist’ met een grote fantasie die weet dat iedereen er zo lekker op gaat. Nooit van nep nieuws gehoord?
Dat klopt, anders wordt je niet ongesteld en je moet toch echt een menstruatie hebben wil je ooit zwanger worden.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Helaas; een vrouw die de borsten heeft laten afzetten en vol aan de testosteron is gegaan.
Ik geloof dat je officieel een bepaalde periode voordat je zwanger wil raken moet stoppen met testosteron in te nemen vanwege gevaren voor het kind, maar de vraag is natuurlijk of iedereen dat wel doet.
Hugo erkent nota bene dat het in het voorstel stond. Jouw opmerking is fakenews;)quote:Op maandag 4 maart 2024 09:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of een ‘journalist’ met een grote fantasie die weet dat iedereen er zo lekker op gaat. Nooit van nep nieuws gehoord?
Of SGP heeft alleen ergens gelezen iets over vervangen en moeder en zaaide paniek.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het komt van de SGP die dit gewoon gelezen had in de concept verzamelwet. Niet alles is nepnieuws/een complot.
Wel lief dat je mijn mening als nieuws ziet.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo erkent nota bene dat het in het voorstel stond. Jouw opmerking is fakenews;)
Voortplantingspakhuis.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:31 schreef Managarm het volgende:
Volgende keer: baarmoeder in de medische encyclopedie wordt aangepast iets anders: maar naar wat?
Dat is de schuld van de journalist die het naar buiten bracht!quote:Op maandag 4 maart 2024 09:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo erkent nota bene dat het in het voorstel stond. Jouw opmerking is fakenews;)
Beschuldigingen zijn geen mening.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel lief dat je mijn mening als nieuws ziet.
Big Benny vreugerquote:Op maandag 4 maart 2024 09:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een volgevreten Amerikaan is
Dan nog hoort dat niet in een verzamelwet om spelfouten aan te passen in een flink aantal wetten.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Of SGP heeft alleen ergens gelezen iets over vervangen en moeder en zaaide paniek.
Terwijl ik mij best kan voorstellen dat er mensen zijn die de term moeder niet willen en andere keuze willen hebben. Maar SGP houdt niet van keuzes of aparte dingen of andere gezinsvormen mogelijk te maken.
Beschuldiging? Jij noemt een paar opties hoe het kan dat dit nieuws naar buiten is gekomen, ik heb er een toegevoegd. Maak toch niet zo’n drama zeg.quote:
Spuit 11quote:Op maandag 4 maart 2024 09:38 schreef Tekaschi het volgende:
Was maar een foutje jongens.
[ x ]
Net zoals het het/zij/hen/die/wat/onzin voornaamwoorden recent, en natuurlijk niet te vergeten de anti blanke AI Gemini, allemaal maar foutjes met soortgelijke bugs.
Hoe kun je dit per ongeluk fout doen vraag ik mij dan af…quote:
Was maar een foutje van mij, relax.quote:
Dat was echter al geregeld…quote:Op maandag 4 maart 2024 09:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik denk dat het serieus alleen bedoeld was voor de mensen die wel een kind gebaard hebben, maar geen vrouw zijn. En dat een of andere klap josti bij een ministerie het verkeerd gedaan heeft.
Ik denk serieus dat er een hoop mafklappers in die regionen rondlopen, die totaal wereldvreemd zijn en losgeslagen zijn van de samenleving en dit soort zaken als hun primaire taak zien, zaken waarvoor ze vechten, waarvoor ze zich vergelijken met verzetsstrijders uit de 2e wereldoorlog. Deze mensen maken deze foutjes niet "per ongeluk", nee ze maken deze foutjes bewust, want dit is wat ze willen.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik denk dat het serieus alleen bedoeld was voor de mensen die wel een kind gebaard hebben, maar geen vrouw zijn. En dat een of andere klap josti bij een ministerie het verkeerd gedaan heeft.
De geesten waren er nog niet rijp voor. Over 10 jaar proberen ze het nog eens. Over 15 jaar heeft het woord moeder dezelfde status als het woord neger nu en over 25 jaar kun je voor het gebruik van het woord de bak in.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:38 schreef Tekaschi het volgende:
Was maar een foutje jongens.
[ x ]
Net zoals het het/zij/hen/die/wat/onzin voornaamwoorden recent, en natuurlijk niet te vergeten de anti blanke AI Gemini, allemaal maar foutjes met soortgelijke bugs.
Neuh, woke is duidelijk op zijn retour.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
De geesten waren er nog niet rijp voor. Over 10 jaar proberen ze het nog eens. Over 15 jaar heeft het woord moeder dezelfde status als het woord neger nu en over 25 jaar kun je voor het gebruik van het woord de bak in.
Nee niet voor 1.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus voor 1 omgebouwde vrouw die als man een kind baart, moet de term 'moeder' vervallen?
En 'vader' dan ook, neem ik aan?
gast, 30 jaar geleden was dat al bekend dat dit konquote:Op maandag 4 maart 2024 07:42 schreef Scorpie het volgende:
“ De ouder uit wie het kind geboren wordt, is in vrijwel alle gevallen een vrouw”
Nogal wiedesbiologische mannen kunnen geen kinderen baren.
Het was dus een Republikeinse senator die de wereld rijp maakte voor deze onzin…quote:Op maandag 4 maart 2024 09:54 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
gast, 30 jaar geleden was dat al bekend dat dit kon
[ afbeelding ]
Hoeveel omgebouwde vrouwen hebben er al als 'man' een kind gebaard? Het gaat niet om homo's die een kind adopteren. En ja ik weet dat die niet samen als ouder geregistreerd kunnen worden, maar dat heeft verder niks met al dan niet baren te maken. Dan moet je gewoon het registreren van 2 vaders toestaan. Hoef je nog steeds de term 'moeder' niet te schrappen.quote:
Het is niet voor niets dat een steeds groter deel van de LGB groep geen trek meer heeft in de T groep.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen over dit soort verregaande maatregel. Het gaat zorgen voor nóg meer onbegrip voor de LGBTQ+ groep.
Dit is wat woke dus veroorzaakt. Iets wat niet kan.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:43 schreef loveli het volgende:
Stem SGP als je voor vrouwenrechten op wilt komen.
quote:Op maandag 4 maart 2024 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Jepquote:
Maar he, niemand is gekwetst he?quote:Op maandag 4 maart 2024 07:55 schreef DrDentz het volgende:
Onpersoonlijk klinkt dat. Geen moederdag maar "persoon uit wie je bent voortgekomen"-dag. Klinkt als een legbatterij. Liefdeloos, kil.
Ja het was een regeltje die er tussendoor ff in gepropt was.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:01 schreef HSG het volgende:
Koopkrachtcrisis
Asielcrisis
Energiecrisis
Stikstofcrisis
Wooncrisis
Klimaatcrisis
Oorlog in Oekraïne
Toeslagenaffaire
Groninger gas
Maar het kabinet houd zich bezig met het schrappen van het woord "moeder". Werkelijk waar.
Spelverderver(in)..quote:Op maandag 4 maart 2024 09:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen allemaal een hoax van een journalist die vannacht niets te doen had
Ook gewoon de reacties uitzettenquote:
Dat idee krijg ik ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze doen er alles aan om de traditionele verhouding vader/moeder/kinderen in een gezin eruit te slopen.
Ondertussen wel in opstand komen tegen een genderneutrale radio prijsquote:Op maandag 4 maart 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Marieke Elsinga was het er vanochtend op de radio wel mee eens hoor.. "ja niks mis mee, ik heb er geen last van.."![]()
![]()
![]()
Dat is nooit gebeurt en dat gaat ook nooit gebeuren. Kom op zeg, hoe graag die vrouwen ook een man willen zijn zullen ze dat nooit worden, ook al hebben ze 1000 operaties gehad. Iemand die geboren is als vrouw blijft tot haar dood een vrouw en voor mannen precies hetzelfde.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel omgebouwde vrouwen hebben er al als 'man' een kind gebaard? Het gaat niet om homo's die een kind adopteren. En ja ik weet dat die niet samen als ouder geregistreerd kunnen worden, maar dat heeft verder niks met al dan niet baren te maken. Dan moet je gewoon het registreren van 2 vaders toestaan. Hoef je nog steeds de term 'moeder' niet te schrappen.
Nu kwets je zomaar een stuk of wat vegane vaderspersonen die geen kind uit een lichaamsopening geperst hebben, die hooguit op zondag een andijvie kunnen serveren.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:58 schreef Aether het volgende:
Vader: persoon die op zondag het vlees snijdt.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:58 schreef HSG het volgende:
Godsamme wat heeft kabinet-Rutte er toch een zooitje van gemaakt.
Energiecrisis
Asielcrisis
Stikstofcrisis.
Woningcrisis.
Coronacrisis.
Klimaatcrisis
Koopkrachtcrisis.
Inflatiecrisis.
Spaargelddebacle
Toeslageaffaire.
Daarnaast gaan er enorme problemen komen met energienet, watervoorziening, overbevolking en meer. Zijn ze jaren geleden al voor gewaarschuwd hoor maar toch...
Nee het gaat allemaal top zo.
Wel fijn dat de inflatie, spaargeld en corona crisissen zijn opgelost in de afgelopen anderhalf jaar wel jammer dat er sinds dien het groninger gas en de oorlog in Oekraïne is bijgekomenquote:Op maandag 4 maart 2024 10:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Jep
Koopkrachtcrisis
Asielcrisis
Energiecrisis
Stikstofcrisis
Wooncrisis
Klimaatcrisis
Oorlog in Oekraïne
Toeslagenaffaire
Groninger gas
Eh ff los van wat ik van dit voorstel vind is het 'warm en liefdevol' omgaan met ouder of moederschap natuurlijk geen rol van de overheid.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:55 schreef DrDentz het volgende:
Onpersoonlijk klinkt dat. Geen moederdag maar "persoon uit wie je bent voortgekomen"-dag. Klinkt als een legbatterij. Liefdeloos, kil.
Denk dat dit vooral gaat over niet-binaire vrouwen die zich niet identificeren met de term moeder. Of je daarvoor de letter van de wet moet aanpassen is een tweede maar om meteen uit te gaan van "omgebouwde vrouwen" is wel schrijnend moet ik zeggen.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel omgebouwde vrouwen hebben er al als 'man' een kind gebaard? Het gaat niet om homo's die een kind adopteren. En ja ik weet dat die niet samen als ouder geregistreerd kunnen worden, maar dat heeft verder niks met al dan niet baren te maken. Dan moet je gewoon het registreren van 2 vaders toestaan. Hoef je nog steeds de term 'moeder' niet te schrappen.
Nee, het is een 'spook', dit woke-gedoe, heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
tja, het is niet alsof voor deze extreme debiliteiten niet al jaren wordt gewaarschuwd. Dit ziet iedereen van mijlenver aankomen. ALLES om de minieme minderheid tevreden te stellen. Dat 99,9% van de MOEDERS gewoon graag MOEDER genoemd willen worden (jeweetwel; trots enzo) telt niet. Die mogen gerust gekwetst worden door de term 'ouder uit wie het kind is geboren' (alsof ze een baarmachine zijn ofzo). Maar die enkele ex-vrouw die een kind heeft of die 'non-binaire' die een kind heeft, DIE moet gepleased worden.
De wereld is op z'n retour. Niks tegen trans of wat dan ook, maar dit soort dingen moet je toch met z'n allen niet willen?
Net zo schrijnend als vrouwen die zich gewoon moeder noemen - en dat zijn de meesten - ineens opgezadeld worden met de term 'persoon uit wie een kind is geboren'.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Denk dat dit vooral gaat over niet-binaire vrouwen die zich niet identificeren met de term moeder. Of je daarvoor de letter van de wet moet aanpassen is een tweede maar om meteen uit te gaan van "omgebouwde vrouwen" is wel schrijnend moet ik zeggen.
Een vrouw die zich als moeder identificeert is ook gewoon een ouder, toch? Waarom zo gekwetst als het woordje moeder niet wordt gebruikt? Ben je ook gekwetst nu de NS tegenwoordig zegt "beste reiziger" i.p.v. "beste dames en heren" terwijl je ook gewoon reiziger bent?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
tja, het is niet alsof voor deze extreme debiliteiten niet al jaren wordt gewaarschuwd. Dit ziet iedereen van mijlenver aankomen. ALLES om de minieme minderheid tevreden te stellen. Dat 99,9% van de MOEDERS gewoon graag MOEDER genoemd willen worden (jeweetwel; trots enzo) telt niet. Die mogen gerust gekwetst worden door de term 'ouder uit wie het kind is geboren' (alsof ze een baarmachine zijn ofzo). Maar die enkele ex-vrouw die een kind heeft of die 'non-binaire' die een kind heeft, DIE moet gepleased worden.
De wereld is op z'n retour. Niks tegen trans of wat dan ook, maar dit soort dingen moet je toch met z'n allen niet willen?
Voor een paar jaar terug was er al sprake van dat een vrouw persoon met baarmoeder moet worden genoemd.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Leg dat eens uit, wat is er grappig aan pislinke reacties?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:43 schreef heywoodu het volgende:
Dit is natuurlijk onzinnig, maar de pislinke reacties zijn eigenlijk wel echt heel grappig, dus wat dat betreft is het best wel een leuk idee.
Je kunt mensen die dat willen nog steeds moeder noemen uiteraard. Maar de wet is er voor iedereen dus die moet met iedereen rekening houden. Iedere moeder is een ouder maar niet iedere ouder is een moeder.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Net zo schrijnend als vrouwen die zich gewoon moeder noemen - en dat zijn de meesten - ineens opgezadeld worden met de term 'persoon uit wie een kind is geboren'.
Dat is wat mij zo opvalt: steeds maar benadrukken dat het gaat om 'sensitiviteit' om hoe mensen genoemd willen worden, maar dat gaat allemaal niet op wanneer de meerderheid stelt 'moeder' of 'vrouw' genoemd te willen worden. Het wordt niet eens gevraagd!
Zwarte pietquote:Op maandag 4 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
Hè, wat? Is de ophef nu alweer klaar? Waar moet ik me dan boos over maken op maandagmorgen?
Dat zit er dik in. Ook bij de overheid zal wel een D&I team zich bezighouden met dit soort prangende zaken.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Klinkt als een paar activistische/overijverige ambtenaren die (waarschijnlijk bewust) dit hebben geprobeerd erin te stoppen.
Dan geef je die minderheid de optie dat aan te passen.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je kunt mensen die dat willen nog steeds moeder noemen uiteraard. Maar de wet is er voor iedereen dus die moet met iedereen rekening houden. Iedere moeder is een ouder maar niet iedere ouder is een moeder.
Ik ben geen woke maffia, maar vind het wel bijzonder dat mensen zo kwaad worden om iets waar ze persoonlijk nooit last van hebben.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leg dat eens uit, wat is er grappig aan pislinke reacties?
Mijn eigen hypothese daaromtrent: voor de doorgeslagen woke-maffia telt niet eens meer het inhoudelijke, maar vooral het opzoeken van de uiterste grenzen om vervolgens verlekkerd toe te kijken hoe de 'oubollige maatschappij' daar op reageert.
Waarom zo gekwetst als dat woord wel wordt gebruikt?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een vrouw die zich als moeder identificeert is ook gewoon een ouder, toch? Waarom zo gekwetst als het woordje moeder niet wordt gebruikt? Ben je ook gekwetst nu de NS tegenwoordig zegt "beste reiziger" i.p.v. "beste dames en heren" terwijl je ook gewoon reiziger bent?
Je door een minderheid van activistische, gesubsidieerde lieden laten vertellen hoe de wereld eruit zou moeten zien en zou moeten werken, daar heb je als individu wel degelijk last van.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben geen woke maffia, maar vind het wel bijzonder dat mensen zo kwaad worden om iets waar ze persoonlijk nooit last van hebben.
En betreffende dit onderwerp is het een storm in een glas water, en toch blijven mensen boos doen, alsof hun persoonlijk iets wordt aangedaan.
Are you happy?
Als… dan…quote:Op maandag 4 maart 2024 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je door een minderheid van activistische, gesubsidieerde lieden laten vertellen hoe de wereld eruit zou moeten zien en zou moeten werken, daar heb je als individu wel degelijk last van.
Nu zijn we hier nog net niet zo ver als in de VS, maar dat je daar als leraar gewoon buitengeflikkerd kan worden als je niet meegaat in woke ongein, lijkt me iets waar je als persoon best last van kan hebben.
Omdat het een genderidentiteit oplegt aan mensen die dat niet zijn. Net als dat het kwetsend is als je als man constant als vrouw wordt aangesproken en andersom.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zo gekwetst als dat woord wel wordt gebruikt?
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:23 schreef BRAL het volgende:
[..]
Dat is nooit gebeurt en dat gaat ook nooit gebeuren. Kom op zeg, hoe graag die vrouwen ook een man willen zijn zullen ze dat nooit worden, ook al hebben ze 1000 operaties gehad. Iemand die geboren is als vrouw blijft tot haar dood een vrouw en voor mannen precies hetzelfde.
Dat lopen mannen die zich vrouw voelen gewoon een vrouwen kleedkamer binnen waar vrouwen en meisjes zich aan het omkleden zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als… dan…
En ik wist niet dat de VS zo woke is?
Zij niet, kennelijk wel degenen die het graag aangepast willen zien.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:37 schreef ieniminimuis het volgende:
En iedereen heeft natuurlijk hun uitdraai van het Bevolkingsregister ingelijst hangen op een prominente plek zodat ze dagelijks de term moeder / vader kunnen bewonderen. Of zich dagelijks kunnen opheffen over het feit dat er ouder waaruit het kind kwam staat.
Neem aan dat de ouders hier ook alle overige dossiers waar hun kind in opgenomen is ook even sterk onder de loep nemen of er daar wel het juiste in staat? En neem de termen ouder 1 en ouder 2.
Dit dus. Gewoon walgelijk en daarmee negeren ze jouw waarde..quote:Op maandag 4 maart 2024 10:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat lopen mannen die zich vrouw voelen gewoon een vrouwen kleedkamer binnen waar vrouwen en meisjes zich aan het omkleden zijn.
En als vrouw zijnde mag je er niks van zeggen want dan word je gecanceld.
Ik denk dat hij zijn mening als een feit presenteert. Dat hij een man die eerst vrouw was altijd als een vrouw zal zien.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De Amerikaanse trans persoon Trystan Reese heeft samen met zijn man Biff Chaplow een kindje gekregen. Negen maanden lang droeg Trystan, die werd getransformeerd tot man, maar nog altijd een baarmoeder heeft, het jongetje bij zich.
Bron: RTLNieuws
Ah. En dat geldt niet voor een vrouw die gewoon moeder genoemd wil worden? Dat is geen opleggen van een 'neutrale' genderidentiteit?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat het een genderidentiteit oplegt aan mensen die dat niet zijn. Net als dat het kwetsend is als je als man constant als vrouw wordt aangesproken en andersom.
Ik beredeneer even vanuit hun perspectief want zelf heb ik geen gender issues of probleem met het woord moeder.
quote:
Tegen bekrompenheid kan ik niet fact checken, maar dank voor de heads up.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zijn mening als een feit presenteert. Dat hij een man die eerst vrouw was altijd als een vrouw zal zien.
Is het je al eens gebeurd?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat lopen mannen die zich vrouw voelen gewoon een vrouwen kleedkamer binnen waar vrouwen en meisjes zich aan het omkleden zijn.
En als vrouw zijnde mag je er niks van zeggen want dan word je gecanceld.
Dat zou mij niet verbazen. Die man zegt met over onderwerp letterlijk wat 99% van het volk denkt.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weer 2 zetels erbij in de volgende peiling:
[ x ]
Dat zijn de Diversity & Equity managers. En ja, die zijn er veel.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er een hoop mafklappers in die regionen rondlopen, die totaal wereldvreemd zijn en losgeslagen zijn van de samenleving en dit soort zaken als hun primaire taak zien, zaken waarvoor ze vechten, waarvoor ze zich vergelijken met verzetsstrijders uit de 2e wereldoorlog. Deze mensen maken deze foutjes niet "per ongeluk", nee ze maken deze foutjes bewust, want dit is wat ze willen.
Een vrouw dusquote:Op maandag 4 maart 2024 10:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De Amerikaanse trans persoon Trystan Reese heeft samen met zijn man Biff Chaplow een kindje gekregen. Negen maanden lang droeg Trystan, die werd getransformeerd tot man, maar nog altijd een baarmoeder heeft, het jongetje bij zich.
Bron: RTLNieuws
Geert gaat zich de komende dagen wel hierover druk maken.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weer 2 zetels erbij in de volgende peiling:
[ x ]
Dat is van secundair belang.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geert gaat zich de komende dagen wel hierover druk maken.
Hoe zit het met de formatie?
Vind ik wel.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon walgelijk en daarmee negeren ze jouw waarde..
En met gebalde vuisten op de toetsen rammen terwijl het zwart wordt voor de ogen.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:58 schreef Isdatzo het volgende:
PWOAH WEER LEKKER SCHUIMBEKKEN![]()
Oh het feestje gaat niet door nou ja maakt niet uit we gaan toch LEKKER SCHUIMBEKKEN
er zijn iets 80 miljoen leraren (of laat het 20 miljoen zijn), daar zal best wel eens iets gebeurd zijn, wat volgens de anti woke brigade onder woke terrorisme zal vallen of dat de rechterkant radicaliseert.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als… dan…
Nou zeker.quote:
Heb je het al eens meegemaakt dan?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Een paar extremen eisen gewoon dat je je als vrouw maar ongemakkelijk moet voelen.
En zulke schreeuwlelijkerd krijgen ook altijd hun zin.
Vind je nu zelf dat dit iets toevoegt?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En met gebalde vuisten op de toetsen rammen terwijl het zwart wordt voor de ogen.
Woedend!quote:Op maandag 4 maart 2024 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En met gebalde vuisten op de toetsen rammen terwijl het zwart wordt voor de ogen.
Ik woon daar gelukkig niet.quote:
Voel je je aangesproken?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je nu zelf dat dit iets toevoegt?
Bezoek een doorsnee campus van een universiteit aldaar en laat je verrassen.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als… dan…
Alsof dat gejanksmoel over woke dit, genderidentiteit dat, diversiteit zus, en inclusiviteit zo, etc. wel iets toevoegt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kom je er vaak ja?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezoek een doorsnee campus van een universiteit aldaar en laat je verrassen.
Nou nee, aangezien ik mijn mening steevast ook onderbouw.quote:
Moh als iemand niet zo helder was geweest om het te zien dan was het er door gekomen.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:58 schreef Isdatzo het volgende:
PWOAH WEER LEKKER SCHUIMBEKKEN![]()
Oh het feestje gaat niet door nou ja maakt niet uit we gaan toch LEKKER SCHUIMBEKKEN
Heb je dit nu tegen de voor- of tegenstanders ervan?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof dat gejanksmoel over woke dit, genderidentiteit dat, diversiteit zus, en inclusiviteit zo, etc. wel iets toevoegt.
Allebei. Maar in dit topic zie ik vooral die laatste groep.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je dit nu tegen de voor- of tegenstanders ervan?
Ze voelt zich een man, dat betekent niet dat dat ook zo is. Jullie presenteren jullie mening juist als een feit.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Tegen bekrompenheid kan ik niet fact checken, maar dank voor de heads up.
Loopt er al een D&I manager bij jullie rond?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Allebei. Maar in dit topic zie ik vooral die laatste groep.
Gaat er vooral om hoe iemand zich zelf voelt, niet?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:05 schreef BRAL het volgende:
[..]
Ze voelt zich een man, dat betekent niet dat dat ook zo is. Jullie presenteren jullie mening juist als een feit.
maar is dat niet gewoon puberaal gedram, wat gewoon hoort bij 16 tot 22 jarigen. E Net als dat dit in de jaren 60, 70 en 80 gebeurde. Alleen in de jaren 90,00 werden ouders ineens hip (moeders en dochters werden zogenaamd beste vrienden, vaders die hun zoons beste vriend werden, meegingen naar Lowlands, etc) En toen verzette de jeugd in de '10 en werden de ouderen weer "vreuger was al beter"?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezoek een doorsnee campus van een universiteit aldaar en laat je verrassen.
Geen idee. Waarschijnlijk?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Loopt er al een D&I manager bij jullie rond?
Gaan we daar de wet en de taal op baseren? Gevoel?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gaat er vooral om hoe iemand zich zelf voelt, niet?
Alle andere meningen doen er niet zo toe. Daar gaat het allemaal ook een beetje om.
Dan neem ik aan dat je daar ook van leer trekt wanneer ze met allerlei goedbedoelde adviezen komen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee. Waarschijnlijk?
Ik werk wel op zo'n vieswoke bolwerk, maar in mijn vakgroep krijgen we daar weinig van mee. Hoezo?
Soms. Maar meestal houd ik me gewoon met m'n vak bezig.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je daar ook van leer trekt wanneer ze met allerlei goedbedoelde adviezen komen.
Ophef en overdreven gedoe, enzo.
Gaat er een wet aangepast worden dan?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaan we daar de wet en de taal op baseren? Gevoel?
Links als iets gebeurt van in hun straatje past: Ophef, jongen... doe even rustig.. zo erg is het allemaal niet. Laat het gewoon toe.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je daar ook van leer trekt wanneer ze met allerlei goedbedoelde adviezen komen.
Ophef en overdreven gedoe, enzo.
Irrelevant; als gevoel het enige is wat er toe doet.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gaat er een wet aangepast worden dan?
Okay, ze zijn niet omgebouwd, want dan kunnen ze niet meer baren. Maar dan nog. Omdat er een klein groepje vrouwen zichzelf identificeert als man, zou de term 'moeder' moeten verdwijnen? Dus heel Nederland moet zich aanpassen aan deze mensen? Kunnen zij zich niet gewoon aanpassen aan hoe het nu eenmaal is?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Denk dat dit vooral gaat over niet-binaire vrouwen die zich niet identificeren met de term moeder. Of je daarvoor de letter van de wet moet aanpassen is een tweede maar om meteen uit te gaan van "omgebouwde vrouwen" is wel schrijnend moet ik zeggen.
Ach, de links/ rechts indeling van het hele leven komt er nu ook bij!!quote:Op maandag 4 maart 2024 11:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Links als iets gebeurt van in hun straatje past: Ophef, jongen... doe even rustig.. zo erg is het allemaal niet
Links als een puber iets rechts-edgelord post op instagram: BANHAMER HEROPVOEDINGSKAMP. WAAR GAAT HET HEEN MET HET LAND... EEN GROTE FASCISTENBENDE
Het gaat niet om acceptatie, de acceptatie is er op een paar uitzonderingen na al.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat het een groter probleem is in veel staten in de VS dat homoseksuelen niet geaccepteerd worden dan dat het op sommige plaatsen een beetje woke is, maar goed…
Progressief vs conservatief mag ook als je dat accurater vindt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, de links/ rechts indeling van het hele leven komt er nu ook bij!!
Je druk maken om gebeurtenissen die zich louter in je hoofd afspelen. Tja...quote:Op maandag 4 maart 2024 11:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Links als iets gebeurt van in hun straatje past: Ophef, jongen... doe even rustig.. zo erg is het allemaal niet. Laat het gewoon toe.
Links als een puber iets rechts-edgelord post op instagram: BANHAMER HEROPVOEDINGSKAMP. WAAR GAAT HET HEEN MET HET LAND... EEN GROTE FASCISTENBENDE
Dat zou iedereen moeten doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Soms. Maar meestal houd ik me gewoon met m'n vak bezig.
Een moeder is toch ook gewoon een ouder? Net als dat je in het OV ook een reiziger bent ongeacht je geslacht of gender? Dit is geen opleggen van een onjuiste genderidentiteit. Neutraal wel, maar sinds wanneer is dat verkeerd?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah. En dat geldt niet voor een vrouw die gewoon moeder genoemd wil worden? Dat is geen opleggen van een 'neutrale' genderidentiteit?
D&I is vooral gesubsidieerd activisme waar men werknemers mee lastig kan vallen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? D&I managen is ook een vak.
Omdat jij stelt dat het vooral te maken heeft met keuzevrijheid, hoe iemand zich wil noemen. Laat mensen dat dan ook zelf bepalen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een moeder is toch ook gewoon een ouder? Net als dat je in het OV ook een reiziger bent ongeacht je geslacht of gender? Dit is geen opleggen van een onjuiste genderidentiteit. Neutraal wel, maar sinds wanneer is dat verkeerd?
Daar is niet per definitie iets mis mee.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D&I is vooral gesubsidieerd activisme waar men werknemers mee lastig kan vallen.
Onze 'progressieven' hier:quote:Op maandag 4 maart 2024 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar is niet per definitie iets mis mee.
Ik weet niet of je kids hebt, zo wel dan ben jij Ouder die raak heeft geschoten.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een moeder is toch ook gewoon een ouder? Net als dat je in het OV ook een reiziger bent ongeacht je geslacht of gender? Dit is geen opleggen van een onjuiste genderidentiteit. Neutraal wel, maar sinds wanneer is dat verkeerd?
En wie zijn en willen dat dan precies?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:17 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Onze 'progressieven' hier:
[ afbeelding ]
Nee daarom stem ik ook links-progressief.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:18 schreef ToT het volgende:
Wel grappig steeds die reacties van "Heb je er zelf ooit last van gehad?"
Stem je zo ook met de verkiezingen? Alleen kijken naar dingen die jou direct in je eigen leven beïnvloeden? Dingen waar je persoonlijk mee te maken hebt gehad?
Hoezo zou een D&I manager iemand zijn die bij een bedrijf als bv Achmea of Shell met gesubsidieerd activisme werknemers lastig valt?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D&I is vooral gesubsidieerd activisme waar men werknemers mee lastig kan vallen.
Iedereen die woorden met alleen maar hoofdletters hier post.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wie zijn en willen dat dan precies?
Je begrijpertje is stuk zo te zien. Jij en etto maken je (op dit forum) regelmatig ook druk om dingen die zich vooral in je hoofd afspelen. Alleen omdat het iets is wat jij gevaarlijk en zorgwekkend vind moeten we het serieus nemen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je druk maken om gebeurtenissen die zich louter in je hoofd afspelen. Tja...
Etto? Dat had ik nóóit verwacht.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Iedereen die woorden met alleen maar hoofdletters hier post.
quote:
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewuste intolerantie en privilege' dan wel het 'slachtofferschap' van personeel puur op basis van vaststaande eigenschappen?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoezo zou een D&I manager iemand zijn die bij een bedrijf als bv Achmea of Shell met gesubsidieerd activisme werknemers lastig valt?
Je verzint iets, en je maakt je er vervolgens druk om. Je comeback wanneer je daarop wordt gewezen: mimimi jij doet het óóóówóóók.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je begrijpertje is stuk zo te zien. Jij maakt je (op dit forum) regelmatig ook druk om dingen die zich vooral in je hoofd afspelen. Alleen omdat het iets is wat jij gevaarlijk en zorgwekkend vind moeten we het serieus nemen.
Dat is je enige kwalificatie. Een subjectieve. Jij vindt iets zorgwekkend dus... moet het gravitas krijgen. Vind je iets niet zorgwekkend.. dan moeten mensen zich niet zo druk maken.
Het is hypocriet.
Dat hele D&I is bij elkaar verzonnen activisme.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je verzint iets, en je maakt je er vervolgens druk om. Je comeback wanneer je daarop wordt gewezen: mimimi jij doet het óóóówóóók.
Nou, oké joh.
Ik zit niet meer bij zo'n grote werkgever maar ik zag eigenlijk vooral goede ondersteuning voor mensen met een handicap. Ik denk eigenlijk dat je de invloed op de werkvloer van dit soort functies binnen grote bedrijven toch een beetje overschat. Binnen de overheid zal dat anders liggen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewust intolerantie en privilege' dan wel 'slachtofferschap' puur op basis van vaststaande eigenschappen?
Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar ee hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Diversiteits-aannames enzo. Uitspraken als "De meest geschikte persoon voor de vacature aannemen" als micro-agressie zien enz.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewuste intolerantie en privilege' dan wel het 'slachtofferschap' van personeel puur op basis van vaststaande eigenschappen?
Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar een hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Dat niet alleen. Jij bent een vrouw en je voelt je ook als vrouw en dan komen er mensen/regels/veranderingen die zeggen "nou dat is niet meer van deze tijd". Alsof je jezelf niet meer mag zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Een paar extremen eisen gewoon dat je je als vrouw maar ongemakkelijk moet voelen.
En zulke schreeuwlelijkerd krijgen ook altijd hun zin.
Dat is dan ook van een totaal andere orde dan waar men zich thans mee bezighoudt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik zit niet meer bij zo'n grote werkgever maar ik zag eigenlijk vooral goede ondersteuning voor mensen met een handicap. Ik denk eigenlijk dat je de invloed op de werkvloer van dit soort functies binnen grote bedrijven toch een beetje overschat. Binnen de overheid zal dat anders liggen.
Wel zijn grote bedrijven hyperbewust van wie ze in de marketing campagnes inzitten, dat is overduidelijk wel bewust heel divers gericht. Maar goed, dat is hun doelgroep vaak ook.
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijvenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat jij stelt dat het vooral te maken heeft met keuzevrijheid, hoe iemand zich wil noemen. Laat mensen dat dan ook zelf bepalen.
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in wezen niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.quote:En moederschap vergelijken met het reizen in een trein... ja, dan snap ik wel dat we dit allemaal weer heel normaal moeten vinden, wenselijk zelfs.
En voor je het weet krijg je zoals bij Disney dat alles doorspekt moet zijn van propaganda, en dat ze een "walk-out" organiseren als je niet aan hun eisen tegemoet komt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hele D&I is bij elkaar verzonnen activisme.
Groot verschil: die meuk krijgt subisidie en een podium.
Precies, helemaal prima dat voor wie dat wenst de mogelijkheid er is om zich niet als moeder te laten registreren.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik las dat het om een fout gaat, opgelost
Verder denk ik dat het absoluut zo is dat we op individueel niveau wensen moeten kunnen respecteren. Iemand die als vrouw is geboren en nu man genoemd wil worden, daarbij mag je best wat rekening houden zoals bij ieders persoonlijke voorkeur. Ook al zou ik daar anders over denken, dat zit meer in een sociale omgang.
Maar ik vind niet dat we de grote gemene deler op administratief niveau moeten aanpassen omdat er een 0.x of 0.00x aan uitzonderingen op de regel is.
Juist, die wet is er dus ook voor vrouwen die zich gewoon moeder willen noemen. En bij de meeste moeders gaat het wel wat verder dan "het is traditie dat ik mezelf moeder voel".quote:Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijven" is geen argument.
[..]
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in weze niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.
Die moet dat zeggen, op straffe van op een zijspoor te worden gezet. Het is niet alsof ze nou echt een vak beheerst.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Marieke Elsinga was het er vanochtend op de radio wel mee eens hoor.. "ja niks mis mee, ik heb er geen last van.."![]()
![]()
![]()
Wat verzin ik? Mijn eerste post hier is op basis van inmiddels 17 jaar fok posts lezen van jan en alleman.quote:
Ik identificeer me als man dus ik kan simpelweg zeggen man en vader. Maar idd ben ik ook een ouder die raak heeft geschotenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kids hebt, zo wel dan ben jij Ouder die raak heeft geschoten.
Er is inderdaad totaal geen woke infiltratie in bedrijven, media, overheid en onderwijs gaande. Al die D&I taskforces zijn hersenspinsels.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik zie dat iedereen hier weer lekker achter de feiten aan loopt Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'
Dus schuimbekkers onder ons: lik het schuim rond je mond weg en slik het door.
Het is zorgwekkend dat de mensen achter het stuur al dit soort dingen in hun kop halen. Dus nee jij gaat niet even bepalen wanneer mensen zich wel of niet zorgen maken over dit soort dingen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik zie dat iedereen hier weer lekker achter de feiten aan loopt Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'
Dus schuimbekkers onder ons: lik het schuim rond je mond weg en slik het door.
Het is tegenwoordig al racistisch volgens sommigen om niet een 'witte' man genoemd te willen worden. Woke is zo innerlijk tegenstrijdig als maar kan.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is wat mij zo opvalt: steeds maar benadrukken dat het gaat om 'sensitiviteit' om hoe mensen genoemd willen worden, maar dat gaat allemaal niet op wanneer de meerderheid stelt 'moeder' of 'vrouw' genoemd te willen worden. Het wordt niet eens gevraagd!
Wordt nu lekker weggemoffeld onder "foutje, bedankt" inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is wel overduidelijk een leugen.
Dat dus. Als ik zeg dat ik een vrouw ben en me vrouw voel dan ben ik een hater.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Jij bent een vrouw en je voelt je ook als vrouw en dan komen er mensen/regels/veranderingen die zeggen "nou dat is niet meer van deze tijd". Alsof je jezelf niet meer mag zijn.
Net als mensen roepen dat kinderen genderneutraal opgevoed moeten worden. In mijn ogen mogen kinderen dan niet meer zichzelf zijn.
In de VS is er al een backlash gaande; dat gaat hier ook gebeuren.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig al racistisch volgens sommigen om niet een 'witte' man genoemd te willen worden. Woke is zo innerlijk tegenstrijdig als maar kan.
Maar ook echt wel op zijn retour. Hand overspeeld en nu is ieder normaal denkend mens er wel klaar mee.
Ik vind jouw houding, alles is mis in dit land, één van de grootste problemen van de huidige tijd.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit land is collectief ziek en volledig de weg kwijt.
Zijn er landen die dat niet zijn? En zo ja: welke?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In Amerika kun je je geslacht aan laten passen in de basis administratie. Zullen we de gegevens van deze administratie gewoon als leidend beschouwen in plaats van jouw mening?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:05 schreef BRAL het volgende:
[..]
Ze voelt zich een man, dat betekent niet dat dat ook zo is. Jullie presenteren jullie mening juist als een feit.
foutjequote:
Wokeness bijt elkaar onderling idd behoorlijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig al racistisch volgens sommigen om niet een 'witte' man genoemd te willen worden. Woke is zo innerlijk tegenstrijdig als maar kan.
Maar ook echt wel op zijn retour. Hand overspeeld en nu is ieder normaal denkend mens er wel klaar mee.
Dat valt wel mee. Het gros van Nederland moet niks van woke hebben; dit gedram kan nog even duren maar geheid dat het een keer klaar is en ook deze hype weer overwaait.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het westen in het algemeen, niet alleen dit land.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
tegen die tijd is er al blijvende schade aangerichtquote:Op maandag 4 maart 2024 11:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
el mee. Het gros van Nederland moet niks van woke hebben; dit gedram kan nog even duren maar geheid dat het een keer klaar is en ook deze hype weer over
Die houding mag je vinden. Ik vind die houding van de progressievelingen juist heel verkeerd en extremistisch. Het hele land met de structuren waarop het gebouwd is, is verkeerd en moet tot op de grond toe verbouwd worden. Het heeft gewoon iets heel radicaals.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind jouw houding, alles is mis in dit land, één van de grootste problemen van de huidige tijd.
Het 'probleem' is wel de verder oplopende polarisatie in dit land. Kan onderliggend wel echt mee gaan spelen in dit alles.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het gros van Nederland moet niks van woke hebben; dit gedram kan nog even duren maar geheid dat het een keer klaar is en ook deze hype weer overwaait.
Passief toekijken zorgt er voor dat langzaam maar zeker van alles onopvallend verandert tot het over jouw persoonlijke grenzen heen is gegaan, en dan is het te laat om het nog terug te draaien. Sterker nog; het blijft maar doorgaan.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
tegen die tijd is er al blijvende schade aangericht
De wokies van vandaag zijn de fascisten van morgen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Wokeness bijt elkaar onderling idd behoorlijk.
Zo worden (in Canada en Amerika) her en der lesbische organisaties verboden als ze alleen biologische vrouwen willen toelaten.
Dus jij mag jezelf een man en vader noemen en vrouwen moeten alles maar accepteren en zichzelf anders gaan noemen omdat ze anders transfoob zijn?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik identificeer me als man dus ik kan simpelweg zeggen man en vader. Maar idd ben ik ook een ouder die raak heeft geschoten. En een verwekker.
Mooi he.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dus jij mag jezelf een man en vader noemen en vrouwen moeten alles maar accepteren en zichzelf anders gaan noemen omdat ze anders transfoob zijn?
Dit ja, het is nooit genoeg wat je doet.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De wokies van vandaag zijn de fascisten van morgen.
Zie J.K. Rowling, ooit een voorbeeldfeminist, tegenwoordig uitgekotst door de woke trollen.
Dat is het probleem met progressivisme, je moet steeds een stapje verder gaan om het te blijven.
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:39 schreef Danny het volgende:
[..]
foutje
ja, iemand liet zijn koffie vallen op het toetsenbord en TOEVALLIG kwam daaruit de tekst "de term 'moeder' zullen we veranderen in 'ouder uit wie het kind geboren is'" uit. Ik geef toe, de kans dat precies DAT eruit komt als je random op je toetsenbord in slaap valt is klein, maar niet nul.
Dat bedoelde ik met dat het steeds verder en extremer moet, woke heeft namelijk geen einddoel, maar leeft op systematisch zoeken naar problemen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja, het is nooit genoeg wat je doet.
Als je dit niet doet, ben je een -ist of -foob. En als je dat wel doet, moet je de volgende stap ook doen.
Dit is niet de 1ste x ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:39 schreef Danny het volgende:
[..]
foutje
ja, iemand liet zijn koffie vallen op het toetsenbord en TOEVALLIG kwam daaruit de tekst "de term 'moeder' zullen we veranderen in 'ouder uit wie het kind geboren is'" uit. Ik geef toe, de kans dat precies DAT eruit komt als je random op je toetsenbord in slaap valt is klein, maar niet nul.
Als in het vervolg alleen nog maar 'ouder' gebruikt wordt voor vaders en moeders heb je een punt. Echter, hier ging het om 'ouder waar het kind uit is geboren'. Daar is gewoon een woord voor en dat is 'moeder'.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat moet je doen? Een normale discussie opstarten is er niet bij, zodra je begint ben je racist, fascist, transfoob of vrouw onvriendelijk. Het westen begint zo gepolariseerd te raken dat we niet meer in gesprek met elkaar gaan. En dat is gevaarlijk, want als mensen niet meer praten heeft de geschiedenis geleerd dat de kans op geweld vele malen groter wordt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Passief toekijken zorgt er voor dat langzaam maar zeker van alles onopvallend verandert tot het over jouw persoonlijke grenzen heen is gegaan, en dan is het te laat om het nog terug te draaien. Sterker nog; het blijft maar doorgaan.
Zwarte Piet als voorbeeld blijven noemen is een dooddoener, net als moskeeën die hun oproep tot gebed met hoog volume door de wijk laten horen. Dit laatste is nog lang niet de norm, maar wint her en der wel terrein.
Maar hee: het is de schuld van een verveelde journalist die 's nachts ff boos wilde doen of zo!quote:
Wat je moet doen? Ook hier, wanneer de usual suspects weer met hun bagatellisering-schuimbek reacties komen blijven reageren met inhoud.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat moet je doen? Een normale discussie opstarten is er niet bij, zodra je begint ben je racist, fascist, transfoob of vrouw onvriendelijk. Het westen begint zo gepolariseerd te raken dat we niet meer in gesprek met elkaar gaan. En dat is gevaarlijk, want als mensen niet meer praten heeft de geschiedenis geleerd dat de kans op geweld vele malen groter wordt.
Dit geldt ook voor populisten.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met dat het steeds verder en extremer moet, woke heeft namelijk geen einddoel, maar leeft op systematisch zoeken naar problemen.
Voet bij stuk houden, maar de pest is dat bij iedereen de grenzen anders liggen en die woke mob erg luidruchtig is en graag mensen en instanties aan de schandpaal nagelt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat moet je doen? Een normale discussie opstarten is er niet bij, zodra je begint ben je racist, fascist, transfoob of vrouw onvriendelijk. Het westen begint zo gepolariseerd te raken dat we niet meer in gesprek met elkaar gaan. En dat is gevaarlijk, want als mensen niet meer praten heeft de geschiedenis geleerd dat de kans op geweld vele malen groter wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |