abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212605876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:48 schreef quepos het volgende:
Zijn ze bij Duurzaam investeren wel goed wijs?

https://www.duurzaaminves(...)ium=email&utm_id=595

1% rente opjaarbasis!
Maar als je snel inschrijft dan betaal je geen transactiekosten van 1% 😉
pi_212605938
quote:

1% rente opjaarbasis!
Vroegâh kon je obligaties kopen met een coupon van 0% of bijna 0%. Die kocht je dan ver beneden pari en naarmate de aflossingsdatum dichterbij kwam liep de waarde op richting nominale waarde. Onder de belastingwetgeving van toen was dat rendement belastingvrij. Ver vóór box 3 :)

Misschien hebben ze hier ook een dergelijke constructie?

Ik doe zelf nooit iets met Duurzaam Investeren.
Modewoord om allerlei shit aan brave menskes te verkopen.
Pecunia non olet
pi_212606128
Regeneratieve landbouwgrond, transitie, toekomstboeren, de basis van als ons leven. _O_ Wilt u even gratis geld geven, dan verdienen wij daar risicoloos een meer dan dik belegde boterham mee en kunt u weer een sticker in uw boek plakken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212606909
quote:

1% rente opjaarbasis!
Er zijn ook een paar investeerders niet wijs...

Tot nu toe geïnvesteerd

¤113.000
pi_212607818
Vraagje: hoe gaan jullie om met probleeminvesteringen bij de belastingaangifte? Ik heb enkele investeringen staan bij MAX Crowdfund, EstateGuru en ReInvest24 die al meer dan een jaar stilliggen zonder enig rendement. Soms is er al aangegeven dat er een rechtzaak loopt en dat we rekening moeten houden met een kapitaalverlies. Gevolg is dat ik elk jaar belasting moet betalen over het hele bedrag zolang de zaak loopt, terwijl er dus een (nog niet bekend) deel uiteindelijk zal worden afgeschreven.

Ik kan zelf niets vinden over het (deels) afschrijven van investeringen voor particulieren in box 3 op de website van de Belastingdienst. Heeft iemand tips/richtlijnen?
pi_212607859
Waarde economisch verkeer, dus als je (je hebt altijd een jaar voorsprong omdat je de aangifte 15 maanden na 1 januari doet) denkt dat een post niet helemaal terugkomt, mooi afwaarderen.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_212607898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:19 schreef Laurens880 het volgende:
Vraagje: hoe gaan jullie om met probleeminvesteringen bij de belastingaangifte? Ik heb enkele investeringen staan bij MAX Crowdfund, EstateGuru en ReInvest24 die al meer dan een jaar stilliggen zonder enig rendement. Soms is er al aangegeven dat er een rechtzaak loopt en dat we rekening moeten houden met een kapitaalverlies. Gevolg is dat ik elk jaar belasting moet betalen over het hele bedrag zolang de zaak loopt, terwijl er dus een (nog niet bekend) deel uiteindelijk zal worden afgeschreven.

Ik kan zelf niets vinden over het (deels) afschrijven van investeringen voor particulieren in box 3 op de website van de Belastingdienst. Heeft iemand tips/richtlijnen?
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)owdfunding-onderzoek

AFM: afboeken na 90 dgn achterstand
pi_212607971
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:28 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)owdfunding-onderzoek

AFM: afboeken na 90 dgn achterstand
Ik loop hier ook tegenaan en denk dat dit juist het probleem is: op de peildatum1-1-23 was er nog geen 90 dagen achterstand
pi_212608715
Linkje Collin; onderneming welke wat pech had door brand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212608724
Linkje oude bekende op collin
Artem T*lmat*v
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212609033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:38 schreef raser1981 het volgende:
En daar is de link.

SPOILER
Mooi voor 68% al vol, deze pandjes met problemen.
Ga het niet 'doorrollen'
pi_212609153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 15:43 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin; onderneming welke wat pech had door brand
SPOILER
Jammer, geen 2e hypotheek maar wel een aardig project. Mensen die duidelijk met geld kunnen omgaan. Twee beleggingsobjecten met overwaarde, 86K al afgelost op de hypotheek EW, flinke eigen inbreng in de Collin lening.
En dan de bedrijfsresultaten :P

Dat vind ik dan nog weer leuker om te doen dan die patserige Rus.
Pecunia non olet
pi_212609472
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Mooi voor 68% al vol, deze pandjes met problemen.
Ga het niet 'doorrollen'
Heb er al een van Artem , eens ff alle projecten v hem doornemen voordat ik deze evt meepak. Gedoe met gemeente over dakpannen en dakkapel (lang leve het micromgmt vd overheid) en een vervelende huurder (waar je ook nog niet vanaf bent en helaas nog alle kanten kan uitgaan).
pi_212609574
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:45 schreef peterc het volgende:

[..]
Heb er al een van Artem , eens ff alle projecten v hem doornemen voordat ik deze evt meepak. Gedoe met gemeente over dakpannen en dakkapel (lang leve het micromgmt vd overheid) en een vervelende huurder (waar je ook nog niet vanaf bent en helaas nog alle kanten kan uitgaan).
De laatste student met mentale problemen liep al schietend het ziekenhuis in. Hopelijk is deze een graadje kalmer....
Pecunia non olet
pi_212609582
Weer lening blue Touche 807883 afgelost met de rente bij Max vandaag.
pi_212609688
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:53 schreef crowder07 het volgende:
Weer lening blue Touche 807883 afgelost met de rente bij Max vandaag.
Dat is al de volgende in korte tijd, gaat beter dus. Alleen jammer dat er nog steeds niks van C*rb*lo is ontvangen, er zouden inmiddels 14 panden verkocht/geveild zijn, de eerste al ruim 3 maanden terug. Duurt wel erg lang voordat we wat terugkrijgen
pi_212610987
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:45 schreef peterc het volgende:

[..]
Kom ook nog 2 leningen van Teddy Kids nog tegen van Artem de Rus met pers. borg
mei 21 Teddy Kids 700k / 6,5% / 60 mnd / met oa pers.borg v 500k&
mei 23 Teddy Kids 2 1.600k/ 8%/ 48 mnd / met oa pers.borg 250k.
+ de nog lopende eigen leningen op de Bloemistenlaan en de 2 leningen vd pandjes in de nw pitch
Een linkje naar de nog lopende leningen had gekund door CCF

en een nw SIG van Anand in Den Bosch
Rompertcentrum 97 LIVE 29 feb 16.30 uur

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 27-02-2024 19:15:11 ]
pi_212611748
Tandarts met kiespijn over vastgoedtransactie
SPOILER
pi_212613391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jammer, geen 2e hypotheek maar wel een aardig project. Mensen die duidelijk met geld kunnen omgaan. Twee beleggingsobjecten met overwaarde, 86K al afgelost op de hypotheek EW, flinke eigen inbreng in de Collin lening.
En dan de bedrijfsresultaten :P

Dat vind ik dan nog weer leuker om te doen dan die patserige Rus.
Deze loopt niet zo hard als ik gedacht had. Geen 2de hypotheek maar wel hoofdelijk aansprakelijk.
Cijfers zien er goed uit en volgens mij zijn het Chinezen die over het algemeen erg harde werkers zijn, en er echt op uit zijn om een succes van hun onderneming te maken.
Het is een kleine lening tegen een mooie rente.
Ik neem hem in ieder geval mee voor mijn basisbedrag
pi_212614173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:35 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik loop hier ook tegenaan en denk dat dit juist het probleem is: op de peildatum1-1-23 was er nog geen 90 dagen achterstand
Ik denk dat je hier gelijk in hebt. Het gaat om de waarde in het economisch verkeer op de peildatum, en een waardedaling of kennis die ontstaat na die datum is daarvoor niet relevant. Die is pas relevant voor de belastingaangifte in het jaar daarna.
pi_212614627
Hmm na 90 dgn afschrijven he.

Hopelijk volgt er voor NLI Q W*t*rsp*orts een oplossing voor de liqiditeitsproblemen. Toch een markt die overvraagd is ondanks het warmere weer in de benelux. nota bene een vd warmste zomers ooit afgelopen weer dan zittern er toch genoeg mensen in het water zou je zeggen ;)

Vandaag een nieuw bericht:
"Q31 heeft ondanks haar toezegging de rente van de maanden november 2023, december 2023 en januari 2024 niet betaald. Er is een nieuw voorstel gepresenteerd, maar nog geen overeenstemming. "

Hebben mensen eerdere ervaring met de aanpak vanuit NLI omtrent dit soort zaken?
pi_212614977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:39 schreef Greenongo het volgende:
Toch een markt die overvraagd is ondanks het warmere weer in de benelux.
Daar hebben ze zich bij de eerste lening al flink op vergaloppeerd. Ze hadden gedacht dat de corona hype voor recreatie in eigen land wel aan zou houden. Maar ze hadden zoveel ingekocht dat ze na het seizoen het seizoenskrediet niet konden aflossen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:39 schreef Greenongo het volgende:

Hebben mensen eerdere ervaring met de aanpak vanuit NLI omtrent dit soort zaken?
ja, proberen door te rollen en hopen dat de problemen vanzelf oplossen. Zat in de eerste lening van deze leningnemer welke aan het einde van de looptijd niet kon aflossen. Uiteindelijk is er een nieuwe lening gepubliceerd als herfinanciering. Heb hier toen geadviseerd er niet in te stappen, want je kon zien aankomen dat de problemen niet zouden verdwijnen.

Zelf wel blij dat de lening vol kwam natuurlijk.
pi_212615056
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 21:22 schreef Slijker het volgende:
Deze loopt niet zo hard als ik gedacht had.
Is ook alleen maar hier op het forum gedeeld he...
pi_212615090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 23:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Is ook alleen maar hier op het forum gedeeld he...
Het nadeel van deze is het ontbreken van hypotheek. Dus minder animo. Maar dat vind ik toch iets kortzichtig. Deze mensen hebben m.i. bewezen zeer winstgevend een bedrijf te kunnen runnen en ze hebben ruim vermogen. Ze zitten alleen wat krap omdat de cafetaria stil ligt door die brand en doordat ze denk ik al veel geld in de opstart van dat restaurant gestopt hebben. Ik denk dat dit echt wel goed komt. Maar eerlijk is eerlijk ik had het dubbele gedaan mét hypotheek erbij.
Pecunia non olet
pi_212615261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 23:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het nadeel van deze is het ontbreken van hypotheek. Dus minder animo. Maar dat vind ik toch iets kortzichtig. Deze mensen hebben m.i. bewezen zeer winstgevend een bedrijf te kunnen runnen en ze hebben ruim vermogen. Ze zitten alleen wat krap omdat de cafetaria stil ligt door die brand en doordat ze denk ik al veel geld in de opstart van dat restaurant gestopt hebben. Ik denk dat dit echt wel goed komt. Maar eerlijk is eerlijk ik had het dubbele gedaan mét hypotheek erbij.
Opstart restaurant is altijd een risico. Er kan veel geld in gaan zitten. Ze nemen het pand van een pizzeria/winebar over die in oktober 2023 failliet is gegaan. Met hypotheek had ik deze zeker meegenomen, nu niet. Er zijn genoeg betere projecten.

Wanneer ik de naam van het restaurant zoek, krijg ik de als zoeksuggestie Subway.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')