abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212548618

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_212548622
Zo is de vraag in de titel van het vorige topic beantwoordt :+
pi_212549107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 08:58 schreef wbwb het volgende:
Zo is de vraag in de titel van het vorige topic beantwoordt :+
Goeie titel
pi_212549136
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:44 schreef the_X het volgende:
En wie van jullie heeft er geklikt tegen de journalist?! 😜

"Zeeuwse postbezorgers onthullen ware reden achter postcrisis: ‘Ik moet zigzaggend de straat over'"

https://archive.is/v9TUR

Hebben die bezorgers geen wijzigingen doorgeven toen ze een paar maanden ervoor de nieuwe wijken kregen? Ja dan loop je heen en weer door je wijk(en)...
Echt hoor, weer alles lekker ontkennen..
Eigenlijk zouden postbezorgers in het hele land hun verhaal moeten doen, dan kunnen ze er niet meer omheen.
Het open maken van rouwbrieven deden we jaren geleden ook al, al dan wel in andere context. Het kwam af en toe wel eens voor dat je een rouwbrief had die verkeerd gesorteerd was, voor een andere stad/dorp in de buurt. Dan moest je de teamleider/administratie bellen die toestemming gaven om de envelop open te maken. Als die dan heel krap op de uitvaart zat, kwam er nog wel eens iemand de rouwkaart ophalen om die alsnog dezelfde dag te bezorgen. Als er nog meerdere dagen tussen zaten moest je 'm gewoon via de oranje brievenbus terug in het proces sturen.
pi_212549154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:30 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dan gebruik jij 1.1.1.1 als DNS. Die Archive mensen hebben ruzie ofzo met Cloudflare, dus doen ze dit zo als je 1.1.1.1 gebruikt :/
ik weet het niet, werk hier via Starlink.
de artikelen zijn wel weer negatieve reclame voor het bedrijf,wanneer gaat het een keer goed.(laatste mooie titel voor het volgende topic)
pi_212558633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Echt hoor, weer alles lekker ontkennen..
Eigenlijk zouden postbezorgers in het hele land hun verhaal moeten doen, dan kunnen ze er niet meer omheen.
Het open maken van rouwbrieven deden we jaren geleden ook al, al dan wel in andere context. Het kwam af en toe wel eens voor dat je een rouwbrief had die verkeerd gesorteerd was, voor een andere stad/dorp in de buurt. Dan moest je de teamleider/administratie bellen die toestemming gaven om de envelop open te maken. Als die dan heel krap op de uitvaart zat, kwam er nog wel eens iemand de rouwkaart ophalen om die alsnog dezelfde dag te bezorgen. Als er nog meerdere dagen tussen zaten moest je 'm gewoon via de oranje brievenbus terug in het proces sturen.
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews

de 3e(van 22feb j.l.) is een gemaakte,als je heel goed leest zie je het direct :)
Ja na allle ellende van de afgelopen week,moet er weer iets" positiefs" gedaan worden. :)
pi_212591658
https://nos.nl/artikel/25(...)-brieven-te-bezorgen

wel lachen want ieder jaar komen ze met een "verhaal" het wordt minder,logisch gedacht zou je denken dat het zich zelf oplost.Nu zitten ze een beetje klem,ja met liegen heb je zo'n speekwoord.
pi_212592399
PostNL wil minder vaak post gaan bezorgen

https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a1ee766f/

[ Bericht 31% gewijzigd door the_X op 26-02-2024 09:44:48 ]
pi_212592530
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 08:01 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-brieven-te-bezorgen

wel lachen want ieder jaar komen ze met een "verhaal" het wordt minder,logisch gedacht zou je denken dat het zich zelf oplost.Nu zitten ze een beetje klem,ja met liegen heb je zo'n speekwoord.
De infographic, met debiliserende plaatjes en korte zinnetjes waardoor het voor en door kinderen uit groep 3 gemaakt lijkt te zijn:

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf

Alleen al die bewering dat PostNLnog steeds "elke dag in elke straat" is klopt in de praktijk natuurlijk al niet meer.

PostNL zit in een dodelijke spiraal van een steeds slechtere service voor steeds meer geld. Langer doen over bezorgen, bezorgers nog verder uitknijpen, nog meer locaties sluiten, het zijn allemaal maar lapmiddelen.
pi_212592942
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De infographic, met debiliserende plaatjes en korte zinnetjes waardoor het voor en door kinderen uit groep 3 gemaakt lijkt te zijn:

https://eu-assets.content(...)st-februari-2024.pdf
Gelukkig krijgt het personeel bij het happy end op het einde ook alleen een duimpje omhoog in plaats van een fatsoenlijk salaris, dat scheelt weer in de kosten..
pi_212593121
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:28 schreef the_X het volgende:
PostNL wil minder vaak post gaan bezorgen

https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a1ee766f/
Bij ons doen ze dat al. Bestel ik een boek bij bol.com dan hoop ik altijd maar dat die via de pakketservice gaat, want de brievenbuspost komt hier lang niet elke dag meer. PostNL geeft wel aan dat het bezorgd is, bol.com doet dat ook maar het boek is er dan nog niet... frustrerend :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212593218
quote:
99s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Bij ons doen ze dat al. Bestel ik een boek bij bol.com dan hoop ik altijd maar dat die via de pakketservice gaat, want de brievenbuspost komt hier lang niet elke dag meer. PostNL geeft wel aan dat het bezorgd is, bol.com doet dat ook maar het boek is er dan nog niet... frustrerend :)
quote:
Daarbij moet voor urgente post wel een uitzondering gemaakt worden.
Kun je voortaan bij je bestelling aangeven dat ze het moeten versturen als urgent?
pi_212593402
Ik snap ook niet waarom PostNL zo zit te zeiken dat de wet aangepast moet worden. Het staat PostNL als bedrijf toch gewoon vrij om een extra, tragere maar financieel aantrekkelijkere service aan te gaan bieden?
pi_212593409
Ik vind bij een afname in volume en een personeelstekort over gaan op 48 uur ipv 24 uur eigenlijk helemaal niet zo gek. Zo veel dingen met haast gaan er ook niet met de post.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212594040
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:50 schreef wbwb het volgende:
Ik snap ook niet waarom PostNL zo zit te zeiken dat de wet aangepast moet worden. Het staat PostNL als bedrijf toch gewoon vrij om een extra, tragere maar financieel aantrekkelijkere service aan te gaan bieden?
Klopt, net als met de Decemberzegels. Maar PostNL wil geen korting geven op 48-uurs consumentenpost, ze willen juist voor 24 uurs post een toeslag in rekening gaan brengen. En op termijn willen ze helemaal bezorgdagen gaan schrappen. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht is op Europees niveau vastgelegd, dus daar gaat de NL regering helemaal niet over. Sowieso is de behandeling van een nieuwe postwet controversieel verklaard door het demissionaire kabinet, dus zolang we geen nieuw kabinet hebben (en dat zie ik niet snel gebeuren) staat het onderwerp niet eens op de agenda.

Bovendien, als ik kijk naar wat ik op een daldag bezorg, dan zie ik voornamelijk pakjes, belastingbrieven, post van oa gemeente en woningbouwverenigingen, en afschriften van met name de Rabobank. Wat er aan post van particulieren tussen zit betreft hooguit een enkele rouw- of verjaardagskaart. Dus als dat er niet meer tussen zit, gaat dat geen grote besparingen opleveren. Ik denk dat het, zeker op korte termijn, meer voordeel oplevert voor PostNL om eens te gaan praten met oa de belastingdienst en de Rabobank, of al die post van hun wel per se als 24-uurs verzonden moet worden.

Ik heb ook mijn vraagtekens bij dat onderzoek onder consumenten, die zouden hebben aangegeven dat de postbode niet meer elke dag bij hun in de straat zou hoeven bezorgen. Want hoe waren die vragen precies geformuleerd? In de praktijk staan mensen namelijk meteen klaar om je aan je jas te trekken als bijv. hun TV-gids er niet op dinsdag bij zit, als ze al niet meteen een nieuwe bestellen. En bij rouw- geboorte- en verjaardagskaarten willen ze waarschijnlijk ook niet dat PostNL hier twee of drie dagen over mag doen. En wat te denken van al die buspakjes van o.a. bol.com? Die adverteren nota bene met bezorging binnen 24 uur!

Ik vermoed dat klanten die deze vraag (moet de postbode nog elke dag langskomen in uw straat?) voorgelegd hebben gekregen simpelweg gedacht hebben "Wat maakt het uit? Ik krijg toch niet meer elke dag post!" en zich niet gerealiseerd hebben dat dit dus ook betekent dat internetbestellingen en verjaardagskaarten later gaan komen. Wellicht dachten ze aan belastingbrieven of tandartsrekeningen?

Want reken maar dat PostNL de vragen flink sturend heeft geformuleerd om er zeker van te zijn dat consumenten het door PostNL gewenste antwoord gaven. Net als met jaren geleden dat onderzoek naar het afschaffen van de maandagbezorging. Toen luidde een vraag: "Als PostNL genoodzaakt zou zijn om 1 dag minder te gaan bezorgen, welke bezorgdag zou er dan het best geschrapt kunnen worden?". En die vraag werd toen overwegend met "maandag" beantwoord, waarop PostNL verkondigde dat volgens de consument de maandag prima geschrapt kon worden als bezorgdag. En dat klopte toch niet helemaal.

Dus nu zal de vraag wel zijn geweest. "Als PostNL niet langer 5 dagen per week zou bezorgen, wat heeft dan uw voorkeur? Twee keer per week of drie keer?" En dan antwoordt iedereen natuurlijk 3x waarop PostNL roept dat de consument 3x per week post meer dan genoeg vindt.

Of ze vragen: "Wat hebt u liever? Vijf dagen per week bezorging, maar dan kost een postzegel 5 euro, of 3 dagen per week bezorging, en dan kost een postzegel 1 euro?".

Nee, die onderzoeken van PostNL zelf moet je altijd met het grootst mogelijke wantrouwen tegemoet treden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_212594178
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:50 schreef wbwb het volgende:
Omdat ze van de verplichting af willen en omdat ze dan aan hun 'snelservice' een extra prijskaartje kunnen hangen en omdat het dan makkelijker targets halen is wat betreft op tijd bezorgen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind bij een afname in volume en een personeelstekort over gaan op 48 uur ipv 24 uur eigenlijk helemaal niet zo gek. Zo veel dingen met haast gaan er ook niet met de post.
Zo lang je wel wettelijk verplicht bent om 5 dagen per week te bezorgen is de efficiėntieslag maar beperkt in theorie. Al zal het in de praktijk wel neer gaan komen op bewust dagen overslaan in bepaalde wijken. Je kan wel een verplichting tot elke dag bezorgen hebben maar als je een dag overslaat en dat officieel dan gewoon 'op tijd' bezorgd is slaat die hele verplichting nergens meer op natuurlijk :') .
pi_212594352
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:00 schreef lololo het volgende:

[..]
Omdat ze van de verplichting af willen en omdat ze dan aan hun 'snelservice' een extra prijskaartje kunnen hangen en omdat het dan makkelijker targets halen is wat betreft op tijd bezorgen.
[..]
Zo lang je wel wettelijk verplicht bent om 5 dagen per week te bezorgen is de efficiėntieslag maar beperkt in theorie. Al zal het in de praktijk wel neer gaan komen op bewust dagen overslaan in bepaalde wijken. Je kan wel een verplichting tot elke dag bezorgen hebben maar als je een dag overslaat en dat officieel dan gewoon 'op tijd' bezorgd is slaat die hele verplichting nergens meer op natuurlijk :') .
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.

Ik hoef ook niet zo nodig elke dag post.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212594374
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:34 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
Kun je voortaan bij je bestelling aangeven dat ze het moeten versturen als urgent?
Als een rouwkaart :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212594451
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.

Ja, maar dat mag natuurlijk niet. Een 5 daagse bezorgplicht houdt in dat je elke dag in elke wijk moet bezorgen. Je kunt niet zeggen wijk A bezorgen we dinsdag en donderdag, wijk B op woensdag en vrijdag.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_212594463
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, maar dat mag natuurlijk niet. Een 5 daagse bezorgplicht houdt in dat je elke dag in elke wijk moet bezorgen. Je kunt niet zeggen wijk A bezorgen we dinsdag en donderdag, wijk B op woensdag en vrijdag.
Nee, maar ik vind het dus goed te verdedigen dat die plicht er af gaat. Zou ook niet weten waarom dit een EU onderwerp zou moeten zijn, trouwens.
pi_212594495
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Klopt, net als met de Decemberzegels. Maar PostNL wil geen korting geven op 48-uurs consumentenpost, ze willen juist voor 24 uurs post een toeslag in rekening gaan brengen. En op termijn willen ze helemaal bezorgdagen gaan schrappen. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht is op Europees niveau vastgelegd, dus daar gaat de NL regering helemaal niet over. Sowieso is de behandeling van een nieuwe postwet controversieel verklaard door het demissionaire kabinet, dus zolang we geen nieuw kabinet hebben (en dat zie ik niet snel gebeuren) staat het onderwerp niet eens op de agenda.
PostNL staat het als bedrijf ook gewoon vrij om de prijs voor de 24-uurspostzegels te verhogen. Ik zei alleen financieel aantrekkelijker, niet hoe ze dat moeten bereiken, dat kan namelijk door de prijs van 24-uurspostzegels te verhogen of door de prijs van die nieuwe optie lager te maken of een combinatie daarvan.

quote:
Bovendien, als ik kijk naar wat ik op een daldag bezorg, dan zie ik voornamelijk pakjes, belastingbrieven, post van oa gemeente en woningbouwverenigingen, en afschriften van met name de Rabobank. Wat er aan post van particulieren tussen zit betreft hooguit een enkele rouw- of verjaardagskaart. Dus als dat er niet meer tussen zit, gaat dat geen grote besparingen opleveren. Ik denk dat het, zeker op korte termijn, meer voordeel oplevert voor PostNL om eens te gaan praten met oa de belastingdienst en de Rabobank, of al die post van hun wel per se als 24-uurs verzonden moet worden.
Het aandeel consumentenpost is tegenwoordig inderdaad erg klein. Of nou ja, hier verstuurt de woningstichting nogal eens honderden brieven met postzegels, waar ik dan niks van snap. Best irritant als je denkt een dalletje erbij te doen en je alsnog langs alle huizen moet.

Ik denk dat m.u.v. pakjes tegenwoordig de meeste post echt niet 24-uurs hoeft te zijn en ze inderdaad in gesprek moeten met klanten, maar ook een niet-24-uursoptie aan consumenten aan moeten gaan bieden.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
Ik snap niet waarom ze dan weer een aparte 48-uursoptie voor willen verzinnen i.p.v. de bestaande optie Vast ook gewoon aan consumenten aan te gaan bieden. Het lijkt mij veel handiger en efficiėnter om niet nog iets aparts te verzinnen.
pi_212594523
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:23 schreef wbwb het volgende:

[..]
PostNL staat het als bedrijf ook gewoon vrij om de prijs voor de 24-uurspostzegels te verhogen.
[..]
Volgens mij niet, hoor! Elk jaar bepaalt de ACM het maximumtarief voor postzegels.
pi_212594790
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens mij niet, hoor! Elk jaar bepaalt de ACM het maximumtarief voor postzegels.
Nee, de ACM bepaalt alleen een tariefruimte. Dat is de maximale gemiddelde prijs die de uitvoerder van de UPD, PostNL, mag rekenen voor deze postdiensten. Deze is dit jaar ¤2,6589. Het is aan PostNL hoe ze dit invullen.

Dat wil zeggen dat stel er zijn in een jaar 5000 brieven verzonden voor ¤1,09, 50 brieven voor ¤2,18, 1000 brievenbuspakjes+ voor ¤4,25 en 200 kleine pakketten voor ¤5,95. Dan kom je uit op gemiddeld (5000 * 1,09 + 50 * 2,18 + 1000 * 4,25 + 200 * 5,95) / (5000 + 50 + 1000 + 200) = ¤1,75984, wat binnen de tariefruimte valt. Complete onzingetallen natuurlijk en pakketten, aangetekende brieven, etc ontbreken in dit voorbeeld, maar je snapt het concept dan. Stel dit worden 1000 24-uursbrieven voor ¤2 en 4000 niet-24-uursbrieven voor ¤1, 10 voor ¤3 en 40 voor ¤2, dan heb je (1000 * 2 + 4000 * 1 + 10 * 3 + 40 * 2 + 1000 * 4,25 + 200 * 5,95) / (1000 + 4000 + 10 + 40 + 1000 + 200) = ¤1,848, wat alsnog binnen de tariefruimte valt.
pi_212595190
Nu maar hopen dat het nieuwe kabinet zich niet voor het karretje laat spannen, mocht dit al mogen vanuit Europa..

Maar goed overal wordt het er vaak slechter op. Ik las dat NRC ook aan het overwegen is om maandag tot en met woensdag geen papieren krant meer te bezorgen, zal wel heel minimaal in prijs zakken, echt niet met de helft als er nog maar 3 van de 6 bezorgdagen blijven want 'de krant moet gewoon elke dag gemaakt worden' en zo is het met de post dus ook, je kan niet je sorteerproces vertragen of bepaalde dagen niet meer doen.
pi_212595666
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nee, de ACM bepaalt alleen een tariefruimte. Dat is de maximale gemiddelde prijs die de uitvoerder van de UPD, PostNL, mag rekenen voor deze postdiensten. Deze is dit jaar ¤2,6589. Het is aan PostNL hoe ze dit invullen.
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
pi_212595848
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

gaat hem niet worden,die 3 dagen (per week )loop je iedere dag met 20/26zakken of meer rond gaan er helemaal mensen weg. Zelf vind ik iets van ma-vrijdag en dan een beetje verdeeld over die dagen wel iets,geen piek en dal meer,gewoon een evenredige hoeveelheid ,zoals heel vroeger. dan heb je za en zo 2 vrije dagen.
pi_212596024
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Nu maar hopen dat het nieuwe kabinet zich niet voor het karretje laat spannen, mocht dit al mogen vanuit Europa..

Maar goed overal wordt het er vaak slechter op. Ik las dat NRC ook aan het overwegen is om maandag tot en met woensdag geen papieren krant meer te bezorgen, zal wel heel minimaal in prijs zakken, echt niet met de helft als er nog maar 3 van de 6 bezorgdagen blijven want 'de krant moet gewoon elke dag gemaakt worden' en zo is het met de post dus ook, je kan niet je sorteerproces vertragen of bepaalde dagen niet meer doen.
nrc heeft niet heel veel abonnee's ,daarom is de next hier in op gegaan,en de avond naar de nacht,de rest blijft nog wel even:https://www.gelderlander.(...)en-bestaan~ab69f875/
pi_212596048
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
alleen jammer dat de acm niet in ziet/kan beslissen dat het met de bezorgeenheden niet goed gaat,dat ze de prijs dan sowieso moeten verlagen tot het weer goed gaat(dus ook voor de bezorgers aangaande $$$)
pi_212596719
https://www.businessinsid(...)rouw-herna-verhagen/

vette hap 1% de adh gaan er met 9ct per aandeel vandoor.
zelf een te hoge vergoeding ontvangen,sterker nog exorbitant t.o.v. de dienstverlening
pi_212597780
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')