Er zou ergens een weg geblokkeerd zijn met Abrams wrakkenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef Candymannetje het volgende:
Zie niet waar ze nou gestopt zijn.
Die Abrams en challengers zijn niet echt een succes hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er zou ergens een weg geblokkeerd zijn met Abrams wrakken
quote:Meanwhile the WarGonzo Telegram channel reported that several groups of Ukrainian fighters, supported by tanks, tried to enter Kursk Region near Tyotkino at around 8am local time. They were met with resistance from Russian forces and were ultimately forced to retreat.
The Russian Defense Ministry has also confirmed that Kiev’s troops attempted an incursion into Kursk and Belgorod Regions, reporting that Russian forces, along with federal border guards, repelled the attack.
The attack on Kursk Region is the latest in a series of attempts by the Ukrainian military to break through the Russian border in recent days. Russia’s Federal Security Service (FSB) reported on Tuesday that since March 10, Kiev has lost over 100 people, six tanks, a French Caesar artillery system, and 20 armored vehicles in their failed attempts to enter Kursk and Belgorod Regions.
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:33 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraïne Russen die tegen putin zijn proberen nu Rusland binnen te vallen.
Wel slim om dat te doen.
https://swentr.site/russia/594127-moscow-ukraine-attack-kursk/
[..]
Yep die Abrams wel maar de challengers niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:32 schreef sp3c het volgende:
Elk voertuig zakt weg in de modder, zelfs de benenwagen, dat heeft niet zoveel met het gewicht te maken
Abrams enzo zijn er juist beter tegen bestand omdat het gewicht over een groter oppervlakte (de rupsen)is verspreid maar in de basis komt alles wat beweegt er uiteindelijk in vast te zitten
Lijkt mij ook sterk dat het een succes gaat worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsen
Het is een paar keer eerder gebeurd, en dat leverde weinig op.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan me van de rest niet voorstellen dat het heel succesvol gaat zijn. Maar wie weet doet het genoeg om wat troepen te moeten verplaatsen
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echtquote:Op maandag 11 maart 2024 23:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uit de voorbeelden blijkt geen opvoering van propaganda.
Het artikel schermt met de term meatgrinder, dat om een of andere reden propaganda zou zijn.
Maar als je dan zoekt op de site van bijvoorbeeld de New York Post dan gebruikt die de term in januari voor een Russische tactiek, waarbij slecht uitgeruste soldaten worden gebruikt als lokmiddel voor de Oekraïeners, zodat goed uitgeruste Russische soldaten weten waar ze moeten aanvallen.
Je kunt daar van alles van vinden maar om dat nu propaganda te noemen als reactie op de zogenaamde versnelling in de Russische opmars gaat nogal ver.
NY Post gebruikt bovendien drone beelden die laten zien wat ze bedoelen.
Verder snap ik sowieso niet waarom die andere krant er van uit gaat dat de westerse media propaganda moet maken.
Als Oekraïne aan het verliezen is, is dat ook nieuws.
En de media laat juist horen dat Oekraïne het momenteel zwaar heeft.
Dat wordt niet verbloemd of zo.
Flauwquote:Het artikel lijkt geschreven in een parallelle wereld.
En misschien heeft het daarom aantrekkingskracht op BNW
Alles draait vast in de modder, challenges, Abrams, Leopards, je fiets, je huifkar, allesquote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep die Abrams wel maar de challengers niet.
Helemaal voorkomen kan je het natuurlijk niet.
Maar in Oekraïne lijken de leopards en Abrams nuttiger dan de challengers.
Of hij is ontwikkeld voor het midden-oosten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Alles draait vast in de modder, challenges, Abrams, Leopards, je fiets, je huifkar, alles
Ik vermoed dat Challenger het beter doet omdat die voor het Britse klimaat is ontwikkeld
Precies, het is ook duidelijk gekleurd in het voordeel van Rusland.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echt
Ik zie sneeuw, ik zie bos, ik zie iets wat altijd primair een infanterie gevecht is
Door een vergrootglas, ik zie geen golven van domme mensen maar op afstand gezien goed uitgeruste militairen die bewegen hoe het hoort en die krijgen granaatjes op hun kop, individueel want ze houden voldoende afstand van elkaar
Het argument dat er geen beelden zijn van die meatwaves is in mijn ogen valide hoor
Waarom de New york post dit zou doen weet ik niet, ik lees het niet en ik heb geen idee hoe ze in de wedstrijd staan
Daarnaast maakt de schrijver nergens hard dat de campagne is opgevoerd tov een maand of wat geleden maar dat dit een propaganda verhaal is lijkt me evident
[..]
Flauw
Het is duidelijk gekleurd ja maar dat is dat artikel van de ny post ook
Dit denk ik ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:
Het argument dat er geen beelden zijn van die meatwaves is in mijn ogen valide hoor
Ze projecteren nu vooral naar WO2.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.
Mochten er echt "vleesaanvallen door russen" gebeuren zoals Oekraine ons probeert wijs te maken, zouden ze er massaal beeldmateriaal van verspreiden.
Drones genoeg daar.
Heb soms meer de indruk dat ze hun eigen falen projecteren op hu tegenstander.
Ja, NY Post is ook een flutkrant.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind dat ny post artikel ook niet zo sterk tbh, die dronebeelden bovenaan het artikel bevestigen die meat wave ook niet echt
Ik zie sneeuw, ik zie bos, ik zie iets wat altijd primair een infanterie gevecht is
Door een vergrootglas, ik zie geen golven van domme mensen maar op afstand gezien goed uitgeruste militairen die bewegen hoe het hoort en die krijgen granaatjes op hun kop, individueel want ze houden voldoende afstand van elkaar
Waarom de New york post dit zou doen weet ik niet, ik lees het niet en ik heb geen idee hoe ze in de wedstrijd staan
Daarnaast maakt de schrijver nergens hard dat de campagne is opgevoerd tov een maand of wat geleden maar dat dit een propaganda verhaal is lijkt me evident
[..]
Flauw
Het is duidelijk gekleurd ja maar dat is dat artikel van de ny post ook
Maar dan suggereer je dat Oekraïense vlees aanvallen uitvoert?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.
Mochten er echt "vleesaanvallen door russen" gebeuren zoals Oekraine ons probeert wijs te maken, zouden ze er massaal beeldmateriaal van verspreiden.
Drones genoeg daar.
Heb soms meer de indruk dat ze hun eigen falen projecteren op hu tegenstander.
Tja, wat zie je liever, Pro Russische berichtgeving, of pro Oekraïense.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies, het is ook duidelijk gekleurd in het voordeel van Rusland.
Maar dat is "onze" media in het voordeel van Oekraïne.
Vind het wel leuk om de verschillende propaganda te vergelijken en te doorzien.
Nou, het is wel een tactiek die door Rusland is toegepast.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:26 schreef sp3c het volgende:
Ja waarom weet ik ook niet maar dit lijkt mij wel echt schoolvoorbeeld van propaganda van het 'westerse' kamp
Er is genoeg over te vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof niet echt in Russische human waves
Is idd wsl westerse propaganda om de geldschieters gemotiveerd te houden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Ik zie liever neutrale berichtgeving.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wat zie je liever, Pro Russische berichtgeving, of pro Oekraïense.
Ik vind dat Rusland niet het recht heeft Oekraïne binnen te vallen en te annexeren, en heb daarom een broertje dood aan media die pro Russisch georiënteerd lijken.
Propaganda van Oekraïne heb ik geen moeite mee. Ik begrijp dat propaganda en middel is dat in oorlogstijd wordt ingezet, en als Oekraïne daardoor zichzelf beter kan verdedigen, prima.
Er zijn genoeg onafhankelijke bronnen die gebruikt kunnen worden om informatie te verifiëren.
Tja, die is er niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie liever neutrale berichtgeving.
Met de huidige drones ook niet echt effectief meer denk ikquote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |