abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212520630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:53 schreef Deisyy het volgende:
Ach Jeffrey :{
Nog nooit iemand zo chagrijnig en geïrriteerd tov de naderende dood gezien :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212520958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik zag dit helemaal niet zo bij hem. Ik zag een hele eigen stijl bij hem om met heel slecht nieuws om te gaan. Kwam op mij helemaal niet vervelend over, maar juist heel erg “eigen”.
Alius aliud dicit
pi_212521059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:24 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ik zag dit helemaal niet zo bij hem. Ik zag een hele eigen stijl bij hem om met heel slecht nieuws om te gaan. Kwam op mij helemaal niet vervelend over, maar juist heel erg “eigen”.
Hij maakt zich nog meer druk om z'n vrouw en kinderen na zijn dood dan zijn eigen proces tijdens zijn ziek zijn.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:24:32 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212521711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:40 schreef GereDathan het volgende:

Wat is het dan wel?

Mijn mening is dat je vecht tegen kanker of vecht voor het leven. Het gevecht tegen kanker kan helaas niet altijd gewonnen worden, maar dat maakt iemand geen verliezer. Het is vaak een oneerlijke strijd tegen beter weten in. Maar in mijn ogen vecht je wel tegen iets, met alles wat je in je hebt en met alle wil tot leven die onnoemelijk veel kracht geeft. Dat is ook wat een gezond lichaam de hele dag doet, je lichaam is constant in strijd met invloeden van buiten die je kwaad willen doen. Ik zie daarin geen verschil met kanker.
Nee. Het is geen 'gevecht' en je kunt niet winnen of verliezen.
Lees dit interessante artikel maar eens daarover:
https://www.vpro.nl/progr(...)r-vecht-je-niet.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212521763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Lance Armstrong zag het wel als gevecht en hij zal vast niet de enige zijn die het zo heeft gezien.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:30:30 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212521804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:28 schreef Jeroboam het volgende:

Lance Armstrong zag het wel als gevecht en hij zal vast niet de enige zijn die het zo heeft gezien.
Lance Armstrong is, als notoire leugenaar, dopinggebruiker en valsspeler, nou niet de beste representant om het over gevechten te hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:05:28 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212522287
quote:

[..]
Jeffrey zelf zag het zeker wel zo, die sprak alleen maar over strijd en vechten. Prima toch... zijn leven, zijn manier van mee omgaan.
Eva wil dat pertintent niet horen, ook goed.

Geen goed of fout daarin, je moet het dan dus per persoon aftasten hoe zij er in staan...
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 13:19:04 #283
184769 crew  Deisyy
pi_212523228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Heb je wel alle afleveringen dit seizoen gezien? Want die indruk had ik helemaal niet bij hem, gisteren had hij het inderdaad heel moeilijk, maar ook dat hoort bij sterven.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_212524196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom daarmee geopend werd in aflevering 1 en we nu nagenoeg hetzelfde gezien hebben. Elke meerwaarde ontgaat mij. Wat mij betreft zou het programma altijd een soort van chronologisch moeten verlopen, startend bij een relatief gezonde deelnemer tot aan het overlijden (uiteraard met overleg en respect tot het moment dat de deelnemer wil dat het doorloopt).
Waren het dezelfde beelden/momenten? Ik weet wel dat ik het bij aflevering 1 droog kon houden en nu niet.

En Jeffrey … Toch wel zo’n beetje de gruwelijkste beelden in deze serie met toch al zo veel gruwelijke beelden. Ik snap niet hoe zijn brein in mekaar steekt. Sowieso was hij toch al geen type dat ik begrijp.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:33:19 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212524282
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Waren het dezelfde beelden/momenten? Ik weet wel dat ik het bij aflevering 1 droog kon houden en nu niet.

En Jeffrey … Toch wel zo’n beetje de gruwelijkste beelden in deze serie met toch al zo veel gruwelijke beelden. Ik snap niet hoe zijn brein in mekaar steekt. Sowieso was hij toch al geen type dat ik begrijp.
Ik had bij hem heel sterk de indruk dat hij echt een voorbeeld is van dat je je grenzen steeds verlegt. Want hij wilde niet lijden, maar ik vind het op het laatst echt heftig om te zien… poeh…
pi_212524288
quote:

[..]
Mijn mening is dus dat het wel een gevecht is. Wat je kan winnen of verliezen. Maar als je het gevecht cq. de strijd verliest dan ben je geen verliezer in mijn ogen.

Ik irriteer mij dan weer mateloos aan mensen die net doen alsof iets als kanker zo geweldig is. Want daardoor hebben ze zogenaamd X ontmoet of Y gedaan.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:35:46 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212524327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef GereDathan het volgende:

Ik irriteer mij dan weer mateloos aan mensen die net doen alsof iets als kanker zo geweldig is. Want daardoor hebben ze zogenaamd X ontmoet of Y gedaan.
Huh? Wie doen dat dan zoal? Heb je daar voorbeelden van?
Poef.....gone! ©golfer
pi_212524353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Volgens mij wel, ook 2 keer dezelfde toespraak gezien.
pi_212524375
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Huh? Wie doen dat dan zoal? Heb je daar voorbeelden van?
Bijvoorbeeld Jegor gisteren. Bij de geboorte van Lev. Zei hij dat niet voor de eerste maal.

En in eerdere seizoenen ook vaak gehoord, onder andere van Karin uit S1.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:40:57 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212524405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:38 schreef GereDathan het volgende:

Bijvoorbeeld Jegor gisteren. Bij de geboorte van Lev. Zei hij dat niet voor de eerste maal.

Wat zei hij dan en wie had hij door zijn kanker dan ontmoet?
Poef.....gone! ©golfer
pi_212524423
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef BE het volgende:

[..]
Ik had bij hem heel sterk de indruk dat hij echt een voorbeeld is van dat je je grenzen steeds verlegt. Want hij wilde niet lijden, maar ik vind het op het laatst echt heftig om te zien… poeh…
Maar ook een stukje realisme wat ontbrak misschien. Het was al mensonterend hoe hij op de bank zat, later toen Tim kwam en hij in bed lag was het nóg erger. Snap de grenzen verleggen wel, eerder deed Mathijs uit S6 dat ook heel erg.

Allemaal wel te begrijpen, maar om jezelf zo te martelen om een paar dagen te rekken. Dan moet je echt wel diep gaan.
pi_212524432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:40 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat zei hij dan en wie had hij door zijn kanker dan ontmoet?
Hij zei dat hij dankzij zijn ziekte Daisy heeft leren kennen (meermaals gezegd, ook in eerdere afleveringen) en daarmee ook Lev gekregen heeft.

En ook Zoë en haar vriend zijn mede door haar ziekte bij elkaar gekomen vertelde ze 1 of 2 weken geleden.
pi_212524460
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Lance Armstrong is, als notoire leugenaar, dopinggebruiker en valsspeler, nou niet de beste representant om het over gevechten te hebben.
In sportieve zin niet nee maar de slechte vooruitzichten van zijn ziekte heeft hij niet verzonnen he, bijzonder vreemd dat jij zijn verhaal over zijn ziekte in twijfel trekt.
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:04:31 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212524760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:43 schreef Jeroboam het volgende:

In sportieve zin niet nee maar de slechte vooruitzichten van zijn ziekte heeft hij niet verzonnen he, bijzonder vreemd dat jij zijn verhaal over zijn ziekte in twijfel trekt.
Ik zeg nergens dat hij die ziekte niet had.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212531797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

En in eerdere seizoenen ook vaak gehoord, onder andere van Karin uit S1.
Natuurlijk bedoelt hij niet dat kanker zo geweldig is en dat het een 'geluk' is dat hij het heeft. Hij staat nu gewoon positief in het leven, ten opzichte van ervoor, en ziet nu ook in dat ook al kanker het ergste is wat hij heeft meegemaakt in zijn leven, hij nu ook positieve punten ervan inziet. Dus dat hij Daisy heeft leren kennen door kanker, en Lev heeft doordat zijn situatie nu zo is. Dat betekent niet dat hij de kanker als een geschenk ziet.. integendeel. Maar hij ziet nu ook positieve kanten van de situatie, terwijl de situatie ansich helemaal klote is. Als je in deze situatie zit is het mooiste wat je kan hebben positieve kanten ervan inzien, aangezien het jaren alleen maar ellende is geweest. Dus nee, tuurlijk zien ze de ziekte niet als geschenk. Maar de ziekte is waarmee ze de rest van hun leven moeten dealen. Als je daar ook nog positieve kanten uit kan halen is dan toch helemaal fantastisch?

Je vergeet even dat de ziekte inmiddels iets is wat onderdeel is van hun leven. Dus als daaruit in je gedachten positieve dingen volgen, dan is dat het mooiste wat er is, en ben je als buitenstaander echt heel zuur om niet in te zien dat het een positieve gedachte is tov er een negatief ding van te maken.
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:28:39 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212532536
Vlgs mij vroeg Tim hem toch zelfs iets als ‘is kanker een vloek of een zegen?’
pi_212532557
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:19 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Heb je wel alle afleveringen dit seizoen gezien? Want die indruk had ik helemaal niet bij hem, gisteren had hij het inderdaad heel moeilijk, maar ook dat hoort bij sterven.
Bedoelde meer dat hij het vooral erg onpraktisch lijkt te vinden allemaal, het komt helemaaaaal niet uit! Er moet gewerkt worden!

In zn verslagenheid dacht ik nog steeds die "ja jezus, moet dit nú?" te zien.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212532700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Denk dat hij niet eerder afscheid kon nemen voordat hij wist dat het goed was. In zijn laatste appje naar Tim om afscheid te nemen staat ook “kan je meteen die nieuwe vloer zien”. Het gezin dat geven wat hij wilde geven, dat was denk ik het allerbelangrijkste
Inderdaad. Ik vond dat heel ontroerend om te zien, hoe iets alledaags ineens symbolisch werd. En m'n hart brak elke keer dat ik zijn zoon zag, die het allemaal stilletjes in zich opnam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212532801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mijn mening is dus dat het wel een gevecht is. Wat je kan winnen of verliezen. Maar als je het gevecht cq. de strijd verliest dan ben je geen verliezer in mijn ogen.

Ik snap niet waar de noodzaak vandaan komt om daar een oordeel over te vellen. Ik zie veel manieren van omgaan met de dood die niet de mijne zouden zijn, zoals jezelf wijsmaken dat je je herenigt met geliefden of een nieuw leven tegemoet gaat. Wat ik wél snap, is dat mensen ergens troost uit proberen te putten. Ik vind dat niet iets om over in discussie te gaan, zeker niet in het geval van een jong iemand die zich met een naderende dood probeert te verenigen.

Zelf kijk ik meer naar ziekte en dood zoals Jegor. Ik heb veel geluk gehad dat ikzelf een nare ziekte heb overleefd. Ik zie dat niet als m'n eigen verdienste. En de ziekte heeft me veel gebracht, in het bijzonder een diepgeworteld besef dat alsmaar leven in de toekomst mogelijk berust op valse hoop. Daardoor ben ik grote levenskeuzes makkelijker gaan nemen, want ach, wat kan er enger zijn dan de dood?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:27:34 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212534844
Nu ik zelf behandeld word voor 2 soorten kanker (prostaat en long) ben ik ook steeds meer van YOLO en zie ik ook hele kleine leuke dingen als iets positiefs.
En inderdaad, de ziekte is continu aanwezig in mijn hoofd bij mij en helaas ook bij mijn echtgenote.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')