Ja, maar ook op AD.nl en dergelijke zie ik zo vaak dingen die niet kloppen of onvolledig zijn… maar deze is wel heel erg.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de zoveelste al die zich niet echt ingelezen heeft,over hoe de vork in de steel zit.
de collega's in Pt verdienen ook geen bal,een postzegel is al 1,20 p.s. voor kaarten en brieven t/m 20grquote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:09 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, maar ook op AD.nl en dergelijke zie ik zo vaak dingen die niet kloppen of onvolledig zijn… maar deze is wel heel erg.
Wat een treurnis. Post om welke reden dan ook niet bezorgen of verduisteren is fout en strafbaar. Eigenlijk zou dit al snel moeten opvallen als mensen 2 weken tijdschriften missen...quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:36 schreef ophaling10 het volgende:
https://omroep1.nl/nieuws(...)initiatief-bezorger/
ja er komt steeds meer naar buiten,zo erg als de laatste tijd is nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Wat een treurnis. Post om welke reden dan ook niet bezorgen of verduisteren is fout en strafbaar. Eigenlijk zou dit al snel moeten opvallen als mensen 2 weken tijdschriften missen...
Triest…quote:Op woensdag 3 april 2024 18:50 schreef ophaling10 het volgende:
goeie reclame en zeker bervordelijk om de prijs te laten stijgen:
https://jezuswatslecht.nl(...)er-niemand-thuis-is/
Ja met alles wat ze vanaf onlangs doen,komen ze zichzelf gauw tegen,let maar op.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:42 schreef Bezorgertje het volgende:
Prutbedrijf zit hier "logisch bezorgen" door onze strot te duwen. Vandaag lag er een zwart mapje met microscopisch kleine letters waarin de toegewezen wijken staan. Iedereen ongelukkig, twee gaan er sowieso al weg en zie zelf de enorme verslechteringen ook niet zo zitten.. Tijd natuurlijk minder en wijk stuk groter.
Daar schiet PostNL toch ook niks mee op? Nu kunnen ze hun eigen bezorgers daar laten bezorgen voor een uurloon ipv een stuksloon. Of zou er al een andere onderaannemer als aasgier staan te wachten om dat gebied over te nemenquote:Op woensdag 3 april 2024 21:28 schreef ophaling10 het volgende:
2 droevenissen:
https://archive.ph/j6qHb
Vandaag was een dubbele piekdag. Dinsdag waren er bijna geen tijdschriften omdat er op maandag niet gesorteerd wordt ivm feestdagen. Dus vandaag hadden we dubbele van alles.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zaten er geen tijdschriften bij vandaag? Sterkte in de regen!
Ze zullen je wel verward hebben met een andere sollicitant. Geeft maar weer aan wat voor ongeorganiseerde bende het hier is. Zie het maar als een signaal van het universum: bij dit bedrijf wil je echt niet (weer) komen werken!quote:Op donderdag 4 april 2024 14:09 schreef wbwb het volgende:
What the fuck. Ik kreeg nog geen uur voor mijn sollicitatiegesprek een mailtje dat ik het sollicitatiegesprek gehad heb en we zojuist elkaar telefonisch gesproken hebben om de uitslag te bespreken en dat ze bij deze nog per e-mail bevestigen dat ze mij geen baan kunnen aanbieden. Hoe dan? Ik had mijn sollicitatiegesprek nog niet eens gehad en ik heb ook zeker niet gebeld om die uitslag te bespreken.
Ja, leuk he? Dinsdag wel tijd van de wijken af halen omdat er bijna geen grote post is (afgezien van hah paaseieren), maar op de dagen dat je al die grote post er extra bij krijgt (want die is echt niet opeens in rook opgegaan, of zo) krijg je er geen minuut bij. En op dinsdag hadden ze er ook nog eens MEER tijd afgehaald dan afgesproken was, namelijk 20 ipv 16%!quote:Op donderdag 4 april 2024 16:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Vandaag was een dubbele piekdag. Dinsdag waren er bijna geen tijdschriften omdat er op maandag niet gesorteerd wordt ivm feestdagen. Dus vandaag hadden we dubbele van alles.
Dan weet ik niet wat ze die computer laten berekenen. Het lijkt mij niet heel moeilijk om de computer gewoon een 13-weeks gemiddelde te laten berekenen…quote:Op donderdag 4 april 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, leuk he? Dinsdag wel tijd van de wijken af halen omdat er bijna geen grote post is (afgezien van hah paaseieren), maar op de dagen dat je al die grote post er extra bij krijgt (want die is echt niet opeens in rook opgegaan, of zo) krijg je er geen minuut bij. En op dinsdag hadden ze er ook nog eens MEER tijd afgehaald dan afgesproken was, namelijk 20 ipv 16%!
Sowieso probeert PostNL ons weer flink te beduvelen qua tijden, want per 1 april ging weer flink het mes in de looptijden. Zogenaamd "na evaluatie". Terwijl ons niks gevraagd is, en de oude tijden in veel gevallen al veel te krap stonden. Wij hebben mensen hier die op sommige wijken wel een uur of meer moeten bijplussen, structureel!
Blijkbaar is "evaluatie" Orwelliaanse newspeak voor "opnieuw berekend door de computer". Want aan deze evaluatie is geen enkele postbezorger te pas gekomen!
Nee, ik ben niet verward. Ik heb het nagevraagd en blijkbaar heeft mij oude teamleider allemaal slechte dingen over mij gezegd die niet waar zijn tegen die recruiter, zoals dat ik mijn afspraken niet na zou komen en ik niet flexibel zou zijn…quote:Op donderdag 4 april 2024 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze zullen je wel verward hebben met een andere sollicitant. Geeft maar weer aan wat voor ongeorganiseerde bende het hier is. Zie het maar als een signaal van het universum: bij dit bedrijf wil je echt niet (weer) komen werken!
ja dat was te merken zowat een ovaal wielquote:Op donderdag 4 april 2024 16:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Vandaag was een dubbele piekdag. Dinsdag waren er bijna geen tijdschriften omdat er op maandag niet gesorteerd wordt ivm feestdagen. Dus vandaag hadden we dubbele van alles.
ja die ellende zat er vandaag ook bij,een voordeel je had er geen 3 per 1quote:Op donderdag 4 april 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
afgezien van hah paaseieren
Hoeveel ben je kwijt geraakt? Ik 1,5 uur... En ik pluste elke week zo'n 4,5 a 5 uur bij. Dus nu straks 6,5 uur bijplussen. Dat is gewoon net zo veel tijd plussen als dat ik ingeroosterd sta... In navolging hiervan heeft weer een collega opgezegd. Idioot gebeuren. Bedrijf helpt gewoon z'n eigen personeelsbestand om het zeep.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, leuk he? Dinsdag wel tijd van de wijken af halen omdat er bijna geen grote post is (afgezien van hah paaseieren), maar op de dagen dat je al die grote post er extra bij krijgt (want die is echt niet opeens in rook opgegaan, of zo) krijg je er geen minuut bij. En op dinsdag hadden ze er ook nog eens MEER tijd afgehaald dan afgesproken was, namelijk 20 ipv 16%!
Sowieso probeert PostNL ons weer flink te beduvelen qua tijden, want per 1 april ging weer flink het mes in de looptijden. Zogenaamd "na evaluatie". Terwijl ons niks gevraagd is, en de oude tijden in veel gevallen al veel te krap stonden. Wij hebben mensen hier die op sommige wijken wel een uur of meer moeten bijplussen, structureel!
Blijkbaar is "evaluatie" Orwelliaanse newspeak voor "opnieuw berekend door de computer". Want aan deze evaluatie is geen enkele postbezorger te pas gekomen!
Ik ben nog goed weg gekomen, ik ben slechts een half uur kwijt geraakt op een werkpakket van 21 uur. Maar ik hoor van collega's die wel 3 uur per week zijn kwijtgeraakt, vaak op een kleiner werkpakket dan ik heb. Die moeten nu al elke piekdag anderhalf uur plussen op een wijk waar 2,5 uur voor staat en vervolgens haalt PostNL er doodleuk nog een half uur vanaf.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hoeveel ben je kwijt geraakt? Ik 1,5 uur... En ik pluste elke week zo'n 4,5 a 5 uur bij. Dus nu straks 6,5 uur bijplussen. Dat is gewoon net zo veel tijd plussen als dat ik ingeroosterd sta... In navolging hiervan heeft weer een collega opgezegd. Idioot gebeuren. Bedrijf helpt gewoon z'n eigen personeelsbestand om het zeep.
Ja, er werken extreme eikels bij ons bedrijf. Wel erg lullig hoor, en zeker de manier waarop.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet verward. Ik heb het nagevraagd en blijkbaar heeft mij oude teamleider allemaal slechte dingen over mij gezegd die niet waar zijn tegen die recruiter, zoals dat ik mijn afspraken niet na zou komen en ik niet flexibel zou zijn…
Inderdaad. Ook best triest dat ze zoiets dan zou doen. Ik snap ook gewoon niet waarom ze dat zou doen en wat ze daar überhaupt aan heeft.quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:12 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Ja, er werken extreme eikels bij ons bedrijf. Wel erg lullig hoor, en zeker de manier waarop.
Als deze dingen feitelijk aantoonbaar zijn heeft melding altijd zin. Dan is het maar uit je systeem.quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:21 schreef wbwb het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook best triest dat ze zoiets dan zou doen. Ik snap ook gewoon niet waarom ze dat zou doen en wat ze daar überhaupt aan heeft.
Maar ik ben dan wel iemand die dan in zo'n geval eigenlijk haar dan ook wel terug wil pakken. Weet iemand of het nut heeft om een melding te doen bij integriteit@postnl.nl waarna ze zo'n integriteitsonderzoek naar haar doen? Want dan kan ik wel wat dingen benoemen, zoals rommelen met ziekte-uren, niet zorgen voor een veilige werkplek, etc. Vind ik allemaal niet heel erg integer…
Triest. Waarom ben jij dan nog lid van de BVPP? Dat ze allemaal 19% verhoging roepen zal ook wel niet helpen…quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Viel te verwachten, ik heb tegen gestemd (en aangegeven dat ik bereid was tot actie), maar helaas komt een groot deel van de collega's niet verder dan mopperen, maar laten ondertussen alles maar gelaten over zich heen komen.
Ik heb overwogen op te zeggen.Maar hoe meer mensen teleurgesteld de BVPP verlaten, hoe meer jaknikkers er over blijven. Als ik op zeg verlies ik dat laatste ieniemienie beetje invloed dat ik nu nog heb.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef wbwb het volgende:
[..]
Triest. Waarom ben jij dan nog lid van de BVPP? Dat ze allemaal 19% verhoging roepen zal ook wel niet helpen…
Op zich heb je daarmee inderdaad een punt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb overwogen op te zeggen.Maar hoe meer mensen teleurgesteld de BVPP verlaten, hoe meer jaknikkers er over blijven. Als ik op zeg verlies ik dat laatste ieniemienie beetje invloed dat ik nu nog heb.
Ik heb overwogen lid te worden van het FNV, maar dan gaat mijn contributie van EUR 51 per jaar naar EUR 173 per jaar, en is mijn invloed alleen maar NOG kleiner geworden. Want binnen de groep postbezorgers is het FNV zo klein dat ze nooit een nieuwe CAO kunnen wegstemmen, al stemt 100% tegen.
Dat klopt, maar doen die bonden er iets aan om mensen te informeren over hoe misleidend die 19% is zodat hun leden een geïnformeerd besluit kunnen nemen?quote:Overigens zijn het niet de bonden die 19% roepen. Het is PostNL zelf die met dit misleidende getal komt, en vervolgens nemen de media dit klakkeloos over.
In de informatie die de bonden zelf aan de leden hebben verstrekt via de mail (en de website) staat nergens die 19% genoemd. Op deze pagina van de BVPP staat een tabel waar in staat met hoeveel % het loon omhoog gaat in stapjes, en daarbij wordt de 9,9% verhoging per 1 januari (wat gewoon de stijging van het WML was) zeer nadrukkelijk buiten beschouwing gelaten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:37 schreef wbwb het volgende:
[..]
Op zich heb je daarmee inderdaad een punt.
[..]
Dat klopt, maar doen die bonden er iets aan om mensen te informeren over hoe misleidend die 19% is zodat hun leden een geïnformeerd besluit kunnen nemen?
zullen ze nu echt hopen dat de bange mensen echt geen tijd bijzetten?quote:Op donderdag 4 april 2024 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben nog goed weg gekomen, ik ben slechts een half uur kwijt geraakt op een werkpakket van 21 uur. Maar ik hoor van collega's die wel 3 uur per week zijn kwijtgeraakt, vaak op een kleiner werkpakket dan ik heb. Die moeten nu al elke piekdag anderhalf uur plussen op een wijk waar 2,5 uur voor staat en vervolgens haalt PostNL er doodleuk nog een half uur vanaf.
dan zal er ook wel een omhooggevallen depotfiguur rondlopen,die eigenlijk nul nada is,quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:12 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Ja, er werken extreme eikels bij ons bedrijf. Wel erg lullig hoor, en zeker de manier waarop.
dat is in 90% van de gevallen,ze hebben nog steeds het idee ,dat dit alles is,en er buiten een moeilijk iets gaat worden: zoiets als alleen en eenzaam de strijd aangaan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Viel te verwachten, ik heb tegen gestemd (en aangegeven dat ik bereid was tot actie), maar helaas komt een groot deel van de collega's niet verder dan mopperen, maar laten ondertussen alles maar gelaten over zich heen komen.
Ik denk inderdaad dat ze dat hopen. Er zijn echt postbezorgers, ik heb ze gesproken, die niet durven plussen, of veel minder plussen dan hun echt gewerkte tijd, uit angst dat ze op hun donder krijgen of ontslagen worden, omdat ze te langzaam zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen ze nu echt hopen dat de bange mensen echt geen tijd bijzetten?
wat kunnen we daar aan gaan doen,ze pakken miljoenen per jaar op deze manier(reken maar dat eht in de papieren loopt)quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze dat hopen. Er zijn echt postbezorgers, ik heb ze gesproken, die niet durven plussen, of veel minder plussen dan hun echt gewerkte tijd, uit angst dat ze op hun donder krijgen of ontslagen worden, omdat ze te langzaam zijn.
Een half uur op 21 valt idd mee. Ik vind 1,5 op 14,5 vrij veel. 6 Uur bijplussen per week is gewoon idioot gedoe. Maar alsnog, het verzoek is aan alle bezorgers als ze niet uitkomen met hun uren om de OR te mailen zodat ze de klachten kunnen verzamelen en kunnen doorsturen. Hoe meer mensen sturen hoe beter. Deze tijden schijnen namelijk niet definitief te zijn. Over 12 weken moet er opnieuw gekeken worden naar de situatie. Wie niet klaagt staat 1-0 achter.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben nog goed weg gekomen, ik ben slechts een half uur kwijt geraakt op een werkpakket van 21 uur. Maar ik hoor van collega's die wel 3 uur per week zijn kwijtgeraakt, vaak op een kleiner werkpakket dan ik heb. Die moeten nu al elke piekdag anderhalf uur plussen op een wijk waar 2,5 uur voor staat en vervolgens haalt PostNL er doodleuk nog een half uur vanaf.
Fnv groeit wel hard het laatste 1,5 jaar hoor. Sinds LB voeren ze wel een openlijke strijd. Contributie is idd wel hoger. Ik betaal bij de fnv 115 euro. Maar daar heb ik dan wel meer aan de de bvpp, die verder gewoon dood hout zijn wat niks doet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb overwogen op te zeggen.Maar hoe meer mensen teleurgesteld de BVPP verlaten, hoe meer jaknikkers er over blijven. Als ik op zeg verlies ik dat laatste ieniemienie beetje invloed dat ik nu nog heb.
Ik heb overwogen lid te worden van het FNV, maar dan gaat mijn contributie van EUR 51 per jaar naar EUR 173 per jaar, en is mijn invloed alleen maar NOG kleiner geworden. Want binnen de groep postbezorgers is het FNV zo klein dat ze nooit een nieuwe CAO kunnen wegstemmen, al stemt 100% tegen.
Overigens zijn het niet de bonden die 19% roepen. Het is PostNL zelf die met dit misleidende getal komt, en vervolgens nemen de media dit klakkeloos over.
Ik heb nog steeds een collega hier die nooit meer plus dan een half uur. Structureel is die wijk op piekdagen rond de 3 uur. Er staat rond de 2 uur voor. Maar ze wil niet meer plussen omdat ze bang is voor vragen. Ze plust ook niet bij voor wachttijd en terugfietsen. Werkt met behoud van uitkering, dus overuren hoeft ze ook niet te hebben.quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen ze nu echt hopen dat de bange mensen echt geen tijd bijzetten?
Dat is hun verdienmodel ook. Net als dat ze winst trekken uit de fluctuaties in de bezorgtijden. Lage tijden betekend dat er bijna niemand minnen kan. Levert ze giga veel op. Ik heb het vorige maand beetje globaal bij gehouden. Scheelde iets van 6 a 7 uur omdat het een rustige maand was... Toch best lekker als je dat kan doen bij een paar 1000 mensen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat kunnen we daar aan gaan doen,ze pakken miljoenen per jaar op deze manier(reken maar dat eht in de papieren loopt)
Pfft lekker lullig zeg...quote:Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet verward. Ik heb het nagevraagd en blijkbaar heeft mij oude teamleider allemaal slechte dingen over mij gezegd die niet waar zijn tegen die recruiter, zoals dat ik mijn afspraken niet na zou komen en ik niet flexibel zou zijn…
Tsja, en dat terwijl ik wel tig uren overwerkte en eigenlijk altijd de eerste was die iets extra deed als er bijvoorbeeld iemand ziek was… dus hoezo niet flexibel?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Pfft lekker lullig zeg...
En bovendien vinden ze ieder die niet tig uren wil overwerken tegenwordig niet flexibel
gisteren o.a.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hebben jullie de Donald Duck al voorbij zien komen? Vandaag met de zaterdagbezorging nog steeds niet gehad.
63.000 pakketjes per dag is toch niet zo veel?quote:Op maandag 8 april 2024 17:55 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.warehousetota(...)mme-batterij/132353/
nee het gaat er meer om hier is wel $$$ voor.dankzij de bangeriken en minnersquote:Op maandag 8 april 2024 18:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
63.000 pakketjes per dag is toch niet zo veel?
algemeen kennende willen ze niets uitgeven,dat is je vast wel bekend. Sommigen zitten in een soort kist,ja dat kost nul,en of aftandse garage van 5 tientjesquote:Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef wbwb het volgende:
Weten jullie toevallig wat jullie depot per maand aan huur kost?
Het depot gaat hier eindelijk verhuizen (nu zat het in de garage van het huis van enorme zeikerds die het huis gekocht hebben van de vorige eigenaar die wel aardig was). Ik heb die nieuwe locatie op Funda in Business gevonden, blijkt ¤800/maand huur + ¤100/maand servicekosten + elektra en water te kosten…
Ja, daarom snap ik dit niet. Het zat ook eerst in een of andere kutgarage bij mensen thuis, waarvan ik mag hopen dat ze daarvoor een stuk minder betaalde…quote:Op woensdag 10 april 2024 08:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
algemeen kennende willen ze niets uitgeven,dat is je vast wel bekend. Sommigen zitten in een soort kist,ja dat kost nul,en of aftandse garage van 5 tientjes
vernederend gewoon als je het vergelijkt met die toko aan de Waldorp.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:13 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, daarom snap ik dit niet. Het zat ook eerst in een of andere kutgarage bij mensen thuis, waarvan ik mag hopen dat ze daarvoor een stuk minder betaalde…
Maar wel 24 weken doorbetaald verlof voor wie een geslachtsverandering wil. Nee, daar zaten we met z'n allen op te wachten.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.cnvconnectief(...)t-cao-postbezorgers/
@ is het maximaal haalbare resultaat aan de leden voorgelegd. Zij stemden in meerderheid voor.
tuurlijk lekker nog 4 ipv van 5 weken wat je zowat overal krijgt etc..
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.quote:Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef wbwb het volgende:
Weten jullie toevallig wat jullie depot per maand aan huur kost?
Het depot gaat hier eindelijk verhuizen (nu zat het in de garage van het huis van enorme zeikerds die het huis gekocht hebben van de vorige eigenaar die wel aardig was). Ik heb die nieuwe locatie op Funda in Business gevonden, blijkt ¤800/maand huur + ¤100/maand servicekosten + elektra en water te kosten…
denk als ze die 5 weken gedaan hadden,dat het er al heel wat beter uit zag.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wel 24 weken doorbetaald verlof voor wie een geslachtsverandering wil. Nee, daar zaten we met z'n allen op te wachten.
wat een geld,aan de ene kant is het echt miep kniep en andere kant 20k pm vliegt er zo even uit(met zakelijke contracten van min 5-10jr)dus veel.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.
Straks gaan we naar een NRP2-depot, daar is de huur maar liefst EUR 20.000 per maand!
Hier zijn er 12 wijken en dit nieuwe depot is als ik het goed begrepen heb dan 96 m², wat ook overdreven groot hiervoor is, maar het is dan ook nog verder het buitengebied in…quote:Op woensdag 10 april 2024 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ons huidige depot is best duur, maar ook relatief groot (80 wijken, depot zelf is denk ik 80 vierkante meter). De huurprijs is geloof ik iets van EUR 5000 per maand.
Straks gaan we naar een NRP2-depot, daar is de huur maar liefst EUR 20.000 per maand!
Nee, ook hier niks. Wel een paar weken geleden een portalbericht van de "Manager People" dat er wat lekkers op het depot zou liggen, maar niets gezien. Ook geen zakjes met paaseieren meer, helaas, dat kon er niet van af. Ongetwijfeld krijgen we wel weer binnenkort dadels ihkv het Suikerfeest. Geen islamiet te bekennen op ons depot, maar ja, PostNL moet weer zo nodig het inclusieve bedrijf uithangen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat een geld,aan de ene kant is het echt miep kniep en andere kant 20k pm vliegt er zo even uit(met zakelijke contracten van min 5-10jr)dus veel.
Nog iets over pasen hebben jullie iets gezien,ik heb niets gezien,ja als ik het zelf had aangeschaft.
Ik denk dat zelfs de dadels zijn wegbezuinigd. Gisteren was namelijk de eerste dag van het suikerfeest en meestal verschijnen die dingen vlak daarvoor op de depots.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, ook hier niks. Wel een paar weken geleden een portalbericht van de "Manager People" dat er wat lekkers op het depot zou liggen, maar niets gezien. Ook geen zakjes met paaseieren meer, helaas, dat kon er niet van af. Ongetwijfeld krijgen we wel weer binnenkort dadels ihkv het Suikerfeest. Geen islamiet te bekennen op ons depot, maar ja, PostNL moet weer zo nodig het inclusieve bedrijf uithangen.
erg he,doet zeer hoor die 13,27quote:Op donderdag 11 april 2024 06:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs de dadels zijn wegbezuinigd. Gisteren was namelijk de eerste dag van het suikerfeest en meestal verschijnen die dingen vlak daarvoor op de depots.
Bij ons had dat people mens een zakje paaseitjes gebracht. Het stelde weinig voor. Misschien had elke bezorger er een kunnen nemen.
Goh, hoe denken ze dat dat ziekteverzuim komt?quote:Aandacht voor de zieke medewerker
Het ziekteverzuim binnen onze organisatie is erg hoog en de
oorzaken zijn variërend van aard.
De prangende vraag is hoe we dit omlaag krijgen.
Hoe gaan we met onze zieke collega’s om? Krijgen we begrip en
empathie op een lijn met de doelstellingen van ons bedrijf zonder afbreuk te doen aan de zieke
collega’s?
Een directe oplossing ligt niet zomaar voor de hand. Als medezeggenschap en bedrijf bespreken we dit
regelmatig. Daarbij moet je ook nog rekening houden met de wettelijke bepalingen en voorschriften
met betrekking tot korte en langdurige afwezigheid in verband met ziekte. Maatwerk en goede
afspraken kunnen leiden tot een stap in de goede richting, maar vooral onderling begrip en goede
toepassing van eerder genoemde zaken kunnen bepalend zijn voor een afname van het ziektecijfer. Een
blije medewerker is vaak ook een gezonde medewerker. Zorg samen voor een goede werksfeer waarin
alles bespreekbaar is.
Je bent ziek: wat kan wel en wat kan niet?
1. Je meldt je telefonisch ziek bij jouw leidinggevende ruim voor aanvang van jouw dienst. Je
hoeft niet in detail te treden omtrent jouw ziekmelding.
2. Je moet binnen werkuren telefonisch bereikbaar zijn voor jouw werkgever en de bedrijfsarts.
3. De eerste 10 dagen ben je thuis tussen 8-13 uur in verband met eventuele controles door de
Arbodienst of bedrijfsarts namens jouw werkgever.
4. Jouw leidinggevende kan ook na de eerste 10 dagen op bezoek komen mits aangemeld. Maak
goede afspraken hierover in verband met privacywetgeving.
5. Iedere dag telefonisch contact met jouw leidinggevende met betrekking tot re-integratie of
verloop ziekte is niet noodzakelijk noch wenselijk.
6. Bezoek aan de Arbodienst kan op verzoek van jouw werkgever, maar je kunt ook zelf een
afspraak plannen.
7. Het advies van de Arbodienst kan ook betekenen dat je wordt gevraagd ander werk dan jouw
eigen werk te doen. Dit uiteraard in overleg met jouw leidinggevende.
8. Maatwerk is een goede optie die zowel in jouw voordeel als in het voordeel van jouw
werkgever is. Maak duidelijke goede afspraken en leg ze vast.
9. Werk zelf goed aan jouw herstel en houd jouw werkgever goed op de hoogte.
10. Maak samen met jouw leidinggevende goede afspraken omtrent re-integratietraject naar
aanleiding van het advies van de Arbodienst en leg deze afspraken vast in het Plan van Aanpak.
11. Zolang je nog niet je volledige functie (dus nog niet alle taken die bij je functie horen) kan
uitvoeren, maar wel je contracturen kan werken in eigen of aangepast werk blijf je 1% ziek
(99% BT) staan.
12. Als je wel je volledige functie kan uitvoeren, kan je ook op 1% ziek (99% BT) staan. Maar dat
mag alleen op advies van de (praktijkondersteuner van de) bedrijfsarts, om gedurende deze
periode de “duurzaamheid van het herstel” te testen. De (praktijkondersteuner van de)
bedrijfsarts moet tevens adviseren hoelang deze proefperiode dient te duren waarbij één
maand over het algemeen het maximum is.
Ja, sinds 11 maart.quote:
met die nieuwe gein staan ze iedere dag zeker op de stoepquote:Op donderdag 11 april 2024 11:56 schreef wbwb het volgende:
4. Jouw leidinggevende kan ook na de eerste 10 dagen op bezoek komen mits aangemeld. Maak
goede afspraken hierover in verband met privacywetgeving.
Rouwpost openen, dat gaat wel heel ver.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:24 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)e-toekomst~a64d1ad0/
ik val ongetwijfeld weer in herhaling, maar dat verhaal uit BN de Stem en uit andere media klopt niet. Het bericht van PostNL is verkeerd begrepen. Waar het om gaat is dat post van particuliere afzenders nu de volgende werkdag bezorgd moet worden. PostNL wil af van deze wettelijke verplichting, en wil er 2, en op termijn zelfs 3 werkdagen over mogen doen.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rouwpost openen, dat gaat wel heel ver.
Verder val ik onder de categorie "eens per 2 dagen is meer dan prima", tijd dat die oude postwetten eens worden geüpdatet.
In de wijken van dat artikel gebeurt het dus al. Weinig aan te doen met te weinig bezorgers.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
ik val ongetwijfeld weer in herhaling, maar dat verhaal uit BN de Stem en uit andere media klopt niet.
Ik wel, wat mij betreft leveren ze pakketjes 2 keer per week op een pakketpunt.quote:Verder vraag ik mij af of de mensen die roepen dat 2 of 3x per week post bezorgen ook beseffen dat wij volop pakjes bezorgen, zodat hun internetbestelling ook 1 of 2 dagen later op de mat valt. Vast niet.
Het klopt dat sommige wijken niet elke dag gelopen worden vanwege personeelsgebrek. Maar dat is dus niet de bedoeling, en dat is ook niet hetgeen PostNL nu gelegaliseerd zou willen zien, al was het maar omdat de Nederlandse politiek daar niet over gaat.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de wijken van dat artikel gebeurt het dus al. Weinig aan te doen met te weinig bezorgers.
[..]
Ik wel, wat mij betreft leveren ze pakketjes 2 keer per week op een pakketpunt.
Nog een kleine aanvulling: qua vergoedingen is het ook niet echt aantrekkelijk meer,en je pensioenopbouw is een drama,verder krijg je net zoveel vrije dagen als een bijstandsuitkering,niet echt aantrekkelijk om in te stappen.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het klopt dat sommige wijken niet elke dag gelopen worden vanwege personeelsgebrek. Maar dat is dus niet de bedoeling, en dat is ook niet hetgeen PostNL nu gelegaliseerd zou willen zien, al was het maar omdat de Nederlandse politiek daar niet over gaat.
Overigens komt dat tekort aan bezorgers niet puur door krapte op de arbeidsmarkt, zoals PostNL ons zo graag wil doen geloven. De postvolumes dalen al jaren gestaag, dus er is uitgedrukt in FTE juist steeds MINDER werkt in de postbezorging (pakketservice niet meegeteld). Je zou dus denken dat het aantal vacatures in de bezorging steeds minder wordt, maar het worden er juist meer. Hoe kan dat dan? Dat komt omdat PostNL in steeds hoger tempo reorganiseert. Het ene onzalige plan is nog niet eens afgerond of het volgende waanidee dient zich al weer aan. En dankzij de krappe arbeidsmarkt kunnen postbezorgers het zich nu heel makkelijk veroorloven om ontslag te nemen, want ze hebben toch weer zo ander werk.
Met andere woorden: de krappe arbeidsmarkt is slechts indirect de oorzaak van het personeelstekort bij PostNL. De directe oorzaak ligt simpelweg in de slechte arbeidsomstandigheden en een hoger kader wat doof en blind is voor de kritiek, deze simpelweg bagatelliseert of ontkent, en ondanks alle kritiek vanuit bonden en OR als een op hol geslagen trein door dendert.
Ik sprak net de bezorger die met de post van gisteren liep en het verloop en ziekteverzuim is echt torenhoog geworden. En er komt bijna niemand voor terug of ze blijven niet lang. Sommige wijken, waaronder die van mij, worden bijna structureel een dag doorgeschoven, ook de 24 uurs post. Het maakt ze allemaal niet meer uit, scharen alles onder personeelstekort maar doen bijzonder weinig om het op te lossen en dat weten de mensen die ze moeten werven ook. En al die horrorverhalen in de media is maar het topje van de ijsberg, meeste mensen weten niet wat ze missen zolang er maar 1x per week bezorgd wordt. Zolang de ACM niet ingrijpt blijft het alleen maar erger worden en aan een miljoenenboete heeft PostNL ook niet zoveel, daar gaan ze geen bezorgers mee trekken en haken investeerders defintief af.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Nog een kleine aanvulling: qua vergoedingen is het ook niet echt aantrekkelijk meer,en je pensioenopbouw is een drama,verder krijg je net zoveel vrije dagen als een bijstandsuitkering,niet echt aantrekkelijk om in te stappen.
goed verhaal,kort samengevat de privatisering is een gigantisch materieel/financieel fiascoquote:Op vrijdag 12 april 2024 11:40 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik sprak net de bezorger die met de post van gisteren liep en het verloop en ziekteverzuim is echt torenhoog geworden. En er komt bijna niemand voor terug of ze blijven niet lang. Sommige wijken, waaronder die van mij, worden bijna structureel een dag doorgeschoven, ook de 24 uurs post. Het maakt ze allemaal niet meer uit, scharen alles onder personeelstekort maar doen bijzonder weinig om het op te lossen en dat weten de mensen die ze moeten werven ook. En al die horrorverhalen in de media is maar het topje van de ijsberg, meeste mensen weten niet wat ze missen zolang er maar 1x per week bezorgd wordt. Zolang de ACM niet ingrijpt blijft het alleen maar erger worden en aan een miljoenenboete heeft PostNL ook niet zoveel, daar gaan ze geen bezorgers mee trekken en haken investeerders defintief af.
Je kan het niet oplossen met AI of digitalisering, post moet handmatig door mensen in de brievenbus van de bewoner worden gedaan.. dat kan alleen met gemotiveerde bezorgers, waar een goed salaris en leuk werk zonder opjaagtijden, fouten in de sortering en onlogische routes, het bij. En als nog meer bedrijven stoppen met bepaalde brieven, folders en tijdschriften is er straks helemaal niks meer om te bezorgen.
ik vind het ook echt triest dat er geen 5 weken ,plus extra uit de onderhandelingen zijn gekomen,als je 5 dagen 5-7/8uur hun problemen oplost,mag er best iets tegenover staan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef V__L_N het volgende:
Het oplossen van het personeelstekort komt ook op dit moment voor een heel groot deel van binnen uit. De wijktijden zijn zo niet kloppend dat de planning helemaal niet meer kan zien of iemand wel of niet op z'n contracturen uit komt. Ze gokken maar wat. Er kunnen mensen zijn op het zelfde depot dat uren in de plus staan en op dat zelfde depot zijn er ook mensen die in de min staan.
Tegelijk is het aantal zieken met stressklachten giga. Die komen nog bovenop de mensen met pols, pees- en rugproblemen die door olk al zijn veroorzaakt.
Heel veel personeelstekort zouden we gewoon niet hoeven hebben als iedereen gewoon eens met elkaar zou communiceren. Eens praten met de bezorgers ipv ze massaal te negeren.
Dat hebben we dan weer te danken aan die slappe boel bij de bvpp, die gingen onderhandelen zonder basiseisen en vervolgens gaan ze nu ook nog braaf tekenen bij het kruisje. Mensen die daar lid zijn gooien gewoon hun geld weg.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vind het ook echt triest dat er geen 5 weken ,plus extra uit de onderhandelingen zijn gekomen,als je 5 dagen 5-7/8uur hun problemen oplost,mag er best iets tegenover staan.
ze komen zomaar uit de lucht vallen(2 nwe) 1 echte en een uit de hoge hoedquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:10 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat hebben we dan weer te danken aan die slappe boel bij de bvpp, die gingen onderhandelen zonder basiseisen en vervolgens gaan ze nu ook nog braaf tekenen bij het kruisje. Mensen die daar lid zijn gooien gewoon hun geld weg.
quote:De top van PostNL kan in de toekomst meer bonus verdienen. Aandeelhouders stemmen dinsdag over een nieuw beloningsbeleid, dat vanaf volgend jaar zal worden toegepast.
Daaruit blijkt dat er meer ruimte komt om een variabele beloning uit te keren. De raad van commissarissen heeft besloten om het beloningsbeleid aan te passen, omdat dit niet voldoende aan zou sluiten bij wat gebruikelijk is bij vergelijkbare bedrijven in Nederland. De jaarbonus gaat van maximaal 37,5% naar maximaal 60% van het basissalaris. De meerjarenbonus gaat van 37,5% naar maximaal 75% van het basisloon.
Nuance
„De huidige variabele beloningsstructuur biedt geen enkele ruimte voor nuance. Met de voorgestelde aanpassingen wordt een systematiek voorgesteld die veel andere bedrijven gebruiken, met een bandbreedte per doelstelling”, zo meldt PostNL in een toelichting op het voorstel.Topvrouw Herna Verhagen verdiende in 2023 een totaal salaris van ¤1,3 miljoen, waarmee deze 23% hoger lag dan in 2022.
Het is meer bedoeld om de top tevreden te houden zodat ze niet overstappen naar andere bedrijven, maar volgens mij zou dat helemaal niet verkeerd zijn, deze topmensen falen al jaren en zijn de band met de werkvloer compleet kwijt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:55 schreef wbwb het volgende:
En dan durven ze het nog over een nuance te hebben…
Ja, eens wat andere mensen daar zou niet verkeerd zijn…quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is meer bedoeld om de top tevreden te houden zodat ze niet overstappen naar andere bedrijven, maar volgens mij zou dat helemaal niet verkeerd zijn, deze topmensen falen al jaren en zijn de band met de werkvloer compleet kwijt.
zo hoort het,aanpakken die hapquote:Op vrijdag 12 april 2024 23:53 schreef Huettenwirt het volgende:
hoe lang ik over de fiets inpakken doe, raakt me niet; ik kan het uitleggen en de klok loopt echt wel.
ik zou eerst me zaakjes eens op orde brengen,naar de klanten kan het allemaal niet meer(ongeloofwaardig)iedere week is er wel ergens een ipv zoek het paasei(alias zoek de verdwenen post),en veel meer gein.quote:Op zaterdag 13 april 2024 09:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De top van PostNL kan in de toekomst meer bonus verdienen. Aandeelhouders stemmen dinsdag over een nieuw beloningsbeleid, dat vanaf volgend jaar zal worden toegepast.
Prrisma is ook een woordenboek,misschien dat ook iets voor ze is,er zal vast in staan hoe je netjes om meot gaan met anderen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:21 schreef wbwb het volgende:
PRISMA is dat je in plaats van een teamleider een people coach en een logistiek supervisor hebt.
Heb je goede suggesties dan?quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:06 schreef ophaling10 het volgende:
nog 7 posts (dit keer gaat het wat sneller) plemp hem even vol en weer een pakkende titel
https://www.iex.nl/Forum/(...)rt-2024.aspx?page=22quote:
https://www.iex.nl/Forum/(...)il-2024.aspx?page=10quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Post Nl, voor de bezorgers net een hel
Er staat wel meer onzin op die site, zo zou een postbezorger bij PostNL zogenaamd gemiddeld rond de EUR 24 verdienen. Ja, in onze dromen!quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze komen zomaar uit de lucht vallen(2 nwe) 1 echte en een uit de hoge hoedhttps://nl.indeed.com/cmp/Postnl/reviews
Lol, hoe zouden ze daar dan toch weer bij komen?quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er staat wel meer onzin op die site, zo zou een postbezorger bij PostNL zogenaamd gemiddeld rond de EUR 24 verdienen. Ja, in onze dromen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |