Hoe heb jij dat dan gedaan? Je bent in Slowakije geweest en hebt daar met 'mensen op straat' gepraat over of ze graag bij Rusland of niet willen horen? En dat zou dan wel representatief zijn in vergelijking met wat mij vermeend wijs gemaakt zou worden?quote:Op zondag 3 maart 2024 21:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen landelijk onderzoek gehouden ofzo.
Ga zelf eens wat landen bezoeken en met de lokale bevolking praten.
Dan zal je zien dat het vaak niet overeen komt met wat je hier wijs gemaakt wordt.
Ik heb daar gewerkt op meerdere plekken en wat relaties gehad.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoe heb jij dat dan gedaan? Je bent in Slowakije geweest en hebt daar met 'mensen op straat' gepraat over of ze graag bij Rusland of niet willen horen? En dat zou dan wel representatief zijn in vergelijking met wat mij vermeend wijs gemaakt zou worden?
Wat ons wijs wordt gemaakt is dat het allen Slavische volkeren zijn.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen landelijk onderzoek gehouden ofzo.
Ga zelf eens wat landen bezoeken en met de lokale bevolking praten.
Dan zal je zien dat het vaak niet overeen komt met wat je hier wijs gemaakt wordt.
NAVO militairen lopen er al vanaf het begin.quote:
NAVO troepen zullen nooit de grens met Rusland oversteken of zelfs maar iets afschieten met een doelwit in Rusland. Dat de NAVO, de EU en de VS Oekraïne helpt met de verdediging van hun land was allang bekend.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
NAVO militairen lopen er al vanaf het begin.
Maar zie jij graag dat de NAVO zich actief gaat bemoeien met de oorlog?
En dat het dus een oorlog tussen NAVO landen en Rusland gaat worden.
Nou weet je wat het gekke is? En ik kan niet spreken voor anderen hier want dit is wat een Duitse collega van mij steeds blijft herhalen. Hij hoopt serieus dat de NAVO zich heel snel in dit conflict gaat melden om Putin een kopje kleiner te maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou hier komt weer een potje mierenneukenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat het alleen maar een voedingsbodem is voor escalatie, maar goed. Ook weer een mening. Tuurlijk ben ik ook voor het verdedigen van het grondgebied van een soeverein land. Maar in hoeverre je het laat doorslaan? Dat is een 2e vraag, je loopt natuurlijk wel kans op een escalatie van jewelste en las gisteren nog dat Rusland's motivatie om kernkoppen in te zetten lager ligt dan verwacht was. Hoeveel levens?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat Britse soldaten bewust naar Oekraïne gestuurd worden om actief deel te nemen aan de oorlog is wel nieuw. Een goede zaak in mijn ogen, jammer alleen dat dat nu openlijk bekend is geworden vanwege dat Duitse lek.
Ja is net als met corona, iedereen is ineens een kennerquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou weet je wat het gekke is? En ik kan niet spreken voor anderen hier want dit is wat een Duitse collega van mij steeds blijft herhalen. Hij hoopt serieus dat de NAVO zich heel snel in dit conflict gaat melden om Putin een kopje kleiner te maken.
Ik snap hem niet zo, net als dat ik iedereen niet snap die een WW3 als einde van Rusland ziet. Tegen welke kosten aan levens aan alle zijde..
Tja, lijkt hier soms wel alsof we al in oorlog zijn en we onze kelders klaar moeten makenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja is net als met corona, iedereen is ineens een kenner
Sprak laatst tijdens de lunch een stel van die manager types, slimme jongens, hoog geleid, heel de dag vergaderen over hoe ze hun medewerkers kunnen naaien zonder dat die boos worden etc
Hey sp3c, we gaan naar een oorlogseconomie man, wat zou dat voor ons bedrijf betekenen???
Niks, we gaan niet naar een oorlogseconomie
Waaaaaat, wat is daar dan nog voor nodig??????
OORLOG stelletje godse randdebielen
En sommigen hier hebben meer ervaring met een oorlog dan de meesten, mijn moment of fame was in een paintball area waar ik met mijn dikke reet lag zonder ammo en geen backup meer en compleet bont en blauw geschoten werd... Happy times, biertje erna...quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sprak laatst tijdens de lunch een stel van die manager types, slimme jongens, hoog geleid, heel de dag vergaderen over hoe ze hun medewerkers kunnen naaien zonder dat die boos worden etc
Hey sp3c, we gaan naar een oorlogseconomie man, wat zou dat voor ons bedrijf betekenen???
Misschien laat iedereen zich beetje teveel opjagenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het zal de meesten van jullie verbazen maar dit hoor ik vaker mensen!quote:
Militairen UIT NAVO landen danquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou hier komt weer een potje mierenneuken
Er zijn geen NAVO militairen in Oekraïne, nu niet, nooit geweest en waarschijnlijk gaan die er ook niet komen
Er zijn Britse militairen net zoals er ook Nederlandse militairen maar dat is onder de eigen vlag in samenwerking met of op verzoek van de Oekraïners
Inzet onder de NAVO vlag is goedkeuring van alle lidstaten voor nodig en dat is altijd een openbare beslissing
En ? Hoeveel "stapjes" zijn er nog over ?quote:
ja ieder land moet bijdragenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef Candymannetje het volgende:
Als iets een NAVO missie is dan wilt dat toch niet zeggen dat alle NAVO landen aanwezig zijn?
Ze moeten enkel toestemming geven.
Nee denk niet dat ze daar zelfs nog maar gerakenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NAVO troepen zullen nooit de grens met Rusland oversteken
Nou met wat er tegenwoordig allemaal bovenkomt zou ik van niets meer verbaasd zijn.quote:of zelfs maar iets afschieten met een doelwit in Rusland.
En dan wenen als hij het wel waarmaakt ?quote:Dat de NAVO, de EU en de VS Oekraïne helpt met de verdediging van hun land was allang bekend.
Poetin heeft wel 100 keer gewaarschuwd dat bepaalde hulp zou leiden tot escalatie en dat heeft hij nog nooit waargemaakt.
Dat het geweten is bedoel jequote:Dat Britse soldaten bewust naar Oekraïne gestuurd worden om actief deel te nemen aan de oorlog is wel nieuw.
Waarom jammer dat het bekend is? Zijn ze bang voor represailles mss ?quote:Een goede zaak in mijn ogen, jammer alleen dat dat nu openlijk bekend is geworden vanwege dat Duitse lek.
Ze zijn er al een tijdje hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NAVO troepen zullen nooit de grens met Rusland oversteken of zelfs maar iets afschieten met een doelwit in Rusland. Dat de NAVO, de EU en de VS Oekraïne helpt met de verdediging van hun land was allang bekend.
Poetin heeft wel 100 keer gewaarschuwd dat bepaalde hulp zou leiden tot escalatie en dat heeft hij nog nooit waargemaakt.
Dat Britse soldaten bewust naar Oekraïne gestuurd worden om actief deel te nemen aan de oorlog is wel nieuw. Een goede zaak in mijn ogen, jammer alleen dat dat nu openlijk bekend is geworden vanwege dat Duitse lek.
quote:The UK is among a number of countries with military special forces operating inside Ukraine, according to one of dozens of documents leaked online.
It confirms what has been the subject of quiet speculation for over a year.
The leaked files, some marked "top secret", paint a detailed picture of the war in Ukraine, including sensitive details of Ukraine's preparations for a spring counter-offensive.
The US government says it is investigating the source of the leak.
According to the document, dated 23 March, the UK has the largest contingent of special forces in Ukraine (50), followed by fellow Nato states Latvia (17), France (15), the US (14) and the Netherlands (1).
The document does not say where the forces are located or what they are doing.
The numbers of personnel may be small, and will doubtless fluctuate. But special forces are by their very nature highly effective. Their presence in Ukraine is likely to be seized upon by Moscow, which has in recent months argued that it is not just confronting Ukraine, but Nato as well.
Precies, Rusland wil Oekraïne innemen en het Westen moet zijn bek houden anders is het escalatie.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:07 schreef Wantie het volgende:
[ x ]
Medvedev over de toekomst van Oekraïne.
Ik zie mogelijkheden voor vredesonderhandelingen...
-Opbokken met naamsverbasteringen-quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dan wenen als hij het wel waarmaakt ?
Rusland grenst aan de NAVO.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee denk niet dat ze daar zelfs nog maar geraken
[..]
Dan kan het nog steeds zo zijn dat er niets gebeurd.quote:Nou met wat er tegenwoordig allemaal bovenkomt zou ik van niets meer verbaasd zijn.
Het zou zelfs door Oekraine kunnen georchestreerd worden in de hoop een reactie van Rusland uit te lokken zodat ze hier eindelijk hun art5 kunnen inroepen.
[..]
Net suggereerde je nog dat ze dat hopen.quote:En dan wenen als hij het wel waarmaakt ?
[..]
Dus geen geween als Rusland de oorlog escaleert.quote:Dat het geweten is bedoel je
[..]
Waarom jammer dat het bekend is? Zijn ze bang voor represailles mss ?
Ach ze doen maar, maakt toch weinig verschil...
quote:Premier Oekraïne: "Hebben miljardensteun nooit gekregen"
De Oekraïense premier Denys Sjmyhal heeft maandag gezegd dat zijn land 16 miljard euro aan hulp die werd verzameld tijdens twee donorconferenties in Warschau in 2022 niet heeft ontvangen.
"Deze fondsen zijn verzameld. Volgens onze informatie, meer dan 10 miljard op de eerste conferentie en meer dan 6 miljard op de tweede", zei Sjmyhal op een persconferentie in Kiev, nu zijn land zich zorgen maakt over de verminderde steun van het westen.
Volgens hem werden de fondsen bijeengebracht door Polen, met de Europese Commissie. "We weten niet wat er met de fondsen is gebeurd. Hoe zijn ze besteed, wat hebben ze ondersteund? Oekraïne heeft niets ontvangen", aldus de regeringsleider.
In de nasleep van de Russische invasie van Oekraïne in februari 2022 kondigde het westen aan tientallen miljarden euro's vrij te maken ter ondersteuning van Kiev. Begin april 2022 kondigde de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, in Warschau aan dat een internationale inzamelingsactie inderdaad 10,1 miljard euro had opgebracht. De Poolse regering kondigde vervolgens aan dat een donorconferentie in Warschau meer dan 6,3 miljard euro had opgebracht voor humanitaire hulp aan Oekraïne.
https://www.hln.be/buiten(...)sche-agent~abf3138b/
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
quote:If Ukraine falls, NATO will have to fight Russia — Secretary Austin
(vanaf 1:57:52)
Tja, niet veel meer nee. De oorlog neemt steeds grotere vormen aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ? Hoeveel "stapjes" zijn er nog over ?
Want geen enkele lijkt iets op te leveren.
Tenzij meer verlies voor Oekraine.
Plus dat het westen Oekraïne ernstig beperkt in het verdedigen, door de voorwaarde te stellen dat geleverde wapens niet gebruikt mogen worden voor doelen op Russisch grondgebied.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, niet veel meer nee. De oorlog neemt steeds grotere vormen aan.
Maar dat is toch echt aan Rusland te danken en niet aan het Westen.
Het is Rusland dat als enige overgestapt is op een volledige oorlogseconomie. En het zijn
de Russen die zoveel mogelijk mannen rekruteert om hun buurland aan te vallen met ongelofelijk
veel eigen burgers die een zekere dood tegemoet worden gestuurd. En het is Rusland dat
in het buitenland aan het stoken is om ook daar een conflict uit te lokken. En Rusland dat voortdurend en openlijk aan het dreigen is dat ze andere landen binnen willen vallen na Oekraïne of dreigen kernwapens tegen andere landen als Oekraïne in te zetten.
Het Westen/de NAVO hebben daarentegen alleen maar aangegeven dat het voor hun onacceptabel is dat
Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen. Iedere keer geven ze expliciet aan dat ze nooit de intentie hebben om Rusland zelf binnen te vallen en dat ze ook niet accepteren dat Oekraïne dat gaat doen.
En toch blijft Rusland ook na jaren oorlog voeren hun agressie beleid volhouden waardoor het Westen wel genoodzaakt is om er telkens weer een schepje bovenop te doen. Helaas.
Het verlies neemt steeds grotere vormen aanquote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tja, niet veel meer nee. De oorlog neemt steeds grotere vormen aan.
Mja... ja en neequote:Maar dat is toch echt aan Rusland te danken en niet aan het Westen.
Is dat zo ?quote:Het is Rusland dat als enige overgestapt is op een volledige oorlogseconomie.
Zijn daar onafhankelijke cijfers van ?quote:En het zijn de Russen die zoveel mogelijk mannen rekruteert om hun buurland aan te vallen met ongelofelijk veel eigen burgers die een zekere dood tegemoet worden gestuurd.
Zo is deze oorlog ook tot stand gekomen, zij het van de andere kant.quote:En het is Rusland dat in het buitenland aan het stoken is om ook daar een conflict uit te lokken.
We lachen toch met het russische leger dat blijkbaar niet eens voorbij Oekraine raakt? Dus beetje onzin tochquote:En Rusland dat voortdurend en openlijk aan het dreigen is dat ze andere landen binnen willen vallen na Oekraïne
Een gewaarschuwd man/vrouw/het/onzijdig/xxx is er 2 waard.quote:of dreigen kernwapens tegen andere landen als Oekraïne in te zetten.
Tijden veranderenquote:Iedere keer geven ze expliciet aan dat ze nooit de intentie hebben om Rusland zelf binnen te vallen en dat ze ook niet accepteren dat Oekraïne dat gaat doen.
quote:Kyiv has right to strike Russian targets ‘outside Ukraine’, says Nato chief
https://www.ft.com/content/175bd28f-1eb8-4f57-9cf4-110cca055747
En telkens het westen er "een schepje" bovenop doet, vallen er weer meer oekrainse slachtoffers (en ja ook russische) en verliest Oekraine steeds meer grondgebied.quote:En toch blijft Rusland ook na jaren oorlog voeren hun agressie beleid volhouden waardoor het Westen wel genoodzaakt is om er telkens weer een schepje bovenop te doen. Helaas.
Lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het verlies neemt steeds grotere vormen aan
[..]
Nee, Rusland kan vandaag stoppen en zich terug trekken.quote:Mja... ja en nee
Rusland is de oorlog gestart en het westen keeps him going.
[..]
Hoezo ga je er van uit dat Zelensky dat gezegd heeft?quote:Is dat zo ?
Wat is een volledige oorlogseconomie ?
[..]
Zijn daar onafhankelijke cijfers van ?
Of geloof je Zelensky op zijn woord ?
[..]
Nope, de andere kant heeft niet in Rusland lopen stoken.quote:Zo is deze oorlog ook tot stand gekomen, zij het van de andere kant.
[..]
Niet genoeg.quote:We lachen toch met het russische leger dat blijkbaar niet eens voorbij Oekraine raakt? Dus beetje onzin toch
[..]
Een gewaarschuwd man/vrouw/het/onzijdig/xxx is er 2 waard.
Het Westen/de NAVO hebben daarentegen alleen maar aangegeven dat het voor hun onacceptabel is dat
Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen.
[..]
Tijden veranderen
[..]
[..]
En telkens het westen er "een schepje" bovenop doet, vallen er weer meer oekrainse slachtoffers (en ja ook russische) en verliest Oekraine steeds meer grondgebied.
Helpen we Oekraine dan eigenlijk wel ?
Maar dat wordt dus stoken genoemdquote:En te bedenken dat al het geld dat erin gepompt werd, gebruikt had kunnen worden om Oekraine te doen groeien naar EU-lidmaatschap, economische groei, anti-corruptiebeleid en meer westers gezind te worden
Dat is het niet.quote:, maar wel zonder een VS militair bolwerk te zijn.
Nou, het verwijt is dat het westen te fanatiek bezig was om Oekraïene naar zich toe te trekken, met als gevolg dat Rusland nu Oekraïne annexeert.quote:Maar wie maalde om Oekraine toen het (nog) niet gebruikt kon worden voor een proxy-oorlog tegen aartsvijand Rusland ...
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het verlies neemt steeds grotere vormen aan
[..]
Mja... ja en nee
Rusland is de oorlog gestart en het westen keeps him going.
[..]
Is dat zo ?
Wat is een volledige oorlogseconomie ?
[..]
Zijn daar onafhankelijke cijfers van ?
Of geloof je Zelensky op zijn woord ?
[..]
Zo is deze oorlog ook tot stand gekomen, zij het van de andere kant.
[..]
We lachen toch met het russische leger dat blijkbaar niet eens voorbij Oekraine raakt? Dus beetje onzin toch
[..]
Een gewaarschuwd man/vrouw/het/onzijdig/xxx is er 2 waard.
Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen.
[..]
Tijden veranderen
[..]
[..]
En telkens het westen er "een schepje" bovenop doet, vallen er weer meer oekrainse slachtoffers (en ja ook russische) en verliest Oekraine steeds meer grondgebied.
Helpen we Oekraine dan eigenlijk wel ?
En te bedenken dat al het geld dat erin gepompt werd, gebruikt had kunnen worden om Oekraine te doen groeien naar EU-lidmaatschap, economische groei, anti-corruptiebeleid en meer westers gezind te worden, maar wel zonder een VS militair bolwerk te zijn.
Maar wie maalde om Oekraine toen het (nog) niet gebruikt kon worden voor een proxy-oorlog tegen aartsvijand Rusland ...
Until the last Ukrainian.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ? Hoeveel "stapjes" zijn er nog over ?
Want geen enkele lijkt iets op te leveren.
Tenzij meer verlies voor Oekraine.
Hoe dan ook, Rusland heeft het volste recht om Oekraïene te annexeren, dus daarover zeggen we verder niets...quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Of totdat de elite genoeg heeft verdient.
Maar dat kan nog wel even duren
Is er ook bekend waarom ze ontslag heeft genomen?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:56 schreef UncleScorp het volgende:
Lol Victoria Nuland geeft haar "ontslag".
Einde project Ukraine, miss "fuck Europe".
Nee nog niets over gevonden.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is er ook bekend waarom ze ontslag heeft genomen?
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:56 schreef UncleScorp het volgende:
Lol Victoria Nuland geeft haar "ontslag".
Einde project Ukraine, miss "fuck Europe".
Is ze een rat dan? En zo ja, waarom?quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee nog niets over gevonden.
Ik geloof dat ze ook maar 62 is dus nog niet de pensioenleeftijd, zeker niet in de VS politiek![]()
Mss daarmee dat ze recent nog in Kiev was ? Weer lekkere koekjes![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze niet wil aanblijven tot de afloop van dit debacle.
Ratten verlaten het zinkende schip.
Welk debacle, en welk zinkend schip?quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee nog niets over gevonden.
Ik geloof dat ze ook maar 62 is dus nog niet de pensioenleeftijd, zeker niet in de VS politiek![]()
Mss daarmee dat ze recent nog in Kiev was ? Weer lekkere koekjes![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze niet wil aanblijven tot de afloop van dit debacle.
Ratten verlaten het zinkende schip.
Frankrijk begint wel ineens meer te leveren!quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit heeft ook niet de fophef gegenereerd waarop gehoopt werd, nietwaar?![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is balen, want hoe meer wapens Oekraïne krijgt, des te langer duurt het voordat Rusland Oekraïne heeft geannexeerd, des te meer slachtoffers dat kost...quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk begint wel ineens meer te leveren!
hm, hmmm!
Ok manquote:Op donderdag 7 maart 2024 08:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is balen, want hoe meer wapens Oekraïne krijgt, des te langer duurt het voordat Rusland Oekraïne heeft geannexeerd, des te meer slachtoffers dat kost...
Er gaan blijkbaar geruchten dat ze "ontslagen" zou zijn. Wat ntl niet zomaar zou gebeuren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou haar aanstelling tot oorlog in Europa leiden?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er gaan blijkbaar geruchten dat ze "ontslagen" zou zijn. Wat ntl niet zomaar zou gebeuren.
Mss worden er nu pionnetjes verzet om bepaalde posities te versterken vóór de aankomende verkiezingen?
Mss wordt ze wel kandidaat voor secretaris -generaal van de NATO?
Dan hebben wij hier het laatste nog niet gezien van oorlog...
Fuck Europe
Zeker als ze gaat samenwerken met Mark 'het is onze oorlog' Rutte.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er gaan blijkbaar geruchten dat ze "ontslagen" zou zijn. Wat ntl niet zomaar zou gebeuren.
Mss worden er nu pionnetjes verzet om bepaalde posities te versterken vóór de aankomende verkiezingen?
Mss wordt ze wel kandidaat voor secretaris -generaal van de NATO?
Dan hebben wij hier het laatste nog niet gezien van oorlog...
Fuck Europe
En welke functie zouden beide personen hebben in jouw hypothetische situatie?quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeker als ze gaat samenwerken met Mark 'het is onze oorlog' Rutte.
we zullen zien als het oorlog wordt/isquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:43 schreef sp3c het volgende:
De secretaris generaal is een veredelde woordvoerder, die kan in zijn of haar eentje heel erg weinig
Bovendien gaat Frankrijk niet voorstellen zolang de supreme allied commander per definitie een Amerikaan is
Ja, het is nu nog een speciale militaire operatie.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
we zullen zien als het oorlog wordt/is
Nee als het oorlog is komt het niet door de secretaris generaal, dat kan niet, dat gaan wie niet zien, die verantwoordelijkheid komt simpelweg niet bij de functie kijkenquote:Op donderdag 7 maart 2024 16:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
we zullen zien als het oorlog wordt/is
Ik snap je punt maar hoe meer oorloghitsers bij elkaar hoe groter de kans op oorlog.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee als het oorlog is komt het niet door de secretaris generaal, dat kan niet, dat gaan wie niet zien, die verantwoordelijkheid komt simpelweg niet bij de functie kijken
Ligt er een beetje aan op welke plek ze zitten lijkt mequote:Op donderdag 7 maart 2024 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar hoe meer oorloghitsers bij elkaar hoe groter de kans op oorlog.
#hetnieuweoffensiefquote:Het Oekraïense leger is van plan om later dit jaar tegenoffensieve operaties uit te voeren. Dat zei een militaire topcommandant woensdag.
,,We zullen de situatie op het slagveld binnenkort stabiliseren en al het mogelijke doen om de troepen voor te bereiden op actievere acties en het initiatief te grijpen", zei de onlangs aangestelde commandant Oleksandr Pavliuk van de grondtroepen op televisie.
Hij voegde eraan toe dat de huidige werkzaamheden gericht zijn op het terugtrekken van militaire eenheden die hun potentieel hebben verloren en het herstel van die eenheden, om later dit jaar een strijdmacht te vormen voor tegenoffensieve acties.
,,Onze taak is om de frontlinie te stabiliseren, de vijand zoveel mogelijk te vernietigen, zoveel mogelijk te hergroeperen om eenheden terug te trekken die zich moeten herstellen, een aanvalsgroep te creëren en dit jaar aanvasloperaties uit te voeren. Daarin slagen we. De situatie stabiliseert", aldus Pavliuk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)wit-aanval~a8d8850d/
Het probleem met de NAVO en allerlei andere organisaties is dat het op papier allemaal netjes en legitiem lijkt maar ondertussen hebben ze schijt aan alles.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:27 schreef sp3c het volgende:
Snap niet dat iedereen de mond vol heeft van wat de NAVO allemaal niet doet en moet en bijna niemand enig idee heeft hoe de organisatie überhaupt in elkaar steekt
Is allemaal online te vinden dus een dagje bij lezen en je bent er
quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het probleem met de NAVO en allerlei andere organisaties is dat het op papier allemaal netjes en legitiem lijkt maar ondertussen hebben ze schijt aan alles.
Bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het probleem met de NAVO en allerlei andere organisaties is dat het op papier allemaal netjes en legitiem lijkt maar ondertussen hebben ze schijt aan alles.
Verborgen agenda's en plannen.quote:
Klopt. Dat was namelijk de Coalition of the willing, en niet de NAVO.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:36 schreef Candymannetje het volgende:
Maar dat is afhankelijk van je perceptie.
Als je vind dat alle voormalige sovjet landen zelf toenadering hebben gezocht naar de NAVO.
Als je Gadaffie echt een gevaarlijke dictator vond.
De NAVO niks te maken had met de oorlog in Irak.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Dan blijkt het inderdaad niet.
Maar ik ben alsnog wel een voorstander van de NAVO, hoe meer vriendjes hoe beter.
Vertrouw ze alleen voor geen meter.
Ze wordt wsl opgevolgd door John Bass, de man die de US terugtrekking uit Afghanistan moest in goede banen leiden.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
We hebben gezien hoe dat gegaan isquote:Op donderdag 7 maart 2024 17:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze wordt wsl opgevolgd door John Bass, de man die de US terugtrekking uit Afghanistan moest in goede banen leiden.
Serieuze omwenteling van mindset
Geen enkel land kan daartoe gedwongen worden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:36 schreef Candymannetje het volgende:
Maar dat is afhankelijk van je perceptie.
Als je vind dat alle voormalige sovjet landen zelf toenadering hebben gezocht naar de NAVO.
Elke dictator is gevaarlijk.quote:Als je Gadaffie echt een gevaarlijke dictator vond.
Klopt, dat was 'the coalition of the willing 'quote:De NAVO niks te maken had met de oorlog in Irak.
Geen vertrouwen hebben is altijd goed.quote:En zo kan ik nog wel even door gaan.
Dan blijkt het inderdaad niet.
Maar ik ben alsnog wel een voorstander van de NAVO, hoe meer vriendjes hoe beter.
Vertrouw ze alleen voor geen meter.
Nederland deed daar niet aan meequote:Op donderdag 7 maart 2024 18:09 schreef Wantie het volgende:
Klopt, dat was 'the coalition of the willing '
Nederland zat daar vrolijk bij, tot hilariteit van de Belgen.
Nederlandse missie (SFIR) had een VN mandaatquote:
Op welke wijze is Rusland dan klem gezet.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verborgen agenda's en plannen.
Zo ben ik van mening dat de USA de NAVO gebruikt om Rusland klem te zetten.
Libië is geen bedreiging voor de dollar.quote:NAVO missie in Libie was ook om de petrodollar te redden.
Nope, alle leden moeten unaniem voor zijn.quote:Uiteraard hebben alle landen inspraak maar als de USA iets wilt dan gaat het vroeg of laat toch gebeuren.
Noem eens een NAVO missie waar dat op van toepassing is.quote:En als ze de naam van de NAVO niet willen bevuilen doen ze gewoon ff een ander jasje aan zonder NAVO embleem en het is ineens geen NAVO missie meer.
Nederland was lid van de coalitie die Bush had verzameld toen hij geen VN mandaat kreeg.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederlandse missie (SFIR) had een VN mandaat
De contributie aan die coalitie was het plaatsen van Patriots in Turkije
Er is wel een kleine NAVO missie geweest in Bagdad om officieren op te leiden ofzo, daar heeft Nederland logischerwijs wel aan meegedaan
Ja, een boefje was dat..quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:52 schreef sp3c het volgende:
ja politieke steun maar geen militaire steun noemde Balkenende dat toen
voc mentaliteit
Putin wordt binnen het jaar omgelegdquote:Op vrijdag 8 maart 2024 04:51 schreef sp3c het volgende:
Hoop niet dat wij voor de huur opdraaien want het zal lang leeg blijven staan
Daarnaast gaat Ursula daar niet over
Het Westen blijft nog steeds bang voor escalatie, terwijl Rusland duidelijk een serieverkrachter is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Plus dat het westen Oekraïne ernstig beperkt in het verdedigen, door de voorwaarde te stellen dat geleverde wapens niet gebruikt mogen worden voor doelen op Russisch grondgebied.
Daardoor vindt de strijd bijna volledig plaats op Oekraïens grondgebied.
quote:
Ow dat scheeltquote:
En wordt hij opgevolgd door een nog extremer figuurquote:
Het is mij om het even tbhquote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wordt hij opgevolgd door een nog extremer figuur![]()
Always be carefull what you wish for
Dat is helemaal prima. We zullen namelijk sowieso de vruchten plukken van de tijdelijke anarchie en het duurt wel even voordat diegene zijn macht heeft veilig gesteld.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is in indirect een "compliment" voor Putin. De man is een competent beest. Ik heb liever een of andere schuimbekkende idioot die z'n zaakjes in het binnenland een stuk minder op orde heeft omdat hij op alle verkeerde tenen trapt dan Putin.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:36 schreef sp3c het volgende:
Nog extremer is wel een interessante woordkeuze hier
Interessante vorm van verdedigen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Always be carefull what you wish for
Best jullie city tripje even uitstellenquote:Amerikanen en Britten waarschuwen voor terroristische aanslag in Moskou in komende 24 uur: “Vermijd drukke plaatsen”
De ambassades van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Rusland waarschuwen dat er in de komende 24 uur een terroristische aanslag gepleegd zou kunnen worden in Moskou.
https://www.hln.be/buiten(...)e-plaatsen~a5794fce/
quote:Terwijl Rusland snel terrein wint in Oekraïne, voert het Westen de propagandacampagne tegen Rusland tot ongekende hoogte op. Rusland zou roekeloos tienduizenden militairen in ‘de vleesmolen’ gooien om de Oekraïense verdediging met pure mankracht te overweldigen, melden media en analisten, tegen alle logica en bewijsvoering in.
Rusland maakt over het hele Oekraïense front snelle vorderingen na de val van Avdiivka op 17 februari. Bij deze slag werden de Oekraïense troepen tot een chaotische terugtocht gedwongen. Er zijn berichten dat Russische troepen de afgelopen week verschillende dorpen hebben veroverd, waaronder Lastochkino, en doorstoten naar Tonenke en de belangrijke plaats Orlovka. Een voormalig kolonel van de Oekraïense geheime dienst, Oleg Starikov, stelt dat “de vijand zijn troepen in zes richtingen dirigeert: Kupyansk, Seversk, Liman, Bachmoet, Ugledar, Avdiivka en Orekhovskoye. De verschillende troepen zijn opgeschaald van tactisch naar operationeel – dat is 50- tot 70.000 man.”
Een Oekraïens parlementslid, Oleksandra Ustinova, heeft gezegd dat Koepjansk (Kupyansk) binnen afzienbare tijd in Russische handen zal vallen. “Daarna volgt Charkiv”, voegde zij hieraan toe. Charkiv (Kharkov) is de op een na grootste stad van Oekraïne. Volgens de Oekraïense journalist Yuri Butusov heeft het Oekraïense leger geen verdedigingslinies om op terug te vallen. “Die zijn niet aangelegd ten westen van Avdiivka.”
De Russische opmars leidt tot paniek in het Westen. De Franse president Macron bracht op maandag meer dan twintig Europese leiders bij elkaar in Parijs. Macron zei dat moest worden overwogen “westerse troepen” in Oekraïne te laten interveniëren. Dit zou tot een openlijke oorlog tussen de Navo en Rusland leiden. Andere regeringsvertegenwoordigers, waaronder de Duitse bondskanselier Scholz, wezen een directe westerse interventie af. Macron kondigde ook aan dat hij een ‘coalitie’ heeft gevormd van landen om langeafstandsraketten en bommen te leveren aan Oekraïne, waarmee Russische doelen kunnen worden bestookt.
Ondertussen voeren westerse media de propagandaoorlog tegen Rusland op. Amerikaanse en Europese media verspreiden nu de notie dat Rusland zijn overwinning in Avdiivka te danken heeft aan wat wordt genoemd human wave attacks of ook wel meat wave tactics. Rusland zou ‘menselijke golven’ loslaten op de Oekraïense posities en zo met enorme verliezen de Oekraïeners overweldigen. Meat wave slaat op het idee dat Russische troepen massaal worden opgeofferd in de spreekwoordelijke ‘vleesmolen’.
De New York Post meldde: “Door Moskou’s meat wave-tactiek liggen de bevroren lijken van Russen verspreid op het slagveld”. Business Insider: “Rusland brengt zijn human wave-tactiek weer in stelling, gooit slechtgetrainde troepen in een massale aanval op Oost-Oekraïne”. CNN spreekt van “Ruslands onophoudelijke vlees-aanvallen”. Professor Michael Clarke van het Britse Royal United Services Institute (RUSI) zei dat “Oekraïense troepen de Russen neermaaien, maar zij (de Russen) mogen niet van hun koers afwijken.” Volgens militair analist Anders Puck Nielsen van het Royal Danish Military College hebben “de Russische meat wave-aanvallen” het doel om “de Oekraïense verdediging te overweldigen door steeds meer soldaten het slagveld op te sturen totdat de Oekraïners geen munitie meer hebben.” Deze aantijgingen zijn niet helemaal nieuw. Een artikel op de website Historici.nl meldde vorig jaar al: “Rusland liet deze winter zijn nieuw gemobiliseerde soldaten massale, dicht opeengepakte bestormingen uitvoeren.”
Onafhankelijke waarnemers doen deze beweringen af als bizarre propaganda. Het Youtube-kanaal History Legends wijdde er een speciale uitzending aan. Een oproep voor videobeelden van de vermeende meat wave-aanvallen leverde niets op. Volgens de presentator van het kanaal is er nul bewijs voor, en druist een dergelijke tactiek in tegen alle logica van moderne oorlogvoering. De Oekraïense kolonel Starikov bevestigt dit. “Luister niet naar de mensen die het hebben over vleesmolen-aanvallen”, stelde hij. “Dit is een uiting van paniek. Het is een onderschatting van de vijand, en het zal terugslaan op ons.”
Westerse media hameren er al langere tijd op dat Rusland zware verliezen zou hebben geleden, en Oekraïne lichte. BNR Nieuwsradio meldde in december op gezag van woordvoerder John Kirby van het Pentagon dat de Russen “schrikbarend hoge verliezen” hadden geleden. De Belgische krant De Morgen meldde in december dat volgens “een rapport van de Amerikaanse inlichtingendienst (CIA) de oorlog in Oekraïne bijna 315.000 doden en gewonden heeft gekost aan Russische kant, oftewel bijna 90 procent van het personeel toen Rusland in februari 2022 Oekraïne binnenviel. Deze verliezen zouden bovendien de militaire modernisering van Rusland met achttien jaar hebben vertraagd”, aldus De Morgen.
Ook voor deze claims is geen bewijs. Juist deze week verscheen een rapport van onderzoeksjournalisten van de BBC Russian Service en Mediazona, beide anti-Russische publicaties, dat uitkomt op “tenminste 45.123 doden” aan Russische zijde sinds het begin van de oorlog. Dit cijfer komt overeen met schattingen van onafhankelijke waarnemers als Scott Ritter, voormalig wapeninspecteur van de VS en Douglas McGregor, gepensioneerd luitenant-kolonel in het Amerikaanse leger.
De westerse media bagatelliseren tegelijkertijd de Oekraïense verliezen. De Oekraïense president Zelensky verklaarde afgelopen week in een interview met CNN en andere Amerikaanse tv-stations dat Oekraïne 31.000 militairen heeft verloren. Dit getal wordt als volstrekt ongeloofwaardig beschouwd door onafhankelijke analisten. Ritter en McGregor komen met schattingen van meer dan 400.000 doden. Zij baseren zich daarbij op overlijdensberichten. De Russische minister van Defensie Sergey Shoigu zei afgelopen week dat het Oekraïense leger 440.000 militairen heeft “verloren” (doden en gewonden samen)
Klopt, klinkt ook totaal niet logisch.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:10 schreef over_hedge het volgende:
Dus rusland heeft maar 45k doden. En Oekraine 440k. En toch doet rusland er al meer dan 2 jaar over en zijn er nog lang niet? Vind je dit zelf heel logisch klinken?
Ik had daar minimaal 500 van gemaakt als ik Zelensky wasquote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:36 schreef Candymannetje het volgende:
Ja dan zit je aan de 50 doden per dag ofzo.
Het afgelopen jaar heeft Rusland bijvoorbeeld ruim 5 miljoen artilleriegranaten verschoten. Dat is ruim 10x zoveel als Oekraïne tot zijn beschikking had en ruim het dubbele van wat het zelf produceerde. De russen konden zoveel granaten verschieten doordat ze 2 miljoen van Noord Korea konden kopen en zelf nog een flinke voorraad hadden. maar die voorraad bruikbare granaten is nu op en Noord Korea heeft ook niets meer. Dat terwijl de bondgenoten van Oekraïne juist bezig zijn om langdurig veel meer voor Oekraïne te regelen/produceren.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, klinkt ook totaal niet logisch.
Daarom plaats ik het ook hier zodat we er over kunnen discussiëren
Dat de verdedigende partij 10x zo veel verliezen heeft als de aanvallende partij klinkt in deze situatie gewoon belachelijk.
Maar als de cijfers van Zelensky waar zijn, die had het over 31.000 Oekraïense doden, dan zou 45.000 Russische doden wel weer aardig kloppen.
Rusland produceert ook volop granaten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het afgelopen jaar heeft Rusland bijvoorbeeld ruim 5 miljoen artilleriegranaten verschoten. Dat is ruim 10x zoveel als Oekraïne tot zijn beschikking had en ruim het dubbele van wat het zelf produceerde. De russen konden zoveel granaten verschieten doordat ze 2 miljoen van Noord Korea konden kopen en zelf nog een flinke voorraad hadden. maar die voorraad bruikbare granaten is nu op en Noord Korea heeft ook niets meer. Dat terwijl de bondgenoten van Oekraïne juist bezig zijn om langdurig veel meer voor Oekraïne te regelen/produceren.
Zonder die artilleriegranaten worden de eigen aantallen slachtoffers veel groter en kunnen ze zelf minder slachtoffers maken bij hun vijand.
En inderdaad, hoeveel slachtoffers er nu zijn bij beide partijen is heel moeilijk geloofwaardig te zeggen. Alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat de Russen veel meer slachtoffers hebben. Zij kunnen die aantallen dan ook makkelijker vervangen itt Oekraïne.
De verhouding is 1 op 5, dus dan zit je boven de 150.000 Russische slachtoffers.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, klinkt ook totaal niet logisch.
Daarom plaats ik het ook hier zodat we er over kunnen discussiëren
Dat de verdedigende partij 10x zo veel verliezen heeft als de aanvallende partij klinkt in deze situatie gewoon belachelijk.
Maar als de cijfers van Zelensky waar zijn, die had het over 31.000 Oekraïense doden, dan zou 45.000 Russische doden wel weer aardig kloppen.
Dan moeten jullie binnenkort gaan stemmen op een EU kritische partij. De kans op succes voor partijen die tegen de EU zijn is nog nooit zo groot geweest.quote:
Wat een bizar artikel. Het begint al met een foutquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:02 schreef Candymannetje het volgende:
https://deanderekrant.nl/(...)sche-zege-2024-03-02
[..]
Totaal niet representatiefquote:Op zondag 3 maart 2024 21:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb daar gewerkt op meerdere plekken en wat relaties gehad.
Maar ik heb nergens gezegd dat ze graag bij Rusland willen horen, dat maak je er weer zelf van.
Of jij mijn ervaringen representatief vind of nuttig mag je zelf bepalen.
Maar dat is te verwachten van Russische propaganda.quote:Op zondag 10 maart 2024 17:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat een bizar artikel. Het begint al met een fout
Zou dan wel fijn zijn als je die fout even benoemd en zegt wat er niet aan klopt.quote:Op zondag 10 maart 2024 17:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat een bizar artikel. Het begint al met een fout
Wil je nu zeggen dat de EU democratisch is?quote:Op zondag 10 maart 2024 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moeten jullie binnenkort gaan stemmen op een EU kritische partij. De kans op succes voor partijen die tegen de EU zijn is nog nooit zo groot geweest.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)echtse-golf-verwacht
Maar we zullen tegen die tijd in deze reeks vast weer gaan lezen dat niemand hier gestemd heeft omdat
'het toch geen zin heeft' en het 'toch allemaal een vooropgezet plan van de elite is' enz. enz.
En weer zullen de gevestigde Europese partijen kunnen juichen dat hun achterban trouw stemt terwijl de wappies massaal niet stemmen en partijen die hun geluid laten horen daarom wederom te weinig stemmen krijgen om iets aan de gevestigde orde te kunnen doenquote:Op zondag 10 maart 2024 18:38 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat de EU democratisch is?
Zoals we tijdens de Europese referenda gezien hebben is de EU niet democratisch. Maar jij mag natuurlijk in de waan leven dat het wel zo is.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En weer zullen de gevestigde Europese partijen kunnen juichen dat hun achterban trouw stemt terwijl de wappies massaal niet stemmen en partijen die hun geluid laten horen daarom wederom te weinig stemmen krijgen om iets aan de gevestigde orde te kunnen doen![]()
Zelensky zal je dankbaar zijn dat je wederom niet gaat stemmen
Nou, geef daar eens een voorbeeld van.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:44 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Zoals we tijdens de Europese referenda gezien hebben is de EU niet democratisch. Maar jij mag natuurlijk in de waan leven dat het wel zo is.
Yep, alles wordt hoe dan ook toch wel doorgedrukt.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:44 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Zoals we tijdens de Europese referenda gezien hebben is de EU niet democratisch. Maar jij mag natuurlijk in de waan leven dat het wel zo is.
Probleem met referenda is dat geen hond er wat van snapt.quote:Op zondag 10 maart 2024 19:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, alles wordt hoe dan ook toch wel doorgedrukt.
En als de uitslag van de referendum betreffende de EU invloed ons niet aan staat dan schaffen we toch gewoon de referendums af.
Dat is beter dan luisteren naar de burgers.
Schijndemocratie, alles wordt besproken in achterkamers.
Maar ik ga wel stemmen, ik ga het ze niet te makkelijk maken
Als de uitslag niet bevalt dan snap er geen hond wat vanquote:Op zondag 10 maart 2024 19:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem met referenda is dat geen hond er wat van snapt.
Met als gevolg dit soort sentimenten.
Dat zag je wel bij het referendum over de Europese grondwet.
Het begin, dat schrijf ik toch?quote:Op zondag 10 maart 2024 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zou dan wel fijn zijn als je die fout even benoemd en zegt wat er niet aan klopt.
Beter stem je niet. Je gelooft er toch niet in. Dan kun je beter niet stemmenquote:Op zondag 10 maart 2024 19:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, alles wordt hoe dan ook toch wel doorgedrukt.
En als de uitslag van de referendum betreffende de EU invloed ons niet aan staat dan schaffen we toch gewoon de referendums af.
Dat is beter dan luisteren naar de burgers.
Schijndemocratie, alles wordt besproken in achterkamers.
Maar ik ga wel stemmen, ik ga het ze niet te makkelijk maken
De uitslag beviel je kennelijk niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:39 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als de uitslag niet bevalt dan snap er geen hond wat van
De eerste letter?quote:
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Beter stem je niet. Je gelooft er toch niet in. Dan kun je beter niet stemmen
Dat klopt, maar als je er niet in gelooft, dan doe het nietquote:
Begrijp je niet wat een begin is?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De eerste letter?
Het eerste woord?
Wat klopt er niet en waarom?
Mooi, dan kunnen we verder met de discussiequote:
Het begin, de stelling aan het begin, de vork zit compleet anders in de steel.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we verder met de discussie
Het begin klopt niet, wat klopt er niet aan en hoe zit de vork wel in de steel
Ik vraag om argumenten, niet om bewijsquote:Op maandag 11 maart 2024 08:11 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het begin, de stelling aan het begin, de vork zit compleet anders in de steel.
Het is toch niet alleen de Putin-fluisterende trollen die zonder enig bewijs hun berichten mogen uitbraken op dit forum?
Het is toch overduidelijk dat het begin van dat Kremlin-stukje al totaal niet klopt?quote:Op maandag 11 maart 2024 08:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vraag om argumenten, niet om bewijs
Waarom is dit zo lastig?
Hoe zit die vork volgens jou dan wel in de steel?
Nou, dan kun je mijn vraag beantwoorden ipv metquote:Op maandag 11 maart 2024 09:33 schreef sp3c het volgende:
Ow lol gaat het daarover?
Die voorbeelden worden in het artikel zelf toch gegeven
Ja het hele artikel slaat nergens op, maar we zouden bij het begin beginnen toch?quote:Ik dacht dat het over dat snel terrein winnen gaat want dat is het begin van het artikel (verderop zelfs de stelling dat dit over het hele front gebeurt) want daar fronste ik wel ff mijn wenkbrauwen naar
.Beetje jammer dat het een halve dag duurt om er te komen
waarom zou ik dat kunnen, mijn artikel is het niet, ik heb geen idee en ik zeg ook nergens dat het wel of niet klopt, ik probeer er enkel achter te komen waar @grrrrg een probleem mee had om die discussie wat op gang te krijgenquote:Op maandag 11 maart 2024 11:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, dan kun je mijn vraag beantwoorden ipv mette komen...
ja bij dat snel terrein winnen dacht ik, dat lijkt niet helemaal te kloppen, ze winnen wat terrein maar het is nog steeds vechten rond andiivka en een dorpje innemen waar al een half jaar om gevochten is kan ik met de beste wil van de wereld geen snelle terreinwinst noemenquote:[..]
Ja het hele artikel slaat nergens op, maar we zouden bij het begin beginnen toch?
Je zegt dat het in het artikel staat.quote:
Waar zie je dat staan?quote:mijn artikel is het niet, ik heb geen idee en ik zeg ook nergens dat het wel of niet klopt, ik probeer er enkel achter te komen waar @:grrrrg een probleem mee had om die discussie wat op gang te krijgen
maar de schrijver beargumenteerd de stelling gelukkig zelf al verderop in het artikel
Dat inderdaad.quote:ontkracht de genoemde voorbeelden maar zou ik zeggen
[..]
ja bij dat snel terrein winnen dacht ik, dat lijkt niet helemaal te kloppen, ze winnen wat terrein maar het is nog steeds vechten rond andiivka en een dorpje innemen waar al een half jaar om gevochten is kan ik met de beste wil van de wereld geen snelle terreinwinst noemen
als je trein een uur te laat is spreek je ook niet van een vlotte rit als hij uiteindelijk zonder horten en stoten het station binnen rolt lijkt me
quote:maar blijkbaar hebben we het ergens anders over
Tja, eerst wordt er net gedaan dat het begin niet duidelijk is, en vervolgens moet het wel duidelijk zijn waar dat begin wordt onderbouwd in het artikel...quote:Op maandag 11 maart 2024 17:13 schreef sp3c het volgende:
De stelling was dat 'het begin' niet klopt, wat klopt er niet aan en waar gaat dat mis
Enige antwoord is 'het begin', 'is blijkbaar te moeilijk!' en kleuterschoolgedrag en nu moet ik de relevante delen van het artikel nog eens gaan onderstrepen voor jullie twee?
Dank je de koekoek zeg, beargumenteer zelf maar eens wat![]()
Het staat 'ergens' in het artikel, blijkbaar is het te moeilijk
Ik heb ook niet gezegd dat het begin onjuist isquote:Op maandag 11 maart 2024 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, eerst wordt er net gedaan dat het begin niet duidelijk is, en vervolgens moet het wel duidelijk zijn waar dat begin wordt onderbouwd in het artikel...
En vervolgens ben ik degene die een spelletje speelt, terwijl ik niet heb gezegd dat het begin onjuist is, het artikel niet heb geplaatst...
Ik ook niet.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het begin onjuist is
Dat mag, ik heb enkel het begin opgenoemd, omdat anderen kennelijk niet wist wat het begin van het artikel was.quote:Net zoals ik niet gezegd dat je een spelletje speelt maar ik begin het wel te vermoeden
Kloptquote:Iemand zei dat het artikel kut was want het begin was niet juist, volgens mij grrrrg ...
Ja, het begin vinden is kennelijk ook heel ingewikkeld.quote:ik vraag enkel wat er niet juist aan is en ineens moet ik aantonen wat de schrijver in zijn artikel schrijft?
Blijkbaar een hele ingewikkelde vraag
Nou, we maken vordering, er zijn al 2 dingen genoemd die niet kloppen.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:19 schreef sp3c het volgende:
Je kan toch gewoon zeggen wat er mis is met het artikel, waarom moet ik dat in godsnaam doen![]()
Het begin klopt niet want er staat A maar het is B
Niemand vraagt waar het begin is, wat klopt er niet aan, waarom ben je het er niet eens, daar kan de rest dan wat van vinden
Ja klopt, beide partijen gaan vol gas nu.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:35 schreef UncleScorp het volgende:
@:candymannetje
Het gaat hard de laatste weken.
2 HiMars, een S300 luchtafweer en 2 Patriots vernietigd in amper 2 weken. En wat Abrams ntl.
Benieuwd of Syrsky nog iets kan bewijzen want zo loopt het niet al te best.
En Budanov die enkel maar over de Krim brug zit te pochen. Heeft ie wsl overgezet van V. Nuland, die was er ook door geobsedeerd en na haar falend tegenoffensief wou ze dit proberen, met alle risico's vandien. Het gelekte gesprek van die duitsers met hun Taurus aanval op de brug was wsl de laatste druppel om haar uit functie te zetten.
Denk niet dat de VS zin heeft in een rechtstreekse confrontatie met Rusland. Hun blik draait stilaan naar de Pacific.
En ze voelen wsl ook wel aan dat Europa stoer wil doen en mss toch een conflict uitlokken om daarna aan de rokken van de VS te gaan hangen. Benieuwd wat die dan zouden doen.
Het gaat juist weer de goede kant op:quote:Op maandag 11 maart 2024 22:14 schreef Candymannetje het volgende:
Ja klopt, beide partijen gaan vol gas nu.
Het gaan iig voor mij interessante maanden worden om te volgen.
Oekraïne heeft niet echt sterke verdedigingswerken meer dus zetten nu zware wapens meer naar voren.
En uiteraard de prestigieuze Oscarquote:Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky is de opmars van Rusland 'gestopt' en is de situatie aan het front 'veel beter'. Dat zei hij maandag in een interview met de Franse televisiezender BFMTV en dagblad Le Monde. Eerder op de dag had Zelensky een bijeenkomst bijgewoond van het opperbevel van de strijdkrachten.
,,Ik kan u de laatste informatie geven: de situatie is veel beter dan in de afgelopen drie maanden”, verzekerde hij. De Russische opmars 'ging door in het oosten van het land, maar vandaag heeft ons commando, hebben onze soldaten het tegengehouden'', aldus Zelensky. Hij voegde eraan toe dat Oekraïne aan de 2000 kilometer lange frontlijn bezig is met de aanleg van 'meer dan 1000 kilometer' aan verdedigingslinies.
https://www.ad.nl/buitenl(...)lag-hijsen~a8d8850d/
quote:De Oekraïense documentaire 20 Days in Mariupol van journalist en regisseur Mstyslav Chernov heeft vannacht de Oscar voor beste documentaire gewonnen. De film is een getuigenis van de belegering van de Oekraïense havenstad Marioepol in maart 2022.
De documentaire was de grote favoriet in deze categorie. Chernov stelde in zijn dankwoord dat dit de eerste Oscar voor Oekraïne ooit is.
welke dan?quote:Op maandag 11 maart 2024 21:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, we maken vordering, er zijn al 2 dingen genoemd die niet kloppen.
Vreemde is dat ik de enige benquote:
Ik heb het begin aangewezen van wat niet klopte.quote:Op maandag 11 maart 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Nee je hebt het begin aangewezen want je dacht dat niemand wist waar het begin begon terwijl niemand daarom vroeg
Je hebt nergens aangegeven waarom het begin niet klopte in jouw ogen
Waarom niet, wat vind je er zelf van?quote:Op maandag 11 maart 2024 23:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb het begin aangewezen van wat niet klopte.
Het hele artikel klopt niet, en dat begint al bij het begin.
Volgens het begin van het artikel is de media de propaganda aan het opvoeren.
En dat klopt niet..
Uit de voorbeelden blijkt geen opvoering van propaganda.quote:
Wel vreemd dat hij dat zegt terwijl de Russen het ene gehucht na het andere pakken.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat juist weer de goede kant op:
[..]
En uiteraard de prestigieuze Oscar
[..]
Ja, ze maken een heel snelle opmarsquote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel vreemd dat hij dat zegt terwijl de Russen het ene gehucht na het andere pakken.
Zie niet waar ze nou gestopt zijn.
Rusland maakt maar heel langzaam vorderingen, maar ik ben ook nog niet overtuigd van de woorden van Zelensky.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel vreemd dat hij dat zegt terwijl de Russen het ene gehucht na het andere pakken.
Wel goed dat jij je eigen onderzoek doetquote:Op dinsdag 12 maart 2024 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rusland maakt maar heel langzaam vorderingen, maar ik ben ook nog niet overtuigd van de woorden van Zelensky.
Ik doe, zoals dat hier heet, mijn eigen onderzoek. En de conclusie daarvan is dat niemand voorlopig aan het winnen is.
Er zou ergens een weg geblokkeerd zijn met Abrams wrakkenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef Candymannetje het volgende:
Die Abrams en challengers zijn niet echt een succes hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er zou ergens een weg geblokkeerd zijn met Abrams wrakken
quote:Meanwhile the WarGonzo Telegram channel reported that several groups of Ukrainian fighters, supported by tanks, tried to enter Kursk Region near Tyotkino at around 8am local time. They were met with resistance from Russian forces and were ultimately forced to retreat.
The Russian Defense Ministry has also confirmed that Kiev’s troops attempted an incursion into Kursk and Belgorod Regions, reporting that Russian forces, along with federal border guards, repelled the attack.
The attack on Kursk Region is the latest in a series of attempts by the Ukrainian military to break through the Russian border in recent days. Russia’s Federal Security Service (FSB) reported on Tuesday that since March 10, Kiev has lost over 100 people, six tanks, a French Caesar artillery system, and 20 armored vehicles in their failed attempts to enter Kursk and Belgorod Regions.
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:33 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraïne Russen die tegen putin zijn proberen nu Rusland binnen te vallen.
Wel slim om dat te doen.
https://swentr.site/russia/594127-moscow-ukraine-attack-kursk/
[..]
Yep die Abrams wel maar de challengers niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:32 schreef sp3c het volgende:
Elk voertuig zakt weg in de modder, zelfs de benenwagen, dat heeft niet zoveel met het gewicht te maken
Abrams enzo zijn er juist beter tegen bestand omdat het gewicht over een groter oppervlakte (de rupsen)is verspreid maar in de basis komt alles wat beweegt er uiteindelijk in vast te zitten
Lijkt mij ook sterk dat het een succes gaat worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsen
Het is een paar keer eerder gebeurd, en dat leverde weinig op.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsen
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echtquote:Op maandag 11 maart 2024 23:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uit de voorbeelden blijkt geen opvoering van propaganda.
Het artikel schermt met de term meatgrinder, dat om een of andere reden propaganda zou zijn.
Maar als je dan zoekt op de site van bijvoorbeeld de New York Post dan gebruikt die de term in januari voor een Russische tactiek, waarbij slecht uitgeruste soldaten worden gebruikt als lokmiddel voor de Oekraïeners, zodat goed uitgeruste Russische soldaten weten waar ze moeten aanvallen.
Je kunt daar van alles van vinden maar om dat nu propaganda te noemen als reactie op de zogenaamde versnelling in de Russische opmars gaat nogal ver.
NY Post gebruikt bovendien drone beelden die laten zien wat ze bedoelen.
Verder snap ik sowieso niet waarom die andere krant er van uit gaat dat de westerse media propaganda moet maken.
Als Oekraïne aan het verliezen is, is dat ook nieuws.
En de media laat juist horen dat Oekraïne het momenteel zwaar heeft.
Dat wordt niet verbloemd of zo.
Flauwquote:Het artikel lijkt geschreven in een parallelle wereld.
En misschien heeft het daarom aantrekkingskracht op BNW
Alles draait vast in de modder, challenges, Abrams, Leopards, je fiets, je huifkar, allesquote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep die Abrams wel maar de challengers niet.
Helemaal voorkomen kan je het natuurlijk niet.
Maar in Oekraïne lijken de leopards en Abrams nuttiger dan de challengers.
Of hij is ontwikkeld voor het midden-oosten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Alles draait vast in de modder, challenges, Abrams, Leopards, je fiets, je huifkar, alles
Ik vermoed dat Challenger het beter doet omdat die voor het Britse klimaat is ontwikkeld
Precies, het is ook duidelijk gekleurd in het voordeel van Rusland.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echt
Ik zie sneeuw, ik zie bos, ik zie iets wat altijd primair een infanterie gevecht is
Door een vergrootglas, ik zie geen golven van domme mensen maar op afstand gezien goed uitgeruste militairen die bewegen hoe het hoort en die krijgen granaatjes op hun kop, individueel want ze houden voldoende afstand van elkaar
Het argument dat er geen beelden zijn van die meatwaves is in mijn ogen valide hoor
Waarom de New york post dit zou doen weet ik niet, ik lees het niet en ik heb geen idee hoe ze in de wedstrijd staan
Daarnaast maakt de schrijver nergens hard dat de campagne is opgevoerd tov een maand of wat geleden maar dat dit een propaganda verhaal is lijkt me evident
[..]
Flauw
Het is duidelijk gekleurd ja maar dat is dat artikel van de ny post ook
Dit denk ik ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:
Het argument dat er geen beelden zijn van die meatwaves is in mijn ogen valide hoor
Ze projecteren nu vooral naar WO2.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.
Mochten er echt "vleesaanvallen door russen" gebeuren zoals Oekraine ons probeert wijs te maken, zouden ze er massaal beeldmateriaal van verspreiden.
Drones genoeg daar.
Heb soms meer de indruk dat ze hun eigen falen projecteren op hu tegenstander.
Ja, NY Post is ook een flutkrant.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echt
Ik zie sneeuw, ik zie bos, ik zie iets wat altijd primair een infanterie gevecht is
Door een vergrootglas, ik zie geen golven van domme mensen maar op afstand gezien goed uitgeruste militairen die bewegen hoe het hoort en die krijgen granaatjes op hun kop, individueel want ze houden voldoende afstand van elkaar
Waarom de New york post dit zou doen weet ik niet, ik lees het niet en ik heb geen idee hoe ze in de wedstrijd staan
Daarnaast maakt de schrijver nergens hard dat de campagne is opgevoerd tov een maand of wat geleden maar dat dit een propaganda verhaal is lijkt me evident
[..]
Flauw
Het is duidelijk gekleurd ja maar dat is dat artikel van de ny post ook
Maar dan suggereer je dat Oekraïense vlees aanvallen uitvoert?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.
Mochten er echt "vleesaanvallen door russen" gebeuren zoals Oekraine ons probeert wijs te maken, zouden ze er massaal beeldmateriaal van verspreiden.
Drones genoeg daar.
Heb soms meer de indruk dat ze hun eigen falen projecteren op hu tegenstander.
Tja, wat zie je liever, Pro Russische berichtgeving, of pro Oekraïense.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies, het is ook duidelijk gekleurd in het voordeel van Rusland.
Maar dat is "onze" media in het voordeel van Oekraïne.
Vind het wel leuk om de verschillende propaganda te vergelijken en te doorzien.
Nou, het is wel een tactiek die door Rusland is toegepast.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:26 schreef sp3c het volgende:
Ja waarom weet ik ook niet maar dit lijkt mij wel echt schoolvoorbeeld van propaganda van het 'westerse' kamp
Er is genoeg over te vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof niet echt in Russische human waves
Is idd wsl westerse propaganda om de geldschieters gemotiveerd te houden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Ik zie liever neutrale berichtgeving.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wat zie je liever, Pro Russische berichtgeving, of pro Oekraïense.
Ik vind dat Rusland niet het recht heeft Oekraïne binnen te vallen en te annexeren, en heb daarom een broertje dood aan media die pro Russisch georiënteerd lijken.
Propaganda van Oekraïne heb ik geen moeite mee. Ik begrijp dat propaganda en middel is dat in oorlogstijd wordt ingezet, en als Oekraïne daardoor zichzelf beter kan verdedigen, prima.
Er zijn genoeg onafhankelijke bronnen die gebruikt kunnen worden om informatie te verifiëren.
Tja, die is er niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie liever neutrale berichtgeving.
Met de huidige drones ook niet echt effectief meer denk ikquote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Ik zie geen voordeel voor Oekraïne om beelden te verspreiden van dode Russische soldaten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is idd wsl westerse propaganda om de geldschieters gemotiveerd te houden.
Vleesaanvallen zijn totaal overbodig met zulk artillerie overwicht.
Bij stadsgevechten kan ik begrijpen dat er troepen "op verkenning" gaan om vijanden te lokaliseren om ze daarna ook murw te beschieten.
Maar vleesaanvallen? Nee, bekt ntl lekker in de krant.
En nogmaals, Oekraine zou ons overstelpt hebben met beelden indien het echt zo was.
Daarom, bijna alles wat we voorgeschoteld krijgen is propaganda van de één of ander.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, die is er niet.
Eigen is die er nooit. Berichtgeving is altijd gekleurd.
Moraal van de vijand breken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie geen voordeel voor Oekraïne om beelden te verspreiden van dode Russische soldaten.
Doordat ze honderden dode collega's zien liggen?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat die juist worden opgezweept daardoor.
Behalve beeldenquote:
Om die Oekraïense fascisten die hun kameraden hebben vermoord een lesje te leren.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Doordat ze honderden dode collega's zien liggen?
Ik zou maken dat ik weg kwam.
Waarom zouden ze daar gemotiveerd door raken?
Als je al je maatjes dood ziet liggen lijkt mij de kans op wraak niet zo hoopvol.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om die Oekraïense fascisten die hun kameraden hebben vermoord een lesje te leren.
Je kijkt er met een westerse blik naar.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je al je maatjes dood ziet liggen lijkt mij de kans op wraak niet zo hoopvol.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd zie.
Klopt, dat ben ik ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kijkt er met een westerse blik naar.
Laatst nog een ingesealde pallet...quote:Op dinsdag 12 maart 2024 21:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet alsof ze nooit beelden van dode Russen of gevechten waarbij Russen omkomen laten zien he
quote:Waarom zouden ze dat bij die human waves ineens te gevoelig vinden?
In het verhaal staat geen enkele backfire.quote:
Geen idee waar dit over gaatquote:Op dinsdag 12 maart 2024 21:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laatst nog een ingesealde pallet...
[..]
In het filmpje wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
In het verhaal staat geen enkele backfire.
Ik ben wel benieuwd naar zijn motivatie om een pro Russische opvatting er op na te houden.
Tot het moment dat Rusland dat zelf beseft.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:13 schreef QAnonn het volgende:
Biden declares in Finland that Putin has ‘already lost’ Ukraine war
Published July 13, 2023
Hoe lang moeten we nog wachten?
Boos? Totaal niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot het moment dat Rusland dat zelf beseft.
Kan nog wel even duren.
Tot die tijd kijken we naar boze filmpjes van Davids...
okquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wees blij, dat was een vreselijke foto.
ik heb ook wel eens andere dingen te doen gek genoegquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel gek dat je dat gemist hebt.
Hij is lange tijd onderwerp van gesprek geweest op nws.
Ook in blauw zijn we net mensen met niet altijd online zijnquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens andere dingen te doen gek genoeg
en ik klik die linkjes allemaal niet hoor
vreemde gewaarwording voor een god maar ja ... soms ... beetje menselijkquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook in blauw zijn we net mensen met niet altijd online zijn
Noemen ze dat niet Godlike, beetje als Hercules? Half mens, half god?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
vreemde gewaarwording voor een god maar ja ... soms ... beetje menselijk
Hij is de president dus verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel lief van hem dat hij zoveel invloed aan Biden koppelt.
nee ik noem het godquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Noemen ze dat niet Godlike, beetje als Hercules? Half mens, half god?
Naja, van die kant bekeken zou ik je niet graag met een ijshockeystick tegen komen... Sta ik daar met een voetbal.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik noem het god
doe niet zo vervelend
ik was de keepertquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Naja, van die kant bekeken zou ik je niet graag met een ijshockeystick tegen komen... Sta ik daar met een voetbal.
Ik was de ballenjongen #nohomoquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was de keepert
die zijn heilig in ijshockey ... net als god
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik was de ballenjongen #nohomo
quote:
niet echt, ik zie dat er veel bootjes worden geleverd dat duidt op aanstaande acties richting Cherson maar nog niets concreetsquote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]![]()
Heb dan wel in de jeugd op redelijk hoog niveau handbal gespeeld... Voetballen kon ik niet. Tot ik de kroeg ontdekte en ook het handbal op laag pitje kwam te staan.
Maar nog ontwikkelingen in de Oekraine?
Dus eigenlijk bewegen we weer in cirkels, of lopen we te bitchen op details?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt, ik zie dat er veel bootjes worden geleverd dat duidt op aanstaande acties richting Cherson maar nog niets concreets
Nederland levert 3x CB90, ik weet dat de marine ze al heel lang wil hebben maar nog niet heeft kunnen aanschaffen dus waar die vandaan komen ... ?
iig interessant om te zien of dat concept stand kan houden in de echte wereld
Rusland pakt wat terrein bij Donbas
Klopt, veel vlotter en veel harder ook. Als je na een wedstrijd geen blauwe plekken overal had dan deed je eigenlijk niet mee.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:00 schreef sp3c het volgende:
handbal lijkt me trouwens wel leuk zonder reden
gaat allemaal wat vlotter dan voetbal of veldhockey denk ik
denk ikquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus eigenlijk bewegen we weer in cirkels, of lopen we te bitchen op details?
backup goaliequote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt, veel vlotter en veel harder ook. Als je na een wedstrijd geen blauwe plekken overal had dan deed je eigenlijk niet mee.
Ik ga je plaatje van net niet herhalenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
backup goalie
dat vond ik gek genoeg hele vervelende dagen
#liefdagboek
ik was (bijna) nooit de backupquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ga je plaatje van net niet herhalen
Die heb je overal in het levenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:15 schreef sp3c het volgende:
fuck die gozer
edit: nee was een aardige gast, alleen niet zo goed
Tot aan de kraters op de maan natuurlijk...quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:43 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Hij is de president dus verantwoordelijk.
https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA2510-2.htmlquote:Amerikaanse denktank adviseert ‘Koude Vrede’ met Rusland
Op 9 februari van dit jaar heeft de Amerikaanse denktank, de RAND Corporation, een nieuw document uitgebracht met de titel Planning for the Aftermath. Dit rapport geeft adviezen voor de toekomstige naoorlogse periode in het conflict tussen Oekraïne en Rusland. In hoofdlijnen komt het erop neer dat er vier scenario’s zijn vastgesteld. Deze variëren van een harde lijn, waarin het conflict wordt opgeschaald, en een mildere lijn, die benoemd wordt als ‘koude vrede’. Er zijn momenteel veel aanwijzingen dat achter de schermen in de Verenigde Staten een grote machtsstrijd gaande is over de richting van het toekomstige buitenlandbeleid. Het Biden-team is, mede vanuit persoonlijke belangen, een groot voorstander van onvoorwaardelijke steun aan Oekraïne. De andere groepering binnen de regering meent dat het belangrijker is om de concurrentie met de belangrijkste rivaal, China, te gaan intensiveren. Dit RAND-rapport zou mogelijk voor een richting kunnen zorgen van meer consensus en minder chaos in het buitenlandbeleid van de Amerikaanse regering.
Waar heb je het over kerel.quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot aan de kraters op de maan natuurlijk...
Nu snap ik hem.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
Laten we eens kappen met iedere mening die iemand geeft die af te wegen en er dan proberen een draai aan te geven. Begint vrij vermoeiend te worden.
Dat Biden als president niet volledige invloed heeft op en verantwoordelijkheid draagt voor alles wat in de wereld gebeurt.quote:
Nog eens 5 miljard extra naar Oekraïne.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar nog ontwikkelingen in de Oekraine?
Benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze FvD'er.quote:Het Europees Parlement moet nagaan of FVD-Europarlementariër Marcel de Graaff zich laat gebruiken door Rusland, vindt een aantal van zijn collega's. Ze zijn geschokt door de 'Russische propaganda' die De Graaff zou verspreiden.
De Europarlementariërs, onder wie VVD'er Catharina Rinzema, gaan voorzitter Roberta Metsola vragen het lopende onderzoek van het parlement naar beïnvloeding vanuit Rusland uit te breiden. Nu richt zich dat nog op de Letse afgevaardigde Tatjana Zdanoka. Rinzema en haar collega's Rasa Juknevičienė uit Litouwen en Hilde Vautmans uit België zoeken op het ogenblik steun van andere Europarlementariërs voor hun verzoek.
De Graaff neemt het al langer op voor Rusland, maar na uitlatingen die hij woensdag deed in de vergaderzaal in Straatsburg was de maat vol. Hij noemde de berichten over de deportatie van Oekraïense kinderen 'pure propaganda' en beweerde dat Rusland hen juist redt van bombardementen. Het parlement kan zulke 'flagrante leugens' niet over zijn kant laten gaan, vinden Rinzema en haar medestanders.
https://www.ad.nl/buitenl(...)propaganda~a8d8850d/
Niks denk ik, toen ze zich vereenzelvigden met Doegin had dat ook geen gevolgen...quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze FvD'er.
Moeten ze eerst maar eens aantonen dat het niet kopt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze FvD'er.
Precies, het is natuurlijk niet zo dat FvD moet aantonen dat het wel klopt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Moeten ze eerst maar eens aantonen dat het niet kopt.
Eigenlijk moeten ze het allebei aantonen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, het is natuurlijk niet zo dat FvD moet aantonen dat het wel klopt.
Wie nog meer dan?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten ze het allebei aantonen.
Maar beide doen het niet en roepen maar wat.
Daar gaat het Europese Parlement nu over. Als die FvD'er aangepakt gaat worden voor Russische propaganda dan zal het Europese Parlement dat inderdaad moeten aantonen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Moeten ze eerst maar eens aantonen dat het niet kopt.
Tja, die staan met 1.0 achter, want die volgen niet het juiste narratief.quote:
Probeer ik weer een normaal gesprek te voeren ga je weer zo beginnen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, die staan met 1.0 achter, want die volgen niet het juiste narratief.
FvD doet dat tenminste wel.
Heb je niet gehoord wat het parlementslid heeft gezegd?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Probeer ik weer een normaal gesprek te voeren ga je weer zo beginnen.
Vergeefse moeite.....
Misschien vergis ik me.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je niet gehoord wat het parlementslid heeft gezegd?
Dat je droge ogen kunt zeggen dat niet bewezen is dat hij ongelijk heeft vind ik niet normaal.
Nee, je vindt het kennelijk normaal wat hij in het Europees Parlement verkondigde.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien vergis ik me.
Bewijs het maar dan.
Ik vind het bijzonder dat je er zo'n draai aan geeft.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:03 schreef Bananenbennie het volgende:
Eigenlijk best wel eng dat je in het Europees Parlement alleen maar oorloghitserige taal richting Rusland mag bezigen.
Zodra er wat nuance of tegengas komt krijg je het ministerie van waarheid over je heen.
Ik vergis me niet dus.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je vindt het kennelijk normaal wat hij in het Europees Parlement verkondigde.
Mij maakt het kotsmisselijk.
Het is gewoon weerzinwekkend.
En dan over Europarlementariërs zeggen die een onderzoek willen instellen dat ze geen haar beter zijn...
En ondertussen juichen ze hier toe dat massa's vrouwen en kinderen doelbewust plat gebombardeerd worden door Israel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vergis me niet dus.
Duidelijk.
Ja, daar hebben we het inderdaad dagelijks over in dit topic...quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ondertussen juichen ze hier toe dat massa's vrouwen en kinderen doelbewust plat gebombardeerd worden door Israel.
Kotsmisselijk
Alleen Poetin mag dat natuurlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:28 schreef UncleScorp het volgende:
Ow en leuk zeg.
Macron wil zijn jongens ook laten sterven in Oekraine.
Eigen keuze.
Ja, precies.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 00:52 schreef Bananenbennie het volgende:
Ben bang dat hij wel gelijk heeft
Dat zijn microfoon wordt dichtgedraaid zegt eigenlijk al genoeg.
Dat zien we bij de meeste politici wel gebeuren ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Want als hij onzin vertelt had hij urenlang door mogen gaan...
Maar op jouw stem kan hij dus rekenen.
Kijk eens naar de klok achter hem. Die loopt af. Zijn tijd was gewoon op..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 00:52 schreef Bananenbennie het volgende:
Dat zijn microfoon wordt dichtgedraaid zegt eigenlijk al genoeg.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kijk eens naar de klok achter hem. Die loopt af. Zijn tijd was gewoon op..
Zal best, maar ik zie dat continue zo gaan, elk onwelgevallig geluid moet in de kiem gesmoord worden. Helemaal als het gaat om hooggeplaatsten die deelnemen in pedonetwerken. Daar mag geen onderzoek naar komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kijk eens naar de klok achter hem. Die loopt af. Zijn tijd was gewoon op..
Nou geef eens wat voorbeelden. Dit voorbeeld zat je in ieder geval er al naast.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
Zal best, maar ik zie dat continue zo gaan, elk onwelgevallig geluid moet in de kiem gesmoord worden. Helemaal als het gaat om hooggeplaatsten die deelnemen in pedonetwerken. Daar mag geen onderzoek naar komen.
Ik ben benieuwd waar je dan op doelt, en ik vraag me af of de oorlogstaal van Rusland richting de EU ook zoveel indruk op je maakt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:03 schreef Bananenbennie het volgende:
Eigenlijk best wel eng dat je in het Europees Parlement alleen maar oorloghitserige taal richting Rusland mag bezigen.
Is een beetje offtopic, dus ik zou zeggen bekijk de kamerdebatten over ritueel kindermisbruik eens.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou geef eens wat voorbeelden. Dit voorbeeld zat je in ieder geval er al naast.
Dat de EU helemaal geïndoctrineerd is met de woke ideologie? En dat het westen een web van leugens is? Daar hebben ze wel een punt vind ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
oorlogstaal van Rusland richting de EU
Nee, dat ze bijvoorbeeld Parijs gaan platgooien met nukes.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dat de EU helemaal geïndoctrineerd is met de woke ideologie? En dat het westen een web van leugens is? Daar hebben ze wel een punt vind ik.
Alsof alleen Rusland in het bezit is van Nukesquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat ze bijvoorbeeld Parijs gaan platgooien met nukes.
Mijn parlementslid moet ook zich houden aan de regels voor alle parlementariërs, dus zal het pedonetwerk er wel achter zitten. Ieder geluid moet in de kiem gesmoord worden, dus kijken we het dagen later in HD op een wereldwijd voor iedereen toegankelijke website.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
Zal best, maar ik zie dat continue zo gaan, elk onwelgevallig geluid moet in de kiem gesmoord worden. Helemaal als het gaat om hooggeplaatsten die deelnemen in pedonetwerken. Daar mag geen onderzoek naar komen.
Ja, op die manier wordt er de hele tijd gedraaid in dit soort discussies, om vervolgens te lopen janken dat de discussies vastlopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:47 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Alsof alleen Rusland in het bezit is van Nukes
Uitstekend, dankje.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn parlementslid moet ook zich houden aan de regels voor alle parlementariërs, dus zal het pedonetwerk er wel achter zitten. Ieder geluid moet in de kiem gesmoord worden, dus kijken we het dagen later in HD op een wereldwijd voor iedereen toegankelijke website.
Gaat het goed met je?
Laten we niet vergeten wat hier allemaal aan vooraf is gegaan. Rusland heeft nu inderdaad verklaard dat ze paraat staan voor nucleaire oorlog met het westen. Dat is weer een reactie op de oorlogshitserij vanuit de NAVO. Want door de NAVO is Putin geradicaliseerd. Daar heeft voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, al eens een heel duidelijke verklaring over afgelegd.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, op die manier wordt er de hele tijd gedraaid in dit soort discussies, om vervolgens te lopen janken dat de discussies vastlopen.
Maar dat is verder mijn probleem niet..
Jij hebt dus geen problemen met oorlogshitserij van Rusland, want ze zijn niet de enige met nukes.
Maar ondertussen verwijt je het Europees Parlement dat ze alleen oorlogshitserij toelaten.
Het wordt almaar gekker.
Oh de NAVO is stom, dus is het niet zo gek dat hij honderdduizenden mensen buiten de NAVO doodmaakt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:16 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten wat hier allemaal aan vooraf is gegaan. Rusland heeft nu inderdaad verklaard dat ze paraat staan voor nucleaire oorlog met het westen. Dat is weer een reactie op de oorlogshitserij vanuit de NAVO. Want door de NAVO is Putin geradicaliseerd. Daar heeft voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, al eens een heel duidelijke verklaring over afgelegd.
Ga je nu ook al zulke rare reacties geven als Wantie?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh de NAVO is stom, dus is het niet zo gek dat hij honderdduizenden mensen buiten de NAVO doodmaakt.
Ik ben nu 6 minuten in het filmpje en meneer Scheffer heeft tot nu toe gezegd dat Poetin heel boos werd, omdat soevereine staten de keuze kregen of ze ook NAVO lid wilden worden, Poetin heeft gelogen en zijn land heeft opgehitst over het raketschild in Polen en een oorlog is gestart tegen Georgië.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:47 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ga je nu ook al zulke rare reacties geven als Wantie?
Zoals?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:16 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten wat hier allemaal aan vooraf is gegaan.
Niet alleen dat, zijn propaganda machine gaat een heel stuk verder dan datquote:Rusland heeft nu inderdaad verklaard dat ze paraat staan voor nucleaire oorlog met het westen.
Onzin, de NAVO heeft 0,0 oorlogshitserij richting Rusland getoond.quote:Dat is weer een reactie op de oorlogshitserij vanuit de NAVO. Want door de NAVO is Putin geradicaliseerd.
Poetin is voor zichzelf verantwoordelijk.quote:Daar heeft voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, al eens een heel duidelijke verklaring over afgelegd.
Het is de wereld op zijn kop.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:47 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ga je nu ook al zulke rare reacties geven als Wantie?
Rusland heeft sinds de val van de SU Itsjkerië, een stuk Georgie, de facto een stuk Moldavië en nu meerdere stukken Oekraïne veroverd.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:32 schreef Candymannetje het volgende:
Het is wel toegezegd maar niet vastgelegd in een verdrag.
Welke expansiedrift bedoel je?
Rusland heeft toch alleen maar ingeleverd sinds de val van de sovjet unie?
Tezamen produceert het militair industrieel complex van het westen nog niet een derde van het aantal granaten dat relatieve dwergeconomie Rusland doet. Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat juist wij onder controle van dat complex zouden staan?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:14 schreef Bananenbennie het volgende:
Het is heel eenvoudig. Gemaakte afspraken zijn door de NAVO niet nagekomen. Toen in 1990 Duitsland toetrad tot de NAVO is overeengekomen dat de alliantie zich niet verder naar het oosten zou uitbreiden. Door de enorme NAVO expansiedrift nadien (Hongarije, Tsjechië, Polen / Slovakije, Slovenië, Roemenië, Bulgarije / Estland, Letland en Litouwen) werd Rusland steeds meer ingesloten. Oekraine is nu de laatste bufferstaat tussen het oosten en het westen. Daar heeft Poetin een rode lijn getrokken. Als je dan toch de druk op blijft voeren dan weet je wat je met iemand als Poetin kunt verwachten.
Praat ik het daarmee goed? Nee maar het had allemaal heel eenvoudig voorkomen kunnen worden. Maar de VS heeft continue dreiging van oorlog nodig om hun militair industrieel complex in stand te houden. En ze hebben er totaal geen belang bij als er een sterk machtsblok ontstaat tussen oost en west (ook wel Eurazië genoemd) want dan zijn zij zelf niet meer belangrijk. Het is allemaal verdeel en heers tactiek. Dat de VS dit allemaal uitlokt blijkt ook wel uit het opblazen van de Nordstream, we weten allemaal dat Biden deze aanslag heeft aangekondigd.
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar je wilt het zien of niet. Mensen die het niet willen zien, prima, maar ik ga daar mijn tijd daar niet meer aan verspillen.
Jawel. Dit is door James Baker, destijds de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, en vele andere leiders toegezegd aan Gorbatsjov. De NAVO zou "not one inch" naar het oosten uitbreiden. Toegegeven, met de kennis van nu had Gorbatsjov een schriftelijke garantie af moeten dwingen, maar mondelinge afspraken zijn ook bindend.quote:
Wij zijn een vazalstaat van de VS.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tezamen produceert het militair industrieel complex van het westen nog niet een derde van het aantal granaten dat relatieve dwergeconomie Rusland doet. Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat juist wij onder controle van dat complex zouden staan?
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:55 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Wij zijn een vazalstaat van de VS.
Wanneer werd Poetin premier?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:54 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Jawel. Dit is door James Baker, destijds de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, en vele andere leiders toegezegd aan Gorbatsjov. De NAVO zou "not one inch" naar het oosten uitbreiden. Toegegeven, met de kennis van nu had Gorbatsjov een schriftelijke garantie af moeten dwingen, maar mondelinge afspraken zijn ook bindend.
maar de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken is niet bij machte om afspraken te maken voor de NAVOquote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:54 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Jawel. Dit is door James Baker, destijds de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, en vele andere leiders toegezegd aan Gorbatsjov. De NAVO zou "not one inch" naar het oosten uitbreiden. Toegegeven, met de kennis van nu had Gorbatsjov een schriftelijke garantie af moeten dwingen, maar mondelinge afspraken zijn ook bindend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |