abonnement Unibet Coolblue
pi_212634752

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.

Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_212634778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Voor de liefhebber het organogram van Kazpar. Als je deze aandelen uitgifte leest zijn ze nog steeds op zoek naar luchtkastelen. Niets geleerd van het MAX debacle.
Ja, bizar.
pi_212635024
Haha het luchtkasteel wordt voor het gemak even op 50 mio gewaardeerd.
pi_212635089
SIG/Rompertcentrum staat open en er is nog wat ruimte.
Pecunia non olet
pi_212635229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:30 schreef Bobby100 het volgende:
Haha het luchtkasteel wordt voor het gemak even op 50 mio gewaardeerd.
Wat gebeurt er eigenlijk met de aandelen in MAX, nu die tent is overgenomen door KOM? Heeft KOM alleen maar een meerderheidsbelang?
Pecunia non olet
pi_212636974
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat gebeurt er eigenlijk met de aandelen in MAX, nu die tent is overgenomen door KOM? Heeft KOM alleen maar een meerderheidsbelang?
Het is niet overgenomen en ik begrijp dat dat ook niet gaat gebeuren. De oude projecten blijven bij MAX. Hiervoor is geen vergunning nodig.

Daarnaast beginnen MAX en KOM samen een nieuw bedrijf (Kazpar) waarbij KOM de vergunning inzet en MAX het buitenlandse netwerk.
pi_212637341
Coach bij GVE. 10%, 60 mnd, 2e hyp (dekkend) op woonhuis
Zweverig verhaal maar dat zal wel bij het vak horen. Ik had liever een verklaring gelezen voor de bijzondere omzetcijfers in de EBI. In 2 jaar van 98 gedaald naar 19k omzet vorig jaar, maar dit jaar is 150k de verwachting met nog een verdubbeling over 2 jaar. Klein tijdelijk dipje zeker?
En het doel van de lening is net zo vaag. De tekst heeft het over marketing en scholing van het team. Welk team? Uit de toelichting en EBI lijkt het te gaan om een opleiding voor haarzelf a 50.000 euro. Dan ben ik weer benieuwd om wat voor opleiding het gaat.

Waarom kunnen die platformen niet gewoon neerzetten waar het om gaat: Mevrouw F. L. heeft een coaching praktijk maar heeft last van een sterk teruglopende vraag. Ze denkt het tij te kunnen keren door het volgen van een marketingopleiding. Ze wil hiervoor graag een lening aangaan van 74.000 euro met 10% rente. Als zekerheid biedt ze een tweede hypotheek op haar woonhuis.
Klaar!
pi_212637675
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 18:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het is niet overgenomen en ik begrijp dat dat ook niet gaat gebeuren. De oude projecten blijven bij MAX. Hiervoor is geen vergunning nodig.

Daarnaast beginnen MAX en KOM samen een nieuw bedrijf (Kazpar) waarbij KOM de vergunning inzet en MAX het buitenlandse netwerk.
En de waarde van deze "kennis" is getaxeerd op 50 miljoen. 😭
pi_212637731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Coach bij GVE. 10%, 60 mnd, 2e hyp (dekkend) op woonhuis
Zweverig verhaal maar dat zal wel bij het vak horen. Ik had liever een verklaring gelezen voor de bijzondere omzetcijfers in de EBI. In 2 jaar van 98 gedaald naar 19k omzet vorig jaar, maar dit jaar is 150k de verwachting met nog een verdubbeling over 2 jaar. Klein tijdelijk dipje zeker?
En het doel van de lening is net zo vaag. De tekst heeft het over marketing en scholing van het team. Welk team? Uit de toelichting en EBI lijkt het te gaan om een opleiding voor haarzelf a 50.000 euro. Dan ben ik weer benieuwd om wat voor opleiding het gaat.

Waarom kunnen die platformen niet gewoon neerzetten waar het om gaat: Mevrouw F. L. heeft een coaching praktijk maar heeft last van een sterk teruglopende vraag. Ze denkt het tij te kunnen keren door het volgen van een marketingopleiding. Ze wil hiervoor graag een lening aangaan van 74.000 euro met 10% rente. Als zekerheid biedt ze een tweede hypotheek op haar woonhuis.
Klaar!
50k voor een opleiding dat verder niet in de pitch genoemd wordt?! Waarom bekruipt me het gevoel dat dit een opleiding bij een of andere social media guru is? En tegen 10% rente en een annuïteit die haar ¤1500 per maand gaat kosten. Das een flinke extra maandlast....

Zekerheden wel weer ok vanuit GVE 8-)
pi_212637968
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 18:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het is niet overgenomen en ik begrijp dat dat ook niet gaat gebeuren. De oude projecten blijven bij MAX. Hiervoor is geen vergunning nodig.

Daarnaast beginnen MAX en KOM samen een nieuw bedrijf (Kazpar) waarbij KOM de vergunning inzet en MAX het buitenlandse netwerk.
Ah vandaar die nieuwe naam Kazpar. Lijkt nogal op Platzak, dat kan geen toeval zijn :)

Ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Het is dus een soort van franchise geworden. Waarbij Kazpar wel een deelneming is van KOM maar allerlei zaken en personeel inhuurt vanuit MAX. En waarbij Kazpar ook een deel van de aandelen naar de markt brengt (voor een belachelijke koers uiteraard maar dat waren we van Max al gewend).
Pecunia non olet
pi_212638204
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 18:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Daarnaast beginnen MAX en KOM samen een nieuw bedrijf (Kazpar) waarbij KOM de vergunning inzet en MAX het buitenlandse netwerk.
Dat dit kan is toch het ultieme bewijs dat die hele Europese vergunning één grote wassen neus is? Hoop geld rondpompen, alles duurder maken, voor helemaal geen toegevoegde waarde. Kenmerkend voor vrijwel alles wat de EU verzint.
pi_212638673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ah vandaar die nieuwe naam Kazpar. Lijkt nogal op Platzak, dat kan geen toeval zijn :)
.
Tja, de naam MAX Crowdfunding zal te negatief zijn nu. Huidige investeerder willen alleen maar hun geld terug en verder niets met ze te maken te hebben en potentiele nieuwe investeerders laten het gelijk links liggen na één blik op de reviews.
Dan kun je maar beter een verse, nieuwe naam gebruiken waar geen negatieve associaties aan hangen en daarmee nieuwe investeerders van hun geld af helpen aantrekken.
pi_212638970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 20:34 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Tja, de naam MAX Crowdfunding zal te negatief zijn nu. Huidige investeerder willen alleen maar hun geld terug en verder niets met ze te maken te hebben en potentiele nieuwe investeerders laten het gelijk links liggen na één blik op de reviews.
Dan kun je maar beter een verse, nieuwe naam gebruiken waar geen negatieve associaties aan hangen en daarmee nieuwe investeerders van hun geld af helpen aantrekken.
Zo'n buitenlands netwerk opbouwen, dat kan ik ook wel. Overal rondbazuinen dat je een grote groep onwetende particulieren vertegenwoordigt met heel veel geld, risicobereidheid en met dollartekens in de ogen. En dat je open staat voor investeringsvoorstellen.
Moet je eens kijken hoe gauw de mail volloopt. 8-) Zo zijn ze ook vast aan die Engelse laaielichters gekomen.
Pecunia non olet
pi_212641416
quote:
Goed bezig ^O^
Pecunia non olet
pi_212642861
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:43 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
50k voor een opleiding dat verder niet in de pitch genoemd wordt?! Waarom bekruipt me het gevoel dat dit een opleiding bij een of andere social media guru is?
Ze spreken over een teamscholing. Maar of ze nu met andere zzp-ers gaat doen?
quote:
Met de financiering van ¤ 74.000 investeren we in de toekomst van Natuurlijk Floor door onze marketing te versterken, ons team te scholen, en onze producten op de markt te brengen.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 06:15:03 #17
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212642887
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
En de waarde van deze "kennis" is getaxeerd op 50 miljoen. 😭
Als er dan toch te veel liggende gelden zijn, maak ik er de kachel wel mee aan.
Zit ik er tenminste nog even warmpjes bij.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212645360
CCF deelafloss 47587 R vd Haven Beh & 47002 Li & Xe en Exvero 1 zal vandaag of morgen ook nog wel komen

[ Bericht 33% gewijzigd door peterc op 01-03-2024 12:24:37 ]
pi_212645762
Nieuwe Collin lening met een 2e hypotheek op een woonhuis:

Johan Manig

¤ 45.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/johan-manig/
pi_212646077
quote:
Pandje al verhuurd, daar lees ik niets over?

Ik pas hem, heb het niet zo op goudenvelgenboys, al zal er ongetwijfeld wel mee verdiend worden.

pi_212646202
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 11:45 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met een 2e hypotheek op een woonhuis:

Johan Manig

¤ 45.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/johan-manig/
Denk dat CCF ff nog naar de pitch moet kieken. Pinksterbloem(straat) 14
pi_212646402
Nieuwe GVE bootje

Ms Stefanus- 28672

De belangrijkste projectkenmerken zijn:

8% rente
Annuïtaire lening
¤ 220.000
Looptijd 84 maanden
LTV: 86%
Tweede hypotheek
Risicoclassificatie: 5s

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212646932
Wachten op de notaris in Dubai
quote:
Je hebt een investeringstoezegging gedaan in het project Galjoenwal 22 in Leiden. Op dit moment zijn wij in afwachting van een volmacht die getekend moet worden door de 2e aanvrager in Dubai. Volgens de notaris in Dubai staat er binnenkort een afspraak gepland voor het tekenen van deze volmacht. Indien wij meer informatie hebben zullen wij dit met jou delen.
pi_212647061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Wachten op de notaris in Dubai
[..]

Geen idee over welk platform en/of welk project dit gaat maar geen lekker idee dat als het nodig is de volmachtgever moeilijk te vinden is. Maar ja, dit soort zaken zijn nooit helemaal te voorkomen.
pi_212647099
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Geen idee over welk platform en/of welk project dit gaat maar geen lekker idee dat als het nodig is de volmachtgever moeilijk te vinden is. Maar ja, dit soort zaken zijn nooit helemaal te voorkomen.
https://investeren.sameningeld.nl/project/leiden-galjoenwal-22
ook vorige projecten van deze meneer Ozgul met vertraging rondgekomen. Allerlei 'businesspartners' zoals
ondernemer, advocaat, trader, demand and supply planner (inkoper), Head of Quality/zelfstandig ondernemer.....etc

[ Bericht 12% gewijzigd door zeeland6 op 01-03-2024 13:45:04 ]
pi_212647694
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:

Proficitis B.V.
¤ 60.000 | 9,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/proficitis-b-v/
pi_212648325
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 20:34 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Tja, de naam MAX Crowdfunding zal te negatief zijn nu. Huidige investeerder willen alleen maar hun geld terug en verder niets met ze te maken te hebben en potentiele nieuwe investeerders laten het gelijk links liggen na één blik op de reviews.
Dan kun je maar beter een verse, nieuwe naam gebruiken waar geen negatieve associaties aan hangen en daarmee nieuwe investeerders van hun geld af helpen aantrekken.
Dat is inderdaad de beeldvorming die wordt nagestreefd. Overigens schijnt voor die software best wel belangstelling te bestaan, alleen het hele verdere megalomane toekomstscenario doet denken aan een vergelijkbaar plan van Crowdestor een paar jaar geleden
pi_212648512
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:31 schreef peterc het volgende:

[..]
Denk dat CCF ff nog naar de pitch moet kieken. Pinksterbloem(straat) 14
CCF leest keurig mee /aangepast
pi_212648700
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:

Proficitis B.V.
¤ 60.000 | 9,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/proficitis-b-v/
Ik begrijp uit de pitch dat het woonhuis in bezit hypotheek vrij is. Ook begrijp ik dat de lening nemer de mogelijkheid wil houden om later een lening met 1 ste hypotheek te nemen van 200k. Dan verwacht ik van Collin dat men nu al tenminste een 2e hypotheekrecht vestigt boven de toekomstig mogelijke 1 ste hypotheek. Zo'n verklaring als nu gegeven door lening nemer heeft voor mij te weinig waarde. Laat deze dan ook lopen.

Eerste hypotheek op de 60k is natuurlijk ook goed. Met deze LTV zou rente van 7.5% prima zijn.😀
Kan men later eventueel een lening met tweede hypotheek afsluiten.
pi_212648834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:14 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
MAX,
Overigens schijnt voor die software best wel belangstelling te bestaan,
Wie vertelt jou dat? De eigenaren/verkopers van MAX?
Wat ik hier begreep van investeerders piept en kraakt de software van MAX ook nog aan alle kanten en is de te blockchain technologie die men zegt te gebruiken niet toereikend.
pi_212649726
CCF
Plomer properties 2
Objectfinanciering ¤ 2.700.000 9,0% rente | 6 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/plomer-properties-2/

Nu Software Werkkapitaal ¤ 80.000 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/nu-software/
pi_212649800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Wie vertelt jou dat? De eigenaren/verkopers van MAX?
Wat ik hier begreep van investeerders piept en kraakt de software van MAX ook nog aan alle kanten en is de te blockchain technologie die men zegt te gebruiken niet toereikend.
Ik heb niet alle details paraat maar dat onderscheid tussen investeerders van MAX cf en de software is er al langer. Overigens baseer ik me hierbij mede op de bedragen die ze al hebben opgehaald want ik kan me inderdaad niet voorstellen dat investeerders van MAX cf destijds hier majeur gaan instappen
pi_212649906
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:01 schreef peterc het volgende:
CCF
Nu Software Werkkapitaal ¤ 80.000 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/nu-software/
In dit project zit best wel wat risico. Of deze onderneming succesvol gaat worden valt nog maar te bezien.
De zekerheden (2x 2e hypotheek op een woonhuis) is m.i. wel voldoende. Deze ondernemers zullen er vast alles aan doen om het tot een succes te brengen aangezien ze beide niet hun woonhuis willen kwijtraken.

Ik denk, met enige twijfel, aan een voor mij basis inleg.
pi_212650067
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:01 schreef peterc het volgende:
CCF
Plomer properties 2
Objectfinanciering ¤ 2.700.000 9,0% rente | 6 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/plomer-properties-2/

De vorige lening die nu afgelost moet worden was 2500k en een co productie met Matching Capital met een looptijd van 9 maanden. Nu een lening van 2700k van 6 maanden.
Wat is de garantie dat er nu wel verkocht wordt? Over 6 maanden 3000k lenen op het zelfde object als er niet verkocht is? De rente voor de extra looptijd moet toch wel betaald worden.😀
pi_212650150
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik begrijp uit de pitch dat het woonhuis in bezit hypotheek vrij is. Ook begrijp ik dat de lening nemer de mogelijkheid wil houden om later een lening met 1 ste hypotheek te nemen van 200k. Dan verwacht ik van Collin dat men nu al tenminste een 2e hypotheekrecht vestigt boven de toekomstig mogelijke 1 ste hypotheek. Zo'n verklaring als nu gegeven door lening nemer heeft voor mij te weinig waarde. Laat deze dan ook lopen.

Eerste hypotheek op de 60k is natuurlijk ook goed. Met deze LTV zou rente van 7.5% prima zijn.😀
Kan men later eventueel een lening met tweede hypotheek afsluiten.
Idem, zo laat ik hem ook lopen. 40 jaar ondernemer (rond de zestig jr dus nu) van bouw > fairtrade>textiel> en hoe kom je dan bij een reisplatform-app. En mijn key? is. Wat is het uiteindelijke doel van de ondernemer met deze reisplatform-app. Tzt de app als ie loopt jaarlijks ¤ vangen of tzt verkopen? Ze hebben inkomen, liquide ¤ en OG vrij. is de oudedagsvoorziening een ? Je zou in principe ook andere invests kunnen doen. Ook krijg ik nog niet veel gevonden over de ondernemer.
pi_212650178
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De vorige lening die nu afgelost moet worden was 2500k en een co productie met Matching Capital met een looptijd van 9 maanden. Nu een lening van 2700k van 6 maanden.
Wat is de garantie dat er nu wel verkocht wordt? Over 6 maanden 3000k lenen op het zelfde object als er niet verkocht is? De rente voor de extra looptijd moet toch wel betaald worden.😀
Ook van deze wordt ik niet "wild"
pi_212650273
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:

Proficitis B.V.
¤ 60.000 | 9,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/proficitis-b-v/
In zulke clubs moet je alleen gaan zitten met eigen vermogen (mits je van een gokje houdt), niet zo.
pi_212651226
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:

Proficitis B.V.
¤ 60.000 | 9,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/proficitis-b-v/
Voor degene die wel intresse hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212651469
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:48 schreef pkaiser het volgende:
Nieuwe GVE bootje

Ms Stefanus- 28672

De belangrijkste projectkenmerken zijn:

8% rente
Annuïtaire lening
¤ 220.000
Looptijd 84 maanden
LTV: 86%
Tweede hypotheek
Risicoclassificatie: 5s

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Startluchtminions in de machinekamer _O- (zie taxatierapport bij de foto's).

Eindelijk weer een gewoon eerlijk project. Ik vind alleen de rente erg mager tegenover de twijfelachtige zekerheid van een tweede hypotheek op een schip, helemaal met de extra beperkende voorwaarden die de eerste hypotheekhouder stelt. Pluspunt: de leningnemer belooft het schip weer in normale kleuren te schilderen zodra de koop rond is. :)
pi_212651551
Als je van een gokje houdt dan kun je maandag investeren in vakantieparken bij NLI.
1.5 miljoen, 15 % (10% p.m. en 5% p.j.), 28 mnd.
Mogelijk in de loop v.h. jaar een 1e hyp op een park in Italië, maar alle zekerheden tweederangs achter een investeringsvehikel van NLI zelf.
Zoals ze het zelf zeggen:
quote:
De berekende uitwinwaarde van de zekerheden ten behoeve van de investeerders via het platform is bij aanvang nihil.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 19:41:26 #41
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_212651888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat is al de volgende in korte tijd, gaat beter dus. Alleen jammer dat er nog steeds niks van C*rb*lo is ontvangen, er zouden inmiddels 14 panden verkocht/geveild zijn, de eerste al ruim 3 maanden terug. Duurt wel erg lang voordat we wat terugkrijgen
Dat panden verkocht zijn wil nog niet zeggen dat ze ook al geleverd zijn. Ik heb nog een lijstje van MaxCF uit begin september 2022, met overzicht van alle Corbelo projecten + verwachtte verkoopdata van de diverse panden. Oók toen zouden er al 14 panden verkocht zijn!

In de AMA van 23-2 zei men nu idd weer dat 14 panden verkocht zijn. Geld van de Receivers was op dat moment nog niet binnen bij Max. Maar dat werd zeer spoedig verwacht en vervolgens zouden dan betreffende gelden waarschijnlijk eind februari naar investeerders worden overgemaakt. Dat is dan dus helaas niet gelukt, maar als het volgende week wordt, dan hoor je mij daar verder niet over :{

[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 01-03-2024 19:56:19 ]
pi_212654465
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Pandje al verhuurd, daar lees ik niets over?

Ik pas hem, heb het niet zo op goudenvelgenboys, al zal er ongetwijfeld wel mee verdiend worden.

[ afbeelding ]
Dat vind ik niet echt een argument om een project te laten lopen. Zijn activiteit is niet illegaal of anderszins immoreel en het levert hem een goede boterham op waardoor hij o.a. 90K cash kan aanbetalen op zijn nieuwbouw. De jongen is m.i. goed bezig en het risico lijkt me zeer beperkt .
Pecunia non olet
pi_212654530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat vind ik niet echt een argument om een project te laten lopen. Zijn activiteit is niet illegaal of anderszins immoreel en het levert hem een goede boterham op waardoor hij o.a. 90K cash kan aanbetalen op zijn nieuwbouw. De jongen is m.i. goed bezig en het risico lijkt me zeer beperkt .
Dat kan je ook vinden en terecht. Ik zie rode vlaggen bij sowieso de automotive sector en dan de niche tuning helemaal. Verder weet ik alleen dat hij een blokkendoos heeft gebouwd waarvan hij meent dat ie dat gaat kunnen verhuren en dat liquide wil maken (waarom nu al?). Voor mij persoonlijk komt er wel wat beters voorbij de volgende keer, maar ieder zijn overwegingen natuurlijk. :)
pi_212654616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat kan je ook vinden en terecht. Ik zie rode vlaggen bij sowieso de automotive sector en dan de niche tuning helemaal. Verder weet ik alleen dat hij een blokkendoos heeft gebouwd waarvan hij meent dat ie dat gaat kunnen verhuren en dat liquide wil maken (waarom nu al?). Voor mij persoonlijk komt er wel wat beters voorbij de volgende keer, maar ieder zijn overwegingen natuurlijk. :)
Het blijkt idd niet of hij al een huurder heeft en zo ja voor hoe lang. Maar mocht het niet lukken met de verhuur dan kan hij het ding altijd nog verkopen. Gezien de aanneemprijs van 111K moet het wel heel raar lopen willen we de 50K vanuit de 1e hypotheek niet terug krijgen.
En zelfs in dat onwaarschijnlijke geval hebben de beide BV's nog andere activa en heeft hij zelf ook nog wel een breedbeeld tv aan de muur hangen. Ik durf deze wel.
Pecunia non olet
pi_212654789
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Coach bij GVE. 10%, 60 mnd, 2e hyp (dekkend) op woonhuis
Zweverig verhaal maar dat zal wel bij het vak horen. Ik had liever een verklaring gelezen voor de bijzondere omzetcijfers in de EBI. In 2 jaar van 98 gedaald naar 19k omzet vorig jaar, maar dit jaar is 150k de verwachting met nog een verdubbeling over 2 jaar. Klein tijdelijk dipje zeker?
En het doel van de lening is net zo vaag. De tekst heeft het over marketing en scholing van het team. Welk team? Uit de toelichting en EBI lijkt het te gaan om een opleiding voor haarzelf a 50.000 euro. Dan ben ik weer benieuwd om wat voor opleiding het gaat.

Waarom kunnen die platformen niet gewoon neerzetten waar het om gaat: Mevrouw F. L. heeft een coaching praktijk maar heeft last van een sterk teruglopende vraag. Ze denkt het tij te kunnen keren door het volgen van een marketingopleiding. Ze wil hiervoor graag een lening aangaan van 74.000 euro met 10% rente. Als zekerheid biedt ze een tweede hypotheek op haar woonhuis.
Klaar!
Dat opleidingsinstituut heeft een beter businessmodel dan mevr. F.L.
pi_212655034
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 00:05 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Dat opleidingsinstituut heeft een beter businessmodel dan mevr. F.L.
De lening is op zich voldoende hypothecair gedekt. Een geloofwaardig goed onderbouwd verhaal ontbreekt echter. Zou ze ook privé masterclasses doen :P als de terugbetalingen te wensen over laten?
Pecunia non olet
pi_212656300
GVE Project Overname De Zilvermeeuw (24943)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212657428
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:34 schreef fok321 het volgende:
GVE Project Overname De Zilvermeeuw (24943)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, ik zie dat ik zelf vaker naar de updates moet kijken en dat GvE dus niet standaard een mail stuurt. Bij het bekijken van de updates zie ik meer berichten over projecten waar iets mee is zoals het betalen van een termijn uit het depot. .
pi_212657668
Naast HCN ook een HCB?

https://horecacrowdfunding.be/
pi_212657712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:26 schreef Tjalala het volgende:
Naast HCN ook een HCB?

https://horecacrowdfunding.be/
Goed gevonden, zo te zien helemaal nieuw 👍🏻
Pas 38 ingeschreven investeerders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')