De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren worden
Dat willen ze ook juist zodat ze de druk op de politiek straks extra kunnen opvoeren...quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
ja dat is ook weer zoquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is ook weer zo
Er staan er weer een paar:
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
ja 100% dat die van 5 sterren een gemaakte is,ja 1 ster is al teveelquote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.
Nee, dat kan en mag niet, want dan zou behalve de Nederlandse postwet ook de Europese postwet aangepast moeten worden. PostNL geeft ook zelf aan dat we nog steeds 5 dagen per week zullen blijven bezorgen. Maar ze willen, net zoals BPost ook doet in België, de postzegelpost binnen 48 uur mogen bezorgen, in plaats van 24 uur. Wie per se zijn postzegelpost binnen 24 uur bezorgd wil hebben, moet dan een (ongetwijfeld fors duurdere) Priority-postzegel kopen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken.
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:26 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk eerder dat ze dan gaan zeggen. We lopen om de dag een gebied als piekwijk. De andere dagen worden gebruikt voor prio-wijken. 1 bezorger die met een elektrische fiets of scooter door giga gebieden gaat crossen om pakjes en spoedpost te gaan wegbrengen.
Dan hebben ze minder personeel nodig en dat is toch wat ze willen?
Vlooienpost = rouwpost + medische postquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost
Tenminste, zo heb ik dat begrepen.
Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?
Die priowijken doen ze alleen in gebieden waar de personeelstekorten te groot zijn (niet bij ons, hier valt het relatief nog mee), en het is een absolute noodoplossing. Als dit een officiële nieuwe bezorgwijze zou worden, dan denk ik dat heel wat zakelijke verzenders ons voor het gerecht gaan slepen.
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.
de titel van het volgende topic: het einde is in zicht.
als het weer overheid wordt blijft er geen wijk meer staanquote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.
https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.htmlquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost
Tenminste, zo heb ik dat begrepen.
Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
"Dit betekent dat je zelf bepaald wat de slimste route is" lolquote:Op zondag 3 maart 2024 15:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.html
Het is jammer dat die nieuwsberichten in de portal vaak al weer binnen een paar weken weg zijn, want het staat me toch echt voor de geest dat dit niet de afspraak was. Volgens mij zou een priowijk echt enkel rouw- en medische post moeten bevatten, al dan niet aangevuld met buspakjes.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:56 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik heb inmiddels een priowijk gelopen. Er is mij verteld dat het volgende in de priowijk moet zitten; rouw/trombose/postzegelpost/scanpakjes én zakelijke 24-post.
ja met de oude tijden niet met nwe tijden,ze gaan nog veel problemen krijgen,en al die problemen hebben ze zelf gecreeerd.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:20 schreef V__L_N het volgende:
Het is de bedoeling dat iemand die normaal bijv 2 dalwijken loopt dan 4 priowijken kan bezorgen.
Dag van de bezorger… laat me niet lachen. Het zou pas de dag van de bezorger zijn als ze een dikke salarisverhoging geven en stoppen met o.a. die idioot "logische" routes.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |