De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren worden
Dat willen ze ook juist zodat ze de druk op de politiek straks extra kunnen opvoeren...quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
ja dat is ook weer zoquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
De problemen zijn al groter dan ze ooit waren.
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is ook weer zo
Er staan er weer een paar:
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
ja 100% dat die van 5 sterren een gemaakte is,ja 1 ster is al teveelquote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik kan ze niet meer lezen. Alleen de eerste 2. Vind de gemiddelde van 3,5 die ze krijgen nog wel hoog hoor.
Nee, dat kan en mag niet, want dan zou behalve de Nederlandse postwet ook de Europese postwet aangepast moeten worden. PostNL geeft ook zelf aan dat we nog steeds 5 dagen per week zullen blijven bezorgen. Maar ze willen, net zoals BPost ook doet in België, de postzegelpost binnen 48 uur mogen bezorgen, in plaats van 24 uur. Wie per se zijn postzegelpost binnen 24 uur bezorgd wil hebben, moet dan een (ongetwijfeld fors duurdere) Priority-postzegel kopen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken.
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:26 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk eerder dat ze dan gaan zeggen. We lopen om de dag een gebied als piekwijk. De andere dagen worden gebruikt voor prio-wijken. 1 bezorger die met een elektrische fiets of scooter door giga gebieden gaat crossen om pakjes en spoedpost te gaan wegbrengen.
Dan hebben ze minder personeel nodig en dat is toch wat ze willen?
Vlooienpost = rouwpost + medische postquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat bij priowijken alleen rouwkaarten en medische post bezorgd hoefde te worden? Als ze ook alle pakjes (en 24-uurs post) er bij gaan doen, dan is het gewoon een dalwijk net als nu, toch?
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost
Tenminste, zo heb ik dat begrepen.
Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oké, maar als ze dan van alle dalwijken prio-wijken zouden willen maken, dan is daar toch geen verandering van de postwet voor nodig? Want de verplichting om 95% van de 24 uurs post de volgende werkdag te bezorgen heeft alleen betrekking op post van particulieren. Overigens vraag ik mij wel af of we zomaar zakelijke 24-uurs post stelselmatig een dag (of meerdere) te laat kunnen bezorgen. Weliswaar zegt de postwet hier niets over, maar wat te denken van de reguliere wet? Als een zakelijke verzender via ons een partij post als 24 uurs verzendt (tegen een hoger tarief dan wat voor 48-uurs betaald wordt) en wij doen dat stelselmatig niet, dan is dat toch wanprestatie?
Die priowijken doen ze alleen in gebieden waar de personeelstekorten te groot zijn (niet bij ons, hier valt het relatief nog mee), en het is een absolute noodoplossing. Als dit een officiële nieuwe bezorgwijze zou worden, dan denk ik dat heel wat zakelijke verzenders ons voor het gerecht gaan slepen.
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er zullen ook wel zakelijke klanten moven gaan,hoe en wat ze gaan doen,er gaan slachtoffers vallen.
de titel van het volgende topic: het einde is in zicht.
als het weer overheid wordt blijft er geen wijk meer staanquote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hopelijk worden we dan weer (deels) genationaliseerd, net als bij de bankensector. Het grote probleem bij PostNL is namelijk niet alleen de dalende briefpostvolumes, maar ook dat er in een krimpende sector (en ja, ik weet het, de pakketten nemen juist enorm toe, maar daar schijnt maar weinig winstmarge op te zitten) toch nog steeds flinke winsten gemaakt dienen te worden, om de aandeelhouders tevreden te stellen. Want als die ontevreden zijn daalt de koers weer, of dreigen grootaandeelhouders als Kretensky en de Mol ons in de etalage te zetten. Dan kun je beter een overheidsbedrijf zijn, een nutsvoorziening. Ik zeg dus, nationaliseren die handel, desnoods alleen de postdivisie.
https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.htmlquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vlooienpost = rouwpost + medische post
Priowijk = vlooienpost + brievenbuspakjes+ (met trackingbarcode dus) + postzegelpost
Tenminste, zo heb ik dat begrepen.
Bij een dalwijk heb je ook nog alle zakelijke 24-uurspost erbij, dus is niet helemaal hetzelfde.
"Dit betekent dat je zelf bepaald wat de slimste route is" lolquote:Op zondag 3 maart 2024 15:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.bikeshift.com/nl/postbezorger-landgraaf-postnl.html
Het is jammer dat die nieuwsberichten in de portal vaak al weer binnen een paar weken weg zijn, want het staat me toch echt voor de geest dat dit niet de afspraak was. Volgens mij zou een priowijk echt enkel rouw- en medische post moeten bevatten, al dan niet aangevuld met buspakjes.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:56 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik heb inmiddels een priowijk gelopen. Er is mij verteld dat het volgende in de priowijk moet zitten; rouw/trombose/postzegelpost/scanpakjes én zakelijke 24-post.
ja met de oude tijden niet met nwe tijden,ze gaan nog veel problemen krijgen,en al die problemen hebben ze zelf gecreeerd.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:20 schreef V__L_N het volgende:
Het is de bedoeling dat iemand die normaal bijv 2 dalwijken loopt dan 4 priowijken kan bezorgen.
Dag van de bezorger… laat me niet lachen. Het zou pas de dag van de bezorger zijn als ze een dikke salarisverhoging geven en stoppen met o.a. die idioot "logische" routes.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:26 schreef the_X het volgende:
Jullie al jullie PostNL koeltasje gehad? (Dag van de bezorger)
looptijden, hier loopt iedereen met gemak 45/1uur per dag in de min.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is dit jaar op 13 maart. Dus denk dat de nieuwe mensen begeleider en/of logistiek begeleider het komen brengen.
Hier wel een bericht in de app dat we vanaf volgende week nieuwe looptijden hebben... Zal mij wel weer hogelijk benieuwen... Allemaal 1 minuut erbij ofzo, want je wordt wel geacht een postvest te dragen en een stuurtas of schoudertas te gebruiken. (niet dat een schoudertas en postvest zijn te combineren). En natuurlijk zijn we allemaal langzamer dan de gemiddelde bezorger.
ja in de min (dat je erop toelegt)quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:22 schreef V__L_N het volgende:
Hoe bedoel je in de min? Hier moet nog steeds iedereen gewoon dik bij plussen hoor. Minnen komt volgens mij helemaal niet zo veel voor.
wat ik bedoel is dat als er 2uur in je rooster staat, en je er 3:30 over doet,je loopt dan 1:30 in de min,dat met die tijden moeten ze ook rapido aanpassen. zelf zijn ze wel met hun eigen bezig,zo weinig mogelijk betalen,zeer slechte voorwaarden etc.. een verlopen cao en meer.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:36 schreef V__L_N het volgende:
Maar bedoel je dan op de tijd die op het rooster staat of op de tijd die je zou moeten werken voor je contract?
mij een raadsel ze hebben geen kwartje,giga naar de adh en dit:https://www.wielerflits.n(...)-nice/#post-commentsquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:53 schreef V__L_N het volgende:
Aah dan bedoelen we het zelfde. Het staat nu nog niet online. Zal wel morgenochtend pas worden.
Wat is dat nou weer voor een onzin?quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Klinkt als het afwentelen van personeelstekorten op de nog wel aanwezige bezorgers door ze geen vrijaf toe te staan. Waardoor het werk nog rottiger wordt, waardoor de kans groter wordt dat er nog meer mensen vertrekken, waardoor er in de toekomst nog ernstiger tekorten zullen zijn. Dit soort ad hoc "oplossingen" doen op termijn ook niets goeds.quote:
Ik weet niet beter dan dat het altijd moeizaam was om verlof te krijgen bij de post. Dat leidde dan vooral onder parttimers die veel meeruren maakten (zoals ik) altijd tot hele bergen aan verlofuren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Waarschijnlijk beleid van een lokale manager die zelf z'n eigen regels bedenkt. Ik heb gewoon 2 weken vrij gevraagd in mei, en gekregen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
Ik heb letterlijk nog nooit gehad dat mijn verlof afgewezen werd. Zelfs een keer verlof aangevraagd op een dag waarvoor iemand anders eerder werd afgewezen en bij mij werd het gewoon goedgekeurd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat het altijd moeizaam was om verlof te krijgen bij de post. Dat leidde dan vooral onder parttimers die veel meeruren maakten (zoals ik) altijd tot hele bergen aan verlofuren.
En dan elk jaar in november de oproep krijgen om zoveel mogelijk van je uren op de verlofplanning te zetten voor komend jaar. Plande je 12 weken in, werden er 5 goedgekeurd en zat je het jaar erop weer met hetzelfde gezever.
Ik heb wel eens gehad dat het werd afgewezen. En bij een collega die voor de zelfde dag een aanvraag had gedaan (en ook nog later de aanvraag had ingediend) werd het wel goedgekeurd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:02 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk nog nooit gehad dat mijn verlof afgewezen werd. Zelfs een keer verlof aangevraagd op een dag waarvoor iemand anders eerder werd afgewezen en bij mij werd het gewoon goedgekeurd.
ze willen teveel,iedereen gaat moven zo cao die te laat is veel onrust een ceo die vrienden heeft onder de adhquote:Op woensdag 13 maart 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:
De maand mei is een verboden verlofmaand... Blijkbaar wordt al het verlof in die maand afgekeurd. Het volume is te hoog. Mensen mogen in December op vakantie... Maar Mei kan niet (tenzij je het in november hebt aangevraagd voordat ze dit bedacht hebben)
wat weleens helpt,zeker als je veel extra doet,dan is het mooi als je er een kent bij de planning.(let wel hier wordt niemand voorgetrokken,want degene vangt al veel op)quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat het werd afgewezen. En bij een collega die voor de zelfde dag een aanvraag had gedaan (en ook nog later de aanvraag had ingediend) werd het wel goedgekeurd.
ja op de investeringsforma staat genoeg.het blijft een raadsel waar al het geld is gebleven,het gaat niet om een paar tientjes.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:04 schreef Bezorgertje het volgende:
https://deazijnpisser.blo(...)et.html?spref=tw&m=1
Over duurzaamheid gesproken: ze zouden toch ook iets gaan doen aan die binnentassen met schilferziekte? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een nieuwe tas ben tegengekomen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:58 schreef wbwb het volgende:
PostNL wil toch duurzaam zijn? Dat soort zooi uitdelen is ook alles behalve duurzaam…
Het mag allemaal niets kosten,er zitten nog tig duizend op een cao te wachten.(de"grote loopt zo af over 2 weken) gaan we eindelijk gelijk op?.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, we hebben 1 stroopwafel gehad van de TC
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |