ja daar is een gezegde van iets aan walquote:Op donderdag 28 maart 2024 12:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
Er was ooit zo'n filmpje van Studio PostNL geloof ik waarin kantoormedewerkers een keertje moesten voorbereiden. Toen zeiden ze ook dat voorbereiders dat in 7 minuten kunnen, maar al die kantoormedewerkers deden er veel langer over en ze zeiden ook allemaal dat ze die elastieken eromheen doen het moeilijkste vonden…
hier doen ze op een piekdag 1 elastiek om 5 straten mp heen dikte rond de 20/25cm ja er is totaal geen toezicht daar,je kan ook sterren uitdelen ,het lijkt wel een kleuterschool nu,straks krijg je nog een setje plakplaatjes,zoals vroeger op school.quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:53 schreef V__L_N het volgende:
Dat elastieken lastig is is ook de reden dat we tegenwoordig nog maar 1 elastiek hebben om de kleine bundels. Wat "super praktisch" is als je dus een bundel hebt van 2 handdiktes en dan 1 elastiek er omheen.
De normtijden zijn trouwens bewust zo laag. Ze hebben die gebaseerd op de rustigste periode - nog een stukje voor toekomstig postverlies. Dit geeft ze winst, zeker buiten waar het dan gaat over uren per week. Vroeger kreeg je namelijk meestal het 13 weeks gemiddelde. Maar in de rustige periodes (met uitzondering van de 10 weken zomer) konden ze minnen niet verplichten. Levert in de rustige periode toch een paar uur aan winst op. Drukke periodes extra werken is geen punt, want in ons vak is overwerken normaal en de cao heeft er geen penalties op. Dus nu redeneren ze naar de meest rustigste periode en zeggen ze overwerk is normaal. De uren die je dus als bezorger onbetaald vrij houdt zijn jouw probleem.
Binnen zal heus iets vergelijkbaars opgaan.
ja ze zijn verkeerd bezigquote:Op donderdag 28 maart 2024 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We plussen ons nu al de tering op die onhaalbare LB-looptijden, en nu gaat er per 1 april nog eens fors tijd van af, in sommige gevallen ruim 10%, zogenaamd "na evaluatie van de looptijden".
Hier is er 25% vanaf gegaan voor volgende week... Dat betekend nu dat ik mijn uren aan plustijd moet verdubbelen. 6 uur ingeroosterd 12 uur lopen... Zijn ze gestoord geworden?quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We plussen ons nu al de tering op die onhaalbare LB-looptijden, en nu gaat er per 1 april nog eens fors tijd van af, in sommige gevallen ruim 10%, zogenaamd "na evaluatie van de looptijden".
Het gaat volgende topic gaat heten: Erger als dit, kan niet.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier is er 25% vanaf gegaan voor volgende week... Dat betekend nu dat ik mijn uren aan plustijd moet verdubbelen. 6 uur ingeroosterd 12 uur lopen... Zijn ze gestoord geworden?
En het ergste: Klagen bij een sc, lc of admi...? Allemaal nieuw volk dat we nog steeds niet gezien hebben. Ze zijn al 3 weken aan het werk, je zou toch verwachten dat ze een keer in beeld zouden komen.
Ben al 5 weken bezig om een weekje vrij te krijgen... Ook zo iets bizars.
uit het stuk:Extra betalen voor levering de dag erna?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:59 schreef wbwb het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)-nooit-op-tijd-60345
Het blijft een beetje krom draaien dit. Post en pakketten zijn tegenwoordig voor veel mensen juist een luxe product. En de meeste van die dingen willen we echt wel de volgende dag hebben. Niet 2 weken later. En laten we wel zijn voor die tijdschriften en pakketten betaal je ook al genoeg. De dingen die wel kunnen wachten zijn reclame dingen en dergelijk. Maar die worden door de postnl juist weer heel hoog behandeld omdat ze vaak terug komen. Ik heb vaak het idee dat we vergeten wie de klant nou eigenlijk is... Ja de verzender betaald... Maar de ontvanger bepaald (en betaald vaak direct of indirect ook)... Die stopt met bestellen en inschrijven als wij het niet goed doen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit het stuk:Extra betalen voor levering de dag erna?
Als deze verandering wordt doorgevoerd, komt er waarschijnlijk de mogelijkheid om tegen extra betaling je brieven de dag erna te laten bezorgen.
Het gros vindt dat niets en terecht,het is al duur genoeg,gooien ze de ceo er maar uit scheelt 1500k
Laatste tijd veel over gelezen,met een omweg wordt het allemaal toch een beetje bij de slechtstbetaalden neergelegd.
Ooit meegemaakt dat vrij krijgen een probleem was, als volgt opgelost gewoon meedelen dat je er dan en dan niet bent punt. De hel brak uit maar het probleem van verlof vragen was binnen de organisatie zo opgelostquote:Op donderdag 28 maart 2024 23:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier is er 25% vanaf gegaan voor volgende week... Dat betekend nu dat ik mijn uren aan plustijd moet verdubbelen. 6 uur ingeroosterd 12 uur lopen... Zijn ze gestoord geworden?
En het ergste: Klagen bij een sc, lc of admi...? Allemaal nieuw volk dat we nog steeds niet gezien hebben. Ze zijn al 3 weken aan het werk, je zou toch verwachten dat ze een keer in beeld zouden komen.
Je ingeroosterde uren moeten verdubbelen met plussen. Dat begint wel wat kolderiek te worden ja.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk iets wat ik me al 10 jaar afvraag als er weer eens zo'n geval bekend wordt: hoe kan het dat er niet eerder alarmbellen af gaan intern?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:08 schreef ophaling10 het volgende:
ik zou nog even wachten met prijzen verhogen,na deze case:
https://archive.ph/9eWup
probleem is dat veel mensen niet verbaal sterk genoeg zijn,ze denken dat ze op die planning heel wat zijn,momenteel zijn ze dik ingehaald door de bezorgers(+wml).quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:59 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Ooit meegemaakt dat vrij krijgen een probleem was, als volgt opgelost gewoon meedelen dat je er dan en dan niet bent punt. De hel brak uit maar het probleem van verlof vragen was binnen de organisatie zo opgelost
het zijn steeds wel extreme gevallen,als je als bezorger zelf een keer een foutje maakt breekt de hel los,laatst kwam ik dat verhaal ergens tegen van die bode in groningen die jarenlanfg de post verzameld had,kloppen doet het niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk iets wat ik me al 10 jaar afvraag als er weer eens zo'n geval bekend wordt: hoe kan het dat er niet eerder alarmbellen af gaan intern?
Je hebt een wijk met een paar 100 adressen. Als ze ook maar een beetje weten waar ze mee bezig zijn heb je een idee over hoeveel klachten er normaal binnen komen per zoveel adressen in een bepaalde periode.
Nu zal lang niet iedereen klagen, veel mensen weten niet eens dat ze iets missen maar vooral mensen die iets besteld hebben zullen toch na maximaal een week wel eens aan de bel gaan trekken. Dan zou je denken dat er in het registratiesysteem toch een belletje gaat rinkelen dat er bovengemiddeld veel klachten binnenkomen en dat er een seintje moet naar de verantwoordelijke bezorglocatie.
Verlof wordt gewoon steeds afgewezen. Ergens tussen de 10 en 12 dagen na indienen... En dan ga je naar de volgende optie en dan gebeurt dat weer. Ik weet dat ze er op zijn aangesproken dat het niet mag... Maar moet gewoon weer afwachten.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Je ingeroosterde uren moeten verdubbelen met plussen. Dat begint wel wat kolderiek te worden ja.![]()
![]()
![]()
Geen idee hoe verlof vragen tegenwoordig werkt maar wij hanteerden op een gegeven moment op de werkvloer gewoon de regel: na 2 weken geen reactie op je schriftelijke aanvraag is goedgekeurd. Zo is het wettelijk ook bepaald.
Ervaring: soms gaan de belletjes wel af. Maar duurt het onderzoek gewoon giga lang. Zeker als bezorgers post thuis op slaan. Dan moet je echt wel bewijs gaan verzamelen. In mijn geval was het bv niet genoeg dat ik zeker wist dat er 2 partijen niet bezorgd waren. Ze moesten eerst onderzoek doen in het sorteercentrum en vervolgens kon het pas verder uitgerold worden.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk iets wat ik me al 10 jaar afvraag als er weer eens zo'n geval bekend wordt: hoe kan het dat er niet eerder alarmbellen af gaan intern?
De planning is 1 groot stuk ellende. Zelfs als je wel weet hoe het zit verzinnen ze wel weer een regel om te proberen je af te bluffen. Moet je toch ook wel enorm sterk in je schoenen staan hoor.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
probleem is dat veel mensen niet verbaal sterk genoeg zijn,ze denken dat ze op die planning heel wat zijn,momenteel zijn ze dik ingehaald door de bezorgers(+wml).
Het mooiste is nog dat er voor postbodes geen nieuwe cao is gezien die cao nog dit jaar loopt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:01 schreef the_X het volgende:
We moeten allemaal niet zo klagen, het is een topbaan met een top salaris!
https://www.manners.nl/postbode-salaris-loon-cao/
![]()
![]()
![]()
![]()
Ook mooi dat dat fantastische salaris is omgerekend naar 40 uur terwijl we arbo technisch maar 27,5 uur per week maximaal mogen werken...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:43 schreef wbwb het volgende:
[..]
Het mooiste is nog dat er voor postbodes geen nieuwe cao is gezien die cao nog dit jaar loopt.
Het artikel klopt sowieso niet. Want ze hebben die 19% opgeteld bij de salarissen uit de grote PostNL CAO, waar wij natuurlijk niet onder vallen. Dus die getallen die ze noemen zijn onzin. Zelfs al zou een beginnend postbezorger een fulltime contract kunnen krijgen, dan nog kom je niet in de buurt van de genoemde bedragen. Weer een typisch geval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ook mooi dat dat fantastische salaris is omgerekend naar 40 uur terwijl we arbo technisch maar 27,5 uur per week maximaal mogen werken...
Is manners een soort nieuwspaal ofzo?
ja het zit o.a. in Allicante(besparing) dit is ook interessant,ook voor ons geldt dit,zeker als je er al heel lang rondloopt,er wordt weleens lacherig over gedaan,maar na al die jaren ga je het echt wel merken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:51 schreef wbwb het volgende:
Ik heb gisteren een telefonisch intakegesprek gehad, maar dat besteed PostNL tegenwoordig kennelijk uit aan een of ander bedrijf in Spanje, en dan heb ik donderdag een videogesprek, wat dan met een recruiter is die wel van PostNL zelf is en in Nederland zit, maar vroeger moest je nog gewoon langskomen voor dat gesprek, dat vind ik eigenlijk veel fijner dan zo'n videogesprek. Dadelijk ben ik dus als het goed is chauffeur TGN.
de zoveelste al die zich niet echt ingelezen heeft,over hoe de vork in de steel zit.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:01 schreef the_X het volgende:
We moeten allemaal niet zo klagen, het is een topbaan met een top salaris!
https://www.manners.nl/postbode-salaris-loon-cao/
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had gemaild met iemand van Yource Group in Valencia, ja. Daar in Spanje is het minimumloon zeker lager? Echt triest dat PostNL daar dan gebruik van maakt…quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja het zit o.a. in Allicante(besparing) dit is ook interessant,ook voor ons geldt dit,zeker als je er al heel lang rondloopt,er wordt weleens lacherig over gedaan,maar na al die jaren ga je het echt wel merken.
https://www.nu.nl/gebasee(...)te-laat-geboren.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |