abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212950144
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat de bvpp er over te zeggen heeft. Op hun site en socials staat namelijk nog helemaal niets. Ervaring uit het verleden leert dat de bvpp'ers meestal wel akkoord gaan zolang er minstens een zeer bescheiden loonsverhoging beloofd wordt.
Overigens zie ik ook helemaal geen nieuws op de site van de fnv. Heel raar.
nee ongelofelijk,al dagelijks afgespeurd,hier staat al meer :)
pi_212952754
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij ligt het CNV ook te pitten, want alleen in hun dromen is dit 19% loonsverhoging. Alleen als wij er allemaal met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2024 19% bij zouden krijgen, dan zou dit 19% loonsverhoging zijn. We zitten nu allemaal al op EUR 13,27 per uur, want dat is het minimumloon. Dat stijgt dan straks stapsgewijs naar maximaal EUR 15,08 in juli 2025. Uiteindelijk kom je dan uit op een eindloon dat 13,64% hoger ligt dan het beginloon. Maar omdat deze verhoging dus stapsgewijs gaat, is de effectieve verhoging (gewogen gemiddelde over de hele looptijd van de CAO) een stuk lager, namelijk 7% maximaal.
van de websitepnl:Ondanks de uitdagende situatie waarmee ons postbedrijf te maken heeft, kunnen alle postbezorgers rekenen op betere voorwaarden en een loonsverhoging. Daarbij hebben we extra aandacht voor de grote groep collega’s, die al jarenlang bij ons werkt. shame on
pi_212954899
Even iets heel anders, de nieuwe versie van de app (android) crasht op sommige toestellen, beter niet updaten als je geen rollback kunt uitvoeren.
pi_212956631
quote:
Eindelijk. Maar deze uitkomst is ook belachelijk vind ik.

En denken ze nou echt bij PostNL dat een taskforce gaat helpen?
pi_212958121
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:08 schreef wbwb het volgende:

[..]
Eindelijk. Maar deze uitkomst is ook belachelijk vind ik.

En denken ze nou echt bij PostNL dat een taskforce gaat helpen?
zoals altijd(vertel ik vaak)wordt het weer te zonnig gebracht.
  maandag 25 maart 2024 @ 23:00:22 #157
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212960890
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Even iets heel anders, de nieuwe versie van de app (android) crasht op sommige toestellen, beter niet updaten als je geen rollback kunt uitvoeren.
De website is ook compleet aan gort... Echt hoor de it van de postnl is er nog beroerder aan toe dan de bezorgtijden
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212960917
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:00 schreef V__L_N het volgende:

[..]
De website is ook compleet aan gort... Echt hoor de it van de postnl is er nog beroerder aan toe dan de bezorgtijden
Digital at the core, toch? 8)7
  maandag 25 maart 2024 @ 23:14:18 #159
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212960991
Ik denk dat we er beter aan doen de roosters weer gewoon per post te sturen ;)

Wat betreft de CAO het zal niemand verrassen dat ik tegen heb gestemt. Letterlijk het enige wat er goed aan is is het verruimen van de werktijd tot 20.00 uur. Wat heerlijk is om in de zomer niet speciaal toestemming te moeten hoeven vragen om na het heetst van de dag pas te gaan bezorgen (en dan een nee te krijgen als het niet tenminste 30 graden is)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212961310
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:14 schreef V__L_N het volgende:
Dan krijg je ze dus pas wanneer de week al afgelopen is tegenwoordig |:(

Zo heb ik een brievenbuspakje+ dat op 18 maart verzonden is nog steeds niet ontvangen… -O- terwijl het volgens PostNL op 21 maart om 04:57 bezorgd is 8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door wbwb op 26-03-2024 09:27:26 ]
pi_212965650
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:00 schreef V__L_N het volgende:

[..]
ja dat is al 10 dagen ,er is weer een geplaatst,vanuit het gebied waar de meeste problemen zijn,wat denken ze dat de mensen gek zijn.
https://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
pi_212965661
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:14 schreef V__L_N het volgende:

Wat betreft de CAO het zal niemand verrassen dat ik tegen heb gestemt. Letterlijk het enige wat er goed aan is is het verruimen van de werktijd tot 20.00 uur. Wat heerlijk is om in de zomer niet speciaal toestemming te moeten hoeven vragen om na het heetst van de dag pas te gaan bezorgen (en dan een nee te krijgen als het niet tenminste 30 graden is)
dat heeft wel wat,dan hoef je alleen om de 6 weken te werken,eerder komt het niet aan.
pi_212976090
Heeft iemand iets te zeggen over werken bij TGN? Ik zat namelijk te denken om te solliciteren als chauffeur TGN, want ik moet toch iets gaan doen.
pi_212980217
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:20 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand iets te zeggen over werken bij TGN? Ik zat namelijk te denken om te solliciteren als chauffeur TGN, want ik moet toch iets gaan doen.
Bij ons zijn de meeste TGN-chauffeurs niet in dienst van PostNL maar van een schimmige subcontractor uit een of ander Oostblokland. Volgens mij worden die lui nog harder uitgeknepen dan wij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_212980824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Bij ons zijn de meeste TGN-chauffeurs niet in dienst van PostNL maar van een schimmige subcontractor uit een of ander Oostblokland. Volgens mij worden die lui nog harder uitgeknepen dan wij.
Hier zag ik vrijwel altijd een beperkt setje mensen van dezelfde Turkse subcontractor die dus ook een paar man in dienst heeft (waaronder zijn knappe zoon :P).

Deze vacature was overigens wel direct bij PostNL zelf en valt dan ook onder de Cao voor PostNL.
pi_212981151
quote:
na alle eerdere ervaringen,moet je het bedrijf toch een keer vaarwel kunnen zeggen,er is werk zat vandaag de dag.https://www.ad.nl/molenla(...)e-strikken~a66bf7ed/
pi_212981415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
na alle eerdere ervaringen,moet je het bedrijf toch een keer vaarwel kunnen zeggen,er is werk zat vandaag de dag.https://www.ad.nl/molenla(...)e-strikken~a66bf7ed/
Tsja, ik zou echt niet weten wat ik anders zou kunnen gaan doen en ik ben nu ook al bijna 5 maanden werkloos, dus ik moet toch iets.
pi_212986815
quote:
Ik heb eigenlijk nooit van chauffeurs gehoord dat ze erg gelukkig waren met hun werk.
pi_212988380
TGN Chauffeur is ook gewoon minimumloon:
https://www.postnl.nl/wer(...)rtogenbosch-5215-me/

Dan kun je beter bij een concurrent gaan werken. DHL betaalt 14 per uur aan pakketbezorgers, en die hebben ook nog weekendtoeslag.
https://bezorger.dhlparcel.nl/registration/courier
pi_212989806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:09 schreef Bladblazer het volgende:
TGN Chauffeur is ook gewoon minimumloon:
https://www.postnl.nl/wer(...)rtogenbosch-5215-me/

Dan kun je beter bij een concurrent gaan werken. DHL betaalt 14 per uur aan pakketbezorgers, en die hebben ook nog weekendtoeslag.
https://bezorger.dhlparcel.nl/registration/courier
Pakketbezorger ga ik niet aan beginnen, zeker niet bij DHL. Als ik zie in wat voor kleine busjes die rijden zonder rekken erin en dan helemaal volgepropt met pakketten die allemaal door elkaar liggen… nee, dank je.
pi_212990300
Post NL houdt van normtijden, ik werk via een ander bedrijf die post sorteert voor afgestoten Post NL wijken

Nu had ik een paar weken geleden een tijdmeting waar ik een gesprek over gehad heb, ik had over een dalwijk met 27 vakjes(bundels) 14 minuten gedaan met sorteren en bundelen, nu zou je denken best vlot maar post NL zet er 7 minuten neer als norm, er is zelfs een dalwijk waar 2 minuten voor staat .
Vraag me af diegene die die normtijden vast stellen ooit een brief gesorteerd hebben
Typisch post NL dit weer
pi_212990389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:08 schreef Cupfighter het volgende:
Post NL houdt van normtijden, ik werk via een ander bedrijf die post sorteert voor afgestoten Post NL wijken

Nu had ik een paar weken geleden een tijdmeting waar ik een gesprek over gehad heb, ik had over een dalwijk met 27 vakjes(bundels) 14 minuten gedaan met sorteren en bundelen, nu zou je denken best vlot maar post NL zet er 7 minuten neer als norm, er is zelfs een dalwijk waar 2 minuten voor staat .
Vraag me af diegene die die normtijden vast stellen ooit een brief gesorteerd hebben
Typisch post NL dit weer
Er was ooit zo'n filmpje van Studio PostNL geloof ik waarin kantoormedewerkers een keertje moesten voorbereiden. Toen zeiden ze ook dat voorbereiders dat in 7 minuten kunnen, maar al die kantoormedewerkers deden er veel langer over en ze zeiden ook allemaal dat ze die elastieken eromheen doen het moeilijkste vonden…
pi_212990406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
Er was ooit zo'n filmpje van Studio PostNL geloof ik waarin kantoormedewerkers een keertje moesten voorbereiden. Toen zeiden ze ook dat voorbereiders dat in 7 minuten kunnen, maar al die kantoormedewerkers deden er veel langer over en ze zeiden ook allemaal dat ze die elastieken eromheen doen het moeilijkste vonden…
En ja ook niet het besef hebben dat een elastiekje om 3 poststukken lastiger is vaak dan om een gewone bundel
  donderdag 28 maart 2024 @ 14:53:46 #174
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212992705
Dat elastieken lastig is is ook de reden dat we tegenwoordig nog maar 1 elastiek hebben om de kleine bundels. Wat "super praktisch" is als je dus een bundel hebt van 2 handdiktes en dan 1 elastiek er omheen.

De normtijden zijn trouwens bewust zo laag. Ze hebben die gebaseerd op de rustigste periode - nog een stukje voor toekomstig postverlies. Dit geeft ze winst, zeker buiten waar het dan gaat over uren per week. Vroeger kreeg je namelijk meestal het 13 weeks gemiddelde. Maar in de rustige periodes (met uitzondering van de 10 weken zomer) konden ze minnen niet verplichten. Levert in de rustige periode toch een paar uur aan winst op. Drukke periodes extra werken is geen punt, want in ons vak is overwerken normaal en de cao heeft er geen penalties op. Dus nu redeneren ze naar de meest rustigste periode en zeggen ze overwerk is normaal. De uren die je dus als bezorger onbetaald vrij houdt zijn jouw probleem.

Binnen zal heus iets vergelijkbaars opgaan.
Loesje
pi_212995233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 06:37 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk nooit van chauffeurs gehoord dat ze erg gelukkig waren met hun werk.
die ene chauffeur,vaak op tv geweest,heel wat geprocedeerd,om een normale betaling te krijgen,gewon te erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')