abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212809330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:27 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Dat hadden ze dan binnen 5 minuten na u post aangepast. (toen bekeek ik het en stond dat er dus al)

Er zijn wat grotere investeerders in dit project.
Investeerders: 98
¤ 62.000 nog te investeren
Op 1.1mil project.

¤ 10.591 per investeerder op dit moment
Zit inmiddels vol, binnen 1 uur. 116 investeerders.
pi_212809350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:58 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
5% jaarrendement.

Het zal ongetwijfeld een maatschappelijk heel nuttig project zijn, maar met 5% rente is het niet
interessant voor de investeerders in deze reeks.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212809377
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:04 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Welkom in het crowdfunding-topic. Als ik het goed heb, heb ik je nog niet eerder voorbij zien komen hier. Kan je wat nader toelichten waarom juist dit project zo interessant voor je is? Dat helpt anderen hier ook weer in hun afweging om al dan niet mee te doen met dit project.

Financieel gezien is 5% rente i.c.m. geen hypothecaire zekerheden namelijk niet echt interessant, rekening houdend met ander aanbod en de huidige marktrente.
Inderdaad erg lage rente. Inclusief kosten CCF en belasting blijft er maar weinig netto over. Voor mij niet interessant.
pi_212809492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:48 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Via Symbid heb ik ooit meegedaan met een aandelenronde van LDH. Gewoon voor een klein bedrag, om als crowdfunder ook mede-eigenaar te kunnen worden. Regelmatig krijg ik een update van hoe het met LDH gaat. Hieruit begreep ik dat de groeiuitdaging van LDH vooral zit in het blijven aantrekken van voldoende investeringen en niet in het aantal beschikbare projecten. Dus in dat opzicht ben ik verbaasd dat ze nu met Triodos gaan samenwerken, voor nieuwe directe leningen.

Nu liet de kwaliteit van het aanbod nogal te wensen over, na meerdere defaults. Hopelijk brengt de samenwerking met Triodos daar verbetering in. Ik weet niet in hoeverre Triodos onder haar klanten de samenwerking met LDH ook bekend zal maken, maar dat zou natuurlijk wel kunnen leiden tot nieuwe instroom. Zelf ben ik nog niet direct overtuigd om terug te keren. De zekerheden en financiėle resultaten bij andere platformen blijven aanzienlijk beter dan bij LDH.
Het was vanuit mijn kant ook alleen de bedoeling om de informatie te delen en zeker geen advies om bij deze club te investeren. Zelf ben ik hier ook al jaren geleden mee gestopt.
pi_212809566
Volgens mij nog niet gemeld, nieuwe Collin, maar met alle pre linkjes en ook wel druk met andere zaken niet helemaal zeker.

Justkar Holding B.V.
¤ 80.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 80.000,- op de recreatiewoning aan de Rijksstraatweg 186 458, 3316 EJ Dordrecht, kadastraal bekend als sectie V nummer 1645 te Dordrecht, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 112.000,- in de huidige staat, en een waarde van ¤ 125.000,- nį verbouwding, op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 05-09-2023.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212810631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:11 schreef Sanne70 het volgende:

[..]
Inderdaad erg lage rente. Inclusief kosten CCF en belasting blijft er maar weinig netto over. Voor mij niet interessant.
Hi Sanne, ook jij (opnieuw) welkom. Je was even actief van september 2022 tot december 2022. Nu weer iets actiever. Had jij CF bewust 1,5 jaar laten liggen? Of ben je gewoon blijven investeren, maar zonder actief te zijn op het forum? Benieuwd naar jouw verhaal en afwegingen. Leuk dat je (weer) meedoet.
pi_212810651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:31 schreef Tjalala het volgende:
Volgens mij nog niet gemeld, nieuwe Collin, maar met alle pre linkjes en ook wel druk met andere zaken niet helemaal zeker.

Justkar Holding B.V.

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 80.000,- op de recreatiewoning aan de Rijksstraatweg 186 458, 3316 EJ Dordrecht, kadastraal bekend als sectie V nummer 1645 te Dordrecht, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 112.000,- in de huidige staat, en een waarde van ¤ 125.000,- nį verbouwding, op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 05-09-2023.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is overigens hetzelfde park als waar het bij GVE lang duurt
SPOILER
pi_212810813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:31 schreef Tjalala het volgende:

Justkar Holding B.V.

SPOILER
die hutjes staan bij Funda te koop voor 80.000. Niet op eigen grond meestal. Dus verwacht er niet te veel van bij evt. executie.
pi_212810920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:13 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Hi Sanne, ook jij (opnieuw) welkom. Je was even actief van september 2022 tot december 2022. Nu weer iets actiever. Had jij CF bewust 1,5 jaar laten liggen? Of ben je gewoon blijven investeren, maar zonder actief te zijn op het forum? Benieuwd naar jouw verhaal en afwegingen. Leuk dat je (weer) meedoet.
Bedankt! Ik ben inderdaad blijven investeren. Dit jaar komen diverse projecten vrij, dus ik kan hier en daar weer wat gaan investeren in nieuwe projecten. Vandaar dat ik dit jaar weer wat actiever ben. Ik vind dit een erg fijn en leerzaam forum. Fijn om op deze wijze info met elkaar te kunnen delen. Tot nu toe lopen mijn projecten via NLI, Collin en Duurzaam investeren goed.
pi_212810933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:37 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
die hutjes staan bij Funda te koop voor 80.000. Niet op eigen grond meestal. Dus verwacht er niet te veel van bij evt. executie.
Wat me aanspreekt is dat hij het hutje inclusief verbouwing helemaal uit eigen middelen heeft betaald.
Denk dat hij zijn verplichtingen wel na kan komen.

In het verleden hoorde je nog wel eens vaker sombere verhalen over investeringen in vakantiewoningen maar tot dusver worden al die projecten netjes betaald. De woningschaarste helpt ook wel een beetje mee :)
Ik vermoed dat hij vanuit zijn eigen netwerk daar arbeidsmigranten gaat onderbrengen. Die zitten daar sowieso al genoeg op dat park. Dan verdient het zich vanzelf terug.
Pecunia non olet
pi_212811134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:15 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
SPOILER
Dan zou CCF ook geen hypotheek kunnen vestigen?
pi_212811419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dan zou CCF ook geen hypotheek kunnen vestigen?
Scherp :) Hoe is dat met die ander afgelopen? (ik heb zelf geannuleerd).
Pecunia non olet
pi_212811579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat me aanspreekt is dat hij het hutje inclusief verbouwing helemaal uit eigen middelen heeft betaald.
Denk dat hij zijn verplichtingen wel na kan komen.

In het verleden hoorde je nog wel eens vaker sombere verhalen over investeringen in vakantiewoningen maar tot dusver worden al die projecten netjes betaald. De woningschaarste helpt ook wel een beetje mee :)
Ik vermoed dat hij vanuit zijn eigen netwerk daar arbeidsmigranten gaat onderbrengen. Die zitten daar sowieso al genoeg op dat park. Dan verdient het zich vanzelf terug.
Dat is waarschijnlijk zo. Ik wel nieuwsgierig wat hij voor 40K moet verbouwen? Verdieping erop ?
pi_212811653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:04 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Welkom in het crowdfunding-topic. Als ik het goed heb, heb ik je nog niet eerder voorbij zien komen hier. Kan je wat nader toelichten waarom juist dit project zo interessant voor je is? Dat helpt anderen hier ook weer in hun afweging om al dan niet mee te doen met dit project.

Financieel gezien is 5% rente i.c.m. geen hypothecaire zekerheden namelijk niet echt interessant, rekening houdend met ander aanbod en de huidige marktrente.
Bedankt voor je reactie!

Het liefst investeer ik in een betere wereld. Dit leek me daarvoor ook een goede oplossing. Ik heb ook heel wat lopen bij Lendahand.

Nu ik dit topic zo verder een beetje doorspit kom ik tot het besef dat ik ook aan mezelf moet denken, in plaats van alleen de betere wereld. Een Crowdfunding met onderpand is dan inderdaad interessanter.
pi_212811659

[ Bericht 100% gewijzigd door Hermanusvanurbanus op 13-03-2024 16:57:34 ]
pi_212812144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:15 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
SPOILER
Project GvE is in Terwolde. Deze in Dordrecht?
pi_212812737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Project GvE is in Terwolde. Deze in Dordrecht?
Klopt 27447 is het chalet op het park a d Bandijk Terwolde en hier speelt het opstal(grond)verhaal.
dan heb je nog GVE 27048 betreft aankoop kavel(grond) van chalet 186-145 en GVE 28033 aankoop chalet incl kavel van nr186-254. En deze twee betreffen het park bij in Dordrecht bij de Moerdijkbrug (Europarcs de Biesbosch) ad Rijksstraatweg. Je kan alles van de locatie vinden, maar bootje erbij en rondvaren maar daar. Naar mijn mening altijd verhuur/verkoopbaar.
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/DDT00/V/1645

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 13-03-2024 18:48:07 ]
pi_212813340
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Scherp :) Hoe is dat met die ander afgelopen? (ik heb zelf geannuleerd).
5mrt2024 update

SPOILER
pi_212813626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ook een aardige. Ik heb wel de indruk dat de heren aardig op leeftijd zijn gezien de omstandigheid dat ze beiden al 40 jaar DGA zijn. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn maar ik vind dat een hoofdstukje continuļteit in een EBI eigenlijk niet zou mogen ontbreken. Ik zou wel willen weten of de heren de opvolging geregeld hebben. Bij opvolgende zoons/dochters staat het meestal wel vermeld dus dan kan je afvragen waarom hier niets is opgenomen.
[Gebr.Haarsma]Reactie Collin:

De volgende generatie werkt inmiddels al jarenlang mee in het bedrijf en staat hiermee klaar voor opvolging op het moment dat dit benodigd is.
Pecunia non olet
pi_212821454
quote:
1A weer lekker ruim meenemen
pi_212821518
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:22 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Flinke rente ook.
  donderdag 14 maart 2024 @ 11:35:10 #298
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212821652
quote:

[..]
Zaterdag 11.00 uur. Moet kunnen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212824112
quote:

[..]
Helaas maar 2 jaar. Maar toch interessant.
Pecunia non olet
pi_212825561
Zojuist bericht van MAX cf: collectieve verkoop van 10 C*rb*lo panden gaat toch niet door hoewel bod geaccepteerd was. Kennelijk kan dat in het VK, hadden we dat maar eerder geweten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')