abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212704331
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:49 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Een kolommetje bijzonderheden volstaat in het excel sheet. Ieder moet natuurlijk doen waar hij/zij het beste gevoel bij heeft. Ik hou het compact.
Iedereen moet zeker doen waar hij/zij het beste gevoel bij heeft.
Het heeft mij in de afgelopen jaren een aantal keren geholpen anders zou ik er ook al lang mee gestopt zijn om het bij te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 05-03-2024 17:10:51 ]
pi_212706570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:55 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
En ook om de kosten van Collin te betalen.
ik neem toch aan dat de investeerders in het 1e project een link krijgen ?
pi_212706984
Schlichting update
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_212707950
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 15:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nou, dat is bij mij maar een van de bijzaken.

Van ieder project waarin ik investeer maak ik een digitaal dossier aan en dat probeer ik gedurende de looptijd compleet te houden. Daarnaast loop je natuurlijk bij ieder afzonderlijk project de kans op foutjes of fouten bij het platform of derden die hier aan werken.
Verder heb ik altijd een hekel aan projecten die meerdere keren tussentijds en vervroegd aflossen. Daarbij moet je iedere keer aanpassingen in je Excel doorvoeren en controleren of er boete rentes of iets dergelijks van toepassing zijn.

Al met al hou ik er van om mijn projecten goed en indien noodzakelijk onafhankelijk van het platform te kunnen monitoren maar tegelijkertijd ga ik het mijzelf niet moeilijker maken dan noodzakelijk en hou ik hier weldegelijk rekening mee in mijn project keuze.
Ik houd alleen bij wat ik volgens het platform aan aflossing en rente gekregen heb en aan kosten betaald om zo wat overzicht over mijn investeringen en rendement te houden. Als ik al ongeregeldheden tegenkom dan ga ik er van uit dat het aan mijn eigen administratie ligt. Meestal is dat ook zo maar niet altijd, dus ik ben blij dat anderen er wel scherp op zijn en zo nodig bij het platform klagen. Dat heeft me de afgelopen jaren toch wel een of twee tientjes aan anders misgelopen (boete)-rente opgeleverd. Dus daarvoor dank.
pi_212711106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:47 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ik houd alleen bij wat ik volgens het platform aan aflossing en rente gekregen heb en aan kosten betaald om zo wat overzicht over mijn investeringen en rendement te houden. Als ik al ongeregeldheden tegenkom dan ga ik er van uit dat het aan mijn eigen administratie ligt. Meestal is dat ook zo maar niet altijd, dus ik ben blij dat anderen er wel scherp op zijn en zo nodig bij het platform klagen. Dat heeft me de afgelopen jaren toch wel een of twee tientjes aan anders misgelopen (boete)-rente opgeleverd. Dus daarvoor dank.
Het gaat uiteraard niet alleen om het controleren van de maandtermijnen maar ook over allerlei andere zaken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en dat kan van alles zijn. Kan gebeuren maar dan moet het natuurlijk niet zo zijn dat je hier als investeerder alleen voor opdraait. Dan gaat het uiteraard niet om een paar tientjes maar om minimaal honderden euro’s.
pi_212713140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 06:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]
...... Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en dat kan van alles zijn.......
Met de kanttekening dat de ervaring leert dat fouten opvallend vaak in het voordeel van één van de partijen zijn.
Pecunia non olet
pi_212713243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met de kanttekening dat de ervaring leert dat fouten opvallend vaak in het voordeel van één van de partijen zijn.
Zeker!
Over het algemeen worden deze fouten afgewenteld op investeerders. Daarom is het m.i. ook belangrijk om je eigen dossier te hebbben zodat in de enkele gevallen dat het nodig is je ook om tafel kunt met een platform om eruit te komen.

Gelukkig zijn er een aantal platforms die er voor zorgen dat dergelijke incidenten daarna niet meer voorkomen en er zijn er natuurlijk waar ze geen/nauwelijks lerend vermogen hebben.
pi_212713251
Hoe snel zal Oosterzee vol zitten denken jullie?
pi_212713701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:32 schreef Belegger9 het volgende:
Hoe snel zal Oosterzee vol zitten denken jullie?
De vraag stellen is hem beantwoorden :7

Ik heb 1b en een klein hapje in 2 kunnen scoren.
Pecunia non olet
pi_212713813
Non-publieke :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_212713834
Ik vind die JRapha Zorg bij GVE dan weer bijna hilarisch slecht, puur zakelijk gezien dan. Mevrouw wil dat er een auto van 30k gefinancierd wordt tegen 10% rente omdat ze veel moet rijden naar haar cliënten. Want deze auto moet betrouwbaar zijn.

Ik weet het niet hoor, ik wil er iets over zeggen maar dat kan niet zonder arrogant over te komen... IK heb iig geen auto van 30k en denk dat het een slechte beslissing is voor iemand die daarvoor moet lenen tegen 10%.
pi_212713899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik vind die JRapha Zorg bij GVE dan weer bijna hilarisch slecht, puur zakelijk gezien dan. Mevrouw wil dat er een auto van 30k gefinancierd wordt tegen 10% rente omdat ze veel moet rijden naar haar cliënten. Want deze auto moet betrouwbaar zijn.

Ik weet het niet hoor, ik wil er iets over zeggen maar dat kan niet zonder arrogant over te komen... IK heb iig geen auto van 30k en denk dat het een slechte beslissing is voor iemand die daarvoor moet lenen tegen 10%.
Met pandrecht op de bedrijfsinventaris. Ik denk dat dit mede omvat de aan te schaffen auto?
In dat geval denk ik dat we altijd wel een substantieel deel van de lening terug zullen krijgen. Desnoods neem ik m zelf over :)

De dame heeft een heel leuk uurtarief. En dat herken ik wel van mensen uit mijn omgeving die ook zzp in de zorg zitten.

Zou het familie zijn van........... ? O-) Die zullen een familielid ook niet in de steek laten.
Pecunia non olet
pi_212713994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met pandrecht op de bedrijfsinventaris. Ik denk dat dit mede omvat de aan te schaffen auto?
In dat geval denk ik dat we altijd wel een substantieel deel van de lening terug zullen krijgen. Desnoods neem ik m zelf over :)

De dame heeft een heel leuk uurtarief. En dat herken ik wel van mensen uit mijn omgeving die ook zzp in de zorg zitten.

Zou het familie zijn van........... ? O-) Die zullen een familielid ook niet in de steek laten.

Nou mocht mevrouw ooit in de problemen komen dat eindigt die auto gewoon bij de Domeinen. Belastingdienst weet daar wel raad mee! Vraag me niet hoe ik dit weet :)

[ Bericht 5% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 06-03-2024 11:39:34 ]
pi_212714015
Nieuw 6 maanden project bij SiG zodat een andere financier gevonden kan worden of de boel kan worden verkocht:

quote:
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B in Geleen Herfinanciering LIVE 8 maart 2024 om 11.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B in Geleen Herfinanciering. Je kunt vanaf 8 maart 2024 om 11.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 0,5 jaar. De LTV van het pand is 85% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 490.000.

Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 6,25% ¤ 245.000
Schijf 1B: 7,70% ¤ 98.000
Schijf 2: 8,25% ¤ 73.500

Het betreft een gerenoveerde tussenwoning, verdeeld in drie zelfstandige appartementen. Het object is gelegen aan de hoofdweg van het centrum van Geleen. Alle dagelijkse voorzieningen bevinden zich in de directe nabijheid. Parkeren aan de openbare weg is mogelijk tegen betaling. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameni(...)-71b-herfinanciering
pi_212714018
sig
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B Her. LIVE 8 mrt 11.30 uur

hij wil een herfinanciering hebben voor 6 maanden. Het eerste project loopt nog in juni ??

edit
eerste lening was 272k, hij wil 150k meer lenen.
boetevrije aflossing binnen 3 mnd.

[ Bericht 12% gewijzigd door zeeland6 op 06-03-2024 11:49:56 ]
pi_212714168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:36 schreef zeeland6 het volgende:
sig
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B Her. LIVE 8 mrt 11.30 uur

hij wil een herfinanciering hebben voor 6 maanden. Het eerste project loopt nog in juni ??

edit
eerste lening was 272k, hij wil 150k meer lenen.
klopt, ik zit er in. Is inderdaad nogal vroeg om nu al te herfinancieren
pi_212714299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden :7

Ik heb 1b en een klein hapje in 2 kunnen scoren.
ik hem hem heel ruim meegenomen in 1A, was er stipt om 11:00 uur bij
pi_212714316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:16 schreef obligataire het volgende:

SPOILER
Ik heb altijd groot succes gehad met huisjes en hotelletjes op de Neude, dus ik zit er dubbel in!
pi_212714321
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:16 schreef obligataire het volgende:

SPOILER
ziet er goed uit
  woensdag 6 maart 2024 @ 12:12:55 #145
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212714455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

Lease of financiering bij de dealer zal mogelijk NIET gaan.
Hier ga ik mijn handen niet aan branden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212714522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:02 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik heb altijd groot succes gehad met huisjes en hotelletjes op de Neude, dus ik zit er dubbel in!
Wel grote afhankelijkheid van Heineken. Staat niet hoe lang dat huurcontract nog duurt. Anderzijds wel weer een hele goede betaler natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_212714539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:12 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Lease of financiering bij de dealer zal mogelijk NIET gaan.
Hier ga ik mijn handen niet aan branden.
Ik begreep dat de kids (alle tegelijk??) nu uit huis zijn en dat ze nu full-time kan gaan draaien. Oude omzetcijfers zullen niet geweldig geweest zijn.
Pecunia non olet
pi_212714911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wel grote afhankelijkheid van Heineken. Staat niet hoe lang dat huurcontract nog duurt. Anderzijds wel weer een hele goede betaler natuurlijk.
www.bonagusto.nl is de koffietoko in het pand, hij is als bestuurder teruggetreden (2016) uit JackRabbits de horecagelegenheid welke in het pand zit en nu blijkbaar gerund wordt door zijn dochters, zij zijn dan weer de onderhuurders/pachters van Heineken welke het weer huurt van Elias, if I'am right. Dus nog ff nadenken hoe het dan loopt als de brouwer huurovek opzegt. Locatie is natuurlijk OKE.

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 06-03-2024 13:12:28 ]
pi_212715719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:25 schreef obligataire het volgende:
Klopt, al vraag ik me wel af hoe lang dit nog zo doorgaat, ik zie namelijk ook in mijn omgeving dat de bestuurders de wens/eis hebben dat er minder met zzp'ers gewerkt gaat worden. (ik weet, wens en realisatie in de zorg zijn soms twee totaal verschillende zaken :) )

Als ik echter de geprognostiseerde omzet en aangegeven tarief met bandbreedte op elkaar deel kom ik in de richting van 52 weken a 38 uur, oftewel geen dag vakantie. De aangegeven groei moet vervolgens dus uit het tarief komen (ca +9% per jaar), want meer uren zijn niet meer mogelijk in een normale situatie. Komt mij dus wat onrealistisch over, ook al omdat er blijkbaar weinig is overgehouden van de resulytaten uit de afgelopen jaren, verder mis ik wat info mbt verplichtingen voor haar (nieuwe per dec. 2020?) woning? Al met al voor mij wel wat onzekerheden, aan de andere kant, met een zorgopleiding met er altijd nog wel ergens werk (in loondienst) te vinden zijn.
pi_212715755
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:19 schreef obligataire het volgende:
Oude omzetcijfers zullen niet geweldig geweest zijn.
Valt mee, 2021: 94k. 2022:92k, 2023:83k, verwachting 2024:99k, 2025:108k en 2026: 118k
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')