Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀quote:Op maandag 4 maart 2024 11:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam LIVE 6 maart 2024 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.
Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 7,00% ¤ 392.500
Schijf 1B: 8,25% ¤ 157.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 78.500
Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameni(...)zeestraat-32a-en-32b
Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
Dat is niet zoals het omschreven is in de mail maar het kan natuurlijk dat hier een fout in zit...quote:Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
quote:Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping.
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin project met goede zekerheden en problemen.Mee eens, ik had inderdaad ook "eens" gestemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb eens gestemd. Denk nette oplossing.
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:45 schreef tnhb het volgende:
[..]
Inmiddels ook geprobeerd (met zakelijk account, nederlandse onderneming) aan te melden maar daarbij gaat KYC dus fout, blijkbaar wegens specifieke belgische informatie die gecontroleerd wordt. Ik kreeg als reactie hierop dat het geheel nog niet operationeel is (ondanks dat het geheel al wel online staat) en dat ze hopen later deze maand het een en ander af te ronden maar nu nog bezig zijn met de laatste test activiteiten.
Hier idem. Een nette oplossing vanuit menselijk oogpunt (de jongen heeft het al zwaar genoeg), maar ook een vrijwel risicoloze lening met goed rendement als gevolg. Ik heb geen haast.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:32 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens, ik had inderdaad ook "eens" gestemd.
Bij mij is de KYC zojuist goed doorlopen via iDIN alsmede controle bankrekening via Ideal. Alles ingevoerd via een bureau pc. Online Payments Foundation gaat binnen 1 dag haar plasje er over doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.
Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest, het hele spul is nog niet klaar voor gebruik
Studenten.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
Inderdaad onduidelijk. Heb het nagevraagd.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is niet zoals het omschreven is in de mail maar het kan natuurlijk dat hier een fout in zit...
[..]
Linkje:quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN https://horecacrowdfunding.nl/projects/de-tijd-dordrecht-3p7gy2pq
Als er een linkje is hoor ik het graag wil wel mee doen en ben geen auto investeerder.
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten, omdat er eigenlijk geen hoog renderende zakelijke spaarrekeningen zijn. Enig probleem wat ik zie is dat ik de vooraf ingevulde saldo van die rekening uit mijn box3 ga weghalen, waardoor ik waarschijnlijk als fraudeur wordt aangemeld door het algoritme. Maar goed, das dan 1 mailtje naar de inspecteur die mijn zaak behandelt neem ik aan... of ik wordt uit huis geplaatst en ge blacklist bij alle instanties ¯\_quote:Op maandag 4 maart 2024 12:48 schreef obligataire het volgende:
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.
Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest
lijkt me een goed project tegen mooie rente. ik pak hem heel ruim meequote:Op maandag 4 maart 2024 11:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam LIVE 6 maart 2024 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.
Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 7,00% ¤ 392.500
Schijf 1B: 8,25% ¤ 157.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 78.500
Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameni(...)zeestraat-32a-en-32b
Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
Nee daar hoef je niet bang voor te zijn. Bij het invullen van de IB aangifte wordt zelfs expliciet gevraagd of een vooringevulde bankrekening tot het bedrijfsvermogen wordt gerekend. Dus gewoon ja invullen.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten, omdat er eigenlijk geen hoog renderende zakelijke spaarrekeningen zijn. Enig probleem wat ik zie is dat ik de vooraf ingevulde saldo van die rekening uit mijn box3 ga weghalen, waardoor ik waarschijnlijk als fraudeur wordt aangemeld door het algoritme. Maar goed, das dan 1 mailtje naar de inspecteur die mijn zaak behandelt neem ik aan... of ik wordt uit huis geplaatst en ge blacklist bij alle instanties ¯\__/¯
Nieuw 5 jarig SiG project:quote:Op maandag 4 maart 2024 13:33 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Inderdaad onduidelijk. Heb het nagevraagd.
Is een optie, het enige is dan wel dat als ze net als de banken (en beleggingsbrokers etc.) de info moeten gaan doorgeven aan de belastingdienst (en dat gaat gewoon een keer komen) het ineens bij mij prive in box3 valt en daar zit ik niet echt op te wachten, dus vandaar dat ik het "netjes" wilde doen. Bij een buitenlandse online bank heb ik die ervaring helaas een paar jaar geleden al eens gehad, ik had toen gelukkig voor eind december bijna hele saldo weggeboekt. Ik ga er vanuit dat ze dit issue nog wel gaan oplossen want ze zouden het bij de testen mee gaan nemen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:48 schreef obligataire het volgende:
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam.
Bij eenmanszaak is dat inderdaad niet zo'n issue en zeker recht te praten cq. uit te leggen, fiscaal gezien is de ondernemer = de onderneming. Je kunt als eenmanszaak fiscaal bijvoorbeeld ook geen vastgoed huren van jezelf als prive persoon, maar bij een rechtspersoon (BV) gaat dat dus wel wat anders. Nu geven de crowdfunding platformen nog geen info door aan de belastingdienst, maar ik verwacht dat ze dat op termijn wel moeten gaan doen en dan ontstaat er met een rechtpersoon/BV ineens wel een uitdagingquote:Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten
Ik zou het inderdaad ook niet doen met een BV, daar komt vast gelazer van. Als je dat met een bankrekening zou doen dan zou de bank zonder pardon je rekening opheffen en je blacklisten als ze daar achter komen.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:34 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bij eenmanszaak is dat inderdada niet zo'n issue en zeker recht te praten cq. uit t eleggen, fiscaal gezien is de ondernemer = de onderneming. Je kunt als eenmanszaak fiscaal bijvoorbeeld ook geen vastgoed huren van jezelf als prive persoon, maar bij een rechtspersoon (BV) gaat dat dus wel wat anders. Nu geven de crowdfunding platformen nog geen info door aan de belastingdienst, maar ik verwacht dat ze dat op termijn wel moeten gaan doen en dan ontstaat er met een rechtpersoon/BV ineens wel een uitdaging
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en moeten mensen vooral geen dingen doen waar ze geen goed gevoel bij hebben.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik zou het inderdaad ook niet doen met een BV, daar komt vast gelazer van. Als je dat met een bankrekening zou doen dan zou de bank zonder pardon je rekening opheffen en je blacklisten als ze daar achter komen.
Ja sinds die witwas boetes zijn de banken volgens mij niet meer te pruimen. Als je ook maar iets doet wat ze raar vinden dan vragen ze met omgekeerde bewijslast van alles van je onder dreiging van opheffen rekening en blacklisten (wat ze ook rustig doen). Echt doorgeslagen, je bent crimineel totdat je bewijst zij geloven dat je het toch niet bent.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
De enige die lastig zijn dat zijn de banken.
Nee, uiteraard nog niks van vernomen.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef Hanzul2 het volgende:
Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd. Sterker nog, net een eindafrekening van de verlengde autogarage ontvangen en laatste maand pakken ze gewoon de volledig betaalde rente in maart, inplaats van pro rato. Gaat bij mij om maar 0,33 cent, maar ook wel een beetje om het principe.
Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.
De compensatie moet deze maand 'naar je toe komen'.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef Hanzul2 het volgende:
Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd.
Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.
Nou we wachten het weer af....quote:Op maandag 4 maart 2024 16:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De compensatie moet deze maand 'naar je toe komen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |