abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212548618

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_212548622
Zo is de vraag in de titel van het vorige topic beantwoordt :+
pi_212549107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 08:58 schreef wbwb het volgende:
Zo is de vraag in de titel van het vorige topic beantwoordt :+
Goeie titel
pi_212549136
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:44 schreef the_X het volgende:
En wie van jullie heeft er geklikt tegen de journalist?! 😜

"Zeeuwse postbezorgers onthullen ware reden achter postcrisis: ‘Ik moet zigzaggend de straat over'"

https://archive.is/v9TUR

Hebben die bezorgers geen wijzigingen doorgeven toen ze een paar maanden ervoor de nieuwe wijken kregen? Ja dan loop je heen en weer door je wijk(en)...
Echt hoor, weer alles lekker ontkennen..
Eigenlijk zouden postbezorgers in het hele land hun verhaal moeten doen, dan kunnen ze er niet meer omheen.
Het open maken van rouwbrieven deden we jaren geleden ook al, al dan wel in andere context. Het kwam af en toe wel eens voor dat je een rouwbrief had die verkeerd gesorteerd was, voor een andere stad/dorp in de buurt. Dan moest je de teamleider/administratie bellen die toestemming gaven om de envelop open te maken. Als die dan heel krap op de uitvaart zat, kwam er nog wel eens iemand de rouwkaart ophalen om die alsnog dezelfde dag te bezorgen. Als er nog meerdere dagen tussen zaten moest je 'm gewoon via de oranje brievenbus terug in het proces sturen.
pi_212549154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:30 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dan gebruik jij 1.1.1.1 als DNS. Die Archive mensen hebben ruzie ofzo met Cloudflare, dus doen ze dit zo als je 1.1.1.1 gebruikt :/
ik weet het niet, werk hier via Starlink.
de artikelen zijn wel weer negatieve reclame voor het bedrijf,wanneer gaat het een keer goed.(laatste mooie titel voor het volgende topic)
pi_212558633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Echt hoor, weer alles lekker ontkennen..
Eigenlijk zouden postbezorgers in het hele land hun verhaal moeten doen, dan kunnen ze er niet meer omheen.
Het open maken van rouwbrieven deden we jaren geleden ook al, al dan wel in andere context. Het kwam af en toe wel eens voor dat je een rouwbrief had die verkeerd gesorteerd was, voor een andere stad/dorp in de buurt. Dan moest je de teamleider/administratie bellen die toestemming gaven om de envelop open te maken. Als die dan heel krap op de uitvaart zat, kwam er nog wel eens iemand de rouwkaart ophalen om die alsnog dezelfde dag te bezorgen. Als er nog meerdere dagen tussen zaten moest je 'm gewoon via de oranje brievenbus terug in het proces sturen.
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

de 3e(van 22feb j.l.) is een gemaakte,als je heel goed leest zie je het direct :)
Ja na allle ellende van de afgelopen week,moet er weer iets" positiefs" gedaan worden. :)
pi_212591658
https://nos.nl/artikel/25(...)-brieven-te-bezorgen

wel lachen want ieder jaar komen ze met een "verhaal" het wordt minder,logisch gedacht zou je denken dat het zich zelf oplost.Nu zitten ze een beetje klem,ja met liegen heb je zo'n speekwoord.
pi_212592399
PostNL wil minder vaak post gaan bezorgen

https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a1ee766f/

[ Bericht 31% gewijzigd door the_X op 26-02-2024 09:44:48 ]
pi_212592530
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 08:01 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-brieven-te-bezorgen

wel lachen want ieder jaar komen ze met een "verhaal" het wordt minder,logisch gedacht zou je denken dat het zich zelf oplost.Nu zitten ze een beetje klem,ja met liegen heb je zo'n speekwoord.
De infographic, met debiliserende plaatjes en korte zinnetjes waardoor het voor en door kinderen uit groep 3 gemaakt lijkt te zijn:

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf

Alleen al die bewering dat PostNLnog steeds "elke dag in elke straat" is klopt in de praktijk natuurlijk al niet meer.

PostNL zit in een dodelijke spiraal van een steeds slechtere service voor steeds meer geld. Langer doen over bezorgen, bezorgers nog verder uitknijpen, nog meer locaties sluiten, het zijn allemaal maar lapmiddelen.
pi_212592942
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De infographic, met debiliserende plaatjes en korte zinnetjes waardoor het voor en door kinderen uit groep 3 gemaakt lijkt te zijn:

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
Gelukkig krijgt het personeel bij het happy end op het einde ook alleen een duimpje omhoog in plaats van een fatsoenlijk salaris, dat scheelt weer in de kosten..
pi_212593121
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:28 schreef the_X het volgende:
PostNL wil minder vaak post gaan bezorgen

https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a1ee766f/
Bij ons doen ze dat al. Bestel ik een boek bij bol.com dan hoop ik altijd maar dat die via de pakketservice gaat, want de brievenbuspost komt hier lang niet elke dag meer. PostNL geeft wel aan dat het bezorgd is, bol.com doet dat ook maar het boek is er dan nog niet... frustrerend :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212593218
quote:
99s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Bij ons doen ze dat al. Bestel ik een boek bij bol.com dan hoop ik altijd maar dat die via de pakketservice gaat, want de brievenbuspost komt hier lang niet elke dag meer. PostNL geeft wel aan dat het bezorgd is, bol.com doet dat ook maar het boek is er dan nog niet... frustrerend :)
quote:
Daarbij moet voor urgente post wel een uitzondering gemaakt worden.
Kun je voortaan bij je bestelling aangeven dat ze het moeten versturen als urgent?
pi_212593402
Ik snap ook niet waarom PostNL zo zit te zeiken dat de wet aangepast moet worden. Het staat PostNL als bedrijf toch gewoon vrij om een extra, tragere maar financieel aantrekkelijkere service aan te gaan bieden?
pi_212593409
Ik vind bij een afname in volume en een personeelstekort over gaan op 48 uur ipv 24 uur eigenlijk helemaal niet zo gek. Zo veel dingen met haast gaan er ook niet met de post.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212594040
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:50 schreef wbwb het volgende:
Ik snap ook niet waarom PostNL zo zit te zeiken dat de wet aangepast moet worden. Het staat PostNL als bedrijf toch gewoon vrij om een extra, tragere maar financieel aantrekkelijkere service aan te gaan bieden?
Klopt, net als met de Decemberzegels. Maar PostNL wil geen korting geven op 48-uurs consumentenpost, ze willen juist voor 24 uurs post een toeslag in rekening gaan brengen. En op termijn willen ze helemaal bezorgdagen gaan schrappen. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht is op Europees niveau vastgelegd, dus daar gaat de NL regering helemaal niet over. Sowieso is de behandeling van een nieuwe postwet controversieel verklaard door het demissionaire kabinet, dus zolang we geen nieuw kabinet hebben (en dat zie ik niet snel gebeuren) staat het onderwerp niet eens op de agenda.

Bovendien, als ik kijk naar wat ik op een daldag bezorg, dan zie ik voornamelijk pakjes, belastingbrieven, post van oa gemeente en woningbouwverenigingen, en afschriften van met name de Rabobank. Wat er aan post van particulieren tussen zit betreft hooguit een enkele rouw- of verjaardagskaart. Dus als dat er niet meer tussen zit, gaat dat geen grote besparingen opleveren. Ik denk dat het, zeker op korte termijn, meer voordeel oplevert voor PostNL om eens te gaan praten met oa de belastingdienst en de Rabobank, of al die post van hun wel per se als 24-uurs verzonden moet worden.

Ik heb ook mijn vraagtekens bij dat onderzoek onder consumenten, die zouden hebben aangegeven dat de postbode niet meer elke dag bij hun in de straat zou hoeven bezorgen. Want hoe waren die vragen precies geformuleerd? In de praktijk staan mensen namelijk meteen klaar om je aan je jas te trekken als bijv. hun TV-gids er niet op dinsdag bij zit, als ze al niet meteen een nieuwe bestellen. En bij rouw- geboorte- en verjaardagskaarten willen ze waarschijnlijk ook niet dat PostNL hier twee of drie dagen over mag doen. En wat te denken van al die buspakjes van o.a. bol.com? Die adverteren nota bene met bezorging binnen 24 uur!

Ik vermoed dat klanten die deze vraag (moet de postbode nog elke dag langskomen in uw straat?) voorgelegd hebben gekregen simpelweg gedacht hebben "Wat maakt het uit? Ik krijg toch niet meer elke dag post!" en zich niet gerealiseerd hebben dat dit dus ook betekent dat internetbestellingen en verjaardagskaarten later gaan komen. Wellicht dachten ze aan belastingbrieven of tandartsrekeningen?

Want reken maar dat PostNL de vragen flink sturend heeft geformuleerd om er zeker van te zijn dat consumenten het door PostNL gewenste antwoord gaven. Net als met jaren geleden dat onderzoek naar het afschaffen van de maandagbezorging. Toen luidde een vraag: "Als PostNL genoodzaakt zou zijn om 1 dag minder te gaan bezorgen, welke bezorgdag zou er dan het best geschrapt kunnen worden?". En die vraag werd toen overwegend met "maandag" beantwoord, waarop PostNL verkondigde dat volgens de consument de maandag prima geschrapt kon worden als bezorgdag. En dat klopte toch niet helemaal.

Dus nu zal de vraag wel zijn geweest. "Als PostNL niet langer 5 dagen per week zou bezorgen, wat heeft dan uw voorkeur? Twee keer per week of drie keer?" En dan antwoordt iedereen natuurlijk 3x waarop PostNL roept dat de consument 3x per week post meer dan genoeg vindt.

Of ze vragen: "Wat hebt u liever? Vijf dagen per week bezorging, maar dan kost een postzegel 5 euro, of 3 dagen per week bezorging, en dan kost een postzegel 1 euro?".

Nee, die onderzoeken van PostNL zelf moet je altijd met het grootst mogelijke wantrouwen tegemoet treden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_212594178
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:50 schreef wbwb het volgende:
Omdat ze van de verplichting af willen en omdat ze dan aan hun 'snelservice' een extra prijskaartje kunnen hangen en omdat het dan makkelijker targets halen is wat betreft op tijd bezorgen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind bij een afname in volume en een personeelstekort over gaan op 48 uur ipv 24 uur eigenlijk helemaal niet zo gek. Zo veel dingen met haast gaan er ook niet met de post.
Zo lang je wel wettelijk verplicht bent om 5 dagen per week te bezorgen is de efficiëntieslag maar beperkt in theorie. Al zal het in de praktijk wel neer gaan komen op bewust dagen overslaan in bepaalde wijken. Je kan wel een verplichting tot elke dag bezorgen hebben maar als je een dag overslaat en dat officieel dan gewoon 'op tijd' bezorgd is slaat die hele verplichting nergens meer op natuurlijk :') .
pi_212594352
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:00 schreef lololo het volgende:

[..]
Omdat ze van de verplichting af willen en omdat ze dan aan hun 'snelservice' een extra prijskaartje kunnen hangen en omdat het dan makkelijker targets halen is wat betreft op tijd bezorgen.
[..]
Zo lang je wel wettelijk verplicht bent om 5 dagen per week te bezorgen is de efficiëntieslag maar beperkt in theorie. Al zal het in de praktijk wel neer gaan komen op bewust dagen overslaan in bepaalde wijken. Je kan wel een verplichting tot elke dag bezorgen hebben maar als je een dag overslaat en dat officieel dan gewoon 'op tijd' bezorgd is slaat die hele verplichting nergens meer op natuurlijk :') .
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.

Ik hoef ook niet zo nodig elke dag post.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212594374
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:34 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
Kun je voortaan bij je bestelling aangeven dat ze het moeten versturen als urgent?
Als een rouwkaart :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212594451
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.

Ja, maar dat mag natuurlijk niet. Een 5 daagse bezorgplicht houdt in dat je elke dag in elke wijk moet bezorgen. Je kunt niet zeggen wijk A bezorgen we dinsdag en donderdag, wijk B op woensdag en vrijdag.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_212594463
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, maar dat mag natuurlijk niet. Een 5 daagse bezorgplicht houdt in dat je elke dag in elke wijk moet bezorgen. Je kunt niet zeggen wijk A bezorgen we dinsdag en donderdag, wijk B op woensdag en vrijdag.
Nee, maar ik vind het dus goed te verdedigen dat die plicht er af gaat. Zou ook niet weten waarom dit een EU onderwerp zou moeten zijn, trouwens.
pi_212594495
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Klopt, net als met de Decemberzegels. Maar PostNL wil geen korting geven op 48-uurs consumentenpost, ze willen juist voor 24 uurs post een toeslag in rekening gaan brengen. En op termijn willen ze helemaal bezorgdagen gaan schrappen. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht is op Europees niveau vastgelegd, dus daar gaat de NL regering helemaal niet over. Sowieso is de behandeling van een nieuwe postwet controversieel verklaard door het demissionaire kabinet, dus zolang we geen nieuw kabinet hebben (en dat zie ik niet snel gebeuren) staat het onderwerp niet eens op de agenda.
PostNL staat het als bedrijf ook gewoon vrij om de prijs voor de 24-uurspostzegels te verhogen. Ik zei alleen financieel aantrekkelijker, niet hoe ze dat moeten bereiken, dat kan namelijk door de prijs van 24-uurspostzegels te verhogen of door de prijs van die nieuwe optie lager te maken of een combinatie daarvan.

quote:
Bovendien, als ik kijk naar wat ik op een daldag bezorg, dan zie ik voornamelijk pakjes, belastingbrieven, post van oa gemeente en woningbouwverenigingen, en afschriften van met name de Rabobank. Wat er aan post van particulieren tussen zit betreft hooguit een enkele rouw- of verjaardagskaart. Dus als dat er niet meer tussen zit, gaat dat geen grote besparingen opleveren. Ik denk dat het, zeker op korte termijn, meer voordeel oplevert voor PostNL om eens te gaan praten met oa de belastingdienst en de Rabobank, of al die post van hun wel per se als 24-uurs verzonden moet worden.
Het aandeel consumentenpost is tegenwoordig inderdaad erg klein. Of nou ja, hier verstuurt de woningstichting nogal eens honderden brieven met postzegels, waar ik dan niks van snap. Best irritant als je denkt een dalletje erbij te doen en je alsnog langs alle huizen moet.

Ik denk dat m.u.v. pakjes tegenwoordig de meeste post echt niet 24-uurs hoeft te zijn en ze inderdaad in gesprek moeten met klanten, maar ook een niet-24-uursoptie aan consumenten aan moeten gaan bieden.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
Ik snap niet waarom ze dan weer een aparte 48-uursoptie voor willen verzinnen i.p.v. de bestaande optie Vast ook gewoon aan consumenten aan te gaan bieden. Het lijkt mij veel handiger en efficiënter om niet nog iets aparts te verzinnen.
pi_212594523
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:23 schreef wbwb het volgende:

[..]
PostNL staat het als bedrijf ook gewoon vrij om de prijs voor de 24-uurspostzegels te verhogen.
[..]
Volgens mij niet, hoor! Elk jaar bepaalt de ACM het maximumtarief voor postzegels.
pi_212594790
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens mij niet, hoor! Elk jaar bepaalt de ACM het maximumtarief voor postzegels.
Nee, de ACM bepaalt alleen een tariefruimte. Dat is de maximale gemiddelde prijs die de uitvoerder van de UPD, PostNL, mag rekenen voor deze postdiensten. Deze is dit jaar ¤2,6589. Het is aan PostNL hoe ze dit invullen.

Dat wil zeggen dat stel er zijn in een jaar 5000 brieven verzonden voor ¤1,09, 50 brieven voor ¤2,18, 1000 brievenbuspakjes+ voor ¤4,25 en 200 kleine pakketten voor ¤5,95. Dan kom je uit op gemiddeld (5000 * 1,09 + 50 * 2,18 + 1000 * 4,25 + 200 * 5,95) / (5000 + 50 + 1000 + 200) = ¤1,75984, wat binnen de tariefruimte valt. Complete onzingetallen natuurlijk en pakketten, aangetekende brieven, etc ontbreken in dit voorbeeld, maar je snapt het concept dan. Stel dit worden 1000 24-uursbrieven voor ¤2 en 4000 niet-24-uursbrieven voor ¤1, 10 voor ¤3 en 40 voor ¤2, dan heb je (1000 * 2 + 4000 * 1 + 10 * 3 + 40 * 2 + 1000 * 4,25 + 200 * 5,95) / (1000 + 4000 + 10 + 40 + 1000 + 200) = ¤1,848, wat alsnog binnen de tariefruimte valt.
pi_212595190
Nu maar hopen dat het nieuwe kabinet zich niet voor het karretje laat spannen, mocht dit al mogen vanuit Europa..

Maar goed overal wordt het er vaak slechter op. Ik las dat NRC ook aan het overwegen is om maandag tot en met woensdag geen papieren krant meer te bezorgen, zal wel heel minimaal in prijs zakken, echt niet met de helft als er nog maar 3 van de 6 bezorgdagen blijven want 'de krant moet gewoon elke dag gemaakt worden' en zo is het met de post dus ook, je kan niet je sorteerproces vertragen of bepaalde dagen niet meer doen.
pi_212595666
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nee, de ACM bepaalt alleen een tariefruimte. Dat is de maximale gemiddelde prijs die de uitvoerder van de UPD, PostNL, mag rekenen voor deze postdiensten. Deze is dit jaar ¤2,6589. Het is aan PostNL hoe ze dit invullen.
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
pi_212595848
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

gaat hem niet worden,die 3 dagen (per week )loop je iedere dag met 20/26zakken of meer rond gaan er helemaal mensen weg. Zelf vind ik iets van ma-vrijdag en dan een beetje verdeeld over die dagen wel iets,geen piek en dal meer,gewoon een evenredige hoeveelheid ,zoals heel vroeger. dan heb je za en zo 2 vrije dagen.
pi_212596024
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Nu maar hopen dat het nieuwe kabinet zich niet voor het karretje laat spannen, mocht dit al mogen vanuit Europa..

Maar goed overal wordt het er vaak slechter op. Ik las dat NRC ook aan het overwegen is om maandag tot en met woensdag geen papieren krant meer te bezorgen, zal wel heel minimaal in prijs zakken, echt niet met de helft als er nog maar 3 van de 6 bezorgdagen blijven want 'de krant moet gewoon elke dag gemaakt worden' en zo is het met de post dus ook, je kan niet je sorteerproces vertragen of bepaalde dagen niet meer doen.
nrc heeft niet heel veel abonnee's ,daarom is de next hier in op gegaan,en de avond naar de nacht,de rest blijft nog wel even:https://www.gelderlander.(...)en-bestaan~ab69f875/
pi_212596048
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
alleen jammer dat de acm niet in ziet/kan beslissen dat het met de bezorgeenheden niet goed gaat,dat ze de prijs dan sowieso moeten verlagen tot het weer goed gaat(dus ook voor de bezorgers aangaande $$$)
pi_212596719
https://www.businessinsid(...)rouw-herna-verhagen/

vette hap 1% de adh gaan er met 9ct per aandeel vandoor.
zelf een te hoge vergoeding ontvangen,sterker nog exorbitant t.o.v. de dienstverlening
pi_212597780
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.
pi_212598032
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.
Ja, PostNL heeft inderdaad de volledige vrijheid om hun tarieven te verhogen en te verlagen binnen de door de ACM vastgestelde bandbreedte. ;)

Net zoals ik de vrijheid heb om overal in Nederland zo hard te rijden als ik wil.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kramerica-Industries op 26-02-2024 16:46:41 ]
pi_212598212
Maar als de volumes blijven dalen, en dat lijkt voor de voorzienbare toekomst wel het geval, dan gaat er vroeg of laat natuurlijk een keer gesneden worden in het aantal bezorgmomenten en/of de overkomstduur. De vraag is vooral wanneer.

Als het aan PostNL had gelegen was het al lang niet meer gebleven bij het schrappen van de maandagbezorging. Toen die er destijds afging kan ik me nog herinneren dat er ook al over ging om uiteindelijk naar 3 dagen te gaan. En dat is iets van 10 jaar geleden of zo.
pi_212598480
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:48 schreef lololo het volgende:
Maar als de volumes blijven dalen, en dat lijkt voor de voorzienbare toekomst wel het geval, dan gaat er vroeg of laat natuurlijk een keer gesneden worden in het aantal bezorgmomenten en/of de overkomstduur. De vraag is vooral wanneer.

Als het aan PostNL had gelegen was het al lang niet meer gebleven bij het schrappen van de maandagbezorging. Toen die er destijds afging kan ik me nog herinneren dat er ook al over ging om uiteindelijk naar 3 dagen te gaan. En dat is iets van 10 jaar geleden of zo.
Klopt, het zal heus wel een keer gaan gebeuren dat we bijv. naar 4 dagen gaan (zaterdag er af), en dat evt. rouw- en medische post op zaterdag door TGN bezorgd zal worden. Maar ik verwacht niet dat het op korte termijn zal gebeuren, misschien over 5 jaar of zo? Ik denk eerlijk gezegd dat PostNL al z'n handen dicht mag knijpen als die eis van 94,3% van de consumentenpost binnen 24 uur bezorgd een beetje wordt verlaagd, naar bijv. 80%.

Uiteraard begrijp ik de economische argumenten van PostNL om bezorgdagen te schrappen heel goed, maar hoe staat de overheid daar in? De overheid is er nog niet eens over uit of wij Sandd nou wel of niet mochten overnemen!

En het schrappen van de maandagbezorging ging nog relatief makkelijk, omdat de Europese postwet "slechts" 5 bezorgdagen voorschrijft, en die maandag, zijnde dag 6, dus makkelijk er af kon, omdat hier dus alleen maar de Nederlandse postwet voor aangepast hoefde te worden.

Ik voorzie trouwens wel een ander probleem met bezorgdagen schrappen. PostNL wilde (naar eigen zeggen) met NRP2 grotere werkpakketten kunnen aanbieden aan bezorgers, en daarmee aantrekkelijker worden als werkgever. Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16 uur werken per week, dat is de max. Dus dan wordt PostNL juist onaantrekkelijker als werkgever, terwijl mensen nu al bepaald niet in de rij staan. Wellicht hoopt PostNL dat tegen de tijd dat die bezorgdagen er af zijn, we weer in een recessie verkeren.
pi_212599763
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16
28 ,moet haalbaar zijn in 3 dagen 3 dagen sjouwen tegen 23euro /uur en 4 dagen af
pi_212601052
quote:
99s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Als een rouwkaart :D
Of als medisch :+
https://www.postnl.nl/Ima(...)308eb422eda0e4693f29
pi_212602284
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, PostNL heeft inderdaad de volledige vrijheid om hun tarieven te verhogen en te verlagen binnen de door de ACM vastgestelde bandbreedte. ;)

Net zoals ik de vrijheid heb om overal in Nederland zo hard te rijden als ik wil.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar PostNL bepaalt dus wel zelf de postzegelprijs en aan de postzegelprijs an sich zit ook geen maximum. Zo kan PostNL ook bijvoorbeeld de postzegel een euro duurder maken en een pakket twee euro goedkoper om alsnog binnen de tariefruimte te vallen. Bovendien gebruikt PostNL op dit moment niet eens de hele tariefruimte voor zover ik weet.
pi_212602634
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:22 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, maar PostNL bepaalt dus wel zelf de postzegelprijs en aan de postzegelprijs an sich zit ook geen maximum. Zo kan PostNL ook bijvoorbeeld de postzegel een euro duurder maken en een pakket twee euro goedkoper om alsnog binnen de tariefruimte te vallen. Bovendien gebruikt PostNL op dit moment niet eens de hele tariefruimte voor zover ik weet.
Uiteindelijk weet iedereen dat zelfs met minder bezorgdagen de postzegelprijs doodleuk elk jaar gaat stijgen. Wat schieten we er mee op als consument? En wat als bezorger? Zijn medewerkers echt bij als ze straks maar 3 dagen te hoeven lopen maar wel met nog zwaardere bundels waarschijnlijk?
pi_212603930
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Ik voorzie trouwens wel een ander probleem met bezorgdagen schrappen. PostNL wilde (naar eigen zeggen) met NRP2 grotere werkpakketten kunnen aanbieden aan bezorgers, en daarmee aantrekkelijker worden als werkgever. Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16 uur werken per week, dat is de max. Dus dan wordt PostNL juist onaantrekkelijker als werkgever, terwijl mensen nu al bepaald niet in de rij staan. Wellicht hoopt PostNL dat tegen de tijd dat die bezorgdagen er af zijn, we weer in een recessie verkeren.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met de huidige contracturen willen gaan doen, ik zit met mijn huidige aantal al redelijk tegen mijn max per dag aan en dat is al een probleem mochten ze hier met grotere wijken willen beginnen. Als ze dan ook nog een aantal bezorgdagen willen schrappen, kan ik mijn uren dus niet meer maken, maar ik voel er niks voor om mijn contract gratis aan te laten passen alleen omdat ze minder dagen willen bezorgen. Zo zijn er nog wel meer op het depot, ook veel mensen met kleine contracten die het bezorgen even tussendoor willen doen en die echt geen 2,5-3 uur per dag willen werken.
pi_212604524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 00:53 schreef zerebus het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met de huidige contracturen willen gaan doen, ik zit met mijn huidige aantal al redelijk tegen mijn max per dag aan en dat is al een probleem mochten ze hier met grotere wijken willen beginnen. Als ze dan ook nog een aantal bezorgdagen willen schrappen, kan ik mijn uren dus niet meer maken, maar ik voel er niks voor om mijn contract gratis aan te laten passen alleen omdat ze minder dagen willen bezorgen. Zo zijn er nog wel meer op het depot, ook veel mensen met kleine contracten die het bezorgen even tussendoor willen doen en die echt geen 2,5-3 uur per dag willen werken.
Waar het allemaal weer om gaat,weer wordt alles op de bezorgers afgeschoven ipv een normale cao met normale dingen etc.. wie snugger is kapt er gauw mee,want buiten dit bedrijf is zoveel meer te verdienen tegen goede voorwaarden.
pi_212604580
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Waar het allemaal weer om gaat,weer wordt alles op de bezorgers afgeschoven ipv een normale cao met normale dingen etc.. wie snugger is kapt er gauw mee,want buiten dit bedrijf is zoveel meer te verdienen tegen goede voorwaarden.
Ze gaven aan de bezorg en sorteerprocessen dit jaar nog verder te optimaliseren... Dan weet je genoeg. Ergens denk ik dat ze het ook helemaal niet vervelend vinden als er minder personeel overblijft want dan kunnen ze nog harder roepen dat er geen personeel is om de post te bezorgen en minder bezorgen dus echte noodzaak is geworden... :') ipv gewoon een aantrekkelijke werkgever te zijn en je niet met een 1 uurs contract per week zit straks. Werkelijk elk ander baantje levert qua geld al meer op met minder inspanning en een fatsoenlijk kantoordak boven je hoofd.
pi_212610132
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
28 ,moet haalbaar zijn in 3 dagen 3 dagen sjouwen tegen 23euro /uur en 4 dagen af
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.
pi_212610354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.
6 uur per dag? Dat vind ik echt al wel te veel hoor, zeker met Logisch Bezorgen pieken.
pi_212610937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
ja het is ook allemaal gein,bij 6uur merk je het echt wel,en voor die uiterlijk 18uur krijgen ze geen hond,volgend jaar gaat een zeer groot probleem worden,let maar op.
pi_212610958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:05 schreef wbwb het volgende:

[..]
6 uur per dag? Dat vind ik echt al wel te veel hoor, zeker met Logisch Bezorgen pieken.
jij gaat voor de 10uur per dag,nonstop vanuit een doorluchte garagebox,zonder licht en water(1e levensbehoefte) 15km van huis :)
pi_212619111
Eindelijk weer een echte nieuwe,met dank aan de mensen van de Rode Morgen:

https://www.rodemorgen.nl(...)%20Februari-mail.pdf
pi_212636061
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken. We hebben nu met piek/dal te weinig mensen. Sterker nog, er worden nu al zo vaak dallen doorgeschoven, dat je feitelijk steeds meer pieken loopt in 4 dagen. Voor de zaterdag reken ik maar even niet op piekwijken. Dat zit een beetje tussen piek en dal in. Maar zelfs met doorgeschoven dallen lukt het al regelmatig niet om de pieken weg te krijgen. M.a.w.; we blijven de 4 dagen dinsdag tot en met vrijdag veel te hard nodig hebben om de pieken weg te werken, zelfs als er geen dallen over blijven. We lopen straks alleen nog maar piekwijken verspreid over 4 dagen. Worden die dallen echter priorwijken (alleen rouw/trombose/24uurs/ en scanpakjes), dan krijg je dalwijken zoals dalwijken ooit bedoeld waren, maar met nog minder tijd ervoor op het rooster. Álle priorwijken kregen een klein halfuurtje hier, hoe ver weg ze ook liggen. Alle wijken dezelfde tijd, zodat je op het rooster aan de tijd kan zien dat het een priorwijk is. Er is geen andere manier om dat in het rooster aan te geven is mij verteld. Naast x-wijk en y-wijk een p-wijk in het rooster zetten is momenteel te veel gevraagd. Had een keer 50 poststukken in een priorwijk en over flinke afstanden. Ik doe geen priorwijken meer op deze manier, moest bijna 40 minuten bijplussen. Er moeten eerst maar eens reële looptijden komen op de wijken die dat écht nodig hebben na invoeren van nrp en 3 bundel-systeem. Hoe vaak ik niet bij moet plussen alleen al omdat ik bij moet laden. Nu al, en dat bijladen wordt met doorgeschoven dallen voor nóg meer wijken nodig.
pi_212638556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken. We hebben nu met piek/dal te weinig mensen. Sterker nog, er worden nu al zo vaak dallen doorgeschoven, dat je feitelijk steeds meer pieken loopt in 4 dagen. Voor de zaterdag reken ik maar even niet op piekwijken. Dat zit een beetje tussen piek en dal in. Maar zelfs met doorgeschoven dallen lukt het al regelmatig niet om de pieken weg te krijgen. M.a.w.; we blijven de 4 dagen dinsdag tot en met vrijdag veel te hard nodig hebben om de pieken weg te werken, zelfs als er geen dallen over blijven. We lopen straks alleen nog maar piekwijken verspreid over 4 dagen. Worden die dallen echter priorwijken (alleen rouw/trombose/24uurs/ en scanpakjes), dan krijg je dalwijken zoals dalwijken ooit bedoeld waren, maar met nog minder tijd ervoor op het rooster. Álle priorwijken kregen een klein halfuurtje hier, hoe ver weg ze ook liggen. Alle wijken dezelfde tijd, zodat je op het rooster aan de tijd kan zien dat het een priorwijk is. Er is geen andere manier om dat in het rooster aan te geven is mij verteld. Naast x-wijk en y-wijk een p-wijk in het rooster zetten is momenteel te veel gevraagd. Had een keer 50 poststukken in een priorwijk en over flinke afstanden. Ik doe geen priorwijken meer op deze manier, moest bijna 40 minuten bijplussen. Er moeten eerst maar eens reële looptijden komen op de wijken die dat écht nodig hebben na invoeren van nrp en 3 bundel-systeem. Hoe vaak ik niet bij moet plussen alleen al omdat ik bij moet laden. Nu al, en dat bijladen wordt met doorgeschoven dallen voor nóg meer wijken nodig.
Die onrealistische tijden en zomaar op een dalwijk zonder aankondiging huis-aan-huis te hebben zorgt er bij mij al voor dat ik zo goed als nooit meer inval voor een dalwijk. Ze schieten er zichzelf mee in de voet. Denk ook niet dat als we naar maar 4 dagen gaan de tijden omhoog gaan ''Want dat rondje loop je toch al''
pi_212639688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 20:27 schreef Petrichorodor het volgende:

[..]
Die onrealistische tijden en zomaar op een dalwijk zonder aankondiging huis-aan-huis te hebben zorgt er bij mij al voor dat ik zo goed als nooit meer inval voor een dalwijk. Ze schieten er zichzelf mee in de voet. Denk ook niet dat als we naar maar 4 dagen gaan de tijden omhoog gaan ''Want dat rondje loop je toch al''
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren worden
pi_212640811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:30 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren worden
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
pi_212641747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat willen ze ook juist zodat ze de druk op de politiek straks extra kunnen opvoeren...
pi_212643319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:

[..]
ja dat is ook weer zo :)
Er staan er weer een paar:

[ Bericht 13% gewijzigd door ophaling10 op 01-03-2024 09:25:58 ]
  vrijdag 1 maart 2024 @ 09:44:47 #54
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212644085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat is ook weer zo :)
Er staan er weer een paar:
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212647465
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:44 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.
ja 100% dat die van 5 sterren een gemaakte is,ja 1 ster is al teveel :)
pi_212647586
goed stuk:https://www.nrc.nl/nieuws(...)ode-blijven-a4191762

deze is van een paar dagen terug:https://archive.ph/zLIwx

idd:https://archive.ph/miLIw

[ Bericht 19% gewijzigd door ophaling10 op 01-03-2024 14:27:32 ]
  vrijdag 1 maart 2024 @ 18:12:51 #57
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_212650874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken.
Nee, dat kan en mag niet, want dan zou behalve de Nederlandse postwet ook de Europese postwet aangepast moeten worden. PostNL geeft ook zelf aan dat we nog steeds 5 dagen per week zullen blijven bezorgen. Maar ze willen, net zoals BPost ook doet in België, de postzegelpost binnen 48 uur mogen bezorgen, in plaats van 24 uur. Wie per se zijn postzegelpost binnen 24 uur bezorgd wil hebben, moet dan een (ongetwijfeld fors duurdere) Priority-postzegel kopen.

Voor ons zal het in de praktijk betekenen dat de daldagen marginaal rustiger worden en de piekdagen marginaal drukker. En ongetwijfeld zal PostNL dit aangrijpen om op de daldagen flink in de tijden te snijden, terwijl je er op de piekdagen natuurlijk niets bij krijgt.

Dit terwijl, ook op de daldagen, de postzegelpost maar een heel klein deel uitmaakt van het totaal. De meeste post op daldagen bestaat uit (bel)pakjes, blauwe enveloppen, bankafschriften, daggebonden tijdschriften, en 24-uurs mailings van bedrijven.

Het grootste voordeel voor PostNL, als deze wijziging er door komt, is dat ze straffeloos wijken een dag niet kunnen bezorgen zonder risico op boetes van de ACM.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:26:14 #58
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212656776
Ik denk eerder dat ze dan gaan zeggen. We lopen om de dag een gebied als piekwijk. De andere dagen worden gebruikt voor prio-wijken. 1 bezorger die met een elektrische fiets of scooter door giga gebieden gaat crossen om pakjes en spoedpost te gaan wegbrengen.

Dan hebben ze minder personeel nodig en dat is toch wat ze willen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212660216
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:26 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk eerder dat ze dan gaan zeggen. We lopen om de dag een gebied als piekwijk. De andere dagen worden gebruikt voor prio-wijken. 1 bezorger die met een elektrische fiets of scooter door giga gebieden gaat crossen om pakjes en spoedpost te gaan wegbrengen.

Dan hebben ze minder personeel nodig en dat is toch wat ze willen?
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?
pi_212660330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost

Tenminste, zo heb ik dat begrepen.

Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
pi_212660508
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:

[..]
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost

Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?

Die priowijken doen ze alleen in gebieden waar de personeelstekorten te groot zijn (niet bij ons, hier valt het relatief nog mee), en het is een absolute noodoplossing. Als dit een officiële nieuwe bezorgwijze zou worden, dan denk ik dat heel wat zakelijke verzenders ons voor het gerecht gaan slepen.
pi_212660545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?

Die priowijken doen ze alleen in gebieden waar de personeelstekorten te groot zijn (niet bij ons, hier valt het relatief nog mee), en het is een absolute noodoplossing. Als dit een officiële nieuwe bezorgwijze zou worden, dan denk ik dat heel wat zakelijke verzenders ons voor het gerecht gaan slepen.
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.
de titel van het volgende topic: het einde is in zicht.
pi_212660800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.
de titel van het volgende topic: het einde is in zicht.
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.
pi_212664970
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.
als het weer overheid wordt blijft er geen wijk meer staan :)
pi_212676208
quote:

[..]

https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.html
pi_212677710
quote:
"Dit betekent dat je zelf bepaald wat de slimste route is" lol
pi_212679043
Ik heb inmiddels een priowijk gelopen. Er is mij verteld dat het volgende in de priowijk moet zitten; rouw/trombose/postzegelpost/scanpakjes én zakelijke 24-post. En dat klopte ook wel. Daar zit het pijnpunt, het is gewoon zoals een dalwijk hoort te zijn, maar je krijgt er minder tijd voor. Dan staat er minder dan een half uur voor álle wijken hier (rond de 50 wijken) wanneer ze als een priowijk aangeboden worden. Ongeacht hoe groot of ver de wijk is. Je wordt geacht bij te plussen als je tijd te kort komt. En vergis je niet, met de opsomming van hiervoor zit er meer post in dan je zou verwachten. Ik had 40 stuks post die aan de normen voldeden. Echter er was ook zoals zo vaak daar bovenop weer eens stapeltje tijdschriften bij gegooid. En het was een grote wijk, gelukkig vlak bij het depot, maar moest evengoed meer dan een half uur bijplussen. De nieuwe priowijk is gewoon een mager dalletje met nog véél minder tijd.
Het is vervelend als de pieken niet goed weg komen. Maar niet iedereen heeft een even goede conditie, daar is een paar uurtjes per dag genoeg voor en ze kunnen er nauwelijks een halve piek bij hebben. Ik ben allang blij als die collega‘s er dan wel een dalwijk erbij kunnen doen. Met een beetje mazzel scheelt dat de volgende dag bij een piekwijk weer een tas pakjes en een 2e rit voor die wijk. Zeker in het begin van de week als er zo veel pakjes in de wijken zitten. Die priowijken zijn een bezuiniging op de dalwijken, geef het een andere naam, en er kan in theorie weer een flinke besparing ingeboekt worden.
pi_212685087
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:56 schreef Huettenwirt het volgende:
hier (rond de 50 wijken)
dat zijn er nogal wat,met kerst staat het daar nokvol?
  maandag 4 maart 2024 @ 12:54:36 #69
Bijdehand mannetje
pi_212687979
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:56 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik heb inmiddels een priowijk gelopen. Er is mij verteld dat het volgende in de priowijk moet zitten; rouw/trombose/postzegelpost/scanpakjes én zakelijke 24-post.
Het is jammer dat die nieuwsberichten in de portal vaak al weer binnen een paar weken weg zijn, want het staat me toch echt voor de geest dat dit niet de afspraak was. Volgens mij zou een priowijk echt enkel rouw- en medische post moeten bevatten, al dan niet aangevuld met buspakjes.

Hoe jij het aangeeft is een priowijk in feite gewoon hetzelfde als een dalwijk, namelijk alle reguliere post met uitzondering van niet-24 uurs.

Is het dan weer gewoon een semantisch trucje geweest om ons extra wijken in de maag te splitsen? We noemen de dalwijken (oh nee, dalwijken en piekwijken heten sinds de invoering van het XY-systeem "wijken met weinig post" en "wijken met veel post") gewoon priowijken, en dan kunnen we er weer flink tijd af halen? Bij veel wijken ben je al minimaal 20 minuten kwijt aan het op en neer fietsen van en naar het depot, dan heb je nog geen brief bezorgd!
  maandag 4 maart 2024 @ 15:20:59 #70
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212689651
Dit zegt de OR of facebook over priowijken: Op depots waar structureel niet alle dalwijken bezorgd worden worden zoveel mogelijk dalwijken als priowijk gepland. Dit gebeurt NIET op depots waar alle wijken normaal bezorgd worden tenzij er iemand ziek is of op depots waar de onderbezetting zo slecht is dat er zelfs piekwijken niet gelopen worden en alle dalwijken worden doorgeschoven. Priowijken zijn wijken waarbij alleen op daldagen de postzegelpost, de rouwpost en de pakjes bezorgd worden. De overige post gaat dan naar de piekdag erna. Het is de bedoeling dat iemand die normaal bijv 2 dalwijken loopt dan 4 priowijken kan bezorgen.

Dus die zakelijke 24 uurspost hoort er niet in en die tijdschriften ook niet.
Loesje
pi_212692812
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 15:20 schreef V__L_N het volgende:
Het is de bedoeling dat iemand die normaal bijv 2 dalwijken loopt dan 4 priowijken kan bezorgen.
ja met de oude tijden niet met nwe tijden,ze gaan nog veel problemen krijgen,en al die problemen hebben ze zelf gecreeerd.
pi_212724229
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
pi_212724413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Dag van de bezorger… laat me niet lachen. Het zou pas de dag van de bezorger zijn als ze een dikke salarisverhoging geven en stoppen met o.a. die idioot "logische" routes.
  donderdag 7 maart 2024 @ 08:54:17 #75
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212724467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.

Hier wel een bericht in de app dat we vanaf volgende week nieuwe looptijden hebben... Zal mij wel weer hogelijk benieuwen... Allemaal 1 minuut erbij ofzo, want je wordt wel geacht een postvest te dragen en een stuurtas of schoudertas te gebruiken. (niet dat een schoudertas en postvest zijn te combineren). En natuurlijk zijn we allemaal langzamer dan de gemiddelde bezorger.
Loesje
pi_212725543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.

Hier wel een bericht in de app dat we vanaf volgende week nieuwe looptijden hebben... Zal mij wel weer hogelijk benieuwen... Allemaal 1 minuut erbij ofzo, want je wordt wel geacht een postvest te dragen en een stuurtas of schoudertas te gebruiken. (niet dat een schoudertas en postvest zijn te combineren). En natuurlijk zijn we allemaal langzamer dan de gemiddelde bezorger.
looptijden, hier loopt iedereen met gemak 45/1uur per dag in de min.
  donderdag 7 maart 2024 @ 13:22:15 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212727329
Hoe bedoel je in de min? Hier moet nog steeds iedereen gewoon dik bij plussen hoor. Minnen komt volgens mij helemaal niet zo veel voor.
Loesje
pi_212732112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:22 schreef V__L_N het volgende:
Hoe bedoel je in de min? Hier moet nog steeds iedereen gewoon dik bij plussen hoor. Minnen komt volgens mij helemaal niet zo veel voor.
ja in de min (dat je erop toelegt)
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:36:28 #79
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212735638
Maar bedoel je dan op de tijd die op het rooster staat of op de tijd die je zou moeten werken voor je contract?
Loesje
pi_212738038
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:36 schreef V__L_N het volgende:
Maar bedoel je dan op de tijd die op het rooster staat of op de tijd die je zou moeten werken voor je contract?
wat ik bedoel is dat als er 2uur in je rooster staat, en je er 3:30 over doet,je loopt dan 1:30 in de min,dat met die tijden moeten ze ook rapido aanpassen. zelf zijn ze wel met hun eigen bezig,zo weinig mogelijk betalen,zeer slechte voorwaarden etc.. een verlopen cao en meer.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:53:43 #81
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212744526
Aah dan bedoelen we het zelfde. Het staat nu nog niet online. Zal wel morgenochtend pas worden.
Loesje
pi_212746258
[..]
dat zijn er nogal wat,met kerst staat het daar nokvol?
[/quote]We hebben een redelijk groot depot. Maar met de kerst is het wel passen en meten. En dan kan het gebeuren dat je voor een enkele wijk 3 ritten nodig hebt.
pi_212772125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:53 schreef V__L_N het volgende:
Aah dan bedoelen we het zelfde. Het staat nu nog niet online. Zal wel morgenochtend pas worden.
mij een raadsel ze hebben geen kwartje,giga naar de adh en dit:https://www.wielerflits.n(...)-nice/#post-comments

verder lees ik ook veel dat er verlies is bij de postdivisie,nou dan zou ik komende week lekker gaan kappen .
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:30:38 #84
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212806881
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Loesje
pi_212807076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Wat is dat nou weer voor een onzin?
  woensdag 13 maart 2024 @ 13:24:12 #86
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212809506
De postvolumes lopen terug, maar het personeel kan niet op vakantie... Typisch postnl gezeur toch?
Loesje
pi_212809805
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:55 schreef wbwb het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor een onzin?
Klinkt als het afwentelen van personeelstekorten op de nog wel aanwezige bezorgers door ze geen vrijaf toe te staan. Waardoor het werk nog rottiger wordt, waardoor de kans groter wordt dat er nog meer mensen vertrekken, waardoor er in de toekomst nog ernstiger tekorten zullen zijn. Dit soort ad hoc "oplossingen" doen op termijn ook niets goeds.
pi_212810833
quote:
Ik weet niet beter dan dat het altijd moeizaam was om verlof te krijgen bij de post. Dat leidde dan vooral onder parttimers die veel meeruren maakten (zoals ik) altijd tot hele bergen aan verlofuren.

En dan elk jaar in november de oproep krijgen om zoveel mogelijk van je uren op de verlofplanning te zetten voor komend jaar. Plande je 12 weken in, werden er 5 goedgekeurd en zat je het jaar erop weer met hetzelfde gezever.
pi_212811390
quote:
Waarschijnlijk beleid van een lokale manager die zelf z'n eigen regels bedenkt. Ik heb gewoon 2 weken vrij gevraagd in mei, en gekregen.
pi_212812469
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:39 schreef lololo het volgende:

[..]
Ik weet niet beter dan dat het altijd moeizaam was om verlof te krijgen bij de post. Dat leidde dan vooral onder parttimers die veel meeruren maakten (zoals ik) altijd tot hele bergen aan verlofuren.

En dan elk jaar in november de oproep krijgen om zoveel mogelijk van je uren op de verlofplanning te zetten voor komend jaar. Plande je 12 weken in, werden er 5 goedgekeurd en zat je het jaar erop weer met hetzelfde gezever.
Ik heb letterlijk nog nooit gehad dat mijn verlof afgewezen werd. Zelfs een keer verlof aangevraagd op een dag waarvoor iemand anders eerder werd afgewezen en bij mij werd het gewoon goedgekeurd.
pi_212813031
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:02 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik heb letterlijk nog nooit gehad dat mijn verlof afgewezen werd. Zelfs een keer verlof aangevraagd op een dag waarvoor iemand anders eerder werd afgewezen en bij mij werd het gewoon goedgekeurd.
Ik heb wel eens gehad dat het werd afgewezen. En bij een collega die voor de zelfde dag een aanvraag had gedaan (en ook nog later de aanvraag had ingediend) werd het wel goedgekeurd. }:|
pi_212813106
quote:
ze willen teveel,iedereen gaat moven zo cao die te laat is veel onrust een ceo die vrienden heeft onder de adh :)
pi_212813128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb wel eens gehad dat het werd afgewezen. En bij een collega die voor de zelfde dag een aanvraag had gedaan (en ook nog later de aanvraag had ingediend) werd het wel goedgekeurd. }:|
wat weleens helpt,zeker als je veel extra doet,dan is het mooi als je er een kent bij de planning.(let wel hier wordt niemand voorgetrokken,want degene vangt al veel op)
pi_212813149
quote:
ja op de investeringsforma staat genoeg.het blijft een raadsel waar al het geld is gebleven,het gaat niet om een paar tientjes.
pi_212817026
Is iedereen al bijgekomen van de dag van de bezorger? Ik lig momenteel nog in het ziekenhuis vanwege de brandwonden die ik heb opgelopen van het zonnetje waar ik de hele dag in heb gestaan.
Waarom stoppen ze niet met die onzin? Het wordt elk jaar treuriger. Behalve dat koeltasje dat ik toch niet ga gebruiken heb ik er werkelijk niets van gemerkt. Ik zag in de postnl-app dat je een poster kon downloaden die je bij het raam op brievenbus kon hangen. Die chocoladerepen die je vorig jaar kon bestellen voor de bezorgers waren zeker te duur om dit jaar weer aan te bieden.
pi_212818057
Van mij mogen ze er mee stoppen. Het leeft duidelijk niet onder de klanten, en ook niet onder de bezorgers. Van de door PostNL beloofde activiteiten op de depots heb ik niets gemerkt. Ja, we hebben 1 stroopwafel gehad van de TC en een koeltasje (zonder inhoud), dat was het. Laten ze hun tijd en energie steken in het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en -voorwaarden, in plaats van het maken van lollig bedoelde propagandafilmpjes en het uitdelen van goedkope prullaria met PostNL logo.
pi_212818264
PostNL wil toch duurzaam zijn? Dat soort zooi uitdelen is ook alles behalve duurzaam…
pi_212818907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 23:58 schreef wbwb het volgende:
PostNL wil toch duurzaam zijn? Dat soort zooi uitdelen is ook alles behalve duurzaam…
Over duurzaamheid gesproken: ze zouden toch ook iets gaan doen aan die binnentassen met schilferziekte? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een nieuwe tas ben tegengekomen.
pi_212819347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, we hebben 1 stroopwafel gehad van de TC
Het mag allemaal niets kosten,er zitten nog tig duizend op een cao te wachten.(de"grote loopt zo af over 2 weken) gaan we eindelijk gelijk op?.
  donderdag 14 maart 2024 @ 09:24:55 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212819887
Ik weet niet precies hoe het zit met die verlof. Maar iedereen hier die nu aanvraagt krijgt te horen dat Mei niet mag ivm volume. Als je nog verlof hebt van vorig jaar moet je dat in april of Juni opnemen.
Vroeger kreeg ik juist heel makkelijk vrij, de laatste 2 jaar is het echt wel pet. Zelfs losse dagen worden vaak afgewezen.

Af en toe iets krijgen is best leuk als ik denk aan hoe er vroeger soms ineens een paar repen lagen ofzo. Maar dat opgedikte onpersoonlijke gedoe. Het is een manier om bedankt te zeggen, maar het lijkt meer een excuus om de rest van het jaar weer rude te kunnen doen.
Vind het ook raar dat de klanten bedankt moeten zeggen dat wij ons werk doen. Doe dan als bedrijf een beetje moeite. Hier was het een tasje met appel en flesje water... En een briefje "eerlijk delen". Gewoon slechte uitvoering en schraal. Dat moet je als tl gewoon zelf overhandigen met een echt bedankje erbij.
Loesje
pi_212824211
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 09:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet niet precies hoe het zit met die verlof. Maar iedereen hier die nu aanvraagt krijgt te horen dat Mei niet mag ivm volume. Als je nog verlof hebt van vorig jaar moet je dat in april of Juni opnemen.
Vroeger kreeg ik juist heel makkelijk vrij, de laatste 2 jaar is het echt wel pet. Zelfs losse dagen worden vaak afgewezen.

Af en toe iets krijgen is best leuk als ik denk aan hoe er vroeger soms ineens een paar repen lagen ofzo. Maar dat opgedikte onpersoonlijke gedoe. Het is een manier om bedankt te zeggen, maar het lijkt meer een excuus om de rest van het jaar weer rude te kunnen doen.
Vind het ook raar dat de klanten bedankt moeten zeggen dat wij ons werk doen. Doe dan als bedrijf een beetje moeite. Hier was het een tasje met appel en flesje water... En een briefje "eerlijk delen". Gewoon slechte uitvoering en schraal. Dat moet je als tl gewoon zelf overhandigen met een echt bedankje erbij.
idd met je verjaardag,ronduit slecht,vroeger kreeg je een kaart aan huis,tegenwoordig krijg je een bericht dat er 10% af gaat.
pi_212826154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 09:24 schreef V__L_N het volgende:

Welk volume? Klinkt meer als dat ze bang zijn dat de meeste mensen de periode rond Pinksteren/Hemelvaartsdag etc. gebruiken maar dan ben je toch al vrij..
pi_212826260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:00 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Welk volume? Klinkt meer als dat ze bang zijn dat de meeste mensen de periode rond Pinksteren/Hemelvaartsdag etc. gebruiken maar dan ben je toch al vrij..
Dat vroeg ik me ook af. Het is geen SKNJ meer en dadelijk is de zomerdal.
pi_212827787
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 18:13 schreef wbwb het volgende:
de zomerdal.
ook zo n mooi project,grijpen voor de adh :)
pi_212828085
Ik zag in de email nieuwsbrief dat er een enquête is over de dag van de bezorger, linkje staat in die email
pi_212829424
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:24 schreef the_X het volgende:
Ik zag in de email nieuwsbrief dat er een enquête is over de dag van de bezorger, linkje staat in die email
Er is ook ooit een enquete over de kwaliteit van de sortering geweest. Denk half jaartje geleden. Volgens mij nooit meer wat van gehoord 😉
pi_212829767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:24 schreef the_X het volgende:
Ik heb hem ingevuld en in het laatste vakje aangegeven dat ze moeten ophouden met deze ontzettend onzinnige dag.
pi_212837873
Hoi! Even een vraagje die mijn eigen pakketbezorger niet kon beantwoorden;
Ik heb hem deze week al 3x aan de deur gehad met een lullig klein pakketje uit China, komt normaal met de reguliere postbezorger en alle drie de pakketjes konden ook met gemak door de brievenbus.

Weet iemand waarom ze deze met de pakketbezorger hebben meegegeven?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212838285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:16 schreef PoesInDoos het volgende:
Hoi! Even een vraagje die mijn eigen pakketbezorger niet kon beantwoorden;
Ik heb hem deze week al 3x aan de deur gehad met een lullig klein pakketje uit China, komt normaal met de reguliere postbezorger en alle drie de pakketjes konden ook met gemak door de brievenbus.

Weet iemand waarom ze deze met de pakketbezorger hebben meegegeven?
Wat voor barcode zat er op?
pi_212838483
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:05 schreef wbwb het volgende:

[..]
Wat voor barcode zat er op?
Niet naar gekeken, zakjes liggen al in de pmd. Het zijn echt kleine troepjes in zo'n vuilniszakje, typisch AliExpress, heb nog nooit eentje gehad via de pakketbezorger.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212840401
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:23 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Niet naar gekeken, zakjes liggen al in de pmd. Het zijn echt kleine troepjes in zo'n vuilniszakje, typisch AliExpress, heb nog nooit eentje gehad via de pakketbezorger.
andersom gebeurd ook: afvoeren naar Mail
  zondag 17 maart 2024 @ 15:53:54 #114
Bijdehand mannetje
pi_212861139
quote:
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt onzin. PostNL is helemaal niet van plan het aantal bezorgdagen te schrappen. Op Europees niveau is dit namelijk vastgesteld op 5 dagen in de week, dus daar kan ons aanstaande extraparlementaire kabinet echt niets aan veranderen. Het verbaast me dat alle media dit verhaal klakkeloos van elkaar overnemen, zonder de bron van het nieuws te controleren. En als ze het wel gecontroleerd hebben, dan zijn ze OF heel slecht in begrijpend lezen, of ze verdraaien de waarheid expres om de lezers een smeuïg verhaal te kunnen verkopen.

Wat PostNL wil, en wat de regering wel kan veranderen, is dat de verplichte overkomstduur van consumenten(postzegel)post van de huidige 24 uur wordt opgerekt naar 48 of meer. Dat is echt iets compleet anders.

Kijk eens op een daldag hoeveel postzegelpost je hebt. Rouwkaarten uitgezonderd praat je misschien over 10 of 15 stuks per wijk. Als PostNL z'n zin krijgt zullen die 10/15 stukken verschuiven naar een piekdag. Dat gaat echt niet leiden tot een merkbare verzwaring voor ons. Op een piekdag sjouw je je nu al een breuk, als daar nog een paar verjaardagskaartjes bij komen, dat ga je niet eens merken.

Het enige wat zou kunnen is dat PostNL deze mogelijkheid aangrijpt om de looptijd op de daldagen flink te verlagen, terwijl je er op de piekdagen geen tijd bij krijgt. Maar bedenk dat PostNL altijd in looptijden kan snijden en dit ook doet, wetswijziging of niet. Dus postbezorgers die vrezen dat een wetswijziging leidt tot looptijdkorting kan ik gerust stellen (soort van): die looptijdkorting had je sowieso wel gekregen.
pi_212861773
Het valt me inderdaad vaak op dat er onwaarheden in nieuwsberichten over PostNL staan.
pi_212862187
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
terwijl je er op de piekdagen geen tijd bij krijgt
Ja dat is makkelijk op te lossen,je loopt alleen de tijd die er voor staat en dan even daarvoor terug naar depot(dat allemaal in die tijd die er voor staat)na ongeveer 4 weken kun je niet meer naar binnen :) echt er is overal een mouw aan te passen,als bezorger is het handig als je oplossingsgericht denkt.
pi_212883142
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:32 schreef wbwb het volgende:
Het valt me inderdaad vaak op dat er onwaarheden in nieuwsberichten over PostNL staan.
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews?fcountry=ALL (de 2e) ja je moet toch iets doen om voor de dag te komen.
pi_212891284
quote:
1 en al chaos, niemand weet precies wat ze doen hier. De ene Procesmanager zegt het tegenovergesteld van de ander. Geen duidelijke uitleg en daarna de schuld bij jou neerleggen daar zijn ze goed in! Communicatie kwa planning en dergelijke ook ronduit slecht. Er lopen ook genoeg haantjes rond die eigenlijk geen fatsoendelijk werk uitvoeren maar wel achter je rug om je proberen eruit te werken!

Een Tip: Begin er gewoon niet aan! Bespaart je een hoop gezeik en stress.
Klopt. Echt niemand weet ook maar iets en communiceren kunnen ze ook niet.
pi_212893267
quote:

[..]

Bij ons gooien ze het nu over een andere boeg. Elke onbezette dalwijk is per definitie een priowijk (ook al gaat het NIET om een structureel onbezette wijk), en voor die wijk krijg je enkel de rouw- en medische post mee.
pi_212916959
Niet alleen in Nederland, maar in heel Europa is de snelheid van post dramatisch:

quote:
The IPC UNEX™ 2023 CEN measurement results released today show an overall decrease in the quality of the postal processes within Europe. In 2023, mail was delivered in 3.9 days, on average. 56.6% of the mail has been delivered in three working days (speed indicator) and 84.4% in five working days (reliability indicator).
https://postandparcel.inf(...)transit-times-again/

Dit terwijl dit een heel stuk hoger zou moeten zijn:

quote:
Improving quality of service is a cornerstone of EU policy for postal services. The postal services directive establishes requirements for setting quality of service targets, performing independent measurement, and publishing results. In particular, quality standards for cross-border mail within the EU have been set for the fastest standard category of mail services as follows

85% D+3 delivery
97% D+5 delivery
https://single-market-eco(...)s/standardisation_en
pi_212917162
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:27 schreef wbwb het volgende:
Niet alleen in Nederland, maar in heel Europa is de snelheid van post dramatisch:
[..]
https://postandparcel.inf(...)transit-times-again/

Dit terwijl dit een heel stuk hoger zou moeten zijn:
[..]
https://single-market-eco(...)s/standardisation_en
56% dat is wel heel laag
pi_212917701
ze zijn de 1e de rest ligt nog te pitten:

https://www.cnvconnectief(...)-per-1-januari-2024/
pi_212917946
quote:
Is dat met of zonder de wettelijke verhoging(en)? (Waarschijnlijk weet ik het antwoord al...)

[ Bericht 3% gewijzigd door the_X op 22-03-2024 19:33:05 ]
pi_212918395
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:26 schreef the_X het volgende:
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al
ja ze moeten eens ophouden met nepdingen want iedereen krijgt ,idd als je niets doet.
je onkostenvergeoding e.d. dat moet omhoog,want van 10eu pm kun je geen wiel kopen.
pi_212919465
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:26 schreef the_X het volgende:

[..]
Is dat met of zonder de wettelijke verhoging(en)? (Waarschijnlijk weet ik het antwoord al...)

[ link | afbeelding ]

Amper èèn euro per uur extra voor 10 jaar zwoegen? :') daar blijf je wel een paar jaar extra voor in dienst ja.
pi_212920262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Amper èèn euro per uur extra voor 10 jaar zwoegen? :') daar blijf je wel een paar jaar extra voor in dienst ja.
ja in den beginne is het sowieso droevenis voor de oudjes,en tot 1-7 a.s. kost het ze geen cent,mooi opgetuigd,maar
als ze hier accoord mee gaan,moeten ze zich na laten kijken.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 21:52:15 #128
Bijdehand mannetje
pi_212920842
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:11 schreef ophaling10 het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:11 schreef ophaling10 het volgende:

Volgens mij ligt het CNV ook te pitten, want alleen in hun dromen is dit 19% loonsverhoging. Alleen als wij er allemaal met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2024 19% bij zouden krijgen, dan zou dit 19% loonsverhoging zijn. We zitten nu allemaal al op EUR 13,27 per uur, want dat is het minimumloon. Dat stijgt dan straks stapsgewijs naar maximaal EUR 15,08 in juli 2025. Uiteindelijk kom je dan uit op een eindloon dat 13,64% hoger ligt dan het beginloon. Maar omdat deze verhoging dus stapsgewijs gaat, is de effectieve verhoging (gewogen gemiddelde over de hele looptijd van de CAO) een stuk lager, namelijk 7% maximaal.
pi_212921560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij ligt het CNV ook te pitten, want alleen in hun dromen is dit 19% loonsverhoging. Alleen als wij er allemaal met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2024 19% bij zouden krijgen, dan zou dit 19% loonsverhoging zijn. We zitten nu allemaal al op EUR 13,27 per uur, want dat is het minimumloon. Dat stijgt dan straks stapsgewijs naar maximaal EUR 15,08 in juli 2025. Uiteindelijk kom je dan uit op een eindloon dat 13,64% hoger ligt dan het beginloon. Maar omdat deze verhoging dus stapsgewijs gaat, is de effectieve verhoging (gewogen gemiddelde over de hele looptijd van de CAO) een stuk lager, namelijk 7% maximaal.
ja wederom een mus,zolang eer geen apc is,wordt het nooit iets.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 22:41:41 #130
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212921696
Maar je kan toch alles mooi praten... Die extra trede stellen ook gewoon niks voor. Er zit 11 cent tussen de hoogste en laagste trede op 1 juli. Als de overheid de minimumloon hoger indexeert dan 3% en de 1,7% verhoging dan gaat het al mis.
Loesje
pi_212924433
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Amper 1 euro klinkt eigenlijk nog meer dan het is, het is maar 69 cent :') :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
[..]
Die 19% loonsverhoging voor 15.000 bezorgers is ook nog eens gebaseerd op de hoogste trede met 10 of meer dienstjaren, dus helemaal niet voor 15.000 bezorgers. Van die 13,64% hoger dan het WML blijft nog maar 8,44% over voor de laagste trede :') -O-
pi_212929203
Daar komt ook bij dat gedurende de looptijd van de CAO het minimumloon ook nog 3x verhoogd gaat worden. Aangezien deze verhoging gebaseerd is op de gemiddelde stijging van het CAO-loon (in 2024 was dit 6,1%) mag je er rustig van uit gaan dat dit per juli 2025 om en nabij de EUR 14,30 ligt.

Dus deze uitkomst die zowel door bonden als media gebracht wordt alsof er een enorme loonsverhoging aan ons gegeven gaat worden (19,2 tot 24,9%, zo jubelt het voorlopige akkoord) is in feite gewoon een verhoging tot op het minimumloon of max. enige dubbeltjes daarboven.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 23:22:09 #133
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_212933857
quote:

[..]
[..]
Dat is iets waar ze bij de vakbonden geen bal van snappen of waarme ze je bewust proberen te misleiden ben ik ook al achter gekomen bij een andere sector.
pi_212935161
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar komt ook bij dat gedurende de looptijd van de CAO het minimumloon ook nog 3x verhoogd gaat worden. Aangezien deze verhoging gebaseerd is op de gemiddelde stijging van het CAO-loon (in 2024 was dit 6,1%) mag je er rustig van uit gaan dat dit per juli 2025 om en nabij de EUR 14,30 ligt.

Dus deze uitkomst die zowel door bonden als media gebracht wordt alsof er een enorme loonsverhoging aan ons gegeven gaat worden (19,2 tot 24,9%, zo jubelt het voorlopige akkoord) is in feite gewoon een verhoging tot op het minimumloon of max. enige dubbeltjes daarboven.
wisselende reactie's van de adh,ook hier staat (soms) dat het niets voorstelt.https://www.iex.nl/Forum/(...)rt-2024.aspx?page=18
pi_212935162
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 23:22 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat is iets waar ze bij de vakbonden geen bal van snappen of waarme ze je bewust proberen te misleiden ben ik ook al achter gekomen bij een andere sector.
het zet pas zoden aan de dijk als het over geldbedragen gaat,% van niets blijft niets.
pi_212937037
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 03:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
het zet pas zoden aan de dijk als het over geldbedragen gaat,% van niets blijft niets.
En vergeet niet dat naast salaris werkplezier ook heel belangrijk is. Als de sfeer of werkwijze zoals bij logisch bezorgen te veel veranderd en dan ook nog de beloning slecht is vertrekken veel mensen. En bovendien in de media roepen dat het slecht gaat en ze willen bezuinigen op de bezorgduur en dagen helpt ook niet om nieuw personeel lekker te maken voor je bedrijf.. :'). Het allerbelangrijkste is nu het behoud van werknemers die er al zijn. En zolang er nog duizenden andere banen zijn waar je meer kan verdienen en droog kan zitten gaan ze het nog moeilijk krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door IsItMeOrYou op 24-03-2024 08:59:06 ]
  zondag 24 maart 2024 @ 11:09:41 #137
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212938656
Maar hoe komt het ook over als straks de minimumlonen weer gaan stijgen en alles verdiend straks weer gewoon het zelfde. Ik bedoel, die kans is gewoon heel groot.

"Hierdoor zal het minimumloon naar verwachting stijgen van ¤ 13,27 per uur nu naar minimaal ¤ 13,43 per uur vanaf 1 juli. Wat de verhoging van 1,2% per 1 juli precies in de portemonnee betekent, is nog niet bekend. Dat hangt af van de halfjaarlijkse indexatie van het minimumloon: elk half jaar stijgt het minimumloon mee met de cao-lonen."

Wat de CAO lonen doen weten we nog niet zo zeker. Maar als het meer is dan 3,9% dan zijn alle schalen weg. In wezen gaan ze er in dit geval vanuit dat de minimumloon stijgt met 3% en dan de 1,2% verhoging erbij.

[ Bericht 63% gewijzigd door V__L_N op 24-03-2024 11:27:35 ]
Loesje
pi_212940456
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 08:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En zolang er nog duizenden andere banen zijn waar je meer kan verdienen en droog kan zitten gaan ze het nog moeilijk krijgen.
ja die zogenaamde "19%" zorgt er echt niet voor dat het van de week storm gaat lopen,sterker nog,wat er zit gaat langzamerhand moven.
pi_212940474
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:09 schreef V__L_N het volgende:
alles verdiend straks weer gewoon het zelfde. Ik bedoel, die kans is gewoon heel groot.
dit dus ,daarom moet je ook een apc hebben en als er dan buiten dat nog iets wordt verhoogd,is het eens iets echts,al het andere wat er al jaren gepresenteerd wordt krijgt iedereen,of die nu wel of niet werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 24-03-2024 20:50:33 ]
pi_212943966
Ik begrijp niet waarom de bonden niet hebben ingezet op uurlonen die een bepaald percentage boven het wml liggen. Daarmee garandeer je dat we niet weer in de situatie terecht komen waarbij iedereen straks hetzelfde uurloon verdient.
Ik vind het verschil tussen het loon van een startend bezorger tegenover dat van iemand die 10 of meer jaar dit werk doet veel te klein.
De stijging van de fietsvergoeding is te klein. Een hogere pbz-vergoeding staat niet eens in dit voorstel.
Waarom krijgen wij geen eenmalige uitkering, terwijl dat wel altijd wordt meegenomen in de grote cao?
Er wordt niets gedaan aan onze schamele 4 weken verlof en een regeling voor pauzes ontbreekt ook.

Wat mij betreft is dit een zeer matig voorstel, dus de bvpp zal het ongetwijfeld met positief stemadvies voorleggen aan de leden. :')
  zondag 24 maart 2024 @ 16:56:51 #141
Bijdehand mannetje
pi_212944360
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 03:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wisselende reactie's van de adh,ook hier staat (soms) dat het niets voorstelt.https://www.iex.nl/Forum/(...)rt-2024.aspx?page=18
Wisselend, ook veel onnozele reacties van mensen die denken dat graaiende bezorgers hun zakken vullen met exorbitante loonsverhogingen, terwijl de koersen tegen vallen. Dus wij bezorgers moeten niet klagen, de aandeelhouders hebben het pas echt moeilijk. :')
pi_212944952
Kan je eigenlijk zo aandelen kopen en dan ook stemrechten hebben?
pi_212946310
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:47 schreef wbwb het volgende:
Kan je eigenlijk zo aandelen kopen en dan ook stemrechten hebben?
Ja, maar voordat je daadwerkelijk wat in de melk te brokkelen hebt moet je wel flink wat aandelen in bezit hebben. Van een PostNL-loontje wordt het lang sparen om een significant belang te krijgen iig. :D
pi_212947142
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 16:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wisselend, ook veel onnozele reacties van mensen die denken dat graaiende bezorgers hun zakken vullen met exorbitante loonsverhogingen, terwijl de koersen tegen vallen. Dus wij bezorgers moeten niet klagen, de aandeelhouders hebben het pas echt moeilijk. :')
erg he,ik zou me kapot schamen als ik hun was.
pi_212947151
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, maar voordat je daadwerkelijk wat in de melk te brokkelen hebt moet je wel flink wat aandelen in bezit hebben. Van een PostNL-loontje wordt het lang sparen om een significant belang te krijgen iig. :D
ja iedereen een aandeel bij elkaar toch een hoop :)
pi_212947959
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat ik zelf geen significant belang zal krijgen snap ik, maar 1 aandeel kopen moet met een PostNL-loontje, wat ik overigens niet meer krijg gezien 31 oktober 2023 mijn laatste werkdag bij PostNL was, wel te doen zijn, gezien de koers nog maar op ¤1,229 staat.

Maar mag je met 1 aandeel ook al zo'n aandeelhoudersvergadering bijwonen en bijvoorbeeld dingen dan op de agenda zetten? Zouden we dan met een paar honderd postbezorgers ieder 1 aandeel kunnen kopen en met zijn allen dan zo'n aandeelhoudersvergadering bij kunnen wonen?
pi_212948247
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef wbwb het volgende:

[..]
Maar mag je met 1 aandeel ook al zo'n aandeelhoudersvergadering bijwonen en bijvoorbeeld dingen dan op de agenda zetten? Zouden we dan met een paar honderd postbezorgers ieder 1 aandeel kunnen kopen en met zijn allen dan zo'n aandeelhoudersvergadering bij kunnen wonen?
Of Met alle 15.000 bezorgers ieder een aandeel kopen, en dan ook met alle 15.000 op de vergadering komen _O-
pi_212948266
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:23 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Of Met alle 15.000 bezorgers ieder een aandeel kopen, en dan ook met alle 15.000 op de vergadering komen _O-
Er zijn natuurlijk altijd mensen die niet mee willen doen, maar zoiets, ja :+
  zondag 24 maart 2024 @ 22:30:59 #149
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212948293
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 16:24 schreef Rafierafie het volgende:
Ik begrijp niet waarom de bonden niet hebben ingezet op uurlonen die een bepaald percentage boven het wml liggen. Daarmee garandeer je dat we niet weer in de situatie terecht komen waarbij iedereen straks hetzelfde uurloon verdient.
Ik vind het verschil tussen het loon van een startend bezorger tegenover dat van iemand die 10 of meer jaar dit werk doet veel te klein.
De stijging van de fietsvergoeding is te klein. Een hogere pbz-vergoeding staat niet eens in dit voorstel.
Waarom krijgen wij geen eenmalige uitkering, terwijl dat wel altijd wordt meegenomen in de grote cao?
Er wordt niets gedaan aan onze schamele 4 weken verlof en een regeling voor pauzes ontbreekt ook.

Wat mij betreft is dit een zeer matig voorstel, dus de bvpp zal het ongetwijfeld met positief stemadvies voorleggen aan de leden. :')
Ik las ergens dat de bvpp het neutraal voorlegd aan zijn leden. Wat nooit eerder is voorgekomen volgens mij.

Wat die opsomming betreft, volgens mij hebben we niks gekregen van wat we gevraagd hebben? Ook niet bv de aanpassing van de kwaliteitsbonus in juni? Ik kan me dus echt niet voorstellen waarom iemand hier positief over zou stemmen. Met dit kun je net zo goed geen cao hebben en wachten tot de overheid je loon verhoogt.
Loesje
pi_212949085
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:30 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik las ergens dat de bvpp het neutraal voorlegd aan zijn leden. Wat nooit eerder is voorgekomen volgens mij.

Wat die opsomming betreft, volgens mij hebben we niks gekregen van wat we gevraagd hebben? Ook niet bv de aanpassing van de kwaliteitsbonus in juni? Ik kan me dus echt niet voorstellen waarom iemand hier positief over zou stemmen. Met dit kun je net zo goed geen cao hebben en wachten tot de overheid je loon verhoogt.
Ik ben benieuwd wat de bvpp er over te zeggen heeft. Op hun site en socials staat namelijk nog helemaal niets. Ervaring uit het verleden leert dat de bvpp'ers meestal wel akkoord gaan zolang er minstens een zeer bescheiden loonsverhoging beloofd wordt.
Overigens zie ik ook helemaal geen nieuws op de site van de fnv. Heel raar.
pi_212950144
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat de bvpp er over te zeggen heeft. Op hun site en socials staat namelijk nog helemaal niets. Ervaring uit het verleden leert dat de bvpp'ers meestal wel akkoord gaan zolang er minstens een zeer bescheiden loonsverhoging beloofd wordt.
Overigens zie ik ook helemaal geen nieuws op de site van de fnv. Heel raar.
nee ongelofelijk,al dagelijks afgespeurd,hier staat al meer :)
pi_212952754
quote:

[..]
[..]
van de websitepnl:Ondanks de uitdagende situatie waarmee ons postbedrijf te maken heeft, kunnen alle postbezorgers rekenen op betere voorwaarden en een loonsverhoging. Daarbij hebben we extra aandacht voor de grote groep collega’s, die al jarenlang bij ons werkt. shame on
pi_212954899
Even iets heel anders, de nieuwe versie van de app (android) crasht op sommige toestellen, beter niet updaten als je geen rollback kunt uitvoeren.
pi_212956631
quote:
Eindelijk. Maar deze uitkomst is ook belachelijk vind ik.

En denken ze nou echt bij PostNL dat een taskforce gaat helpen?
pi_212958121
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:08 schreef wbwb het volgende:

[..]
Eindelijk. Maar deze uitkomst is ook belachelijk vind ik.

En denken ze nou echt bij PostNL dat een taskforce gaat helpen?
zoals altijd(vertel ik vaak)wordt het weer te zonnig gebracht.
  maandag 25 maart 2024 @ 23:00:22 #157
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212960890
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Even iets heel anders, de nieuwe versie van de app (android) crasht op sommige toestellen, beter niet updaten als je geen rollback kunt uitvoeren.
De website is ook compleet aan gort... Echt hoor de it van de postnl is er nog beroerder aan toe dan de bezorgtijden
Loesje
pi_212960917
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:00 schreef V__L_N het volgende:

[..]
De website is ook compleet aan gort... Echt hoor de it van de postnl is er nog beroerder aan toe dan de bezorgtijden
Digital at the core, toch? 8)7
  maandag 25 maart 2024 @ 23:14:18 #159
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212960991
Ik denk dat we er beter aan doen de roosters weer gewoon per post te sturen ;)

Wat betreft de CAO het zal niemand verrassen dat ik tegen heb gestemt. Letterlijk het enige wat er goed aan is is het verruimen van de werktijd tot 20.00 uur. Wat heerlijk is om in de zomer niet speciaal toestemming te moeten hoeven vragen om na het heetst van de dag pas te gaan bezorgen (en dan een nee te krijgen als het niet tenminste 30 graden is)
Loesje
pi_212961310
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:14 schreef V__L_N het volgende:
Dan krijg je ze dus pas wanneer de week al afgelopen is tegenwoordig |:(

Zo heb ik een brievenbuspakje+ dat op 18 maart verzonden is nog steeds niet ontvangen… -O- terwijl het volgens PostNL op 21 maart om 04:57 bezorgd is 8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door wbwb op 26-03-2024 09:27:26 ]
pi_212965650
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:00 schreef V__L_N het volgende:

[..]
ja dat is al 10 dagen ,er is weer een geplaatst,vanuit het gebied waar de meeste problemen zijn,wat denken ze dat de mensen gek zijn.
pi_212965661
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:14 schreef V__L_N het volgende:

Wat betreft de CAO het zal niemand verrassen dat ik tegen heb gestemt. Letterlijk het enige wat er goed aan is is het verruimen van de werktijd tot 20.00 uur. Wat heerlijk is om in de zomer niet speciaal toestemming te moeten hoeven vragen om na het heetst van de dag pas te gaan bezorgen (en dan een nee te krijgen als het niet tenminste 30 graden is)
dat heeft wel wat,dan hoef je alleen om de 6 weken te werken,eerder komt het niet aan.
pi_212976090
Heeft iemand iets te zeggen over werken bij TGN? Ik zat namelijk te denken om te solliciteren als chauffeur TGN, want ik moet toch iets gaan doen.
pi_212980217
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:20 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand iets te zeggen over werken bij TGN? Ik zat namelijk te denken om te solliciteren als chauffeur TGN, want ik moet toch iets gaan doen.
Bij ons zijn de meeste TGN-chauffeurs niet in dienst van PostNL maar van een schimmige subcontractor uit een of ander Oostblokland. Volgens mij worden die lui nog harder uitgeknepen dan wij.
pi_212980824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Bij ons zijn de meeste TGN-chauffeurs niet in dienst van PostNL maar van een schimmige subcontractor uit een of ander Oostblokland. Volgens mij worden die lui nog harder uitgeknepen dan wij.
Hier zag ik vrijwel altijd een beperkt setje mensen van dezelfde Turkse subcontractor die dus ook een paar man in dienst heeft (waaronder zijn knappe zoon :P).

Deze vacature was overigens wel direct bij PostNL zelf en valt dan ook onder de Cao voor PostNL.
pi_212981151
quote:
na alle eerdere ervaringen,moet je het bedrijf toch een keer vaarwel kunnen zeggen,er is werk zat vandaag de dag.https://www.ad.nl/molenla(...)e-strikken~a66bf7ed/
pi_212981415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
na alle eerdere ervaringen,moet je het bedrijf toch een keer vaarwel kunnen zeggen,er is werk zat vandaag de dag.https://www.ad.nl/molenla(...)e-strikken~a66bf7ed/
Tsja, ik zou echt niet weten wat ik anders zou kunnen gaan doen en ik ben nu ook al bijna 5 maanden werkloos, dus ik moet toch iets.
pi_212986815
quote:
Ik heb eigenlijk nooit van chauffeurs gehoord dat ze erg gelukkig waren met hun werk.
pi_212988380
TGN Chauffeur is ook gewoon minimumloon:
https://www.postnl.nl/wer(...)rtogenbosch-5215-me/

Dan kun je beter bij een concurrent gaan werken. DHL betaalt 14 per uur aan pakketbezorgers, en die hebben ook nog weekendtoeslag.
https://bezorger.dhlparcel.nl/registration/courier
pi_212989806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:09 schreef Bladblazer het volgende:
TGN Chauffeur is ook gewoon minimumloon:
https://www.postnl.nl/wer(...)rtogenbosch-5215-me/

Dan kun je beter bij een concurrent gaan werken. DHL betaalt 14 per uur aan pakketbezorgers, en die hebben ook nog weekendtoeslag.
https://bezorger.dhlparcel.nl/registration/courier
Pakketbezorger ga ik niet aan beginnen, zeker niet bij DHL. Als ik zie in wat voor kleine busjes die rijden zonder rekken erin en dan helemaal volgepropt met pakketten die allemaal door elkaar liggen… nee, dank je.
pi_212990300
Post NL houdt van normtijden, ik werk via een ander bedrijf die post sorteert voor afgestoten Post NL wijken

Nu had ik een paar weken geleden een tijdmeting waar ik een gesprek over gehad heb, ik had over een dalwijk met 27 vakjes(bundels) 14 minuten gedaan met sorteren en bundelen, nu zou je denken best vlot maar post NL zet er 7 minuten neer als norm, er is zelfs een dalwijk waar 2 minuten voor staat .
Vraag me af diegene die die normtijden vast stellen ooit een brief gesorteerd hebben
Typisch post NL dit weer
pi_212990389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:08 schreef Cupfighter het volgende:
Post NL houdt van normtijden, ik werk via een ander bedrijf die post sorteert voor afgestoten Post NL wijken

Nu had ik een paar weken geleden een tijdmeting waar ik een gesprek over gehad heb, ik had over een dalwijk met 27 vakjes(bundels) 14 minuten gedaan met sorteren en bundelen, nu zou je denken best vlot maar post NL zet er 7 minuten neer als norm, er is zelfs een dalwijk waar 2 minuten voor staat .
Vraag me af diegene die die normtijden vast stellen ooit een brief gesorteerd hebben
Typisch post NL dit weer
Er was ooit zo'n filmpje van Studio PostNL geloof ik waarin kantoormedewerkers een keertje moesten voorbereiden. Toen zeiden ze ook dat voorbereiders dat in 7 minuten kunnen, maar al die kantoormedewerkers deden er veel langer over en ze zeiden ook allemaal dat ze die elastieken eromheen doen het moeilijkste vonden…
pi_212990406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
Er was ooit zo'n filmpje van Studio PostNL geloof ik waarin kantoormedewerkers een keertje moesten voorbereiden. Toen zeiden ze ook dat voorbereiders dat in 7 minuten kunnen, maar al die kantoormedewerkers deden er veel langer over en ze zeiden ook allemaal dat ze die elastieken eromheen doen het moeilijkste vonden…
En ja ook niet het besef hebben dat een elastiekje om 3 poststukken lastiger is vaak dan om een gewone bundel
  donderdag 28 maart 2024 @ 14:53:46 #174
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212992705
Dat elastieken lastig is is ook de reden dat we tegenwoordig nog maar 1 elastiek hebben om de kleine bundels. Wat "super praktisch" is als je dus een bundel hebt van 2 handdiktes en dan 1 elastiek er omheen.

De normtijden zijn trouwens bewust zo laag. Ze hebben die gebaseerd op de rustigste periode - nog een stukje voor toekomstig postverlies. Dit geeft ze winst, zeker buiten waar het dan gaat over uren per week. Vroeger kreeg je namelijk meestal het 13 weeks gemiddelde. Maar in de rustige periodes (met uitzondering van de 10 weken zomer) konden ze minnen niet verplichten. Levert in de rustige periode toch een paar uur aan winst op. Drukke periodes extra werken is geen punt, want in ons vak is overwerken normaal en de cao heeft er geen penalties op. Dus nu redeneren ze naar de meest rustigste periode en zeggen ze overwerk is normaal. De uren die je dus als bezorger onbetaald vrij houdt zijn jouw probleem.

Binnen zal heus iets vergelijkbaars opgaan.
Loesje
pi_212995233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 06:37 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk nooit van chauffeurs gehoord dat ze erg gelukkig waren met hun werk.
die ene chauffeur,vaak op tv geweest,heel wat geprocedeerd,om een normale betaling te krijgen,gewon te erg.
pi_212995241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
ja daar is een gezegde van iets aan wal
pi_212995260
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:53 schreef V__L_N het volgende:
Dat elastieken lastig is is ook de reden dat we tegenwoordig nog maar 1 elastiek hebben om de kleine bundels. Wat "super praktisch" is als je dus een bundel hebt van 2 handdiktes en dan 1 elastiek er omheen.

De normtijden zijn trouwens bewust zo laag. Ze hebben die gebaseerd op de rustigste periode - nog een stukje voor toekomstig postverlies. Dit geeft ze winst, zeker buiten waar het dan gaat over uren per week. Vroeger kreeg je namelijk meestal het 13 weeks gemiddelde. Maar in de rustige periodes (met uitzondering van de 10 weken zomer) konden ze minnen niet verplichten. Levert in de rustige periode toch een paar uur aan winst op. Drukke periodes extra werken is geen punt, want in ons vak is overwerken normaal en de cao heeft er geen penalties op. Dus nu redeneren ze naar de meest rustigste periode en zeggen ze overwerk is normaal. De uren die je dus als bezorger onbetaald vrij houdt zijn jouw probleem.

Binnen zal heus iets vergelijkbaars opgaan.
hier doen ze op een piekdag 1 elastiek om 5 straten mp heen dikte rond de 20/25cm ja er is totaal geen toezicht daar,je kan ook sterren uitdelen ,het lijkt wel een kleuterschool nu,straks krijg je nog een setje plakplaatjes,zoals vroeger op school.
pi_212995287
We plussen ons nu al de tering op die onhaalbare LB-looptijden, en nu gaat er per 1 april nog eens fors tijd van af, in sommige gevallen ruim 10%, zogenaamd "na evaluatie van de looptijden". :(
pi_212998516
leesvoer,blij dat ze weer maandelijks terug zijn:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240325%20PiB%20maart-mail.pdf
pi_212998534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We plussen ons nu al de tering op die onhaalbare LB-looptijden, en nu gaat er per 1 april nog eens fors tijd van af, in sommige gevallen ruim 10%, zogenaamd "na evaluatie van de looptijden". :(
ja ze zijn verkeerd bezig
  donderdag 28 maart 2024 @ 23:03:46 #181
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213000906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier is er 25% vanaf gegaan voor volgende week... Dat betekend nu dat ik mijn uren aan plustijd moet verdubbelen. 6 uur ingeroosterd 12 uur lopen... Zijn ze gestoord geworden?

En het ergste: Klagen bij een sc, lc of admi...? Allemaal nieuw volk dat we nog steeds niet gezien hebben. Ze zijn al 3 weken aan het werk, je zou toch verwachten dat ze een keer in beeld zouden komen.

Ben al 5 weken bezig om een weekje vrij te krijgen... Ook zo iets bizars.
Loesje
pi_213002209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:03 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Hier is er 25% vanaf gegaan voor volgende week... Dat betekend nu dat ik mijn uren aan plustijd moet verdubbelen. 6 uur ingeroosterd 12 uur lopen... Zijn ze gestoord geworden?

En het ergste: Klagen bij een sc, lc of admi...? Allemaal nieuw volk dat we nog steeds niet gezien hebben. Ze zijn al 3 weken aan het werk, je zou toch verwachten dat ze een keer in beeld zouden komen.

Het gaat volgende topic gaat heten: Erger als dit, kan niet.
pi_213009026
quote:
uit het stuk:Extra betalen voor levering de dag erna?
Als deze verandering wordt doorgevoerd, komt er waarschijnlijk de mogelijkheid om tegen extra betaling je brieven de dag erna te laten bezorgen.

Het gros vindt dat niets en terecht,het is al duur genoeg,gooien ze de ceo er maar uit scheelt 1500k
Laatste tijd veel over gelezen,met een omweg wordt het allemaal toch een beetje bij de slechtstbetaalden neergelegd.
pi_213009427
ik zou nog even wachten met prijzen verhogen,na deze case:

https://archive.ph/9eWup
  vrijdag 29 maart 2024 @ 18:26:26 #186
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213009662
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
uit het stuk:Extra betalen voor levering de dag erna?
Als deze verandering wordt doorgevoerd, komt er waarschijnlijk de mogelijkheid om tegen extra betaling je brieven de dag erna te laten bezorgen.

Het gros vindt dat niets en terecht,het is al duur genoeg,gooien ze de ceo er maar uit scheelt 1500k
Laatste tijd veel over gelezen,met een omweg wordt het allemaal toch een beetje bij de slechtstbetaalden neergelegd.
Het blijft een beetje krom draaien dit. Post en pakketten zijn tegenwoordig voor veel mensen juist een luxe product. En de meeste van die dingen willen we echt wel de volgende dag hebben. Niet 2 weken later. En laten we wel zijn voor die tijdschriften en pakketten betaal je ook al genoeg. De dingen die wel kunnen wachten zijn reclame dingen en dergelijk. Maar die worden door de postnl juist weer heel hoog behandeld omdat ze vaak terug komen. Ik heb vaak het idee dat we vergeten wie de klant nou eigenlijk is... Ja de verzender betaald... Maar de ontvanger bepaald (en betaald vaak direct of indirect ook)... Die stopt met bestellen en inschrijven als wij het niet goed doen.

Ik zou persoonlijk als bedrijf de portkosten anders indelen. Niet meer op gewicht, maar op sorteerbaarheid. 1 tarief voor groot, 1 tarief voor klein, 1 tarief voor pakketjes... En alles wat niet in de standaardcategorie valt in een toeslag. En als we dan ook nog iets gaan doen aan die achtelijke staffels waarbij grote bedrijven niet betalen wat het kost gaan we ws een heel andere postmarkt zien.
Loesje
  vrijdag 29 maart 2024 @ 19:59:08 #187
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213010848
quote:

[..]

Ooit meegemaakt dat vrij krijgen een probleem was, als volgt opgelost gewoon meedelen dat je er dan en dan niet bent punt. De hel brak uit maar het probleem van verlof vragen was binnen de organisatie zo opgelost
pi_213011115
quote:

[..]

Je ingeroosterde uren moeten verdubbelen met plussen. Dat begint wel wat kolderiek te worden ja. :D :'( :D

Geen idee hoe verlof vragen tegenwoordig werkt maar wij hanteerden op een gegeven moment op de werkvloer gewoon de regel: na 2 weken geen reactie op je schriftelijke aanvraag is goedgekeurd. Zo is het wettelijk ook bepaald.
pi_213011302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:08 schreef ophaling10 het volgende:
ik zou nog even wachten met prijzen verhogen,na deze case:

https://archive.ph/9eWup
Dat is eigenlijk iets wat ik me al 10 jaar afvraag als er weer eens zo'n geval bekend wordt: hoe kan het dat er niet eerder alarmbellen af gaan intern?

Je hebt een wijk met een paar 100 adressen. Als ze ook maar een beetje weten waar ze mee bezig zijn heb je een idee over hoeveel klachten er normaal binnen komen per zoveel adressen in een bepaalde periode.

Nu zal lang niet iedereen klagen, veel mensen weten niet eens dat ze iets missen maar vooral mensen die iets besteld hebben zullen toch na maximaal een week wel eens aan de bel gaan trekken. Dan zou je denken dat er in het registratiesysteem toch een belletje gaat rinkelen dat er bovengemiddeld veel klachten binnenkomen en dat er een seintje moet naar de verantwoordelijke bezorglocatie.
pi_213011533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:59 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Ooit meegemaakt dat vrij krijgen een probleem was, als volgt opgelost gewoon meedelen dat je er dan en dan niet bent punt. De hel brak uit maar het probleem van verlof vragen was binnen de organisatie zo opgelost
probleem is dat veel mensen niet verbaal sterk genoeg zijn,ze denken dat ze op die planning heel wat zijn,momenteel zijn ze dik ingehaald door de bezorgers(+wml). :)
pi_213011597
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:25 schreef lololo het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk iets wat ik me al 10 jaar afvraag als er weer eens zo'n geval bekend wordt: hoe kan het dat er niet eerder alarmbellen af gaan intern?

Je hebt een wijk met een paar 100 adressen. Als ze ook maar een beetje weten waar ze mee bezig zijn heb je een idee over hoeveel klachten er normaal binnen komen per zoveel adressen in een bepaalde periode.

Nu zal lang niet iedereen klagen, veel mensen weten niet eens dat ze iets missen maar vooral mensen die iets besteld hebben zullen toch na maximaal een week wel eens aan de bel gaan trekken. Dan zou je denken dat er in het registratiesysteem toch een belletje gaat rinkelen dat er bovengemiddeld veel klachten binnenkomen en dat er een seintje moet naar de verantwoordelijke bezorglocatie.
het zijn steeds wel extreme gevallen,als je als bezorger zelf een keer een foutje maakt breekt de hel los,laatst kwam ik dat verhaal ergens tegen van die bode in groningen die jarenlanfg de post verzameld had,kloppen doet het niet.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 23:29:00 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213014021
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:15 schreef lololo het volgende:

[..]
Je ingeroosterde uren moeten verdubbelen met plussen. Dat begint wel wat kolderiek te worden ja. :D :'( :D

Geen idee hoe verlof vragen tegenwoordig werkt maar wij hanteerden op een gegeven moment op de werkvloer gewoon de regel: na 2 weken geen reactie op je schriftelijke aanvraag is goedgekeurd. Zo is het wettelijk ook bepaald.
Verlof wordt gewoon steeds afgewezen. Ergens tussen de 10 en 12 dagen na indienen... En dan ga je naar de volgende optie en dan gebeurt dat weer. Ik weet dat ze er op zijn aangesproken dat het niet mag... Maar moet gewoon weer afwachten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:25 schreef lololo het volgende:

[..]
Ervaring: soms gaan de belletjes wel af. Maar duurt het onderzoek gewoon giga lang. Zeker als bezorgers post thuis op slaan. Dan moet je echt wel bewijs gaan verzamelen. In mijn geval was het bv niet genoeg dat ik zeker wist dat er 2 partijen niet bezorgd waren. Ze moesten eerst onderzoek doen in het sorteercentrum en vervolgens kon het pas verder uitgerold worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
probleem is dat veel mensen niet verbaal sterk genoeg zijn,ze denken dat ze op die planning heel wat zijn,momenteel zijn ze dik ingehaald door de bezorgers(+wml). :)
De planning is 1 groot stuk ellende. Zelfs als je wel weet hoe het zit verzinnen ze wel weer een regel om te proberen je af te bluffen. Moet je toch ook wel enorm sterk in je schoenen staan hoor.
Loesje
pi_213016514
Ik heb gisteren een telefonisch intakegesprek gehad, maar dat besteed PostNL tegenwoordig kennelijk uit aan een of ander bedrijf in Spanje, en dan heb ik donderdag een videogesprek, wat dan met een recruiter is die wel van PostNL zelf is en in Nederland zit, maar vroeger moest je nog gewoon langskomen voor dat gesprek, dat vind ik eigenlijk veel fijner dan zo'n videogesprek. Dadelijk ben ik dus als het goed is chauffeur TGN.
pi_213016763
We moeten allemaal niet zo klagen, het is een topbaan met een top salaris!

https://www.manners.nl/postbode-salaris-loon-cao/

_O- _O- _O- _O- :')
pi_213017477
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:01 schreef the_X het volgende:

Het mooiste is nog dat er voor postbodes geen nieuwe cao is gezien die cao nog dit jaar loopt.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 13:54:09 #196
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213020286
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:43 schreef wbwb het volgende:

[..]
Het mooiste is nog dat er voor postbodes geen nieuwe cao is gezien die cao nog dit jaar loopt.
Ook mooi dat dat fantastische salaris is omgerekend naar 40 uur terwijl we arbo technisch maar 27,5 uur per week maximaal mogen werken...

Is manners een soort nieuwspaal ofzo?
Loesje
pi_213022430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ook mooi dat dat fantastische salaris is omgerekend naar 40 uur terwijl we arbo technisch maar 27,5 uur per week maximaal mogen werken...

Is manners een soort nieuwspaal ofzo?
Het artikel klopt sowieso niet. Want ze hebben die 19% opgeteld bij de salarissen uit de grote PostNL CAO, waar wij natuurlijk niet onder vallen. Dus die getallen die ze noemen zijn onzin. Zelfs al zou een beginnend postbezorger een fulltime contract kunnen krijgen, dan nog kom je niet in de buurt van de genoemde bedragen. Weer een typisch geval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
pi_213024619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:51 schreef wbwb het volgende:
Ik heb gisteren een telefonisch intakegesprek gehad, maar dat besteed PostNL tegenwoordig kennelijk uit aan een of ander bedrijf in Spanje, en dan heb ik donderdag een videogesprek, wat dan met een recruiter is die wel van PostNL zelf is en in Nederland zit, maar vroeger moest je nog gewoon langskomen voor dat gesprek, dat vind ik eigenlijk veel fijner dan zo'n videogesprek. Dadelijk ben ik dus als het goed is chauffeur TGN.
ja het zit o.a. in Allicante(besparing) dit is ook interessant,ook voor ons geldt dit,zeker als je er al heel lang rondloopt,er wordt weleens lacherig over gedaan,maar na al die jaren ga je het echt wel merken.
https://www.nu.nl/gebasee(...)te-laat-geboren.html
pi_213024654
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:01 schreef the_X het volgende:

de zoveelste al die zich niet echt ingelezen heeft,over hoe de vork in de steel zit.
pi_213028224
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja het zit o.a. in Allicante(besparing) dit is ook interessant,ook voor ons geldt dit,zeker als je er al heel lang rondloopt,er wordt weleens lacherig over gedaan,maar na al die jaren ga je het echt wel merken.
https://www.nu.nl/gebasee(...)te-laat-geboren.html
Ik had gemaild met iemand van Yource Group in Valencia, ja. Daar in Spanje is het minimumloon zeker lager? Echt triest dat PostNL daar dan gebruik van maakt…

Maar waarom ze dan tegenwoordig een videogesprek doen in plaats van gewoon langskomen terwijl die persoon dan wel bij PostNL zelf hier in Nederland in dienst is? Echt geen idee. Ik kom dan toch echt veel liever langs.
pi_213028253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de zoveelste al die zich niet echt ingelezen heeft,over hoe de vork in de steel zit.
Ja, maar ook op AD.nl en dergelijke zie ik zo vaak dingen die niet kloppen of onvolledig zijn… maar deze is wel heel erg.
pi_213049203
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:09 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, maar ook op AD.nl en dergelijke zie ik zo vaak dingen die niet kloppen of onvolledig zijn… maar deze is wel heel erg.
de collega's in Pt verdienen ook geen bal,een postzegel is al 1,20 p.s. voor kaarten en brieven t/m 20gr
(sommige plekken zijn niet echt goedkoop(huren e.d.),is complete armoede zo weinig)
https://meusalario.pt/emp(...)alhadores-em-triagem
pi_213065121
quote:
Wat een treurnis. Post om welke reden dan ook niet bezorgen of verduisteren is fout en strafbaar. Eigenlijk zou dit al snel moeten opvallen als mensen 2 weken tijdschriften missen...
pi_213066211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Wat een treurnis. Post om welke reden dan ook niet bezorgen of verduisteren is fout en strafbaar. Eigenlijk zou dit al snel moeten opvallen als mensen 2 weken tijdschriften missen...
ja er komt steeds meer naar buiten,zo erg als de laatste tijd is nog nooit geweest.
pi_213074191
goeie reclame en zeker bevordelijk om de prijs te laten stijgen:

https://jezuswatslecht.nl(...)er-niemand-thuis-is/

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 03-04-2024 21:20:11 ]
pi_213074921
Prutbedrijf zit hier "logisch bezorgen" door onze strot te duwen. Vandaag lag er een zwart mapje met microscopisch kleine letters waarin de toegewezen wijken staan. Iedereen ongelukkig, twee gaan er sowieso al weg en zie zelf de enorme verslechteringen ook niet zo zitten.. Tijd natuurlijk minder en wijk stuk groter.
pi_213076731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:50 schreef ophaling10 het volgende:
goeie reclame en zeker bervordelijk om de prijs te laten stijgen:

https://jezuswatslecht.nl(...)er-niemand-thuis-is/
Triest…
pi_213076983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:42 schreef Bezorgertje het volgende:
Prutbedrijf zit hier "logisch bezorgen" door onze strot te duwen. Vandaag lag er een zwart mapje met microscopisch kleine letters waarin de toegewezen wijken staan. Iedereen ongelukkig, twee gaan er sowieso al weg en zie zelf de enorme verslechteringen ook niet zo zitten.. Tijd natuurlijk minder en wijk stuk groter.
Ja met alles wat ze vanaf onlangs doen,komen ze zichzelf gauw tegen,let maar op.
Maar goed dat ze het wml omhoog gejekkerd hadden,anders liep iedereen nog steeds voor een kwartje,als je
er van moet leven is het dramatisch,gezien de sterk verhoogde prijzen o.a. in de SM.
pi_213080581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:28 schreef ophaling10 het volgende:
2 droevenissen:

https://archive.ph/j6qHb
Daar schiet PostNL toch ook niks mee op? Nu kunnen ze hun eigen bezorgers daar laten bezorgen voor een uurloon ipv een stuksloon. Of zou er al een andere onderaannemer als aasgier staan te wachten om dat gebied over te nemen :')
pi_213081989
Zaten er geen tijdschriften bij vandaag? Sterkte in de regen!
pi_213083574
What the fuck. Ik kreeg nog geen uur voor mijn sollicitatiegesprek een mailtje dat ik het sollicitatiegesprek gehad heb en we zojuist elkaar telefonisch gesproken hebben om de uitslag te bespreken en dat ze bij deze nog per e-mail bevestigen dat ze mij geen baan kunnen aanbieden. Hoe dan? Ik had mijn sollicitatiegesprek nog niet eens gehad en ik heb ook zeker niet gebeld om die uitslag te bespreken.
  donderdag 4 april 2024 @ 16:02:24 #215
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213084914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zaten er geen tijdschriften bij vandaag? Sterkte in de regen!
Vandaag was een dubbele piekdag. Dinsdag waren er bijna geen tijdschriften omdat er op maandag niet gesorteerd wordt ivm feestdagen. Dus vandaag hadden we dubbele van alles.
Loesje
pi_213086167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:09 schreef wbwb het volgende:
What the fuck. Ik kreeg nog geen uur voor mijn sollicitatiegesprek een mailtje dat ik het sollicitatiegesprek gehad heb en we zojuist elkaar telefonisch gesproken hebben om de uitslag te bespreken en dat ze bij deze nog per e-mail bevestigen dat ze mij geen baan kunnen aanbieden. Hoe dan? Ik had mijn sollicitatiegesprek nog niet eens gehad en ik heb ook zeker niet gebeld om die uitslag te bespreken.
Ze zullen je wel verward hebben met een andere sollicitant. Geeft maar weer aan wat voor ongeorganiseerde bende het hier is. Zie het maar als een signaal van het universum: bij dit bedrijf wil je echt niet (weer) komen werken!
pi_213086261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Vandaag was een dubbele piekdag. Dinsdag waren er bijna geen tijdschriften omdat er op maandag niet gesorteerd wordt ivm feestdagen. Dus vandaag hadden we dubbele van alles.
Ja, leuk he? Dinsdag wel tijd van de wijken af halen omdat er bijna geen grote post is (afgezien van hah paaseieren), maar op de dagen dat je al die grote post er extra bij krijgt (want die is echt niet opeens in rook opgegaan, of zo) krijg je er geen minuut bij. En op dinsdag hadden ze er ook nog eens MEER tijd afgehaald dan afgesproken was, namelijk 20 ipv 16%!

Sowieso probeert PostNL ons weer flink te beduvelen qua tijden, want per 1 april ging weer flink het mes in de looptijden. Zogenaamd "na evaluatie". Terwijl ons niks gevraagd is, en de oude tijden in veel gevallen al veel te krap stonden. Wij hebben mensen hier die op sommige wijken wel een uur of meer moeten bijplussen, structureel!

Blijkbaar is "evaluatie" Orwelliaanse newspeak voor "opnieuw berekend door de computer". Want aan deze evaluatie is geen enkele postbezorger te pas gekomen!
pi_213087778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, leuk he? Dinsdag wel tijd van de wijken af halen omdat er bijna geen grote post is (afgezien van hah paaseieren), maar op de dagen dat je al die grote post er extra bij krijgt (want die is echt niet opeens in rook opgegaan, of zo) krijg je er geen minuut bij. En op dinsdag hadden ze er ook nog eens MEER tijd afgehaald dan afgesproken was, namelijk 20 ipv 16%!

Sowieso probeert PostNL ons weer flink te beduvelen qua tijden, want per 1 april ging weer flink het mes in de looptijden. Zogenaamd "na evaluatie". Terwijl ons niks gevraagd is, en de oude tijden in veel gevallen al veel te krap stonden. Wij hebben mensen hier die op sommige wijken wel een uur of meer moeten bijplussen, structureel!

Blijkbaar is "evaluatie" Orwelliaanse newspeak voor "opnieuw berekend door de computer". Want aan deze evaluatie is geen enkele postbezorger te pas gekomen!
Dan weet ik niet wat ze die computer laten berekenen. Het lijkt mij niet heel moeilijk om de computer gewoon een 13-weeks gemiddelde te laten berekenen… 8)7

En als je gewoon een 13-weeks gemiddelde berekent, dan klopt er misschien nog wat van.
pi_213087828
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ze zullen je wel verward hebben met een andere sollicitant. Geeft maar weer aan wat voor ongeorganiseerde bende het hier is. Zie het maar als een signaal van het universum: bij dit bedrijf wil je echt niet (weer) komen werken!
Nee, ik ben niet verward. Ik heb het nagevraagd en blijkbaar heeft mij oude teamleider allemaal slechte dingen over mij gezegd die niet waar zijn tegen die recruiter, zoals dat ik mijn afspraken niet na zou komen en ik niet flexibel zou zijn…
pi_213087926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]
ja dat was te merken zowat een ovaal wiel :)
pi_213087953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
afgezien van hah paaseieren
ja die ellende zat er vandaag ook bij,een voordeel je had er geen 3 per 1 :)
  donderdag 4 april 2024 @ 22:54:49 #222
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213091704
quote:

[..]

Hoeveel ben je kwijt geraakt? Ik 1,5 uur... En ik pluste elke week zo'n 4,5 a 5 uur bij. Dus nu straks 6,5 uur bijplussen. Dat is gewoon net zo veel tijd plussen als dat ik ingeroosterd sta... In navolging hiervan heeft weer een collega opgezegd. Idioot gebeuren. Bedrijf helpt gewoon z'n eigen personeelsbestand om het zeep.
Loesje
pi_213092238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Hoeveel ben je kwijt geraakt? Ik 1,5 uur... En ik pluste elke week zo'n 4,5 a 5 uur bij. Dus nu straks 6,5 uur bijplussen. Dat is gewoon net zo veel tijd plussen als dat ik ingeroosterd sta... In navolging hiervan heeft weer een collega opgezegd. Idioot gebeuren. Bedrijf helpt gewoon z'n eigen personeelsbestand om het zeep.
Ik ben nog goed weg gekomen, ik ben slechts een half uur kwijt geraakt op een werkpakket van 21 uur. Maar ik hoor van collega's die wel 3 uur per week zijn kwijtgeraakt, vaak op een kleiner werkpakket dan ik heb. Die moeten nu al elke piekdag anderhalf uur plussen op een wijk waar 2,5 uur voor staat en vervolgens haalt PostNL er doodleuk nog een half uur vanaf.
pi_213093820
Zetten jullie die posttassen eigenlijk daadwerkelijk in de stellingen of pleuren jullie ze gewoon neer voor de stellingen omdat jullie oudere vrouwen zijn die moeite hebben met die tassen zo op te tillen?
pi_213093944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet verward. Ik heb het nagevraagd en blijkbaar heeft mij oude teamleider allemaal slechte dingen over mij gezegd die niet waar zijn tegen die recruiter, zoals dat ik mijn afspraken niet na zou komen en ik niet flexibel zou zijn…
Ja, er werken extreme eikels bij ons bedrijf. Wel erg lullig hoor, en zeker de manier waarop.
pi_213094002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:12 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]
Ja, er werken extreme eikels bij ons bedrijf. Wel erg lullig hoor, en zeker de manier waarop.
Inderdaad. Ook best triest dat ze zoiets dan zou doen. Ik snap ook gewoon niet waarom ze dat zou doen en wat ze daar überhaupt aan heeft.

Maar ik ben dan wel iemand die dan in zo'n geval eigenlijk haar dan ook wel terug wil pakken. Weet iemand of het nut heeft om een melding te doen bij integriteit@postnl.nl waarna ze zo'n integriteitsonderzoek naar haar doen? Want dan kan ik wel wat dingen benoemen, zoals rommelen met ziekte-uren, niet zorgen voor een veilige werkplek, etc. Vind ik allemaal niet heel erg integer…
pi_213097358
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:21 schreef wbwb het volgende:

[..]
Inderdaad. Ook best triest dat ze zoiets dan zou doen. Ik snap ook gewoon niet waarom ze dat zou doen en wat ze daar überhaupt aan heeft.

Maar ik ben dan wel iemand die dan in zo'n geval eigenlijk haar dan ook wel terug wil pakken. Weet iemand of het nut heeft om een melding te doen bij integriteit@postnl.nl waarna ze zo'n integriteitsonderzoek naar haar doen? Want dan kan ik wel wat dingen benoemen, zoals rommelen met ziekte-uren, niet zorgen voor een veilige werkplek, etc. Vind ik allemaal niet heel erg integer…
Als deze dingen feitelijk aantoonbaar zijn heeft melding altijd zin. Dan is het maar uit je systeem.
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:19:34 #228
Bijdehand mannetje
pi_213098979
Viel te verwachten, ik heb tegen gestemd (en aangegeven dat ik bereid was tot actie), maar helaas komt een groot deel van de collega's niet verder dan mopperen, maar laten ondertussen alles maar gelaten over zich heen komen.
pi_213099015
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Viel te verwachten, ik heb tegen gestemd (en aangegeven dat ik bereid was tot actie), maar helaas komt een groot deel van de collega's niet verder dan mopperen, maar laten ondertussen alles maar gelaten over zich heen komen.
Triest. Waarom ben jij dan nog lid van de BVPP? Dat ze allemaal 19% verhoging roepen zal ook wel niet helpen…
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:32:14 #230
Bijdehand mannetje
pi_213099180
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef wbwb het volgende:

[..]
Triest. Waarom ben jij dan nog lid van de BVPP? Dat ze allemaal 19% verhoging roepen zal ook wel niet helpen…
Ik heb overwogen op te zeggen.Maar hoe meer mensen teleurgesteld de BVPP verlaten, hoe meer jaknikkers er over blijven. Als ik op zeg verlies ik dat laatste ieniemienie beetje invloed dat ik nu nog heb.

Ik heb overwogen lid te worden van het FNV, maar dan gaat mijn contributie van EUR 51 per jaar naar EUR 173 per jaar, en is mijn invloed alleen maar NOG kleiner geworden. Want binnen de groep postbezorgers is het FNV zo klein dat ze nooit een nieuwe CAO kunnen wegstemmen, al stemt 100% tegen.

Overigens zijn het niet de bonden die 19% roepen. Het is PostNL zelf die met dit misleidende getal komt, en vervolgens nemen de media dit klakkeloos over.
pi_213099273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb overwogen op te zeggen.Maar hoe meer mensen teleurgesteld de BVPP verlaten, hoe meer jaknikkers er over blijven. Als ik op zeg verlies ik dat laatste ieniemienie beetje invloed dat ik nu nog heb.

Ik heb overwogen lid te worden van het FNV, maar dan gaat mijn contributie van EUR 51 per jaar naar EUR 173 per jaar, en is mijn invloed alleen maar NOG kleiner geworden. Want binnen de groep postbezorgers is het FNV zo klein dat ze nooit een nieuwe CAO kunnen wegstemmen, al stemt 100% tegen.
Op zich heb je daarmee inderdaad een punt.

quote:
Overigens zijn het niet de bonden die 19% roepen. Het is PostNL zelf die met dit misleidende getal komt, en vervolgens nemen de media dit klakkeloos over.
Dat klopt, maar doen die bonden er iets aan om mensen te informeren over hoe misleidend die 19% is zodat hun leden een geïnformeerd besluit kunnen nemen?
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:23:42 #232
Bijdehand mannetje
pi_213099823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:37 schreef wbwb het volgende:

[..]
Op zich heb je daarmee inderdaad een punt.
[..]
Dat klopt, maar doen die bonden er iets aan om mensen te informeren over hoe misleidend die 19% is zodat hun leden een geïnformeerd besluit kunnen nemen?
In de informatie die de bonden zelf aan de leden hebben verstrekt via de mail (en de website) staat nergens die 19% genoemd. Op deze pagina van de BVPP staat een tabel waar in staat met hoeveel % het loon omhoog gaat in stapjes, en daarbij wordt de 9,9% verhoging per 1 januari (wat gewoon de stijging van het WML was) zeer nadrukkelijk buiten beschouwing gelaten.
pi_213100112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik ben nog goed weg gekomen, ik ben slechts een half uur kwijt geraakt op een werkpakket van 21 uur. Maar ik hoor van collega's die wel 3 uur per week zijn kwijtgeraakt, vaak op een kleiner werkpakket dan ik heb. Die moeten nu al elke piekdag anderhalf uur plussen op een wijk waar 2,5 uur voor staat en vervolgens haalt PostNL er doodleuk nog een half uur vanaf.
zullen ze nu echt hopen dat de bange mensen echt geen tijd bijzetten?
pi_213100126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:12 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]
dan zal er ook wel een omhooggevallen depotfiguur rondlopen,die eigenlijk nul nada is, :)
pi_213100150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
dat is in 90% van de gevallen,ze hebben nog steeds het idee ,dat dit alles is,en er buiten een moeilijk iets gaat worden: zoiets als alleen en eenzaam de strijd aangaan.
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:10:56 #237
Bijdehand mannetje
pi_213100339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat ze dat hopen. Er zijn echt postbezorgers, ik heb ze gesproken, die niet durven plussen, of veel minder plussen dan hun echt gewerkte tijd, uit angst dat ze op hun donder krijgen of ontslagen worden, omdat ze te langzaam zijn.

Ook zijn er tc's, en ook hier spreek ik uit eigen ervaring, die met name de meer goedgelovige bezorgers allerlei onzin op de mouw proberen te spelden. Bijv. dat je looptijd pas begint zodra je het depot verlaat (klopt niet: tassen inpakken is ook werktijd), of dat je de tijd moet stoppen bij de laatste brievenbus van je wijk, en dus in je eigen tijd moet terug fietsen naar het depot om de volgende wijk op te halen.

Dat zullen misschien maar een paar bezorgers per depot zijn, maar dat is al winst voor PostNL. De goedgelovige, ietwat simpele, bezorgers, of bezorgers die de taal niet machtig zijn en daardoor vaak al minder assertief zijn, of überhaupt de regels niet kennen.
pi_213100503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze dat hopen. Er zijn echt postbezorgers, ik heb ze gesproken, die niet durven plussen, of veel minder plussen dan hun echt gewerkte tijd, uit angst dat ze op hun donder krijgen of ontslagen worden, omdat ze te langzaam zijn.
wat kunnen we daar aan gaan doen,ze pakken miljoenen per jaar op deze manier(reken maar dat eht in de papieren loopt)
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:45:27 #240
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213100677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Een half uur op 21 valt idd mee. Ik vind 1,5 op 14,5 vrij veel. 6 Uur bijplussen per week is gewoon idioot gedoe. Maar alsnog, het verzoek is aan alle bezorgers als ze niet uitkomen met hun uren om de OR te mailen zodat ze de klachten kunnen verzamelen en kunnen doorsturen. Hoe meer mensen sturen hoe beter. Deze tijden schijnen namelijk niet definitief te zijn. Over 12 weken moet er opnieuw gekeken worden naar de situatie. Wie niet klaagt staat 1-0 achter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Fnv groeit wel hard het laatste 1,5 jaar hoor. Sinds LB voeren ze wel een openlijke strijd. Contributie is idd wel hoger. Ik betaal bij de fnv 115 euro. Maar daar heb ik dan wel meer aan de de bvpp, die verder gewoon dood hout zijn wat niks doet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds een collega hier die nooit meer plus dan een half uur. Structureel is die wijk op piekdagen rond de 3 uur. Er staat rond de 2 uur voor. Maar ze wil niet meer plussen omdat ze bang is voor vragen. Ze plust ook niet bij voor wachttijd en terugfietsen. Werkt met behoud van uitkering, dus overuren hoeft ze ook niet te hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:27 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wat kunnen we daar aan gaan doen,ze pakken miljoenen per jaar op deze manier(reken maar dat eht in de papieren loopt)
Dat is hun verdienmodel ook. Net als dat ze winst trekken uit de fluctuaties in de bezorgtijden. Lage tijden betekend dat er bijna niemand minnen kan. Levert ze giga veel op. Ik heb het vorige maand beetje globaal bij gehouden. Scheelde iets van 6 a 7 uur omdat het een rustige maand was... Toch best lekker als je dat kan doen bij een paar 1000 mensen.
Loesje
pi_213107011
PostNL wil toch kosten besparen? Wat dachten ze van daadwerkelijk eens handhaven op het minimumbrievenbusformaat en dus stoppen met bezorgen op adressen met te kleine brievenbussen zodat je niet iedere fucking keer daar hoeft aan te bellen voor een brievenbuspakje? Of denk ik nou weer te logisch?
pi_213107075
Hebben jullie de Donald Duck al voorbij zien komen? Vandaag met de zaterdagbezorging nog steeds niet gehad.
pi_213108700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef wbwb het volgende:

[..]
Pfft lekker lullig zeg...
En bovendien vinden ze ieder die niet tig uren wil overwerken tegenwordig niet flexibel :')
pi_213108770
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Pfft lekker lullig zeg...
En bovendien vinden ze ieder die niet tig uren wil overwerken tegenwordig niet flexibel :')
Tsja, en dat terwijl ik wel tig uren overwerkte en eigenlijk altijd de eerste was die iets extra deed als er bijvoorbeeld iemand ziek was… dus hoezo niet flexibel? :{
pi_213110325
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 10:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hebben jullie de Donald Duck al voorbij zien komen? Vandaag met de zaterdagbezorging nog steeds niet gehad.
gisteren o.a.
pi_213121337
Ik heb hem afgelopen donderdag gehad.
pi_213133474
https://www.rtlnieuws.nl/(...)houden-door-postbode

als het een pb was zou iedereen nog tienduizenden aan nabetalingen krijgen.
pi_213138990
quote:
63.000 pakketjes per dag is toch niet zo veel?
pi_213141526
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 18:06 schreef wbwb het volgende:

[..]
63.000 pakketjes per dag is toch niet zo veel?
nee het gaat er meer om hier is wel $$$ voor.dankzij de bangeriken en minners
pi_213155471
Weten jullie toevallig wat jullie depot per maand aan huur kost?

Het depot gaat hier eindelijk verhuizen (nu zat het in de garage van het huis van enorme zeikerds die het huis gekocht hebben van de vorige eigenaar die wel aardig was). Ik heb die nieuwe locatie op Funda in Business gevonden, blijkt ¤800/maand huur + ¤100/maand servicekosten + elektra en water te kosten…
pi_213155642
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef wbwb het volgende:

Het depot gaat hier eindelijk verhuizen (nu zat het in de garage van het huis van enorme zeikerds die het huis gekocht hebben van de vorige eigenaar die wel aardig was). Ik heb die nieuwe locatie op Funda in Business gevonden, blijkt ¤800/maand huur + ¤100/maand servicekosten + elektra en water te kosten…
algemeen kennende willen ze niets uitgeven,dat is je vast wel bekend. Sommigen zitten in een soort kist,ja dat kost nul,en of aftandse garage van 5 tientjes
pi_213155909
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
algemeen kennende willen ze niets uitgeven,dat is je vast wel bekend. Sommigen zitten in een soort kist,ja dat kost nul,en of aftandse garage van 5 tientjes
Ja, daarom snap ik dit niet. Het zat ook eerst in een of andere kutgarage bij mensen thuis, waarvan ik mag hopen dat ze daarvoor een stuk minder betaalde…
pi_213161273
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:13 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, daarom snap ik dit niet. Het zat ook eerst in een of andere kutgarage bij mensen thuis, waarvan ik mag hopen dat ze daarvoor een stuk minder betaalde…
vernederend gewoon als je het vergelijkt met die toko aan de Waldorp.
pi_213161322
https://www.cnvconnectief(...)t-cao-postbezorgers/

@ is het maximaal haalbare resultaat aan de leden voorgelegd. Zij stemden in meerderheid voor.

tuurlijk lekker nog 4 ipv van 5 weken wat je zowat overal krijgt etc..
pi_213161551
Ik snap ook niet zo waarom ze die taskforce steeds zo erg noemen… wat heb je nou aan een taskforce?
pi_213163763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.cnvconnectief(...)t-cao-postbezorgers/

@ is het maximaal haalbare resultaat aan de leden voorgelegd. Zij stemden in meerderheid voor.

tuurlijk lekker nog 4 ipv van 5 weken wat je zowat overal krijgt etc..
Maar wel 24 weken doorbetaald verlof voor wie een geslachtsverandering wil. Nee, daar zaten we met z'n allen op te wachten. :{
pi_213163845
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef wbwb het volgende:

Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.

Straks gaan we naar een NRP2-depot, daar is de huur maar liefst EUR 20.000 per maand!
pi_213164538
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Maar wel 24 weken doorbetaald verlof voor wie een geslachtsverandering wil. Nee, daar zaten we met z'n allen op te wachten. :{
denk als ze die 5 weken gedaan hadden,dat het er al heel wat beter uit zag.
pi_213164586
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.

Straks gaan we naar een NRP2-depot, daar is de huur maar liefst EUR 20.000 per maand!
wat een geld,aan de ene kant is het echt miep kniep en andere kant 20k pm vliegt er zo even uit(met zakelijke contracten van min 5-10jr)dus veel.
Nog iets over pasen hebben jullie iets gezien,ik heb niets gezien,ja als ik het zelf had aangeschaft.
pi_213165107
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier zijn er 12 wijken en dit nieuwe depot is als ik het goed begrepen heb dan 96 m², wat ook overdreven groot hiervoor is, maar het is dan ook nog verder het buitengebied in…
pi_213165609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wat een geld,aan de ene kant is het echt miep kniep en andere kant 20k pm vliegt er zo even uit(met zakelijke contracten van min 5-10jr)dus veel.
Nog iets over pasen hebben jullie iets gezien,ik heb niets gezien,ja als ik het zelf had aangeschaft.
Nee, ook hier niks. Wel een paar weken geleden een portalbericht van de "Manager People" dat er wat lekkers op het depot zou liggen, maar niets gezien. Ook geen zakjes met paaseieren meer, helaas, dat kon er niet van af. Ongetwijfeld krijgen we wel weer binnenkort dadels ihkv het Suikerfeest. Geen islamiet te bekennen op ons depot, maar ja, PostNL moet weer zo nodig het inclusieve bedrijf uithangen.
pi_213166129
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, ook hier niks. Wel een paar weken geleden een portalbericht van de "Manager People" dat er wat lekkers op het depot zou liggen, maar niets gezien. Ook geen zakjes met paaseieren meer, helaas, dat kon er niet van af. Ongetwijfeld krijgen we wel weer binnenkort dadels ihkv het Suikerfeest. Geen islamiet te bekennen op ons depot, maar ja, PostNL moet weer zo nodig het inclusieve bedrijf uithangen.
Ik denk dat zelfs de dadels zijn wegbezuinigd. Gisteren was namelijk de eerste dag van het suikerfeest en meestal verschijnen die dingen vlak daarvoor op de depots.
Bij ons had dat people mens een zakje paaseitjes gebracht. Het stelde weinig voor. Misschien had elke bezorger er een kunnen nemen. :')
pi_213166621
Is PRISMA nu al ingevoerd dan?
pi_213166744
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 06:34 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik denk dat zelfs de dadels zijn wegbezuinigd. Gisteren was namelijk de eerste dag van het suikerfeest en meestal verschijnen die dingen vlak daarvoor op de depots.
Bij ons had dat people mens een zakje paaseitjes gebracht. Het stelde weinig voor. Misschien had elke bezorger er een kunnen nemen. :')
erg he,doet zeer hoor die 13,27 :) plus de "rest"
pi_213168408
quote:
Aandacht voor de zieke medewerker
Het ziekteverzuim binnen onze organisatie is erg hoog en de
oorzaken zijn variërend van aard.
De prangende vraag is hoe we dit omlaag krijgen.
Hoe gaan we met onze zieke collega’s om? Krijgen we begrip en
empathie op een lijn met de doelstellingen van ons bedrijf zonder afbreuk te doen aan de zieke
collega’s?
Een directe oplossing ligt niet zomaar voor de hand. Als medezeggenschap en bedrijf bespreken we dit
regelmatig. Daarbij moet je ook nog rekening houden met de wettelijke bepalingen en voorschriften
met betrekking tot korte en langdurige afwezigheid in verband met ziekte. Maatwerk en goede
afspraken kunnen leiden tot een stap in de goede richting, maar vooral onderling begrip en goede
toepassing van eerder genoemde zaken kunnen bepalend zijn voor een afname van het ziektecijfer. Een
blije medewerker is vaak ook een gezonde medewerker. Zorg samen voor een goede werksfeer waarin
alles bespreekbaar is.
Je bent ziek: wat kan wel en wat kan niet?
1. Je meldt je telefonisch ziek bij jouw leidinggevende ruim voor aanvang van jouw dienst. Je
hoeft niet in detail te treden omtrent jouw ziekmelding.
2. Je moet binnen werkuren telefonisch bereikbaar zijn voor jouw werkgever en de bedrijfsarts.
3. De eerste 10 dagen ben je thuis tussen 8-13 uur in verband met eventuele controles door de
Arbodienst of bedrijfsarts namens jouw werkgever.
4. Jouw leidinggevende kan ook na de eerste 10 dagen op bezoek komen mits aangemeld. Maak
goede afspraken hierover in verband met privacywetgeving.
5. Iedere dag telefonisch contact met jouw leidinggevende met betrekking tot re-integratie of
verloop ziekte is niet noodzakelijk noch wenselijk.
6. Bezoek aan de Arbodienst kan op verzoek van jouw werkgever, maar je kunt ook zelf een
afspraak plannen.
7. Het advies van de Arbodienst kan ook betekenen dat je wordt gevraagd ander werk dan jouw
eigen werk te doen. Dit uiteraard in overleg met jouw leidinggevende.
8. Maatwerk is een goede optie die zowel in jouw voordeel als in het voordeel van jouw
werkgever is. Maak duidelijke goede afspraken en leg ze vast.
9. Werk zelf goed aan jouw herstel en houd jouw werkgever goed op de hoogte.
10. Maak samen met jouw leidinggevende goede afspraken omtrent re-integratietraject naar
aanleiding van het advies van de Arbodienst en leg deze afspraken vast in het Plan van Aanpak.
11. Zolang je nog niet je volledige functie (dus nog niet alle taken die bij je functie horen) kan
uitvoeren, maar wel je contracturen kan werken in eigen of aangepast werk blijf je 1% ziek
(99% BT) staan.
12. Als je wel je volledige functie kan uitvoeren, kan je ook op 1% ziek (99% BT) staan. Maar dat
mag alleen op advies van de (praktijkondersteuner van de) bedrijfsarts, om gedurende deze
periode de “duurzaamheid van het herstel” te testen. De (praktijkondersteuner van de)
bedrijfsarts moet tevens adviseren hoelang deze proefperiode dient te duren waarbij één
maand over het algemeen het maximum is.
Goh, hoe denken ze dat dat ziekteverzuim komt?
pi_213170440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:35 schreef wbwb het volgende:
Is PRISMA nu al ingevoerd dan?
Ja, sinds 11 maart.
pi_213171064
Zelf nog geen post ontvangen vandaag ondanks 4 dingen in de app waaronder 24 uurs post. De gebruikelijke collega zal wel ziek zijn of komt nog vandaag en anders veel sterkte morgen :')
pi_213171440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:56 schreef wbwb het volgende:
4. Jouw leidinggevende kan ook na de eerste 10 dagen op bezoek komen mits aangemeld. Maak
goede afspraken hierover in verband met privacywetgeving.
met die nieuwe gein staan ze iedere dag zeker op de stoep
pi_213171744
quote:
Rouwpost openen, dat gaat wel heel ver.

Verder val ik onder de categorie "eens per 2 dagen is meer dan prima", tijd dat die oude postwetten eens worden geüpdatet.
pi_213172020
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rouwpost openen, dat gaat wel heel ver.

Verder val ik onder de categorie "eens per 2 dagen is meer dan prima", tijd dat die oude postwetten eens worden geüpdatet.
ik val ongetwijfeld weer in herhaling, maar dat verhaal uit BN de Stem en uit andere media klopt niet. Het bericht van PostNL is verkeerd begrepen. Waar het om gaat is dat post van particuliere afzenders nu de volgende werkdag bezorgd moet worden. PostNL wil af van deze wettelijke verplichting, en wil er 2, en op termijn zelfs 3 werkdagen over mogen doen.

Maar 2 of 3 werkdagen mogen doen over het bezorgen van post is dus NIET hetzelfde als maar 2 of 3 dagen per week post bezorgen! Dat zou ook niet eens mogen, want de Europese postwet schrijft voor dat nationale postbedrijven 5 dagen per week MOETEN bezorgen. Daar kan PostNL zich niet aan onttrekken, en aangezien het een Europese wet betreft is lobbyen bij Nederlandse ministers ook niet heel zinvol, omdat de Nederlandse regering geen Europese wetten kan veranderen.

Aangezien bovendien de post van particulieren, waar dus dit hele verhaal over gaat, maar een miniem deel van de totale poststroom inneemt, vraag ik me af waarom PostNL juist hier de pijlen op richt. De enige reden die ik kan bedenken is dat op die manier de dreiging van boetes van de ACM wegens niet-tijdige bezorging af neemt. Want als PostNL het er om te doen is om de post zoveel mogelijk in de 2 piekdagen te proppen, zodat er op de daldagen amper nog post te bezorgen is, kunnen ze beter het gesprek aan gaan met de organisaties die nog steeds met alle geweld willen dat wij hun correspondentie op de daldagen bezorgen: belastingdienst en andere overheidsinstanties, Postcodeloterij, woningbouwverenigingen, Kiesjefolders, etc.

Oh, en vwbt het openen van rouwpost: rouwpost wordt over het algemeen verstuurd in niet-dichtgeplakte enveloppen, dus het is niet zo dat we de post open scheuren of snijden.

Verder vraag ik mij af of de mensen die roepen dat 2 of 3x per week post bezorgen ook beseffen dat wij volop pakjes bezorgen, zodat hun internetbestelling ook 1 of 2 dagen later op de mat valt. Vast niet.
pi_213172038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
ik val ongetwijfeld weer in herhaling, maar dat verhaal uit BN de Stem en uit andere media klopt niet.
In de wijken van dat artikel gebeurt het dus al. Weinig aan te doen met te weinig bezorgers.

quote:
Verder vraag ik mij af of de mensen die roepen dat 2 of 3x per week post bezorgen ook beseffen dat wij volop pakjes bezorgen, zodat hun internetbestelling ook 1 of 2 dagen later op de mat valt. Vast niet.
Ik wel, wat mij betreft leveren ze pakketjes 2 keer per week op een pakketpunt.
pi_213174941
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de wijken van dat artikel gebeurt het dus al. Weinig aan te doen met te weinig bezorgers.
[..]
Ik wel, wat mij betreft leveren ze pakketjes 2 keer per week op een pakketpunt.
Het klopt dat sommige wijken niet elke dag gelopen worden vanwege personeelsgebrek. Maar dat is dus niet de bedoeling, en dat is ook niet hetgeen PostNL nu gelegaliseerd zou willen zien, al was het maar omdat de Nederlandse politiek daar niet over gaat.

Overigens komt dat tekort aan bezorgers niet puur door krapte op de arbeidsmarkt, zoals PostNL ons zo graag wil doen geloven. De postvolumes dalen al jaren gestaag, dus er is uitgedrukt in FTE juist steeds MINDER werkt in de postbezorging (pakketservice niet meegeteld). Je zou dus denken dat het aantal vacatures in de bezorging steeds minder wordt, maar het worden er juist meer. Hoe kan dat dan? Dat komt omdat PostNL in steeds hoger tempo reorganiseert. Het ene onzalige plan is nog niet eens afgerond of het volgende waanidee dient zich al weer aan. En dankzij de krappe arbeidsmarkt kunnen postbezorgers het zich nu heel makkelijk veroorloven om ontslag te nemen, want ze hebben toch weer zo ander werk.

Met andere woorden: de krappe arbeidsmarkt is slechts indirect de oorzaak van het personeelstekort bij PostNL. De directe oorzaak ligt simpelweg in de slechte arbeidsomstandigheden en een hoger kader wat doof en blind is voor de kritiek, deze simpelweg bagatelliseert of ontkent, en ondanks alle kritiek vanuit bonden en OR als een op hol geslagen trein door dendert.
pi_213176530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het klopt dat sommige wijken niet elke dag gelopen worden vanwege personeelsgebrek. Maar dat is dus niet de bedoeling, en dat is ook niet hetgeen PostNL nu gelegaliseerd zou willen zien, al was het maar omdat de Nederlandse politiek daar niet over gaat.

Overigens komt dat tekort aan bezorgers niet puur door krapte op de arbeidsmarkt, zoals PostNL ons zo graag wil doen geloven. De postvolumes dalen al jaren gestaag, dus er is uitgedrukt in FTE juist steeds MINDER werkt in de postbezorging (pakketservice niet meegeteld). Je zou dus denken dat het aantal vacatures in de bezorging steeds minder wordt, maar het worden er juist meer. Hoe kan dat dan? Dat komt omdat PostNL in steeds hoger tempo reorganiseert. Het ene onzalige plan is nog niet eens afgerond of het volgende waanidee dient zich al weer aan. En dankzij de krappe arbeidsmarkt kunnen postbezorgers het zich nu heel makkelijk veroorloven om ontslag te nemen, want ze hebben toch weer zo ander werk.

Met andere woorden: de krappe arbeidsmarkt is slechts indirect de oorzaak van het personeelstekort bij PostNL. De directe oorzaak ligt simpelweg in de slechte arbeidsomstandigheden en een hoger kader wat doof en blind is voor de kritiek, deze simpelweg bagatelliseert of ontkent, en ondanks alle kritiek vanuit bonden en OR als een op hol geslagen trein door dendert.
Nog een kleine aanvulling: qua vergoedingen is het ook niet echt aantrekkelijk meer,en je pensioenopbouw is een drama,verder krijg je net zoveel vrije dagen als een bijstandsuitkering,niet echt aantrekkelijk om in te stappen.
pi_213178447
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Nog een kleine aanvulling: qua vergoedingen is het ook niet echt aantrekkelijk meer,en je pensioenopbouw is een drama,verder krijg je net zoveel vrije dagen als een bijstandsuitkering,niet echt aantrekkelijk om in te stappen.
Ik sprak net de bezorger die met de post van gisteren liep en het verloop en ziekteverzuim is echt torenhoog geworden. En er komt bijna niemand voor terug of ze blijven niet lang. Sommige wijken, waaronder die van mij, worden bijna structureel een dag doorgeschoven, ook de 24 uurs post. Het maakt ze allemaal niet meer uit, scharen alles onder personeelstekort maar doen bijzonder weinig om het op te lossen en dat weten de mensen die ze moeten werven ook. En al die horrorverhalen in de media is maar het topje van de ijsberg, meeste mensen weten niet wat ze missen zolang er maar 1x per week bezorgd wordt. Zolang de ACM niet ingrijpt blijft het alleen maar erger worden en aan een miljoenenboete heeft PostNL ook niet zoveel, daar gaan ze geen bezorgers mee trekken en haken investeerders defintief af.

Je kan het niet oplossen met AI of digitalisering, post moet handmatig door mensen in de brievenbus van de bewoner worden gedaan.. dat kan alleen met gemotiveerde bezorgers, waar een goed salaris en leuk werk zonder opjaagtijden, fouten in de sortering en onlogische routes, het bij. En als nog meer bedrijven stoppen met bepaalde brieven, folders en tijdschriften is er straks helemaal niks meer om te bezorgen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:03:59 #278
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213182269
Het oplossen van het personeelstekort komt ook op dit moment voor een heel groot deel van binnen uit. De wijktijden zijn zo niet kloppend dat de planning helemaal niet meer kan zien of iemand wel of niet op z'n contracturen uit komt. Ze gokken maar wat. Er kunnen mensen zijn op het zelfde depot dat uren in de plus staan en op dat zelfde depot zijn er ook mensen die in de min staan.
Tegelijk is het aantal zieken met stressklachten giga. Die komen nog bovenop de mensen met pols, pees- en rugproblemen die door olk al zijn veroorzaakt.

Heel veel personeelstekort zouden we gewoon niet hoeven hebben als iedereen gewoon eens met elkaar zou communiceren. Eens praten met de bezorgers ipv ze massaal te negeren.
Loesje
pi_213182312
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:40 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik sprak net de bezorger die met de post van gisteren liep en het verloop en ziekteverzuim is echt torenhoog geworden. En er komt bijna niemand voor terug of ze blijven niet lang. Sommige wijken, waaronder die van mij, worden bijna structureel een dag doorgeschoven, ook de 24 uurs post. Het maakt ze allemaal niet meer uit, scharen alles onder personeelstekort maar doen bijzonder weinig om het op te lossen en dat weten de mensen die ze moeten werven ook. En al die horrorverhalen in de media is maar het topje van de ijsberg, meeste mensen weten niet wat ze missen zolang er maar 1x per week bezorgd wordt. Zolang de ACM niet ingrijpt blijft het alleen maar erger worden en aan een miljoenenboete heeft PostNL ook niet zoveel, daar gaan ze geen bezorgers mee trekken en haken investeerders defintief af.

Je kan het niet oplossen met AI of digitalisering, post moet handmatig door mensen in de brievenbus van de bewoner worden gedaan.. dat kan alleen met gemotiveerde bezorgers, waar een goed salaris en leuk werk zonder opjaagtijden, fouten in de sortering en onlogische routes, het bij. En als nog meer bedrijven stoppen met bepaalde brieven, folders en tijdschriften is er straks helemaal niks meer om te bezorgen.
goed verhaal,kort samengevat de privatisering is een gigantisch materieel/financieel fiasco
pi_213182331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef V__L_N het volgende:
Het oplossen van het personeelstekort komt ook op dit moment voor een heel groot deel van binnen uit. De wijktijden zijn zo niet kloppend dat de planning helemaal niet meer kan zien of iemand wel of niet op z'n contracturen uit komt. Ze gokken maar wat. Er kunnen mensen zijn op het zelfde depot dat uren in de plus staan en op dat zelfde depot zijn er ook mensen die in de min staan.
Tegelijk is het aantal zieken met stressklachten giga. Die komen nog bovenop de mensen met pols, pees- en rugproblemen die door olk al zijn veroorzaakt.

Heel veel personeelstekort zouden we gewoon niet hoeven hebben als iedereen gewoon eens met elkaar zou communiceren. Eens praten met de bezorgers ipv ze massaal te negeren.
ik vind het ook echt triest dat er geen 5 weken ,plus extra uit de onderhandelingen zijn gekomen,als je 5 dagen 5-7/8uur hun problemen oplost,mag er best iets tegenover staan.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:10:52 #281
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213182954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ik vind het ook echt triest dat er geen 5 weken ,plus extra uit de onderhandelingen zijn gekomen,als je 5 dagen 5-7/8uur hun problemen oplost,mag er best iets tegenover staan.
Dat hebben we dan weer te danken aan die slappe boel bij de bvpp, die gingen onderhandelen zonder basiseisen en vervolgens gaan ze nu ook nog braaf tekenen bij het kruisje. Mensen die daar lid zijn gooien gewoon hun geld weg.
Loesje
pi_213184093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:10 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Dat hebben we dan weer te danken aan die slappe boel bij de bvpp, die gingen onderhandelen zonder basiseisen en vervolgens gaan ze nu ook nog braaf tekenen bij het kruisje. Mensen die daar lid zijn gooien gewoon hun geld weg.
ze komen zomaar uit de lucht vallen(2 nwe) 1 echte en een uit de hoge hoed :) https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
pi_213186422
Wat is PRISMA? Heb ik wat over het hoofd gezien?

Wat is jullie ervaring met gemeentelijke mailingen. Hier regelmatig in de dalwijken hah van de gemeente met als adressering; „aan de bewoners van“, Navraag bij de gemeente leerde dat het ze niet uitmaakt wanneer het precies bezorgd wordt. Grofweg 20.000 adressen, dat is serieus geld als het bijvoorbeeld 10 cent goedkoper zou kunnen bij 72 uurs bezorging. Heb geen idee van de tarieven, maar je maakt mij niet wijs dat ze het volle 24-uurs tarief betalen. Dat is pas zonde geld als het geen haast heeft. Het gaat dus om serieus grote bedragen, wat serieus goedkoper kan bij 72 uurs bezorging. Maar te vaak zit het in de dalwijken. Dat is niet de afspraak. Die dombo‘s in de grote sorteercentra weten het verschil niet tussen een x-wijk en een y-wijk, als de bakken maar leeg zijn en wij zitten met de gebakken peren. Met name op zaterdag waar rustig 2 of 3 dallen per persoon gelopen worden en je geconfronteerd wordt met een hah mailing; daar maak je geen vrienden mee onder je personeel. Het getuigt van ontzettend veel dedain voor je bezorgers als dit niet goed geregeld wordt. Dit maken wij al een aantal jaren mee.
Kijk naar de pakjestassen, tegen de afspraken in hele partijen tv-gidsen in de pakjestas.
Het interesseert niemand hoe het allemaal aangeleverd wordt, de sorteerders doen hun best. Maar kunnen ook niet rechtbreien wat krom is.
Van een nieuwe collega wordt verwacht dat hij/zij zo snel mogelijk zijn eigen wijk goed leert kennen. Maar bij 50 wijken hier en alle wijken anders ingedeeld, lukt het mij niet meer om alle wijken te “kennen”. Naast eigen wijken loop ik vaak openstaande wijken weg. En bij lastige wijken, en/of veel te veel rommel in de pakjestassen, leg ik eerst alle grove post/ fijne post/ en inhoud pakjestassen bij elkaar. Inhoud pakjestassen gaat tussen de grove post en dan bundel ik stapeltje fijn op stapeltje grof. En hou alleen de echte grote pakjes in een aparte tas. Anders past het niet in de fiets. Bij lastige wijken die ik niet goed ken is dit voor mij de meest efficiënte manier en kom je in een prima loop-cadans om het maar zo te noemen. Het kost zo vreselijk veel energie om uit 3 tassen je “rondje” bij elkaar te scharrelen als je de wijk niet goed kent. Over de veel te zware bundels grof nog maar te zwijgen. Die zijn echt killing. En het vreemd vinden dat er zo veel mensen uitgeschakeld raken. Het interesseert ze gewoon niet. Gelukkig vind ik mijn werk echt leuk, en wat ze er van vinden hoe lang ik over de fiets inpakken doe, raakt me niet; ik kan het uitleggen en de klok loopt echt wel.
pi_213186525
PRISMA is dat je in plaats van een teamleider een people coach en een logistiek supervisor hebt.
pi_213187908
Gelukkig is de top van PostNL niet bezig met de bezorgproblemen, die willen nog even snel cashen voor het instort
quote:
De top van PostNL kan in de toekomst meer bonus verdienen. Aandeelhouders stemmen dinsdag over een nieuw beloningsbeleid, dat vanaf volgend jaar zal worden toegepast.

Daaruit blijkt dat er meer ruimte komt om een variabele beloning uit te keren. De raad van commissarissen heeft besloten om het beloningsbeleid aan te passen, omdat dit niet voldoende aan zou sluiten bij wat gebruikelijk is bij vergelijkbare bedrijven in Nederland. De jaarbonus gaat van maximaal 37,5% naar maximaal 60% van het basissalaris. De meerjarenbonus gaat van 37,5% naar maximaal 75% van het basisloon.

Nuance

„De huidige variabele beloningsstructuur biedt geen enkele ruimte voor nuance. Met de voorgestelde aanpassingen wordt een systematiek voorgesteld die veel andere bedrijven gebruiken, met een bandbreedte per doelstelling”, zo meldt PostNL in een toelichting op het voorstel.Topvrouw Herna Verhagen verdiende in 2023 een totaal salaris van ¤1,3 miljoen, waarmee deze 23% hoger lag dan in 2022.
pi_213189037
En dan durven ze het nog over een nuance te hebben…
pi_213189249
Iedere postbode die ik spreek klaagt over de nieuwe opzet van de wijken, iemand die 9 uur doet over zijn wijk als voorbeeld, die is inmiddels overgestapt om alleen dalwijken te lopen
pi_213189705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 10:55 schreef wbwb het volgende:
En dan durven ze het nog over een nuance te hebben…
Het is meer bedoeld om de top tevreden te houden zodat ze niet overstappen naar andere bedrijven, maar volgens mij zou dat helemaal niet verkeerd zijn, deze topmensen falen al jaren en zijn de band met de werkvloer compleet kwijt.
pi_213189768
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 12:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is meer bedoeld om de top tevreden te houden zodat ze niet overstappen naar andere bedrijven, maar volgens mij zou dat helemaal niet verkeerd zijn, deze topmensen falen al jaren en zijn de band met de werkvloer compleet kwijt.
Ja, eens wat andere mensen daar zou niet verkeerd zijn…

Dan zullen die vast ook weer andere onzin verzinnen, maar toch…
pi_213192073
Schoon schip maken lijkt me geen slecht idee.
pi_213192818
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 23:53 schreef Huettenwirt het volgende:
hoe lang ik over de fiets inpakken doe, raakt me niet; ik kan het uitleggen en de klok loopt echt wel.
zo hoort het,aanpakken die hap
pi_213192860
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De top van PostNL kan in de toekomst meer bonus verdienen. Aandeelhouders stemmen dinsdag over een nieuw beloningsbeleid, dat vanaf volgend jaar zal worden toegepast.

ik zou eerst me zaakjes eens op orde brengen,naar de klanten kan het allemaal niet meer(ongeloofwaardig)iedere week is er wel ergens een ipv zoek het paasei(alias zoek de verdwenen post),en veel meer gein.
pi_213192888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 00:21 schreef wbwb het volgende:
PRISMA is dat je in plaats van een teamleider een people coach en een logistiek supervisor hebt.
Prrisma is ook een woordenboek,misschien dat ook iets voor ze is,er zal vast in staan hoe je netjes om meot gaan met anderen.
pi_213192905
nog 7 posts (dit keer gaat het wat sneller) plemp hem even vol en weer een pakkende titel :)
pi_213193134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:
nog 7 posts (dit keer gaat het wat sneller) plemp hem even vol en weer een pakkende titel :)
Heb je goede suggesties dan?
pi_213193485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:20 schreef wbwb het volgende:

[..]
https://www.iex.nl/Forum/(...)rt-2024.aspx?page=22
plus dl 23 een die denkt dat ie heel wat is, t.o.v. de bezorgers
pi_213193493
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:20 schreef wbwb het volgende:

[..]
Post Nl, voor de bezorgers net een hel
pi_213193639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Post Nl, voor de bezorgers net een hel
https://www.iex.nl/Forum/(...)il-2024.aspx?page=10
pi_213197887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ze komen zomaar uit de lucht vallen(2 nwe) 1 echte en een uit de hoge hoed :) https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
Er staat wel meer onzin op die site, zo zou een postbezorger bij PostNL zogenaamd gemiddeld rond de EUR 24 verdienen. Ja, in onze dromen!
pi_213198528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Er staat wel meer onzin op die site, zo zou een postbezorger bij PostNL zogenaamd gemiddeld rond de EUR 24 verdienen. Ja, in onze dromen!
Lol, hoe zouden ze daar dan toch weer bij komen?
pi_213198542
Laatste bericht :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')