abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212687543
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam LIVE 6 maart 2024 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.

Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 7,00% ¤ 392.500
Schijf 1B: 8,25% ¤ 157.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 78.500

Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)zeestraat-32a-en-32b

Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
pi_212687652
Nieuwe HCN https://horecacrowdfunding.nl/projects/de-tijd-dordrecht-3p7gy2pq

Als er een linkje is hoor ik het graag wil wel mee doen en ben geen auto investeerder.
pi_212687736
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp een dubbel beneden en een dubbel bovenhuis. Elk met een opp groter dan 100m2. Dus 1A lijkt mij wel veilig. En ja de binnenkant/ inrichting ziet er niet optimaal uit.😀
Dat is niet zoals het omschreven is in de mail maar het kan natuurlijk dat hier een fout in zit...

quote:
Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping.
pi_212687760
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin project met goede zekerheden en problemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb eens gestemd. Denk nette oplossing.
Mee eens, ik had inderdaad ook "eens" gestemd.
pi_212687927
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:45 schreef tnhb het volgende:

[..]
Inmiddels ook geprobeerd (met zakelijk account, nederlandse onderneming) aan te melden maar daarbij gaat KYC dus fout, blijkbaar wegens specifieke belgische informatie die gecontroleerd wordt. Ik kreeg als reactie hierop dat het geheel nog niet operationeel is (ondanks dat het geheel al wel online staat) en dat ze hopen later deze maand het een en ander af te ronden maar nu nog bezig zijn met de laatste test activiteiten.
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.

Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest, het hele spul is nog niet klaar voor gebruik :)
Pecunia non olet
pi_212687985
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Mee eens, ik had inderdaad ook "eens" gestemd.
Hier idem. Een nette oplossing vanuit menselijk oogpunt (de jongen heeft het al zwaar genoeg), maar ook een vrijwel risicoloze lening met goed rendement als gevolg. Ik heb geen haast.
Pecunia non olet
pi_212688092
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam. Er is niets op tegen om een dergelijk account zakelijk op de balans te zetten. Het scheelt een hoop gedoe. Vooral bij beursbeleggingen. Je krijgt continu het gevoel dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.

Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest, het hele spul is nog niet klaar voor gebruik :)
Bij mij is de KYC zojuist goed doorlopen via iDIN alsmede controle bankrekening via Ideal. Alles ingevoerd via een bureau pc. Online Payments Foundation gaat binnen 1 dag haar plasje er over doen.
pi_212688203
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Studenten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212688441
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat is niet zoals het omschreven is in de mail maar het kan natuurlijk dat hier een fout in zit...
[..]

Inderdaad onduidelijk. Heb het nagevraagd.
pi_212688562
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN https://horecacrowdfunding.nl/projects/de-tijd-dordrecht-3p7gy2pq

Als er een linkje is hoor ik het graag wil wel mee doen en ben geen auto investeerder.

Linkje:
https://horecacrowdfundin(...)ec-ae2b-465ba6ef4c1d
pi_212688722
quote:

Bij mij gaat KYC trouwens ook fout bij HCB. Ik heb me aangemeld met mijn telefoon, daarbij een foutief telefoonnummer vermeld (de aanmeldprocedure werkte heel onhandig), en daardoor werkt nu de KYC niet. Uiteraard heb ik het telefoonnummer weer aangepast bij de instellingen, echter ik krijg nu steeds de melding dat die aanpassing nog moet worden goedgekeurd. Kortom we zijn weer eens te gretig geweest
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten, omdat er eigenlijk geen hoog renderende zakelijke spaarrekeningen zijn. Enig probleem wat ik zie is dat ik de vooraf ingevulde saldo van die rekening uit mijn box3 ga weghalen, waardoor ik waarschijnlijk als fraudeur wordt aangemeld door het algoritme. Maar goed, das dan 1 mailtje naar de inspecteur die mijn zaak behandelt neem ik aan... of ik wordt uit huis geplaatst en ge blacklist bij alle instanties ¯\_ ;)_/¯
pi_212688751
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:24 schreef Horsemen het volgende:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.

Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 7,00% ¤ 392.500
Schijf 1B: 8,25% ¤ 157.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 78.500

Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)zeestraat-32a-en-32b

Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
lijkt me een goed project tegen mooie rente. ik pak hem heel ruim mee
pi_212688757
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten, omdat er eigenlijk geen hoog renderende zakelijke spaarrekeningen zijn. Enig probleem wat ik zie is dat ik de vooraf ingevulde saldo van die rekening uit mijn box3 ga weghalen, waardoor ik waarschijnlijk als fraudeur wordt aangemeld door het algoritme. Maar goed, das dan 1 mailtje naar de inspecteur die mijn zaak behandelt neem ik aan... of ik wordt uit huis geplaatst en ge blacklist bij alle instanties ¯\_ ;)_/¯
Nee daar hoef je niet bang voor te zijn. Bij het invullen van de IB aangifte wordt zelfs expliciet gevraagd of een vooringevulde bankrekening tot het bedrijfsvermogen wordt gerekend. Dus gewoon ja invullen.

Anders had ik al lang in een cel naast die van Taghi gezeten..... :)
Pecunia non olet
pi_212688789
Johan Manig staat open CCF
pi_212688890
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:33 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Inderdaad onduidelijk. Heb het nagevraagd.

antwoord SIG

"Het gaat om 2 grote woningen met toestemming om aan 3 personen te mogen verhuren voor zowel nummer A als ook op B.
Gaat om 6 studio’s. "
pi_212689031
quote:
Je zou het ook kunnen doen met een account op eigen naam.
Is een optie, het enige is dan wel dat als ze net als de banken (en beleggingsbrokers etc.) de info moeten gaan doorgeven aan de belastingdienst (en dat gaat gewoon een keer komen) het ineens bij mij prive in box3 valt en daar zit ik niet echt op te wachten, dus vandaar dat ik het "netjes" wilde doen. Bij een buitenlandse online bank heb ik die ervaring helaas een paar jaar geleden al eens gehad, ik had toen gelukkig voor eind december bijna hele saldo weggeboekt. Ik ga er vanuit dat ze dit issue nog wel gaan oplossen want ze zouden het bij de testen mee gaan nemen.
pi_212689134
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik heb ook sinds 2023 een persoonlijke spaarrekening die ik op mijn zakelijke (eenmanszaak) balans ga zetten
Bij eenmanszaak is dat inderdaad niet zo'n issue en zeker recht te praten cq. uit te leggen, fiscaal gezien is de ondernemer = de onderneming. Je kunt als eenmanszaak fiscaal bijvoorbeeld ook geen vastgoed huren van jezelf als prive persoon, maar bij een rechtspersoon (BV) gaat dat dus wel wat anders. Nu geven de crowdfunding platformen nog geen info door aan de belastingdienst, maar ik verwacht dat ze dat op termijn wel moeten gaan doen en dan ontstaat er met een rechtpersoon/BV ineens wel een uitdaging :)

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 04-03-2024 14:42:34 ]
pi_212689257
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:34 schreef tnhb het volgende:

[..]
Bij eenmanszaak is dat inderdada niet zo'n issue en zeker recht te praten cq. uit t eleggen, fiscaal gezien is de ondernemer = de onderneming. Je kunt als eenmanszaak fiscaal bijvoorbeeld ook geen vastgoed huren van jezelf als prive persoon, maar bij een rechtspersoon (BV) gaat dat dus wel wat anders. Nu geven de crowdfunding platformen nog geen info door aan de belastingdienst, maar ik verwacht dat ze dat op termijn wel moeten gaan doen en dan ontstaat er met een rechtpersoon/BV ineens wel een uitdaging :)
Ik zou het inderdaad ook niet doen met een BV, daar komt vast gelazer van. Als je dat met een bankrekening zou doen dan zou de bank zonder pardon je rekening opheffen en je blacklisten als ze daar achter komen.
pi_212689415
Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd. Sterker nog, net een eindafrekening van de verlengde autogarage ontvangen en laatste maand pakken ze gewoon de volledig betaalde rente in maart, inplaats van pro rato. Gaat bij mij om maar 33 cent, maar ook wel een beetje om het principe.
Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanzul2 op 04-03-2024 19:01:15 ]
pi_212689559
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik zou het inderdaad ook niet doen met een BV, daar komt vast gelazer van. Als je dat met een bankrekening zou doen dan zou de bank zonder pardon je rekening opheffen en je blacklisten als ze daar achter komen.
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en moeten mensen vooral geen dingen doen waar ze geen goed gevoel bij hebben.

Ik werk al sinds begin van deze eeuw vanuit een rechtspersoon en ik heb nog nooit enige belemmering ondervonden op dit vlak. Zelfs al zouden er ooit vragen komen vanuit de Fiscus: het is allemaal heel simpel aan te tonen middels de administratie of jaarrekening van het bedrijf.

De enige die lastig zijn dat zijn de banken.

* Een effectenrekening op naam van een rechtspersoon: extra vragenlijsten, extra kosten, bij credit europe en DeGiro ben ik zelfs als klant gewieberd. En ik kan het ze niet eens echt kwalijk nemen; de overheid is hiervoor verantwoordelijk door extra controle eisen te verlangen.

** Een zakelijke rekening is véél duurder dan een privérekening. De Rabobank constateerde een gegeven moment dat er facturen werden betaald op hun rekening en begon te dreigen met extra kosten. Daar heb ik moeten kletsen als Brugman om dat af te wenden.

Voor de rest is het iets tussen mij en de Fiscus. De bank ziet niet hoe ik de administratie heb ingericht en hoe ik de aangiften IB en VPB indien.
Pecunia non olet
pi_212689626
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 15:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
De enige die lastig zijn dat zijn de banken.
Ja sinds die witwas boetes zijn de banken volgens mij niet meer te pruimen. Als je ook maar iets doet wat ze raar vinden dan vragen ze met omgekeerde bewijslast van alles van je onder dreiging van opheffen rekening en blacklisten (wat ze ook rustig doen). Echt doorgeslagen, je bent crimineel totdat je bewijst zij geloven dat je het toch niet bent.
pi_212689911
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef Hanzul2 het volgende:
Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd. Sterker nog, net een eindafrekening van de verlengde autogarage ontvangen en laatste maand pakken ze gewoon de volledig betaalde rente in maart, inplaats van pro rato. Gaat bij mij om maar 0,33 cent, maar ook wel een beetje om het principe.
Ben bij dat ik er nog geen 1% van mijn portfolio aan crowdfunding heb ondergebracht.
Nee, uiteraard nog niks van vernomen.

Bij Waarde voor je geld zijn ze niet vies van de boel in de maling nemen en investeerders op het verkeerde been zetten. Zelfs hun eigen algemene voorwaarden hanteren ze niet en gebruiken ze alleen als het hun zelf uitkomt.

Ik wacht nog tot 1 april (nee, geen 1 april grap) en als er dan nog geen 100% compensatie is aangeboden voor deze onterechte tussentijdse kostenverhoging dan ga ik opnieuw mijn klacht bij de AFM neerleggen.
pi_212690422
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef Hanzul2 het volgende:
Iemand nog wat van Waarde voor je Geld gehoord, over die schandalige tariefsverhoging. Net even ingelogd en zie dat deze idd per 01-01 is doorgevoerd.
De compensatie moet deze maand 'naar je toe komen'.
pi_212690742
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De compensatie moet deze maand 'naar je toe komen'.
Nou we wachten het weer af.... ~O>
pi_212691334
Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2? Het risico is natuurlijk dat ze met dat huis blijft zitten en de marges steeds krapper worden ivm dalende vraagprijs en betaalde rente. En dat de herfinanciering over 6 maanden niet rond komt. Moet ook nog maar zien dat de huidige heel vlot volstroomt.

Heeft iemand nog de link van die andere dude met 2 A'damse appartementen. Die ex-marketing director van Signify ofzo. Ben benieuwd of die van hem inmiddels 'onder bod' zijn oid.

https://www.collincrowdfund.nl/space2home-b-v2/

Geen beweging zo te zien, beide appartementen nog te koop onder nieuwe Funda listing...

[ Bericht 23% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 04-03-2024 17:46:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')