abonnement Unibet Coolblue
pi_212668525
Eens met bovenstaande. Hoewel ik Tim dit seizoen wel iets beter vindt dan vorig seizoen: toen kwam hij me iets te vaak te gehaast over, alsof het een tussendoortje was wat "ook nog even moest".
pi_212668842
Ik heb alle moeilijke vragen die hierboven worden genoemd voorbij horen komen. Ik ben niet bepaald Tims grootste fan, maar ik vind hij dat dit programma prima doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212669395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:48 schreef Ronaldussen het volgende:
Eens met bovenstaande. Hoewel ik Tim dit seizoen wel iets beter vindt dan vorig seizoen: toen kwam hij me iets te vaak te gehaast over, alsof het een tussendoortje was wat "ook nog even moest".
Hij krijgt vaak een belletje en moet dan waar hij mee bezig is laten vallen en naar de mensen toe. Hij drinkt geen alcohol meer om niet met een duf hoofd bij de mensen aan te komen en maakt tijdens het opname seizoen geen verre reizen om niet met een jetlag daar aan te komen. Ja “tussendoor” moet het want een slechte uitslag kan je niet plannen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_212669785
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Tis wederom een beetje saai seizoen. Tim bereidt zich niet voor en dat maakt de gesprekken heel voorspelbaar. Ik bedoel; de hoofdpersonen zijn niet zielig ofzo, je mag best wat meer prikkelende en praktische vragen stellen. Zoals hier in het topic al gezegd is, vraag eens door aan Jeffrey over zijn manier van omgaan met zijn onvermijdelijke einde. Of aan Zoë of het niet pijnlijk zou zijn als haar niet een ander leven staat te wachten na haar dood. De hoofdpersonen hebben zich hier zelf voor opgegeven, die kunnen een moeilijke vraag echt wel aan. In plaats daarvan krijgen we het voorspelbare verhaal van Jegor die een kind krijgt en dat het heel dubbel is en blabla.

De tragiek op zichzelf is al mooi, maar die momenten worden snel om zeep geholpen als gelijk op groot volume een liedje van een singer-songwriter wordt ingestart. Zelfs wanneer familieleden aan het woord zijn, wordt dat moment soms helemaal platgewalst door een generieke Engelse tekst op muziek. Geef het leed gewoon de ruimte joh, dat maakt het veel sterker. De veel te aanwezige muziek fungeert te veel als een 'lachband', zodat de kijker weet wanneer hij of zij iets moet voelen, dat heeft het concept helemaal niet nodig.
Wil je Yvonne weer terug ofzo?
pi_212669848
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hij krijgt vaak een belletje en moet dan waar hij mee bezig is laten vallen en naar de mensen toe. Hij drinkt geen alcohol meer om niet met een duf hoofd bij de mensen aan te komen en maakt tijdens het opname seizoen geen verre reizen om niet met een jetlag daar aan te komen. Ja “tussendoor” moet het want een slechte uitslag kan je niet plannen.
Klopt, en dan is het de kunst om niet te laten merken dat het "tussendoor" moet. De volle aandacht aan de persoon geven dus met iets diepgaandere gesprekjes dan "Hoi, het gaat niet goed met je begreep ik, vervelend voor je, doei hè". Vorig jaar leek het mijns inziens er gewoon net te veel op alsof hij er helemaal geen zin in had. Dit jaar is het wat dat betreft beter.
  zondag 3 maart 2024 @ 01:06:22 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_212670285
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2024 00:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Wil je Yvonne weer terug ofzo?
Dat wil niemand. De grap is dat de premisse van de show niet wordt doorgetrokken in de uitzendingen. Het onderwerp is misschien brutaal en de hoofdpersonen willen nog alles van het leven maken. Maar de uitzendingen zijn helemaal niet brutaal. Alleen het onderwerp is moeilijk, de omgang daarmee is juist heel soft en meegaand. Die insteek is niet interessant. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld de EO veel meer diepgang uit zo'n reeks zou kunnen halen. Alleen het idee is brutaal, voor de rest voegt de uitvoering van BNNVara niks toe, dat kunnen anderen beter.
pi_212683938
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 01:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat wil niemand. De grap is dat de premisse van de show niet wordt doorgetrokken in de uitzendingen. Het onderwerp is misschien brutaal en de hoofdpersonen willen nog alles van het leven maken. Maar de uitzendingen zijn helemaal niet brutaal. Alleen het onderwerp is moeilijk, de omgang daarmee is juist heel soft en meegaand. Die insteek is niet interessant. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld de EO veel meer diepgang uit zo'n reeks zou kunnen halen. Alleen het idee is brutaal, voor de rest voegt de uitvoering van BNNVara niks toe, dat kunnen anderen beter.
Hier kan ik je (deels) wel volgen maar dit programma van BNN(VARA) is oorspronkelijk wel gemaakt voor jongeren, zitten zij wel op die diepgang te wachten?
  maandag 4 maart 2024 @ 01:29:45 #58
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_212683946
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 01:18 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hier kan ik je (deels) wel volgen maar dit programma van BNN(VARA) is oorspronkelijk wel gemaakt voor jongeren, zitten zij wel op die diepgang te wachten?
Dat is toch geen reden om de diepgang weg te laten?
Anders blijft er niks over dan sensatie en kan zo'n programma ook op RTL/SBS.
pi_212685338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Of aan Zoë of het niet pijnlijk zou zijn als haar niet een ander leven staat te wachten na haar dood.
@BasEnAad Waarom zou je dat aan haar vragen als je weet dat dat de laatste strohalm is waar ze zich aan vastklampt? Als er ook helemaal geen andere optie is? ( want ze gaat dood)

Ik heb er heel lang over nagedacht of ik dit zou vragen. Maar ik snap echt niet waarom je zoiets zou willen vragen.
pi_212685484
Ik vind het wel een beetje pijnlijk hoe er over de deelnemers gesproken word.

Tuurlijk ziet elk seizoen er enigszins hetzelfde uit. Ze gaan dood.

Dat er een deelnemer is die je meer aanspreekt kan ik wel begrijpen maar de anderen dan saai? Omdat je vindt dat er geen prikkelende vragen gesteld worden? Iemand in zijn laatste dagen terwijl hij aan het zuurstof zit maar even vragen waarom hij zijn onvermijdelijke einde zo heeft aangepakt?

Ik vind het bijna ongepast.

Ik vind juist dat Tim het heel goed doet, hij gaat mee in het gevoel en beleving van iemand.
pi_212686500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Tis wederom een beetje saai seizoen. Tim bereidt zich niet voor en dat maakt de gesprekken heel voorspelbaar. Ik bedoel; de hoofdpersonen zijn niet zielig ofzo, je mag best wat meer prikkelende en praktische vragen stellen. Zoals hier in het topic al gezegd is, vraag eens door aan Jeffrey over zijn manier van omgaan met zijn onvermijdelijke einde. Of aan Zoë of het niet pijnlijk zou zijn als haar niet een ander leven staat te wachten na haar dood. De hoofdpersonen hebben zich hier zelf voor opgegeven, die kunnen een moeilijke vraag echt wel aan.
Dat zijn geen moeilijke vragen, dat zijn achterlijke vragen. Dat is een kwetsbaar iemand proberen opzettelijk te kwetsen, doet mij denken aan Percy uit de Green Mile.

Wat betreft Jeffrey, zoiets zou je wel kunnen bespreken met zijn nabestaanden. Enkele maanden of jaren na het overlijden. Zoals wellicht opgevallen is denk ik anders over het invullen van de laatste maanden van je leven (in geval van Jeffrey) en ik ben ook absoluut geïnteresseerd in hoe de nabestaanden van Jeffrey dit beleefd hebben en ik verwacht dat zij ook wel veel meer context en achtergrond kunnen geven. Vandaar dat ik eerder ook een programma opperde wat terugblikt en ik heb hier gelezen dat er ook een podcast is (die ik nog niet geluisterd heb, dus geen idee wat er langs komt). Maar je hoeft dat een lijdend iemand niet mee lastig te vallen wat mij betreft, al denk ik dat het zeker wel besproken is dit seizoen.
pi_212691355
Volgens mij kwam in de podcast naar voren wat dit programma is: een monument voor de deelnemers en/of hun nabestaanden.
pi_212714208
Sinds gisteren staat er weer een nieuwe podcast online, met onder andere Maaike en Jip:

  donderdag 7 maart 2024 @ 09:27:37 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212724735
Net geluisterd en ik vind het echt wel een mooie aanvulling op het programma. Goed nagedacht over welke mensen ze bij elkaar zetten. :Y O+
***
pi_212887632
Net gekeken naar de nieuwe podcast, met Tibby, Trudy en later de man van Annemiek uit serie 5. Zo mooi weer, moest af en toe best even slinkken
We have far more in common than that which devides us..
pi_212972227
quote:
Net gekeken, weer zo mooi
We have far more in common than that which devides us..
pi_213064337
En alweer de laatste:


Echt een mooie toevoeging op de serie O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')