abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212691463
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:36 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2? Het risico is natuurlijk dat ze met dat huis blijft zitten en de marges steeds krapper worden ivm dalende vraagprijs en betaalde rente.
Dat dus, ik blijf ervan af. Ik heb ook eens op Funda gekeken en moet zeggen dat ik het plattegrond ook nog eens niet heel handig vind.
pi_212691563
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:45 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat dus, ik blijf ervan af. Ik heb ook eens op Funda gekeken en moet zeggen dat ik het plattegrond ook nog eens niet heel handig vind.
Ja duidelijk he, de overhead is enorm, alleen al 250k aan rente lasten per jaar dat het te koop staat naast de standaard woonlasten. Ik zou niet graag onder dat soort druk staan...
pi_212692117
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:06 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Omg, GVE site bijna down, stond in de virtuele wachtrij en het project is nu 103% gefund in ~3 minuten. Wel een leuk succesje voor GVE toch?
Is het een succes voor GVE als het binnen de kortste keren bij Flanderijn over de schutting gegooid moet worden? Het project komt bij mij eerder over als eentje die bij andere platformen niet door de keuring kwam of zou komen maar bij GVE wel, misschien omdat ze daar wat wanhopig zijn? Vanwege de hypergevoeligheid van de leningneemster zou afspraken maken over een betalingsregeling ook nog wel eens lastig kunnen worden.
Persoonlijk zit ik niet te wachten op probleemprojecten, zelfs al zou ik er vanwege de zekerheden uiteindelijk niet financieel bij inschieten. Daarnaast voel ik me deels verantwoordelijk voor wat er met mijn geld gebeurd en denk ik dat sommige mensen tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden.
Maar houd ons vooral op de hoogte, als het mis loopt zorgt het in elk geval voor wat levendigheid op het forum.
pi_212692140
quote:
nog 4k to go, de tijd is op tijd
pi_212692758
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:35 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Daarnaast voel ik me deels verantwoordelijk voor wat er met mijn geld gebeurd en denk ik dat sommige mensen tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden.
Dacht ook al bij mezelf: de guru pakt de 50k voor de cursus, wij de 10% rente erop. Maar aan de andere kant ook wel arrogant van ons om te denken alles over haar business te weten. Ze heeft eerder wel 100k omgezet, wat volgens mij niet zo simpel is als coach. En misschien ff op pauze afgelopen jaar door persoonlijke keuzes....

En anders krijgen we een leuk optrekje in Uden.

Mijn redenering was ook, als ze 1 jaar aan haar verplichtingen voldoet dan heb je al 28% van je geld terug.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:35 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Maar houd ons vooral op de hoogte, als het mis loopt zorgt het in elk geval voor wat levendigheid op het forum.
Will do! ^O^
pi_212694115
NLI En*e volledig afgelost vandaag. en doorgerold. ;)

Wel weer een nieuw bericht vanuit MCF betreft Edw*n N*e*w*nhu*s. met leningnummer 1150797
gelegen aan de Suikerunielaan 17 te Groningen
26 juli 2023 hebben wij een ingebrekestelling, blablab en nog meer punten vervolgens zijn we bijna een jaar verder en nog steeds nul duidelijkheid.

Verdere stappen: inleg betalen naar rato makes sense voor verdere juridische kosten ten behoefte van persoonlijk faillissement.
"Het faillissement kan lang duren. Het kan jaren duren voordat beleggers eventuele opbrengsten krijgen."

Toch maar dat kleine "aandeel" overmaken om mijn eerste default te voorkomen?
Voor de minimale inleg van 500 is dat 4 euro, dat valt dan wel mee ondanks voorgaande berichten die hogere bedragen omschreven.

Ik ben benieuwd naar de komende jaren van updates ter lering en vermaak.
pi_212696577
quote:
Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2? Het risico is natuurlijk dat ze met dat huis blijft zitten en de marges steeds krapper worden ivm dalende vraagprijs en betaalde rente. En dat de herfinanciering over 6 maanden niet rond komt. Moet ook nog maar zien dat de huidige heel vlot volstroomt.

Heeft iemand nog de link van die andere dude met 2 A'damse appartementen. Die ex-marketing director van Signify ofzo. Ben benieuwd of die van hem inmiddels 'onder bod' zijn oid.

https://www.collincrowdfund.nl/space2home-b-v2/

Geen beweging zo te zien, beide appartementen nog te koop onder nieuwe Funda listing...

Die stond indertijd bij MC. Heb in de eerste lening gezeten (1,7 mio). Toen verlengd bij MC. Vervolgens bij CCF, en nu weer een verlenging.

1e lening https://matchingcapital.com/product/naa/
verlenging https://matchingcapital.com/product/nax/
pi_212697409
Gisteren is trouwens Groningerweg van Wvjg afgelost. (paar weken geleden een vooraankondiging van gehad)
pi_212699807
quote:
Wat vinden jullie van die CCF Plomer properties 2?
Prachtige woning hoor, maar zo incourant als de pest natuurlijk. Je kan er ook zo vier miljoen voor vangen als de juiste langsloopt, of er komt gewoon niemand. Dan zit ik liever in die wat obscure flatjes op SIG, die veilen wel weg als het moet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212700174
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Prachtige woning hoor, maar zo incourant als de pest natuurlijk. Je kan er ook zo vier miljoen voor vangen als de juiste langsloopt, of er komt gewoon niemand. Dan zit ik liever in die wat obscure flatjes op SIG, die veilen wel weg als het moet.
Ik begrijp al helemaal niet goed wat je moet met een flitsleninkjes van 6 maanden. Het levert geen r*k op aan rente maar je hebt hetzelfde, of misschien wel hogere, investeringsrisico als bij een rustig lang lopend project.
Als je er een beleid van zou maken telkens kortlopend te investeren heb je een veel grotere kans een keer de verkeerde tegen te komen. Dan is geld foetsie.
Pecunia non olet
pi_212700211
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp al helemaal niet goed wat je moet met een flitsleninkjes van 6 maanden. Het levert geen r*k op aan rente maar je hebt hetzelfde, of misschien wel hogere, investeringsrisico als bij een langer lopend project.
Als je er een beleid van zou maken telkens kortlopend te investeren heb je een veel grotere kans een keer de verkeerde tegen te komen. Dan is geld foetsie.
Nou ja, dat heb ik ook al met projecten van 48 of 96 maanden met een slottermijn van 90% van de hoofdsom en objectfinanciering. Er komt een tijd dat vastgoed niet zo zeker meer is of herfinancieren een onmogelijkheid (en je zit al niet voor niets in de crowdfundinghoek, dus bancair is al lastiger) en dan zit je met je stapel stenen, vaak nog niche ook.

Kort (actief) financier je kort, lang financier je lang - dat is zo ongeveer les 1 in finance.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212700259
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, dat heb ik ook al met projecten van 48 of 96 maanden met een slottermijn van 90% van de hoofdsom en objectfinanciering. Er komt een tijd dat vastgoed niet zo zeker meer is of herfinancieren een onmogelijkheid (en je zit al niet voor niets in de crowdfundinghoek, dus bancair is al lastiger) en dan zit je met je stapel stenen, vaak nog niche ook.

Kort (actief) financier je kort, lang financier je lang - dat is zo ongeveer les 1 in finance.
Is ook waar. Vandaar dat ik het liefst investeer in vastgoed in eigen gebruik of als verhuur, en met een redelijke aflossingscomponent. Ze hoeven zo'n hok natuurlijk ook niet helemaal in 5 jaar af te lossen, da's nergens voor nodig.
Maar zo'n 25% aflossing is wel netjes. Ligt natuurlijk ook aan de aanvangsLTV. Als die al rond de 50% zit dan is dat natuurlijk een comfortabele uitgangspositie voor de leningnemer en -gever.
Pecunia non olet
pi_212700318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Is ook waar. Vandaar dat ik het liefst investeer in vastgoed in eigen gebruik of als verhuur, en met een redelijke aflossingscomponent. Ze hoeven zo'n hok natuurlijk ook niet helemaal in 5 jaar af te lossen, da's nergens voor nodig.
Maar zo'n 25% aflossing is wel netjes. Ligt natuurlijk ook aan de aanvangsLTV. Als die al rond de 50% zit dan is dat natuurlijk een comfortabele uitgangspositie voor de leningnemer en -gever.
Dit en ook al is er niks afgelost op bijvoorbeeld een 96 maanden lening dan heb je na afloop zo wie zo al 50% of meer van het oorspronkelijke leen bedrag aan rente ontvangen.
pi_212701587
Nieuwe Collin lening met een 3e hypotheek:

Pulse for Ladies EMS trainingen 2

https://www.collincrowdfund.nl/pulse-for-ladies-ems-trainingen-2/

Deze lening gaat voor de helft gebruikt worden om een eerdere Collin lening af te lossen. Nou is deze eerdere lening door de speurneuzen hier vast zo gevonden maar ik blijf het jammer vinden dat Collin het linkje er niet gewoon even bij zet. Een kleine moeite die de helderheid zeker ten goede komt.

Gewoon altijd even de linkjes van eerdere Collin projecten zou zeer wenselijk zijn :Y
pi_212701643
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:28 schreef Horsemen het volgende:

Deze lening gaat voor de helft gebruikt worden om een eerdere Collin lening af te lossen. Nou is deze eerdere lening door de speurneuzen hier vast zo gevonden maar ik blijf het jammer vinden dat Collin het linkje er niet gewoon even bij zet. Een kleine moeite die de helderheid zeker ten goede komt.

Gewoon altijd even de linkjes van eerdere Collin projecten zou zeer wenselijk zijn :Y
Zeer keurige betaler. Ik heb destijds heel bescheiden meegedaan maar dat had achteraf best iets meer mogen zijn :)
Prima zekerheid.

Nog 15 termijnen te gaan van de 60 op de oude lening.

Linkje = lief
Pecunia non olet
pi_212701739
quote:

Voor de oude lening haal je -2 weg in de url en dan staat die er. https://www.collincrowdfund.nl/pulse-for-ladies-ems-trainingen/

Natuurlijk moet Collin deze er bij zetten! Overigens wil ik ook wel meedoen als er een linkje is.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-03-2024 13:51:49 ]
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:55:34 #117
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212702006
quote:

En ook om de kosten van Collin te betalen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212702358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp al helemaal niet goed wat je moet met een flitsleninkjes van 6 maanden. Het levert geen r*k op aan rente maar je hebt hetzelfde, of misschien wel hogere, investeringsrisico als bij een rustig lang lopend project.
En vol in 1 uur, 722 mensen stoppen hier geld in. Dus gemiddeld 3740 euro per investeerder. Dat is hoog , er zitten dus vermoedelijk een paar grote investeerders tussen. Mijn zegen hebben ze. :)
pi_212702565
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam LIVE 6 maart 2024 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Oosterzeestraat 32A en 32B in Rotterdam. Je kunt vanaf 6 maart 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 5 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 785.000.

Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 7,00% ¤ 392.500
Schijf 1B: 8,25% ¤ 157.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 78.500

Het betreft 2 studio's gelegen op de 1e verdieping. Het object is gelegen in de buurt Nieuwe Westen. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Rotterdam te vinden met alle dagelijkse voorzieningen. Betaald parkeren is mogelijk langs de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameni(...)zeestraat-32a-en-32b

Ik heb net weer met open mond zitten kijken naar de foto's van dit zogenaamd recent gerenoveerde pand i.c.m. de taxatiewaarde, woz waarde en huurprijs.
Zou het feit dat het het eerste project van geldnemer is en het feit dat hij een BKR heeft waarvan SIG zijn verhaal blind gelooft een extra risico zijn? De zekerheden zijn hier prima, maar ik twijfel nog vanwege die mogelijke risico's.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212703115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
En vol in 1 uur, 722 mensen stoppen hier geld in. Dus gemiddeld 3740 euro per investeerder. Dat is hoog , er zitten dus vermoedelijk een paar grote investeerders tussen. Mijn zegen hebben ze. :)
Dat is het dilemma bij deze lening. Als je er een een min of meer normaal basisbedrag in stopt dan levert dit verhaal je een paar tientjes aan rente op. En relatief veel admininstratie. Om dit bedrag serieus op te hogen moet je met grote bedragen gaan werken.
Echter met die grote grote bedragen wordt nog verder verslechterd, ten aanzien van het risico dat je loopt.
Pecunia non olet
pi_212703206
Korte of lange projecten. De 'administratie' bestaat uit 1 extra regel in mijn excel sheet ? Of doe jij iets speciaals?
pi_212703383
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 15:43 schreef zeeland6 het volgende:
Korte of lange projecten. De 'administratie' bestaat uit 1 extra regel in mijn excel sheet ? Of doe jij iets speciaals?
Nou, dat is bij mij maar een van de bijzaken.

Van ieder project waarin ik investeer maak ik een digitaal dossier aan en dat probeer ik gedurende de looptijd compleet te houden. Daarnaast loop je natuurlijk bij ieder afzonderlijk project de kans op foutjes of fouten bij het platform of derden die hier aan werken.
Verder heb ik altijd een hekel aan projecten die meerdere keren tussentijds en vervroegd aflossen. Daarbij moet je iedere keer aanpassingen in je Excel doorvoeren en controleren of er boete rentes of iets dergelijks van toepassing zijn.

Al met al hou ik er van om mijn projecten goed en indien noodzakelijk onafhankelijk van het platform te kunnen monitoren maar tegelijkertijd ga ik het mijzelf niet moeilijker maken dan noodzakelijk en hou ik hier weldegelijk rekening mee in mijn project keuze.
pi_212703661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zou het feit dat het het eerste project van geldnemer is en het feit dat hij een BKR heeft waarvan SIG zijn verhaal blind gelooft een extra risico zijn? De zekerheden zijn hier prima, maar ik twijfel nog vanwege die mogelijke risico's.
wat mij betreft wegen de zekerheden zwaarder dan dit risico
pi_212703784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hij heeft een verklaring getekend dat hij alles naar waarheid heeft ingevuld. :Z Zie bijlage A
pi_212704110
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 15:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nou, dat is bij mij maar een van de bijzaken.

Van ieder project waarin ik investeer maak ik een digitaal dossier aan en dat probeer ik gedurende de looptijd compleet te houden. Daarnaast loop je natuurlijk bij ieder afzonderlijk project de kans op foutjes of fouten bij het platform of derden die hier aan werken.
Verder heb ik altijd een hekel aan projecten die meerdere keren tussentijds en vervroegd aflossen. Daarbij moet je iedere keer aanpassingen in je Excel doorvoeren en controleren of er boete rentes of iets dergelijks van toepassing zijn.

Al met al hou ik er van om mijn projecten goed en indien noodzakelijk onafhankelijk van het platform te kunnen monitoren maar tegelijkertijd ga ik het mijzelf niet moeilijker maken dan noodzakelijk en hou ik hier weldegelijk rekening mee in mijn project keuze.
Een kolommetje bijzonderheden volstaat in het excel sheet. Ieder moet natuurlijk doen waar hij/zij het beste gevoel bij heeft. Ik hou het compact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')