Goeie titelquote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:58 schreef wbwb het volgende:
Zo is de vraag in de titel van het vorige topic beantwoordt
Echt hoor, weer alles lekker ontkennen..quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:44 schreef the_X het volgende:
En wie van jullie heeft er geklikt tegen de journalist?! 😜
"Zeeuwse postbezorgers onthullen ware reden achter postcrisis: ‘Ik moet zigzaggend de straat over'"
https://archive.is/v9TUR
Hebben die bezorgers geen wijzigingen doorgeven toen ze een paar maanden ervoor de nieuwe wijken kregen? Ja dan loop je heen en weer door je wijk(en)...
ik weet het niet, werk hier via Starlink.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:30 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dan gebruik jij 1.1.1.1 als DNS. Die Archive mensen hebben ruzie ofzo met Cloudflare, dus doen ze dit zo als je 1.1.1.1 gebruikt :/
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviewsquote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Echt hoor, weer alles lekker ontkennen..
Eigenlijk zouden postbezorgers in het hele land hun verhaal moeten doen, dan kunnen ze er niet meer omheen.
Het open maken van rouwbrieven deden we jaren geleden ook al, al dan wel in andere context. Het kwam af en toe wel eens voor dat je een rouwbrief had die verkeerd gesorteerd was, voor een andere stad/dorp in de buurt. Dan moest je de teamleider/administratie bellen die toestemming gaven om de envelop open te maken. Als die dan heel krap op de uitvaart zat, kwam er nog wel eens iemand de rouwkaart ophalen om die alsnog dezelfde dag te bezorgen. Als er nog meerdere dagen tussen zaten moest je 'm gewoon via de oranje brievenbus terug in het proces sturen.
De infographic, met debiliserende plaatjes en korte zinnetjes waardoor het voor en door kinderen uit groep 3 gemaakt lijkt te zijn:quote:Op maandag 26 februari 2024 08:01 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-brieven-te-bezorgen
wel lachen want ieder jaar komen ze met een "verhaal" het wordt minder,logisch gedacht zou je denken dat het zich zelf oplost.Nu zitten ze een beetje klem,ja met liegen heb je zo'n speekwoord.
Gelukkig krijgt het personeel bij het happy end op het einde ook alleen een duimpje omhoog in plaats van een fatsoenlijk salaris, dat scheelt weer in de kosten..quote:Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De infographic, met debiliserende plaatjes en korte zinnetjes waardoor het voor en door kinderen uit groep 3 gemaakt lijkt te zijn:
https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
Bij ons doen ze dat al. Bestel ik een boek bij bol.com dan hoop ik altijd maar dat die via de pakketservice gaat, want de brievenbuspost komt hier lang niet elke dag meer. PostNL geeft wel aan dat het bezorgd is, bol.com doet dat ook maar het boek is er dan nog niet... frustrerendquote:Op maandag 26 februari 2024 09:28 schreef the_X het volgende:
PostNL wil minder vaak post gaan bezorgen
https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a1ee766f/
quote:Op maandag 26 februari 2024 10:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bij ons doen ze dat al. Bestel ik een boek bij bol.com dan hoop ik altijd maar dat die via de pakketservice gaat, want de brievenbuspost komt hier lang niet elke dag meer. PostNL geeft wel aan dat het bezorgd is, bol.com doet dat ook maar het boek is er dan nog niet... frustrerend
Kun je voortaan bij je bestelling aangeven dat ze het moeten versturen als urgent?quote:Daarbij moet voor urgente post wel een uitzondering gemaakt worden.
Klopt, net als met de Decemberzegels. Maar PostNL wil geen korting geven op 48-uurs consumentenpost, ze willen juist voor 24 uurs post een toeslag in rekening gaan brengen. En op termijn willen ze helemaal bezorgdagen gaan schrappen. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht is op Europees niveau vastgelegd, dus daar gaat de NL regering helemaal niet over. Sowieso is de behandeling van een nieuwe postwet controversieel verklaard door het demissionaire kabinet, dus zolang we geen nieuw kabinet hebben (en dat zie ik niet snel gebeuren) staat het onderwerp niet eens op de agenda.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:50 schreef wbwb het volgende:
Ik snap ook niet waarom PostNL zo zit te zeiken dat de wet aangepast moet worden. Het staat PostNL als bedrijf toch gewoon vrij om een extra, tragere maar financieel aantrekkelijkere service aan te gaan bieden?
Omdat ze van de verplichting af willen en omdat ze dan aan hun 'snelservice' een extra prijskaartje kunnen hangen en omdat het dan makkelijker targets halen is wat betreft op tijd bezorgen.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:50 schreef wbwb het volgende:
Ik snap ook niet waarom PostNL zo zit te zeiken dat de wet aangepast moet worden. Het staat PostNL als bedrijf toch gewoon vrij om een extra, tragere maar financieel aantrekkelijkere service aan te gaan bieden?
Zo lang je wel wettelijk verplicht bent om 5 dagen per week te bezorgen is de efficiëntieslag maar beperkt in theorie. Al zal het in de praktijk wel neer gaan komen op bewust dagen overslaan in bepaalde wijken. Je kan wel een verplichting tot elke dag bezorgen hebben maar als je een dag overslaat en dat officieel dan gewoon 'op tijd' bezorgd is slaat die hele verplichting nergens meer op natuurlijkquote:Op maandag 26 februari 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind bij een afname in volume en een personeelstekort over gaan op 48 uur ipv 24 uur eigenlijk helemaal niet zo gek. Zo veel dingen met haast gaan er ook niet met de post.
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:00 schreef lololo het volgende:
[..]
Omdat ze van de verplichting af willen en omdat ze dan aan hun 'snelservice' een extra prijskaartje kunnen hangen en omdat het dan makkelijker targets halen is wat betreft op tijd bezorgen.
[..]
Zo lang je wel wettelijk verplicht bent om 5 dagen per week te bezorgen is de efficiëntieslag maar beperkt in theorie. Al zal het in de praktijk wel neer gaan komen op bewust dagen overslaan in bepaalde wijken. Je kan wel een verplichting tot elke dag bezorgen hebben maar als je een dag overslaat en dat officieel dan gewoon 'op tijd' bezorgd is slaat die hele verplichting nergens meer op natuurlijk.
Als een rouwkaartquote:Op maandag 26 februari 2024 10:34 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Kun je voortaan bij je bestelling aangeven dat ze het moeten versturen als urgent?
Ja, maar dat mag natuurlijk niet. Een 5 daagse bezorgplicht houdt in dat je elke dag in elke wijk moet bezorgen. Je kunt niet zeggen wijk A bezorgen we dinsdag en donderdag, wijk B op woensdag en vrijdag.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.
Ik hoef ook niet zo nodig elke dag post.
Nee, maar ik vind het dus goed te verdedigen dat die plicht er af gaat. Zou ook niet weten waarom dit een EU onderwerp zou moeten zijn, trouwens.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar dat mag natuurlijk niet. Een 5 daagse bezorgplicht houdt in dat je elke dag in elke wijk moet bezorgen. Je kunt niet zeggen wijk A bezorgen we dinsdag en donderdag, wijk B op woensdag en vrijdag.
PostNL staat het als bedrijf ook gewoon vrij om de prijs voor de 24-uurspostzegels te verhogen. Ik zei alleen financieel aantrekkelijker, niet hoe ze dat moeten bereiken, dat kan namelijk door de prijs van 24-uurspostzegels te verhogen of door de prijs van die nieuwe optie lager te maken of een combinatie daarvan.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt, net als met de Decemberzegels. Maar PostNL wil geen korting geven op 48-uurs consumentenpost, ze willen juist voor 24 uurs post een toeslag in rekening gaan brengen. En op termijn willen ze helemaal bezorgdagen gaan schrappen. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht is op Europees niveau vastgelegd, dus daar gaat de NL regering helemaal niet over. Sowieso is de behandeling van een nieuwe postwet controversieel verklaard door het demissionaire kabinet, dus zolang we geen nieuw kabinet hebben (en dat zie ik niet snel gebeuren) staat het onderwerp niet eens op de agenda.
Het aandeel consumentenpost is tegenwoordig inderdaad erg klein. Of nou ja, hier verstuurt de woningstichting nogal eens honderden brieven met postzegels, waar ik dan niks van snap. Best irritant als je denkt een dalletje erbij te doen en je alsnog langs alle huizen moet.quote:Bovendien, als ik kijk naar wat ik op een daldag bezorg, dan zie ik voornamelijk pakjes, belastingbrieven, post van oa gemeente en woningbouwverenigingen, en afschriften van met name de Rabobank. Wat er aan post van particulieren tussen zit betreft hooguit een enkele rouw- of verjaardagskaart. Dus als dat er niet meer tussen zit, gaat dat geen grote besparingen opleveren. Ik denk dat het, zeker op korte termijn, meer voordeel oplevert voor PostNL om eens te gaan praten met oa de belastingdienst en de Rabobank, of al die post van hun wel per se als 24-uurs verzonden moet worden.
Ik snap niet waarom ze dan weer een aparte 48-uursoptie voor willen verzinnen i.p.v. de bestaande optie Vast ook gewoon aan consumenten aan te gaan bieden. Het lijkt mij veel handiger en efficiënter om niet nog iets aparts te verzinnen.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind bij een afname in volume en een personeelstekort over gaan op 48 uur ipv 24 uur eigenlijk helemaal niet zo gek. Zo veel dingen met haast gaan er ook niet met de post.
Volgens mij niet, hoor! Elk jaar bepaalt de ACM het maximumtarief voor postzegels.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:23 schreef wbwb het volgende:
[..]
PostNL staat het als bedrijf ook gewoon vrij om de prijs voor de 24-uurspostzegels te verhogen.
[..]
Nee, de ACM bepaalt alleen een tariefruimte. Dat is de maximale gemiddelde prijs die de uitvoerder van de UPD, PostNL, mag rekenen voor deze postdiensten. Deze is dit jaar ¤2,6589. Het is aan PostNL hoe ze dit invullen.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij niet, hoor! Elk jaar bepaalt de ACM het maximumtarief voor postzegels.
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:44 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nee, de ACM bepaalt alleen een tariefruimte. Dat is de maximale gemiddelde prijs die de uitvoerder van de UPD, PostNL, mag rekenen voor deze postdiensten. Deze is dit jaar ¤2,6589. Het is aan PostNL hoe ze dit invullen.
gaat hem niet worden,die 3 dagen (per week )loop je iedere dag met 20/26zakken of meer rond gaan er helemaal mensen weg. Zelf vind ik iets van ma-vrijdag en dan een beetje verdeeld over die dagen wel iets,geen piek en dal meer,gewoon een evenredige hoeveelheid ,zoals heel vroeger. dan heb je za en zo 2 vrije dagen.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.
Ik hoef ook niet zo nodig elke dag post.
nrc heeft niet heel veel abonnee's ,daarom is de next hier in op gegaan,en de avond naar de nacht,de rest blijft nog wel even:https://www.gelderlander.(...)en-bestaan~ab69f875/quote:Op maandag 26 februari 2024 13:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Nu maar hopen dat het nieuwe kabinet zich niet voor het karretje laat spannen, mocht dit al mogen vanuit Europa..
Maar goed overal wordt het er vaak slechter op. Ik las dat NRC ook aan het overwegen is om maandag tot en met woensdag geen papieren krant meer te bezorgen, zal wel heel minimaal in prijs zakken, echt niet met de helft als er nog maar 3 van de 6 bezorgdagen blijven want 'de krant moet gewoon elke dag gemaakt worden' en zo is het met de post dus ook, je kan niet je sorteerproces vertragen of bepaalde dagen niet meer doen.
alleen jammer dat de acm niet in ziet/kan beslissen dat het met de bezorgeenheden niet goed gaat,dat ze de prijs dan sowieso moeten verlagen tot het weer goed gaat(dus ook voor de bezorgers aangaande $$$)quote:Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
Ja, PostNL heeft inderdaad de volledige vrijheid om hun tarieven te verhogen en te verlagen binnen de door de ACM vastgestelde bandbreedte.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Kramerica-Industries op 26-02-2024 16:46:41 ]Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Klopt, het zal heus wel een keer gaan gebeuren dat we bijv. naar 4 dagen gaan (zaterdag er af), en dat evt. rouw- en medische post op zaterdag door TGN bezorgd zal worden. Maar ik verwacht niet dat het op korte termijn zal gebeuren, misschien over 5 jaar of zo? Ik denk eerlijk gezegd dat PostNL al z'n handen dicht mag knijpen als die eis van 94,3% van de consumentenpost binnen 24 uur bezorgd een beetje wordt verlaagd, naar bijv. 80%.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:48 schreef lololo het volgende:
Maar als de volumes blijven dalen, en dat lijkt voor de voorzienbare toekomst wel het geval, dan gaat er vroeg of laat natuurlijk een keer gesneden worden in het aantal bezorgmomenten en/of de overkomstduur. De vraag is vooral wanneer.
Als het aan PostNL had gelegen was het al lang niet meer gebleven bij het schrappen van de maandagbezorging. Toen die er destijds afging kan ik me nog herinneren dat er ook al over ging om uiteindelijk naar 3 dagen te gaan. En dat is iets van 10 jaar geleden of zo.
28 ,moet haalbaar zijn in 3 dagen 3 dagen sjouwen tegen 23euro /uur en 4 dagen afquote:Op maandag 26 februari 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16
quote:Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, PostNL heeft inderdaad de volledige vrijheid om hun tarieven te verhogen en te verlagen binnen de door de ACM vastgestelde bandbreedte.
Net zoals ik de vrijheid heb om overal in Nederland zo hard te rijden als ik wil.Ja, maar PostNL bepaalt dus wel zelf de postzegelprijs en aan de postzegelprijs an sich zit ook geen maximum. Zo kan PostNL ook bijvoorbeeld de postzegel een euro duurder maken en een pakket twee euro goedkoper om alsnog binnen de tariefruimte te vallen. Bovendien gebruikt PostNL op dit moment niet eens de hele tariefruimte voor zover ik weet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk weet iedereen dat zelfs met minder bezorgdagen de postzegelprijs doodleuk elk jaar gaat stijgen. Wat schieten we er mee op als consument? En wat als bezorger? Zijn medewerkers echt bij als ze straks maar 3 dagen te hoeven lopen maar wel met nog zwaardere bundels waarschijnlijk?quote:Op maandag 26 februari 2024 21:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, maar PostNL bepaalt dus wel zelf de postzegelprijs en aan de postzegelprijs an sich zit ook geen maximum. Zo kan PostNL ook bijvoorbeeld de postzegel een euro duurder maken en een pakket twee euro goedkoper om alsnog binnen de tariefruimte te vallen. Bovendien gebruikt PostNL op dit moment niet eens de hele tariefruimte voor zover ik weet.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met de huidige contracturen willen gaan doen, ik zit met mijn huidige aantal al redelijk tegen mijn max per dag aan en dat is al een probleem mochten ze hier met grotere wijken willen beginnen. Als ze dan ook nog een aantal bezorgdagen willen schrappen, kan ik mijn uren dus niet meer maken, maar ik voel er niks voor om mijn contract gratis aan te laten passen alleen omdat ze minder dagen willen bezorgen. Zo zijn er nog wel meer op het depot, ook veel mensen met kleine contracten die het bezorgen even tussendoor willen doen en die echt geen 2,5-3 uur per dag willen werken.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik voorzie trouwens wel een ander probleem met bezorgdagen schrappen. PostNL wilde (naar eigen zeggen) met NRP2 grotere werkpakketten kunnen aanbieden aan bezorgers, en daarmee aantrekkelijker worden als werkgever. Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16 uur werken per week, dat is de max. Dus dan wordt PostNL juist onaantrekkelijker als werkgever, terwijl mensen nu al bepaald niet in de rij staan. Wellicht hoopt PostNL dat tegen de tijd dat die bezorgdagen er af zijn, we weer in een recessie verkeren.
Waar het allemaal weer om gaat,weer wordt alles op de bezorgers afgeschoven ipv een normale cao met normale dingen etc.. wie snugger is kapt er gauw mee,want buiten dit bedrijf is zoveel meer te verdienen tegen goede voorwaarden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 00:53 schreef zerebus het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met de huidige contracturen willen gaan doen, ik zit met mijn huidige aantal al redelijk tegen mijn max per dag aan en dat is al een probleem mochten ze hier met grotere wijken willen beginnen. Als ze dan ook nog een aantal bezorgdagen willen schrappen, kan ik mijn uren dus niet meer maken, maar ik voel er niks voor om mijn contract gratis aan te laten passen alleen omdat ze minder dagen willen bezorgen. Zo zijn er nog wel meer op het depot, ook veel mensen met kleine contracten die het bezorgen even tussendoor willen doen en die echt geen 2,5-3 uur per dag willen werken.
Ze gaven aan de bezorg en sorteerprocessen dit jaar nog verder te optimaliseren... Dan weet je genoeg. Ergens denk ik dat ze het ook helemaal niet vervelend vinden als er minder personeel overblijft want dan kunnen ze nog harder roepen dat er geen personeel is om de post te bezorgen en minder bezorgen dus echte noodzaak is geworden...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Waar het allemaal weer om gaat,weer wordt alles op de bezorgers afgeschoven ipv een normale cao met normale dingen etc.. wie snugger is kapt er gauw mee,want buiten dit bedrijf is zoveel meer te verdienen tegen goede voorwaarden.
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
28 ,moet haalbaar zijn in 3 dagen 3 dagen sjouwen tegen 23euro /uur en 4 dagen af
6 uur per dag? Dat vind ik echt al wel te veel hoor, zeker met Logisch Bezorgen pieken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.
ja het is ook allemaal gein,bij 6uur merk je het echt wel,en voor die uiterlijk 18uur krijgen ze geen hond,volgend jaar gaat een zeer groot probleem worden,let maar op.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.
jij gaat voor de 10uur per dag,nonstop vanuit een doorluchte garagebox,zonder licht en water(1e levensbehoefte) 15km van huisquote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
6 uur per dag? Dat vind ik echt al wel te veel hoor, zeker met Logisch Bezorgen pieken.
Die onrealistische tijden en zomaar op een dalwijk zonder aankondiging huis-aan-huis te hebben zorgt er bij mij al voor dat ik zo goed als nooit meer inval voor een dalwijk. Ze schieten er zichzelf mee in de voet. Denk ook niet dat als we naar maar 4 dagen gaan de tijden omhoog gaan ''Want dat rondje loop je toch al''quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken. We hebben nu met piek/dal te weinig mensen. Sterker nog, er worden nu al zo vaak dallen doorgeschoven, dat je feitelijk steeds meer pieken loopt in 4 dagen. Voor de zaterdag reken ik maar even niet op piekwijken. Dat zit een beetje tussen piek en dal in. Maar zelfs met doorgeschoven dallen lukt het al regelmatig niet om de pieken weg te krijgen. M.a.w.; we blijven de 4 dagen dinsdag tot en met vrijdag veel te hard nodig hebben om de pieken weg te werken, zelfs als er geen dallen over blijven. We lopen straks alleen nog maar piekwijken verspreid over 4 dagen. Worden die dallen echter priorwijken (alleen rouw/trombose/24uurs/ en scanpakjes), dan krijg je dalwijken zoals dalwijken ooit bedoeld waren, maar met nog minder tijd ervoor op het rooster. Álle priorwijken kregen een klein halfuurtje hier, hoe ver weg ze ook liggen. Alle wijken dezelfde tijd, zodat je op het rooster aan de tijd kan zien dat het een priorwijk is. Er is geen andere manier om dat in het rooster aan te geven is mij verteld. Naast x-wijk en y-wijk een p-wijk in het rooster zetten is momenteel te veel gevraagd. Had een keer 50 poststukken in een priorwijk en over flinke afstanden. Ik doe geen priorwijken meer op deze manier, moest bijna 40 minuten bijplussen. Er moeten eerst maar eens reële looptijden komen op de wijken die dat écht nodig hebben na invoeren van nrp en 3 bundel-systeem. Hoe vaak ik niet bij moet plussen alleen al omdat ik bij moet laden. Nu al, en dat bijladen wordt met doorgeschoven dallen voor nóg meer wijken nodig.
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren wordenquote:Op donderdag 29 februari 2024 20:27 schreef Petrichorodor het volgende:
[..]
Die onrealistische tijden en zomaar op een dalwijk zonder aankondiging huis-aan-huis te hebben zorgt er bij mij al voor dat ik zo goed als nooit meer inval voor een dalwijk. Ze schieten er zichzelf mee in de voet. Denk ook niet dat als we naar maar 4 dagen gaan de tijden omhoog gaan ''Want dat rondje loop je toch al''
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren worden
Dat willen ze ook juist zodat ze de druk op de politiek straks extra kunnen opvoeren...quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
ja dat is ook weer zoquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is ook weer zo
Er staan er weer een paar:
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
ja 100% dat die van 5 sterren een gemaakte is,ja 1 ster is al teveelquote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.
Nee, dat kan en mag niet, want dan zou behalve de Nederlandse postwet ook de Europese postwet aangepast moeten worden. PostNL geeft ook zelf aan dat we nog steeds 5 dagen per week zullen blijven bezorgen. Maar ze willen, net zoals BPost ook doet in België, de postzegelpost binnen 48 uur mogen bezorgen, in plaats van 24 uur. Wie per se zijn postzegelpost binnen 24 uur bezorgd wil hebben, moet dan een (ongetwijfeld fors duurdere) Priority-postzegel kopen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken.
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:26 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk eerder dat ze dan gaan zeggen. We lopen om de dag een gebied als piekwijk. De andere dagen worden gebruikt voor prio-wijken. 1 bezorger die met een elektrische fiets of scooter door giga gebieden gaat crossen om pakjes en spoedpost te gaan wegbrengen.
Dan hebben ze minder personeel nodig en dat is toch wat ze willen?
Vlooienpost = rouwpost + medische postquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost
Tenminste, zo heb ik dat begrepen.
Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?
Die priowijken doen ze alleen in gebieden waar de personeelstekorten te groot zijn (niet bij ons, hier valt het relatief nog mee), en het is een absolute noodoplossing. Als dit een officiële nieuwe bezorgwijze zou worden, dan denk ik dat heel wat zakelijke verzenders ons voor het gerecht gaan slepen.
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.
de titel van het volgende topic: het einde is in zicht.
als het weer overheid wordt blijft er geen wijk meer staanquote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.
https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.htmlquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost
Tenminste, zo heb ik dat begrepen.
Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
"Dit betekent dat je zelf bepaald wat de slimste route is" lolquote:Op zondag 3 maart 2024 15:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.html
Het is jammer dat die nieuwsberichten in de portal vaak al weer binnen een paar weken weg zijn, want het staat me toch echt voor de geest dat dit niet de afspraak was. Volgens mij zou een priowijk echt enkel rouw- en medische post moeten bevatten, al dan niet aangevuld met buspakjes.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:56 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik heb inmiddels een priowijk gelopen. Er is mij verteld dat het volgende in de priowijk moet zitten; rouw/trombose/postzegelpost/scanpakjes én zakelijke 24-post.
ja met de oude tijden niet met nwe tijden,ze gaan nog veel problemen krijgen,en al die problemen hebben ze zelf gecreeerd.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:20 schreef V__L_N het volgende:
Het is de bedoeling dat iemand die normaal bijv 2 dalwijken loopt dan 4 priowijken kan bezorgen.
Dag van de bezorger… laat me niet lachen. Het zou pas de dag van de bezorger zijn als ze een dikke salarisverhoging geven en stoppen met o.a. die idioot "logische" routes.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
looptijden, hier loopt iedereen met gemak 45/1uur per dag in de min.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.
Hier wel een bericht in de app dat we vanaf volgende week nieuwe looptijden hebben... Zal mij wel weer hogelijk benieuwen... Allemaal 1 minuut erbij ofzo, want je wordt wel geacht een postvest te dragen en een stuurtas of schoudertas te gebruiken. (niet dat een schoudertas en postvest zijn te combineren). En natuurlijk zijn we allemaal langzamer dan de gemiddelde bezorger.
ja in de min (dat je erop toelegt)quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:22 schreef V__L_N het volgende:
Hoe bedoel je in de min? Hier moet nog steeds iedereen gewoon dik bij plussen hoor. Minnen komt volgens mij helemaal niet zo veel voor.
wat ik bedoel is dat als er 2uur in je rooster staat, en je er 3:30 over doet,je loopt dan 1:30 in de min,dat met die tijden moeten ze ook rapido aanpassen. zelf zijn ze wel met hun eigen bezig,zo weinig mogelijk betalen,zeer slechte voorwaarden etc.. een verlopen cao en meer.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:36 schreef V__L_N het volgende:
Maar bedoel je dan op de tijd die op het rooster staat of op de tijd die je zou moeten werken voor je contract?
mij een raadsel ze hebben geen kwartje,giga naar de adh en dit:https://www.wielerflits.n(...)-nice/#post-commentsquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:53 schreef V__L_N het volgende:
Aah dan bedoelen we het zelfde. Het staat nu nog niet online. Zal wel morgenochtend pas worden.
Wat is dat nou weer voor een onzin?quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Klinkt als het afwentelen van personeelstekorten op de nog wel aanwezige bezorgers door ze geen vrijaf toe te staan. Waardoor het werk nog rottiger wordt, waardoor de kans groter wordt dat er nog meer mensen vertrekken, waardoor er in de toekomst nog ernstiger tekorten zullen zijn. Dit soort ad hoc "oplossingen" doen op termijn ook niets goeds.quote:
Ik weet niet beter dan dat het altijd moeizaam was om verlof te krijgen bij de post. Dat leidde dan vooral onder parttimers die veel meeruren maakten (zoals ik) altijd tot hele bergen aan verlofuren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Waarschijnlijk beleid van een lokale manager die zelf z'n eigen regels bedenkt. Ik heb gewoon 2 weken vrij gevraagd in mei, en gekregen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Ik heb letterlijk nog nooit gehad dat mijn verlof afgewezen werd. Zelfs een keer verlof aangevraagd op een dag waarvoor iemand anders eerder werd afgewezen en bij mij werd het gewoon goedgekeurd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat het altijd moeizaam was om verlof te krijgen bij de post. Dat leidde dan vooral onder parttimers die veel meeruren maakten (zoals ik) altijd tot hele bergen aan verlofuren.
En dan elk jaar in november de oproep krijgen om zoveel mogelijk van je uren op de verlofplanning te zetten voor komend jaar. Plande je 12 weken in, werden er 5 goedgekeurd en zat je het jaar erop weer met hetzelfde gezever.
Ik heb wel eens gehad dat het werd afgewezen. En bij een collega die voor de zelfde dag een aanvraag had gedaan (en ook nog later de aanvraag had ingediend) werd het wel goedgekeurd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:02 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk nog nooit gehad dat mijn verlof afgewezen werd. Zelfs een keer verlof aangevraagd op een dag waarvoor iemand anders eerder werd afgewezen en bij mij werd het gewoon goedgekeurd.
ze willen teveel,iedereen gaat moven zo cao die te laat is veel onrust een ceo die vrienden heeft onder de adhquote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
wat weleens helpt,zeker als je veel extra doet,dan is het mooi als je er een kent bij de planning.(let wel hier wordt niemand voorgetrokken,want degene vangt al veel op)quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat het werd afgewezen. En bij een collega die voor de zelfde dag een aanvraag had gedaan (en ook nog later de aanvraag had ingediend) werd het wel goedgekeurd.
ja op de investeringsforma staat genoeg.het blijft een raadsel waar al het geld is gebleven,het gaat niet om een paar tientjes.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:04 schreef Bezorgertje het volgende:
https://deazijnpisser.blo(...)et.html?spref=tw&m=1
Over duurzaamheid gesproken: ze zouden toch ook iets gaan doen aan die binnentassen met schilferziekte? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een nieuwe tas ben tegengekomen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:58 schreef wbwb het volgende:
PostNL wil toch duurzaam zijn? Dat soort zooi uitdelen is ook alles behalve duurzaam…
Het mag allemaal niets kosten,er zitten nog tig duizend op een cao te wachten.(de"grote loopt zo af over 2 weken) gaan we eindelijk gelijk op?.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, we hebben 1 stroopwafel gehad van de TC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |