abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212682100
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_212682199
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen landelijk onderzoek gehouden ofzo.
Ga zelf eens wat landen bezoeken en met de lokale bevolking praten.
Dan zal je zien dat het vaak niet overeen komt met wat je hier wijs gemaakt wordt.
Hoe heb jij dat dan gedaan? Je bent in Slowakije geweest en hebt daar met 'mensen op straat' gepraat over of ze graag bij Rusland of niet willen horen? En dat zou dan wel representatief zijn in vergelijking met wat mij vermeend wijs gemaakt zou worden?
Conscience do cost.
pi_212682239
quote:
8s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Hoe heb jij dat dan gedaan? Je bent in Slowakije geweest en hebt daar met 'mensen op straat' gepraat over of ze graag bij Rusland of niet willen horen? En dat zou dan wel representatief zijn in vergelijking met wat mij vermeend wijs gemaakt zou worden?
Ik heb daar gewerkt op meerdere plekken en wat relaties gehad.
Maar ik heb nergens gezegd dat ze graag bij Rusland willen horen, dat maak je er weer zelf van.
Of jij mijn ervaringen representatief vind of nuttig mag je zelf bepalen.
pi_212682845
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen landelijk onderzoek gehouden ofzo.
Ga zelf eens wat landen bezoeken en met de lokale bevolking praten.
Dan zal je zien dat het vaak niet overeen komt met wat je hier wijs gemaakt wordt.
Wat ons wijs wordt gemaakt is dat het allen Slavische volkeren zijn.
Die hebben uiteraard meer met elkaar overeen dan met Germaanse of Romaanse volkeren.

Desondanks zijn ze in een recordtempo overgestapt van Warsaw Pact naar Navo toen Rusland op zijn rug lag.
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 00:09:08 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212683820
Ging mij niet om de bevolking at large maar om Jan Soldaat zelf

Ik geloof nooit dat die van de Tsjechen liever met de Russen in zee gaan dan de huidige vrinden

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 04-03-2024 00:14:38 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212684783
Wat ze bij de defensie denken weet ik niet, geen ervaring mee.

Die Tsjechen en Slowaken zijn wel mijn favoriete volk.
Ga er zeker nog eens heen voor vakantie.
pi_212686954
twitter

🧐
pi_212689256
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:35 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
🧐
Ook in het nieuws: water is nat.
pi_212692603
twitter

Medvedev over de toekomst van Oekraïne.

Ik zie mogelijkheden voor vredesonderhandelingen...
pi_212696748
En weer een stapje verder ^O^

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212696770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
NAVO militairen lopen er al vanaf het begin.
Maar zie jij graag dat de NAVO zich actief gaat bemoeien met de oorlog?
En dat het dus een oorlog tussen NAVO landen en Rusland gaat worden.
pi_212696812
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
NAVO troepen zullen nooit de grens met Rusland oversteken of zelfs maar iets afschieten met een doelwit in Rusland. Dat de NAVO, de EU en de VS Oekraïne helpt met de verdediging van hun land was allang bekend.
Poetin heeft wel 100 keer gewaarschuwd dat bepaalde hulp zou leiden tot escalatie en dat heeft hij nog nooit waargemaakt.

Dat Britse soldaten bewust naar Oekraïne gestuurd worden om actief deel te nemen aan de oorlog is wel nieuw. Een goede zaak in mijn ogen, jammer alleen dat dat nu openlijk bekend is geworden vanwege dat Duitse lek.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 00:17:15 #13
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212696820
quote:

[..]
Nou weet je wat het gekke is? En ik kan niet spreken voor anderen hier want dit is wat een Duitse collega van mij steeds blijft herhalen. Hij hoopt serieus dat de NAVO zich heel snel in dit conflict gaat melden om Putin een kopje kleiner te maken.

Ik snap hem niet zo, net als dat ik iedereen niet snap die een WW3 als einde van Rusland ziet. Tegen welke kosten aan levens aan alle zijde..
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 00:21:50 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212696839
quote:

[..]
Nou hier komt weer een potje mierenneuken

Er zijn geen NAVO militairen in Oekraïne, nu niet, nooit geweest en waarschijnlijk gaan die er ook niet komen

Er zijn Britse militairen net zoals er ook Nederlandse militairen maar dat is onder de eigen vlag in samenwerking met of op verzoek van de Oekraïners

Inzet onder de NAVO vlag is goedkeuring van alle lidstaten voor nodig en dat is altijd een openbare beslissing
  dinsdag 5 maart 2024 @ 00:24:15 #15
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212696858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat Britse soldaten bewust naar Oekraïne gestuurd worden om actief deel te nemen aan de oorlog is wel nieuw. Een goede zaak in mijn ogen, jammer alleen dat dat nu openlijk bekend is geworden vanwege dat Duitse lek.
Ik denk dat het alleen maar een voedingsbodem is voor escalatie, maar goed. Ook weer een mening. Tuurlijk ben ik ook voor het verdedigen van het grondgebied van een soeverein land. Maar in hoeverre je het laat doorslaan? Dat is een 2e vraag, je loopt natuurlijk wel kans op een escalatie van jewelste en las gisteren nog dat Rusland's motivatie om kernkoppen in te zetten lager ligt dan verwacht was. Hoeveel levens?
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 00:25:27 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212696868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou weet je wat het gekke is? En ik kan niet spreken voor anderen hier want dit is wat een Duitse collega van mij steeds blijft herhalen. Hij hoopt serieus dat de NAVO zich heel snel in dit conflict gaat melden om Putin een kopje kleiner te maken.

Ik snap hem niet zo, net als dat ik iedereen niet snap die een WW3 als einde van Rusland ziet. Tegen welke kosten aan levens aan alle zijde..
Ja is net als met corona, iedereen is ineens een kenner

Sprak laatst tijdens de lunch een stel van die manager types, slimme jongens, hoog geleid, heel de dag vergaderen over hoe ze hun medewerkers kunnen naaien zonder dat die boos worden etc

Hey sp3c, we gaan naar een oorlogseconomie man, wat zou dat voor ons bedrijf betekenen???

Niks, we gaan niet naar een oorlogseconomie

Waaaaaat, wat is daar dan nog voor nodig??????

OORLOG stelletje godse randdebielen |:(
  dinsdag 5 maart 2024 @ 00:27:54 #17
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212696888
quote:
88s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Sprak laatst tijdens de lunch een stel van die manager types, slimme jongens, hoog geleid, heel de dag vergaderen over hoe ze hun medewerkers kunnen naaien zonder dat die boos worden etc

Hey sp3c, we gaan naar een oorlogseconomie man, wat zou dat voor ons bedrijf betekenen???

Tja, lijkt hier soms wel alsof we al in oorlog zijn en we onze kelders klaar moeten maken :')
Lach met een schone bips
  dinsdag 5 maart 2024 @ 00:32:38 #18
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212696913
quote:

[..]

En sommigen hier hebben meer ervaring met een oorlog dan de meesten, mijn moment of fame was in een paintball area waar ik met mijn dikke reet lag zonder ammo en geen backup meer en compleet bont en blauw geschoten werd... Happy times, biertje erna...

Doe dat eens in een oorlog waar met scherp geschoten wordt. Dan geen biertje meer, dan ben je gewoon dood.. Dus ik snap die oorlogswoede niet zo. Moet een mens niet willen lijkt me.
Lach met een schone bips
  dinsdag 5 maart 2024 @ 00:49:07 #19
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212697014
quote:

[..]

Misschien laat iedereen zich beetje teveel opjagen :) Van de andere kant, wel mooi om te zien hoe het leven verder gaat en online iedereen zich zo druk maakt.
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 00:54:55 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212697048
Ja zo kan die wel weer he
  dinsdag 5 maart 2024 @ 01:52:21 #21
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212697233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:54 schreef sp3c het volgende:
Ja zo kan die wel weer he
Vermoeiend!
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 02:29:08 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212697259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 01:52 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vermoeiend!
Het zal de meesten van jullie verbazen maar dit hoor ik vaker mensen!
pi_212697405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou hier komt weer een potje mierenneuken

Er zijn geen NAVO militairen in Oekraïne, nu niet, nooit geweest en waarschijnlijk gaan die er ook niet komen

Er zijn Britse militairen net zoals er ook Nederlandse militairen maar dat is onder de eigen vlag in samenwerking met of op verzoek van de Oekraïners

Inzet onder de NAVO vlag is goedkeuring van alle lidstaten voor nodig en dat is altijd een openbare beslissing
Militairen UIT NAVO landen dan :P
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 07:13:24 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212697457
Ook uit EU en VN landen

Maar wel Beter!

Klinkt kinderachtig maar die nuance is wel belangrijk, als je het over de NAVO hebt dan is het niet alleen de Britten dan zijn ze alle 31 aanwezig en is het Zweedse detachement zich aan het opwerken

Dat zou wel groot NWS zijn _O-
pi_212697569
Als iets een NAVO missie is dan wilt dat toch niet zeggen dat alle NAVO landen aanwezig zijn?
Ze moeten enkel toestemming geven.
pi_212697573
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

En ? Hoeveel "stapjes" zijn er nog over ?
Want geen enkele lijkt iets op te leveren.
Tenzij meer verlies voor Oekraine.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 07:39:45 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212697614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef Candymannetje het volgende:
Als iets een NAVO missie is dan wilt dat toch niet zeggen dat alle NAVO landen aanwezig zijn?
Ze moeten enkel toestemming geven.
ja ieder land moet bijdragen

weet niet meer precies waar het staat maar het een voor allen principe geld hier ook, heeft wbt ISAF nog wel eens tot wat kopzorgen gezorgd omdat niet iedereen dezelfde richting op willde met die missie maar wel mee moest doen
pi_212697684
Dan ben ik wel benieuwd wat al die landen hebben bijgedragen in bijvoorbeeld de missie in Libië.
Is dat ergens te vinden?
pi_212697782
quote:

NAVO troepen zullen nooit de grens met Rusland oversteken
Nee denk niet dat ze daar zelfs nog maar geraken :P

quote:
of zelfs maar iets afschieten met een doelwit in Rusland.
Nou met wat er tegenwoordig allemaal bovenkomt zou ik van niets meer verbaasd zijn.
Het zou zelfs door Oekraine kunnen georchestreerd worden in de hoop een reactie van Rusland uit te lokken zodat ze hier eindelijk hun art5 kunnen inroepen.

quote:
Dat de NAVO, de EU en de VS Oekraïne helpt met de verdediging van hun land was allang bekend.
Poetin heeft wel 100 keer gewaarschuwd dat bepaalde hulp zou leiden tot escalatie en dat heeft hij nog nooit waargemaakt.
En dan wenen als hij het wel waarmaakt ?

quote:
Dat Britse soldaten bewust naar Oekraïne gestuurd worden om actief deel te nemen aan de oorlog is wel nieuw.
Dat het geweten is bedoel je
quote:
Een goede zaak in mijn ogen, jammer alleen dat dat nu openlijk bekend is geworden vanwege dat Duitse lek.
Waarom jammer dat het bekend is? Zijn ze bang voor represailles mss ?
Ach ze doen maar, maakt toch weinig verschil...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212697835
quote:

[..]
NAVO troepen zullen nooit de grens met Rusland oversteken of zelfs maar iets afschieten met een doelwit in Rusland. Dat de NAVO, de EU en de VS Oekraïne helpt met de verdediging van hun land was allang bekend.

Ze zijn er al een tijdje hoor.
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-65245065
quote:
The UK is among a number of countries with military special forces operating inside Ukraine, according to one of dozens of documents leaked online.

It confirms what has been the subject of quiet speculation for over a year.

The leaked files, some marked "top secret", paint a detailed picture of the war in Ukraine, including sensitive details of Ukraine's preparations for a spring counter-offensive.

The US government says it is investigating the source of the leak.

According to the document, dated 23 March, the UK has the largest contingent of special forces in Ukraine (50), followed by fellow Nato states Latvia (17), France (15), the US (14) and the Netherlands (1).

The document does not say where the forces are located or what they are doing.

The numbers of personnel may be small, and will doubtless fluctuate. But special forces are by their very nature highly effective. Their presence in Ukraine is likely to be seized upon by Moscow, which has in recent months argued that it is not just confronting Ukraine, but Nato as well.
pi_212697927
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:07 schreef Wantie het volgende:
[ x ]

Medvedev over de toekomst van Oekraïne.

Ik zie mogelijkheden voor vredesonderhandelingen...
Precies, Rusland wil Oekraïne innemen en het Westen moet zijn bek houden anders is het escalatie.
pi_212697951
Mocht Oekraïne een tegeoffesief inzetten en grondgebied terugwinnen, dan wordt dat door Rusland ook als escalatie gezien.
pi_212698363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

-Opbokken met naamsverbasteringen-

[ Bericht 15% gewijzigd door loveyoulongtime op 05-03-2024 22:27:24 ]
Conscience do cost.
pi_212698488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee denk niet dat ze daar zelfs nog maar geraken :P
[..]
Rusland grenst aan de NAVO.

quote:
Nou met wat er tegenwoordig allemaal bovenkomt zou ik van niets meer verbaasd zijn.
Het zou zelfs door Oekraine kunnen georchestreerd worden in de hoop een reactie van Rusland uit te lokken zodat ze hier eindelijk hun art5 kunnen inroepen.
[..]
Dan kan het nog steeds zo zijn dat er niets gebeurd.

Los van dat Oekraïne zijn krediet verliest als ze zo'n actie gaan uitvoeren.

quote:
[..]
Net suggereerde je nog dat ze dat hopen.

quote:
Dat het geweten is bedoel je
[..]
Waarom jammer dat het bekend is? Zijn ze bang voor represailles mss ?
Ach ze doen maar, maakt toch weinig verschil...
Dus geen geween als Rusland de oorlog escaleert.
pi_212699276
quote:
Premier Oekraïne: "Hebben miljardensteun nooit gekregen"

De Oekraïense premier Denys Sjmyhal heeft maandag gezegd dat zijn land 16 miljard euro aan hulp die werd verzameld tijdens twee donorconferenties in Warschau in 2022 niet heeft ontvangen.

"Deze fondsen zijn verzameld. Volgens onze informatie, meer dan 10 miljard op de eerste conferentie en meer dan 6 miljard op de tweede", zei Sjmyhal op een persconferentie in Kiev, nu zijn land zich zorgen maakt over de verminderde steun van het westen.

Volgens hem werden de fondsen bijeengebracht door Polen, met de Europese Commissie. "We weten niet wat er met de fondsen is gebeurd. Hoe zijn ze besteed, wat hebben ze ondersteund? Oekraïne heeft niets ontvangen", aldus de regeringsleider.

In de nasleep van de Russische invasie van Oekraïne in februari 2022 kondigde het westen aan tientallen miljarden euro's vrij te maken ter ondersteuning van Kiev. Begin april 2022 kondigde de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, in Warschau aan dat een internationale inzamelingsactie inderdaad 10,1 miljard euro had opgebracht. De Poolse regering kondigde vervolgens aan dat een donorconferentie in Warschau meer dan 6,3 miljard euro had opgebracht voor humanitaire hulp aan Oekraïne.

https://www.hln.be/buiten(...)sche-agent~abf3138b/
pi_212699371
quote:

[..]
quote:
If Ukraine falls, NATO will have to fight Russia — Secretary Austin

(vanaf 1:57:52)
pi_212699775
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Hij zegt wat anders hè.
pi_212702434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tja, niet veel meer nee. De oorlog neemt steeds grotere vormen aan.

Maar dat is toch echt aan Rusland te danken en niet aan het Westen.
Het is Rusland dat als enige overgestapt is op een volledige oorlogseconomie. En het zijn
de Russen die zoveel mogelijk mannen rekruteert om hun buurland aan te vallen met ongelofelijk
veel eigen burgers die een zekere dood tegemoet worden gestuurd. En het is Rusland dat
in het buitenland aan het stoken is om ook daar een conflict uit te lokken. En Rusland dat voortdurend en openlijk aan het dreigen is dat ze andere landen binnen willen vallen na Oekraïne of dreigen kernwapens tegen andere landen als Oekraïne in te zetten.

Het Westen/de NAVO hebben daarentegen alleen maar aangegeven dat het voor hun onacceptabel is dat
Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen. Iedere keer geven ze expliciet aan dat ze nooit de intentie hebben om Rusland zelf binnen te vallen en dat ze ook niet accepteren dat Oekraïne dat gaat doen.

En toch blijft Rusland ook na jaren oorlog voeren hun agressie beleid volhouden waardoor het Westen wel genoodzaakt is om er telkens weer een schepje bovenop te doen. Helaas.
pi_212702664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is Rusland dat als enige overgestapt is op een volledige oorlogseconomie. En het zijn
de Russen die zoveel mogelijk mannen rekruteert om hun buurland aan te vallen met ongelofelijk
veel eigen burgers die een zekere dood tegemoet worden gestuurd. En het is Rusland dat
in het buitenland aan het stoken is om ook daar een conflict uit te lokken. En Rusland dat voortdurend en openlijk aan het dreigen is dat ze andere landen binnen willen vallen na Oekraïne of dreigen kernwapens tegen andere landen als Oekraïne in te zetten.

Het Westen/de NAVO hebben daarentegen alleen maar aangegeven dat het voor hun onacceptabel is dat
Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen. Iedere keer geven ze expliciet aan dat ze nooit de intentie hebben om Rusland zelf binnen te vallen en dat ze ook niet accepteren dat Oekraïne dat gaat doen.

En toch blijft Rusland ook na jaren oorlog voeren hun agressie beleid volhouden waardoor het Westen wel genoodzaakt is om er telkens weer een schepje bovenop te doen. Helaas.
Plus dat het westen Oekraïne ernstig beperkt in het verdedigen, door de voorwaarde te stellen dat geleverde wapens niet gebruikt mogen worden voor doelen op Russisch grondgebied.
Daardoor vindt de strijd bijna volledig plaats op Oekraïens grondgebied.
pi_212702969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het verlies neemt steeds grotere vormen aan

quote:
Mja... ja en nee
Rusland is de oorlog gestart en het westen keeps him going.

quote:
Het is Rusland dat als enige overgestapt is op een volledige oorlogseconomie.
Is dat zo ?
Wat is een volledige oorlogseconomie ?

quote:
En het zijn de Russen die zoveel mogelijk mannen rekruteert om hun buurland aan te vallen met ongelofelijk veel eigen burgers die een zekere dood tegemoet worden gestuurd.
Zijn daar onafhankelijke cijfers van ?
Of geloof je Zelensky op zijn woord ?

quote:
En het is Rusland dat in het buitenland aan het stoken is om ook daar een conflict uit te lokken.
Zo is deze oorlog ook tot stand gekomen, zij het van de andere kant.

quote:
En Rusland dat voortdurend en openlijk aan het dreigen is dat ze andere landen binnen willen vallen na Oekraïne
We lachen toch met het russische leger dat blijkbaar niet eens voorbij Oekraine raakt? Dus beetje onzin toch

quote:
of dreigen kernwapens tegen andere landen als Oekraïne in te zetten.
Een gewaarschuwd man/vrouw/het/onzijdig/xxx is er 2 waard.

Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen.
quote:
Iedere keer geven ze expliciet aan dat ze nooit de intentie hebben om Rusland zelf binnen te vallen en dat ze ook niet accepteren dat Oekraïne dat gaat doen.
Tijden veranderen

quote:
Kyiv has right to strike Russian targets ‘outside Ukraine’, says Nato chief

https://www.ft.com/content/175bd28f-1eb8-4f57-9cf4-110cca055747
quote:
En telkens het westen er "een schepje" bovenop doet, vallen er weer meer oekrainse slachtoffers (en ja ook russische) en verliest Oekraine steeds meer grondgebied.
Helpen we Oekraine dan eigenlijk wel ?

En te bedenken dat al het geld dat erin gepompt werd, gebruikt had kunnen worden om Oekraine te doen groeien naar EU-lidmaatschap, economische groei, anti-corruptiebeleid en meer westers gezind te worden, maar wel zonder een VS militair bolwerk te zijn.
Maar wie maalde om Oekraine toen het (nog) niet gebruikt kon worden voor een proxy-oorlog tegen aartsvijand Rusland ...
pi_212703689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 15:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Lijkt me logisch.

quote:
Mja... ja en nee
[..]
Nee, Rusland kan vandaag stoppen en zich terug trekken.
Rusland voedt deze oorlog al 10 jaar.

quote:
Is dat zo ?
[..]
[..]
Hoezo ga je er van uit dat Zelensky dat gezegd heeft?

quote:
[..]
Nope, de andere kant heeft niet in Rusland lopen stoken.

Tenzij je Poetin en Medvedev steunt in hun idee dat Oekraïne een Russische oblast is.

quote:
We lachen toch met het russische leger dat blijkbaar niet eens voorbij Oekraine raakt? Dus beetje onzin toch
[..]

Rusland hun buurland is binnengevallen en dat dat buurland het recht heeft om zichzelf daartegen te verdedigen.
[..]
Tijden veranderen
[..]
[..]
En telkens het westen er "een schepje" bovenop doet, vallen er weer meer oekrainse slachtoffers (en ja ook russische) en verliest Oekraine steeds meer grondgebied.
Niet genoeg.
Maar dat is bekend.

quote:
En te bedenken dat al het geld dat erin gepompt werd, gebruikt had kunnen worden om Oekraine te doen groeien naar EU-lidmaatschap, economische groei, anti-corruptiebeleid en meer westers gezind te worden
Maar dat wordt dus stoken genoemd

quote:
, maar wel zonder een VS militair bolwerk te zijn.
Dat is het niet.

quote:
Maar wie maalde om Oekraine toen het (nog) niet gebruikt kon worden voor een proxy-oorlog tegen aartsvijand Rusland ...
Nou, het verwijt is dat het westen te fanatiek bezig was om Oekraïene naar zich toe te trekken, met als gevolg dat Rusland nu Oekraïne annexeert.

Best gek dat jij nu voorstander bent om in Oekraïne te investeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 15:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Mja... ja en nee
[..]
Is dat zo ?
[..]
[..]
[..]
[..]

[..]
Tijden veranderen
[..]
[..]

En te bedenken dat al het geld dat erin gepompt werd, gebruikt had kunnen worden om Oekraine te doen groeien naar EU-lidmaatschap, economische groei, anti-corruptiebeleid en meer westers gezind te worden, maar wel zonder een VS militair bolwerk te zijn.
pi_212704878
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Until the last Ukrainian.
pi_212704907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:35 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Until the last Ukrainian.
Of totdat de elite genoeg heeft verdient.
Maar dat kan nog wel even duren :P
pi_212705128
Lol Victoria Nuland geeft haar "ontslag".
Einde project Ukraine, miss "fuck Europe".
pi_212705196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of totdat de elite genoeg heeft verdient.
Maar dat kan nog wel even duren :P
Hoe dan ook, Rusland heeft het volste recht om Oekraïene te annexeren, dus daarover zeggen we verder niets...
pi_212713643
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:56 schreef UncleScorp het volgende:
Is er ook bekend waarom ze ontslag heeft genomen?
pi_212717485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee nog niets over gevonden.
Ik geloof dat ze ook maar 62 is dus nog niet de pensioenleeftijd, zeker niet in de VS politiek :')

Mss daarmee dat ze recent nog in Kiev was ? Weer lekkere koekjes :Y)

Ik denk dat ze niet wil aanblijven tot de afloop van dit debacle.
Ratten verlaten het zinkende schip.
pi_212717528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:56 schreef UncleScorp het volgende:
pi_212717667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik geloof dat ze ook maar 62 is dus nog niet de pensioenleeftijd, zeker niet in de VS politiek :')

[ afbeelding ]

Is ze een rat dan? En zo ja, waarom?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212719219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Welk debacle, en welk zinkend schip?
Er zijn inmiddels zoveel gezonken in de Zwarte Zee, dat niet meer is bij te houden welke wordt bedoeld.
  Moderator woensdag 6 maart 2024 @ 18:56:21 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212719273
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2024 16:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit heeft ook niet de fophef gegenereerd waarop gehoopt werd, nietwaar? _O- _O- _O- _O-
Frankrijk begint wel ineens meer te leveren!

hm, hmmm!
pi_212723963
quote:
88s.gif Op woensdag 6 maart 2024 18:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Frankrijk begint wel ineens meer te leveren!

hm, hmmm!
Dat is balen, want hoe meer wapens Oekraïne krijgt, des te langer duurt het voordat Rusland Oekraïne heeft geannexeerd, des te meer slachtoffers dat kost...
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 08:09:40 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212724003
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is balen, want hoe meer wapens Oekraïne krijgt, des te langer duurt het voordat Rusland Oekraïne heeft geannexeerd, des te meer slachtoffers dat kost...
Ok man :')
pi_212727128
quote:

[..]
Er gaan blijkbaar geruchten dat ze "ontslagen" zou zijn. Wat ntl niet zomaar zou gebeuren.
Mss worden er nu pionnetjes verzet om bepaalde posities te versterken vóór de aankomende verkiezingen?
Mss wordt ze wel kandidaat voor secretaris -generaal van de NATO?
Dan hebben wij hier het laatste nog niet gezien van oorlog...
Fuck Europe
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 13:32:25 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212727449
Ongeschreven regel is dat de secretaris generaal altijd een Europeaan is
pi_212728177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Er gaan blijkbaar geruchten dat ze "ontslagen" zou zijn. Wat ntl niet zomaar zou gebeuren.
Mss worden er nu pionnetjes verzet om bepaalde posities te versterken vóór de aankomende verkiezingen?
Fuck Europe
Waarom zou haar aanstelling tot oorlog in Europa leiden?
pi_212728252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Fuck Europe
Zeker als ze gaat samenwerken met Mark 'het is onze oorlog' Rutte.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 14:43:00 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212728266
De secretaris generaal is een veredelde woordvoerder, die kan in zijn of haar eentje heel erg weinig

Bovendien gaat Frankrijk niet voorstellen zolang de supreme allied commander per definitie een Amerikaan is
pi_212728289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 14:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zeker als ze gaat samenwerken met Mark 'het is onze oorlog' Rutte.
En welke functie zouden beide personen hebben in jouw hypothetische situatie?
pi_212729492
quote:
88s.gif Op donderdag 7 maart 2024 14:43 schreef sp3c het volgende:
De secretaris generaal is een veredelde woordvoerder, die kan in zijn of haar eentje heel erg weinig

Bovendien gaat Frankrijk niet voorstellen zolang de supreme allied commander per definitie een Amerikaan is
we zullen zien als het oorlog wordt/is
pi_212729538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja, het is nu nog een speciale militaire operatie.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 16:25:33 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212729579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee als het oorlog is komt het niet door de secretaris generaal, dat kan niet, dat gaan wie niet zien, die verantwoordelijkheid komt simpelweg niet bij de functie kijken
pi_212729585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee als het oorlog is komt het niet door de secretaris generaal, dat kan niet, dat gaan wie niet zien, die verantwoordelijkheid komt simpelweg niet bij de functie kijken
Ik snap je punt maar hoe meer oorloghitsers bij elkaar hoe groter de kans op oorlog.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 16:27:03 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212729591
Snap niet dat iedereen de mond vol heeft van wat de NAVO allemaal niet doet en moet en bijna niemand enig idee heeft hoe de organisatie überhaupt in elkaar steekt

Is allemaal online te vinden dus een dagje bij lezen en je bent er
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 16:29:37 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212729621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap je punt maar hoe meer oorloghitsers bij elkaar hoe groter de kans op oorlog.
Ligt er een beetje aan op welke plek ze zitten lijkt me
pi_212729631
quote:
Het Oekraïense leger is van plan om later dit jaar tegenoffensieve operaties uit te voeren. Dat zei een militaire topcommandant woensdag.

,,We zullen de situatie op het slagveld binnenkort stabiliseren en al het mogelijke doen om de troepen voor te bereiden op actievere acties en het initiatief te grijpen", zei de onlangs aangestelde commandant Oleksandr Pavliuk van de grondtroepen op televisie.

Hij voegde eraan toe dat de huidige werkzaamheden gericht zijn op het terugtrekken van militaire eenheden die hun potentieel hebben verloren en het herstel van die eenheden, om later dit jaar een strijdmacht te vormen voor tegenoffensieve acties.

,,Onze taak is om de frontlinie te stabiliseren, de vijand zoveel mogelijk te vernietigen, zoveel mogelijk te hergroeperen om eenheden terug te trekken die zich moeten herstellen, een aanvalsgroep te creëren en dit jaar aanvasloperaties uit te voeren. Daarin slagen we. De situatie stabiliseert", aldus Pavliuk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)wit-aanval~a8d8850d/
#hetnieuweoffensief
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 16:38:53 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212729734
Deze man is wel heel goed in niets zeggen met veel woorden
pi_212729818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:27 schreef sp3c het volgende:
Snap niet dat iedereen de mond vol heeft van wat de NAVO allemaal niet doet en moet en bijna niemand enig idee heeft hoe de organisatie überhaupt in elkaar steekt

Is allemaal online te vinden dus een dagje bij lezen en je bent er
Het probleem met de NAVO en allerlei andere organisaties is dat het op papier allemaal netjes en legitiem lijkt maar ondertussen hebben ze schijt aan alles.
pi_212729834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het probleem met de NAVO en allerlei andere organisaties is dat het op papier allemaal netjes en legitiem lijkt maar ondertussen hebben ze schijt aan alles.
:'):')

Lekker man, ongefundeerde beschuldigingen.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 16:53:13 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212729898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld?
pi_212729981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld?
Verborgen agenda's en plannen.
Zo ben ik van mening dat de USA de NAVO gebruikt om Rusland klem te zetten.
NAVO missie in Libie was ook om de petrodollar te redden.
Uiteraard hebben alle landen inspraak maar als de USA iets wilt dan gaat het vroeg of laat toch gebeuren.
En als ze de naam van de NAVO niet willen bevuilen doen ze gewoon ff een ander jasje aan zonder NAVO embleem en het is ineens geen NAVO missie meer.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 17:10:20 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212730044
Ah dus als de VS iets wil van NAVO dan gebeurt dat ook tenzij het niet gebeurt want dan gebeurt het op een andere manier toch

Ja, nee, dit is helemaal niet vaag en ik ben er vanaf nu van overtuigd dat de secretaris generaal de macht heeft om heel de NAVO in een oorlog te storten

tenzij hij dat niet heeft, dan heeft iemand anders het
pi_212730090
Ik ben altijd vaag :P
Heb gewoon geen vertrouwen in mooie praatjes als de praktijk anders blijkt.
Allemaal vriendjespolitiek, macht en geld.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 17:21:42 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212730153
Ja maar het blijkt alleen vooralsnog niet
pi_212730296
Maar dat is afhankelijk van je perceptie.
Als je vind dat alle voormalige sovjet landen zelf toenadering hebben gezocht naar de NAVO.
Als je Gadaffie echt een gevaarlijke dictator vond.
De NAVO niks te maken had met de oorlog in Irak.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Dan blijkt het inderdaad niet.
Maar ik ben alsnog wel een voorstander van de NAVO, hoe meer vriendjes hoe beter.
Vertrouw ze alleen voor geen meter.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 17:41:43 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212730358
Ik kan me bij al die zaken prima voorstellen dat er ook wat stiekeme dingetjes zijn gebeurd maar dat is nog steeds geen bewijs dat de NAVO zijn eigen regeltjes breekt

Er is geen regel die stelt dat Ghaddaffi een grote boef moet zijn, er is geen regel die stelt dat de NAVO geen potentiële bondgenoten mag benaderen, er is geen regel die het de NAVO verbied om in Irak actief te zijn etc. etc.
pi_212730469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:36 schreef Candymannetje het volgende:
Als je vind dat alle voormalige sovjet landen zelf toenadering hebben gezocht naar de NAVO.
Maar ik ben alsnog wel een voorstander van de NAVO, hoe meer vriendjes hoe beter.
Klopt. Dat was namelijk de Coalition of the willing, en niet de NAVO.
pi_212730470
Dat klopt helemaal en ik zal mij een zorg zijn wat ze doen zolang ze mij met rust laten.
Maar eerlijk en transparant zijn ze er niet echt over.
De regels ken ik niet, die zal jij vast beter weten.
Maar ze presenteren zich anders dan dat ze zijn.
pi_212730624
quote:

[..]
Ze wordt wsl opgevolgd door John Bass, de man die de US terugtrekking uit Afghanistan moest in goede banen leiden.
Serieuze omwenteling van mindset ;)
pi_212730677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze wordt wsl opgevolgd door John Bass, de man die de US terugtrekking uit Afghanistan moest in goede banen leiden.
Serieuze omwenteling van mindset ;)
We hebben gezien hoe dat gegaan is :P
pi_212730833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:36 schreef Candymannetje het volgende:
Geen enkel land kan daartoe gedwongen worden.

Plus dat leden unaniem moeten voor stemmen.
Dat Oekraïene nog steeds geen lid is komt doordat er geen unanieme consensus was binnen de NAVO en Oekraïne niet onder dwang lid is geworden.

quote:
Elke dictator is gevaarlijk.

quote:
Klopt, dat was 'the coalition of the willing '

Nederland zat daar vrolijk bij, tot hilariteit van de Belgen.

quote:
Geen vertrouwen hebben is altijd goed.
Maar bovenstaande blijkt nergens uit
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 18:11:22 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212730864
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:09 schreef Wantie het volgende:
Klopt, dat was 'the coalition of the willing '

Nederland zat daar vrolijk bij, tot hilariteit van de Belgen.
Nederland deed daar niet aan mee
pi_212730893
quote:
88s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nederland deed daar niet aan mee
Jawel. Zie de link in #77.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 18:23:16 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212731025
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jawel. Zie de link in #77.
Nederlandse missie (SFIR) had een VN mandaat

De contributie aan die coalitie was het plaatsen van Patriots in Turkije

Er is wel een kleine NAVO missie geweest in Bagdad om officieren op te leiden ofzo, daar heeft Nederland logischerwijs wel aan meegedaan
pi_212731472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Verborgen agenda's en plannen.
Zo ben ik van mening dat de USA de NAVO gebruikt om Rusland klem te zetten.
Op welke wijze is Rusland dan klem gezet.

quote:
NAVO missie in Libie was ook om de petrodollar te redden.
Libië is geen bedreiging voor de dollar.

quote:
Uiteraard hebben alle landen inspraak maar als de USA iets wilt dan gaat het vroeg of laat toch gebeuren.
Nope, alle leden moeten unaniem voor zijn.

quote:
En als ze de naam van de NAVO niet willen bevuilen doen ze gewoon ff een ander jasje aan zonder NAVO embleem en het is ineens geen NAVO missie meer.
Noem eens een NAVO missie waar dat op van toepassing is.
pi_212731491
quote:
88s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nederlandse missie (SFIR) had een VN mandaat

De contributie aan die coalitie was het plaatsen van Patriots in Turkije

Er is wel een kleine NAVO missie geweest in Bagdad om officieren op te leiden ofzo, daar heeft Nederland logischerwijs wel aan meegedaan
Nederland was lid van de coalitie die Bush had verzameld toen hij geen VN mandaat kreeg.
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 18:52:56 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212731510
ja politieke steun maar geen militaire steun noemde Balkenende dat toen

voc mentaliteit
pi_212731946
quote:
88s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:52 schreef sp3c het volgende:
ja politieke steun maar geen militaire steun noemde Balkenende dat toen

voc mentaliteit
Ja, een boefje was dat..

Nederland heeft inderdaad niet meegevochten.
pi_212736252
twitter
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 04:51:47 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212736650
Hoop niet dat wij voor de huur opdraaien want het zal lang leeg blijven staan

Daarnaast gaat Ursula daar niet over
pi_212736709
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 04:51 schreef sp3c het volgende:
Hoop niet dat wij voor de huur opdraaien want het zal lang leeg blijven staan

Daarnaast gaat Ursula daar niet over
Putin wordt binnen het jaar omgelegd
pi_212736715
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 14:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Plus dat het westen Oekraïne ernstig beperkt in het verdedigen, door de voorwaarde te stellen dat geleverde wapens niet gebruikt mogen worden voor doelen op Russisch grondgebied.
Daardoor vindt de strijd bijna volledig plaats op Oekraïens grondgebied.
Het Westen blijft nog steeds bang voor escalatie, terwijl Rusland duidelijk een serieverkrachter is.
pi_212736734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 23:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
:O
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 07:04:41 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212736790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 06:27 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Putin wordt binnen het jaar omgelegd
Ow dat scheelt
pi_212736870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 06:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:O
Ja, dat liever niet natuurlijk...
pi_212736883
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow dat scheelt
En wordt hij opgevolgd door een nog extremer figuur >:)

Always be carefull what you wish for O-)
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 07:48:08 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212736952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het is mij om het even tbh
pi_212737133
quote:

[..]

Dat is helemaal prima. We zullen namelijk sowieso de vruchten plukken van de tijdelijke anarchie en het duurt wel even voordat diegene zijn macht heeft veilig gesteld.

En in principe is extremer alleen maar beter.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 08:36:10 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212737322
Nog extremer is wel een interessante woordkeuze hier
pi_212737444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:36 schreef sp3c het volgende:
Nog extremer is wel een interessante woordkeuze hier
Het is in indirect een "compliment" voor Putin. De man is een competent beest. Ik heb liever een of andere schuimbekkende idioot die z'n zaakjes in het binnenland een stuk minder op orde heeft omdat hij op alle verkeerde tenen trapt dan Putin.

Een Medvedev bijvoorbeeld. Die man is nog niet geschikt als zitplaats en daarom een uitstekende keuze als president. Totdat hij dan per ongeluk uit een raam springt en dan begint de lol.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 08:52:31 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212737545
Ja extreem zou ik hem persoonlijk ook niet noemen

Imo is het vanuit zijn perspectief vrij logisch wat hij doet, voorspelbaar zelfs, liever niet natuurlijk maar dat schip is de haven uit

Ik zou dan eerder voor meedogenloos gaan
pi_212737835
quote:

[..]

Interessante vorm van verdedigen.
pi_212738991
quote:
Amerikanen en Britten waarschuwen voor terroristische aanslag in Moskou in komende 24 uur: “Vermijd drukke plaatsen”

De ambassades van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Rusland waarschuwen dat er in de komende 24 uur een terroristische aanslag gepleegd zou kunnen worden in Moskou.

https://www.hln.be/buiten(...)e-plaatsen~a5794fce/
Best jullie city tripje even uitstellen
:P

We zullen zien hoeveel hun inlichtingendiensten waard zijn :+
pi_212755188
https://deanderekrant.nl/(...)sche-zege-2024-03-02

quote:
Terwijl Rusland snel terrein wint in Oekraïne, voert het Westen de propagandacampagne tegen Rusland tot ongekende hoogte op. Rusland zou roekeloos tienduizenden militairen in ‘de vleesmolen’ gooien om de Oekraïense verdediging met pure mankracht te overweldigen, melden media en analisten, tegen alle logica en bewijsvoering in.

Rusland maakt over het hele Oekraïense front snelle vorderingen na de val van Avdiivka op 17 februari. Bij deze slag werden de Oekraïense troepen tot een chaotische terugtocht gedwongen. Er zijn berichten dat Russische troepen de afgelopen week verschillende dorpen hebben veroverd, waaronder ­Lastochkino, en doorstoten naar Tonenke en de belangrijke plaats Orlovka. Een voormalig kolonel van de Oekraïense geheime dienst, Oleg Starikov, stelt dat “de vijand zijn troepen in zes richtingen dirigeert: Kupyansk, Seversk, Liman, Bachmoet, Ugledar, Avdiivka en Orekhovskoye. De verschillende troepen zijn opgeschaald van tactisch naar operationeel – dat is 50- tot 70.000 man.”

Een Oekraïens parlementslid, Oleksandra Ustinova, heeft gezegd dat Koepjansk (Kupyansk) binnen afzienbare tijd in Russische handen zal vallen. “Daarna volgt Charkiv”, voegde zij hieraan toe. Charkiv (Kharkov) is de op een na grootste stad van Oekraïne. Volgens de Oekraïense journalist Yuri Butusov heeft het Oekraïense leger geen verdedigingslinies om op terug te vallen. “Die zijn niet aangelegd ten westen van Avdiivka.”

De Russische opmars leidt tot paniek in het Westen. De Franse president Macron bracht op maandag meer dan twintig Europese ­leiders bij elkaar in Parijs. Macron zei dat moest worden overwogen “westerse troepen” in Oekraïne te laten interveniëren. Dit zou tot een openlijke oorlog tussen de Navo en Rusland leiden. Andere regeringsvertegenwoordigers, waaronder de Duitse bondskanselier Scholz, wezen een directe westerse interventie af. Macron kondigde ook aan dat hij een ‘coalitie’ heeft gevormd van landen om langeafstandsraketten en bommen te leveren aan Oekraïne, waarmee Russische doelen kunnen worden bestookt.

Ondertussen voeren westerse media de propagandaoorlog tegen Rusland op. Amerikaanse en Europese media verspreiden nu de notie dat Rusland zijn overwinning in Avdiivka te danken heeft aan wat wordt genoemd human wave attacks of ook wel meat wave tactics. Rusland zou ‘menselijke golven’ loslaten op de Oekraïense posities en zo met enorme verliezen de Oekraïeners overweldigen. Meat wave slaat op het idee dat Russische troepen massaal worden opgeofferd in de spreekwoordelijke ‘vleesmolen’.

De New York Post meldde: “Door Moskou’s meat wave-tactiek liggen de bevroren lijken van Russen verspreid op het slagveld”. Business Insider: “Rusland brengt zijn human wave-tactiek weer in stelling, gooit slechtgetrainde troepen in een massale aanval op Oost-Oekraïne”. CNN spreekt van “Ruslands onophoudelijke vlees-aanvallen”. Professor Michael Clarke van het Britse Royal United Services Institute (RUSI) zei dat “Oekraïense troepen de Russen neermaaien, maar zij (de Russen) mogen niet van hun koers afwijken.” Volgens militair analist Anders Puck Nielsen van het Royal Danish Military College hebben “de Russische meat wave-aanvallen” het doel om “de Oekraïense verdediging te overweldigen door steeds meer soldaten het slagveld op te sturen totdat de Oekraïners geen munitie meer hebben.” Deze aantijgingen zijn niet helemaal nieuw. Een artikel op de website Historici.nl meldde vorig jaar al: “Rusland liet deze winter zijn nieuw gemobiliseerde soldaten massale, dicht opeengepakte bestormingen uitvoeren.”

Onafhankelijke waarnemers doen deze beweringen af als bizarre propaganda. Het Youtube-kanaal History Legends wijdde er een speciale uitzending aan. Een oproep voor videobeelden van de vermeende meat wave-aanvallen leverde niets op. Volgens de presentator van het kanaal is er nul bewijs voor, en druist een dergelijke tactiek in tegen alle logica van moderne oorlogvoering. De Oekraïense kolonel Starikov bevestigt dit. “Luister niet naar de mensen die het hebben over vleesmolen-aanvallen”, stelde hij. “Dit is een uiting van paniek. Het is een onderschatting van de vijand, en het zal terugslaan op ons.”

Westerse media hameren er al langere tijd op dat Rusland zware verliezen zou hebben geleden, en Oekraïne lichte. BNR Nieuwsradio meldde in december op gezag van woordvoerder John Kirby van het Pentagon dat de Russen “schrikbarend hoge verliezen” hadden geleden. De Belgische krant De Morgen meldde in december dat volgens “een rapport van de Amerikaanse inlichtingendienst (CIA) de oorlog in Oekraïne bijna 315.000 doden en gewonden heeft gekost aan Russische kant, oftewel bijna 90 procent van het personeel toen Rusland in februari 2022 Oekraïne binnenviel. Deze verliezen zouden bovendien de militaire modernisering van Rusland met achttien jaar hebben vertraagd”, aldus De Morgen.

Ook voor deze claims is geen bewijs. Juist deze week verscheen een rapport van onderzoeksjournalisten van de BBC Russian Service en Mediazona, beide anti-Russische publicaties, dat uitkomt op “tenminste 45.123 doden” aan Russische zijde sinds het begin van de oorlog. Dit cijfer komt overeen met schattingen van onafhankelijke waarnemers als Scott Ritter, voormalig wapeninspecteur van de VS en Douglas McGregor, gepensioneerd luitenant-kolonel in het Amerikaanse leger.

De westerse media bagatelliseren tegelijkertijd de Oekraïense verliezen. De Oekraïense president Zelensky verklaarde afgelopen week in een interview met CNN en andere Amerikaanse tv-stations dat Oekraïne 31.000 militairen heeft verloren. Dit getal wordt als volstrekt ongeloofwaardig beschouwd door onafhankelijke analisten. Ritter en McGregor komen met schattingen van meer dan 400.000 doden. Zij baseren zich daarbij op overlijdensberichten. De Russische minister van Defensie Sergey Shoigu zei afgelopen week dat het Oekraïense leger 440.000 militairen heeft “verloren” (doden en gewonden samen)
  FOK!fotograaf zaterdag 9 maart 2024 @ 15:10:17 #105
364681 over_hedge
pi_212755275
Dus rusland heeft maar 45k doden. En Oekraine 440k. En toch doet rusland er al meer dan 2 jaar over en zijn er nog lang niet? Vind je dit zelf heel logisch klinken?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212755303
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:10 schreef over_hedge het volgende:
Dus rusland heeft maar 45k doden. En Oekraine 440k. En toch doet rusland er al meer dan 2 jaar over en zijn er nog lang niet? Vind je dit zelf heel logisch klinken?
Klopt, klinkt ook totaal niet logisch.
Daarom plaats ik het ook hier zodat we er over kunnen discussiëren :P

Dat de verdedigende partij 10x zo veel verliezen heeft als de aanvallende partij klinkt in deze situatie gewoon belachelijk.
Maar als de cijfers van Zelensky waar zijn, die had het over 31.000 Oekraïense doden, dan zou 45.000 Russische doden wel weer aardig kloppen.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 maart 2024 @ 16:01:36 #107
364681 over_hedge
pi_212755795
Als rusland maximaal 45k doden had. Dan was heel die extra mobilisatie niet nodig geweest. Alleen dat zijn toch al een teken moeten zijn dat het meer is dan die krant of what ever het is je wilt laten geloven
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212756040
Een extra mobilisatie wilt niet zeggen dat de rest dood is.
Kan zijn dat je meer mensen nodig hebt om de frontlinie te verbreden of voor het aanleggen van verdedigingswerken.
Of de oorlog duurt langer dan verwacht en je hebt meer roulatie nodig.
Redenen zat voor een extra mobilisatie.
pi_212756083
Er staat in het bericht ten minste 45k doden.
Dat betekent dus minimaal en niet maximaal ;)
  Moderator zaterdag 9 maart 2024 @ 16:30:59 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212756101
440.000 doden en gewonden staat er als we uit gaan van 1 dode op de vier, ervanuit gaat dat de Russische meneer dat aantal misschien wat overdrijft en en dat er waarschijnlijk veel vermisten zijn die het niet hebben overleefd dan kom je op een gegeven moment wel in de buurt van die 31.000 doden van zelensky
pi_212756154
Ja dan zit je aan de 50 doden per dag ofzo.
  Moderator zaterdag 9 maart 2024 @ 16:38:49 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212756173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 16:36 schreef Candymannetje het volgende:
Ja dan zit je aan de 50 doden per dag ofzo.
Ik had daar minimaal 500 van gemaakt als ik Zelensky was
pi_212756188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Dat de verdedigende partij 10x zo veel verliezen heeft als de aanvallende partij klinkt in deze situatie gewoon belachelijk.
Maar als de cijfers van Zelensky waar zijn, die had het over 31.000 Oekraïense doden, dan zou 45.000 Russische doden wel weer aardig kloppen.
Het afgelopen jaar heeft Rusland bijvoorbeeld ruim 5 miljoen artilleriegranaten verschoten. Dat is ruim 10x zoveel als Oekraïne tot zijn beschikking had en ruim het dubbele van wat het zelf produceerde. De russen konden zoveel granaten verschieten doordat ze 2 miljoen van Noord Korea konden kopen en zelf nog een flinke voorraad hadden. maar die voorraad bruikbare granaten is nu op en Noord Korea heeft ook niets meer. Dat terwijl de bondgenoten van Oekraïne juist bezig zijn om langdurig veel meer voor Oekraïne te regelen/produceren.

Zonder die artilleriegranaten worden de eigen aantallen slachtoffers veel groter en kunnen ze zelf minder slachtoffers maken bij hun vijand.

En inderdaad, hoeveel slachtoffers er nu zijn bij beide partijen is heel moeilijk geloofwaardig te zeggen. Alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat de Russen veel meer slachtoffers hebben. Zij kunnen die aantallen dan ook makkelijker vervangen itt Oekraïne.
pi_212756226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het afgelopen jaar heeft Rusland bijvoorbeeld ruim 5 miljoen artilleriegranaten verschoten. Dat is ruim 10x zoveel als Oekraïne tot zijn beschikking had en ruim het dubbele van wat het zelf produceerde. De russen konden zoveel granaten verschieten doordat ze 2 miljoen van Noord Korea konden kopen en zelf nog een flinke voorraad hadden. maar die voorraad bruikbare granaten is nu op en Noord Korea heeft ook niets meer. Dat terwijl de bondgenoten van Oekraïne juist bezig zijn om langdurig veel meer voor Oekraïne te regelen/produceren.

Zonder die artilleriegranaten worden de eigen aantallen slachtoffers veel groter en kunnen ze zelf minder slachtoffers maken bij hun vijand.

En inderdaad, hoeveel slachtoffers er nu zijn bij beide partijen is heel moeilijk geloofwaardig te zeggen. Alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat de Russen veel meer slachtoffers hebben. Zij kunnen die aantallen dan ook makkelijker vervangen itt Oekraïne.
Rusland produceert ook volop granaten.
Dus dat zal het verschil niet gaan maken.

Je ziet nu dat er een belangrijke fase is begonnen.
Beide partijen nemen meer risico's.
Rusland neemt meer risico omdat het nu snel door wilt stoten voordat Oekraïne nieuwe verdedigingslinies heeft gemaakt en verliest daarom meer vliegtuigen bijvoorbeeld.
En Oekraïne neemt ook meer risico's omdat het wilt voorkomen dat Rusland door stoot en verliest ook meer materiaal zoals HIMARS.
pi_212756236
Ook wel een dingetje is dat Rusland bij bakhmut veel mensen heeft verloren maar die waren van Wagner en tellen dus niet mee in de statistieken.
pi_212758809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

De verhouding is 1 op 5, dus dan zit je boven de 150.000 Russische slachtoffers.
pi_212771626
twitter
pi_212772751
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 15:29 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
En ondertussen gaan hun lekker hun zakken vullen.
pi_212773527
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 15:29 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Dan moeten jullie binnenkort gaan stemmen op een EU kritische partij. De kans op succes voor partijen die tegen de EU zijn is nog nooit zo groot geweest.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)echtse-golf-verwacht

Maar we zullen tegen die tijd in deze reeks vast weer gaan lezen dat niemand hier gestemd heeft omdat
'het toch geen zin heeft' en het 'toch allemaal een vooropgezet plan van de elite is' enz. enz.
pi_212773731
quote:
Wat een bizar artikel. Het begint al met een fout
pi_212773745
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb daar gewerkt op meerdere plekken en wat relaties gehad.
Maar ik heb nergens gezegd dat ze graag bij Rusland willen horen, dat maak je er weer zelf van.
Of jij mijn ervaringen representatief vind of nuttig mag je zelf bepalen.
Totaal niet representatief
pi_212773870
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 17:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar dat is te verwachten van Russische propaganda.
Ik begrijp niet dat iemand er voor kiest daar in te trappen.
pi_212774129
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 17:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Zou dan wel fijn zijn als je die fout even benoemd en zegt wat er niet aan klopt.
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 18:16:14 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212774155
Dat doettie nooit
pi_212774181
Beetje vermoeiend discussiëren zo
pi_212774486
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan moeten jullie binnenkort gaan stemmen op een EU kritische partij. De kans op succes voor partijen die tegen de EU zijn is nog nooit zo groot geweest.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)echtse-golf-verwacht

Maar we zullen tegen die tijd in deze reeks vast weer gaan lezen dat niemand hier gestemd heeft omdat
'het toch geen zin heeft' en het 'toch allemaal een vooropgezet plan van de elite is' enz. enz.
Wil je nu zeggen dat de EU democratisch is?
pi_212774549
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:38 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wil je nu zeggen dat de EU democratisch is?
En weer zullen de gevestigde Europese partijen kunnen juichen dat hun achterban trouw stemt terwijl de wappies massaal niet stemmen en partijen die hun geluid laten horen daarom wederom te weinig stemmen krijgen om iets aan de gevestigde orde te kunnen doen *O*

Zelensky zal je dankbaar zijn dat je wederom niet gaat stemmen :M
pi_212774575
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En weer zullen de gevestigde Europese partijen kunnen juichen dat hun achterban trouw stemt terwijl de wappies massaal niet stemmen en partijen die hun geluid laten horen daarom wederom te weinig stemmen krijgen om iets aan de gevestigde orde te kunnen doen *O*

Zelensky zal je dankbaar zijn dat je wederom niet gaat stemmen :M
Zoals we tijdens de Europese referenda gezien hebben is de EU niet democratisch. Maar jij mag natuurlijk in de waan leven dat het wel zo is.
pi_212775279
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:44 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Zoals we tijdens de Europese referenda gezien hebben is de EU niet democratisch. Maar jij mag natuurlijk in de waan leven dat het wel zo is.
Nou, geef daar eens een voorbeeld van.
pi_212775564
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:44 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Yep, alles wordt hoe dan ook toch wel doorgedrukt.
En als de uitslag van de referendum betreffende de EU invloed ons niet aan staat dan schaffen we toch gewoon de referendums af.
Dat is beter dan luisteren naar de burgers.
Schijndemocratie, alles wordt besproken in achterkamers.
Maar ik ga wel stemmen, ik ga het ze niet te makkelijk maken :)
pi_212775639
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En als de uitslag van de referendum betreffende de EU invloed ons niet aan staat dan schaffen we toch gewoon de referendums af.
Probleem met referenda is dat geen hond er wat van snapt.
Met als gevolg dit soort sentimenten.

Dat zag je wel bij het referendum over de Europese grondwet.
pi_212776694
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Probleem met referenda is dat geen hond er wat van snapt.
Met als gevolg dit soort sentimenten.

Dat zag je wel bij het referendum over de Europese grondwet.
Als de uitslag niet bevalt dan snap er geen hond wat van _O-
pi_212777973
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou dan wel fijn zijn als je die fout even benoemd en zegt wat er niet aan klopt.
Het begin, dat schrijf ik toch?
pi_212778006
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beter stem je niet. Je gelooft er toch niet in. Dan kun je beter niet stemmen
pi_212778830
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:39 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Als de uitslag niet bevalt dan snap er geen hond wat van _O-
De uitslag beviel je kennelijk niet.
pi_212779969
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:19 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het begin, dat schrijf ik toch?
De eerste letter?
Het eerste woord?
Wat klopt er niet en waarom?

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Beter stem je niet. Je gelooft er toch niet in. Dan kun je beter niet stemmen
Dat maak ik zelf wel uit.
pi_212780803
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat maak ik zelf wel uit.
Dat klopt, maar als je er niet in gelooft, dan doe het niet

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2024 00:22:48 ]
pi_212780807
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De eerste letter?
Het eerste woord?
Wat klopt er niet en waarom?
Begrijp je niet wat een begin is?
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 02:54:44 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212781140
:')
pi_212781430
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 00:23 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Begrijp je niet wat een begin is?
Ik snap ook niet waterzo moeilijk aan is.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 07:48:32 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212781619
Doe niet zo kinderachtig man
pi_212781709
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:48 schreef sp3c het volgende:
Doe niet zo kinderachtig man
Ik ben het helemaal met je eens
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 08:07:08 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212781813
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:59 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens
Mooi, dan kunnen we verder met de discussie ^O^

Het begin klopt niet, wat klopt er niet aan en hoe zit de vork wel in de steel
pi_212781883
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Mooi, dan kunnen we verder met de discussie ^O^

Het begin klopt niet, wat klopt er niet aan en hoe zit de vork wel in de steel
Het begin, de stelling aan het begin, de vork zit compleet anders in de steel.

Het is toch niet alleen de Putin-fluisterende trollen die zonder enig bewijs hun berichten mogen uitbraken op dit forum?
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 08:13:53 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212781924
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:11 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het begin, de stelling aan het begin, de vork zit compleet anders in de steel.

Het is toch niet alleen de Putin-fluisterende trollen die zonder enig bewijs hun berichten mogen uitbraken op dit forum?
Ik vraag om argumenten, niet om bewijs

Waarom is dit zo lastig?

Hoe zit die vork volgens jou dan wel in de steel?
pi_212782094
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vraag om argumenten, niet om bewijs

Waarom is dit zo lastig?

Hoe zit die vork volgens jou dan wel in de steel?
Het is toch overduidelijk dat het begin van dat Kremlin-stukje al totaal niet klopt?
Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 08:37:59 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212782205
Ben je bang voor een discussie erover?
pi_212782507
Westerse media voeren oorlogs­propaganda op na Russische zege

Nou, laat eens een artikel zien uit een Nederlandse krant of nieuws site waaruit dat blijkt.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 09:33:50 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212782678
Ow lol gaat het daarover?
Die voorbeelden worden in het artikel zelf toch gegeven _O-

Ik dacht dat het over dat snel terrein winnen gaat want dat is het begin van het artikel (verderop zelfs de stelling dat dit over het hele front gebeurt) want daar fronste ik wel ff mijn wenkbrauwen naar

Beetje jammer dat het een halve dag duurt om er te komen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 11-03-2024 09:39:41 ]
pi_212783608
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:33 schreef sp3c het volgende:
Ow lol gaat het daarover?
Die voorbeelden worden in het artikel zelf toch gegeven _O-
Nou, dan kun je mijn vraag beantwoorden ipv met _O- te komen...

quote:
Ik dacht dat het over dat snel terrein winnen gaat want dat is het begin van het artikel (verderop zelfs de stelling dat dit over het hele front gebeurt) want daar fronste ik wel ff mijn wenkbrauwen naar

.Beetje jammer dat het een halve dag duurt om er te komen

Ja het hele artikel slaat nergens op, maar we zouden bij het begin beginnen toch?
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 11:04:31 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212783641
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 11:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, dan kun je mijn vraag beantwoorden ipv met _O- te komen...
waarom zou ik dat kunnen, mijn artikel is het niet, ik heb geen idee en ik zeg ook nergens dat het wel of niet klopt, ik probeer er enkel achter te komen waar @grrrrg een probleem mee had om die discussie wat op gang te krijgen
maar de schrijver beargumenteerd de stelling gelukkig zelf al verderop in het artikel

ontkracht de genoemde voorbeelden maar zou ik zeggen

quote:
[..]
Ja het hele artikel slaat nergens op, maar we zouden bij het begin beginnen toch?
ja bij dat snel terrein winnen dacht ik, dat lijkt niet helemaal te kloppen, ze winnen wat terrein maar het is nog steeds vechten rond andiivka en een dorpje innemen waar al een half jaar om gevochten is kan ik met de beste wil van de wereld geen snelle terreinwinst noemen

als je trein een uur te laat is spreek je ook niet van een vlotte rit als hij uiteindelijk zonder horten en stoten het station binnen rolt lijkt me

maar blijkbaar hebben we het ergens anders over

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 11-03-2024 11:09:39 ]
pi_212784912
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 11:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom zou ik dat kunnen,
Je zegt dat het in het artikel staat.
Ik kan dat niet herleiden.

quote:
mijn artikel is het niet, ik heb geen idee en ik zeg ook nergens dat het wel of niet klopt, ik probeer er enkel achter te komen waar @:grrrrg een probleem mee had om die discussie wat op gang te krijgen
maar de schrijver beargumenteerd de stelling gelukkig zelf al verderop in het artikel
Waar zie je dat staan?

quote:
ontkracht de genoemde voorbeelden maar zou ik zeggen
[..]
ja bij dat snel terrein winnen dacht ik, dat lijkt niet helemaal te kloppen, ze winnen wat terrein maar het is nog steeds vechten rond andiivka en een dorpje innemen waar al een half jaar om gevochten is kan ik met de beste wil van de wereld geen snelle terreinwinst noemen

als je trein een uur te laat is spreek je ook niet van een vlotte rit als hij uiteindelijk zonder horten en stoten het station binnen rolt lijkt me
Dat inderdaad.
Het artikel een heel curieuze draai aan de situatie in Oekraïne.

Ik zie in het artikel verder geen enkele onderbouwing.

quote:
maar blijkbaar hebben we het ergens anders over
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 17:13:38 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212787566
De stelling was dat 'het begin' niet klopt, wat klopt er niet aan en waar gaat dat mis

Enige antwoord is 'het begin', 'is blijkbaar te moeilijk!' en kleuterschoolgedrag en nu moet ik de relevante delen van het artikel nog eens gaan onderstrepen voor jullie twee?

Dank je de koekoek zeg, beargumenteer zelf maar eens wat :{w

Het staat 'ergens' in het artikel, blijkbaar is het te moeilijk
pi_212788530
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:13 schreef sp3c het volgende:
De stelling was dat 'het begin' niet klopt, wat klopt er niet aan en waar gaat dat mis

Enige antwoord is 'het begin', 'is blijkbaar te moeilijk!' en kleuterschoolgedrag en nu moet ik de relevante delen van het artikel nog eens gaan onderstrepen voor jullie twee?

Dank je de koekoek zeg, beargumenteer zelf maar eens wat :{w

Het staat 'ergens' in het artikel, blijkbaar is het te moeilijk
Tja, eerst wordt er net gedaan dat het begin niet duidelijk is, en vervolgens moet het wel duidelijk zijn waar dat begin wordt onderbouwd in het artikel...
En vervolgens ben ik degene die een spelletje speelt, terwijl ik niet heb gezegd dat het begin onjuist is, het artikel niet heb geplaatst...
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 19:14:58 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212789041
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, eerst wordt er net gedaan dat het begin niet duidelijk is, en vervolgens moet het wel duidelijk zijn waar dat begin wordt onderbouwd in het artikel...
En vervolgens ben ik degene die een spelletje speelt, terwijl ik niet heb gezegd dat het begin onjuist is, het artikel niet heb geplaatst...
Ik heb ook niet gezegd dat het begin onjuist is 8)7

Net zoals ik niet gezegd dat je een spelletje speelt maar ik begin het wel te vermoeden

Iemand zei dat het artikel kut was want het begin was niet juist, volgens mij grrrrg ... ik vraag enkel wat er niet juist aan is en ineens moet ik aantonen wat de schrijver in zijn artikel schrijft?

8)7

Blijkbaar een hele ingewikkelde vraag
pi_212789135
Hey wat een leuke discussie alweer :')
Schoolvoorbeeldje topic kapen en ontsporen met nonsens.
pi_212789280
@Candymannetje
Het gaat hard de laatste weken.
2 HiMars, een S300 luchtafweer en 2 Patriots vernietigd in amper 2 weken. En wat Abrams ntl.
Benieuwd of Syrsky nog iets kan bewijzen want zo loopt het niet al te best.
En Budanov die enkel maar over de Krim brug zit te pochen. Heeft ie wsl overgezet van V. Nuland, die was er ook door geobsedeerd en na haar falend tegenoffensief wou ze dit proberen, met alle risico's vandien. Het gelekte gesprek van die duitsers met hun Taurus aanval op de brug was wsl de laatste druppel om haar uit functie te zetten.
Denk niet dat de VS zin heeft in een rechtstreekse confrontatie met Rusland. Hun blik draait stilaan naar de Pacific.
En ze voelen wsl ook wel aan dat Europa stoer wil doen en mss toch een conflict uitlokken om daarna aan de rokken van de VS te gaan hangen. Benieuwd wat die dan zouden doen.
pi_212790987
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het begin onjuist is 8)7
Ik ook niet.

quote:
Net zoals ik niet gezegd dat je een spelletje speelt maar ik begin het wel te vermoeden
Dat mag, ik heb enkel het begin opgenoemd, omdat anderen kennelijk niet wist wat het begin van het artikel was.

Verder had je zelf ook gewoon kunnen aangeven dat jij de snelle opmars van Rusland niet of niet helemaal correct vond.
Maar dat doe je in eerste instantie ook niet.

quote:
Iemand zei dat het artikel kut was want het begin was niet juist, volgens mij grrrrg ...
Klopt
quote:
ik vraag enkel wat er niet juist aan is en ineens moet ik aantonen wat de schrijver in zijn artikel schrijft?

8)7

Blijkbaar een hele ingewikkelde vraag
Ja, het begin vinden is kennelijk ook heel ingewikkeld.

En jij zei dat het deel dat ik aanhaalde verderop in het artikel werd behandeld.
Ik zie dat niet.
En als ik vraag of je dat kunt aangeven, dan draai je daar omheen.

En vervolgens snapt niemand waarom dit topic ontspoort.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 21:19:20 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212791327
Je kan toch gewoon zeggen wat er mis is met het artikel, waarom moet ik dat in godsnaam doen |:( |:(

Het begin klopt niet want er staat A maar het is B

Niemand vraagt waar het begin is, wat klopt er niet aan, waarom ben je het er niet eens, daar kan de rest dan wat van vinden
pi_212791484
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:19 schreef sp3c het volgende:
Je kan toch gewoon zeggen wat er mis is met het artikel, waarom moet ik dat in godsnaam doen |:( |:(

Het begin klopt niet want er staat A maar het is B

Niemand vraagt waar het begin is, wat klopt er niet aan, waarom ben je het er niet eens, daar kan de rest dan wat van vinden
Nou, we maken vordering, er zijn al 2 dingen genoemd die niet kloppen.
pi_212792191
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:35 schreef UncleScorp het volgende:
@:candymannetje
Het gaat hard de laatste weken.
2 HiMars, een S300 luchtafweer en 2 Patriots vernietigd in amper 2 weken. En wat Abrams ntl.
Benieuwd of Syrsky nog iets kan bewijzen want zo loopt het niet al te best.
En Budanov die enkel maar over de Krim brug zit te pochen. Heeft ie wsl overgezet van V. Nuland, die was er ook door geobsedeerd en na haar falend tegenoffensief wou ze dit proberen, met alle risico's vandien. Het gelekte gesprek van die duitsers met hun Taurus aanval op de brug was wsl de laatste druppel om haar uit functie te zetten.
Denk niet dat de VS zin heeft in een rechtstreekse confrontatie met Rusland. Hun blik draait stilaan naar de Pacific.
En ze voelen wsl ook wel aan dat Europa stoer wil doen en mss toch een conflict uitlokken om daarna aan de rokken van de VS te gaan hangen. Benieuwd wat die dan zouden doen.
Ja klopt, beide partijen gaan vol gas nu.
Het gaan iig voor mij interessante maanden worden om te volgen.
Oekraïne heeft niet echt sterke verdedigingswerken meer dus zetten nu zware wapens meer naar voren.
Als Rusland die kapot schiet hebben ze minder weerstand.
Enkel de mijnenvelden vertraagd hun nog.
Heb ook het idee dat het moraal bij Oekraïne wat gebroken is maar kan mijn beleving zijn.

Geloof niet dat NAVO landen echt boots on the ground gaan zetten op een paar "onofficiële" militairen na.
De USA gaat al helemaal niks doen, die heeft andere belangen.
Die willen dat het een proxy oorlog blijft en gaan zich er niet in mengen.
pi_212792392
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:14 schreef Candymannetje het volgende:
Ja klopt, beide partijen gaan vol gas nu.
Het gaan iig voor mij interessante maanden worden om te volgen.
Oekraïne heeft niet echt sterke verdedigingswerken meer dus zetten nu zware wapens meer naar voren.
Het gaat juist weer de goede kant op:

quote:
Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky is de opmars van Rusland 'gestopt' en is de situatie aan het front 'veel beter'. Dat zei hij maandag in een interview met de Franse televisiezender BFMTV en dagblad Le Monde. Eerder op de dag had Zelensky een bijeenkomst bijgewoond van het opperbevel van de strijdkrachten.

,,Ik kan u de laatste informatie geven: de situatie is veel beter dan in de afgelopen drie maanden”, verzekerde hij. De Russische opmars 'ging door in het oosten van het land, maar vandaag heeft ons commando, hebben onze soldaten het tegengehouden'', aldus Zelensky. Hij voegde eraan toe dat Oekraïne aan de 2000 kilometer lange frontlijn bezig is met de aanleg van 'meer dan 1000 kilometer' aan verdedigingslinies.
https://www.ad.nl/buitenl(...)lag-hijsen~a8d8850d/
En uiteraard de prestigieuze Oscar *O*
quote:
De Oekraïense documentaire 20 Days in Mariupol van journalist en regisseur Mstyslav Chernov heeft vannacht de Oscar voor beste documentaire gewonnen. De film is een getuigenis van de belegering van de Oekraïense havenstad Marioepol in maart 2022.

De documentaire was de grote favoriet in deze categorie. Chernov stelde in zijn dankwoord dat dit de eerste Oscar voor Oekraïne ooit is.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 22:34:11 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212792524
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, we maken vordering, er zijn al 2 dingen genoemd die niet kloppen.
welke dan?

en waarom kloppen ze niet
pi_212792703
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
welke dan?

en waarom kloppen ze niet
Je hebt zelf eentje genoemd o|O
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 22:53:05 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212792715
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt zelf eentje genoemd o|O
Vreemde is dat ik de enige ben
pi_212792787
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vreemde is dat ik de enige ben
Ik heb ook eentje genoemd.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 23:08:12 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212792827
Nee je hebt het begin aangewezen want je dacht dat niemand wist waar het begin begon terwijl niemand daarom vroeg

Je hebt nergens aangegeven waarom het begin niet klopte in jouw ogen
pi_212792896
quote:
88s.gif Op maandag 11 maart 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
Nee je hebt het begin aangewezen want je dacht dat niemand wist waar het begin begon terwijl niemand daarom vroeg

Je hebt nergens aangegeven waarom het begin niet klopte in jouw ogen
Ik heb het begin aangewezen van wat niet klopte.

Het hele artikel klopt niet, en dat begint al bij het begin.

Volgens het begin van het artikel is de media de propaganda aan het opvoeren.
En dat klopt niet..
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 23:19:23 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212792943
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 23:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb het begin aangewezen van wat niet klopte.

Het hele artikel klopt niet, en dat begint al bij het begin.

Volgens het begin van het artikel is de media de propaganda aan het opvoeren.
En dat klopt niet..

Waarom niet, wat vind je er zelf van?
pi_212793103
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 23:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom niet, wat vind je er zelf van?
Uit de voorbeelden blijkt geen opvoering van propaganda.
Het artikel schermt met de term meatgrinder, dat om een of andere reden propaganda zou zijn.
Maar als je dan zoekt op de site van bijvoorbeeld de New York Post dan gebruikt die de term in januari voor een Russische tactiek, waarbij slecht uitgeruste soldaten worden gebruikt als lokmiddel voor de Oekraïeners, zodat goed uitgeruste Russische soldaten weten waar ze moeten aanvallen.
Je kunt daar van alles van vinden maar om dat nu propaganda te noemen als reactie op de zogenaamde versnelling in de Russische opmars gaat nogal ver.
NY Post gebruikt bovendien drone beelden die laten zien wat ze bedoelen.

Verder snap ik sowieso niet waarom die andere krant er van uit gaat dat de westerse media propaganda moet maken.
Als Oekraïne aan het verliezen is, is dat ook nieuws.
En de media laat juist horen dat Oekraïne het momenteel zwaar heeft.
Dat wordt niet verbloemd of zo.
Het artikel lijkt geschreven in een parallelle wereld.
En misschien heeft het daarom aantrekkingskracht op BNW
pi_212795207
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het gaat juist weer de goede kant op:
[..]
En uiteraard de prestigieuze Oscar *O*
[..]

Wel vreemd dat hij dat zegt terwijl de Russen het ene gehucht na het andere pakken.
Zie niet waar ze nou gestopt zijn.
pi_212795368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wel vreemd dat hij dat zegt terwijl de Russen het ene gehucht na het andere pakken.
Ja, ze maken een heel snelle opmars :Y
pi_212795422
quote:

[..]
Rusland maakt maar heel langzaam vorderingen, maar ik ben ook nog niet overtuigd van de woorden van Zelensky.

Ik doe, zoals dat hier heet, mijn eigen onderzoek. En de conclusie daarvan is dat niemand voorlopig aan het winnen is.
pi_212795557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Rusland maakt maar heel langzaam vorderingen, maar ik ben ook nog niet overtuigd van de woorden van Zelensky.

Ik doe, zoals dat hier heet, mijn eigen onderzoek. En de conclusie daarvan is dat niemand voorlopig aan het winnen is.
Wel goed dat jij je eigen onderzoek doet :)
Dat is beter dan je laten leiden door andere.
Geeft ook betere gespreksstof.
pi_212795579
Ondertussen ontslaat Poetin de Admiraal van de Zwarte Zee vloot....

https://euromaidanpress.c(...)-russian-navy-chief/

Vanwege de behaalde 'successen' in de oorlog tegen Oekraïne...
pi_212795997
quote:
Er zou ergens een weg geblokkeerd zijn met Abrams wrakken :P
pi_212796039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Er zou ergens een weg geblokkeerd zijn met Abrams wrakken :P
Die Abrams en challengers zijn niet echt een succes hè.
Die challengers zakken weg in de modder omdat ze te zwaar zijn.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 11:32:15 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212796213
Elk voertuig zakt weg in de modder, zelfs de benenwagen, dat heeft niet zoveel met het gewicht te maken

Abrams enzo zijn er juist beter tegen bestand omdat het gewicht over een groter oppervlakte (de rupsen)is verspreid maar in de basis komt alles wat beweegt er uiteindelijk in vast te zitten
pi_212796223
Oekraïne probeert nu Rusland binnen te vallen.
Wel slim om dat te doen.
https://swentr.site/russia/594127-moscow-ukraine-attack-kursk/
quote:
Meanwhile the WarGonzo Telegram channel reported that several groups of Ukrainian fighters, supported by tanks, tried to enter Kursk Region near Tyotkino at around 8am local time. They were met with resistance from Russian forces and were ultimately forced to retreat.

The Russian Defense Ministry has also confirmed that Kiev’s troops attempted an incursion into Kursk and Belgorod Regions, reporting that Russian forces, along with federal border guards, repelled the attack.

The attack on Kursk Region is the latest in a series of attempts by the Ukrainian military to break through the Russian border in recent days. Russia’s Federal Security Service (FSB) reported on Tuesday that since March 10, Kiev has lost over 100 people, six tanks, a French Caesar artillery system, and 20 armored vehicles in their failed attempts to enter Kursk and Belgorod Regions.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2024 @ 11:35:30 #180
364681 over_hedge
pi_212796236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:33 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraïne Russen die tegen putin zijn proberen nu Rusland binnen te vallen.
Wel slim om dat te doen.
https://swentr.site/russia/594127-moscow-ukraine-attack-kursk/
[..]

Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsen
pi_212796280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:32 schreef sp3c het volgende:
Elk voertuig zakt weg in de modder, zelfs de benenwagen, dat heeft niet zoveel met het gewicht te maken

Abrams enzo zijn er juist beter tegen bestand omdat het gewicht over een groter oppervlakte (de rupsen)is verspreid maar in de basis komt alles wat beweegt er uiteindelijk in vast te zitten
Yep die Abrams wel maar de challengers niet.
Helemaal voorkomen kan je het natuurlijk niet.
Maar in Oekraïne lijken de leopards en Abrams nuttiger dan de challengers.
pi_212796313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsen
Lijkt mij ook sterk dat het een succes gaat worden.
Maar zo geef je wel een signaal dat je niet zwak en bang bent en bereid bent om te vechten.
pi_212796621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het is een paar keer eerder gebeurd, en dat leverde weinig op.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 12:33:59 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212796901
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 23:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uit de voorbeelden blijkt geen opvoering van propaganda.
Het artikel schermt met de term meatgrinder, dat om een of andere reden propaganda zou zijn.
Maar als je dan zoekt op de site van bijvoorbeeld de New York Post dan gebruikt die de term in januari voor een Russische tactiek, waarbij slecht uitgeruste soldaten worden gebruikt als lokmiddel voor de Oekraïeners, zodat goed uitgeruste Russische soldaten weten waar ze moeten aanvallen.
Je kunt daar van alles van vinden maar om dat nu propaganda te noemen als reactie op de zogenaamde versnelling in de Russische opmars gaat nogal ver.
NY Post gebruikt bovendien drone beelden die laten zien wat ze bedoelen.

Verder snap ik sowieso niet waarom die andere krant er van uit gaat dat de westerse media propaganda moet maken.
Als Oekraïne aan het verliezen is, is dat ook nieuws.
En de media laat juist horen dat Oekraïne het momenteel zwaar heeft.
Dat wordt niet verbloemd of zo.
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echt

Ik zie sneeuw, ik zie bos, ik zie iets wat altijd primair een infanterie gevecht is

Door een vergrootglas, ik zie geen golven van domme mensen maar op afstand gezien goed uitgeruste militairen die bewegen hoe het hoort en die krijgen granaatjes op hun kop, individueel want ze houden voldoende afstand van elkaar

Het argument dat er geen beelden zijn van die meatwaves is in mijn ogen valide hoor

Waarom de New york post dit zou doen weet ik niet, ik lees het niet en ik heb geen idee hoe ze in de wedstrijd staan
Daarnaast maakt de schrijver nergens hard dat de campagne is opgevoerd tov een maand of wat geleden maar dat dit een propaganda verhaal is lijkt me evident

quote:
Het artikel lijkt geschreven in een parallelle wereld.
En misschien heeft het daarom aantrekkingskracht op BNW
Flauw :')

Het is duidelijk gekleurd ja maar dat is dat artikel van de ny post ook
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 12:35:48 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212796926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep die Abrams wel maar de challengers niet.
Helemaal voorkomen kan je het natuurlijk niet.
Maar in Oekraïne lijken de leopards en Abrams nuttiger dan de challengers.
Alles draait vast in de modder, challenges, Abrams, Leopards, je fiets, je huifkar, alles

Ik vermoed dat Challenger het beter doet omdat die voor het Britse klimaat is ontwikkeld
pi_212797474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Alles draait vast in de modder, challenges, Abrams, Leopards, je fiets, je huifkar, alles

Ik vermoed dat Challenger het beter doet omdat die voor het Britse klimaat is ontwikkeld
Of hij is ontwikkeld voor het midden-oosten.
Alles heeft z'n plek.
In de woestijn is de challenger waarschijnlijk beter dan de Abrahm en leopard.
pi_212797500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echt

Ik zie sneeuw, ik zie bos, ik zie iets wat altijd primair een infanterie gevecht is

Door een vergrootglas, ik zie geen golven van domme mensen maar op afstand gezien goed uitgeruste militairen die bewegen hoe het hoort en die krijgen granaatjes op hun kop, individueel want ze houden voldoende afstand van elkaar

Het argument dat er geen beelden zijn van die meatwaves is in mijn ogen valide hoor

Waarom de New york post dit zou doen weet ik niet, ik lees het niet en ik heb geen idee hoe ze in de wedstrijd staan
Daarnaast maakt de schrijver nergens hard dat de campagne is opgevoerd tov een maand of wat geleden maar dat dit een propaganda verhaal is lijkt me evident
[..]

Precies, het is ook duidelijk gekleurd in het voordeel van Rusland.
Maar dat is "onze" media in het voordeel van Oekraïne.
Vind het wel leuk om de verschillende propaganda te vergelijken en te doorzien.
pi_212797658
quote:

Dit denk ik ook.
Mochten er echt "vleesaanvallen door russen" gebeuren zoals Oekraine ons probeert wijs te maken, zouden ze er massaal beeldmateriaal van verspreiden.
Drones genoeg daar.
Heb soms meer de indruk dat ze hun eigen falen projecteren op hu tegenstander.
pi_212797727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit denk ik ook.
Mochten er echt "vleesaanvallen door russen" gebeuren zoals Oekraine ons probeert wijs te maken, zouden ze er massaal beeldmateriaal van verspreiden.
Drones genoeg daar.
Ze projecteren nu vooral naar WO2.
Maar er is best een verschil tussen nu en 80 jaar geleden.
pi_212800227
quote:

[..]

[..]

Ja, NY Post is ook een flutkrant.
Maar om nu te stellen dat die de propaganda machine opvoert vanwege de snelle opmars van Rusland...
Dat klopt niet vind ik.
Ik snap ook niet waarom dat door De Andere Krant gedacht wordt.
Op het moment dat Rusland Oekraïne onder de voeten loopt zal dat gewoon in de krant staan.
pi_212800274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit denk ik ook.
Drones genoeg daar.
Maar dan suggereer je dat Oekraïense vlees aanvallen uitvoert?
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 17:26:13 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212800312
Ja waarom weet ik ook niet maar dit lijkt mij wel echt schoolvoorbeeld van propaganda van het 'westerse' kamp
pi_212800346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies, het is ook duidelijk gekleurd in het voordeel van Rusland.
Maar dat is "onze" media in het voordeel van Oekraïne.
Vind het wel leuk om de verschillende propaganda te vergelijken en te doorzien.
Tja, wat zie je liever, Pro Russische berichtgeving, of pro Oekraïense.

Ik vind dat Rusland niet het recht heeft Oekraïne binnen te vallen en te annexeren, en heb daarom een broertje dood aan media die pro Russisch georiënteerd lijken.
Propaganda van Oekraïne heb ik geen moeite mee. Ik begrijp dat propaganda en middel is dat in oorlogstijd wordt ingezet, en als Oekraïne daardoor zichzelf beter kan verdedigen, prima.
Er zijn genoeg onafhankelijke bronnen die gebruikt kunnen worden om informatie te verifiëren.
pi_212800368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:26 schreef sp3c het volgende:
Ja waarom weet ik ook niet maar dit lijkt mij wel echt schoolvoorbeeld van propaganda van het 'westerse' kamp
Nou, het is wel een tactiek die door Rusland is toegepast.
Maar ze hebben nu weer een andere tactiek.
En dat zal de hele oorlog zo gaan. Beide kampen passen hun strategie telkens opnieuw aan.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 17:33:33 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212800397
Ik geloof niet echt in Russische human waves
pi_212800428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Er is genoeg over te vinden.
pi_212800527
quote:
Is idd wsl westerse propaganda om de geldschieters gemotiveerd te houden.
Vleesaanvallen zijn totaal overbodig met zulk artillerie overwicht.

Bij stadsgevechten kan ik begrijpen dat er troepen "op verkenning" gaan om vijanden te lokaliseren om ze daarna ook murw te beschieten.
Maar vleesaanvallen? Nee, bekt ntl lekker in de krant.
En nogmaals, Oekraine zou ons overstelpt hebben met beelden indien het echt zo was.
pi_212800891
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, wat zie je liever, Pro Russische berichtgeving, of pro Oekraïense.

Ik vind dat Rusland niet het recht heeft Oekraïne binnen te vallen en te annexeren, en heb daarom een broertje dood aan media die pro Russisch georiënteerd lijken.
Propaganda van Oekraïne heb ik geen moeite mee. Ik begrijp dat propaganda en middel is dat in oorlogstijd wordt ingezet, en als Oekraïne daardoor zichzelf beter kan verdedigen, prima.
Er zijn genoeg onafhankelijke bronnen die gebruikt kunnen worden om informatie te verifiëren.
Ik zie liever neutrale berichtgeving.
pi_212800959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zie liever neutrale berichtgeving.
Tja, die is er niet.
Eigen is die er nooit. Berichtgeving is altijd gekleurd.
pi_212800960
quote:
Met de huidige drones ook niet echt effectief meer denk ik
pi_212800971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is idd wsl westerse propaganda om de geldschieters gemotiveerd te houden.
Vleesaanvallen zijn totaal overbodig met zulk artillerie overwicht.

Bij stadsgevechten kan ik begrijpen dat er troepen "op verkenning" gaan om vijanden te lokaliseren om ze daarna ook murw te beschieten.
Maar vleesaanvallen? Nee, bekt ntl lekker in de krant.
En nogmaals, Oekraine zou ons overstelpt hebben met beelden indien het echt zo was.
Ik zie geen voordeel voor Oekraïne om beelden te verspreiden van dode Russische soldaten.
pi_212800991
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, die is er niet.
Eigen is die er nooit. Berichtgeving is altijd gekleurd.
Daarom, bijna alles wat we voorgeschoteld krijgen is propaganda van de één of ander.
Daarom is het interessant om hier de propaganda te doorzien.
pi_212800998
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie geen voordeel voor Oekraïne om beelden te verspreiden van dode Russische soldaten.
Moraal van de vijand breken.
pi_212801471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Moraal van de vijand breken.
Ik denk dat die juist worden opgezweept daardoor.
pi_212801517
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 19:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk dat die juist worden opgezweept daardoor.
Doordat ze honderden dode collega's zien liggen?
Ik zou maken dat ik weg kwam.
Waarom zouden ze daar gemotiveerd door raken?
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 19:11:32 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212801605
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is genoeg over te vinden.
Behalve beelden
pi_212802922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 19:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Doordat ze honderden dode collega's zien liggen?
Ik zou maken dat ik weg kwam.
Waarom zouden ze daar gemotiveerd door raken?
Om die Oekraïense fascisten die hun kameraden hebben vermoord een lesje te leren.
pi_212803012
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Om die Oekraïense fascisten die hun kameraden hebben vermoord een lesje te leren.
Als je al je maatjes dood ziet liggen lijkt mij de kans op wraak niet zo hoopvol.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd zie.
pi_212803377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je al je maatjes dood ziet liggen lijkt mij de kans op wraak niet zo hoopvol.
Maar kan zijn dat ik het verkeerd zie.
Je kijkt er met een westerse blik naar.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 21:15:51 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212803387
Het is niet alsof ze nooit beelden van dode Russen of gevechten waarbij Russen omkomen laten zien he

Waarom zouden ze dat bij die human waves ineens te gevoelig vinden?
pi_212803438
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kijkt er met een westerse blik naar.
Klopt, dat ben ik ook.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 21:21:25 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212803473
Denk niet dat die blik heel erg verschillend is hier

In mijn ervaring verschillen hoe dichter je bij de grond komt steeds minder van elkaar, Jan Soldaat steekt echt niet heel anders in elkaar als Igor de mobnik of Timmie de taliban
pi_212803576
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:15 schreef sp3c het volgende:
Het is niet alsof ze nooit beelden van dode Russen of gevechten waarbij Russen omkomen laten zien he
Laatst nog een ingesealde pallet...

quote:
Waarom zouden ze dat bij die human waves ineens te gevoelig vinden?
pi_212803745
twitter
pi_212804184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:34 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
In het verhaal staat geen enkele backfire.

Ik ben wel benieuwd naar zijn motivatie om een pro Russische opvatting er op na te houden.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:05:20 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Laatst nog een ingesealde pallet...
[..]

Geen idee waar dit over gaat
pi_212804328
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
In het verhaal staat geen enkele backfire.

Ik ben wel benieuwd naar zijn motivatie om een pro Russische opvatting er op na te houden.
In het filmpje wel.
pi_212804387
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee waar dit over gaat
Wees blij, dat was een vreselijke foto.
pi_212804419
quote:
Tot het moment dat Rusland dat zelf beseft.
Kan nog wel even duren.
Tot die tijd kijken we naar boze filmpjes van Davids...
pi_212804449
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot het moment dat Rusland dat zelf beseft.
Kan nog wel even duren.
Tot die tijd kijken we naar boze filmpjes van Davids...
Boos? Totaal niet.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:25:52 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804497
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wees blij, dat was een vreselijke foto.
ok
pi_212804560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:21 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Boos? Totaal niet.
Ik vind het wel lief van hem dat hij zoveel invloed aan Biden koppelt.
pi_212804570
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
ok
Wel gek dat je dat gemist hebt.
Hij is lange tijd onderwerp van gesprek geweest op nws.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:34:27 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804592
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel gek dat je dat gemist hebt.
Hij is lange tijd onderwerp van gesprek geweest op nws.
ik heb ook wel eens andere dingen te doen gek genoeg

en ik klik die linkjes allemaal niet hoor
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:37:24 #226
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804651
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik heb ook wel eens andere dingen te doen gek genoeg

en ik klik die linkjes allemaal niet hoor
Ook in blauw zijn we net mensen met niet altijd online zijn :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:40:18 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804685
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:37 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ook in blauw zijn we net mensen met niet altijd online zijn :)
vreemde gewaarwording voor een god maar ja ... soms ... beetje menselijk
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:41:14 #228
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804698
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
vreemde gewaarwording voor een god maar ja ... soms ... beetje menselijk
Noemen ze dat niet Godlike, beetje als Hercules? Half mens, half god?
Lach met een schone bips
pi_212804715
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het wel lief van hem dat hij zoveel invloed aan Biden koppelt.
Hij is de president dus verantwoordelijk.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:44:16 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:41 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Noemen ze dat niet Godlike, beetje als Hercules? Half mens, half god?
nee ik noem het god

doe niet zo vervelend
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:46:06 #231
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804751
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ik noem het god

doe niet zo vervelend
Naja, van die kant bekeken zou ik je niet graag met een ijshockeystick tegen komen... Sta ik daar met een voetbal.
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:47:40 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Naja, van die kant bekeken zou ik je niet graag met een ijshockeystick tegen komen... Sta ik daar met een voetbal.
ik was de keepert

die zijn heilig in ijshockey ... net als god
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:48:22 #233
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804775
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik was de keepert

die zijn heilig in ijshockey ... net als god
Ik was de ballenjongen #nohomo
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:52:22 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:48 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik was de ballenjongen #nohomo
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:54:34 #235
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804844
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Heb dan wel in de jeugd op redelijk hoog niveau handbal gespeeld... Voetballen kon ik niet. Tot ik de kroeg ontdekte en ook het handbal op laag pitje kwam te staan.

Maar nog ontwikkelingen in de Oekraine?
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 22:59:53 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Heb dan wel in de jeugd op redelijk hoog niveau handbal gespeeld... Voetballen kon ik niet. Tot ik de kroeg ontdekte en ook het handbal op laag pitje kwam te staan.

niet echt, ik zie dat er veel bootjes worden geleverd dat duidt op aanstaande acties richting Cherson maar nog niets concreets
Nederland levert 3x CB90, ik weet dat de marine ze al heel lang wil hebben maar nog niet heeft kunnen aanschaffen dus waar die vandaan komen ... ?
iig interessant om te zien of dat concept stand kan houden in de echte wereld

Rusland pakt wat terrein bij Donbas
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 23:00:55 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804894
handbal lijkt me trouwens wel leuk zonder reden

gaat allemaal wat vlotter dan voetbal of veldhockey denk ik
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:06:23 #238
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804935
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet echt, ik zie dat er veel bootjes worden geleverd dat duidt op aanstaande acties richting Cherson maar nog niets concreets
Nederland levert 3x CB90, ik weet dat de marine ze al heel lang wil hebben maar nog niet heeft kunnen aanschaffen dus waar die vandaan komen ... ?
iig interessant om te zien of dat concept stand kan houden in de echte wereld

Rusland pakt wat terrein bij Donbas
Dus eigenlijk bewegen we weer in cirkels, of lopen we te bitchen op details?
Lach met een schone bips
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:07:02 #239
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804945
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:00 schreef sp3c het volgende:
handbal lijkt me trouwens wel leuk zonder reden

gaat allemaal wat vlotter dan voetbal of veldhockey denk ik
Klopt, veel vlotter en veel harder ook. Als je na een wedstrijd geen blauwe plekken overal had dan deed je eigenlijk niet mee.
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 23:11:36 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dus eigenlijk bewegen we weer in cirkels, of lopen we te bitchen op details?
denk ik

tot er weer wat boeiends gebeurt
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 23:12:46 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212804984
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Klopt, veel vlotter en veel harder ook. Als je na een wedstrijd geen blauwe plekken overal had dan deed je eigenlijk niet mee.
backup goalie

dat vond ik gek genoeg hele vervelende dagen

#liefdagboek
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:14:29 #242
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212804996
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
backup goalie

dat vond ik gek genoeg hele vervelende dagen

#liefdagboek
Ik ga je plaatje van net niet herhalen :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 23:15:18 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212805009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:14 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik ga je plaatje van net niet herhalen :)
ik was (bijna) nooit de backup
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 23:15:39 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212805012
fuck die gozer

edit: nee was een aardige gast, alleen niet zo goed
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:22:05 #245
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212805061
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:15 schreef sp3c het volgende:
fuck die gozer

edit: nee was een aardige gast, alleen niet zo goed
Die heb je overal in het leven :) Aardig alleen niet op hun plek op sommige plaatsen.
Lach met een schone bips
pi_212808390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:43 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Hij is de president dus verantwoordelijk.
Tot aan de kraters op de maan natuurlijk...
pi_212808923
https://gezondverstand.eu(...)e-vrede-met-rusland/

quote:
Amerikaanse denktank adviseert ‘Koude Vrede’ met Rusland
Op 9 februari van dit jaar heeft de Amerikaanse denktank, de RAND Corporation, een nieuw document uitgebracht met de titel Planning for the Aftermath. Dit rapport geeft adviezen voor de toekomstige naoorlogse periode in het conflict tussen Oekraïne en Rusland. In hoofdlijnen komt het erop neer dat er vier scenario’s zijn vastgesteld. Deze variëren van een harde lijn, waarin het conflict wordt opgeschaald, en een mildere lijn, die benoemd wordt als ‘koude vrede’. Er zijn momenteel veel aanwijzingen dat achter de schermen in de Verenigde Staten een grote machtsstrijd gaande is over de richting van het toekomstige buitenlandbeleid. Het Biden-team is, mede vanuit persoonlijke belangen, een groot voorstander van onvoorwaardelijke steun aan Oekraïne. De andere groepering binnen de regering meent dat het belangrijker is om de concurrentie met de belangrijkste rivaal, China, te gaan intensiveren. Dit RAND-rapport zou mogelijk voor een richting kunnen zorgen van meer consensus en minder chaos in het buitenlandbeleid van de Amerikaanse regering.
https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA2510-2.html
pi_212809200
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot aan de kraters op de maan natuurlijk...
Waar heb je het over kerel.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
Laten we eens kappen met iedere mening die iemand geeft die af te wegen en er dan proberen een draai aan te geven. Begint vrij vermoeiend te worden.
Nu snap ik hem.
pi_212809477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:57 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Waar heb je het over kerel..

Dat Biden als president niet volledige invloed heeft op en verantwoordelijkheid draagt voor alles wat in de wereld gebeurt.

Dat Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne en beter economisch resultaat behaalt, ondanks de Amerikaanse sancties, dat kun je Biden niet aanrekenen..
Dat is geen backfire.
pi_212826436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
Nog eens 5 miljard extra naar Oekraïne.

twitter
pi_212827630
quote:
Het Europees Parlement moet nagaan of FVD-Europarlementariër Marcel de Graaff zich laat gebruiken door Rusland, vindt een aantal van zijn collega's. Ze zijn geschokt door de 'Russische propaganda' die De Graaff zou verspreiden.

De Europarlementariërs, onder wie VVD'er Catharina Rinzema, gaan voorzitter Roberta Metsola vragen het lopende onderzoek van het parlement naar beïnvloeding vanuit Rusland uit te breiden. Nu richt zich dat nog op de Letse afgevaardigde Tatjana Zdanoka. Rinzema en haar collega's Rasa Juknevičienė uit Litouwen en Hilde Vautmans uit België zoeken op het ogenblik steun van andere Europarlementariërs voor hun verzoek.

De Graaff neemt het al langer op voor Rusland, maar na uitlatingen die hij woensdag deed in de vergaderzaal in Straatsburg was de maat vol. Hij noemde de berichten over de deportatie van Oekraïense kinderen 'pure propaganda' en beweerde dat Rusland hen juist redt van bombardementen. Het parlement kan zulke 'flagrante leugens' niet over zijn kant laten gaan, vinden Rinzema en haar medestanders.
https://www.ad.nl/buitenl(...)propaganda~a8d8850d/
Benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze FvD'er.
pi_212827785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Niks denk ik, toen ze zich vereenzelvigden met Doegin had dat ook geen gevolgen...
pi_212828274
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Moeten ze eerst maar eens aantonen dat het niet kopt.
pi_212828354
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies, het is natuurlijk niet zo dat FvD moet aantonen dat het wel klopt.
pi_212828372
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Precies, het is natuurlijk niet zo dat FvD moet aantonen dat het wel klopt.
Eigenlijk moeten ze het allebei aantonen.
Maar beide doen het niet en roepen maar wat.
pi_212828386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eigenlijk moeten ze het allebei aantonen.
Maar beide doen het niet en roepen maar wat.
Wie nog meer dan?
pi_212828434
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wie nog meer dan?
Het Europees parlement.
pi_212828452
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar gaat het Europese Parlement nu over. Als die FvD'er aangepakt gaat worden voor Russische propaganda dan zal het Europese Parlement dat inderdaad moeten aantonen.

Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
pi_212828457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het Europees parlement.
Tja, die staan met 1.0 achter, want die volgen niet het juiste narratief.
FvD doet dat tenminste wel.
pi_212828482
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, die staan met 1.0 achter, want die volgen niet het juiste narratief.
FvD doet dat tenminste wel.
Probeer ik weer een normaal gesprek te voeren ga je weer zo beginnen.
Vergeefse moeite.....
pi_212828585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Probeer ik weer een normaal gesprek te voeren ga je weer zo beginnen.
Vergeefse moeite.....
Heb je niet gehoord wat het parlementslid heeft gezegd?

Dat je droge ogen kunt zeggen dat niet bewezen is dat hij ongelijk heeft vind ik niet normaal.
pi_212828660
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb je niet gehoord wat het parlementslid heeft gezegd?

Dat je droge ogen kunt zeggen dat niet bewezen is dat hij ongelijk heeft vind ik niet normaal.
Misschien vergis ik me.
Bewijs het maar dan.
pi_212828702
Eigenlijk best wel eng dat je in het Europees Parlement alleen maar oorloghitserige taal richting Rusland mag bezigen.

Zodra er wat nuance of tegengas komt krijg je het ministerie van waarheid over je heen.
pi_212828740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien vergis ik me.
Bewijs het maar dan.
Nee, je vindt het kennelijk normaal wat hij in het Europees Parlement verkondigde.
Mij maakt het kotsmisselijk.
Het is gewoon weerzinwekkend.
En dan over Europarlementariërs zeggen die een onderzoek willen instellen dat ze geen haar beter zijn...
pi_212828749
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:03 schreef Bananenbennie het volgende:
Eigenlijk best wel eng dat je in het Europees Parlement alleen maar oorloghitserige taal richting Rusland mag bezigen.

Zodra er wat nuance of tegengas komt krijg je het ministerie van waarheid over je heen.
Ik vind het bijzonder dat je er zo'n draai aan geeft.
En dan anderen verwijten steeds te draaien.
pi_212828781
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, je vindt het kennelijk normaal wat hij in het Europees Parlement verkondigde.
Mij maakt het kotsmisselijk.
Het is gewoon weerzinwekkend.
En dan over Europarlementariërs zeggen die een onderzoek willen instellen dat ze geen haar beter zijn...
Ik vergis me niet dus.
Duidelijk.
pi_212829235
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vergis me niet dus.
Duidelijk.
En ondertussen juichen ze hier toe dat massa's vrouwen en kinderen doelbewust plat gebombardeerd worden door Israel.
Kotsmisselijk :r
pi_212829335
Ow en leuk zeg.
Macron wil zijn jongens ook laten sterven in Oekraine.
Eigen keuze.
pi_212829343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En ondertussen juichen ze hier toe dat massa's vrouwen en kinderen doelbewust plat gebombardeerd worden door Israel.
Kotsmisselijk :r
Ja, daar hebben we het inderdaad dagelijks over in dit topic...
pi_212829357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:28 schreef UncleScorp het volgende:
Ow en leuk zeg.
Macron wil zijn jongens ook laten sterven in Oekraine.
Eigen keuze.
Alleen Poetin mag dat natuurlijk.
pi_212831867

Ben bang dat hij wel gelijk heeft :{

Dat zijn microfoon wordt dichtgedraaid zegt eigenlijk al genoeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bananenbennie op 15-03-2024 01:00:02 ]
pi_212832163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 00:52 schreef Bananenbennie het volgende:

Ben bang dat hij wel gelijk heeft :{

Ja, precies.
Want als hij onzin vertelt had hij urenlang door mogen gaan...

Maar op jouw stem kan hij dus rekenen.
pi_212837068
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Want als hij onzin vertelt had hij urenlang door mogen gaan...

Maar op jouw stem kan hij dus rekenen.
Dat zien we bij de meeste politici wel gebeuren ja.

Mijn stem krijgt niemand.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 maart 2024 @ 14:40:41 #274
364681 over_hedge
pi_212837093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 00:52 schreef Bananenbennie het volgende:

Kijk eens naar de klok achter hem. Die loopt af. Zijn tijd was gewoon op..
pi_212837184
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zal best, maar ik zie dat continue zo gaan, elk onwelgevallig geluid moet in de kiem gesmoord worden. Helemaal als het gaat om hooggeplaatsten die deelnemen in pedonetwerken. Daar mag geen onderzoek naar komen.
pi_212837187
Os dit ooit geplaatst? telgesprek tussen Makroon en Dobby
https://www.reddit.com/r/(...)_before_the_war_eng/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  FOK!fotograaf vrijdag 15 maart 2024 @ 14:52:25 #277
364681 over_hedge
pi_212837206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
Zal best, maar ik zie dat continue zo gaan, elk onwelgevallig geluid moet in de kiem gesmoord worden. Helemaal als het gaat om hooggeplaatsten die deelnemen in pedonetwerken. Daar mag geen onderzoek naar komen.
Nou geef eens wat voorbeelden. Dit voorbeeld zat je in ieder geval er al naast.
pi_212837266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:03 schreef Bananenbennie het volgende:

Ik ben benieuwd waar je dan op doelt, en ik vraag me af of de oorlogstaal van Rusland richting de EU ook zoveel indruk op je maakt.
pi_212837347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou geef eens wat voorbeelden. Dit voorbeeld zat je in ieder geval er al naast.
Is een beetje offtopic, dus ik zou zeggen bekijk de kamerdebatten over ritueel kindermisbruik eens.
pi_212837451
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
oorlogstaal van Rusland richting de EU
Dat de EU helemaal geïndoctrineerd is met de woke ideologie? En dat het westen een web van leugens is? Daar hebben ze wel een punt vind ik.
pi_212837603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:20 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat de EU helemaal geïndoctrineerd is met de woke ideologie? En dat het westen een web van leugens is? Daar hebben ze wel een punt vind ik.
Nee, dat ze bijvoorbeeld Parijs gaan platgooien met nukes.

Dat ze moeite hebben onze cultuur is verder hun probleem.
Ik noem kritiek daarop geen oorlogshitserij.

En jij mag het eens zijn met de Russische propaganda.
pi_212837620

[ Bericht 100% gewijzigd door Wantie op 15-03-2024 15:44:57 ]
pi_212837650
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat ze bijvoorbeeld Parijs gaan platgooien met nukes.
Alsof alleen Rusland in het bezit is van Nukes :')
pi_212838627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
Mijn parlementslid moet ook zich houden aan de regels voor alle parlementariërs, dus zal het pedonetwerk er wel achter zitten. Ieder geluid moet in de kiem gesmoord worden, dus kijken we het dagen later in HD op een wereldwijd voor iedereen toegankelijke website.

Gaat het goed met je?
pi_212838872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:47 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Alsof alleen Rusland in het bezit is van Nukes :')
Ja, op die manier wordt er de hele tijd gedraaid in dit soort discussies, om vervolgens te lopen janken dat de discussies vastlopen.

Maar dat is verder mijn probleem niet..

Jij hebt dus geen problemen met oorlogshitserij van Rusland, want ze zijn niet de enige met nukes.

Maar ondertussen verwijt je het Europees Parlement dat ze alleen oorlogshitserij toelaten.

Het wordt almaar gekker.
pi_212838916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mijn parlementslid moet ook zich houden aan de regels voor alle parlementariërs, dus zal het pedonetwerk er wel achter zitten. Ieder geluid moet in de kiem gesmoord worden, dus kijken we het dagen later in HD op een wereldwijd voor iedereen toegankelijke website.

Gaat het goed met je?
Uitstekend, dankje.

Als het gaat om ritueel kindermisbruik waar politici betrokken bij zijn schiet men snel in een stuip. Toch met de Argos uitzending in het achterhoofd en alle verklaringen die daar weer op volgden zou een onafhankelijk onderzoek heel logisch en volkomen gerechtvaardigd zijn. Maar nee dat komt er niet. Dat onderzoek is volledig gesaboteerd. Dat heeft Gideon van Meijeren heel goed blootgelegd.
pi_212838979
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, op die manier wordt er de hele tijd gedraaid in dit soort discussies, om vervolgens te lopen janken dat de discussies vastlopen.

Maar dat is verder mijn probleem niet..

Jij hebt dus geen problemen met oorlogshitserij van Rusland, want ze zijn niet de enige met nukes.

Maar ondertussen verwijt je het Europees Parlement dat ze alleen oorlogshitserij toelaten.

Het wordt almaar gekker.
Laten we niet vergeten wat hier allemaal aan vooraf is gegaan. Rusland heeft nu inderdaad verklaard dat ze paraat staan voor nucleaire oorlog met het westen. Dat is weer een reactie op de oorlogshitserij vanuit de NAVO. Want door de NAVO is Putin geradicaliseerd. Daar heeft voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, al eens een heel duidelijke verklaring over afgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bananenbennie op 15-03-2024 18:21:29 ]
pi_212839889
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten wat hier allemaal aan vooraf is gegaan. Rusland heeft nu inderdaad verklaard dat ze paraat staan voor nucleaire oorlog met het westen. Dat is weer een reactie op de oorlogshitserij vanuit de NAVO. Want door de NAVO is Putin geradicaliseerd. Daar heeft voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, al eens een heel duidelijke verklaring over afgelegd.

Oh de NAVO is stom, dus is het niet zo gek dat hij honderdduizenden mensen buiten de NAVO doodmaakt.
pi_212840152
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh de NAVO is stom, dus is het niet zo gek dat hij honderdduizenden mensen buiten de NAVO doodmaakt.
Ga je nu ook al zulke rare reacties geven als Wantie?
pi_212840285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:47 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ik ben nu 6 minuten in het filmpje en meneer Scheffer heeft tot nu toe gezegd dat Poetin heel boos werd, omdat soevereine staten de keuze kregen of ze ook NAVO lid wilden worden, Poetin heeft gelogen en zijn land heeft opgehitst over het raketschild in Polen en een oorlog is gestart tegen Georgië.

Phoah wat een agressie van de NAVO allemaal!
pi_212840872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten wat hier allemaal aan vooraf is gegaan.
Zoals?

Welke Russische gebieden zijn recent ingenomen door een eu land?

quote:
Rusland heeft nu inderdaad verklaard dat ze paraat staan voor nucleaire oorlog met het westen.
Niet alleen dat, zijn propaganda machine gaat een heel stuk verder dan dat

quote:
Dat is weer een reactie op de oorlogshitserij vanuit de NAVO. Want door de NAVO is Putin geradicaliseerd.
Onzin, de NAVO heeft 0,0 oorlogshitserij richting Rusland getoond.
Zelfs nu houdt de NAVO zich vooral afzijdig en bieden individuele leden hulp aan Oekraïene, die in beperkte mate mag worden ingezet, om een confrontatie met Rusland te vermijden.

quote:
Daar heeft voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, al eens een heel duidelijke verklaring over afgelegd.

Poetin is voor zichzelf verantwoordelijk.
Hij heeft zelf een afgrijselijke oorlog gestart in Tsjetsjenië, en gebieden losgeweekt in Oekraïne, Georgië en Moldavië...

En het dan gek vinden dat andere buurlanden zich gaan wapenen tegen Rusland.

En het meest hilarische is dat het Europees Parlement van oorlogshitserij wordt beticht, terwijl het Rusland is die in Oekraïne aan het moorden geslagen is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:47 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Het is de wereld op zijn kop.

Rusland is het zielige slachtoffer.....

Het is ongekend.
pi_212841481
Het is heel eenvoudig. Gemaakte afspraken zijn door de NAVO niet nagekomen. Toen in 1990 Duitsland toetrad tot de NAVO is overeengekomen dat de alliantie zich niet verder naar het oosten zou uitbreiden. Door de enorme NAVO expansiedrift nadien (Hongarije, Tsjechië, Polen / Slovakije, Slovenië, Roemenië, Bulgarije / Estland, Letland en Litouwen) werd Rusland steeds meer ingesloten. Oekraine is nu de laatste bufferstaat tussen het oosten en het westen. Daar heeft Poetin een rode lijn getrokken. Als je dan toch de druk op blijft voeren dan weet je wat je met iemand als Poetin kunt verwachten.

Praat ik het daarmee goed? Nee maar het had allemaal heel eenvoudig voorkomen kunnen worden. Maar de VS heeft continue dreiging van oorlog nodig om hun militair industrieel complex in stand te houden. En ze hebben er totaal geen belang bij als er een sterk machtsblok ontstaat tussen oost en west (ook wel Eurazië genoemd) want dan zijn zij zelf niet meer belangrijk. Het is allemaal verdeel en heers tactiek. Dat de VS dit allemaal uitlokt blijkt ook wel uit het opblazen van de Nordstream, we weten allemaal dat Biden deze aanslag heeft aangekondigd.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar je wilt het zien of niet. Mensen die het niet willen zien, prima, maar ik ga daar mijn tijd daar niet meer aan verspillen.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 21:20:50 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212841549
Die afspraak is alleen nooit gemaakt daarnaast zou je met dezelfde logica kunnen stellen dat die genoemde landen door de expansiedrift van de Russen in de handen van de NAVO zijn gedreven net als Zweden en Finland nu
pi_212841705
Het is wel toegezegd maar niet vastgelegd in een verdrag.

Welke expansiedrift bedoel je?
Rusland heeft toch alleen maar ingeleverd sinds de val van de sovjet unie?
pi_212841875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:32 schreef Candymannetje het volgende:
Het is wel toegezegd maar niet vastgelegd in een verdrag.

Welke expansiedrift bedoel je?
Rusland heeft toch alleen maar ingeleverd sinds de val van de sovjet unie?
Rusland heeft sinds de val van de SU Itsjkerië, een stuk Georgie, de facto een stuk Moldavië en nu meerdere stukken Oekraïne veroverd.
pi_212841918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:14 schreef Bananenbennie het volgende:
Het is heel eenvoudig. Gemaakte afspraken zijn door de NAVO niet nagekomen. Toen in 1990 Duitsland toetrad tot de NAVO is overeengekomen dat de alliantie zich niet verder naar het oosten zou uitbreiden. Door de enorme NAVO expansiedrift nadien (Hongarije, Tsjechië, Polen / Slovakije, Slovenië, Roemenië, Bulgarije / Estland, Letland en Litouwen) werd Rusland steeds meer ingesloten. Oekraine is nu de laatste bufferstaat tussen het oosten en het westen. Daar heeft Poetin een rode lijn getrokken. Als je dan toch de druk op blijft voeren dan weet je wat je met iemand als Poetin kunt verwachten.

Praat ik het daarmee goed? Nee maar het had allemaal heel eenvoudig voorkomen kunnen worden. Maar de VS heeft continue dreiging van oorlog nodig om hun militair industrieel complex in stand te houden. En ze hebben er totaal geen belang bij als er een sterk machtsblok ontstaat tussen oost en west (ook wel Eurazië genoemd) want dan zijn zij zelf niet meer belangrijk. Het is allemaal verdeel en heers tactiek. Dat de VS dit allemaal uitlokt blijkt ook wel uit het opblazen van de Nordstream, we weten allemaal dat Biden deze aanslag heeft aangekondigd.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar je wilt het zien of niet. Mensen die het niet willen zien, prima, maar ik ga daar mijn tijd daar niet meer aan verspillen.
Tezamen produceert het militair industrieel complex van het westen nog niet een derde van het aantal granaten dat relatieve dwergeconomie Rusland doet. Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat juist wij onder controle van dat complex zouden staan?
pi_212841957
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:20 schreef sp3c het volgende:
Die afspraak is alleen nooit gemaakt
Jawel. Dit is door James Baker, destijds de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, en vele andere leiders toegezegd aan Gorbatsjov. De NAVO zou "not one inch" naar het oosten uitbreiden. Toegegeven, met de kennis van nu had Gorbatsjov een schriftelijke garantie af moeten dwingen, maar mondelinge afspraken zijn ook bindend.
pi_212841972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tezamen produceert het militair industrieel complex van het westen nog niet een derde van het aantal granaten dat relatieve dwergeconomie Rusland doet. Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat juist wij onder controle van dat complex zouden staan?
Wij zijn een vazalstaat van de VS.
pi_212842091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:55 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wij zijn een vazalstaat van de VS.
_O-
pi_212842093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:54 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Jawel. Dit is door James Baker, destijds de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, en vele andere leiders toegezegd aan Gorbatsjov. De NAVO zou "not one inch" naar het oosten uitbreiden. Toegegeven, met de kennis van nu had Gorbatsjov een schriftelijke garantie af moeten dwingen, maar mondelinge afspraken zijn ook bindend.
Wanneer werd Poetin premier?
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 22:10:08 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212842155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:54 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
maar de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken is niet bij machte om afspraken te maken voor de NAVO

dat is altijd een unanieme groepsbeslissing, hij kan het hoogstens de Amerikanen kwalijk nemen dat ze die uitbreidingen niet van een veto hebben voorzien

daarnaast was Gorbatsjov leider van de Sovjet Unie, niet van Rusland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')