quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Yes dear maar het ging me om die twitterreactie daaronder (en als ik die hier linkte nam hij automatisch de tweet erboven mee) dat ie op 1 staat in de iTunes in 2 landen. Of dat echt zo is vroeg ik me af.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat mensen na 10+ jaar nog STEEDS niet snappen: met 500euro kan je een joost bijv. al laten stijgen van 22 naar 10 momenteel. er zit GEEN geld in de markt. Pas paar weken voor eurovisie gaan odds echt fluctueren en komt er flink wat geld in de markt. Pas dan kan je er serieuze conclusies uit trekken. Op betfair bijv. is er pas 300k gematched. Met paar honderd euro kan ik 'm zo paar plaatsen omhoog laten stijgen. Stelt op dit moment dus allemaal niet veel voor.
Ah dank je!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:35 schreef hole1988 het volgende:
Trending op YT
#1 Belgium
#1 Netherlands
#26 Estonia
#31 Spain
https://kworb.net/youtube/trending/video/gT2wY0DjYGo.html
Ja, sorry was niet richting jou gericht maar naar de mensen die hier elke keer panikeren als die 1/2 omhoog of omlaag gaatquote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Yes dear maar het ging me om die twitterreactie daaronder (en als ik die hier linkte nam hij automatisch de tweet erboven mee) dat ie op 1 staat in de iTunes in 2 landen. Of dat echt zo is vroeg ik me af.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:51 schreef Dave het volgende:
Ik wacht nog op op de reactie van die Oost-europese dame die voor haar kleding kast een hele uitleg geeft over het nummer en dan een beetje staat te dansen.
Oh, en van die andere Oost-europese dame met chagrijnig gezicht, waarbij je bij voorbaat al denkt dat ze het niets vindt.
Dit is haar Youtube-kanaal, ze is nog bijna dagelijks actiefquote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:54 schreef grazz het volgende:
[..]![]()
ja, Danijela uit Slovenië is de dame die voor haar kledingkast staat. Maar helaas geen spoor van haar te vinden op youtube.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij zit in die auto in het hardcore-gedeelte.
Oh verrek jaquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Zit ie niet in die auto met het raampje open bij het hardcore stukkie?
Er zijn tig reacties van over de wereld op het nummer...quote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:09 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Dit is haar Youtube-kanaal, ze is nog bijna dagelijks actief![]()
Daniela ESCfan heet haar kanaal (en ja ik weet het, die @ is wel heel bijzonder)
https://youtube.com/@:blondesexyprincess?si=CiuHvOmt9HrKr8Bh
En dit is het kanaal van die boze vrouw uit Letland. Helaas is ze niet meer actief https://youtube.com/@:arita2002?si=quNlKyamWtkjjXih
Uhm ja, maar dit was een reactie op de onderstaande comments van Dave en Grazz die verwezen naar die twee specifieke youtubekanalen die ik linkte (eentje waarvan Grazz niet meer konden vinden)quote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Er zijn tig reacties van over de wereld op het nummer...
quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:51 schreef Dave het volgende:
Ik wacht nog op op de reactie van die Oost-europese dame die voor haar kleding kast een hele uitleg geeft over het nummer en dan een beetje staat te dansen.
Oh, en van die andere Oost-europese dame met chagrijnig gezicht, waarbij je bij voorbaat al denkt dat ze het niets vindt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:54 schreef grazz het volgende:
[..]![]()
ja, Danijela uit Slovenië is de dame die voor haar kledingkast staat. Maar helaas geen spoor van haar te vinden op youtube.
ben je florida 2009 ook tegengekomen in je zoektocht? Dit nummer gaat over het verlies. Vooral deze versie komt echt binnen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:09 schreef Shii het volgende:
En ben even aan het googlen en zie dat hij al heel jong zijn beide ouders heeft verloren.
Als dit al "erg politiek" is mogen we ons wat mij betreft zorgen maken. Volgens mij ligt de splitsing normaal bij EU (politiek) vs geografisch Europa. Het enige dat je politiek kan opvatten zijn de landenborden in de clip en de zin: "heb gelukkig geen visum nodig om bij je te zijn".quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Geluisterd maar ik vraag me af of hij hiermee hoge ogen gaat gooien.
Vind het ook wel erg politiek (al is het wel in een subtiel jasje gestopt), maar dat vind ik de ESF evengoed al wel.
Dat was hij volgens mij al niet. Ik kan me herinneren dat hij dat ook zei maar dat het ook tijd werd om eens out of the box te denken. https://www.rtl.nl/boulev(...)iet-van-cornald-maasquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:34 schreef Fascination het volgende:
Nou, Cornald is ook niet echt enthousiast of wel?
en nieuw op 41 wereldwijdquote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja, sorry was niet richting jou gericht maar naar de mensen die hier elke keer panikeren als die 1/2 omhoog of omlaag gaat
https://kworb.net/eu/ zie 'm hier alleen staan als binnenkomer op 29. Even kijken hoe die morgen staat in de landen. 83'ste in frankrijk iig gisteravond.
Yes, dat is Paul Elstakquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat was hij volgens mij al niet. Ik kan me herinneren dat hij dat ook zei maar dat het ook tijd werd om eens out of the box te denken. https://www.rtl.nl/boulev(...)iet-van-cornald-maas
Is dat nou Paul Elstak in die auto bij dat gabber gedeelte?
Opa bromsnorquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:53 schreef samuel25 het volgende:
Johan over Songfestivalnummer Joost Klein: ’Je schaamt je dood dat hij Nederland vertegenwoordigt’
Zuurpruim
Het is vooral love or hate, en die inzendingen scoren over het algemeen toch beter dan de kabbelkabbeliedjes. Een echte fan van het liedje zal er op stemmen en haters kosten je geen punten.quote:
Denk dat het voor alles of niks gewoon te vlak is. Eigenlijk op het laatste stuk na, maar dan is iedereen al bier of nootjes halen, pissen of op z'n telefoon aan het kloten.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het gaat een beetje hit or miss worden denk ik.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Joost in ieder geval visueel de aandacht wel kan trekken, maar ben het met je eens dat het pas vrij laat los gaat.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat het voor alles of niks gewoon te vlak is. Eigenlijk op het laatste stuk na, maar dan is iedereen al bier of nootjes halen, pissen of op z'n telefoon aan het kloten.
Het is normaal niet zijn muziekstijl (mijne normaal ook niet) maar hij is tijdens de selectie naar een live show van Joost gegaan en toen was hij het ermee eens dat het de beste inzending zou zijn en dat het tijd werd om eens iets heel anders te proberen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:34 schreef Fascination het volgende:
Nou, Cornald is ook niet echt enthousiast of wel?
Dit is natuurlijk Johan over vrijwel elke inzending. Zelfs Arcade van Duncan was volgens hem verschrikkelijk, zou nooit door de halve finale komen en noemde het een "homoliedje"quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:53 schreef samuel25 het volgende:
Johan over Songfestivalnummer Joost Klein: ’Je schaamt je dood dat hij Nederland vertegenwoordigt’
Zuurpruim
Krumpersquote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef GeorgeM het volgende:
Niet iedereen van de Commissie was meteen enthousiast.
Er ligt een goed stagingplan.
Hij heeft nog een laatste troef.
Ja?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:08 schreef Greys het volgende:
Werd vanmorgen wakker en zat meteen weer in m'n hoofd.
Zulke bewoordingen lijken me in het geheel niet nodig. Als je de reacties hier leest zie je dat er beschaafdere bewoordingen zijn om te laten blijken dat je het geen goed nummer vindt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja?
Het is een kut nummer. Lijkt wel door een puber in elkaar gezet. Echt waanzin dat deze mongool een podium krijgt.
Hé gezellig dat je er bent.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja?
Het is een kut nummer. Lijkt wel door een puber in elkaar gezet. Echt waanzin dat deze mongool een podium krijgt.
Ach meid toch.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja?
Deze reactie lijkt ook door een puber in elkaar gezet.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja?
Ik snap dat 60-plussers hier moeite mee hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja?
Die zetten maar even Abba op repeat hoor, dit is 2024.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik snap dat 60-plussers hier moeite mee hebben.
Hap, hap.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja?
Duurt nog wel ff. Maar het is wel een nummertje voor non-binairtjes met regenboog haar.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eerder voor mensen met enorme nostalgie naar de happy hardcore-tijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Duurt nog wel ff. Maar het is wel een nummertje voor non-binairtjes met regenboog haar.
Je mag het heus een stom lied vinden maar kan je zulke dingen echt niet zeggen zonder kut en mongool enzo? Beetje sneu wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Duurt nog wel ff. Maar het is wel een nummertje voor non-binairtjes met regenboog haar.
Het is maar een persoonlijke mening hoor.
En mensen die gelaagdheid en moderne cultuur kunnen waarderenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En mensen met enorme nostalgie naar de happy hardcore-tijd.
Zo gaat het verder wel goed met je?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nogmaals, gezellig dat je komt bijdragen met je warme persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat weet ie zelf ook wel vermoed ik. Zal wel aandacht tekort komen thuis of zo.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Je mag het heus een stom lied vinden maar kan je zulke dingen echt niet zeggen zonder kut en mongool enzo? Beetje sneu wel.
En qua 'nonbinairtjes met regenbooghaar' zit je er ook al naast gezien de gemiddelde reactie uit NL. Het is niet helemaal je dag geloof ik. Volgende keer beter.
Of even alle overige frustraties in zijn leven ventileren.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:12 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dat weet ie zelf ook wel vermoed ik. Zal wel aandacht tekort komen thuis of zo.
Kan. En so what als een Mongool meegeschreven heeft. Mensen uit Mongolië zijn misschien hele leuke mensen, en het is een wereld zonder grenzen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of even alle overige frustraties in zijn leven ventileren.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Houdt van stoer en robuust, lauw bier en vuur makenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Echte stoere man is alcoholist natuurlijk.
Tja, je moet wat om te camoufleren dat je al jaren in het kastje zit.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Houdt van stoer en robuust, lauw bier en vuur maken
Doet me aan deze recente Twitter-discussie denken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Houdt van stoer en robuust, lauw bier en vuur maken
Volgens komen de spotify cijfers altijd rond 22:00quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Benieuwd naar het totaal aantal streams dan in toch een best korte periode
En laten we wel wezen, dat waren over het algemeen géén non-binairen met regenbooghaarquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Eerder voor mensen met enorme nostalgie naar de happy hardcore-tijd.
Ik verwacht niks anders van Joost.quote:
nee hoorquote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Vond het al vreemd dat 'ie geen topsong werd op 2.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:56 schreef NailQueen het volgende:
Europapa is megahit op 3FM. For what's worth it
3FM heeft 'm volgens mij meer omarmt gezien de doelgroep dan radio 2. Sowieso zijn die ook een beetje begonnen met die promocampagne om 'm naar het ESF te krijgen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Vond het al vreemd dat 'ie geen topsong werd op 2.
❤️quote:Op vrijdag 1 maart 2024 03:44 schreef Quona het volgende:
[..]
ben je florida 2009 ook tegengekomen in je zoektocht? Dit nummer gaat over het verlies. Vooral deze versie komt echt binnen.
Alarmschijf op Q zou het ook wel niet worden. Maar alarmschijven, topsongs en megahit, het klinkt allemaal veelbelovend maar stelt in realiteit niets voorquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Vond het al vreemd dat 'ie geen topsong werd op 2.
Mwoah, voor gevestigde artiesten misschien niet. Maar voor beginnende artiesten... Een week lang je nummer meerder keren per dag op de best beluisterde zender van Nederland .quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Alarmschijf op Q zou het ook wel niet worden. Maar alarmschijven, topsongs en megahit, het klinkt allemaal veelbelovend maar stelt in realiteit niets voor
Dat is een lángere emo outro, maar als je op het Eurovision kanaal de officiële clip kijkt valt die kortere emo outro wel binnen de 3 minuten. Dus ik hou hoop!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar de Apple Music/itunes versie eindigt bij dat happy hardcore stukje dus zonder dat stille einde, dat staat als aparte 'song' van een minuut op de single.
Heb het idee dat dat ook de Songfestival versie is gezien de lengte.
Ligt er ook aan hoe je naar de views kijkt, sommigen hebben upload op hun eigen artiesten pagina, pagina van de nationale finale en Eurovision. Oekraine heeft bijvoorbeeld 15 miljoen views op de artiesten pagina van Alyona.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:54 schreef Greys het volgende:
Hoeft ie nou alleen nog maar Spanje en Oekraïne (2,1 en 2,4 miljoen views maar staan er al weken op) in te halen voor de meeste youtube views? Of zie ik dat nou verkeerd?
Ah zo. Ja snap ik. Maar op het Eurovisionkanaal gaat ie in elk geval héél lekker. Ook qua reacties. En ben wel blij dat ze het niet laten verspreiden qua views door Joost z'n video gewoon meteen daar te uploadenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe je naar de views kijkt, sommigen hebben upload op hun eigen artiesten pagina, pagina van de nationale finale en Eurovision. Oekraine heeft bijvoorbeeld 15 miljoen views op de artiesten pagina van Alyona.
En veruit het meest bekeken in de minste tijd op ESF’s Youtube, maar bij de bookies nog wel op #20quote:
Ik heb hem toegevoegd aan mijn lijst voor de fiets op de sportschool en dat ga ik zometeen testenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:00 schreef Mrmime het volgende:
Op het liedje van Joost kun je ontzettend lekker hardlopen ben ik achter.![]()
Ik vind het echt een heel tof nummer. Slim in elkaar gezet. Dit kon zomaar eens heel groot worden
Het zijn natuurlijk (denk ik) wel vooral Nederlandse streams, als we met de Bankzitters een nummer hadden gestuurd hadden die ook dit soort aantallen gehaald. Joost is gewoon heel populair bij Nederlandse jongeren.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:09 schreef Moira het volgende:
[..]
En veruit het meest bekeken in de minste tijd op ESF’s Youtube, maar bij de bookies nog wel op #20
Sausje van DJ Paul Elstak.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Zit er een heel stuk 2Unlimited-beat in deze song? Tenminste zo klinkt het bij mij.
Je hebt nu @Japepk gequote, dat lijkt een beetje lullig want die zei dit nietquote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:38 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat hiermee jezelf bedoelt
De videoclip duurt 3:10. Dus nog 10 seconden te lang.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is een lángere emo outro, maar als je op het Eurovision kanaal de officiële clip kijkt valt die kortere emo outro wel binnen de 3 minuten. Dus ik hou hoop!
Ik geloof dat dat wel mag, zijn vaker nummers rond 3:08 etc.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:43 schreef hole1988 het volgende:
[..]
De videoclip duurt 3:10. Dus nog 10 seconden te lang.
In het begin van het liedje dacht ik naar Scooter te luisterenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Zit er een heel stuk 2Unlimited-beat in deze song? Tenminste zo klinkt het bij mij.
Als je het pianootje (bij het brandende gebouw in de clip) weg zou laten en dus stopt na 'ik heb naar je geluisterd', zit je sowieso binnen de 3 minuten!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:43 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Graag even je quote aanpassen, want dit waren niet mijn woorden inderdaadquote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:38 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:38 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Sorry, niet goed opgelet. Heb het weggehaald. Er is al genoeg aandacht gegeven aan die oorspronkelijke druiloor,quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Je hebt nu @:japepk gequote, dat lijkt een beetje lullig want die zei dit nietMaar had juist een goede tegenreactie!
Gedaan inmiddels. Met excuses.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:51 schreef Japepk het volgende:
[..]
Graag even je quote aanpassen, want dit waren niet mijn woorden inderdaad
Als je stopt na het laatste woord Geluisterd is het exact 3 minuten. Die paar losse pingeltjes daarna kunnen er zo af.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:43 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Desnoods schroeft Joost het aantal BPM nog verder op om binnen de tijd klaar te zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je stopt na het laatste woord Geluisterd is het exact 3 minuten. Die paar losse pingeltjes daarna kunnen er zo af.
Idd gewoon op 1.25x speed afspelen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:12 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Desnoods schroeft Joost het aantal BPM nog verder op om binnen de tijd klaar te zijn.
Vroeg me al af wat jij er van vondquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:26 schreef H_T het volgende:
Geinig liedje welDit moet de finale wel gaan halen
Is dit in de lijn der verwachting?quote:
Test geslaagd, je kunt heerlijk op de bas meetrappenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb hem toegevoegd aan mijn lijst voor de fiets op de sportschool en dat ga ik zometeen testen
Dat zijn toch wel 3 landen die ook meestemmen in onze halve finale.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:27 schreef Em31 het volgende:
YouTube Trending
#1 Austria
#1 Belgium
#1 Netherlands
#9 Germany
#25 Lithuania
#26 Estonia
Benieuwd of de inzending van Oostenrijk ook nummer 1 trending wordt in eigen landquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:27 schreef Em31 het volgende:
YouTube Trending
#1 Austria
#1 Belgium
#1 Netherlands
#9 Germany
#25 Lithuania
#26 Estonia
De vorige keer dat iedereen zo enthousiast was, was met Trijntje en haar inzending!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:12 schreef engine het volgende:
Ik krijg het mobiel niet hier geplakt maar Angela de Jong is in haar column ook zeer te spreken over Joost en het nummer.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De vorige keer dat iedereen zo enthousiast was, was met Trijntje en haar inzending!
Juist. Laat die ego's even met rust.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:18 schreef Momo het volgende:
Jongens we hoeven er ook niet oneindig op blijven te happen
Die heeft naast TV nu ineens ook verstand van muziek?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:12 schreef engine het volgende:
Ik krijg het mobiel niet hier geplakt maar Angela de Jong is in haar column ook zeer te spreken over Joost en het nummer.
Ze heeft het vooral over de persoon Joost. Hoe ontwapenend hij overkwam bij het interview met Lubach.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die heeft naast TV nu ineens ook verstand van muziek?
Ah okquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze heeft het vooral over de persoon Joost. Hoe ontwapenend hij overkwam bij het interview met Lubach.
Daar hoef je niet heel ver voor te zoeken in het ultrarechts riool, ook wel Twitter gehetenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:02 schreef Dutch_view het volgende:
Zijn er nog geen reacties geweest dat dit een WOKE liedje is, verzonnen vanachter de burelen in Brussel / Straatsburg met als doel om ons Europa op te dringen?
Het is dan ook wel erg obviousquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Daar hoef je niet heel ver voor te zoeken in het ultrarechts riool, ook wel Twitter geheten
Zelfs nog dichterbij zo te zien!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Daar hoef je niet heel ver voor te zoeken in het ultrarechts riool, ook wel Twitter geheten
Oja zie de eerste berichten al na wat zoektermenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja hoor, als je een paar reacties terug scrolt 😊quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:02 schreef Dutch_view het volgende:
Zijn er nog geen reacties geweest dat dit een WOKE liedje is, verzonnen vanachter de burelen in Brussel / Straatsburg met als doel om ons Europa op te dringen?
Hij zingt gewoon over Europa. Je weet wel, het continent waar we wonen. Hij had ook "Welkom in Afrika" kunnen zingen, maar dit was niet helemaal toepasselijk geweest.quote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij zingt gewoon over Europa. Je weet wel, het continent waar we wonen. Hij had ook "Welkom in Afrika" kunnen zingen, maar dit was niet helemaal toepasselijk geweest.
Maar wat ik al eerder zei, andere video´s van landen staan op meerdere kanalen. Als je die meetelt staat Oekraïne bijvoorbeeld op 20+ miljoen views, maar Joost doet het zeker goed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:35 schreef Jemoederniet het volgende:
Wow, al 2,3 miljoen views voor Joost Klein op de youtube-pagina van het ESF.
Alleen Oekraïne heeft iets meer views maar die video is al 3 weken openbaar.
Binnenkort heeft ie een paar concerten, dus daar denk ik. 1 daarvan mag men geen telefoon hebben, dus misschien dat ze daar nog wat gaan testen of opnemen ofzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:37 schreef TheVulture het volgende:
Weten we al waar de eerste live-uitvoering zal zijnDat geeft de boel hopelijk nog wat meer een boost
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:56 schreef MisterFox het volgende:
Vieze linkse gluiperds met hun pro-EU propaganda![]()
Heeft niemand het dan door?![]()
Maar in de clip gebruikt die de vlag van de Europese Unie.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij zingt gewoon over Europa. Je weet wel, het continent waar we wonen. Hij had ook "Welkom in Afrika" kunnen zingen, maar dit was niet helemaal toepasselijk geweest.
En? Mag hij wel een Nederlandse vlag hebben?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar in de clip gebruikt die de vlag van de Europese Unie.
Dan wordt extreemlinks Twitter weer boos, dus dat zou ik ook niet doen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En? Mag hij wel een Nederlandse vlag hebben?
Dan laat ie die eventueel gewoon thuis in Malmö. Ook weer opgelost.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar in de clip gebruikt die de vlag van de Europese Unie.
Dat is echt onzin, hij zwaait regelmatig met een Nederlands vlaggetje, en vooral ook vaak een Fries vlaggetje. Kan niemand wat schelen. Alleen domrechts ziet in alles een complot, en overal loert propaganda.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan wordt extreemlinks Twitter weer boos, dus dat zou ik ook niet doen.
Ik kan me niet herinneren dat er ook maar een persoon aanstoot aan nam dat er een vlag getoond werd bij willekeurig welk eurovisie liedje. Maar goed, je vindt de eu-vlag dus een politiek statement, maar de Nederlandse niet?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan wordt extreemlinks Twitter weer boos, dus dat zou ik ook niet doen.
En in de blauwe lift dansen er 4 Aziatische meisjes. Misschien heeft Xi hem gesponsord?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:15 schreef Momo het volgende:
Van die mensen die nu helemaal los gaan op social media van de Europese vlag zijn echt gigantisch grote sneeuwvlokjes. En dat zijn dan de mensen die heel hard zeggen :"Ik kijk al 30 jaar niet meer" maar toch winden ze zich enorm op.
Ik vind deze wel mooiquote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:15 schreef Momo het volgende:
Van die mensen die nu helemaal los gaan op social media van de Europese vlag zijn echt gigantisch grote sneeuwvlokjes. En dat zijn dan de mensen die heel hard zeggen :"Ik kijk al 30 jaar niet meer" maar toch winden ze zich enorm op.
Ik vind helemaal niets, ik observeer alleen dat iemand hier zegt dat Joost het over Europa heeft en niet over de Europese Unie, dus corrigeer ik dat door even aan te geven dat de clip vol staat met EU-vlaggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er ook maar een persoon aanstoot aan nam dat er een vlag getoond werd bij willekeurig welk eurovisie liedje. Maar goed, je vindt de eu-vlag dus een politiek statement, maar de Nederlandse niet?
en gebruikt ook de Europese vlagquote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:18 schreef Greys het volgende:
Deze politiek verslaggever is zelfs om.
[ x ]
Hahahaha.quote:
Ja er is nog geen Joost Klein emoji, beetje kut wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en gebruikt ook de Europese vlag
Zeer verdacht.
Joost heeft dus bijna meer views in een dag dan die videoclip in een jaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Vandaag kwam precies een jaar geleden Burning Daylight uit. Wat een contrast met Joost
Joost die het heeft over afscheid nemen omdat die afscheid heeft moeten nemen van zijn beide ouders op jonge leeftijdquote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:21 schreef Momo het volgende:
[..]
De wereld is een bijzondere plek
[ x ]
[ x ]
Vooral vermoeiend omdat je zelf telkens de logica erbij moet bedenken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
Moet toch echt zwaar vermoeiend zijn om elke dag met dat soort complotten bezig te zijn.
Mja, het mist wat pit imho.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:24 schreef Evenstar het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Ik ben nog steeds van mening dat het een beetje te traag op gang komt, maar het groeit wel. Als hij het live goed neer weet te zetten kan dit in ieder geval de finale halen.
Had echt 30-40sec eerder moeten gaan knallen, maar dat was misschien weer overkill geweest .... lastig balans vinden met zo'n liedje denk ik.quote:
Of beginnen met knallen, dan rustig en dan weer knallen. Nu heb je het risico dat mensen na 1-2 minuten hun mobieltje erbij pakken en het beste deel missen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Had echt 30-40sec eerder moeten gaan knallen, maar dat was misschien weer overkill geweest .... lastig balans vinden met zo'n liedje denk ik.
Of 2 keer het techno stukje oid? Weet t ook niet...quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Had echt 30-40sec eerder moeten gaan knallen, maar dat was misschien weer overkill geweest .... lastig balans vinden met zo'n liedje denk ik.
Dat is precies waar ik bang voor ben ja. Enige manier om dat te voorkomen is een geniale staging neerzetten dat men blijft kijken en dan verrast worden als het los gaat.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Of beginnen met knallen, dan rustig en dan weer knallen. Nu heb je het risico dat mensen na 1-2 minuten hun mobieltje erbij pakken en het beste deel missen.
In principe is 11 maart de deadline voor inleveren nummers bij de EBU, maar kleine tweaks mag vast nog wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Of 2 keer het techno stukje oid? Weet t ook niet...
In hoeverre mag je nog remixen enzo?
Het is 'n beetje overgeproduceerd, hoe raar dat ook mag klinken voor zo'n simpel nummer. Ze zijn er heel lang mee bezig geweest, en dan weet je volgens mij gewoon niet meer wat de impact is als je het voor het eerst hoort. Hij wordt beter na een paar keer luisteren, vooral omdat in die eerste 2 minuten in de productie ook allemaal knipogen naar 2Unlimited en 2Brothers on the 4th Floor en al dat soort werk zitten. Maar dat is allemaal eigenlijk te subtiel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hoor er echt van alles in ... begin is gewoon Scooter, deuntjes doen mij inderdaad echt denken aan 2Unlimited, 2 Brothers on the 4th Floor en natuurlijk DJ Paul (maar dat is niet gekquote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is 'n beetje overgeproduceerd, hoe raar dat ook mag klinken voor zo'n simpel nummer. Ze zijn er heel lang mee bezig geweest, en dan weet je volgens mij gewoon niet meer wat de impact is als je het voor het eerst hoort. Hij wordt beter na een paar keer luisteren, vooral omdat in die eerste 2 minuten in de productie ook allemaal knipogen naar 2Unlimited en 2Brothers on the 4th Floor en al dat soort werk zitten. Maar dat is allemaal eigenlijk te subtiel.
Klopt iemand zei hier gisteren dat ze eigenlijk nog zo'n eurodance zangeres uit de 90s hadden moeten gebruiken dat was wel een goeie geweest.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat is allemaal eigenlijk te subtiel.
lijkt me wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:35 schreef PzKpfw het volgende:
Zal ie ook gaan optreden met dat rare blauwe pak aan?
Ik zit nog een beetje in hetzelfde kamp, het mist net dat stukje extra pit. Maar he, ik snapte Konstrakta bijvoorbeeld ook niet, dus ik ben niet heel geweldig in het herkennen van alle televote-magnetenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:24 schreef Evenstar het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Ik ben nog steeds van mening dat het een beetje te traag op gang komt, maar het groeit wel. Als hij het live goed neer weet te zetten kan dit in ieder geval de finale halen.
Ja samequote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:37 schreef Evenstar het volgende:
Iedere keer als ik "welkom in Europa ..... " hoor denk ik KUT voordat hij "JONGUH" zegt
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:21 schreef Momo het volgende:
[..]
De wereld is een bijzondere plek
[ x ]
[ x ]
DJ Paul gaat in elk geval niet mee naar Zweden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:28 schreef Evenstar het volgende:
Kan die DJ Paul niet strikken voor op podiumof zo'n DJ Paul beertje
quote:Hoewel Paul Elstak (58) een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het nummer van Joost Klein (26), gaat de dj in mei niet mee naar het Eurovisiesongfestival. "Ik kan niet, ik moet zelf draaien", vertelde Paul vrijdag in het NPO Radio 2-programma 'Jan-Willem Start Op!'.
De dj vindt het wel best om niet naar het Zweedse Malmö af te reizen. "Het is zijn nummer, ik heb mijn gedeelte gedaan", zei Paul. "Laat hem lekker genieten."
https://www.rtl.nl/boulev(...)n-mee-naar-eurovisie
Ik ben geen kenner en ik vind ze allebei leuk qua lied en ook beide artiesten leuk maar ik vond de vocalen wel erg meh live bij Finland en ik vind NL meer catchy dus ik vind Europapa beter. Maar we kennen de live versie van Europapa nog niet dus dat is lastig te vergelijken. Als lied zelf vind ik Europapa veel meer aanstekelijk en een echte oorwurm. Dat zong ik na één keer horen al mee qua refrein, Finland moet ik echt ff nadenken hoe dat ook alweer gaat steeds.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:52 schreef Japepk het volgende:
In hoeverre vinden de kenners hier Europapa beter dan bijvoorbeeld dat windows95 liedje?
Zo'n vieze oude man in zijn onderbroek, die maak geen kans joh.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:52 schreef Japepk het volgende:
In hoeverre vinden de kenners hier Europapa beter dan bijvoorbeeld dat windows95 liedje?
Het zou ook wel erg tragikomisch zijn, een wappie op wat in de essentie een Europees feest is.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:41 schreef usagi414 het volgende:
[..]
DJ Paul gaat in elk geval niet mee naar Zweden.
[..]
Alleen al het feit dat hele andere mensen dan normaal gesproken de NLse inzending leuk vinden maakt het alles al waard.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:01 schreef maxi-mus het volgende:
Ik vind het leuk.En hij komt uit mijn dorp. Tegen die tijd VBL ON TOUR.
Ik vind Europapa veel vrolijker en het heeft meer verrassende wendingen. No Rules is live echt niet zuiver gezongen. En het heeft ook iets agressiefs. Europapa is alleen maar happy happy..... met dat aanstekelijk vrolijke hoofd van Joost.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:52 schreef Japepk het volgende:
Ja, maar dan wel op de kop.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
En? Mag hij wel een Nederlandse vlag hebben?
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:50 schreef Aloria het volgende:
Op dit moment tikt hij de 2.5 mil views aan 🇪🇺🥳🥳🥳
Jij komt uit Britsum joh?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:01 schreef maxi-mus het volgende:
Ik vind het leuk.En hij komt uit mijn dorp. Tegen die tijd VBL ON TOUR.
Komt wel dicht bij zo ik werk momenteel in stiens pas rond 22.30 richting huisje rijden naar de andere kant van Friesland hahaquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Aguero het volgende:
[..]
Jij komt uit Britsum joh?
Stiens represent
Ik vind die hele act drie keer niks.quote:
In de jaren 70?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:02 schreef Vincent_student het volgende:
Waar zijn die goede oude tijden gebleven van het leuke songfestivals van de jaren 70?
Ik denk dat bij Joost de zang echt niet beter gaat zijn. Maar dat geeft ook niet want daar ligt zijn kracht nietquote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:11 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik vind Europapa veel vrolijker en het heeft meer verrassende wendingen. No Rules is live echt niet zuiver gezongen. En het heeft ook iets agressiefs. Europapa is alleen maar happy happy..... met dat aanstekelijk vrolijke hoofd van Joost.
60+er gespot. Lekker thuis James Last luisterenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:02 schreef Vincent_student het volgende:
Waar zijn die goede oude tijden gebleven van het leuke songfestivals van de jaren 70? Waarom moet alles nu zo extreem? Nu zit ik tegen een opgesmukte wortel te kijken met raar haar en rare schouders die raar doet.
Dat ben ik inderdaad met je eens.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is 49 jaar geleden. En dat is qua tekst en alles toch ook niet perse hoogstaand?
Haha, ja dat klopt. En van James Last ook!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
60+er gespot. Lekker thuis James Last luisteren
Maar dat soort kneuterige muziek is nu toch ook helemaal niet meer relevant in de huidige muziek scene? Tijden veranderen gewoon. Iedere tijd heeft zijn eigen muziek en zijn goede muziek. Soms komen trends terug. Het nummer van Joost is al nostalgisch naar een periode 30 jaar geleden...quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:13 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad met je eens.
Watquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:16 schreef TheVulture het volgende:
Volgens Aran Bade heeft het team van Joost gemeld dat het lied 5,5 miljoen keer gestremd is gisteren en vandaag. Dat zijn wel bizarre aantallen
Ik vind hier wat van.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
60+er gespot. Lekker thuis James Last luisteren
James Overlast, zoals m'n vader hem noemt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:13 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Haha, ja dat klopt. En van James Last ook!![]()
En natuurlijk Motorhead.
Dit dus!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:17 schreef Revanches het volgende:
Vind het echt fantastisch nummerzeker het einde ook! Mn ouders vinden het ook heel tof en die zijn begin 60
Dat werd er niet bijgezegdquote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
James Overlast, zoals m'n vader hem noemt.
ben het mesgien wel met je eens hoor, beetje lollig zitten doen in zo'n klip en dan blijf er straks waarscheinlijk niks van over op het podium als je het mij vraag ook nog deels gesponsert door d66 of volt of zo maar dat zullen ze denk ik tog niet toegeven hequote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:02 schreef Vincent_student het volgende:
Waar zijn die goede oude tijden gebleven van het leuke songfestivals van de jaren 70? Waarom moet alles nu zo extreem? Nu zit ik tegen een opgesmukte wortel te kijken met raar haar en rare schouders die raar doet.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:20 schreef TheVulture het volgende:
Bij de bookies inmiddels ook Finland voorbij naar plek 19 en groene bolletjes
Waar is het procentenpolonaisegifje?quote:
In de jaren `70 en `80 had je juist veel typische songfestivalnummers. Die je daarna nooit meer ergens hoorde.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:12 schreef Bargehassus het volgende:
Met in het achterhoofd de ESF's van de eind jaren '70 en jaren '80 is dit nummer helemaal kudt.
Maar met in het achterhoofd de ESF's van de afgelopen jaren vind ik dit nummer
Echt. Helemaal. Leuk.
En het zal vast niet gebeuren, maar van mij mag hij winnen.
Ik ben ook alweer jaren weg eigenlijk maar zal zwaaien als ik er weer eens langs kom.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:52 schreef Aloria het volgende:
[..]
Komt wel dicht bij zo ik werk momenteel in stiens pas rond 22.30 richting huisje rijden naar de andere kant van Friesland haha
Godsammequote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:21 schreef Gerda2023 het volgende:
[..]
ben het mesgien wel met je eens hoor, beetje lollig zitten doen in zo'n klip en dan blijf er straks waarscheinlijk niks van over op het podium als je het mij vraag ook nog deels gesponsert door d66 of volt of zo maar dat zullen ze denk ik tog niet toegeven he
ik hoorde ook dat tonnie neef een liedje ingestuurd had wat op new york new york leek maar dat zou dan weer niet zo goed passen op eurovisie he want dat ligt in amerika tog? nou ja we gaan het wel beleven vincent!!1!
Hier.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:23 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
[..]
Waar is het procentenpolonaisegifje?
En naar 18quote:
Op 18 nu.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:20 schreef TheVulture het volgende:
Bij de bookies inmiddels ook Finland voorbij naar plek 19 en groene bolletjes
Dag lieverd! Ben je er weer?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:21 schreef Gerda2023 het volgende:
[..]
ben het mesgien wel met je eens hoor, beetje lollig zitten doen in zo'n klip en dan blijf er straks waarscheinlijk niks van over op het podium als je het mij vraag ook nog deels gesponsert door d66 of volt of zo maar dat zullen ze denk ik tog niet toegeven he
ik hoorde ook dat tonnie neef een liedje ingestuurd had wat op new york new york leek maar dat zou dan weer niet zo goed passen op eurovisie he want dat ligt in amerika tog? nou ja we gaan het wel beleven vincent!!1!
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:31 schreef GeorgeM het volgende:
Mendieeee waar is de procentenpolonaisegif?
11!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Op 18 nu.
[ afbeelding ]
Edit: weer spuit 11![]()
Dat was GVD ook meer dan terecht!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:32 schreef TheVulture het volgende:
Vibe is toch wel wezenlijk anders dan vorig jaar, toen zakten M&D steeds verder weg in het moeras
Thnx Mendieeeeequote:
quote:
Ik heb nog steeds die Kroaten in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:34 schreef BillDauterive het volgende:
Elke keer dat ik het liedje hoor, vind ik em weer net iets beter worden![]()
Het is geen straf om dit lied in mijn hoofd te hebben.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit qua regels, mag je een nummer ondertitelen op Eurovisie? Dat zie je namelijk echt nooit. Ik heb het idee dat ze hier de ondertitelde versie kijken, dan snap je het meteen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
Omdat deze leuk is hier ook even:
Laat ook mooi zien hoe ze reageren op dat einde, hopelijk weten ze dat in Malmö goed over te brengen.
Servië wilde dat in 2022 maar dat mocht niet helemaal, een paar woorden wel. Ik zou zeggen op het LED-scherm mag het wel, maar complete tekst weet ik eigenlijk niet zeker?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit qua regels, mag je een nummer ondertitelen op Eurovisie? Dat zie je namelijk echt nooit. Ik heb het idee dat ze hier de ondertitelde versie kijken, dan snap je het meteen.
Complete tekst is ook niet nodig, ik bedoel, niet alles is even geniaal en ik denk dat ze het idee zo ook wel begrijpen, maar dat slot lijkt me wel de moeite waard.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Servië wilde dat in 2022 maar dat mocht niet helemaal, een paar woorden wel. Ik zou zeggen op het LED-scherm mag het wel, maar complete tekst weet ik eigenlijk niet zeker?
Ja ik bedoelde ook alleen de tekst van het einde. Rest moet je sowieso niet doen neequote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Complete tekst is ook niet nodig, ik bedoel, niet alles is even geniaal en ik denk dat ze het idee zo ook wel begrijpen, maar dat slot lijkt me wel de moeite waard.
Italië 2018 deed dat wel, en Servië 2022 een paar stukjes. Mahmood in 2019 deed van een paar regels de vertaling op het scherm op de achtergrond. Dus ik denk dat het laatste deel van het nummer wel ondertiteld mag worden en ik denk ook dat dat een slimme zet kan zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit qua regels, mag je een nummer ondertitelen op Eurovisie? Dat zie je namelijk echt nooit. Ik heb het idee dat ze hier de ondertitelde versie kijken, dan snap je het meteen.
Wat zijn preparty's? Is dat hij dan in andere landen op gaat treden?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:53 schreef NailQueen het volgende:
Zou Joost meedoen aan de prepartys? Lekker hakkuh in Barcelona
Yep, 13 april is in Amsterdamquote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:57 schreef engine het volgende:
[..]
Wat zijn preparty's? Is dat hij dan in andere landen op gaat treden?
Ik zou hem adviseren ze allemaal te doenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Yep, 13 april is in Amsterdam
[ afbeelding ]
Hij gaat sowieso naar Amsterdam. Vorig jaar gingen Mia en Dion ook naar PrePartyEs en dat was de eerste dat ze het nummer live zongen, en dat ging dus niet goed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:08 schreef engine het volgende:
[..]
Ik zou hem adviseren ze allemaal te doen
Ah was dat daarquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij gaat sowieso naar Amsterdam. Vorig jaar gingen Mia en Dion ook naar PrePartyEs en dat was de eerste dat ze het nummer live zongen, en dat ging dus niet goed.
Naar allemaal gaan is trouwens niet iets wat veel landen doen
Denk wel dat dit wat hoger gaat eindigen dan 21e hoor. Eigenlijk ongeacht het liedje, die Joost is een hele goede performer.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:33 schreef Fred_B het volgende:
Dit is toch wel echt wat WE na vorig jaar even nodig hadden voor Nederland op het ESF. Een liedje dat misschien 21e ofzo gaat worden, maar waar we in elk geval nagenoeg collectief achter staan.
In de eigen bubbels wellicht, maar verder is men niet zo unaniemquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:33 schreef Fred_B het volgende:
Dit is toch wel echt wat WE na vorig jaar even nodig hadden voor Nederland op het ESF. Een liedje dat misschien 21e ofzo gaat worden, maar waar we in elk geval nagenoeg collectief achter staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |