algemeen kennende willen ze niets uitgeven,dat is je vast wel bekend. Sommigen zitten in een soort kist,ja dat kost nul,en of aftandse garage van 5 tientjesquote:Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef wbwb het volgende:
Weten jullie toevallig wat jullie depot per maand aan huur kost?
Het depot gaat hier eindelijk verhuizen (nu zat het in de garage van het huis van enorme zeikerds die het huis gekocht hebben van de vorige eigenaar die wel aardig was). Ik heb die nieuwe locatie op Funda in Business gevonden, blijkt ¤800/maand huur + ¤100/maand servicekosten + elektra en water te kosten…
Ja, daarom snap ik dit niet. Het zat ook eerst in een of andere kutgarage bij mensen thuis, waarvan ik mag hopen dat ze daarvoor een stuk minder betaalde…quote:Op woensdag 10 april 2024 08:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
algemeen kennende willen ze niets uitgeven,dat is je vast wel bekend. Sommigen zitten in een soort kist,ja dat kost nul,en of aftandse garage van 5 tientjes
vernederend gewoon als je het vergelijkt met die toko aan de Waldorp.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:13 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, daarom snap ik dit niet. Het zat ook eerst in een of andere kutgarage bij mensen thuis, waarvan ik mag hopen dat ze daarvoor een stuk minder betaalde…
Maar wel 24 weken doorbetaald verlof voor wie een geslachtsverandering wil. Nee, daar zaten we met z'n allen op te wachten.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.cnvconnectief(...)t-cao-postbezorgers/
@ is het maximaal haalbare resultaat aan de leden voorgelegd. Zij stemden in meerderheid voor.
tuurlijk lekker nog 4 ipv van 5 weken wat je zowat overal krijgt etc..
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.quote:Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef wbwb het volgende:
Weten jullie toevallig wat jullie depot per maand aan huur kost?
Het depot gaat hier eindelijk verhuizen (nu zat het in de garage van het huis van enorme zeikerds die het huis gekocht hebben van de vorige eigenaar die wel aardig was). Ik heb die nieuwe locatie op Funda in Business gevonden, blijkt ¤800/maand huur + ¤100/maand servicekosten + elektra en water te kosten…
denk als ze die 5 weken gedaan hadden,dat het er al heel wat beter uit zag.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wel 24 weken doorbetaald verlof voor wie een geslachtsverandering wil. Nee, daar zaten we met z'n allen op te wachten.
wat een geld,aan de ene kant is het echt miep kniep en andere kant 20k pm vliegt er zo even uit(met zakelijke contracten van min 5-10jr)dus veel.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.
Straks gaan we naar een NRP2-depot, daar is de huur maar liefst EUR 20.000 per maand!
Hier zijn er 12 wijken en dit nieuwe depot is als ik het goed begrepen heb dan 96 m², wat ook overdreven groot hiervoor is, maar het is dan ook nog verder het buitengebied in…quote:Op woensdag 10 april 2024 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.
Straks gaan we naar een NRP2-depot, daar is de huur maar liefst EUR 20.000 per maand!
Nee, ook hier niks. Wel een paar weken geleden een portalbericht van de "Manager People" dat er wat lekkers op het depot zou liggen, maar niets gezien. Ook geen zakjes met paaseieren meer, helaas, dat kon er niet van af. Ongetwijfeld krijgen we wel weer binnenkort dadels ihkv het Suikerfeest. Geen islamiet te bekennen op ons depot, maar ja, PostNL moet weer zo nodig het inclusieve bedrijf uithangen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat een geld,aan de ene kant is het echt miep kniep en andere kant 20k pm vliegt er zo even uit(met zakelijke contracten van min 5-10jr)dus veel.
Nog iets over pasen hebben jullie iets gezien,ik heb niets gezien,ja als ik het zelf had aangeschaft.
Ik denk dat zelfs de dadels zijn wegbezuinigd. Gisteren was namelijk de eerste dag van het suikerfeest en meestal verschijnen die dingen vlak daarvoor op de depots.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, ook hier niks. Wel een paar weken geleden een portalbericht van de "Manager People" dat er wat lekkers op het depot zou liggen, maar niets gezien. Ook geen zakjes met paaseieren meer, helaas, dat kon er niet van af. Ongetwijfeld krijgen we wel weer binnenkort dadels ihkv het Suikerfeest. Geen islamiet te bekennen op ons depot, maar ja, PostNL moet weer zo nodig het inclusieve bedrijf uithangen.
erg he,doet zeer hoor die 13,27quote:Op donderdag 11 april 2024 06:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs de dadels zijn wegbezuinigd. Gisteren was namelijk de eerste dag van het suikerfeest en meestal verschijnen die dingen vlak daarvoor op de depots.
Bij ons had dat people mens een zakje paaseitjes gebracht. Het stelde weinig voor. Misschien had elke bezorger er een kunnen nemen.
Goh, hoe denken ze dat dat ziekteverzuim komt?quote:Aandacht voor de zieke medewerker
Het ziekteverzuim binnen onze organisatie is erg hoog en de
oorzaken zijn variërend van aard.
De prangende vraag is hoe we dit omlaag krijgen.
Hoe gaan we met onze zieke collega’s om? Krijgen we begrip en
empathie op een lijn met de doelstellingen van ons bedrijf zonder afbreuk te doen aan de zieke
collega’s?
Een directe oplossing ligt niet zomaar voor de hand. Als medezeggenschap en bedrijf bespreken we dit
regelmatig. Daarbij moet je ook nog rekening houden met de wettelijke bepalingen en voorschriften
met betrekking tot korte en langdurige afwezigheid in verband met ziekte. Maatwerk en goede
afspraken kunnen leiden tot een stap in de goede richting, maar vooral onderling begrip en goede
toepassing van eerder genoemde zaken kunnen bepalend zijn voor een afname van het ziektecijfer. Een
blije medewerker is vaak ook een gezonde medewerker. Zorg samen voor een goede werksfeer waarin
alles bespreekbaar is.
Je bent ziek: wat kan wel en wat kan niet?
1. Je meldt je telefonisch ziek bij jouw leidinggevende ruim voor aanvang van jouw dienst. Je
hoeft niet in detail te treden omtrent jouw ziekmelding.
2. Je moet binnen werkuren telefonisch bereikbaar zijn voor jouw werkgever en de bedrijfsarts.
3. De eerste 10 dagen ben je thuis tussen 8-13 uur in verband met eventuele controles door de
Arbodienst of bedrijfsarts namens jouw werkgever.
4. Jouw leidinggevende kan ook na de eerste 10 dagen op bezoek komen mits aangemeld. Maak
goede afspraken hierover in verband met privacywetgeving.
5. Iedere dag telefonisch contact met jouw leidinggevende met betrekking tot re-integratie of
verloop ziekte is niet noodzakelijk noch wenselijk.
6. Bezoek aan de Arbodienst kan op verzoek van jouw werkgever, maar je kunt ook zelf een
afspraak plannen.
7. Het advies van de Arbodienst kan ook betekenen dat je wordt gevraagd ander werk dan jouw
eigen werk te doen. Dit uiteraard in overleg met jouw leidinggevende.
8. Maatwerk is een goede optie die zowel in jouw voordeel als in het voordeel van jouw
werkgever is. Maak duidelijke goede afspraken en leg ze vast.
9. Werk zelf goed aan jouw herstel en houd jouw werkgever goed op de hoogte.
10. Maak samen met jouw leidinggevende goede afspraken omtrent re-integratietraject naar
aanleiding van het advies van de Arbodienst en leg deze afspraken vast in het Plan van Aanpak.
11. Zolang je nog niet je volledige functie (dus nog niet alle taken die bij je functie horen) kan
uitvoeren, maar wel je contracturen kan werken in eigen of aangepast werk blijf je 1% ziek
(99% BT) staan.
12. Als je wel je volledige functie kan uitvoeren, kan je ook op 1% ziek (99% BT) staan. Maar dat
mag alleen op advies van de (praktijkondersteuner van de) bedrijfsarts, om gedurende deze
periode de “duurzaamheid van het herstel” te testen. De (praktijkondersteuner van de)
bedrijfsarts moet tevens adviseren hoelang deze proefperiode dient te duren waarbij één
maand over het algemeen het maximum is.
Ja, sinds 11 maart.quote:
met die nieuwe gein staan ze iedere dag zeker op de stoepquote:Op donderdag 11 april 2024 11:56 schreef wbwb het volgende:
4. Jouw leidinggevende kan ook na de eerste 10 dagen op bezoek komen mits aangemeld. Maak
goede afspraken hierover in verband met privacywetgeving.
Rouwpost openen, dat gaat wel heel ver.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:24 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)e-toekomst~a64d1ad0/
ik val ongetwijfeld weer in herhaling, maar dat verhaal uit BN de Stem en uit andere media klopt niet. Het bericht van PostNL is verkeerd begrepen. Waar het om gaat is dat post van particuliere afzenders nu de volgende werkdag bezorgd moet worden. PostNL wil af van deze wettelijke verplichting, en wil er 2, en op termijn zelfs 3 werkdagen over mogen doen.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rouwpost openen, dat gaat wel heel ver.
Verder val ik onder de categorie "eens per 2 dagen is meer dan prima", tijd dat die oude postwetten eens worden geüpdatet.
In de wijken van dat artikel gebeurt het dus al. Weinig aan te doen met te weinig bezorgers.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
ik val ongetwijfeld weer in herhaling, maar dat verhaal uit BN de Stem en uit andere media klopt niet.
Ik wel, wat mij betreft leveren ze pakketjes 2 keer per week op een pakketpunt.quote:Verder vraag ik mij af of de mensen die roepen dat 2 of 3x per week post bezorgen ook beseffen dat wij volop pakjes bezorgen, zodat hun internetbestelling ook 1 of 2 dagen later op de mat valt. Vast niet.
Het klopt dat sommige wijken niet elke dag gelopen worden vanwege personeelsgebrek. Maar dat is dus niet de bedoeling, en dat is ook niet hetgeen PostNL nu gelegaliseerd zou willen zien, al was het maar omdat de Nederlandse politiek daar niet over gaat.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de wijken van dat artikel gebeurt het dus al. Weinig aan te doen met te weinig bezorgers.
[..]
Ik wel, wat mij betreft leveren ze pakketjes 2 keer per week op een pakketpunt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |