Ik kan het hebben van iemand zoals Jegor die zelf kanker heeft en met een soort tijdbom moet leven en in de onbekende tijd die hij heeft een acceptabel leven moet leiden.quote:Op donderdag 22 februari 2024 01:26 schreef Vingerhoedje het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoelt hij niet dat kanker zo geweldig is en dat het een 'geluk' is dat hij het heeft. Hij staat nu gewoon positief in het leven, ten opzichte van ervoor, en ziet nu ook in dat ook al kanker het ergste is wat hij heeft meegemaakt in zijn leven, hij nu ook positieve punten ervan inziet. Dus dat hij Daisy heeft leren kennen door kanker, en Lev heeft doordat zijn situatie nu zo is. Dat betekent niet dat hij de kanker als een geschenk ziet.. integendeel. Maar hij ziet nu ook positieve kanten van de situatie, terwijl de situatie ansich helemaal klote is. Als je in deze situatie zit is het mooiste wat je kan hebben positieve kanten ervan inzien, aangezien het jaren alleen maar ellende is geweest. Dus nee, tuurlijk zien ze de ziekte niet als geschenk. Maar de ziekte is waarmee ze de rest van hun leven moeten dealen. Als je daar ook nog positieve kanten uit kan halen is dan toch helemaal fantastisch?
Je vergeet even dat de ziekte inmiddels iets is wat onderdeel is van hun leven. Dus als daaruit in je gedachten positieve dingen volgen, dan is dat het mooiste wat er is, en ben je als buitenstaander echt heel zuur om niet in te zien dat het een positieve gedachte is tov er een negatief ding van te maken.
Nou he, dat beeld toen hij hoorde dat Jeffrey emotioneel werd op de begraafplaats en hij even om het hoekje keek.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vond dat heel ontroerend om te zien, hoe iets alledaags ineens symbolisch werd. En m'n hart brak elke keer dat ik zijn zoon zag, die het allemaal stilletjes in zich opnam.
Dan begreep ik je verkeerd, en inderdaad dat ziek zijn en vooral doodgaan kwam hem slecht uit, Jeffrey moest en zou het huis zo netjes mogelijk achter laten. Zijn vader die de muren nog aan het sauzen was, terwijl de begrafenisondernemer er was en wilde weten wie er zou spreken op de uitvaart.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat hij het vooral erg onpraktisch lijkt te vinden allemaal, het komt helemaaaaal niet uit! Er moet gewerkt worden!
In zn verslagenheid dacht ik nog steeds die "ja jezus, moet dit nú?" te zien.
Dat hangt af van hoe de rouwverwerking verder gaat. Ik heb helaas wel wat mensen in mijn familie en verdere omgeving op deze manier uit zien checken met kinderen in de leeftijdscategorie van Jeffrey's kinderen waarbij vrij zwaar geschut ingezet heeft moeten worden qua hulpverlening.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:52 schreef BE het volgende:
Mss uitgemergeld en lijdend, maar ook proberend zo lang mogelijk bij hen te blijven, en dat blijft óók hangen!
Dat laatste beeld is er één van velen. Als jij het ene jaar naar Duitsland op vakantie gaat en het jaar erop naar Frankrijk, dan vergeet je toch ook niet op slag alle beelden van Duitsland?
Ga er maar vanuit dat die foto van de rouwkaart in de woonkamer staat (samen met mss nog vele andere) en dat dat laatste beeld echt niet per sé het dominante beeld wordt.
Oh, dat is zelfs al in gang gezet dus. Inderdaad erg goed.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:54 schreef BE het volgende:
[..]
Nou he, dat beeld toen hij hoorde dat Jeffrey emotioneel werd op de begraafplaats en hij even om het hoekje keek.
Heel goed dat zij al met een rouwtherapeut in gesprek zijn in deze fase.
Ik heb een klein stukje geluisterd en zo komt het niet over. De deelnemers vonden het ook fijn te doen en elkaar te ontmoetenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
En uitmelken...een podcast serie OmL vanaf nu te beluisteren.
Uitmelken??quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
En uitmelken...een podcast serie OmL vanaf nu te beluisteren.
Ja, dit is wel echt helemaal zijn stijl denk ikquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoewel natuurlijk erg aangrijpend vond ik het toch een beetje een Tokkie uitvaart van Jeffrey.
Ik houd persoonlijk echt totaal niet van dat vuurwerk, fakkels en staande ovaties langs de rouwstoet.
Maar goed, Jeffrey wilde het denk ik zo, dus goed dat ze het zo hebben gedaan.
Zielig voor de kindjes.
Net gekeken en geluisterd. Mooi was het, voegt ook echt diepgang toe wat op tv echt niet mogelijk isquote:Op woensdag 28 februari 2024 14:17 schreef Aure het volgende:
Voor wie het 'leuk' vindt, de podcast staat ook op YouTube, ik vind dat toch altijd wel fijner kijken en luisteren:
Ik vind het in ieder geval wel interessant om wat meer achtergrond te krijgen.
Ik zei het tegen mijn partner, wat dat betreft heeft Tim best geluk als presentator. Hij maakt op deze manier heel veel verschillende manier van afscheid nemen mee. Dat ervaren wij niet zo in ons leven, je gaat toch vaak automatisch om met mensen die op je lijken, ook qua afscheid nemen. Dat is echt waardevol om te ervaren denk ik.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:19 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga die podcast zeker beluisteren. Ik vind het niet echt uitmelken. Meer iets dat niet echt binnen het tv-format past, en waarvoor ook maar een specifiek publiek te porren is. Met een podcast kun je (nog) meer de diepte in.
Wat een mooi Indonesisch gebruik, dat Selamatan. Ik kende het niet en vind het heel indrukwekkend - en goed getimed. Mijn ervaring is dat hier in NL na een week of zes iedereen vindt dat je wel weer over kunt gaan tot de orde van de dag. Dan kickt juist de eenzaamheid in.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slametanquote:Op woensdag 28 februari 2024 15:53 schreef GereDathan het volgende:
Vond het een mooi gebruik, maar wel gek dat het bord waarvan opgeschept werd voor Zoë verder niet genuttigd werd. Dat had ik wel verwacht eigenlijk, maar wellicht is dat juist niet de bedoeling.
Ik zal het nooit begrijpen waarom het zo belangrijk was voor hem. Tevens heb ik niets met hoe hij als persoon leefde en hoe hij bijvoorbeeld zo'n (in mijn ogen) stompzinnige kist liet maken. Ik vind dat hij echt aan alle kanten steken heeft laten vallen daarin en ik blijf erbij dat hij veel te ver is doorgegaan en daarmee zichzelf én zijn omgeving onnodig gekweld heeft.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:20 schreef Astro_boy het volgende:
Met verbazing reacties in vorige deel gelezen. Jeffrey is ook niet de persoon waar ik direct dagelijks mee om zou gaan, maar het is een gouden kerel. En als klussen je coping mechanisme is, so be it. Ik begreep dondersgoed waarom het huis zo belangrijk voor hem was.
Hij en Tim zijn voor mijn gevoel tegenpolen, maar ze hadden blijkbaar een heel goede klik.
Gelukkig maar. Hij zal nu een stuk rustiger in zijn graf liggen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:11 schreef GereDathan het volgende:
Maar let op, voor je over de flos gaat. Dit is mijn MENING en ik gunde hem absoluut deze ziekte en de dood niet. Alles behalve. Want hoewel hij heel ver vanaf mij als persoon staat en ik daardoor een andere kijk heb is het zijn goed recht geweest om het zo te doen. Als hij er vrede mee had dan is dat meer dan prima.
Je valt in herhaling.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zal het nooit begrijpen waarom het zo belangrijk was voor hem. Tevens heb ik niets met hoe hij als persoon leefde en hoe hij bijvoorbeeld zo'n (in mijn ogen) stompzinnige kist liet maken. Ik vind dat hij echt aan alle kanten steken heeft laten vallen daarin en ik blijf erbij dat hij veel te ver is doorgegaan en daarmee zichzelf én zijn omgeving onnodig gekweld heeft.
Maar let op, voor je over de flos gaat. Dit is mijn MENING en ik gunde hem absoluut deze ziekte en de dood niet. Alles behalve. Want hoewel hij heel ver vanaf mij als persoon staat en ik daardoor een andere kijk heb is het zijn goed recht geweest om het zo te doen. Als hij er vrede mee had dan is dat meer dan prima.
Wel een hele veroordelende mening, Jeffrey heeft het op zijn manier gedaan, dat zou ook niet de mijne zijn, maar ieder zijn meug, ik vind het nogal wat om dan te zeggen dat hij steken heeft laten vallen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zal het nooit begrijpen waarom het zo belangrijk was voor hem. Tevens heb ik niets met hoe hij als persoon leefde en hoe hij bijvoorbeeld zo'n (in mijn ogen) stompzinnige kist liet maken. Ik vind dat hij echt aan alle kanten steken heeft laten vallen daarin en ik blijf erbij dat hij veel te ver is doorgegaan en daarmee zichzelf én zijn omgeving onnodig gekweld heeft.
Inderdaad. En ik hoop van harte dat zijn nabestaanden nooit dit soort postings vinden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wel een hele veroordelende mening, Jeffrey heeft het op zijn manier gedaan, dat zou ook niet de mijne zijn, maar ieder zijn meug, ik vind het nogal wat om dan te zeggen dat hij steken heeft laten vallen.
Ze hebben al een dikke middelvinger gehad, dit kunnen ze vast prima verwerkenquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. En ik hoop van harte dat zijn nabestaanden nooit dit soort postings vinden.
Erg ongevoelige reactie.quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze hebben al een dikke middelvinger gehad, dit kunnen ze vast prima verwerken
Dat zal goed meevallen, na de dood is er niks meer en ligt iedereen rustig.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Hij zal nu een stuk rustiger in zijn graf liggen.
Sorry dat ik iets vind. Zelfs een mening kan hier rekenen op stront uiteraard. Mijn mening blijft staan, ik vind oprecht dat hij zijn nabestaanden en vooral zichzelf te kort heeft gedaan met zijn “meug”.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wel een hele veroordelende mening, Jeffrey heeft het op zijn manier gedaan, dat zou ook niet de mijne zijn, maar ieder zijn meug, ik vind het nogal wat om dan te zeggen dat hij steken heeft laten vallen.
Kruip nu niet in een slachtofferrol. Je vindt het zelf nodig om kritiek te leveren op iemand die jong is overleden en kleine kinderen nalaat. Voor hem was zijn gezin het allerbelangrijkst, wat je reacties nog ongevoeliger maakt. En nu zit je te jammeren dat je mening op stront kan rekenen? Want alleen jij mag je scherp uitdrukken?quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sorry dat ik iets vind. Zelfs een mening kan hier rekenen op stront uiteraard. Mijn mening blijft staan, ik vind oprecht dat hij zijn nabestaanden en vooral zichzelf te kort heeft gedaan met zijn “meug”.
Ik heb er duidelijk bij gezet dat het mijn mening is, dat jij het leest als kritiek reken ik mijzelf niet aan. Daarnaast heb ik helemaal niets gezegd over Jeffrey en zijn gezin en of dat het belangrijkste was in zijn leven. Ik twijfel daar geen seconde aan, dat dit zo was. Ik heb alleen gezegd dat ik er een andere invulling aan zou geven. De emotiekaart "jong en kleine kinderen" hoef jet niet op tafel te gooien, het is niet dat een ziekte/overlijden op een andere leeftijd ineens wel tof is.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 06:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kruip nu niet in een slachtofferrol. Je vindt het zelf nodig om kritiek te leveren op iemand die jong is overleden en kleine kinderen nalaat. Voor hem was zijn gezin het allerbelangrijkst, wat je reacties nog ongevoeliger maakt. En nu zit je te jammeren dat je mening op stront kan rekenen? Want alleen jij mag je scherp uitdrukken?
Misschien heeft hij wel veel tijd met zijn gezin doorgebracht wanneer de camera's niet draaiden, dat kan ook hè. Klinkt voor mij ook wel logisch eigenlijk. Samen zijn met je dierbaren wanneer er geen camera op je snufferd gericht staat lijkt me wel wat fijner als dat dat wel het geval is.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb er duidelijk bij gezet dat het mijn mening is, dat jij het leest als kritiek reken ik mijzelf niet aan. Daarnaast heb ik helemaal niets gezegd over Jeffrey en zijn gezin en of dat het belangrijkste was in zijn leven. Ik twijfel daar geen seconde aan, dat dit zo was. Ik heb alleen gezegd dat ik er een andere invulling aan zou geven. De emotiekaart "jong en kleine kinderen" hoef jet niet op tafel te gooien, het is niet dat een ziekte/overlijden op een andere leeftijd ineens wel tof is.
Maar daar wil ik ook wel iets meer over zeggen om het te verduidelijken. Ik vind dat als je zoveel om je gezin geeft en dan als belangrijkste focus hebt die vloer of die achterpui (dat is wat wij zagen op TV en lazen op Insta) dat je daarmee voorbijgaat aan veel belangrijkere dingen. Zijn gezin interesseert het hoogstwaarschijnlijk geen reet dat die vloer erin ligt of dat hij tot de laatste dag dat het kon zichzelf naar zijn werk gesleept heeft. Net als ik het absurd vind dat zijn kinderen tijdens de uitvaart eerste rij hebben mogen genieten van een dikke middelvinger van hun vader.
Voor mij is het simpel, elke minuut die hij (in mijn ogen) verspild heeft aan werken voor zijn klanten en heeft liggen lijden, zoals we zagen in zijn bed op het laatst, omdat er eerst een vloer of pui in moest is voor mij verloren tijd. Tijd die hij beter had kunnen gebruiken om herinneringen te maken met zijn gezin en ze had mogen besparen dat ze hun geliefde als een natte krant kapot zagen gaan in een bed.
Geef mij maar een persoon als Maaike (die zo ongeveer een wonder meemaakt, wat bijzonder fijn is voor haar!). Haar tijd besteedde ze (deels) aan het maken van herinneringen voor de kinderen met de kaartjes en dat soort zaken. Waardevolle zaken in mijn ogen.
Of Zoë met haar vier het leven feest voor haar dierbaren.
Of Eva met haar bruiloft en later het feest omdat ze het idee had dat het leven nog maar kort zou duren (wat gelukkig niet zo bleek te zijn) en ze die kostbare tijd wilde besteden aan haar dierbaren.
Ja, dat is mijn visie op hoe je het leven in zo'n situatie af sluit. Niet met de focus op je werk of een fucking vloer, maar je focus op je dierbaren. En het niet langer laten duren dan menselijk is voor alle partijen.
En dat mogen jullie gerust anders zien. Dat is jullie mening en die respecteer ik ook gewoon.
Jeffrey was alleen maar bezig met zijn dierbaren. Dat kreeg alleen een andere invulling dan waar jij voor zou hebben gekozen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:27 schreef GereDathan het volgende:
Ja, dat is mijn visie op hoe je het leven in zo'n situatie af sluit. Niet met de focus op je werk of een fucking vloer, maar je focus op je dierbaren. En het niet langer laten duren dan menselijk is voor alle partijen.
Dat kan. Maar dat heb ik in het programma niet gezien. En aangezien ik Jeffrey niet ken kan ik mij enkel baseren op wat ik gezien heb in het programma en gelezen heb op Insta.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel veel tijd met zijn gezin doorgebracht wanneer de camera's niet draaiden, dat kan ook hè. Klinkt voor mij ook wel logisch eigenlijk. Samen zijn met je dierbaren wanneer er geen camera op je snufferd gericht staat lijkt me wel wat fijner als dat dat wel het geval is.
Daarom heb ik ook niets gezegd over of zijn gezin het belangrijkste was, iets wat Claudia mij in de schoenen probeert te schuiven op een sneaky manier. Want je zegt het helemaal correct, ik ben er voor 1000% procent van overtuigd dat zijn dierbaren het belangrijkste waren in zijn leven. Ik heb zoals je helemaal correct opmerkt een mening over de invulling en twijfel niet aan zijn liefde voor zijn dierbaren.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:53 schreef mjan het volgende:
[..]
Jeffrey was alleen maar bezig met zijn dierbaren. Dat kreeg alleen een andere invulling dan waar jij voor zou hebben gekozen.
Waarom hou jij niet gewoon je mond als je helemaal niet weet hoe dit is voor iemand om mee te maken?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb er duidelijk bij gezet dat het mijn mening is, dat jij het leest als kritiek reken ik mijzelf niet aan. Daarnaast heb ik helemaal niets gezegd over Jeffrey en zijn gezin en of dat het belangrijkste was in zijn leven. Ik twijfel daar geen seconde aan, dat dit zo was. Ik heb alleen gezegd dat ik er een andere invulling aan zou geven. De emotiekaart "jong en kleine kinderen" hoef jet niet op tafel te gooien, het is niet dat een ziekte/overlijden op een andere leeftijd ineens wel tof is.
Maar daar wil ik ook wel iets meer over zeggen om het te verduidelijken. Ik vind dat als je zoveel om je gezin geeft en dan als belangrijkste focus hebt die vloer of die achterpui (dat is wat wij zagen op TV en lazen op Insta) dat je daarmee voorbijgaat aan veel belangrijkere dingen. Zijn gezin interesseert het hoogstwaarschijnlijk geen reet dat die vloer erin ligt of dat hij tot de laatste dag dat het kon zichzelf naar zijn werk gesleept heeft. Net als ik het absurd vind dat zijn kinderen tijdens de uitvaart eerste rij hebben mogen genieten van een dikke middelvinger van hun vader.
Voor mij is het simpel, elke minuut die hij (in mijn ogen) verspild heeft aan werken voor zijn klanten en heeft liggen lijden, zoals we zagen in zijn bed op het laatst, omdat er eerst een vloer of pui in moest is voor mij verloren tijd. Tijd die hij beter had kunnen gebruiken om herinneringen te maken met zijn gezin en ze had mogen besparen dat ze hun geliefde als een natte krant kapot zagen gaan in een bed.
Geef mij maar een persoon als Maaike (die zo ongeveer een wonder meemaakt, wat bijzonder fijn is voor haar!). Haar tijd besteedde ze (deels) aan het maken van herinneringen voor de kinderen met de kaartjes en dat soort zaken. Waardevolle zaken in mijn ogen.
Of Zoë met haar vier het leven feest voor haar dierbaren.
Of Eva met haar bruiloft en later het feest omdat ze het idee had dat het leven nog maar kort zou duren (wat gelukkig niet zo bleek te zijn) en ze die kostbare tijd wilde besteden aan haar dierbaren.
En dat mogen jullie gerust anders zien. Dat is jullie mening en die respecteer ik ook gewoon.
Waarom zou ik dat doen op een openbaar forum waar we een openbaar uitgezonden programma bespreken?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom hou jij niet gewoon je mond als je helemaal niet weet hoe dit is voor iemand om mee te maken?
Voor mij is een feestje ook niet zaligmakend, maar het past wel beter in mijn beeld van aandacht aan dierbare geven dan krampachtig naar je werk proberen te gaan terwijl je al weet dat het een verloren zaak is. Ik zou het in een andere situatie van deze vreselijke ziekte beter begrijpen, als je in het traject van beter worden zit dan snap ik heel goed dat je op zoek bent naar "normale dingen doen". Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:01 schreef BE het volgende:
Voor mij zouden die feestjes ook niet zaligmakend zijn hoor, ik vind ze meestal nogal geforceerd overkomen.
Normaliter zou ik er sws niks over zeggen, want iedereen moet echt vooral doen wat ze zelf willen maar hierboven wordt een feestje als 'beter' gekwalificeerd dan de diepe wens je gezin goed achter te laten.
Als we alle posts die iets herhalen op FOK! gaan weren dan zijn de postaantallen waarschijnlijker nog droeviger dan ze nu al zijn, dus slecht plan. En wat men ervan vindt, dat moet men zelf weten. Ik geef mijn mening over een publiekelijk uitgezonden programma en vind dat ik meer dan respectvol ben waar nodig (en dit ook aangeef).quote:Een mening is een mening, prima, daar is dit een forum voor, maar het oordeel is wel heel erg sterk en om dat dan vervolgens ook nog meermaals te herhalen wordt gewoon een beetje smakeloos.
Mijn mening is de belangrijkste mening ter wereld. Net als die van jou de belangrijkste is, voor jou.quote:Ik ben helemaal niet van 'over de doden niets dan goeds' maar waarom zou je überhaupt hier hardop willen zeggen dat je Pietje wel leuk vindt en Marietje niet. Daarmee maak je jouw mening wel heel veel belangrijker dan het in werkelijk is.
Hier sluit ik me bij aan. Ontzettend mooi programma, goed gebracht door Tim, maar hier discussiëren we over hoe je het beste de nabestaanden schijnt te moeten achterlaten. Maar dat is een mening en mogen we niks van zeggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:15 schreef Mrmime het volgende:
Jammer te zien welke kant dit topic is op gegaan. Wil graag weer terug naar een respectvolle reflectie op een mooi en integer programma.
Jeffrey was inderdaad alleen bezig om een veilige omgeving te creëren (huis dat af is) om zijn gezin in achter te laten.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:53 schreef mjan het volgende:
[..]
Jeffrey was alleen maar bezig met zijn dierbaren. Dat kreeg alleen een andere invulling dan waar jij voor zou hebben gekozen.
Hij krijgt vaak een belletje en moet dan waar hij mee bezig is laten vallen en naar de mensen toe. Hij drinkt geen alcohol meer om niet met een duf hoofd bij de mensen aan te komen en maakt tijdens het opname seizoen geen verre reizen om niet met een jetlag daar aan te komen. Ja “tussendoor” moet het want een slechte uitslag kan je niet plannen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:48 schreef Ronaldussen het volgende:
Eens met bovenstaande. Hoewel ik Tim dit seizoen wel iets beter vindt dan vorig seizoen: toen kwam hij me iets te vaak te gehaast over, alsof het een tussendoortje was wat "ook nog even moest".
Wil je Yvonne weer terug ofzo?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Tis wederom een beetje saai seizoen. Tim bereidt zich niet voor en dat maakt de gesprekken heel voorspelbaar. Ik bedoel; de hoofdpersonen zijn niet zielig ofzo, je mag best wat meer prikkelende en praktische vragen stellen. Zoals hier in het topic al gezegd is, vraag eens door aan Jeffrey over zijn manier van omgaan met zijn onvermijdelijke einde. Of aan Zoë of het niet pijnlijk zou zijn als haar niet een ander leven staat te wachten na haar dood. De hoofdpersonen hebben zich hier zelf voor opgegeven, die kunnen een moeilijke vraag echt wel aan. In plaats daarvan krijgen we het voorspelbare verhaal van Jegor die een kind krijgt en dat het heel dubbel is en blabla.
De tragiek op zichzelf is al mooi, maar die momenten worden snel om zeep geholpen als gelijk op groot volume een liedje van een singer-songwriter wordt ingestart. Zelfs wanneer familieleden aan het woord zijn, wordt dat moment soms helemaal platgewalst door een generieke Engelse tekst op muziek. Geef het leed gewoon de ruimte joh, dat maakt het veel sterker. De veel te aanwezige muziek fungeert te veel als een 'lachband', zodat de kijker weet wanneer hij of zij iets moet voelen, dat heeft het concept helemaal niet nodig.
Klopt, en dan is het de kunst om niet te laten merken dat het "tussendoor" moet. De volle aandacht aan de persoon geven dus met iets diepgaandere gesprekjes dan "Hoi, het gaat niet goed met je begreep ik, vervelend voor je, doei hè". Vorig jaar leek het mijns inziens er gewoon net te veel op alsof hij er helemaal geen zin in had. Dit jaar is het wat dat betreft beter.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij krijgt vaak een belletje en moet dan waar hij mee bezig is laten vallen en naar de mensen toe. Hij drinkt geen alcohol meer om niet met een duf hoofd bij de mensen aan te komen en maakt tijdens het opname seizoen geen verre reizen om niet met een jetlag daar aan te komen. Ja “tussendoor” moet het want een slechte uitslag kan je niet plannen.
Dat wil niemand. De grap is dat de premisse van de show niet wordt doorgetrokken in de uitzendingen. Het onderwerp is misschien brutaal en de hoofdpersonen willen nog alles van het leven maken. Maar de uitzendingen zijn helemaal niet brutaal. Alleen het onderwerp is moeilijk, de omgang daarmee is juist heel soft en meegaand. Die insteek is niet interessant. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld de EO veel meer diepgang uit zo'n reeks zou kunnen halen. Alleen het idee is brutaal, voor de rest voegt de uitvoering van BNNVara niks toe, dat kunnen anderen beter.quote:
Hier kan ik je (deels) wel volgen maar dit programma van BNN(VARA) is oorspronkelijk wel gemaakt voor jongeren, zitten zij wel op die diepgang te wachten?quote:Op zondag 3 maart 2024 01:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat wil niemand. De grap is dat de premisse van de show niet wordt doorgetrokken in de uitzendingen. Het onderwerp is misschien brutaal en de hoofdpersonen willen nog alles van het leven maken. Maar de uitzendingen zijn helemaal niet brutaal. Alleen het onderwerp is moeilijk, de omgang daarmee is juist heel soft en meegaand. Die insteek is niet interessant. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld de EO veel meer diepgang uit zo'n reeks zou kunnen halen. Alleen het idee is brutaal, voor de rest voegt de uitvoering van BNNVara niks toe, dat kunnen anderen beter.
Dat is toch geen reden om de diepgang weg te laten?quote:Op maandag 4 maart 2024 01:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hier kan ik je (deels) wel volgen maar dit programma van BNN(VARA) is oorspronkelijk wel gemaakt voor jongeren, zitten zij wel op die diepgang te wachten?
@BasEnAad Waarom zou je dat aan haar vragen als je weet dat dat de laatste strohalm is waar ze zich aan vastklampt? Als er ook helemaal geen andere optie is? ( want ze gaat dood)quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Of aan Zoë of het niet pijnlijk zou zijn als haar niet een ander leven staat te wachten na haar dood.
Dat zijn geen moeilijke vragen, dat zijn achterlijke vragen. Dat is een kwetsbaar iemand proberen opzettelijk te kwetsen, doet mij denken aan Percy uit de Green Mile.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Tis wederom een beetje saai seizoen. Tim bereidt zich niet voor en dat maakt de gesprekken heel voorspelbaar. Ik bedoel; de hoofdpersonen zijn niet zielig ofzo, je mag best wat meer prikkelende en praktische vragen stellen. Zoals hier in het topic al gezegd is, vraag eens door aan Jeffrey over zijn manier van omgaan met zijn onvermijdelijke einde. Of aan Zoë of het niet pijnlijk zou zijn als haar niet een ander leven staat te wachten na haar dood. De hoofdpersonen hebben zich hier zelf voor opgegeven, die kunnen een moeilijke vraag echt wel aan.
Net gekeken, weer zo mooiquote:
https://archive.ph/Xk37Mquote:’Dat hij Max en Merel niet kan zien opgroeien, was voor Jeff het pijnlijkste’
M'n maag draait zich even om als ik zie dat er weer in dit topic is gepost. Gelukkig geen nieuw overlijden.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:25 schreef GereDathan het volgende:
Vandaag, vaderdag, in de krant:
[..]
https://archive.ph/Xk37M
quote:Achteraf een hilarisch verhaal, want na zijn overlijden is die pui er ook weer uitgehaald: de kist kon namelijk niet naar buiten via de voor- of achterdeur. Jeff had er ongetwijfeld zelf ook om kunnen lachen.
quote:Of ze later ook actieve herinneringen aan hem zal hebben, weet ik niet. Al zit 'm dat soms ook in kleine dingen. Laatst prikte ze tijdens het eten bijvoorbeeld vier krieltjes tegelijk aan haar vork. Dat deed Jeff precies zo.
Gekeken. Mooi en verdrietig weerquote:Op dinsdag 5 november 2024 21:53 schreef chriztiaan het volgende:
1e aflevering van de reünie is nu online
https://npo.nl/start/seri(...)jn-lijk-de-reunie_3/
Haar doel/hoop was de boekpresentatie, daar kijkt ze zo naar uit. Die is volgens mij medio december.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:21 schreef Berto het volgende:
Triest bericht.
Als je haar volgde op Insta, kon je het al een beetje aan zien komen. Maar toch blijft het iets aparts hoe snel het dan in 1x gaat. Hopelijk voor haar haalt ze de Kerst nog, hopelijk zonder al te veel lijden.
17 december is die gepland. Maar vrees dat het heel lastig gaat worden, zeker met de snelheid waarmee het nu gaat. Hopelijk haalt ze dat nog in redelijke conditie.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Haar doel/hoop was de boekpresentatie, daar kijkt ze zo naar uit. Die is volgens mij medio december.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor haar dat de prednison aanslaat en ze nog wat meer tijd krijgt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:59 schreef golfer het volgende:
Ik lees dit soort berichten altijd met een knoop in mijn maag.Kan ik me goed voorstellen. Die knoop heb ik al voor haar die ik niet ken. Maar jij, die dat ook hebt, da's een onvoorstelbaar grotere knoop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor haar dat de prednison aanslaat en ze nog wat meer tijd krijgt.We have far more in common than that which devides us..
Gaat bizar hard inderdaad. Die beelden dat ze haar eigen boek voor het eerst in haar handen krijgtquote:Op woensdag 27 november 2024 10:13 schreef Berto het volgende:
Gaat helemaal niet goed met Eva. Boekpresentatie was eerst 17 december, daarna vervroegd naar komende zaterdag. Gisteren liet ze weten dat vandaag al de boekpresentatie is. Ongelofelijk hoe snel het nu in 1 keer gaat, maand geleden stralend op de rode loper bij de Televizierring en nu kan ze alleen nog maar op bed liggen.
Ja, iedere keer weer brok in m’n keel wanneer er weer een update is. Zo onvoorstelbaar hard gaat het nu.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:29 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Gaat bizar hard inderdaad. Die beelden dat ze haar eigen boek voor het eerst in haar handen krijgt
In haar stories kun je het zien.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:52 schreef BE het volgende:
Waar lezen jullie dat? Op haar insta zag ik het niet?
Dat denk ik ook. De boekpresentatie was eigenlijk overmorgen, maar dat was waarschijnlijk al te zwaar.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:34 schreef Momo het volgende:
Neemt afscheid van familieleden, bespreek uitvaarttekst. Zijn echt de laatste dagen van Eva
Ik kan echt zo slecht tegen Mattie.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:36 schreef ondeugend het volgende:
Op de insta van Mattie en Marieke meer uitleg daarover in de stories
Ik begrijp het. Dit hoeft ze niet te delen. Het is voor haar en haar omgeving al zwaar genoeg, rust en samen zijn is heel belangrijk. Goed ook dat ze aangaf dat het een besloten uitvaart zal zijn, hopelijk heeft iedereen die boodschap begrepen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:09 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kan echt zo slecht tegen Mattie.
Sorry, totaal niet relevant, maar toen ik net toch naar zijn bericht op zoek ging werd het te sterk.
Ik hoop eigenlijk vooral dat Eva nu de laatste momenten zelf de rust krijgt om samen te zijn met haar naaste kring en de drang tot zenden en delen iets afneemt… Er zijn zo veel mensen die nu met haar aanstaande dood lijken te dwepen…
Krijg niet goed verwoord wat ik wil zeggen.(
Ik begrijp je weerstand helemaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:09 schreef BE het volgende:
[..]
Sorry, totaal niet relevant, maar toen ik net toch naar zijn bericht op zoek ging werd het te sterk.
Ik hoop eigenlijk vooral dat Eva nu de laatste momenten zelf de rust krijgt om samen te zijn met haar naaste kring en de drang tot zenden en delen iets afneemt… Er zijn zo veel mensen die nu met haar aanstaande dood lijken te dwepen…
Ik trek dan vooral Eva heel slecht. Precies om wat je beschrijft, ik vind haar te overdreven in de aandacht zoeken. In OML in 1 van de eerste afleveringen stond ze helemaal hyper en blij voor het ziekenhuis om maar iets te noemen. Ook op de radio de afgelopen jaren vond ik haar niet prettig om te horen. Mattie daarentegen kan ik weer heel goed hebbenquote:Op vrijdag 29 november 2024 09:09 schreef BE het volgende:
[..]
Mattie dweept er toch niet mee? Eva zit al geruime tijd in de ochtendshow, volgens mij al voor haar deelname aan OML. En kwam ook na OML regelmatig in de uitzending. Dus het is niet zo dat hij daar nu ineens over post.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:09 schreef BE het volgende:
[..]
Je mag het benoemen, maar het hoeft niet...quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:31 schreef GereDathan het volgende:
Maar ik mag het wel benoemen vind ik, het is niet omdat iemand ziek is dat je enkel maar medelijden moet hebben en leuke dingen zeggen en denken. Een persoon kan goed of slecht bevallen, los van hun ziekte verder.
Misschien biedt dit haar wel troost. Ik kan er niet zo goed tegen, dat waardeoordeel over hoe iemand zou moeten sterven. Waarom zou dat besloten moeten gebeuren?quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Dit hoeft ze niet te delen. Het is voor haar en haar omgeving al zwaar genoeg, rust en samen zijn is heel belangrijk.Wanneer “over mijn lijk” het bekend maak wat eerder gebeurde is het ook goed.
Wanneer het haar troost geeft is het natuurlijk prima, alles wat ze doet is prima, want het is haar leven en haar sterven.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien biedt dit haar wel troost. Ik kan er niet zo goed tegen, dat waardeoordeel over hoe iemand zou moeten sterven. Waarom zou dat besloten moeten gebeuren?
Mee eens.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer het haar troost geeft is het natuurlijk prima, alles wat ze doet is prima, want het is haar leven en haar sterven.
Maar wanneer zij kiest voor besloten, moet “men” dat ook respecteren. Begreep laatst dat zij heel veel dm’s had gekregen toen ze een dag niet gepost had, dat trek ik slecht.
Dit.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer het haar troost geeft is het natuurlijk prima, alles wat ze doet is prima, want het is haar leven en haar sterven.
Maar wanneer zij kiest voor besloten, moet “men” dat ook respecteren. Begreep laatst dat zij heel veel dm’s had gekregen toen ze een dag niet gepost had, dat trek ik slecht.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:09 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Mattie dweept er toch niet mee? Eva zit al geruime tijd in de ochtendshow, volgens mij al voor haar deelname aan OML. En kwam ook na OML regelmatig in de uitzending. Dus het is niet zo dat hij daar nu ineens over post.
Dat boeit ook echt niks, maar dan gooi ik er even een FOK-dooddoener in: we geven toch allemaal onze mening hier?quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:57 schreef Momo het volgende:
En als je zelf zoiets als dit overkomt moet je maar zien hoe je met de situatie omgaat. Voor haar is een boek, insta etc. een manier om met alle leed "te copen". En wat boeit het haar wat anderen daar van vinden.
Net als dat je mag benoemen hoeveel medelijden je hebt of in hoeverre je de manier van communiceren apprecieert. Andersom mag je dat ook benoemen, en dat doe ik dan ook. Op een, wat mij betreft, nette en respectvolle manier.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, arme Eva.
[..]
Je mag het benoemen, maar het hoeft niet...
Dat is wat je er zelf van maakt. Vanuit mijn kant is dat namelijk niet het geval. Dat het niet mijn manier is en het mij irriteert zegt niets over hoe het voor haar is of moet zijn. Dat staat volledig los van elkaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien biedt dit haar wel troost. Ik kan er niet zo goed tegen, dat waardeoordeel over hoe iemand zou moeten sterven. Waarom zou dat besloten moeten gebeuren?
Er is wel vaker vanuit Mattie/Q over Eva gepost, dus vandaar ook mijn reactie.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:47 schreef BE het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg dat ik hem een vreselijke vent vindt.
En daarna zeg ik iets algemeens.
Ik heb nl nog nooit iets gezien of gehoord van hem, over haar.
Dat is de laatste jaren wel toegenomen inderdaad, en ergens ook jammer.quote:Maar nu dat stuk van de Telegraaf is precies zoiets, echt hou op.. ramptoerisme… Terwijl ik OML echt een prachtig programma vind, maar dat nu echt iedereen er mee weg loopt… mja…
Dat ik hem een vreselijke vent vindt, dat staat echt helemaal los hiervan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:07 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er is wel vaker vanuit Mattie/Q over Eva gepost, dus vandaar ook mijn reactie.
Heb het even opgezocht, vanaf 2021 is zij regelmatig te horen geweest in de uitzendingen:
https://qmusic.nl/nieuws/(...)l-bij-mattie-marieke
Als ik me het goed herinner was hij bij een van de uitzendingen van OML te zien als DJ bij een feest van Eva.
Dus geen Telegraaf niveau in dit geval.
[..]
Dat is de laatste jaren wel toegenomen inderdaad, en ergens ook jammer.
Ben ik zeker met je eens.
En ook dat er straks BN-ers zijn die er mee gaan dwepen en er een how can i make this about me achtig verhaal van gaan maken. Alleen vind ik dat in het geval van Tim en Matte/Marieke niet opgaan, omdat zij daadwerkelijk met haar een band hebben opgebouwd en al geruime tijd contact met haar hebben.
Jeetje wat is dat hard gegaanquote:
Zo triest. Zo jong.quote:
Ja, het raakt me wel moet ik zeggen. Arm kind. Veel te vroeg gegaan na zo’n lijdensweg.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees net dat Eva vandaag is overleden![]()
Ook al wist je het dat het er snel zat aan te komen, ook al kende ik haar niet persoonlijk, ‘t is toch enorm schrikken. Ze heeft een prachtige tekst achtergelaten op insta
Ik zit hier echt met een dikke keel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:23 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, het raakt me wel moet ik zeggen. Arm kind. Veel te vroeg gegaan na zo’n lijdensweg.
Absoluut.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Tim Hofman heeft ook een hele mooie tekst op insta gezet
Interessant hoe anders mensen dat beleven. Ik kan vooral niet tegen onoprechte mensen en van Eva heb ik altijd het idee gehad dat ze gewoon zichzelf is. Dus ik vond haar vrolijkheid vooral mooi on te zien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik trek dan vooral Eva heel slecht. Precies om wat je beschrijft, ik vind haar te overdreven in de aandacht zoeken. In OML in 1 van de eerste afleveringen stond ze helemaal hyper en blij voor het ziekenhuis om maar iets te noemen.
Ze geeft zelf aan dat dat niet zo is. De laatste jaren waren natuurlijk wat je niemand toewenst. Maar zelf geeft ze dit aan: "Als je dit leest betekent het dat ik er niet meer ben. Ik ben op zaterdag 30 november 2024 overleden in het bijzijn van mijn lieve naasten. Voor mij veelste vroeg want het leven was zo leuk. Ik heb genoten van elke minuut samen met mijn familie, vrienden en mijn grote liefde Matthijs."quote:Op zondag 1 december 2024 00:40 schreef xzaz het volgende:
Wat een kut leven heeft zij gehad zeg... Achterelkaar die ellende
Het is gewoon niet hoe ik ben, hoewel ik ook zeker een vrolijk en heel oprecht persoon ben. Ik vind dat een ziekte als kanker niks leuks brengt, in geen enkele vorm. Ik snap dus het, naar mijn idee gemaakte, vrolijke en blije gedoe er niet omheen. Dat bedoel ik dan niet specifiek bij Eva, want zo overdreven was ze echt niet. Maar naar mijn idee is eer niks leuks aan.quote:Op zondag 1 december 2024 15:01 schreef archito het volgende:
[..]
Interessant hoe anders mensen dat beleven. Ik kan vooral niet tegen onoprechte mensen en van Eva heb ik altijd het idee gehad dat ze gewoon zichzelf is. Dus ik vond haar vrolijkheid vooral mooi on te zien.
Daar heb ik dan weer geen last van. Emotioneel doet het overlijden van Eva mij weinig tot niks. We kennen elkaar niet en hebben geen band. Natuurlijk vind ik het heel vervelend voor haar en haar dierbaren en gunde ik haar een prachtig, gezond en lang leven. Net als ik dat iedereen gun.quote:Ik ben niet heftig in mijn emoties maar haar overlijden raakt me toch meer dan ik had verwacht.
Deze namen zeggen mij niets, sorry.quote:Wat ik dus wel echt heel slecht trek is die figuren als een Bas en Nicolette. Die dwepen zo enorm met het leed van anderen om zelf aandacht te krijgen. Misschien zijn ze ook wel oprecht en aardig in het echt, maar online vind ik het verschrikkelijk.
Dat is maar hoe je het ziet. Zelf zag ze dat misschien wel anders. Buiten de verschrikkelijke ziekte heeft ze natuurlijk het grootste deel van haar te korte leven zonder de ziekte geleefd. En ook tijdens haar ziekte is dat ongetwijreld niet altijd het belangrijkste geweest. Dat is ook veel waard denk ik.quote:Op zondag 1 december 2024 00:40 schreef xzaz het volgende:
Wat een kut leven heeft zij gehad zeg... Achterelkaar die ellende
Er is in Nederland leerplicht dus die stelling van Pythagoras had ze sowieso moeten leren. Je zit weer eens enorm te zwetsen.quote:Op zondag 1 december 2024 16:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is maar hoe je het ziet. Zelf zag ze dat misschien wel anders. Buiten de verschrikkelijke ziekte heeft ze natuurlijk het grootste deel van haar te korte leven zonder de ziekte geleefd. En ook tijdens haar ziekte is dat ongetwijreld niet altijd het belangrijkste geweest. Dat is ook veel waard denk ik.
Wat mij persoonlijk het meeste kutte van de situatie lijkt is het feit dat je jaren en jaren bezig bent geweest om iets op te bouwen en dat je dat dan nooit nodig zal hebben. De eerste zeg 20 jaar van je leven ben je bezig met heel veel dingen te leren, van praten tot lopen tot de basisvaardigheden op de basisschool. Om vervolgens via de middelbare school een beroepskeuze te maken en daar vol voor te gaan. Ontzettend veel tijd en energie steek je als kind/jongere in het eigen maken van ontzettend veel kennis en kunde. Om daar vervolgens dus niks mee te gaan doen. Zou voor mij als verloren jaren en tijd voelen, als je vooraf had geweten dat je jong zou overlijden dan had je toch geen tijd verspilt aan het leren van de stelling van Pythagoras? En dat je je dat dan ook zal beseffen.
-edit- geen persoonlijke aanvallen aubquote:Op zondag 1 december 2024 18:22 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Er is in Nederland leerplicht dus die stelling van Pythagoras had ze sowieso moeten leren. Je zit weer eens enorm te zwetsen.
Mooie uitspraakquote:Op zondag 1 december 2024 21:56 schreef Pinnenmutske het volgende:
“Als iemand zegt dat ik de strijd verloren heb, dan poep ik als duif op je”
Vergeet ik nooit
Ik ben zelf ook geen groot fan, al is Hofman echt op elk vlak beter dan bijvoorbeeld Yvon Jaspers die het ook gepresenteerd heeft. Zelf vond ik de jaren met Patriek de beste jaren qua presentatie. Patriek kon zonder moeite gortdroog uit de hoek komen om het ijs te breken, hij wist op een of andere manier altijd de juiste snaar te raken bij zowel de mensen die in het programma zaten als het publiek. Valerio had ik zelf ook minder mee, die kon ik beter waarderen in andere programma's. Het is jammer dat Patriek het, logischerwijs, op een gegeven moment niet meer aankan. Als presentator hecht je je natuurlijk aan veel deelnemers, die dan vervolgens weg moeten brengen gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op maandag 2 december 2024 14:10 schreef Mishu het volgende:
Ik vond haar en sinds kort ook Tim Hofman een beetje nep.
Ik vind Tim Hofman een moraalridder die heel tactisch zijn onderwerpen uit kiest dat het makkelijk scoren is maar dat hij zelf niet al te vergaande ruzie krijgt.
En ook met die kankerpatienten scoren voor de clicks en likes begint me wel echt op te vallen hoe fake dat eigenlijk een beetje is allemaal.
In Rotterdam hoeft ie even niet te komen denk ik dus ben het niet helemaal eens met dat hij alles heel tactisch kiest.quote:Op maandag 2 december 2024 14:10 schreef Mishu het volgende:
Ik vind Tim Hofman een moraalridder die heel tactisch zijn onderwerpen uit kiest dat het makkelijk scoren is maar dat hij zelf niet al te vergaande ruzie krijgt.
Mooi nieuws dat laatste!quote:Op zondag 9 februari 2025 21:42 schreef tong80 het volgende:
Ik heb nooit naar dit programma willen en "kunnen" kijken. Ik kende Eva niet en ik kende haar verhaal niet. Vanavond vanaf minuut één met natte ogen. Tranen soms op m'n wangen. Net ook dit topic doorgelezen. Ik moest me vaak inhouden om te reageren. En dat was niet omdat ik complimenten wilde geven. Ik kende Tim ook amper. Wel eens voorbij zien komen of op tv een flits. Hij krijgt volgens mij veel kritiek over het algemeen. Wat mijn indruk nu was, was alleen maar positief. Nu ff wat eten en blokje om. Het was allemaal erg heftig. (Misschien omdat ik zelf vorige week "schoon" ben verklaard. Of toch m'n Italiaanse bloed)
Eva was dat betreft het programma ontstegen. Ze was een bekende BN'er geworden.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:36 schreef GereDathan het volgende:
Een hele mooi uitzending met Eva, al voelt het ergens ook wel gek dat ze zoveel extra aandacht krijgt van het programma. Eerder werd er wel eens tijdens een lopend seizoen een (korte) blik op een uitvaart gegeven, maar zo lang na dato nog een aparte aflevering op TV is nog nooit vertoond volgens mij. En ergens voelt dat dubbel voor mij.
Maar even puur kijkend naar de uitzending. Het was (voor mij) zoals ik zei een mooie uitzending. We hebben ook nu de echte Eva gezien die gestopt is met haar masker (naar mijn mening). Kwetsbaar maar toch vol liefde en humor. Het was aandoenlijk om te zien hoe Matthijs zich bewust op de achtergrond hield zodat het om Eva ging. Dat probeerde Tim ook, maar dat kostte hem zichtbaar heel veel moeite op bepaalde momenten. Maar ik vond dat wel passen, er is niks mis met emoties. Eva loste dat op met humor. Het was ook wel mooi om te zien dat waarover ze eerst gesproken hadden (de laatste minuten van het bezoek) ook bij Tim gebeurde.
De terugblik met haar zus en Matthijs was ook mooi. Je zag Matthijs wel worstelen met zijn woorden. Hij wilde Eva niet afvallen omdat hij haar zo lief had en heeft. Gelukkig kwam er wel uit dat hij wel blij was dat bepaalde dingen tot een eind gekomen waren (de kanker, de pijn, het verdriet, de onzekerheid en het opzien tegen de laatste momenten en de uitvaart). Maar het was nog te vroeg en te vers voor hem om echt verder te gaan met zijn leven. Wat in zijn geheel niet gek is natuurlijk, dat heeft tijd nodig. Maar vond het oprecht fijn om te zien dat hij wel wat lichtpuntjes zag, zonder daarbij afbreuk te doen aan Eva. Hij heeft nog een heel leven voor zich, hoe keihard dat ook moet zijn geweest voor beiden toen ze zich dat realiseerden.
https://www.telegraaf.nl/(...)een-vangnet-geregeldquote:In de rubriek Wie Doet Wat spreken we elke week een vrouw over de rolverdeling binnen haar relatie. Vandaag praten we met Daisy Chamrai (32). Ze woont samen met haar man Jegor (33), die en hun zoon Lev (1) in Arnhem. Met een baan van vier dagen per week, een kleine die haar volop bezighoudt en een partner met een hersentumor, is de balans tussen werk, zorg en tijd voor haarzelf soms zoeken. Het stel zat afgelopen seizoen in Over mijn lijk.
Indrukwekkend weer.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:33 schreef AgnesGru het volgende:
Mattie en Marieke namen podcast met Eva Hermans-Kroot op: ‘Nu is het tijd om te delen’
https://www.ad.nl/show/ma(...)m-te-delen~aa8bd3ff/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |