Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP • Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Voor de liefhebber het organogram van Kazpar. Als je deze aandelen uitgifte leest zijn ze nog steeds op zoek naar luchtkastelen. Niets geleerd van het MAX debacle.
Coach bij GVE. 10%, 60 mnd, 2e hyp (dekkend) op woonhuis Zweverig verhaal maar dat zal wel bij het vak horen. Ik had liever een verklaring gelezen voor de bijzondere omzetcijfers in de EBI. In 2 jaar van 98 gedaald naar 19k omzet vorig jaar, maar dit jaar is 150k de verwachting met nog een verdubbeling over 2 jaar. Klein tijdelijk dipje zeker? En het doel van de lening is net zo vaag. De tekst heeft het over marketing en scholing van het team. Welk team? Uit de toelichting en EBI lijkt het te gaan om een opleiding voor haarzelf a 50.000 euro. Dan ben ik weer benieuwd om wat voor opleiding het gaat.
Waarom kunnen die platformen niet gewoon neerzetten waar het om gaat: Mevrouw F. L. heeft een coaching praktijk maar heeft last van een sterk teruglopende vraag. Ze denkt het tij te kunnen keren door het volgen van een marketingopleiding. Ze wil hiervoor graag een lening aangaan van 74.000 euro met 10% rente. Als zekerheid biedt ze een tweede hypotheek op haar woonhuis. Klaar!
Op donderdag 29 februari 2024 19:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Coach bij GVE. 10%, 60 mnd, 2e hyp (dekkend) op woonhuis Zweverig verhaal maar dat zal wel bij het vak horen. Ik had liever een verklaring gelezen voor de bijzondere omzetcijfers in de EBI. In 2 jaar van 98 gedaald naar 19k omzet vorig jaar, maar dit jaar is 150k de verwachting met nog een verdubbeling over 2 jaar. Klein tijdelijk dipje zeker? En het doel van de lening is net zo vaag. De tekst heeft het over marketing en scholing van het team. Welk team? Uit de toelichting en EBI lijkt het te gaan om een opleiding voor haarzelf a 50.000 euro. Dan ben ik weer benieuwd om wat voor opleiding het gaat.
Waarom kunnen die platformen niet gewoon neerzetten waar het om gaat: Mevrouw F. L. heeft een coaching praktijk maar heeft last van een sterk teruglopende vraag. Ze denkt het tij te kunnen keren door het volgen van een marketingopleiding. Ze wil hiervoor graag een lening aangaan van 74.000 euro met 10% rente. Als zekerheid biedt ze een tweede hypotheek op haar woonhuis. Klaar!
50k voor een opleiding dat verder niet in de pitch genoemd wordt?! Waarom bekruipt me het gevoel dat dit een opleiding bij een of andere social media guru is? En tegen 10% rente en een annuïteit die haar ¤1500 per maand gaat kosten. Das een flinke extra maandlast....
[..] Het is niet overgenomen en ik begrijp dat dat ook niet gaat gebeuren. De oude projecten blijven bij MAX. Hiervoor is geen vergunning nodig.
Daarnaast beginnen MAX en KOM samen een nieuw bedrijf (Kazpar) waarbij KOM de vergunning inzet en MAX het buitenlandse netwerk.
Ah vandaar die nieuwe naam Kazpar. Lijkt nogal op Platzak, dat kan geen toeval zijn
Ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Het is dus een soort van franchise geworden. Waarbij Kazpar wel een deelneming is van KOM maar allerlei zaken en personeel inhuurt vanuit MAX. En waarbij Kazpar ook een deel van de aandelen naar de markt brengt (voor een belachelijke koers uiteraard maar dat waren we van Max al gewend).
Daarnaast beginnen MAX en KOM samen een nieuw bedrijf (Kazpar) waarbij KOM de vergunning inzet en MAX het buitenlandse netwerk.
Dat dit kan is toch het ultieme bewijs dat die hele Europese vergunning één grote wassen neus is? Hoop geld rondpompen, alles duurder maken, voor helemaal geen toegevoegde waarde. Kenmerkend voor vrijwel alles wat de EU verzint.
[..] Ah vandaar die nieuwe naam Kazpar. Lijkt nogal op Platzak, dat kan geen toeval zijn .
Tja, de naam MAX Crowdfunding zal te negatief zijn nu. Huidige investeerder willen alleen maar hun geld terug en verder niets met ze te maken te hebben en potentiele nieuwe investeerders laten het gelijk links liggen na één blik op de reviews. Dan kun je maar beter een verse, nieuwe naam gebruiken waar geen negatieve associaties aan hangen en daarmee nieuwe investeerders van hun geld af helpen aantrekken.
[..] Tja, de naam MAX Crowdfunding zal te negatief zijn nu. Huidige investeerder willen alleen maar hun geld terug en verder niets met ze te maken te hebben en potentiele nieuwe investeerders laten het gelijk links liggen na één blik op de reviews. Dan kun je maar beter een verse, nieuwe naam gebruiken waar geen negatieve associaties aan hangen en daarmee nieuwe investeerders van hun geld af helpen aantrekken.
Zo'n buitenlands netwerk opbouwen, dat kan ik ook wel. Overal rondbazuinen dat je een grote groep onwetende particulieren vertegenwoordigt met heel veel geld, risicobereidheid en met dollartekens in de ogen. En dat je open staat voor investeringsvoorstellen. Moet je eens kijken hoe gauw de mail volloopt. Zo zijn ze ook vast aan die Engelse laaielichters gekomen.
[..] 50k voor een opleiding dat verder niet in de pitch genoemd wordt?! Waarom bekruipt me het gevoel dat dit een opleiding bij een of andere social media guru is?
Ze spreken over een teamscholing. Maar of ze nu met andere zzp-ers gaat doen?
quote:
Met de financiering van ¤ 74.000 investeren we in de toekomst van Natuurlijk Floor door onze marketing te versterken, ons team te scholen, en onze producten op de markt te brengen.
Ik pas hem, heb het niet zo op goudenvelgenboys, al zal er ongetwijfeld wel mee verdiend worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Je hebt een investeringstoezegging gedaan in het project Galjoenwal 22 in Leiden. Op dit moment zijn wij in afwachting van een volmacht die getekend moet worden door de 2e aanvrager in Dubai. Volgens de notaris in Dubai staat er binnenkort een afspraak gepland voor het tekenen van deze volmacht. Indien wij meer informatie hebben zullen wij dit met jou delen.
Geen idee over welk platform en/of welk project dit gaat maar geen lekker idee dat als het nodig is de volmachtgever moeilijk te vinden is. Maar ja, dit soort zaken zijn nooit helemaal te voorkomen.
[..] Geen idee over welk platform en/of welk project dit gaat maar geen lekker idee dat als het nodig is de volmachtgever moeilijk te vinden is. Maar ja, dit soort zaken zijn nooit helemaal te voorkomen.
https://investeren.sameningeld.nl/project/leiden-galjoenwal-22 ook vorige projecten van deze meneer Ozgul met vertraging rondgekomen. Allerlei 'businesspartners' zoals ondernemer, advocaat, trader, demand and supply planner (inkoper), Head of Quality/zelfstandig ondernemer.....etc
[ Bericht 12% gewijzigd door zeeland6 op 01-03-2024 13:45:04 ]
[..] Tja, de naam MAX Crowdfunding zal te negatief zijn nu. Huidige investeerder willen alleen maar hun geld terug en verder niets met ze te maken te hebben en potentiele nieuwe investeerders laten het gelijk links liggen na één blik op de reviews. Dan kun je maar beter een verse, nieuwe naam gebruiken waar geen negatieve associaties aan hangen en daarmee nieuwe investeerders van hun geld af helpen aantrekken.
Dat is inderdaad de beeldvorming die wordt nagestreefd. Overigens schijnt voor die software best wel belangstelling te bestaan, alleen het hele verdere megalomane toekomstscenario doet denken aan een vergelijkbaar plan van Crowdestor een paar jaar geleden
Ik begrijp uit de pitch dat het woonhuis in bezit hypotheek vrij is. Ook begrijp ik dat de lening nemer de mogelijkheid wil houden om later een lening met 1 ste hypotheek te nemen van 200k. Dan verwacht ik van Collin dat men nu al tenminste een 2e hypotheekrecht vestigt boven de toekomstig mogelijke 1 ste hypotheek. Zo'n verklaring als nu gegeven door lening nemer heeft voor mij te weinig waarde. Laat deze dan ook lopen.
Eerste hypotheek op de 60k is natuurlijk ook goed. Met deze LTV zou rente van 7.5% prima zijn.😀 Kan men later eventueel een lening met tweede hypotheek afsluiten.
[..] MAX, Overigens schijnt voor die software best wel belangstelling te bestaan,
Wie vertelt jou dat? De eigenaren/verkopers van MAX? Wat ik hier begreep van investeerders piept en kraakt de software van MAX ook nog aan alle kanten en is de te blockchain technologie die men zegt te gebruiken niet toereikend.
[..] Wie vertelt jou dat? De eigenaren/verkopers van MAX? Wat ik hier begreep van investeerders piept en kraakt de software van MAX ook nog aan alle kanten en is de te blockchain technologie die men zegt te gebruiken niet toereikend.
Ik heb niet alle details paraat maar dat onderscheid tussen investeerders van MAX cf en de software is er al langer. Overigens baseer ik me hierbij mede op de bedragen die ze al hebben opgehaald want ik kan me inderdaad niet voorstellen dat investeerders van MAX cf destijds hier majeur gaan instappen
In dit project zit best wel wat risico. Of deze onderneming succesvol gaat worden valt nog maar te bezien. De zekerheden (2x 2e hypotheek op een woonhuis) is m.i. wel voldoende. Deze ondernemers zullen er vast alles aan doen om het tot een succes te brengen aangezien ze beide niet hun woonhuis willen kwijtraken.
Ik denk, met enige twijfel, aan een voor mij basis inleg.
De vorige lening die nu afgelost moet worden was 2500k en een co productie met Matching Capital met een looptijd van 9 maanden. Nu een lening van 2700k van 6 maanden. Wat is de garantie dat er nu wel verkocht wordt? Over 6 maanden 3000k lenen op het zelfde object als er niet verkocht is? De rente voor de extra looptijd moet toch wel betaald worden.😀
[..] Ik begrijp uit de pitch dat het woonhuis in bezit hypotheek vrij is. Ook begrijp ik dat de lening nemer de mogelijkheid wil houden om later een lening met 1 ste hypotheek te nemen van 200k. Dan verwacht ik van Collin dat men nu al tenminste een 2e hypotheekrecht vestigt boven de toekomstig mogelijke 1 ste hypotheek. Zo'n verklaring als nu gegeven door lening nemer heeft voor mij te weinig waarde. Laat deze dan ook lopen.
Eerste hypotheek op de 60k is natuurlijk ook goed. Met deze LTV zou rente van 7.5% prima zijn.😀 Kan men later eventueel een lening met tweede hypotheek afsluiten.
Idem, zo laat ik hem ook lopen. 40 jaar ondernemer (rond de zestig jr dus nu) van bouw > fairtrade>textiel> en hoe kom je dan bij een reisplatform-app. En mijn key? is. Wat is het uiteindelijke doel van de ondernemer met deze reisplatform-app. Tzt de app als ie loopt jaarlijks ¤ vangen of tzt verkopen? Ze hebben inkomen, liquide ¤ en OG vrij. is de oudedagsvoorziening een ? Je zou in principe ook andere invests kunnen doen. Ook krijg ik nog niet veel gevonden over de ondernemer.
[..] De vorige lening die nu afgelost moet worden was 2500k en een co productie met Matching Capital met een looptijd van 9 maanden. Nu een lening van 2700k van 6 maanden. Wat is de garantie dat er nu wel verkocht wordt? Over 6 maanden 3000k lenen op het zelfde object als er niet verkocht is? De rente voor de extra looptijd moet toch wel betaald worden.😀
In zulke clubs moet je alleen gaan zitten met eigen vermogen (mits je van een gokje houdt), niet zo.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Startluchtminions in de machinekamer (zie taxatierapport bij de foto's).
Eindelijk weer een gewoon eerlijk project. Ik vind alleen de rente erg mager tegenover de twijfelachtige zekerheid van een tweede hypotheek op een schip, helemaal met de extra beperkende voorwaarden die de eerste hypotheekhouder stelt. Pluspunt: de leningnemer belooft het schip weer in normale kleuren te schilderen zodra de koop rond is.
Als je van een gokje houdt dan kun je maandag investeren in vakantieparken bij NLI. 1.5 miljoen, 15 % (10% p.m. en 5% p.j.), 28 mnd. Mogelijk in de loop v.h. jaar een 1e hyp op een park in Italië, maar alle zekerheden tweederangs achter een investeringsvehikel van NLI zelf. Zoals ze het zelf zeggen:
quote:
De berekende uitwinwaarde van de zekerheden ten behoeve van de investeerders via het platform is bij aanvang nihil.
[..] Dat is al de volgende in korte tijd, gaat beter dus. Alleen jammer dat er nog steeds niks van C*rb*lo is ontvangen, er zouden inmiddels 14 panden verkocht/geveild zijn, de eerste al ruim 3 maanden terug. Duurt wel erg lang voordat we wat terugkrijgen
Dat panden verkocht zijn wil nog niet zeggen dat ze ook al geleverd zijn. Ik heb nog een lijstje van MaxCF uit begin september 2022, met overzicht van alle Corbelo projecten + verwachtte verkoopdata van de diverse panden. Oók toen zouden er al 14 panden verkocht zijn!
In de AMA van 23-2 zei men nu idd weer dat 14 panden verkocht zijn. Geld van de Receivers was op dat moment nog niet binnen bij Max. Maar dat werd zeer spoedig verwacht en vervolgens zouden dan betreffende gelden waarschijnlijk eind februari naar investeerders worden overgemaakt. Dat is dan dus helaas niet gelukt, maar als het volgende week wordt, dan hoor je mij daar verder niet over
[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 01-03-2024 19:56:19 ]
Dat vind ik niet echt een argument om een project te laten lopen. Zijn activiteit is niet illegaal of anderszins immoreel en het levert hem een goede boterham op waardoor hij o.a. 90K cash kan aanbetalen op zijn nieuwbouw. De jongen is m.i. goed bezig en het risico lijkt me zeer beperkt .
[..] Dat vind ik niet echt een argument om een project te laten lopen. Zijn activiteit is niet illegaal of anderszins immoreel en het levert hem een goede boterham op waardoor hij o.a. 90K cash kan aanbetalen op zijn nieuwbouw. De jongen is m.i. goed bezig en het risico lijkt me zeer beperkt .
Dat kan je ook vinden en terecht. Ik zie rode vlaggen bij sowieso de automotive sector en dan de niche tuning helemaal. Verder weet ik alleen dat hij een blokkendoos heeft gebouwd waarvan hij meent dat ie dat gaat kunnen verhuren en dat liquide wil maken (waarom nu al?). Voor mij persoonlijk komt er wel wat beters voorbij de volgende keer, maar ieder zijn overwegingen natuurlijk.
[..] Dat kan je ook vinden en terecht. Ik zie rode vlaggen bij sowieso de automotive sector en dan de niche tuning helemaal. Verder weet ik alleen dat hij een blokkendoos heeft gebouwd waarvan hij meent dat ie dat gaat kunnen verhuren en dat liquide wil maken (waarom nu al?). Voor mij persoonlijk komt er wel wat beters voorbij de volgende keer, maar ieder zijn overwegingen natuurlijk.
Het blijkt idd niet of hij al een huurder heeft en zo ja voor hoe lang. Maar mocht het niet lukken met de verhuur dan kan hij het ding altijd nog verkopen. Gezien de aanneemprijs van 111K moet het wel heel raar lopen willen we de 50K vanuit de 1e hypotheek niet terug krijgen. En zelfs in dat onwaarschijnlijke geval hebben de beide BV's nog andere activa en heeft hij zelf ook nog wel een breedbeeld tv aan de muur hangen. Ik durf deze wel.
Op donderdag 29 februari 2024 19:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Coach bij GVE. 10%, 60 mnd, 2e hyp (dekkend) op woonhuis Zweverig verhaal maar dat zal wel bij het vak horen. Ik had liever een verklaring gelezen voor de bijzondere omzetcijfers in de EBI. In 2 jaar van 98 gedaald naar 19k omzet vorig jaar, maar dit jaar is 150k de verwachting met nog een verdubbeling over 2 jaar. Klein tijdelijk dipje zeker? En het doel van de lening is net zo vaag. De tekst heeft het over marketing en scholing van het team. Welk team? Uit de toelichting en EBI lijkt het te gaan om een opleiding voor haarzelf a 50.000 euro. Dan ben ik weer benieuwd om wat voor opleiding het gaat.
Dat opleidingsinstituut heeft een beter businessmodel dan mevr. F.L.
[..] Dat opleidingsinstituut heeft een beter businessmodel dan mevr. F.L.
De lening is op zich voldoende hypothecair gedekt. Een geloofwaardig goed onderbouwd verhaal ontbreekt echter. Zou ze ook privé masterclasses doen als de terugbetalingen te wensen over laten?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, ik zie dat ik zelf vaker naar de updates moet kijken en dat GvE dus niet standaard een mail stuurt. Bij het bekijken van de updates zie ik meer berichten over projecten waar iets mee is zoals het betalen van een termijn uit het depot. .
[..] Goed gevonden, zo te zien helemaal nieuw 👍🏻 Pas 38 ingeschreven investeerders.
Ingeschreven. Maar de identificatie wil nog niet lukken. Denk dat het nog niet helemaal gereed is voor de start. Wel interessant initiatief. Goede horeca genoeg in België!
[..] Ingeschreven. Maar de identificatie wil nog niet lukken. Denk dat het nog niet helemaal gereed is voor de start. Wel interessant initiatief. Goede horeca genoeg in België!
Idem, identificatie via IDIN lukte ook, moet alleen nog acceptatie re volgen van HCB, inderdaad "Goede horeca genoeg en België.
[..] Dank, ik zie dat ik zelf vaker naar de updates moet kijken en dat GvE dus niet standaard een mail stuurt. Bij het bekijken van de updates zie ik meer berichten over projecten waar iets mee is zoals het betalen van een termijn uit het depot. .
Heb ook even gekeken en zie behoorlijk veel meldingen staan. Krijgen we niet standard een email wanneer er een update is? Dan moet ik maar iets in de agenda zetten om er met regelmaat naar te kijken.
[..] Idem, identificatie via IDIN lukte ook, moet alleen nog acceptatie re volgen van HCB, inderdaad "Goede horeca genoeg en België.
Inderdaad leuk. Wel even opletten met de bronheffing voor investeerders uit Nederland. Op de site staat "Om deze reden opteert HCB ervoor om steeds de volledige roerende voorheffing in te houden, m.u.v. de intresten op leningen aan startups (situaties 5.1 en 6.1) aangezien hiervoor geen wettelijke procedure tot teruggave of verrekening is voorzien. Het behoort vervolgens tot de verantwoordelijkheid van de investeerder om na te gaan of deze roerende voorheffing eventueel verrekend of (deels) teruggekregen kan worden".
[..] Idem, identificatie via IDIN lukte ook, moet alleen nog acceptatie re volgen van HCB, inderdaad "Goede horeca genoeg en België.
Ik zie dat het team van HCB bestaat uit 2 Belgen en 3 bekende mannen van HCN. Dat klinkt als een potentieel goede combinatie van kennis van de lokale markt en crowdfund-ervaring.
[..] Heb ook even gekeken en zie behoorlijk veel meldingen staan. Krijgen we niet standard een email wanneer er een update is? Dan moet ik maar iets in de agenda zetten om er met regelmaat naar te kijken.
Dit is echt al heel vaak gevraagd aan ze, ik begrijp gewoon niet dat ze dit niet willen doen.
[..] Dit is echt al heel vaak gevraagd aan ze, ik begrijp gewoon niet dat ze dit niet willen doen.
De meeste 'updates' zijn nietszeggende kreten van het incassobureau zonder toelichting. Ik denk dat ze niet zitten te wachten op mailtjes om dit toe te lichten.
[..] De meeste 'updates' zijn nietszeggende kreten van het incassobureau zonder toelichting. Ik denk dat ze niet zitten te wachten op mailtjes om dit toe te lichten. [/quote En als je een vraag stelt over de actuele situatie dan krijg je een nietszeggend antwoord en verschuilt men zich achter het incassobureau. Zelf investeer ik al meerdere jaren daar niet meer en de nummer één positie is men al lang kwijt en de achterstand wordt steeds groter op de concurrentie Verhaal is een groot drama daar.
Ik ga toch flink instappen morgen in deze. Ik snap geen hout van haar HSP business, maar het project is verder alles waar ik van houd:
- Hoge rente - Hoge zekerheid (overwaarde op verder courant huis is groter dan GVE schetst en leningsbedrag is redelijk manageable) - Volledige aflossing in 5 jaar
Ben benieuw of die in 10 minuten vol is of dat ik de enige ben die er intrapt
[..] Ik ga toch flink instappen morgen in deze. Ik snap geen hout van haar HSP business, maar het project is verder alles waar ik van houd:
- Hoge rente - Hoge zekerheid (overwaarde op verder courant huis is groter dan GVE schetst en leningsbedrag is redelijk manageable) - Volledige aflossing in 5 jaar
Instappen bij gve? Ik blijf voort echt weg bij deze club! Comfortontwikkeling projecten nog steeds geen vooruitgang, het is tot met deze projecten nog net geen MAX!
[ Bericht 0% gewijzigd door quepos op 04-03-2024 04:37:47 ]
[..] Ik ga toch flink instappen morgen in deze. Ik snap geen hout van haar HSP business, maar het project is verder alles waar ik van houd:
Ik neem hem ook mee. De WOZ is alweer 22k gestegen tov de waarde uit de pitch.
[..] Dat opleidingsinstituut heeft een beter businessmodel dan mevr. F.L.
Open voor de liefhebbers om 1100. Ze heeft maar liefst 19.000 omzet geschoord in 2023. Bedrijf is op sterven na dood. Hockeystick prognose. Alle signalen op rood.
Ze kan natuurlijk ook een cursus doen bij de LOI ipv een opleiding van 50K......
[..] Open voor de liefhebbers om 1100. Ze heeft maar liefst 19.000 omzet geschoord in 2023. Bedrijf is op sterven na dood. Hockeystick prognose. Alle signalen op rood.
Ze kan natuurlijk ook een cursus doen bij de LOI ipv een opleiding van 50K......
Ik geloof er ook niet zo in. Na een omzet van 98k in 2021 naar een omzet van 19k in 2023 en dan in 2024 door een opleiding naar 150k. Ik sla over, ondanks de goede zekerheden.
[..] Open voor de liefhebbers om 1100. Ze heeft maar liefst 19.000 omzet geschoord in 2023. Bedrijf is op sterven na dood. Hockeystick prognose. Alle signalen op rood.
Omg, GVE site bijna down, stond in de virtuele wachtrij en het project is nu 103% gefund in ~3 minuten. Wel een leuk succesje voor GVE toch?
[..] Omg, GVE site bijna down, stond in de virtuele wachtrij en het project is nu 103% gefund in ~3 minuten. Wel een leuk succesje voor GVE toch?
Zo zie je maar weer dat als GvE een keer een "goed" project aan kan bieden met de juiste rente ze nog voldoende investeerders hebben om een dergelijk project zo vol te storten. Je mag hopen dat het ze aan het denken zet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 04-03-2024 11:26:20 ]
Op maandag 4 maart 2024 11:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende: Meegenomen - we gaan het zien. Zal best een hobbelig ritje worden maar rente en zekerheden compenseren dat m.i. voldoende.
Ik heb het geprobeerd, was nr 25 in de wachtrij maar blijkbaar waren er wat malloten met hele forse bedragen.
Een klein bedragje had ik haar wel gegund voor haar doorstart (want dat is het).
Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam LIVE 6 maart 2024 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.
Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
Inmiddels ook geprobeerd (met zakelijk account, nederlandse onderneming) aan te melden maar daarbij gaat KYC dus fout, blijkbaar wegens specifieke belgische informatie die gecontroleerd wordt. Ik kreeg als reactie hierop dat het geheel nog niet operationeel is (ondanks dat het geheel al wel online staat) en dat ze hopen later deze maand het een en ander af te ronden maar nu nog bezig zijn met de laatste test activiteiten.
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.
Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
bijlage A. Ik hoop dat ze bij de notaris wel apart tekenen......
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb eens gestemd. Denk nette oplossing.
Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
[..] Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
Dat is niet zoals het omschreven is in de mail maar het kan natuurlijk dat hier een fout in zit...
quote:
Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb eens gestemd. Denk nette oplossing.
[..] Inmiddels ook geprobeerd (met zakelijk account, nederlandse onderneming) aan te melden maar daarbij gaat KYC dus fout, blijkbaar wegens specifieke belgische informatie die gecontroleerd wordt. Ik kreeg als reactie hierop dat het geheel nog niet operationeel is (ondanks dat het geheel al wel online staat) en dat ze hopen later deze maand het een en ander af te ronden maar nu nog bezig zijn met de laatste test activiteiten.
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.
Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest, het hele spul is nog niet klaar voor gebruik
[..] Mee eens, ik had inderdaad ook "eens" gestemd.
Hier idem. Een nette oplossing vanuit menselijk oogpunt (de jongen heeft het al zwaar genoeg), maar ook een vrijwel risicoloze lening met goed rendement als gevolg. Ik heb geen haast.
[..] Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.
Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest, het hele spul is nog niet klaar voor gebruik
Bij mij is de KYC zojuist goed doorlopen via iDIN alsmede controle bankrekening via Ideal. Alles ingevoerd via een bureau pc. Online Payments Foundation gaat binnen 1 dag haar plasje er over doen.
Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
Studenten.
Op maandag 4 maart 2024 12:48 schreef obligataire het volgende: Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.
Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten, omdat er eigenlijk geen hoog renderende zakelijke spaarrekeningen zijn. Enig probleem wat ik zie is dat ik de vooraf ingevulde saldo van die rekening uit mijn box3 ga weghalen, waardoor ik waarschijnlijk als fraudeur wordt aangemeld door het algoritme. Maar goed, das dan 1 mailtje naar de inspecteur die mijn zaak behandelt neem ik aan... of ik wordt uit huis geplaatst en ge blacklist bij alle instanties ¯\_ _/¯
lijkt me een goed project tegen mooie rente. ik pak hem heel ruim mee
[..] Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten, omdat er eigenlijk geen hoog renderende zakelijke spaarrekeningen zijn. Enig probleem wat ik zie is dat ik de vooraf ingevulde saldo van die rekening uit mijn box3 ga weghalen, waardoor ik waarschijnlijk als fraudeur wordt aangemeld door het algoritme. Maar goed, das dan 1 mailtje naar de inspecteur die mijn zaak behandelt neem ik aan... of ik wordt uit huis geplaatst en ge blacklist bij alle instanties ¯\_ _/¯
Nee daar hoef je niet bang voor te zijn. Bij het invullen van de IB aangifte wordt zelfs expliciet gevraagd of een vooringevulde bankrekening tot het bedrijfsvermogen wordt gerekend. Dus gewoon ja invullen.
Anders had ik al lang in een cel naast die van Taghi gezeten.....
Is een optie, het enige is dan wel dat als ze net als de banken (en beleggingsbrokers etc.) de info moeten gaan doorgeven aan de belastingdienst (en dat gaat gewoon een keer komen) het ineens bij mij prive in box3 valt en daar zit ik niet echt op te wachten, dus vandaar dat ik het "netjes" wilde doen. Bij een buitenlandse online bank heb ik die ervaring helaas een paar jaar geleden al eens gehad, ik had toen gelukkig voor eind december bijna hele saldo weggeboekt. Ik ga er vanuit dat ze dit issue nog wel gaan oplossen want ze zouden het bij de testen mee gaan nemen.
Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten
Bij eenmanszaak is dat inderdaad niet zo'n issue en zeker recht te praten cq. uit te leggen, fiscaal gezien is de ondernemer = de onderneming. Je kunt als eenmanszaak fiscaal bijvoorbeeld ook geen vastgoed huren van jezelf als prive persoon, maar bij een rechtspersoon (BV) gaat dat dus wel wat anders. Nu geven de crowdfunding platformen nog geen info door aan de belastingdienst, maar ik verwacht dat ze dat op termijn wel moeten gaan doen en dan ontstaat er met een rechtpersoon/BV ineens wel een uitdaging
[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 04-03-2024 14:42:34 ]
[..] Bij eenmanszaak is dat inderdada niet zo'n issue en zeker recht te praten cq. uit t eleggen, fiscaal gezien is de ondernemer = de onderneming. Je kunt als eenmanszaak fiscaal bijvoorbeeld ook geen vastgoed huren van jezelf als prive persoon, maar bij een rechtspersoon (BV) gaat dat dus wel wat anders. Nu geven de crowdfunding platformen nog geen info door aan de belastingdienst, maar ik verwacht dat ze dat op termijn wel moeten gaan doen en dan ontstaat er met een rechtpersoon/BV ineens wel een uitdaging
Ik zou het inderdaad ook niet doen met een BV, daar komt vast gelazer van. Als je dat met een bankrekening zou doen dan zou de bank zonder pardon je rekening opheffen en je blacklisten als ze daar achter komen.
Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd. Sterker nog, net een eindafrekening van de verlengde autogarage ontvangen en laatste maand pakken ze gewoon de volledig betaalde rente in maart, inplaats van pro rato. Gaat bij mij om maar 33 cent, maar ook wel een beetje om het principe. Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Hanzul2 op 04-03-2024 19:01:15 ]
[..] Ik zou het inderdaad ook niet doen met een BV, daar komt vast gelazer van. Als je dat met een bankrekening zou doen dan zou de bank zonder pardon je rekening opheffen en je blacklisten als ze daar achter komen.
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en moeten mensen vooral geen dingen doen waar ze geen goed gevoel bij hebben.
Ik werk al sinds begin van deze eeuw vanuit een rechtspersoon en ik heb nog nooit enige belemmering ondervonden op dit vlak. Zelfs al zouden er ooit vragen komen vanuit de Fiscus: het is allemaal heel simpel aan te tonen middels de administratie of jaarrekening van het bedrijf.
De enige die lastig zijn dat zijn de banken.
* Een effectenrekening op naam van een rechtspersoon: extra vragenlijsten, extra kosten, bij credit europe en DeGiro ben ik zelfs als klant gewieberd. En ik kan het ze niet eens echt kwalijk nemen; de overheid is hiervoor verantwoordelijk door extra controle eisen te verlangen.
** Een zakelijke rekening is véél duurder dan een privérekening. De Rabobank constateerde een gegeven moment dat er facturen werden betaald op hun rekening en begon te dreigen met extra kosten. Daar heb ik moeten kletsen als Brugman om dat af te wenden.
Voor de rest is het iets tussen mij en de Fiscus. De bank ziet niet hoe ik de administratie heb ingericht en hoe ik de aangiften IB en VPB indien.
Ja sinds die witwas boetes zijn de banken volgens mij niet meer te pruimen. Als je ook maar iets doet wat ze raar vinden dan vragen ze met omgekeerde bewijslast van alles van je onder dreiging van opheffen rekening en blacklisten (wat ze ook rustig doen). Echt doorgeslagen, je bent crimineel totdat je bewijst zij geloven dat je het toch niet bent.
Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef Hanzul2 het volgende: Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd. Sterker nog, net een eindafrekening van de verlengde autogarage ontvangen en laatste maand pakken ze gewoon de volledig betaalde rente in maart, inplaats van pro rato. Gaat bij mij om maar 0,33 cent, maar ook wel een beetje om het principe. Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.
Nee, uiteraard nog niks van vernomen.
Bij Waarde voor je geld zijn ze niet vies van de boel in de maling nemen en investeerders op het verkeerde been zetten. Zelfs hun eigen algemene voorwaarden hanteren ze niet en gebruiken ze alleen als het hun zelf uitkomt.
Ik wacht nog tot 1 april (nee, geen 1 april grap) en als er dan nog geen 100% compensatie is aangeboden voor deze onterechte tussentijdse kostenverhoging dan ga ik opnieuw mijn klacht bij de AFM neerleggen.
Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef Hanzul2 het volgende: Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd. Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.
De compensatie moet deze maand 'naar je toe komen'.
Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2? Het risico is natuurlijk dat ze met dat huis blijft zitten en de marges steeds krapper worden ivm dalende vraagprijs en betaalde rente. En dat de herfinanciering over 6 maanden niet rond komt. Moet ook nog maar zien dat de huidige heel vlot volstroomt.
Heeft iemand nog de link van die andere dude met 2 A'damse appartementen. Die ex-marketing director van Signify ofzo. Ben benieuwd of die van hem inmiddels 'onder bod' zijn oid.
Op maandag 4 maart 2024 17:36 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2? Het risico is natuurlijk dat ze met dat huis blijft zitten en de marges steeds krapper worden ivm dalende vraagprijs en betaalde rente.
Dat dus, ik blijf ervan af. Ik heb ook eens op Funda gekeken en moet zeggen dat ik het plattegrond ook nog eens niet heel handig vind.
[..] Dat dus, ik blijf ervan af. Ik heb ook eens op Funda gekeken en moet zeggen dat ik het plattegrond ook nog eens niet heel handig vind.
Ja duidelijk he, de overhead is enorm, alleen al 250k aan rente lasten per jaar dat het te koop staat naast de standaard woonlasten. Ik zou niet graag onder dat soort druk staan...
[..] Omg, GVE site bijna down, stond in de virtuele wachtrij en het project is nu 103% gefund in ~3 minuten. Wel een leuk succesje voor GVE toch?
Is het een succes voor GVE als het binnen de kortste keren bij Flanderijn over de schutting gegooid moet worden? Het project komt bij mij eerder over als eentje die bij andere platformen niet door de keuring kwam of zou komen maar bij GVE wel, misschien omdat ze daar wat wanhopig zijn? Vanwege de hypergevoeligheid van de leningneemster zou afspraken maken over een betalingsregeling ook nog wel eens lastig kunnen worden. Persoonlijk zit ik niet te wachten op probleemprojecten, zelfs al zou ik er vanwege de zekerheden uiteindelijk niet financieel bij inschieten. Daarnaast voel ik me deels verantwoordelijk voor wat er met mijn geld gebeurd en denk ik dat sommige mensen tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden. Maar houd ons vooral op de hoogte, als het mis loopt zorgt het in elk geval voor wat levendigheid op het forum.
[..] Daarnaast voel ik me deels verantwoordelijk voor wat er met mijn geld gebeurd en denk ik dat sommige mensen tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden.
Dacht ook al bij mezelf: de guru pakt de 50k voor de cursus, wij de 10% rente erop. Maar aan de andere kant ook wel arrogant van ons om te denken alles over haar business te weten. Ze heeft eerder wel 100k omgezet, wat volgens mij niet zo simpel is als coach. En misschien ff op pauze afgelopen jaar door persoonlijke keuzes....
En anders krijgen we een leuk optrekje in Uden.
Mijn redenering was ook, als ze 1 jaar aan haar verplichtingen voldoet dan heb je al 28% van je geld terug.
NLI En*e volledig afgelost vandaag. en doorgerold.
Wel weer een nieuw bericht vanuit MCF betreft Edw*n N*e*w*nhu*s. met leningnummer 1150797 gelegen aan de Suikerunielaan 17 te Groningen 26 juli 2023 hebben wij een ingebrekestelling, blablab en nog meer punten vervolgens zijn we bijna een jaar verder en nog steeds nul duidelijkheid.
Verdere stappen: inleg betalen naar rato makes sense voor verdere juridische kosten ten behoefte van persoonlijk faillissement. "Het faillissement kan lang duren. Het kan jaren duren voordat beleggers eventuele opbrengsten krijgen."
Toch maar dat kleine "aandeel" overmaken om mijn eerste default te voorkomen? Voor de minimale inleg van 500 is dat 4 euro, dat valt dan wel mee ondanks voorgaande berichten die hogere bedragen omschreven.
Ik ben benieuwd naar de komende jaren van updates ter lering en vermaak.
Op maandag 4 maart 2024 17:36 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2? Het risico is natuurlijk dat ze met dat huis blijft zitten en de marges steeds krapper worden ivm dalende vraagprijs en betaalde rente. En dat de herfinanciering over 6 maanden niet rond komt. Moet ook nog maar zien dat de huidige heel vlot volstroomt.
Heeft iemand nog de link van die andere dude met 2 A'damse appartementen. Die ex-marketing director van Signify ofzo. Ben benieuwd of die van hem inmiddels 'onder bod' zijn oid.
Prachtige woning hoor, maar zo incourant als de pest natuurlijk. Je kan er ook zo vier miljoen voor vangen als de juiste langsloopt, of er komt gewoon niemand. Dan zit ik liever in die wat obscure flatjes op SIG, die veilen wel weg als het moet.
[..] Prachtige woning hoor, maar zo incourant als de pest natuurlijk. Je kan er ook zo vier miljoen voor vangen als de juiste langsloopt, of er komt gewoon niemand. Dan zit ik liever in die wat obscure flatjes op SIG, die veilen wel weg als het moet.
Ik begrijp al helemaal niet goed wat je moet met een flitsleninkjes van 6 maanden. Het levert geen r*k op aan rente maar je hebt hetzelfde, of misschien wel hogere, investeringsrisico als bij een rustig lang lopend project. Als je er een beleid van zou maken telkens kortlopend te investeren heb je een veel grotere kans een keer de verkeerde tegen te komen. Dan is geld foetsie.
[..] Ik begrijp al helemaal niet goed wat je moet met een flitsleninkjes van 6 maanden. Het levert geen r*k op aan rente maar je hebt hetzelfde, of misschien wel hogere, investeringsrisico als bij een langer lopend project. Als je er een beleid van zou maken telkens kortlopend te investeren heb je een veel grotere kans een keer de verkeerde tegen te komen. Dan is geld foetsie.
Nou ja, dat heb ik ook al met projecten van 48 of 96 maanden met een slottermijn van 90% van de hoofdsom en objectfinanciering. Er komt een tijd dat vastgoed niet zo zeker meer is of herfinancieren een onmogelijkheid (en je zit al niet voor niets in de crowdfundinghoek, dus bancair is al lastiger) en dan zit je met je stapel stenen, vaak nog niche ook.
Kort (actief) financier je kort, lang financier je lang - dat is zo ongeveer les 1 in finance.
[..] Nou ja, dat heb ik ook al met projecten van 48 of 96 maanden met een slottermijn van 90% van de hoofdsom en objectfinanciering. Er komt een tijd dat vastgoed niet zo zeker meer is of herfinancieren een onmogelijkheid (en je zit al niet voor niets in de crowdfundinghoek, dus bancair is al lastiger) en dan zit je met je stapel stenen, vaak nog niche ook.
Kort (actief) financier je kort, lang financier je lang - dat is zo ongeveer les 1 in finance.
Is ook waar. Vandaar dat ik het liefst investeer in vastgoed in eigen gebruik of als verhuur, en met een redelijke aflossingscomponent. Ze hoeven zo'n hok natuurlijk ook niet helemaal in 5 jaar af te lossen, da's nergens voor nodig. Maar zo'n 25% aflossing is wel netjes. Ligt natuurlijk ook aan de aanvangsLTV. Als die al rond de 50% zit dan is dat natuurlijk een comfortabele uitgangspositie voor de leningnemer en -gever.
[..] Is ook waar. Vandaar dat ik het liefst investeer in vastgoed in eigen gebruik of als verhuur, en met een redelijke aflossingscomponent. Ze hoeven zo'n hok natuurlijk ook niet helemaal in 5 jaar af te lossen, da's nergens voor nodig. Maar zo'n 25% aflossing is wel netjes. Ligt natuurlijk ook aan de aanvangsLTV. Als die al rond de 50% zit dan is dat natuurlijk een comfortabele uitgangspositie voor de leningnemer en -gever.
Dit en ook al is er niks afgelost op bijvoorbeeld een 96 maanden lening dan heb je na afloop zo wie zo al 50% of meer van het oorspronkelijke leen bedrag aan rente ontvangen.
Deze lening gaat voor de helft gebruikt worden om een eerdere Collin lening af te lossen. Nou is deze eerdere lening door de speurneuzen hier vast zo gevonden maar ik blijf het jammer vinden dat Collin het linkje er niet gewoon even bij zet. Een kleine moeite die de helderheid zeker ten goede komt.
Gewoon altijd even de linkjes van eerdere Collin projecten zou zeer wenselijk zijn
Deze lening gaat voor de helft gebruikt worden om een eerdere Collin lening af te lossen. Nou is deze eerdere lening door de speurneuzen hier vast zo gevonden maar ik blijf het jammer vinden dat Collin het linkje er niet gewoon even bij zet. Een kleine moeite die de helderheid zeker ten goede komt.
Gewoon altijd even de linkjes van eerdere Collin projecten zou zeer wenselijk zijn
Zeer keurige betaler. Ik heb destijds heel bescheiden meegedaan maar dat had achteraf best iets meer mogen zijn Prima zekerheid.
Nog 15 termijnen te gaan van de 60 op de oude lening.
[..] Ik begrijp al helemaal niet goed wat je moet met een flitsleninkjes van 6 maanden. Het levert geen r*k op aan rente maar je hebt hetzelfde, of misschien wel hogere, investeringsrisico als bij een rustig lang lopend project. Als je er een beleid van zou maken telkens kortlopend te investeren heb je een veel grotere kans een keer de verkeerde tegen te komen. Dan is geld foetsie.
En vol in 1 uur, 722 mensen stoppen hier geld in. Dus gemiddeld 3740 euro per investeerder. Dat is hoog , er zitten dus vermoedelijk een paar grote investeerders tussen. Mijn zegen hebben ze.
Zou het feit dat het het eerste project van geldnemer is en het feit dat hij een BKR heeft waarvan SIG zijn verhaal blind gelooft een extra risico zijn? De zekerheden zijn hier prima, maar ik twijfel nog vanwege die mogelijke risico's.
[..] En vol in 1 uur, 722 mensen stoppen hier geld in. Dus gemiddeld 3740 euro per investeerder. Dat is hoog , er zitten dus vermoedelijk een paar grote investeerders tussen. Mijn zegen hebben ze.
Dat is het dilemma bij deze lening. Als je er een een min of meer normaal basisbedrag in stopt dan levert dit verhaal je een paar tientjes aan rente op. En relatief veel admininstratie. Om dit bedrag serieus op te hogen moet je met grote bedragen gaan werken. Echter met die grote grote bedragen wordt nog verder verslechterd, ten aanzien van het risico dat je loopt.
Op dinsdag 5 maart 2024 15:43 schreef zeeland6 het volgende: Korte of lange projecten. De 'administratie' bestaat uit 1 extra regel in mijn excel sheet ? Of doe jij iets speciaals?
Nou, dat is bij mij maar een van de bijzaken.
Van ieder project waarin ik investeer maak ik een digitaal dossier aan en dat probeer ik gedurende de looptijd compleet te houden. Daarnaast loop je natuurlijk bij ieder afzonderlijk project de kans op foutjes of fouten bij het platform of derden die hier aan werken. Verder heb ik altijd een hekel aan projecten die meerdere keren tussentijds en vervroegd aflossen. Daarbij moet je iedere keer aanpassingen in je Excel doorvoeren en controleren of er boete rentes of iets dergelijks van toepassing zijn.
Al met al hou ik er van om mijn projecten goed en indien noodzakelijk onafhankelijk van het platform te kunnen monitoren maar tegelijkertijd ga ik het mijzelf niet moeilijker maken dan noodzakelijk en hou ik hier weldegelijk rekening mee in mijn project keuze.
[..] Zou het feit dat het het eerste project van geldnemer is en het feit dat hij een BKR heeft waarvan SIG zijn verhaal blind gelooft een extra risico zijn? De zekerheden zijn hier prima, maar ik twijfel nog vanwege die mogelijke risico's.
wat mij betreft wegen de zekerheden zwaarder dan dit risico
[..] Zou het feit dat het het eerste project van geldnemer is en het feit dat hij een BKR heeft waarvan SIG zijn verhaal blind gelooft een extra risico zijn? De zekerheden zijn hier prima, maar ik twijfel nog vanwege die mogelijke risico's.
Hij heeft een verklaring getekend dat hij alles naar waarheid heeft ingevuld. Zie bijlage A
[..] Nou, dat is bij mij maar een van de bijzaken.
Van ieder project waarin ik investeer maak ik een digitaal dossier aan en dat probeer ik gedurende de looptijd compleet te houden. Daarnaast loop je natuurlijk bij ieder afzonderlijk project de kans op foutjes of fouten bij het platform of derden die hier aan werken. Verder heb ik altijd een hekel aan projecten die meerdere keren tussentijds en vervroegd aflossen. Daarbij moet je iedere keer aanpassingen in je Excel doorvoeren en controleren of er boete rentes of iets dergelijks van toepassing zijn.
Al met al hou ik er van om mijn projecten goed en indien noodzakelijk onafhankelijk van het platform te kunnen monitoren maar tegelijkertijd ga ik het mijzelf niet moeilijker maken dan noodzakelijk en hou ik hier weldegelijk rekening mee in mijn project keuze.
Een kolommetje bijzonderheden volstaat in het excel sheet. Ieder moet natuurlijk doen waar hij/zij het beste gevoel bij heeft. Ik hou het compact.
[..] Een kolommetje bijzonderheden volstaat in het excel sheet. Ieder moet natuurlijk doen waar hij/zij het beste gevoel bij heeft. Ik hou het compact.
Iedereen moet zeker doen waar hij/zij het beste gevoel bij heeft. Het heeft mij in de afgelopen jaren een aantal keren geholpen anders zou ik er ook al lang mee gestopt zijn om het bij te houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 05-03-2024 17:10:51 ]
[..] Nou, dat is bij mij maar een van de bijzaken.
Ik houd alleen bij wat ik volgens het platform aan aflossing en rente gekregen heb en aan kosten betaald om zo wat overzicht over mijn investeringen en rendement te houden. Als ik al ongeregeldheden tegenkom dan ga ik er van uit dat het aan mijn eigen administratie ligt. Meestal is dat ook zo maar niet altijd, dus ik ben blij dat anderen er wel scherp op zijn en zo nodig bij het platform klagen. Dat heeft me de afgelopen jaren toch wel een of twee tientjes aan anders misgelopen (boete)-rente opgeleverd. Dus daarvoor dank.
[..] Ik houd alleen bij wat ik volgens het platform aan aflossing en rente gekregen heb en aan kosten betaald om zo wat overzicht over mijn investeringen en rendement te houden. Als ik al ongeregeldheden tegenkom dan ga ik er van uit dat het aan mijn eigen administratie ligt. Meestal is dat ook zo maar niet altijd, dus ik ben blij dat anderen er wel scherp op zijn en zo nodig bij het platform klagen. Dat heeft me de afgelopen jaren toch wel een of twee tientjes aan anders misgelopen (boete)-rente opgeleverd. Dus daarvoor dank.
Het gaat uiteraard niet alleen om het controleren van de maandtermijnen maar ook over allerlei andere zaken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en dat kan van alles zijn. Kan gebeuren maar dan moet het natuurlijk niet zo zijn dat je hier als investeerder alleen voor opdraait. Dan gaat het uiteraard niet om een paar tientjes maar om minimaal honderden euro’s.
[..] Met de kanttekening dat de ervaring leert dat fouten opvallend vaak in het voordeel van één van de partijen zijn.
Zeker! Over het algemeen worden deze fouten afgewenteld op investeerders. Daarom is het m.i. ook belangrijk om je eigen dossier te hebbben zodat in de enkele gevallen dat het nodig is je ook om tafel kunt met een platform om eruit te komen.
Gelukkig zijn er een aantal platforms die er voor zorgen dat dergelijke incidenten daarna niet meer voorkomen en er zijn er natuurlijk waar ze geen/nauwelijks lerend vermogen hebben.
Ik vind die JRapha Zorg bij GVE dan weer bijna hilarisch slecht, puur zakelijk gezien dan. Mevrouw wil dat er een auto van 30k gefinancierd wordt tegen 10% rente omdat ze veel moet rijden naar haar cliënten. Want deze auto moet betrouwbaar zijn.
Ik weet het niet hoor, ik wil er iets over zeggen maar dat kan niet zonder arrogant over te komen... IK heb iig geen auto van 30k en denk dat het een slechte beslissing is voor iemand die daarvoor moet lenen tegen 10%.
Op woensdag 6 maart 2024 11:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Ik vind die JRapha Zorg bij GVE dan weer bijna hilarisch slecht, puur zakelijk gezien dan. Mevrouw wil dat er een auto van 30k gefinancierd wordt tegen 10% rente omdat ze veel moet rijden naar haar cliënten. Want deze auto moet betrouwbaar zijn.
Ik weet het niet hoor, ik wil er iets over zeggen maar dat kan niet zonder arrogant over te komen... IK heb iig geen auto van 30k en denk dat het een slechte beslissing is voor iemand die daarvoor moet lenen tegen 10%.
Met pandrecht op de bedrijfsinventaris. Ik denk dat dit mede omvat de aan te schaffen auto? In dat geval denk ik dat we altijd wel een substantieel deel van de lening terug zullen krijgen. Desnoods neem ik m zelf over
De dame heeft een heel leuk uurtarief. En dat herken ik wel van mensen uit mijn omgeving die ook zzp in de zorg zitten.
Zou het familie zijn van........... ? Die zullen een familielid ook niet in de steek laten.
[..] Met pandrecht op de bedrijfsinventaris. Ik denk dat dit mede omvat de aan te schaffen auto? In dat geval denk ik dat we altijd wel een substantieel deel van de lening terug zullen krijgen. Desnoods neem ik m zelf over
De dame heeft een heel leuk uurtarief. En dat herken ik wel van mensen uit mijn omgeving die ook zzp in de zorg zitten.
Zou het familie zijn van........... ? Die zullen een familielid ook niet in de steek laten.
Nou mocht mevrouw ooit in de problemen komen dat eindigt die auto gewoon bij de Domeinen. Belastingdienst weet daar wel raad mee! Vraag me niet hoe ik dit weet
[ Bericht 5% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 06-03-2024 11:39:34 ]
Nieuw 6 maanden project bij SiG zodat een andere financier gevonden kan worden of de boel kan worden verkocht:
quote:
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B in Geleen Herfinanciering LIVE 8 maart 2024 om 11.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B in Geleen Herfinanciering. Je kunt vanaf 8 maart 2024 om 11.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 0,5 jaar. De LTV van het pand is 85% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 490.000.
Het betreft een gerenoveerde tussenwoning, verdeeld in drie zelfstandige appartementen. Het object is gelegen aan de hoofdweg van het centrum van Geleen. Alle dagelijkse voorzieningen bevinden zich in de directe nabijheid. Parkeren aan de openbare weg is mogelijk tegen betaling. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
Op woensdag 6 maart 2024 11:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Ik vind die JRapha Zorg bij GVE dan weer bijna hilarisch slecht, puur zakelijk gezien dan. Mevrouw wil dat er een auto van 30k gefinancierd wordt tegen 10% rente omdat ze veel moet rijden naar haar cliënten. Want deze auto moet betrouwbaar zijn.
Lease of financiering bij de dealer zal mogelijk NIET gaan. Hier ga ik mijn handen niet aan branden.
[..] Lease of financiering bij de dealer zal mogelijk NIET gaan. Hier ga ik mijn handen niet aan branden.
Ik begreep dat de kids (alle tegelijk??) nu uit huis zijn en dat ze nu full-time kan gaan draaien. Oude omzetcijfers zullen niet geweldig geweest zijn.
[..] Wel grote afhankelijkheid van Heineken. Staat niet hoe lang dat huurcontract nog duurt. Anderzijds wel weer een hele goede betaler natuurlijk.
www.bonagusto.nl is de koffietoko in het pand, hij is als bestuurder teruggetreden (2016) uit JackRabbits de horecagelegenheid welke in het pand zit en nu blijkbaar gerund wordt door zijn dochters, zij zijn dan weer de onderhuurders/pachters van Heineken welke het weer huurt van Elias, if I'am right. Dus nog ff nadenken hoe het dan loopt als de brouwer huurovek opzegt. Locatie is natuurlijk OKE.
[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 06-03-2024 13:12:28 ]
Op woensdag 6 maart 2024 11:25 schreef obligataire het volgende: De dame heeft een heel leuk uurtarief. En dat herken ik wel van mensen uit mijn omgeving die ook zzp in de zorg zitten.
Klopt, al vraag ik me wel af hoe lang dit nog zo doorgaat, ik zie namelijk ook in mijn omgeving dat de bestuurders de wens/eis hebben dat er minder met zzp'ers gewerkt gaat worden. (ik weet, wens en realisatie in de zorg zijn soms twee totaal verschillende zaken )
Als ik echter de geprognostiseerde omzet en aangegeven tarief met bandbreedte op elkaar deel kom ik in de richting van 52 weken a 38 uur, oftewel geen dag vakantie. De aangegeven groei moet vervolgens dus uit het tarief komen (ca +9% per jaar), want meer uren zijn niet meer mogelijk in een normale situatie. Komt mij dus wat onrealistisch over, ook al omdat er blijkbaar weinig is overgehouden van de resulytaten uit de afgelopen jaren, verder mis ik wat info mbt verplichtingen voor haar (nieuwe per dec. 2020?) woning? Al met al voor mij wel wat onzekerheden, aan de andere kant, met een zorgopleiding met er altijd nog wel ergens werk (in loondienst) te vinden zijn.
Op woensdag 6 maart 2024 14:06 schreef NaRegenDeZon het volgende: Dacht dat de gym mevrouw vanmiddag om twee uur wel online zou komen. Dat was dus vergeefs wachten. Zal dus morgen wel komen.Voor niets klaar gezeten.
Het project zou ook nog om 16.00 uur online kunnen komen.
[..] www.bonagusto.nl is de koffietoko in het pand, hij is als bestuurder teruggetreden (2016) uit JackRabbits de horecagelegenheid welke in het pand zit en nu blijkbaar gerund wordt door zijn dochters, zij zijn dan weer de onderhuurders/pachters van Heineken welke het weer huurt van Elias, if I'am right. Dus nog ff nadenken hoe het dan loopt als de brouwer huurovek opzegt. Locatie is natuurlijk OKE.
Ja ik tel 2 mio overwaarde bovenop onze 2e inschrijving en een pand op de meest gewilde lokatie in Utrecht. Dus zelfs als Heineken er geen zin meer in heeft dan komt dat wel goed lijkt me. Ergst wat er kan gebeuren denk ik is dat hij dan een cashflow tekort heeft zodanig dat de rente op de eerste hypotheek niet meer voldaan kan worden.
[..] Ja ik tel 2 mio overwaarde bovenop onze 2e inschrijving en een pand op de meest gewilde lokatie in Utrecht. Dus zelfs als Heineken er geen zin meer in heeft dan komt dat wel goed lijkt me. Ergst wat er kan gebeuren denk ik is dat hij dan een cashflow tekort heeft zodanig dat de rente op de eerste hypotheek niet meer voldaan kan worden.
In eerste instantie, voor zolang het huurcontract van Heineken nog loopt, is het de zorg van Heineken. Die zal zelf een nieuwe pachter moeten zoeken. Pas na einde contract Heineken moet onze Griekse vriend zelf iets regelen maar het is idd wel een mooie locatie. En een klein beetje risico hoort er bij.
[..] In eerste instantie, voor zolang het huurcontract van Heineken nog loopt, is het de zorg van Heineken. Die zal zelf een nieuwe pachter moeten zoeken. Pas na einde contract Heineken moet onze Griekse vriend zelf iets regelen maar het is idd wel een mooie locatie. En een klein beetje risico hoort er bij.
Misschien t.z.t./ooit een leuk project via HCN
Dik kans dat als onze Helleense Held het verkoopt dat Heineken het gewoon overkoopt, als volgens mij de grootste horeca vastgoedbezitter van NL.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faillissementje project Collin. Dat zal wel treurnis geven bij de schoonfamilie die eerste hypotheek op woonhuis hebben gegeven. Hoop voor ze dat ze nog wat geld op de bank hebben zodat ze niet op zoek moeten naar een huurwoning.
Volledige afwikkeling glutenvrije bakker default uit 2019 GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We missen alleen de rente vanaf datum default tot nu.
Project Proline automotive solutions is volledig afgelost inclusief rentecompensatie. Hiermee heeft u een mooi rendement op dit project behaald! De laatste termijn van het project wordt met de eerstvolgende verzamelbetaling aan u uitgekeerd.
Soeteman & Popering Heftrucks B.V. Het Kapitaal op maat project is afgerond. Ik wil iedereen die ons geholpen heeft bedanken. We hebben er veel aan gehad en nog steeds. Inmiddels een vrachtwagen aangeschaft en de huurvloot uit kunnen breiden. Ook een behoorlijke voorraad aan trucks in de showroom. Nogmaals dank. Met vriendelijke groeten, Robert van Popering
Sinds die nieuwe betaalprovider er is, vind ik het sowieso een stuk lastiger geworden om bijvoorbeeld even gauw het saldo aan te vullen vlak voor een livegang of om bijvoorbeeld een inleg nog wat op te hogen... Net het tijdverlies waardoor je plannetje gedwarsboomd wordt...
Vrij ingewikkelde. Dus het pand is gekocht voor 1.8 mio, er zijn 3 toekomstige units verkocht en betaald, transformatie moet nog gestart worden. Dus 685k + 486k (openstaand vorige) = 1.17mio op 1.8 mio huidige waarde. Als er nog resterende units verkocht worden daalt de LTV heel snel.
Bouwrisico is dus eigenlijk niet echt voor ons. De bouw start als er nog 1 unit is verkocht en afgelost aan CCF en dan is het 770k op 1.8 mio. Zelfs als de bouw mislukt en de laatste 2 nooit verkocht worden, is het risico voor CCF vrij laag denk ik?
De bagholders zijn dan de mensen die een toekomstige appartment hebben gekocht en betaald zonder onderliggend hypotheekrecht. Waarom zou je dat eigenlijk doen?!
Je moet bij CCF blijkbaar zelf vragen om de dagrente bij te laat afgeloste leningen. Bij mij alsnog Exvero-1 vertragingsrente bijgeschreven. Even op letten dus.
Op donderdag 7 maart 2024 12:32 schreef zeeland6 het volgende: Je moet bij CCF blijkbaar zelf vragen om de dagrente bij te laat afgeloste leningen. Bij mij alsnog Exvero-1 vertragingsrente bijgeschreven. Even op letten dus.
Mogelijk dankzij jouw bericht is bij mij ook een klein bedrag gemarkeerd "periode 37" bijgeschreven.
Was vanochtend ook te laat voor de gymjuf.was er bij 1 minuut over 11. Wallet zat genoeg in maar dor gedoe met verificatie code ging het mis. Met de app hoef je zo een klein project helemaal niet te proberen daar komt hij pas een paar minuten na 11 uur beschikbaar voor de investeerders.
GDL010 nog kunnen meepakken: na iDeal storting zat hij al vol, maar kon vervolgens wel uit r/c storten.
[..] Vrij ingewikkelde. Dus het pand is gekocht voor 1.8 mio, er zijn 3 toekomstige units verkocht en betaald, transformatie moet nog gestart worden. Dus 685k + 486k (openstaand vorige) = 1.17mio op 1.8 mio huidige waarde. Als er nog resterende units verkocht worden daalt de LTV heel snel.
Bouwrisico is dus eigenlijk niet echt voor ons. De bouw start als er nog 1 unit is verkocht en afgelost aan CCF en dan is het 770k op 1.8 mio. Zelfs als de bouw mislukt en de laatste 2 nooit verkocht worden, is het risico voor CCF vrij laag denk ik?
De bagholders zijn dan de mensen die een toekomstige appartment hebben gekocht en betaald zonder onderliggend hypotheekrecht. Waarom zou je dat eigenlijk doen?!
Ik neem aan dat voor de verkochte appartementen deel royement is verleend. De resterende verkoopwaarde bedraagt volgens de pitch nog zo'n 1.438.500, hiervan moet eerst de bestaande lening worden afgelost en dan tenslotte deze.
[ Bericht 0% gewijzigd door delcielo op 07-03-2024 15:00:35 ]
[..] Ja, jammer maar dat hoort er af en toe bij. Centjes zijn inmiddels netjes op de rekening bijgeschreven.
Ik zat niet in deze lening, maar zo af en toe een vervroegde aflossing vind ik op zich niet erg. Toch weer totaal 2% extra rente en nieuwe HCN projecten hebben nu vaak 1% meer rente, zodat je het eerder afgeloste bedrag weer tegen een hoger rendement opnieuw kan investeren. De maanden dat ik zowel in bedrag als percentage het hoogste rendement had zijn de maanden met vervroegde aflossingen.
[..] Ik neem aan dat voor de verkochte appartementen deel royement is verleend. De resterende verkoopwaarde bedraagt volgens de pitch nog zo'n 1.438.500, hiervan moet eerst de bestaande lening worden afgelost en dan tenslotte deze.
De vorige pitch bevatte fouten over financieringen bij KOM. Ik heb dit gemeld bij CCF, maar geen reactie ontvangen. Wellicht was dit de aanleiding voor een nieuwe pitch, wel jammer dat de andere schulden nog steeds niet volledig staan genoemd.
Ik heb KOM hier vanmiddag over gesproken. Op basis van dit gesprek, de eerdere communicatie met KOM en CCF over deze dame en mijn inmiddels flinke dossier heb ik 1 advies: loop hier met een grote omhoog omheen! Deze vrouw is niet te vertrouwen en speelt partijen tegen elkaar uit.
Daar heb ik totaal geen moeite mee, het is een functie die keihard nodig is. Komt bij dat zelfs als je een strenge asielpolitiek aan hangt de mensen die hier al zijn fatsoenlijk opgevangen moeten worden. Of het een goede investering is, moet ik later nog een mening over vormen.
Automatisch toezeggen maar voor 50% toegekend.|Ik kan wel weer een HCN projectje meenemen, maar heb niet echt zin in de helft van mijn vaste bedrag. Eerst maar eens kijken hoe snel die volloopt en of er dan zondag naar verwachting nog ruimte is om te verhogen.
Veel vastgoedklanten, of althans klanten met leegstand vastgoed, gehad die aan het COA verhuurden en die hadden de jackpot in handen hoor.
Gaat nog steeds niet helemaal lekker met de orchideeën kweker. Nu een stemronde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga "eens" stemmen. Van de voorgestelde 6 maanden aflossingsvrij was er al eerder 3 maanden alleen rente betaald (november, december en januari) en vandaag is de rente van februari betaald, dan kunnen 2 extra maanden alleen rente er ook nog wel bij. En dan eens zien of het ze lukt vanaf mei wel weer aflossing te betalen.
Als het geld voor de 1e hypotheek tzt inderdaad gebruikt gaat worden voor een verbouwing van het woonhuis zal de waarde hiervan ook wat stijgen. Het lijkt mij geen onaardig project.
Zekerheden zijn ok, maar de cijfers roepen wel wat vragen op. Nog los van de enorme geprognotiseerde omzetstijging waar ik vraagtekens bij zet, gaat hij 30% vpb betalen? Waarom dan?
Als het geld voor de 1e hypotheek tzt inderdaad gebruikt gaat worden voor een verbouwing van het woonhuis zal de waarde hiervan ook wat stijgen. Het lijkt mij geen onaardig project.
Dat is inderdaad wel een aardig optrekje met behoorlijk stuk grond. Woz waarde heb ik net gecontroleerd en die is ok. Ik wil hier wel aan mee doen. Dus als er een linkje is dan graag.
[..] De vorige pitch bevatte fouten over financieringen bij KOM. Ik heb dit gemeld bij CCF, maar geen reactie ontvangen. Wellicht was dit de aanleiding voor een nieuwe pitch, wel jammer dat de andere schulden nog steeds niet volledig staan genoemd.
Ik heb KOM hier vanmiddag over gesproken. Op basis van dit gesprek, de eerdere communicatie met KOM en CCF over deze dame en mijn inmiddels flinke dossier heb ik 1 advies: loop hier met een grote omhoog omheen! Deze vrouw is niet te vertrouwen en speelt partijen tegen elkaar uit.
Bedankt hiervoor, jullie hebben me gered van een slechte investering, heb me net uitgeschreven. Ik had de vorige discussie gemist en begreep de pitch ook duidelijk voor geen meter...
Ik dacht 1.17 mio geleend nu op basis van 1.85 pand. Maar het onderpand is dus 3 appartementsrechten die nog niet omgebouwd zijn. Wat die echt waard zijn in huidige staat mag Joost weten, maar zeker niet veel meer dan dat. Dat had wel iets duidelijker in de pitch kunnen staan, estimated LTV ipv "inschrijving 2 miljoen".
Laat staan de overige discussie over de praktijken van mevrouw en dat ze binnenkort nog verder gaat leveragen bij CCF met een nieuw project.
Deze vrouw heeft gewoon geld nodig om de leningen van vrienden en familie terug te betalen dus er moest iets worden verzonnen….
Op vrijdag 8 maart 2024 15:37 schreef Soulfreak het volgende: Gaat nog steeds niet helemaal lekker met de orchideeën kweker. Nu een stemronde.
SPOILER
Ik zit hier zelf niet in maar vind het opvallend dat de ondernemer zijn geld in nieuwe planten en kassen steekt in plaats van de aflossingsverplichting van de lening na te komen. Misschien heeft Collin hier wel een stevig woordje met de ondernemer over gewisseld maar dat blijkt niet echt uit de e-mail.
De TT hal wordt sinds september 2022 gehuurd door de COA. Deze huurovereenkomst wordt telkens met 3 maanden verlengd.
quote:
De aflossing bedraagt ¤ 75.000,- per maand, gedurende 12 termijnen zolang het huurcontract met de COA loopt, met een slottermijn van ¤ 6.500.000,- op einde looptijd. Dat betekent dat de aflossing stopt op het moment dat het huurcontract met COA binnen 12 maanden wordt beëindigd.
Wat een ingewikkelde bepaling weer. Zoals ik het begrijp wordt er maximaal 12 maanden afgelost tenzij COA de huur eerder opzegt, dan stoppen de aflossingen ook meteen. Volgens het laatste bericht op RTV Drenthe zou dat eind april zijn.
Ik ben verder niet overtuigd van de vaste waarde van een leegstaande evenementenhal en zit al in een andere Lenferink en volgens mij een dochter bv, dus ik laat deze investeringskans aan een ander.
[..] Dat panden verkocht zijn wil nog niet zeggen dat ze ook al geleverd zijn. Ik heb nog een lijstje van MaxCF uit begin september 2022, met overzicht van alle Corbelo projecten + verwachtte verkoopdata van de diverse panden. Oók toen zouden er al 14 panden verkocht zijn!
In de AMA van 23-2 zei men nu idd weer dat 14 panden verkocht zijn. Geld van de Receivers was op dat moment nog niet binnen bij Max. Maar dat werd zeer spoedig verwacht en vervolgens zouden dan betreffende gelden waarschijnlijk eind februari naar investeerders worden overgemaakt. Dat is dan dus helaas niet gelukt, maar als het volgende week wordt, dan hoor je mij daar verder niet over
Helaas ook de afgelopen week niets ontvangen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik met mijn 5 Corbelo projecten niet in de groep van 14 verkochte panden val, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Want dan had hier vast wel even iemand iets gepost. Als dingen anders lopen dan dat je verwacht had, dan is dat geen onoverkomelijk probleem. Maar neem dan de moeite om even te communiceren naar de belanghebbenden. Naar mijn mening is voor ons Jero*n v*n E*kenhorst hierin al even zwak als voorganger Fel*x B*rkhout.
[..] Helaas ook de afgelopen week niets ontvangen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik met mijn 5 Corbelo projecten niet in de groep van 14 verkochte panden val, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Want dan had hier vast wel even iemand iets gepost. Als dingen anders lopen dan dat je verwacht had, dan is dat geen onoverkomelijk probleem. Maar neem dan de moeite om even te communiceren naar de belanghebbenden. Naar mijn mening is voor ons Jero*n v*n E*kenhorst hierin al even zwak als voorganger Fel*x B*rkhout.
[..] Helaas ook de afgelopen week niets ontvangen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik met mijn 5 Corbelo projecten niet in de groep van 14 verkochte panden val, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Want dan had hier vast wel even iemand iets gepost. Als dingen anders lopen dan dat je verwacht had, dan is dat geen onoverkomelijk probleem. Maar neem dan de moeite om even te communiceren naar de belanghebbenden. Naar mijn mening is voor ons Jero*n v*n E*kenhorst hierin al even zwak als voorganger Fel*x B*rkhout.
Ik denk eerder dat het geen gebrek aan communicatiebereidheid is maar gebrek aan kennis. MAX cf heeft geen ervaring met de bij C*rb*lo gevolgde procedures via de zogeheten receivers en gokt dus maar wat betreft de duur van de afwikkeling. Ben ook zeer benieuwd wanneer er eindelijk eens wat komt en vooral wat er allemaal aan kosten in rekening wordt gebracht
Op zaterdag 9 maart 2024 11:42 schreef Slingervinger het volgende: Ik denk eerder dat het geen gebrek aan communicatiebereidheid is maar gebrek aan kennis. MAX cf heeft geen ervaring met de bij C*rb*lo gevolgde procedures via de zogeheten receivers en gokt dus maar wat betreft de duur van de afwikkeling. Ben ook zeer benieuwd wanneer er eindelijk eens wat komt en vooral wat er allemaal aan kosten in rekening wordt gebracht
Daar heb jij zeker ook gelijk in, ze hebben inderdaad geen kennis, geen regie, helemaal niks. Zo verbaasde ik mij ook erg dat Jero*n in de AMA vertelde dat ze zeer onaangenaam verrast waren dat ze een rekening van 75k hadden ontvangen van de AFM, voor aanvraag vergunning (die dus nota bene ook nog eens is afgewezen). Kennelijk zijn ze óók dit traject ingegaan zonder zich vooraf te verdiepen in mogelijke consequenties.
[..] Deze vrouw heeft gewoon geld nodig om de leningen van vrienden en familie terug te betalen dus er moest iets worden verzonnen….
Een gezonde achterdocht waar het geld werkelijk aan wordt besteed vind ik altijd wel op zijn plaats. Dacht bij die drankgroothandel meneer ook al, die gaat ook nog 250k lenen bij de bank voor een verbouwing. Of zou hij het dat ook in voorraden gaan stoppen of wat mij betreft in het casino inzetten. Niemand die het gaat controleren.
Overigens 250k is de limiet van CCF Direct, waar je alles zelf online doet. Daarboven krijg je een coach die zich met je gaat bemoeien.
Ik zie weinig verschil tussen de Drank meneer en de HSP coach mevrouw eigenlijk. Hun plannen zijn hun plannen, onze zekerheden zijn onze zekerheden
[ Bericht 11% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 09-03-2024 12:04:30 ]
[..] Automatisch toezeggen maar voor 50% toegekend.|Ik kan wel weer een HCN projectje meenemen, maar heb niet echt zin in de helft van mijn vaste bedrag. Eerst maar eens kijken hoe snel die volloopt en of er dan zondag naar verwachting nog ruimte is om te verhogen.
Vanmorgen mijn 50% automatisch toezeggen bevestigd en zojuist opgehoogd naar mijn vaste bedrag. Staat nu op 78%
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 250.000,- op het woonhuis aan de Zuurlandseweg 3, 3234 LG Tinte, kadastraal bekend als sectie C, nummers 383 en 370 te Westvoorne, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 816.000,- op basis van de WOZ-waarde met waardepeildatum 01-01-2023. Aanvullend zal Collin Crowdfund toestemming geven voor rangwisseling voor een maximale schuld van ¤ 250.000,- (en tevens inschrijving) voor verbouwing van het woonhuis gedurende de looptijd van de lening. Er zal daarna sprake zijn van een tweede hypothecaire inschrijving met een maximale voorbelasting van ¤ 250.000,-.
Wat bedoelen ze met een rangwisseling? En die 2e hypothecaire inschrijving?
Een beetje een onsamenhangende pitch.
Als we gewoon een 1e hypotheek hebben, is het een pareltje. Maar ik snap er niks van.
Ga er gewoon vanuit dat een bank straks een 1e hypotheek heeft van 250k, dus CCF 2e hypotheek van ook 250k op een huis van ~ 800k. Zekerheden zijn niet slecht, maar zijn gepresenteerde businessplan is natuurlijk flinterdun.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 250.000,- op het woonhuis aan de Zuurlandseweg 3, 3234 LG Tinte, kadastraal bekend als sectie C, nummers 383 en 370 te Westvoorne, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 816.000,- op basis van de WOZ-waarde met waardepeildatum 01-01-2023. Aanvullend zal Collin Crowdfund toestemming geven voor rangwisseling voor een maximale schuld van ¤ 250.000,- (en tevens inschrijving) voor verbouwing van het woonhuis gedurende de looptijd van de lening. Er zal daarna sprake zijn van een tweede hypothecaire inschrijving met een maximale voorbelasting van ¤ 250.000,-.
Wat bedoelen ze met een rangwisseling? En die 2e hypothecaire inschrijving?
Een beetje een onsamenhangende pitch.
Als we gewoon een 1e hypotheek hebben, is het een pareltje. Maar ik snap er niks van.
Deze is vrijdag al een beetje besproken. Ga er vanuit dat het een tweede hypotheek is en met een beetje mazzel gaan ze er nog voor omstreeks 250k aan verbouwen. De zekerheden blijven dan m.i. nog steeds netjes maar ga dus uit van een 2e hypotheek, zoals vrijdag af geschreven bij de introductie van het project.
[..] Deze is vrijdag al een beetje besproken. Ga er vanuit dat het een tweede hypotheek is en met een beetje mazzel gaan ze er nog voor omstreeks 250k aan verbouwen. De zekerheden blijven dan m.i. nog steeds netjes maar ga dus uit van een 2e hypotheek, zoals vrijdag af geschreven bij de introductie van het project.
Waarom schrijven ze dan over een 1e hypotheek? Een beetje misleiding?
[..] Ga er gewoon vanuit dat een bank straks een 1e hypotheek heeft van 250k, dus CCF 2e hypotheek van ook 250k op een huis van ~ 800k. Zekerheden zijn niet slecht, maar zijn gepresenteerde businessplan is natuurlijk flinterdun.
Als dat zo is zou het toch de gewoonste zaak van de wereld zijn om éérst de 1ste hypotheek te vestigen voor de verbouwing en dan pas het geld bij Collin middels 2de hypotheek op te halen voor verdere groei van de groothandel!
[..] Als dat zo is zou het toch de gewoonste zaak van de wereld zijn om éérst de 1ste hypotheek te vestigen voor de verbouwing en dan pas het geld bij Collin middels 2de hypotheek op te halen voor verdere groei van de groothandel!
Ja er is wel wat op aan te merken. Ook op zijn flinterdunne marges en relatief lage persoonlijke inkomen. Aan die marges wil hij dus iets gaan doen, maar gaat ondertussen ook even 250k lenen om in zijn huis te pompen? Je zou kunnen concluderen dat hij wellicht ook wel persoonlijk vermogen heeft gezien zijn afbetaalde huis, maar dan maken deze leningen weer wat minder sense...
[..] Als dat zo is zou het toch de gewoonste zaak van de wereld zijn om éérst de 1ste hypotheek te vestigen voor de verbouwing en dan pas het geld bij Collin middels 2de hypotheek op te halen voor verdere groei van de groothandel!
M.i. is dit zeker geen misleiding en dit is inderdaad geen standaard volgorde maar aan de andere kant het staat allemaal duidelijk in de pitch. In eerste instantie krijgen de investeerders ook een 1e hypotheek. Deze ondernemer wil zijn huis misschien pas over 1 of 2 jaar gaan verbouwen. Heel verstandig dat hij hierover nu al nadenkt. De hoogte van de rente is ook op basis van een 2e hypotheek. Een beetje maatwerk dus en inderdaad niet de gebruikelijke volgorde.
Ik zit in 10 Corbelo projecten en ik heb ook niets gehoord. Die receivers hebben natuurlijk ook geen belang bij snelle verkoop/afwikkeling want dan houdt het verdienmodel voor hun ook op.
[..] Ik zit in 10 Corbelo projecten en ik heb ook niets gehoord. Die receivers hebben natuurlijk ook geen belang bij snelle verkoop/afwikkeling want dan houdt het verdienmodel voor hun ook op.
klopt, hoe langer het duurt hoe meer opgaat aan kosten. Dit is ook mijn belangrijkste zorg over de afwikkeling, als MAX geen druk zet gebeurt er niets. Ze geven daar prioriteit aan de uitrol van de toekomstplannen. Het is dat ze zelf ook in een aantal projecten zitten anders zou er helemaal niks meer gedaan worden
Voorhout Vastgoed B.V. op NLI staat open, 1e hyp op bedrijfspand 8.7%, 36 mnd, aflossingsvrij. Opvallende verkoopreeks waar de huurder het eigen pand aankoopt voor 5.5 miljoen en meteen doorverkoopt voor 8.5 miljoen. Gerard van Liempt is blijkbaar een grote jongen in de vastgoedwereld. Ik kan zo snel maar één akkefietje vinden uit 2004 over een verdachte grondtransactie bij het faillissement van zijn vorige firma. De dekkingswaarde lijkt redelijk maar het is natuurlijk niet een pand dat zomaar verkocht is. Ziet iemand verder nog haken en ogen?
Voor de liefhebbers staat deze nu open. Zelf basis meegenomen.
En inmiddels (10.10 uur) weer dicht.
[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 12-03-2024 10:11:46 (Aanvulling ) ]
Op maandag 11 maart 2024 14:58 schreef Horsemen het volgende: Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een nog te bouwen B & B en voorzien van een gedeeltelijk bouwdepot:
Op dinsdag 12 maart 2024 12:18 schreef Jaco078 het volgende: En nog een linkje op Collin, ook deze met een ruim dekkende LTV, 2e hypotheek. Nog niet in pré gepubliceerde propositie.
Schoenenzaak
SPOILER
Schoenen en crowdfunding zijn niet altijd een gelukkige combinatie geweest, denk aan Schlichting en aan Van os(Wagtho). Toch meegepakt op basis van goed verhaal en prima zekerheden.
[..] Schoenen en crowdfunding zijn niet altijd een gelukkige combinatie geweest, denk aan Schlichting en aan Van os(Wagtho). Toch meegepakt op basis van goed verhaal en prima zekerheden.
Eens, zekerheden zijn echter meer dan prima. 3x 2de hypotheek (op basis van realistische waarde mi alle 3 los van elkaar al dekkend)
Ook een aardige. Ik heb wel de indruk dat de heren aardig op leeftijd zijn gezien de omstandigheid dat ze beiden al 40 jaar DGA zijn. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn maar ik vind dat een hoofdstukje continuïteit in een EBI eigenlijk niet zou mogen ontbreken. Ik zou wel willen weten of de heren de opvolging geregeld hebben. Bij opvolgende zoons/dochters staat het meestal wel vermeld dus dan kan je afvragen waarom hier niets is opgenomen.
@Mohamed91Spices Net een mail gekregen van D*si & D*vi Gouda dat ik recht zou hebben op een incentive. Aangezien ik maar 250 heb geinvesteerd daar, zou ik hier eigenlijk geen recht op moeten hebben. Maar even gemaild naar de zaak om hun dit te laten checken, neit dat ze met onnodig veel gratis maaltijden moeten voorzien.
Op dinsdag 12 maart 2024 13:52 schreef Bieselke het volgende: @:mohamed91spices Net een mail gekregen van D*si & D*vi Gouda dat ik recht zou hebben op een incentive. Aangezien ik maar 250 heb geinvesteerd daar, zou ik hier eigenlijk geen recht op moeten hebben. Maar even gemaild naar de zaak om hun dit te laten checken, neit dat ze met onnodig veel gratis maaltijden moeten voorzien.
Op dinsdag 12 maart 2024 13:52 schreef Bieselke het volgende: @:mohamed91spices Net een mail gekregen van D*si & D*vi Gouda dat ik recht zou hebben op een incentive. Aangezien ik maar 250 heb geinvesteerd daar, zou ik hier eigenlijk geen recht op moeten hebben. Maar even gemaild naar de zaak om hun dit te laten checken, neit dat ze met onnodig veel gratis maaltijden moeten voorzien.
Volgens mij (maar ik heb ze niet allemaal nagekeken....) was het tot voor kort zo dat alle investeerders een incentive kregen ongeacht inleg. Bij Sizz bijvoorbeeld nog wel. Misschien waren ze dat bij HCN zo gewend......
Ik vermoed dat men er niet moeilijk over zal doen. Gouda lijkt me een leuk city uitje vanuit België. Ik moet zelf net zo ver dus ik overweeg om er maar weer een weekendje van te maken met een hotelovernachting.
Zal er wel weer eentje worden met meerdere deelaflossingen en dus meer administratie. Staat dan wel 2% extra rente tegenover, vaak zijn dit soort deelaflossingen zonder extra rente.
[..] Zal er wel weer eentje worden met meerdere deelaflossingen en dus meer administratie. Staat dan wel 2% extra rente tegenover, vaak zijn dit soort deelaflossingen zonder extra rente.
Ontwikkelproject dus er kan nog van alles misgaan. Op de concrete vraag aan Collin, "is de pijpleiding nu weg" krijg ik een ontwijkend en verdekt antwoord "er zijn geen belemmeringen meer". Voor mij reden om me er niet verder in te verdiepen.
[..] Ontwikkelproject dus er kan nog van alles misgaan. Op de concrete vraag aan Collin, "is de pijpleiding nu weg" krijg ik een ontwijkend en verdekt antwoord "er zijn geen belemmeringen meer". Voor mij reden om me er niet verder in te verdiepen.
Inderdaad, die had ik ook gevonden. Het zal allemaal wel los lopen maar men had in de pitch er toch wel een zinnetje aan kunnen wijden. Nu lijkt het weer net alsof er expres wat verzwegen wordt en dat geeft geen vertrouwen.
[..] Klopt, maar buiten dat: zou die gasleiding inmiddels niet weg zijn?
Dis kans lijkt groot gezien de kaartinfo, er loopt nog wel een buisleiding van DPO noordelijk langs het gebied (zie kaarten en kies voor buisleidingen om te zien wat er in de grond ligt https://www.atlasleefomgeving.nl/ voor buisleidingen). Kan ook zijn dat deze buitengebruik is gesteld en bijvoorbeeld veilig onder stikstof is gezet. In het algemeen is deze kaartinfomatie wel aardig actueel. Maar gezien het ontwikkelrisico en naar verwachting de nodige deelaflossingen laat ik deze aan me voorbij gaan.
[..] Dis kans lijkt groot gezien de kaartinfo, er loopt nog wel een buisleiding van DPO noordelijk langs het gebied (zie kaarten en kies voor buisleidingen om te zien wat er in de grond ligt https://www.atlasleefomgeving.nl/ voor buisleidingen). Kan ook zijn dat deze buitengebruik is gesteld en bijvoorbeeld veilig onder stikstof is gezet. In het algemeen is deze kaartinfomatie wel aardig actueel. Maar gezien het ontwikkelrisico en naar verwachting de nodige deelaflossingen laat ik deze aan me voorbij gaan.
[..] Inderdaad, die had ik ook gevonden. Het zal allemaal wel los lopen maar men had in de pitch er toch wel een zinnetje aan kunnen wijden. Nu lijkt het weer net alsof er expres wat verzwegen wordt en dat geeft geen vertrouwen.
Nu zit ik zelf toch weer even aan mijn quotum, recent 2 Collin leningen meegenomen en afgelopen weekend de WTG bij HCN, dat is het voor mij weer even de komende weken. Dan is het makkelijker om een project te laten lopen waar mogelijk wat haakjes en oogjes aan zitten dan eentje waar alles goed aan is. Maar ik vind het wel interessant om te zien wat voor projecten er allemaal langskomen, ook om een goede vergelijking te hebben wanneer ik wel weer wat kan meenemen.
Op dinsdag 12 maart 2024 12:18 schreef Jaco078 het volgende: En nog een linkje op Collin, ook deze met een ruim dekkende LTV, 2e hypotheek. Nog niet in pré gepubliceerde propositie.
Schoenenzaak
SPOILER
Krijg alleen de woz waarde van rijksstraatweg 136 in Leersum niet gevonden, ik twijfel nog.
[..] Krijg alleen de woz waarde van rijksstraatweg 136 in Leersum niet gevonden, ik twijfel nog.
Volgens de kadastrale kaart bestaat die ook niet en is het alleen 134 op dat perceel (zie https://perceelloep.nl/LSM00/C/2958), of het is zeer recent gesplitst en die info in in deze kaart nog niet verwerkt...
Helaas zie ik bij ccf wel vaker onjuiste info kadastrale info staan. Ik neem aan dat ze het controleren voor publicatie, als zij die (openbare!) info dan toch al hebben wat is er dan zo moeilijk aan die ook via de pitch beschikbaar te stellen, iedereen blij en helderheid over de info. In het verleden heb ik daar wel eens naar gevraagd, kreeg toen geen inzage vanwege het excuus "privacy" terwijl het gewoon openbare info is.
[..] Volgens de kadastrale kaart bestaat die ook niet en is het alleen 134 op dat perceel (zie https://perceelloep.nl/LSM00/C/2958), of het is zeer recent gesplitst en die info in in deze kaart nog niet verwerkt...
Nummer 136 was oorspronkelijk een losstaand huis op de hoek met de Meester Bosweg. Zie foto uit 1931 op deze pagina: https://www.leersuminbeeld.nl/melkboer/ In of vlak na 2005 heeft de schoenwinkel hier het huidige aaneengesloten pand gebouwd, waarbij 136 waarschijnlijk is komen te vervallen: https://www.heuvelrugtopo(...)ieuws-november-2005/ Het lijkt me waarschijnlijk dat 134 nu, naast wat de kadastrale kaart aangeeft, ook het linker gedeelte van de winkel omvat (dus op de plek van voorheen 136) en dat Meester Bosweg 2a de appartementen daarboven zijn.
De WOZ waarde voor 134 op wozwaardeloket betreft mogelijk alleen het woninggedeelte boven het rechtergedeelte van de winkel?
[ Bericht 1% gewijzigd door OpDieFiets op 13-03-2024 09:42:27 ]
Op woensdag 13 maart 2024 09:16 schreef OpDieFiets het volgende: De WOZ waarde voor 134 op wozwaardeloket betreft mogelijk alleen het woninggedeelte boven het rechtergedeelte van de winkel?
[..] Nummer 136 was oorspronkelijk een losstaand huis op de hoek met de Meester Bosweg. Zie foto uit 1931 op deze pagina: https://www.leersuminbeeld.nl/melkboer/ In of vlak na 2005 heeft de schoenwinkel hier het huidige aaneengesloten pand gebouwd, waarbij 136 waarschijnlijk is komen te vervallen: https://www.heuvelrugtopo(...)ieuws-november-2005/ Het lijkt me waarschijnlijk dat 134 nu, naast wat de kadastrale kaart aangeeft, ook het linker gedeelte van de winkel omvat (dus op de plek van voorheen 136) en dat Meester Bosweg 2a de appartementen daarboven zijn.
De WOZ waarde voor 134 op wozwaardeloket betreft mogelijk alleen het woninggedeelte boven het rechtergedeelte van de winkel?
Die kans lijkt me zeer groot, op wozwaardeloket staan alleen de woz waardes van woningen, de woz waarde van niet-woningen is daar niet beschikbaar.
Ook nog een verschrikkelijke verkopers voor energiebedrijven. Vanuit mij geen cent.
't Is wel vreselijk winstgevend als je het zo ziet. Maar dat eigen vermogen bestaat volledig uit debiteuren onderhanden werk en misschien een beetje banksaldo. Moeilijk in te schatten hoe hard die posten zijn. Ik kan me voorstellen dat lang niet alle sales worden toegekend en uitbetaald.
Ik blijf er van af, ook al omdat ik helemaal niets heb met dit soort activiteit.
Met veel enthousiasme delen we vandaag dat Lendahand en Triodos Investment Management gaan samenwerken voor het aanbod directe leningen aan impactvolle bedrijven. Triodos IM heeft decennialang ervaring met het aanbieden van directe leningen aan bedrijven in opkomende markten als onderdeel van een groot impact fonds.
Hun ondersteuning bij de selectie en monitoring van directe leningen is een waardevolle toevoeging aan het portfolio van Lendahand, die op zijn beurt verantwoordelijk zal blijven voor de crowdfunding, de communicatie met de investeerders en de transacties. Lees hele bericht De door Triodos IM aangedragen projecten zullen aansluiten bij het bestaande portfolio van Lendahand, met een nadruk op de hernieuwbare energie en duurzame landbouw sector. Investeren in deze projecten werkt precies hetzelfde als bij andere projecten op Lendahand.
Tevens zullen deze projecten voldoen aan de nieuwe risicostandaarden: minimaal een kredietscore van A of B. Lees hier meer hoe onze kredietscore tot stand komt.
Binnenkort lanceert Lendahand het eerste project dat voortkomt uit de samenwerking met Triodos IM. Houd onze projectpagina in de gaten!
Heb je vragen over deze email? We beantwoorden ze graag via info@lendahand.com
Via Symbid heb ik ooit meegedaan met een aandelenronde van LDH. Gewoon voor een klein bedrag, om als crowdfunder ook mede-eigenaar te kunnen worden. Regelmatig krijg ik een update van hoe het met LDH gaat. Hieruit begreep ik dat de groeiuitdaging van LDH vooral zit in het blijven aantrekken van voldoende investeringen en niet in het aantal beschikbare projecten. Dus in dat opzicht ben ik verbaasd dat ze nu met Triodos gaan samenwerken, voor nieuwe directe leningen.
Nu liet de kwaliteit van het aanbod nogal te wensen over, na meerdere defaults. Hopelijk brengt de samenwerking met Triodos daar verbetering in. Ik weet niet in hoeverre Triodos onder haar klanten de samenwerking met LDH ook bekend zal maken, maar dat zou natuurlijk wel kunnen leiden tot nieuwe instroom. Zelf ben ik nog niet direct overtuigd om terug te keren. De zekerheden en financiële resultaten bij andere platformen blijven aanzienlijk beter dan bij LDH.
Ik kwam deze campagne tegen. Een Nederlandse energiezuinige airco die 80% elektriciteit bespaart. 5% jaarrendement.
De campagne is in principe al voltooid tot het minimale leningdeel maar je kan nog meedoen voor een extra investering. Nu nog maar 1 dag om te investeren.
Op woensdag 13 maart 2024 12:58 schreef Hermanusvanurbanus het volgende: Ik kwam deze campagne tegen. Een Nederlandse energiezuinige airco die 80% elektriciteit bespaart. 5% jaarrendement.
De campagne is in principe al voltooid tot het minimale leningdeel maar je kan nog meedoen voor een extra investering. Nu nog maar 1 dag om te investeren.
Welkom in het crowdfunding-topic. Als ik het goed heb, heb ik je nog niet eerder voorbij zien komen hier. Kan je wat nader toelichten waarom juist dit project zo interessant voor je is? Dat helpt anderen hier ook weer in hun afweging om al dan niet mee te doen met dit project.
Financieel gezien is 5% rente i.c.m. geen hypothecaire zekerheden namelijk niet echt interessant, rekening houdend met ander aanbod en de huidige marktrente.
[..] Welkom in het crowdfunding-topic. Als ik het goed heb, heb ik je nog niet eerder voorbij zien komen hier. Kan je wat nader toelichten waarom juist dit project zo interessant voor je is? Dat helpt anderen hier ook weer in hun afweging om al dan niet mee te doen met dit project.
Financieel gezien is 5% rente i.c.m. geen hypothecaire zekerheden namelijk niet echt interessant, rekening houdend met ander aanbod en de huidige marktrente.
Inderdaad erg lage rente. Inclusief kosten CCF en belasting blijft er maar weinig netto over. Voor mij niet interessant.
[..] Via Symbid heb ik ooit meegedaan met een aandelenronde van LDH. Gewoon voor een klein bedrag, om als crowdfunder ook mede-eigenaar te kunnen worden. Regelmatig krijg ik een update van hoe het met LDH gaat. Hieruit begreep ik dat de groeiuitdaging van LDH vooral zit in het blijven aantrekken van voldoende investeringen en niet in het aantal beschikbare projecten. Dus in dat opzicht ben ik verbaasd dat ze nu met Triodos gaan samenwerken, voor nieuwe directe leningen.
Nu liet de kwaliteit van het aanbod nogal te wensen over, na meerdere defaults. Hopelijk brengt de samenwerking met Triodos daar verbetering in. Ik weet niet in hoeverre Triodos onder haar klanten de samenwerking met LDH ook bekend zal maken, maar dat zou natuurlijk wel kunnen leiden tot nieuwe instroom. Zelf ben ik nog niet direct overtuigd om terug te keren. De zekerheden en financiële resultaten bij andere platformen blijven aanzienlijk beter dan bij LDH.
Het was vanuit mijn kant ook alleen de bedoeling om de informatie te delen en zeker geen advies om bij deze club te investeren. Zelf ben ik hier ook al jaren geleden mee gestopt.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 80.000,- op de recreatiewoning aan de Rijksstraatweg 186 458, 3316 EJ Dordrecht, kadastraal bekend als sectie V nummer 1645 te Dordrecht, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 112.000,- in de huidige staat, en een waarde van ¤ 125.000,- ná verbouwding, op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 05-09-2023.
SPOILER
[..] Inderdaad erg lage rente. Inclusief kosten CCF en belasting blijft er maar weinig netto over. Voor mij niet interessant.
Hi Sanne, ook jij (opnieuw) welkom. Je was even actief van september 2022 tot december 2022. Nu weer iets actiever. Had jij CF bewust 1,5 jaar laten liggen? Of ben je gewoon blijven investeren, maar zonder actief te zijn op het forum? Benieuwd naar jouw verhaal en afwegingen. Leuk dat je (weer) meedoet.
Op woensdag 13 maart 2024 13:31 schreef Tjalala het volgende: Volgens mij nog niet gemeld, nieuwe Collin, maar met alle pre linkjes en ook wel druk met andere zaken niet helemaal zeker.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 80.000,- op de recreatiewoning aan de Rijksstraatweg 186 458, 3316 EJ Dordrecht, kadastraal bekend als sectie V nummer 1645 te Dordrecht, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 112.000,- in de huidige staat, en een waarde van ¤ 125.000,- ná verbouwding, op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 05-09-2023.
SPOILER
Dit is overigens hetzelfde park als waar het bij GVE lang duurt
SPOILER
Op woensdag 13 maart 2024 13:31 schreef Tjalala het volgende: Volgens mij nog niet gemeld, nieuwe Collin, maar met alle pre linkjes en ook wel druk met andere zaken niet helemaal zeker.
SPOILER
die hutjes staan bij Funda te koop voor 80.000. Niet op eigen grond meestal. Dus verwacht er niet te veel van bij evt. executie.
[..] Hi Sanne, ook jij (opnieuw) welkom. Je was even actief van september 2022 tot december 2022. Nu weer iets actiever. Had jij CF bewust 1,5 jaar laten liggen? Of ben je gewoon blijven investeren, maar zonder actief te zijn op het forum? Benieuwd naar jouw verhaal en afwegingen. Leuk dat je (weer) meedoet.
Bedankt! Ik ben inderdaad blijven investeren. Dit jaar komen diverse projecten vrij, dus ik kan hier en daar weer wat gaan investeren in nieuwe projecten. Vandaar dat ik dit jaar weer wat actiever ben. Ik vind dit een erg fijn en leerzaam forum. Fijn om op deze wijze info met elkaar te kunnen delen. Tot nu toe lopen mijn projecten via NLI, Collin en Duurzaam investeren goed.
[..] die hutjes staan bij Funda te koop voor 80.000. Niet op eigen grond meestal. Dus verwacht er niet te veel van bij evt. executie.
Wat me aanspreekt is dat hij het hutje inclusief verbouwing helemaal uit eigen middelen heeft betaald. Denk dat hij zijn verplichtingen wel na kan komen.
In het verleden hoorde je nog wel eens vaker sombere verhalen over investeringen in vakantiewoningen maar tot dusver worden al die projecten netjes betaald. De woningschaarste helpt ook wel een beetje mee Ik vermoed dat hij vanuit zijn eigen netwerk daar arbeidsmigranten gaat onderbrengen. Die zitten daar sowieso al genoeg op dat park. Dan verdient het zich vanzelf terug.
[..] Wat me aanspreekt is dat hij het hutje inclusief verbouwing helemaal uit eigen middelen heeft betaald. Denk dat hij zijn verplichtingen wel na kan komen.
In het verleden hoorde je nog wel eens vaker sombere verhalen over investeringen in vakantiewoningen maar tot dusver worden al die projecten netjes betaald. De woningschaarste helpt ook wel een beetje mee Ik vermoed dat hij vanuit zijn eigen netwerk daar arbeidsmigranten gaat onderbrengen. Die zitten daar sowieso al genoeg op dat park. Dan verdient het zich vanzelf terug.
Dat is waarschijnlijk zo. Ik wel nieuwsgierig wat hij voor 40K moet verbouwen? Verdieping erop ?
[..] Welkom in het crowdfunding-topic. Als ik het goed heb, heb ik je nog niet eerder voorbij zien komen hier. Kan je wat nader toelichten waarom juist dit project zo interessant voor je is? Dat helpt anderen hier ook weer in hun afweging om al dan niet mee te doen met dit project.
Bedankt voor je reactie!
Het liefst investeer ik in een betere wereld. Dit leek me daarvoor ook een goede oplossing. Ik heb ook heel wat lopen bij Lendahand.
Nu ik dit topic zo verder een beetje doorspit kom ik tot het besef dat ik ook aan mezelf moet denken, in plaats van alleen de betere wereld. Een Crowdfunding met onderpand is dan inderdaad interessanter.
[..] Project GvE is in Terwolde. Deze in Dordrecht?
Klopt 27447 is het chalet op het park a d Bandijk Terwolde en hier speelt het opstal(grond)verhaal. dan heb je nog GVE 27048 betreft aankoop kavel(grond) van chalet 186-145 en GVE 28033 aankoop chalet incl kavel van nr186-254. En deze twee betreffen het park bij in Dordrecht bij de Moerdijkbrug (Europarcs de Biesbosch) ad Rijksstraatweg. Je kan alles van de locatie vinden, maar bootje erbij en rondvaren maar daar. Naar mijn mening altijd verhuur/verkoopbaar. https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/DDT00/V/1645
[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 13-03-2024 18:48:07 ]
[..] Ook een aardige. Ik heb wel de indruk dat de heren aardig op leeftijd zijn gezien de omstandigheid dat ze beiden al 40 jaar DGA zijn. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn maar ik vind dat een hoofdstukje continuïteit in een EBI eigenlijk niet zou mogen ontbreken. Ik zou wel willen weten of de heren de opvolging geregeld hebben. Bij opvolgende zoons/dochters staat het meestal wel vermeld dus dan kan je afvragen waarom hier niets is opgenomen.
[Gebr.Haarsma]Reactie Collin:
De volgende generatie werkt inmiddels al jarenlang mee in het bedrijf en staat hiermee klaar voor opvolging op het moment dat dit benodigd is.
Zojuist bericht van MAX cf: collectieve verkoop van 10 C*rb*lo panden gaat toch niet door hoewel bod geaccepteerd was. Kennelijk kan dat in het VK, hadden we dat maar eerder geweten
Op donderdag 14 maart 2024 16:53 schreef Slingervinger het volgende: Zojuist bericht van MAX cf: collectieve verkoop van 10 C*rb*lo panden gaat toch niet door hoewel bod geaccepteerd was. Kennelijk kan dat in het VK, hadden we dat maar eerder geweten
Van Corbelo verwacht ik niet veel meer, die receivers werken ook niet voor niks. Enigste hoop is dat er misschien nog iets terug komt van die Bluetouch projecten.
Maar ik had die portefeuille toch al helemaal afgeschreven, dus iedere euro die nog terugkomt is er één!