quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Daar heb je je eindequote:Op donderdag 29 februari 2024 16:54 schreef Fascination het volgende:
Ik hoop op meer opbouw met een opzwepend einde
Idd hierbij moeten de lokale commentatoren het echt gaan uitleggen anders denkt iedereen wat een suf praatnummer.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:56 schreef grazz het volgende:
Nee. Ik voel het niet. Geen wow. Weet niet of Europa dit gaat snappen
Ik vind het ook leuk. Maar ik denk niet dat dit een breed publiek aanspreekt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:58 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat jullie misschien iets te hoge verwachtingen hadden? Waarom weet ik eigenlijk niet. Maar goed, ja ik geloof dat ik het toch wel leuk vind. En het is ook écht Nederlands.
Het enige waar ik op hoop, is dat on stage de muziek nog iets vetter klinkt, maar verder maakt het mijn verwachtingen wel waarquote:Op donderdag 29 februari 2024 16:58 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat jullie misschien iets te hoge verwachtingen hadden? Waarom weet ik eigenlijk niet. Maar goed, ja ik geloof dat ik het toch wel leuk vind. En het is ook écht Nederlands.
Oh wauwquote:Op donderdag 29 februari 2024 16:59 schreef Nexum het volgende:
Ik vind dit geweldig, had ik niet verwacht eigenlijk
Wat ik wat onhandig vind is het 'beledigen' van eten uit andere landen. Een commentator in zo'n land gaat daar ook wat over zeggen natuurlijk...quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het ook leuk. Maar ik denk niet dat dit een breed publiek aanspreekt.
Dat ligt ook een beetje aan de odds. Als Joost een borderline kwalificatie gaat zijn, dan krijgt hij niet zoveel aandacht, vrees ik. Iedereen vecht voor de aandacht, maar je wil ook niet als een Hovi Star of Michael Ben David overkomen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:58 schreef Fascination het volgende:
Dit gaat wel een publiekslieveling worden
quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:01 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het leuk maar heb echt géén idee hoe ze hier in het buitenland op gaan reageren
Kroatie vind ik zelf pakkender.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:00 schreef Nexum het volgende:
Dit is zo'n heerlijk feestnummer en doet dit echt TIEN keer beter dan een Kroatië of een Estland imo
Kwalificeren zou denk ik geen issue moeten zijn. Om de finale te halen moet je vooral opvallen, en dat doet dit wel.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat ligt ook een beetje aan de odds. Als Joost een borderline kwalificatie gaat zijn, dan krijgt hij niet zoveel aandacht, vrees ik. Iedereen vecht voor de aandacht, maar je wil ook niet als een Hovi Star of Michael Ben David overkomen.
Ik denk eigenlijk dat het voornaamste probleem is dat het liedje te lang te tam is. Het komt niet echt los voor een feestnummer. Dat “hakkuh”-gedeelte had eerder moeten, langer moeten duren of in twee stukken opgeknipt moeten worden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat ik wat onhandig vind is het 'beledigen' van eten uit andere landen. Een commentator in zo'n land gaat daar ook wat over zeggen natuurlijk...
Hij had het inderdaad meer hardcore, meer bas kunnen geven, maar misschien wou hij ook een grotere publiek aanspreken? Finland en Oostenrijk hebben ook een eurodance achtig nummer die gaan nu misschien even hard.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:02 schreef Mani89 het volgende:
Beetje vlak allemaal, had veel meer energie in kunnen zitten. Maar ik denk dat het in een grote zaal véél beter tot zijn recht komt.
Past ook niet qua tijd. En beter ook.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:03 schreef Paul het volgende:
hUH IN deze versie zit niet het langzame gedeelte op het einde
Oh hier is het eindequote:Op donderdag 29 februari 2024 17:03 schreef Paul het volgende:
hUH IN deze versie zit niet het langzame gedeelte op het einde
Ja dat is op Spotify ook een apart nummerquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat einde met de piano zal er wel af gaan, want gaat sws over de 3 minuten heen
zie mijn post, hij heeft het op zn eigen account in 2 stukjes geknipt op youtubequote:Op donderdag 29 februari 2024 17:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat einde met de piano zal er wel af gaan, want gaat sws over de 3 minuten heen
Mwa dan krijg je ook direct heel Nederland over je heen, is wel gebleken in het verleden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:05 schreef havanagila het volgende:
Wel duidelijk dat ze hem gekozen hebben vanwege z'n youtuberij. Supervette clip.
Maar waarom zo'n korte "launch"? Normaal is dat toch primetime en minstens 3 talkshows?
Finland/Nederland/Estland is lood om oud ijzer denk ik. Al die televotes gaan naar Kroatië.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:05 schreef Funhouse het volgende:
Mijn ding zou het sowieso niet geweest zijn, maar ik had eigenlijk verwacht dat het hele nummer wat harder zou gaan. Blijft dit staan tussen bijvoorbeeld Kroatië, Finland en Estland?
Je kan op zich als iemand waar vooral de jeugd naar luistert beter bij Lubach zitten dan een spruitjeslucht talkshow. Maar tijdstip had ik ook iets later gedaan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:05 schreef havanagila het volgende:
Wel duidelijk dat ze hem gekozen hebben vanwege z'n youtuberij. Supervette clip.
Maar waarom zo'n korte "launch"? Normaal is dat toch primetime en minstens 3 talkshows?
Naja, vorig jaar was dat ook wel dubbel en dik verdiend. kolere zeg.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Mwa dan krijg je ook direct heel Nederland over je heen, is wel gebleken in het verleden.
Nou live is ie ook super, dus ik denk dat dat er ook flink aan bij heeft gedragen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:05 schreef havanagila het volgende:
Dat zijn de snollebollekes ook.....quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou live is ie ook super, dus ik denk dat dat er ook flink aan bij heeft gedragen.
In de finale? Ja hoor, dat vind ik helemaal goedquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gefeliciteerd met de zestiende plek allen.
Ik vind zelf dat het refrein er niet genoeg uitspringt, te weinig impact zoals een cha cha cha dat wel had. Maar het is wel leuk dat europapa.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het voornaamste probleem is dat het liedje te lang te tam is. Het komt niet echt los voor een feestnummer. Dat “hakkuh”-gedeelte had eerder moeten, langer moeten duren of in twee stukken opgeknipt moeten worden.
Estland weet ik nog niet hoor, veel mensen vinden dat ook echt niet leuk. Misschien is dit wel toegankelijker. Finland heeft dan wel weer een superleuke staging.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:08 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Dit is ook wel mijn mening (als het gaat om te bepalen hoe dit het gaat het doen).
Ja, Estland wordt nogal overschat inderdaad.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Estland weet ik nog niet hoor, veel mensen vinden dat ook echt niet leuk. Misschien is dit wel toegankelijker. Finland heeft dan wel weer een superleuke staging.
En dan 100 keer slechter nog.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:11 schreef Karina het volgende:
Wat is dit noubeetje de Nederlandse Scooter.
idd als je ook nog eens de tekst niet verstaat als buitenlander klinkt het als monotoon verhaal vertellen. Zeker zonder video erbij.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:08 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Dit is ook wel mijn mening (als het gaat om te bepalen hoe dit het gaat het doen).
Ja wordt wel spannend of dit de halve finale overleeft, eerlijk is eerlijkquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In de finale? Ja hoor, dat vind ik helemaal goed
quote:[Intro]
Europe, let’s come together!
(Europapa, Europapa)
It’s now or never!
I love you all!
(Europapa, Europapa)
[Chorus]
Welkom in Europa
Blijf hier tot ik doodga
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
Welkom in Europa
Blijf hier tot ik doodga
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
[Verse 1]
Bezoek m’n friends in France
Of neem de benen naar Wenen
Ik wil weg uit Netherlands
Maar m’n paspoort is verdwenen
Heb gelukkig geen visum nodig
Om bij je te zijn
Dus neem de bus naar Polen
Of de trein naar Berlijn
Ik heb geen geld voor Paris
Dus gebruik m’n fantasie
Heb je een еurootje please
Zеg “merci” en “alsjeblieft”
Ik ben echt alles kwijt
Behalve de tijd
Dus ben elke dag op reis
Want de wereld is van mij
You might also like
Liar
Silia Kapsis
We Will Rave
Kaleen
Joost - Europapa (Deutsche Übersetzung)
Genius Deutsche Übersetzungen
[Chorus]
Welkom in Europa
Blijf hier tot ik doodga
Europapa, Europapa
Welkom in Europa
Blijf hier tot ik doodga
Europapa, Europapa
Europapa-pa-pa-pa-pa-pa
Europapa-pa
(Hey)
Europapa-pa-pa-pa-pa-pa
Eu-ro-pa!
(Hey)
[Verse 2]
Ich bin in Deutschland
Aber Ich bin so allein
Io sono in Italia
Maar toch doet het pijn
Ben aan het vluchten van mezelf
Roep de hele dag om “help!”
Ja ik geef zelfs mensen geld
Maar d’r is niemand die me helpt
Ik hoef geen es-car-gots
Hoef geen fish ‘n chips
Hoef geen paella, no
Ik weet niet eens echt wat dat is
Zet de radio aan
Ik hoor Stromae met “Papaoutai”
Zal niet stoppen tot ze zeggen
“Ja, ja, dat doet-ie goed ey!”
[Chorus]
Welkom in Europa
Blijf hier tot ik doodga
Europapa, Europapa
Welkom in Europa
Blijf hier tot ik doodga
Europapa, Europapa
Europapa-pa-pa-pa-pa-pa
Europapa-pa
(Hey)
Europapa-pa-pa-pa-pa-pa
Eu-ro-pa!
(Hey)
[Bridge]
Euro-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa…
Welkom in Europa jongen!
[Outro]
(Hey)
Eu-ro-pa
REDDIT HEBBEN WE NIET NODIG JONGUUUHquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:14 schreef Strani het volgende:
Eerste reacties op Reddit zijn gemiddeld niet al te positief.
Ja, Malta, Denemarken, Tsjechië en San Marino kunnen er gelukkig ook weinig van, en er vallen er maar vijf uit, dat scheelt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja wordt wel spannend of dit de halve finale overleeft, eerlijk is eerlijk
Rene Froger ookquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:12 schreef Strani het volgende:
Oh ik zie nu pas dat S10 in de video zit
Baby Lasagne heeft dan ook wel de FUN die beetje ontbreekt hierbij.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:16 schreef Fred_B het volgende:
Kroatië nu de nieuwe nummer 1 bij de bookmakers trouwens.
Rene Froger & S10:quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:12 schreef Strani het volgende:
Oh ik zie nu pas dat S10 in de video zit
linkquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:22 schreef Em31 het volgende:
Buitenlandse reacties zijn wel voornamelijk negatief.
Misschien dat live nog wat verandert.
Hoe had het lied dan volgens jou in elkaar moeten zitten? Wat had ie anders moeten dat meer gedurfd was?quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
Mijn eerste indruk was: is het toch weer gelukt om een te brave, te saaie versie van deze artiest naar het songfestival te sturen. Zoals altijd eigenlijk. Dit nummer is te niksig, een slap aftreksel van Friesenjung. Alleen het hakkuh-gedeelte is leuk, was daar meteen mee begonnen.
Live is hij wel veel energieker dan op plaat. Dat kan dit liedje misschien redden.
Snap ikquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:22 schreef Em31 het volgende:
Buitenlandse reacties zijn wel voornamelijk negatief.
Ook wel mijn eerste gevoel, ja, het is allemaal net wat te tam, te veilig. Zeker in een jaar waar de Kaarija-inspiratie al te verwachten was, moet je iets hebben wat er helemaal bovenuit springt. En dat heb ik hier nog niet helemaal bij. Op zich is het refreintje wel catchy, maar het is mij muzikaal nog net iets te vlak. Mist net dat beetje diepgang wat je echt van je stoel blaast.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
Mijn eerste indruk was: is het toch weer gelukt om een te brave, te saaie versie van deze artiest naar het songfestival te sturen. Zoals altijd eigenlijk. Dit nummer is te niksig, een slap aftreksel van Friesenjung. Alleen het hakkuh-gedeelte is leuk, was daar meteen mee begonnen.
Live is hij wel veel energieker dan op plaat. Dat kan dit liedje misschien redden.
En terecht.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:16 schreef Fred_B het volgende:
Kroatië nu de nieuwe nummer 1 bij de bookmakers trouwens.
Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Het is nog redelijk braaf en als dat rustige einde er in het optreden bij zit gaat dat totaal niet begrepen worden denk ik. De boodschap wordt ook niet totaal uitgedragen, voor zover die al nodig is bij zo'n nummer. Maar het is nu een beetje vlees noch vis. Vergeet ook niet dat bij Finland ook een sterke visuele act zat vorig jaar. Als Joost daar in zijn blauwe pakkie gaat staan is hij voor veel televoters gewoon het zoveelste gekkie.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
Het had Wachtmuziek + Friesenjung in het kwadraad moeten zijn. Nu is het slechts de wortel uit Friesenjung.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:26 schreef Nexum het volgende:
[..]
Hoe had het lied dan volgens jou in elkaar moeten zitten? Wat had ie anders moeten dat meer gedurfd was?
Dat 'te sturen' klinkt een beetje alsof een hogere macht z'n lied heeft aangepast. Maar hem nu een beetje kennende is dit gewoon hoe hij het ingezonden heeft. Die laat er echt geen kalmere versie van maken op verzoek.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:19 schreef blackswangreen het volgende:
Mijn eerste indruk was: is het toch weer gelukt om een te brave, te saaie versie van deze artiest naar het songfestival te sturen.
Paar keer kort laten terugkomen idd, had ik ook graag gewild.quote:Zoals altijd eigenlijk. Dit nummer is te niksig, een slap aftreksel van Friesenjung. Alleen het hakkuh-gedeelte is leuk, was daar meteen mee begonnen.
Ik appte net exact dit aan Cee. Dat ik denk dat ik dit live beter ga vinden door zijn energie.quote:Live is hij wel veel energieker dan op plaat. Dat kan dit liedje misschien redden.
Ik vind het gewoon 'n beetje slap, als je dan toch voor de Paul Elstak-referentie gaat knal er dan gelijk een lekkere hardstyle-beat onder. Ik denk dat je om indruk te maken óf met iets heel goeds moet komen, óf met iets heel bizars. Dit is eigenlijk geen van beiden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:26 schreef Nexum het volgende:
[..]
Hoe had het lied dan volgens jou in elkaar moeten zitten? Wat had ie anders moeten dat meer gedurfd was?
Dat rustige einde zit dus niet in het optreden want 3 minuten grens, en de meeste nummers van dit jaar zijn al uit dus je kunt gewoon vergelijken met dit jaarquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Japepk het volgende:
[..]
Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Het is nog redelijk braaf en als dat rustige einde er in het optreden bij zit gaat dat totaal niet begrepen worden denk ik. De boodschap wordt ook niet totaal uitgedragen, voor zover die al nodig is bij zo'n nummer. Maar het is nu een beetje vlees noch vis. Vergeet ook niet dat bij Finland ook een sterke visuele act zat vorig jaar. Als Joost daar in zijn blauwe pakkie gaat staan is hij voor veel televoters gewoon het zoveelste gekkie.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:41 schreef NailQueen het volgende:
Joost klein wordt de afsluiter van de tweede halve finale.
U las het hier ook als eerste.
Misschien wordt het wel een hitje, maar we hebben het hier over ESF he. Daar zien we iemand met teveel schoudervulling staan, die heeft dus een 'gek' pakkie aan. Als dat verder geen doel dient werkt dat alleen maar averechts. Het valt immers wel op, maar waarom dan? Dat is het niveau waarop de winnaars spelen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat rustige einde zit dus niet in het optreden want 3 minuten grens, en de meeste nummers van dit jaar zijn al uit dus je kunt gewoon vergelijken met dit jaarEn dat gekkie wordt wel heel makkelijk eruit gegooid. Net alsof artiesten die nu in de hitlijsten staan enkel zingen in hun galajurk en pak.
Dit had je best voor je mogen houdenquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:38 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het wel leuk. Maar goed: dat vind ik ook van Shine. En we weten wat er gebeurt als René Froger onderdeel is van het songfestival circus
Van de afgelopen tien jaar zijn we hoe vaak onderaan geëindigd? Valt nogal mee hoor.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:40 schreef BeriBeri het volgende:
Dat wordt weer ergens onderaan eindigen
Als ik de clip kijk op het ESF kanaal duurt zit dat rustige einde er wel in hoor.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat rustige einde zit dus niet in het optreden want 3 minuten grens
Edit: je hebt gelijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Als ik de clip kijk op het ESF kanaal duurt zit dat rustige einde er wel in hoor.
Castquote:
Denk het ook. Past precies binnen de 3 minuten. Vind ik ook een mooie afsluiting tbhquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Als ik de clip kijk op het ESF kanaal duurt zit dat rustige einde er wel in hoor.
Ja, ik zie nu ook dat nummer zelf op spotify 02:41 dus zou kunnen, maar het is wel een switch denk ikquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Ja zie het nu ook pas, het zou kunnen passenquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Edit: je hebt gelijk.
Dat past binnen de 3 minuten!
Oneens. Treintje was het ergste.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:46 schreef freaky40 het volgende:
Het laagste van het allerlaagste en daar nog verder onder, wat we ooit gestuurd hebben. Slechter wordt het de komende jaren niet. Fact!
Nee totaal niet mee eens. Dat had nog kwaliteit, dit totaal niet. Ik ben voor een jury die alle inzendingen ook nog eens beoordeeld voordat ze zich kwalificeren. Een soort kwaliteitsbewaking. We moeten weer toe naar de oude Songfestival liedjes die nooit grote hits werden, maar wel speciaal.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oneens. Treintje was het ergste.
Bram is Bram Krikke?quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Cast
Raaf, Jean Claude, S10, Donnie, René Froger, Emma Wortelboer, Charlyn Lee, Darcy Book,
Lydia Oei, Jady Satoer, Teun, Yung Petsi, Appie Mussa, Martijn van Eijzeren, Gover Meit, Leipe
Dennis, Bram, Paul Elstak, Gabbers
ramptoerismequote:Op donderdag 29 februari 2024 17:48 schreef Dave het volgende:
Video heeft nu 2 keer zoveel views als Zwitserland (maar of dat wat zegt)
Ik heb het idee dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, met als dieptepunt vorig jaar. Ik heb eerlijk gezegd het staging gedeelte opgegeven.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:49 schreef Fretwork het volgende:
Komt vast goed qua staging en live uitvoering joh.
Een zweterige festivaltent kan je niet nabootsen, maar ik denk dat Joost nog nooit muziek live heeft gespeeld die laffer klonk dan op de opname.
Denk dat een beetje opbouwen niet zon slecht idee is.
Joost regelt die staging zelf net als de social media game, moet je niet aan de AVROTROS overlatenquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, met als dieptepunt vorig jaar. Ik heb eerlijk gezegd het staging gedeelte opgegeven.
we kunnen altijd nog Sacha Jean Baptiste vragen te stagen. Krijgen we in ieder geval dansers in strakke pakjes met een rood en zwart achtergrondje.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, met als dieptepunt vorig jaar. Ik heb eerlijk gezegd het staging gedeelte opgegeven.
We stonden inmiddels bekend als het land dat altijd het langzame zielige liedje instuurde, een keer wat anders mag wel. De uitwerking is.. niet perfect helaas. Dit is geen Kaarija zullen we maar zeggenquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:48 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee totaal niet mee eens. Dat had nog kwaliteit, dit totaal niet. Ik ben voor een jury die alle inzendingen ook nog eens beoordeeld voordat ze zich kwalificeren. Een soort kwaliteitsbewaking. We moeten weer toe naar de oude Songfestival liedjes die nooit grote hits werden, maar wel speciaal.
Vuurwerk is al snel meerdere tienduizenden euro's. Sommige dingen zijn wel echt duurder dan je zou denken.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:52 schreef Dave het volgende:
Visuals zijn niet zo duur toch? Geen idee eigenlijk.
Props zou ik eigenlijk niet verwachten.
Maar het geld komt van AVROTROS toch?quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Joost regelt die staging zelf net als de social media game, moet je niet aan de AVROTROS overlaten
Koop je toch voor een paar tientjes bij de Boerenbond!quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Vuurwerk is al snel meerdere tienduizenden euro's. Sommige dingen zijn wel echt duurder dan je zou denken.
Joost mag er natuurlijk zelf ook geld bij doen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar het geld komt van AVROTROS toch?
Er is geen jury meer in de halve finales op het Songfestival dus dat scheelt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:48 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee totaal niet mee eens. Dat had nog kwaliteit, dit totaal niet. Ik ben voor een jury die alle inzendingen ook nog eens beoordeeld voordat ze zich kwalificeren. Een soort kwaliteitsbewaking. We moeten weer toe naar de oude Songfestival liedjes die nooit grote hits werden, maar wel speciaal.
Ik bedoelde visuals als veenlijken op de LED-wal, geen vuurwerk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Vuurwerk is al snel meerdere tienduizenden euro's. Sommige dingen zijn wel echt duurder dan je zou denken.
Accepteer dat het niet meer 1985 is. Niet alles is een veilig pop liedje of een ballade. Er zitten dance, rap of rocknummers bij. Songfestival is voor alle stijlen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:48 schreef freaky40 het volgende:
[..]
James Newman had pyros. Dat moeten wij dat ook kunnenquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:52 schreef Dave het volgende:
Visuals zijn niet zo duur toch? Geen idee eigenlijk.
Props zou ik eigenlijk niet verwachten.
Daar gaat ie er live vast een traan uitwringen. Douze pwa!quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik zie nu ook dat nummer zelf op spotify 02:41 dus zou kunnen, maar het is wel een switch denk ik
[..]
Ja zie het nu ook pas, het zou kunnen passen
Nee, maar dan kom je met dit. Dat is het andere uiterste. Het hoeven zeker geen zwaarmoedige en voor de doorgaande intercity voor de trein spring nummers te zijn, maar dit slaat alles.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is geen jury meer in de halve finales op het Songfestival dus dat scheelt.
En laat NL na tig sad singer songwriter liedjes nou gewoon even lekker iets léuks sturen. Die serieuze toestanden komen in de komende jaren heus wel weer.
Was het nog maar 1985. Toen was het Songfestival nog speciaal, nu moet het zo gek mogelijk. Ik vind dat niet kunnen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Accepteer dat het niet meer 1985 is. Niet alles is een veilig pop liedje of een ballade. Er zitten dance, rap of rocknummers bij. Songfestival is voor alle stijlen.
Ik zit ook al lekker mee te pa pa'enquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:56 schreef Greys het volgende:
Het zit al helemaal in m'n hoofd dat refrein.![]()
Kiezen ze eens iets totaal anders in die commissie is het wéér niet goed.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:58 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee, maar dan kom je met dit. Dat is het andere uiterste. Het hoeven zeker geen zwaarmoedige en voor de doorgaande intercity voor de trein spring nummers te zijn, maar dit slaat alles.
Nee het is weer niet goed nee. Klaar!quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Kiezen ze eens iets totaal anders in die commissie is het wéér niet goed.
Nou ja je overleeft het wel een keertje denk ik hoor.
In de jaren 70 en 80 was het inderdaad doe maar normaal, dan doe je al gek genoegquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Was het nog maar 1985. Toen was het Songfestival nog speciaal, nu moet het zo gek mogelijk. Ik vind dat niet kunnen.
Ik denk inderdaad dat dit even een paar keer beluisterd moet wordenquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:02 schreef summer52 het volgende:
Nou ik moest het even laten bezinken en de video een paar keer terugkijken maar...goh Joost.
Ik zag er meer. Eentje zei dat het verplicht zo woke mogelijk moestquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:00 schreef Greys het volgende:
Oh god de wefwappen hebben het gevonden hoor. Reactie op ons esf twitter account.Niet op reageren hoor, lekker straal negeren.
[ x ]
Ik heb hem zien optreden voor een screensaver met WordArt en met een gast in een harnas.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
ZO kan je live niet eindigen lijkt mequote:Op donderdag 29 februari 2024 17:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Edit: je hebt gelijk.
Dat past binnen de 3 minuten!
Joost kan alles.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
ZO kan je live niet eindigen lijkt me
Ik dacht net 'dit is toch sowieso 300 keer leuker dan Mia en Dion of Lights and Shadows enzo'.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:13 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb het nu een paar keer beluisterd, en ondanks dat dit totaal m'n ding niet is, waardeer ik dit een stuk meer dan een Finland, een Estland en een Kroatië. Vooral het hakken stukje en het gevoelige einde.
Dat sowieso, we hebben nu al meer fun dan tijdens Mia en Dion.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht net 'dit is toch sowieso 300 keer leuker dan Mia en Dion of Lights and Shadows enzo'.
OMG ja zeker weten!quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht net 'dit is toch sowieso 300 keer leuker dan Mia en Dion of Lights and Shadows enzo'.
Ja precies, en dat zeg ik als iemand die totaal niet van dit soort nummers hou. Het was de hoogste tijd om het eens een keer over een andere boeg te gooien.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebben we zowaar een soort van positieve kreview te pakken?quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:31 schreef Kreator het volgende:
Zojuist geluisterd. Briljant! Zo slecht dat het grappig is. Beetje matig refrein, maar de rest vh nummer is goud. Vooral het gabber stukje.
Snap niet dat je hier negatief over kunt zijn.
Bijna. Dit scoort niet goed in Europa denk ik. Maar het is beter dan al die slechte zangers die zichzelf wél serieus nemen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:33 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hebben we zowaar een soort van positieve kreview te pakken?
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:34 schreef AgnesGru het volgende:
Aran mocht met Joost spreken. Dus hij zal nu wel positief zijn.
waarom haten mensen altijd op Aran. Toffe gast altijd met sterke mening.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:34 schreef AgnesGru het volgende:
Aran mocht met Joost spreken. Dus hij zal nu wel positief zijn.
Liever Joling dan Carlo B.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:37 schreef NailQueen het volgende:
Gerard Joling bij Boulevard. Dit is niet leuk
is ie weer zuurquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:37 schreef NailQueen het volgende:
Gerard Joling bij Boulevard. Dit is niet leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |