abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212247394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 10:58 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik denk dat Jeffrey van binnen heel boos is op zijn ziekte.
Dat is Jeffrey zijn goed recht. Ik kan dat gevoel begrijpen. Maar persoonlijk zou ik dat op een andere manier uiten dan op deze manier. Mijn persoonlijke mening is dat het een grens overschrijdt die je niet hoeft te overschrijden. Maar laat vooral duidelijk zijn dat dat mijn mening is en ik daarmee niet voor Jeffrey of zijn dierbaren kan of wil spreken. Als dit voor hen allemaal goed voelt, wie ben ik dan om er een oordeel over te hebben verder.
pi_212247488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 10:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Het lijkt me ook heel moeilijk om mee om te gaan. Het is echt doodsangst.
Ja, dat kan ik (en jij hopelijk ook) mij ook niet voorstellen. Dat is zo'n bizarre situatie om over na te denken. Zeker als iemand zo jong en zo vol in het leven staat zoals Eva. Als iemand 85 is dan is de dood veel logischer om maar iets te noemen.

Al moet ik wel opmerken dat ik bij Eva meer het gevoel is dat ze bang is voor de behandelingen en de daarbij horende bijwerkingen. Volgens mij heeft ze het stukje dood aardig geaccepteerd cq. een plekje in de toekomst gegeven. Maar de angst dat ze een X periode een klote leven heeft, daar is ze met name heel bang voor.

Dat hoor ik om mij heen ook wel vaker als mensen in een dergelijk traject zitten, dat men er liever voor kiest om nog X maanden te leven zonder gedoe ten opzichte van nog Y maanden leven die grotendeels beroerd zullen zijn. En als je dan 85 bent is de beslissing om niets te doen een stuk makkelijker te nemen dan iemand van Eva haar leeftijd.

quote:
Ik zou zelf ook niet weten hoe ik daarmee zou moeten dealen.
Niemand kan dat weten, totdat je in de situatie komt. De een lacht het weg, de ander gaat in een hoekje zitten sippen. Jeffrey bijvoorbeeld weigert zijn ziekte echt te erkennen voor mijn gevoel, hij gaat gewoon met alles door alsof er niets aan de hand is. Zo gaat iedereen er met zijn of haar manier mee om.

quote:
....en dan nog moeten zien dat die tumor in haar long zo snel is gegroeid. Ik schrok er zelfs van op de bank, kan je nagaan hoe zij zich voelt.
Ik had er geen gevoel bij omdat ik elke kennis en ervaring mis hierin. Ik heb geen idee wat snel of langzaam is en wat een normaal verloop is. Het enige wat ik weet is dat die opnames van 2022 waren en ik weet dat ze nu nog leeft, dus dat voelt dan toch ergens wel een beetje positief weer. Blijkbaar is het wel gelukt om een en ander onder controle te krijgen.
pi_212248400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 11:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is Jeffrey zijn goed recht. Ik kan dat gevoel begrijpen. Maar persoonlijk zou ik dat op een andere manier uiten dan op deze manier. Mijn persoonlijke mening is dat het een grens overschrijdt die je niet hoeft te overschrijden. Maar laat vooral duidelijk zijn dat dat mijn mening is en ik daarmee niet voor Jeffrey of zijn dierbaren kan of wil spreken. Als dit voor hen allemaal goed voelt, wie ben ik dan om er een oordeel over te hebben verder.
Ik zou het zelf ook niet zo doen, alleen al omdat ik niet wil dat iedereen me als laatste zo boos ziet. ( ik heb het nu over die foto op die kist)

Vooral die kindjes.

Maar ik begreep zijn uitleg erbij ook niet zo goed.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:41:10 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212250204
Volgens mij is het idee er achter dat hij zijn middelvinger opsteek tegen ‘het universum’ (of wat dan ook) dat hem kanker heeft gegeven of zo, maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat het wat dat betreft de plank een beetje misslaat.
Maar goed blijkbaar wil hij dat dit is wat men van hem onthoud: een middelvinger opsteken tegen die ziekte.
pi_212250261
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 12:29 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik zou het zelf ook niet zo doen, alleen al omdat ik niet wil dat iedereen me als laatste zo boos ziet. ( ik heb het nu over die foto op die kist)

Vooral die kindjes.

Maar ik begreep zijn uitleg erbij ook niet zo goed.
Ik snapte er helemaal niks van, net als jij. Het hele statement ontging mij. Het kwam bij mij over alsof hij perse wilde shockeren, maar geen idee had hoe en wat en uit een soort van baldadigheid dit maar bedacht had. Terwijl het idee van het wrappen echt heel tof is wat mij betreft, inclusief de tekeningen van de kinderen. Het hele toffe is er wat mij betreft wel af.

Maar ja, zijn leven - zijn dood - zijn uitvaart. Zo simpel is het voor mij ook.
pi_212250304
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:41 schreef BE het volgende:
Volgens mij is het idee er achter dat hij zijn middelvinger opsteek tegen ‘het universum’ (of wat dan ook) dat hem kanker heeft gegeven of zo, maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat het wat dat betreft de plank een beetje misslaat.
Maar goed blijkbaar wil hij dat dit is wat men van hem onthoud: een middelvinger opsteken tegen die ziekte.
Ik denk dat het voor hem heel belangrijk was. Terwijl je zoveel mooie dingen had kunnen zetten op de kist, zeker gezien het feit dat hij de tijd had om dat te doen. Bij een onverwacht overlijden is er vaak geen tijd voor dit soort acties, het duurt simpelweg te lang om het te regelen. En aan de ene kant het hele mooie van de kinderen, maar aan de andere kant het onbegrijpbare van hemzelf.

Viel ook op dat er niets van zijn vrouw bij was, die is toch ook belangrijk voor je toch? Had daar iets mee gedaan op de voorkant. Of een nog gekker idee, had iedereen die je dierbaar is iets laten opsturen naar je en dat erop gezet. Dan heb je echt een unieke kist met prachtige herinneren.
  donderdag 1 februari 2024 @ 17:50:40 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212252783
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 10:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Was het eerste wat ik gisteren op de bank zei, ze is alleen maar bezig haar stress en zenuwen weg te lachen. Tot verschrikkelijk irritant aan toe. En ik begrijp het juist weer donders goed, je moet wat en het zijn gewoon klote berichten met gigantisch veel stress. Ik voorspelde ook gelijk dat de klap wel zou komen en dat was helaas ook heel duidelijk in beeld.

Maar ja, wat verwacht je anders van een jonge meid in de bloei van haar leven die gewoon kapot wordt gemaakt door die K ziekte. Natuurlijk word je er horendol van.
Ja dat zag je wel aankomen. Ik vond het wel goed dat ze dat ook even in beeld bracht.

Mensen hebben gewoon rare reacties wanneer ze eigenlijk in doodsangst zitten. Toen mijn vriend de diagnose met de grote K (niet dodelijk voorlopig) kreeg, moest ik hem op een gegeven moment echt knijpen omdat hij maar grappen bleef maken tegen de dokters. Later is hij nog wel ingestort en dat vond ik ook wel zo "gezond".

Ikzelf was bij mijn diagnose (geen kanker, iets anders mogelijk levensbedreigends) echt van de wereld en ben nu juist van de morbide grappen ("Wat een vreselijke foto van mij, zet die maar op mijn kist, hebben we nog iets te lachen!") terwijl hij dat nu niet meer doet en er eigenlijk niet tegen kan als ik het doe.
pi_212265510
De hele serie raakt mij dit seizoen minder dan anders. Kan niet goed uitleggen waardoor dat komt.

Liepen de vorige reeksen ook niet veel harder in dit forum?
Alius aliud dicit
pi_212265622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:08 schreef Mrmime het volgende:
Alles liep vroeger harder op dit forum.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:43:03 #212
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_212325352
Ah Eva :'(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 21:58:27 #213
184769 crew  Deisyy
pi_212325658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:08 schreef Mrmime het volgende:
De hele serie raakt mij dit seizoen minder dan anders. Kan niet goed uitleggen waardoor dat komt.

Ik heb precies hetzelfde, de mensen van dit seizoen raken mij ook veel minder.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:13:42 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212325971
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:43 schreef AgnesGru het volgende:
Ah Eva :'(
Ach gossie. Nu ook in de hersenen.
Maar waarom die rot-mededeling over de telefoon en niet face to face bij een arts?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:47:40 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212326556
Jeffrey met z'n stoere praatjes schoot toch wel vol toen hij het had over z'n opa en oma. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212326646
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:13 schreef golfer het volgende:

[..]
Maar waarom die rot-mededeling over de telefoon en niet face to face bij een arts?
En waarom was ze alleen?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:57:47 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212326687
Jegor met zijn Oekraiense moeder die allebei zich helemaal richten op het (klein)kind.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:50:22 #218
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212327363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:58 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik heb jegor gewoon doorgespoeld
pi_212328399
Ik vind het mooi dat Jegor zo'n cordon bij zich heeft aan geliefde mensen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212328751
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:47 schreef golfer het volgende:
Jeffrey met z'n stoere praatjes schoot toch wel vol toen hij het had over z'n opa en oma. ;(
Het wordt meer en meer duidelijk dat Jeffrey gewoon maar een simpele jongen is. Grote mond, maar voor de rest is het niet veel. Zijn keuzes zijn ook onbegrijpelijk, zoals de opmerking dat hij op "vrijdag lekker vrij is". Man, wat maak je je druk over iets zinloos als werk denk ik dan.

Waarmee ik hem zeker dit niet gun en niet zeg dat het geen aardige knul is.
pi_212328774
quote:

[..]
Ik denk omdat ze al een miljard keer in het ziekenhuis is geweest. Op een gegeven moment ga je over op andere communicatiemethodes, simpelweg omdat het efficiënter is. Het was vooral vervelend dat ze alleen was.

Die video was van ergens in 2022, ondertussen is het 2024 en leeft ze nog en is ze net met een andere kuur gestart. Het lijkt er dus op dat die kuur in 2022 in ieder geval wel meer dan een jaar aan tijd heeft gegeven.

Het bos waar ze liep in Loon op Zand was ook wel confronterend hier, hebben we niet zo lang geleden familieleden uitgestrooid. De plek zelf is niet in beeld geweest, maar toch even neus op de feiten.
pi_212328799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:58 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Wellicht komt het omdat er meer mensen bij zitten die nog niet overleden zijn. Maaike, Jegor en Eva leven nog. En het kan goed dat je met sommige mensen minder hebt, dat heb ik eerdere seizoenen ook regelmatig gehad.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 09:30:21 #223
184769 crew  Deisyy
pi_212328931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het wordt meer en meer duidelijk dat Jeffrey gewoon maar een simpele jongen is. Grote mond, maar voor de rest is het niet veel. Zijn keuzes zijn ook onbegrijpelijk, zoals de opmerking dat hij op "vrijdag lekker vrij is". Man, wat maak je je druk over iets zinloos als werk denk ik dan.

Waarmee ik hem zeker dit niet gun en niet zeg dat het geen aardige knul is.
Een beetje tokkie ook wel met zo'n kist.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 09:31:04 #224
184769 crew  Deisyy
pi_212328937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
En waarom was ze alleen?
Misschien was ze niet alleen, maar werd haar vriend man niet in beeld gebracht (hoop ik).
pi_212328938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:30 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Een beetje tokkie ook wel met zo'n kist.
Tsjah, ieder zijn eigen keuze. Ik vind het ook niets, maar het is dan ook niet mijn kist en uitvaart.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 09:32:01 #226
184769 crew  Deisyy
pi_212328945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Tsjah, ieder zijn eigen keuze. Ik vind het ook niets, maar het is dan ook niet mijn kist en uitvaart.
Gelukkig niet ;)
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 09:34:22 #227
184769 crew  Deisyy
pi_212328965
quote:

[..]
Ik herken dat wel van bij mijn zus, die hoefde ook niet meer voor elke uitslag naar het ziekenhuis, maar het werd haar vaak telefonisch verteld, het scheelt een gang naar het ziekenhuis, soms is dat wel zo rustig, het nadeel is dat ze vaak veel te lang op het telefoontje moest wachten, er werd altijd veel later dan de afgesproken tijd gebeld, dat is slopend.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:38:28 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212330197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:34 schreef Deisyy het volgende:

Ik herken dat wel van bij mijn zus, die hoefde ook niet meer voor elke uitslag naar het ziekenhuis, maar het werd haar vaak telefonisch verteld, het scheelt een gang naar het ziekenhuis, soms is dat wel zo rustig, het nadeel is dat ze vaak veel te lang op het telefoontje moest wachten, er werd altijd veel later dan de afgesproken tijd gebeld, dat is slopend.
Herkenbaar, maar 'slecht nieuwsgesprekken' moet je in mijn ogen wel face-to-face doen. En het liefst met een vertrouwd persoon erbij.
Routine controlebezoeken en -uitslagen kunnen wat mij betreft ook wel telefonisch. En inderdaad word ik ook zelden op het afgesproken tijdstip gebeld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212331755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Herkenbaar, maar 'slecht nieuwsgesprekken' moet je in mijn ogen wel face-to-face doen. En het liefst met een vertrouwd persoon erbij.
Routine controlebezoeken en -uitslagen kunnen wat mij betreft ook wel telefonisch. En inderdaad word ik ook zelden op het afgesproken tijdstip gebeld.
Ik denk dat dit soort gesprekken zich niet laat plannen. Als je afspreekt om gebeld te worden dan kan je niet ineens bij een slecht nieuws gesprek daarvan afwijken. Dat lost namelijk niets op, want dan weet je dat slecht nieuws is en maak je je er waarschijnlijk nog langer druk om.

Zeker als je zoals Eva in de molen zit waar onderzoeken en uitslagen schering en inslag zijn moet je keuzes maken hoe je de communicatie regelt.
  woensdag 7 februari 2024 @ 14:06:55 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212331903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:54 schreef GereDathan het volgende:

Ik denk dat dit soort gesprekken zich niet laat plannen. Als je afspreekt om gebeld te worden dan kan je niet ineens bij een slecht nieuws gesprek daarvan afwijken. .
Dat kan wel.
Je kunt gevraagd worden om langs te komen met een vertrouwd persoon.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212332384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:06 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat kan wel.
Je kunt gevraagd worden om langs te komen met een vertrouwd persoon.
Ja, maar dan weet je al dat het dus een slecht nieuws gesprek is. En kan je vervolgens dagen in de zenuwen gaan zitten over hoe slecht het dan is.

Dan kan je het net zo goed via de telefoon te horen krijgen. Het nieuws veranderd er niet van, het gedoe rondom het nieuws is. Al zou ik wel adviseren om te zorgen dat er iemand bij je is als je gebeld gaat worden.
pi_212347615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja, maar dan weet je al dat het dus een slecht nieuws gesprek is. En kan je vervolgens dagen in de zenuwen gaan zitten over hoe slecht het dan is.

Dan kan je het net zo goed via de telefoon te horen krijgen. Het nieuws veranderd er niet van, het gedoe rondom het nieuws is. Al zou ik wel adviseren om te zorgen dat er iemand bij je is als je gebeld gaat worden.
Dat stukje van Eva met die telefoon in haar hand vond ik echt heel erg sneu. Je weet wel dat ze niet alleen is, maar je ziet alleen haar en die telefoon.
pi_212358879
Je ziet Jeffrey fysiek achteruitgaan. :{
Alius aliud dicit
pi_212358976
Klinkt heel lullig maar ik vind Jegor en zijn verhaal niet zo heel boeiend. Weet niet waardoor dat komt.
Alius aliud dicit
pi_212360110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 15:55 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat stukje van Eva met die telefoon in haar hand vond ik echt heel erg sneu. Je weet wel dat ze niet alleen is, maar je ziet alleen haar en die telefoon.
Ik denk dat ze wel alleen was hoor? Maar ook dat hoort bij het hele proces, je kan jammer genoeg niet overal in bescherm worden als patiënt. Hoe graag we dat allemaal ook willen.
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 19:38:52 #236
184769 crew  Deisyy
pi_212362583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:49 schreef Mrmime het volgende:
Klinkt heel lullig maar ik vind Jegor en zijn verhaal niet zo heel boeiend. Weet niet waardoor dat komt.
Ik snap wat je bedoelt, ik kijk ernaar als naar een saai toneelstuk.
pi_212396234
Francis van het vorige seizoen is overleden..

https://www.instagram.com/p/C3NIunaoItb/?igsh=aGs4YjE2YWVocWt0
  maandag 12 februari 2024 @ 11:34:06 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212398514
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 07:15 schreef Aure het volgende:

;(
Poef.....gone! ©golfer
pi_212399405
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 07:15 schreef Aure het volgende:

Een sterke, prachtige vrouw is heengegaan. Rip in peace. :(
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:48:47 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212417434
Sterke meid, die Eva. Met humor ook.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:50:16 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212417457
Ach Jeffrey. Die gaat hard achteruit.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:50:47 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212417467
En Tim, het is geen gevecht tegen kanker. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:02:57 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212417614
Ach, Zoe. ;(
We wisten het natuurlijk al wel, want aflevering 1 begon al met haar uitvaart, maar het ging opeens wel snel.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:13:54 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212417768
Eerst werd het geblurd, maar de tweede opname van die wandeltocht van Maaike mochten de sponsoren op de jas toch wel soms in beeld komen.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:20:12 #245
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_212417849
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:50 schreef golfer het volgende:
Ach Jeffrey. Die gaat hard achteruit.
Die had wel een jas uitgedaan :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_212417929
Wat een lieve opmerking van de man van Eva op zo'n kutmoment: "Maar je hebt wel een mooie schedel" O+

Mooi nieuws voor Maaike ^O^ Hopelijk blijft het goed gaan met haar.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:29:29 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212417966
Zoë en Tim rokend in de tuin. _O-
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:37:01 #248
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_212422629
Ik ben gisteren begonnen met seizoen 1. Bizar dat deze mensen alweer bijna 20 jaar dood zijn ;( en dat jezelf ook alweer 20 jaar verder bent. Wel leuk om te zien dat sommige OML'ers (en partners) van toen Fok! destijds ook gevonden hadden en hier actief mee praatte op het forum :)

De kwaliteit op NPO Start is jammer genoeg wel erg belabberd. Zijn er nog andere bronnen beschikbaar met beter beeld?
pi_212439471
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:25 schreef Ronaldussen het volgende:
Wat een lieve opmerking van de man van Eva op zo'n kutmoment: "Maar je hebt wel een mooie schedel" O+

Mooi nieuws voor Maaike ^O^ Hopelijk blijft het goed gaan met haar.
Ik vond de tederheid tussen Eva en haar man ontroerend om te zien deze aflevering. Hij die haar hoofd scheert. Zij die zich zorgen maakt om hem. Wat is je schedel mooi. Hij praat alleen met mij, hoe moet dat straks?

De moeder van Zoë raakt me steeds. Zo’n mooie vrouw met verschrikkelijk groot verdriet die zich staande probeert te houden voor haar geliefden. Tegelijk zie je de verwijdering tussen haar en haar man. Ik hoop dat ze het goed hebben samen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:42:40 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212517341
25 jaar feestje van Eva met een soort afscheidsspeech.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 21:46:05 #251
184769 crew  Deisyy
pi_212517392
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:42 schreef golfer het volgende:
25 jaar feestje van Eva met een soort afscheidsspeech.
Want ze verwacht niet dat ze ouder wordt dan 25, wat heftig.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 21:48:29 #252
184769 crew  Deisyy
pi_212517416
"Tilburg heeft allemaal Adjes op een scootmobiel, nu ben ik ook een Ad" :D
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:50:06 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212517442
Ondanks de herhaling hield ik het weer niet droog bij die toespraak van de moeder van Zoë op haar uitvaart. ;(
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 21:53:31 #254
184769 crew  Deisyy
pi_212517493
Ach Jeffrey :{
pi_212517562
Och, de vader van Jeffrey.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:59:22 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212517567
Dat geklooi van Eva met die haarstukjes. Hilarisch. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_212517949
En weer :'(
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:33:51 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212518165
Gestreden als een beer?
Poef.....gone! ©golfer
pi_212518254
Op Instagram schrijft iemand op de tekst bij Jeffrey van Tim “sterven is verhuizen naar het hart van de mensen die van je houden, daar leef je verder”
pi_212518717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:46 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Want ze verwacht niet dat ze ouder wordt dan 25, wat heftig.
Als ik het juist heb is ze bijna 26. Al met al lijkt haar gevoel (gelukkig) niet te kloppen.
pi_212518727
Die Jeffery, tijdens dat gesprek over uitvaart volledig de weg kwijt volgens mij. Wat heeft die jongen zichzelf aangedaan voor een schuifpui en een lik verf -O- Afschuwelijke lijdensweg, ondanks de euthanasie.

Ergens wel te begrijpen hoor, we hebben dat in eerdere seizoenen ook gezien. Maar och och, wat een narigheid. Dan kan je beter maar weg zijn denk ik dan.
pi_212518786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:19 schreef GereDathan het volgende:
Die Jeffery, tijdens dat gesprek over uitvaart volledig de weg kwijt volgens mij. Wat heeft die jongen zichzelf aangedaan voor een schuifpui en een lik verf -O- Afschuwelijke lijdensweg, ondanks de euthanasie.

Ergens wel te begrijpen hoor, we hebben dat in eerdere seizoenen ook gezien. Maar och och, wat een narigheid. Dan kan je beter maar weg zijn denk ik dan.
Denk dat hij niet eerder afscheid kon nemen voordat hij wist dat het goed was. In zijn laatste appje naar Tim om afscheid te nemen staat ook “kan je meteen die nieuwe vloer zien”. Het gezin dat geven wat hij wilde geven, dat was denk ik het allerbelangrijkste
pi_212518790
In een flits nog Mattie op het feest bij Eva. Grappig dat hij dat doet. Volgens mij kan hij er helemaal niks van (meermaals ervaren op de Foute Party), hij is echt een radio DJ. Maar dit dan toch doen, mooi.
pi_212518840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:25 schreef GereDathan het volgende:
In een flits nog Mattie op het feest bij Eva. Grappig dat hij dat doet. Volgens mij kan hij er helemaal niks van (meermaals ervaren op de Foute Party), hij is echt een radio DJ. Maar dit dan toch doen, mooi.
Hij was de “DJ van dienst”. Eva is iedere week bij hen op de radio en ze zal m vast gevraagd hebben (wie zegt nee tegen haar, ik zou t niet kunnen )
pi_212518854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Denk dat hij niet eerder afscheid kon nemen voordat hij wist dat het goed was. In zijn laatste appje naar Tim om afscheid te nemen staat ook “kan je meteen die nieuwe vloer zien”. Het gezin dat geven wat hij wilde geven, dat was denk ik het allerbelangrijkste
Dat denk ik ook, maar het voelt ook als een dekmantel om de situatie wat weg te duwen. Elke keer als het dichtbij kwam begon hij over klussen en werken. Simpelweg een verdedigingsmechanisme, logisch en begrijpelijk. Maar ook pijnlijk om te zien. Alles gegeven wat hij in zich had en absoluut niet klaar om los te laten, maar hij moest. Er was geen andere optie meer. Verdrietig.
pi_212518882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hij was de “DJ van dienst”. Eva is iedere week bij hen op de radio en ze zal m vast gevraagd hebben (wie zegt nee tegen haar, ik zou t niet kunnen )
Absoluut, het was of Mattie of Marieke. Gezien de datum van het feest zal Marieke wat lastig gezeten hebben (net geboren Jip). Ik herinner mij er wel iets van op de radio, maar zo lang geleden dat ik het niet onthouden heb.
pi_212518888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar het voelt ook als een dekmantel om de situatie wat weg te duwen. Elke keer als het dichtbij kwam begon hij over klussen en werken. Simpelweg een verdedigingsmechanisme, logisch en begrijpelijk. Maar ook pijnlijk om te zien. Alles gegeven wat hij in zich had en absoluut niet klaar om los te laten, maar hij moest. Er was geen andere optie meer. Verdrietig.
Als je geen prater bent, al helemaal niet over je gevoelens is dat denk ik heel lastig.
pi_212518897
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:50 schreef golfer het volgende:
Ondanks de herhaling hield ik het weer niet droog bij die toespraak van de moeder van Zoë op haar uitvaart. ;(
Ik snap niet zo goed waarom daarmee geopend werd in aflevering 1 en we nu nagenoeg hetzelfde gezien hebben. Elke meerwaarde ontgaat mij. Wat mij betreft zou het programma altijd een soort van chronologisch moeten verlopen, startend bij een relatief gezonde deelnemer tot aan het overlijden (uiteraard met overleg en respect tot het moment dat de deelnemer wil dat het doorloopt).
pi_212518908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Als je geen prater bent, al helemaal niet over je gevoelens is dat denk ik heel lastig.
Toch was hij dat bij vlagen wel vond ik. Maar dat hij dat heel lastig vond, dat is wel duidelijk.

Dat stuk van het laatste appje over de vloer heb ik gemist volgens mij, was dat op TV?
pi_212518917
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:48 schreef Deisyy het volgende:
"Tilburg heeft allemaal Adjes op een scootmobiel, nu ben ik ook een Ad" :D
Mijn partner is een echte uit Tilburg en herkende de uitspraak niet.
pi_212518953
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:50 schreef golfer het volgende:
En Tim, het is geen gevecht tegen kanker. :{w
Wat is het dan wel?

Mijn mening is dat je vecht tegen kanker of vecht voor het leven. Het gevecht tegen kanker kan helaas niet altijd gewonnen worden, maar dat maakt iemand geen verliezer. Het is vaak een oneerlijke strijd tegen beter weten in. Maar in mijn ogen vecht je wel tegen iets, met alles wat je in je hebt en met alle wil tot leven die onnoemelijk veel kracht geeft. Dat is ook wat een gezond lichaam de hele dag doet, je lichaam is constant in strijd met invloeden van buiten die je kwaad willen doen. Ik zie daarin geen verschil met kanker.
pi_212518959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Toch was hij dat bij vlagen wel vond ik. Maar dat hij dat heel lastig vond, dat is wel duidelijk.

Dat stuk van het laatste appje over de vloer heb ik gemist volgens mij, was dat op TV?
Nee, op Instagram van “over mijn lijk”, Tim deelde het bij het in memoriam
pi_212518974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, op Instagram van “over mijn lijk”, Tim deelde het bij het in memoriam
Ah, ik heb geen Insta. Thx.
pi_212519937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Wat is het dan wel?

Mijn mening is dat je vecht tegen kanker of vecht voor het leven. Het gevecht tegen kanker kan helaas niet altijd gewonnen worden, maar dat maakt iemand geen verliezer. Het is vaak een oneerlijke strijd tegen beter weten in. Maar in mijn ogen vecht je wel tegen iets, met alles wat je in je hebt en met alle wil tot leven die onnoemelijk veel kracht geeft. Dat is ook wat een gezond lichaam de hele dag doet, je lichaam is constant in strijd met invloeden van buiten die je kwaad willen doen. Ik zie daarin geen verschil met kanker.
Strijden, vechten, die termen vind ik niet passen bij kanker. Het impliceert winnen of verliezen en dat is geheel niet aan de orde. Ik ben helaas ervaringsdeskundige.
pi_212520444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 07:55 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Strijden, vechten, die termen vind ik niet passen bij kanker. Het impliceert winnen of verliezen en dat is geheel niet aan de orde. Ik ben helaas ervaringsdeskundige.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Helaas ook ervaringsdeskundige.
Kanker dwingt je keuzes te maken hoe je er mee om kunt en wil gaan. En iedereen maakt daarin andere keuzes, en alle keuzes zijn oke. Soms heb je pech, soms heb je geluk.
Alius aliud dicit
pi_212520630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:53 schreef Deisyy het volgende:
Ach Jeffrey :{
Nog nooit iemand zo chagrijnig en geïrriteerd tov de naderende dood gezien :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212520958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik zag dit helemaal niet zo bij hem. Ik zag een hele eigen stijl bij hem om met heel slecht nieuws om te gaan. Kwam op mij helemaal niet vervelend over, maar juist heel erg “eigen”.
Alius aliud dicit
pi_212521059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:24 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ik zag dit helemaal niet zo bij hem. Ik zag een hele eigen stijl bij hem om met heel slecht nieuws om te gaan. Kwam op mij helemaal niet vervelend over, maar juist heel erg “eigen”.
Hij maakt zich nog meer druk om z'n vrouw en kinderen na zijn dood dan zijn eigen proces tijdens zijn ziek zijn.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:24:32 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212521711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:40 schreef GereDathan het volgende:

Wat is het dan wel?

Nee. Het is geen 'gevecht' en je kunt niet winnen of verliezen.
Lees dit interessante artikel maar eens daarover:
https://www.vpro.nl/progr(...)r-vecht-je-niet.html
Poef.....gone! ©golfer
pi_212521763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Lance Armstrong zag het wel als gevecht en hij zal vast niet de enige zijn die het zo heeft gezien.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:30:30 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212521804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:28 schreef Jeroboam het volgende:

Lance Armstrong zag het wel als gevecht en hij zal vast niet de enige zijn die het zo heeft gezien.
Lance Armstrong is, als notoire leugenaar, dopinggebruiker en valsspeler, nou niet de beste representant om het over gevechten te hebben.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:05:28 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212522287
quote:

[..]
Jeffrey zelf zag het zeker wel zo, die sprak alleen maar over strijd en vechten. Prima toch... zijn leven, zijn manier van mee omgaan.
Eva wil dat pertintent niet horen, ook goed.

Geen goed of fout daarin, je moet het dan dus per persoon aftasten hoe zij er in staan...
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 13:19:04 #283
184769 crew  Deisyy
pi_212523228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Heb je wel alle afleveringen dit seizoen gezien? Want die indruk had ik helemaal niet bij hem, gisteren had hij het inderdaad heel moeilijk, maar ook dat hoort bij sterven.
pi_212524196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom daarmee geopend werd in aflevering 1 en we nu nagenoeg hetzelfde gezien hebben. Elke meerwaarde ontgaat mij. Wat mij betreft zou het programma altijd een soort van chronologisch moeten verlopen, startend bij een relatief gezonde deelnemer tot aan het overlijden (uiteraard met overleg en respect tot het moment dat de deelnemer wil dat het doorloopt).
Waren het dezelfde beelden/momenten? Ik weet wel dat ik het bij aflevering 1 droog kon houden en nu niet.

En Jeffrey … Toch wel zo’n beetje de gruwelijkste beelden in deze serie met toch al zo veel gruwelijke beelden. Ik snap niet hoe zijn brein in mekaar steekt. Sowieso was hij toch al geen type dat ik begrijp.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:33:19 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212524282
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Waren het dezelfde beelden/momenten? Ik weet wel dat ik het bij aflevering 1 droog kon houden en nu niet.

En Jeffrey … Toch wel zo’n beetje de gruwelijkste beelden in deze serie met toch al zo veel gruwelijke beelden. Ik snap niet hoe zijn brein in mekaar steekt. Sowieso was hij toch al geen type dat ik begrijp.
Ik had bij hem heel sterk de indruk dat hij echt een voorbeeld is van dat je je grenzen steeds verlegt. Want hij wilde niet lijden, maar ik vind het op het laatst echt heftig om te zien… poeh…
pi_212524288
quote:

[..]
Mijn mening is dus dat het wel een gevecht is. Wat je kan winnen of verliezen. Maar als je het gevecht cq. de strijd verliest dan ben je geen verliezer in mijn ogen.

Ik irriteer mij dan weer mateloos aan mensen die net doen alsof iets als kanker zo geweldig is. Want daardoor hebben ze zogenaamd X ontmoet of Y gedaan.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:35:46 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212524327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef GereDathan het volgende:

Ik irriteer mij dan weer mateloos aan mensen die net doen alsof iets als kanker zo geweldig is. Want daardoor hebben ze zogenaamd X ontmoet of Y gedaan.
Huh? Wie doen dat dan zoal? Heb je daar voorbeelden van?
Poef.....gone! ©golfer
pi_212524353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Volgens mij wel, ook 2 keer dezelfde toespraak gezien.
pi_212524375
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Huh? Wie doen dat dan zoal? Heb je daar voorbeelden van?
Bijvoorbeeld Jegor gisteren. Bij de geboorte van Lev. Zei hij dat niet voor de eerste maal.

En in eerdere seizoenen ook vaak gehoord, onder andere van Karin uit S1.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:40:57 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212524405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:38 schreef GereDathan het volgende:

Bijvoorbeeld Jegor gisteren. Bij de geboorte van Lev. Zei hij dat niet voor de eerste maal.

Wat zei hij dan en wie had hij door zijn kanker dan ontmoet?
Poef.....gone! ©golfer
pi_212524423
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef BE het volgende:

[..]
Ik had bij hem heel sterk de indruk dat hij echt een voorbeeld is van dat je je grenzen steeds verlegt. Want hij wilde niet lijden, maar ik vind het op het laatst echt heftig om te zien… poeh…
Maar ook een stukje realisme wat ontbrak misschien. Het was al mensonterend hoe hij op de bank zat, later toen Tim kwam en hij in bed lag was het nóg erger. Snap de grenzen verleggen wel, eerder deed Mathijs uit S6 dat ook heel erg.

Allemaal wel te begrijpen, maar om jezelf zo te martelen om een paar dagen te rekken. Dan moet je echt wel diep gaan.
pi_212524432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:40 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat zei hij dan en wie had hij door zijn kanker dan ontmoet?
Hij zei dat hij dankzij zijn ziekte Daisy heeft leren kennen (meermaals gezegd, ook in eerdere afleveringen) en daarmee ook Lev gekregen heeft.

En ook Zoë en haar vriend zijn mede door haar ziekte bij elkaar gekomen vertelde ze 1 of 2 weken geleden.
pi_212524460
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Lance Armstrong is, als notoire leugenaar, dopinggebruiker en valsspeler, nou niet de beste representant om het over gevechten te hebben.
In sportieve zin niet nee maar de slechte vooruitzichten van zijn ziekte heeft hij niet verzonnen he, bijzonder vreemd dat jij zijn verhaal over zijn ziekte in twijfel trekt.
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:04:31 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212524760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:43 schreef Jeroboam het volgende:

In sportieve zin niet nee maar de slechte vooruitzichten van zijn ziekte heeft hij niet verzonnen he, bijzonder vreemd dat jij zijn verhaal over zijn ziekte in twijfel trekt.
Ik zeg nergens dat hij die ziekte niet had.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212531797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

En in eerdere seizoenen ook vaak gehoord, onder andere van Karin uit S1.
Natuurlijk bedoelt hij niet dat kanker zo geweldig is en dat het een 'geluk' is dat hij het heeft. Hij staat nu gewoon positief in het leven, ten opzichte van ervoor, en ziet nu ook in dat ook al kanker het ergste is wat hij heeft meegemaakt in zijn leven, hij nu ook positieve punten ervan inziet. Dus dat hij Daisy heeft leren kennen door kanker, en Lev heeft doordat zijn situatie nu zo is. Dat betekent niet dat hij de kanker als een geschenk ziet.. integendeel. Maar hij ziet nu ook positieve kanten van de situatie, terwijl de situatie ansich helemaal klote is. Als je in deze situatie zit is het mooiste wat je kan hebben positieve kanten ervan inzien, aangezien het jaren alleen maar ellende is geweest. Dus nee, tuurlijk zien ze de ziekte niet als geschenk. Maar de ziekte is waarmee ze de rest van hun leven moeten dealen. Als je daar ook nog positieve kanten uit kan halen is dan toch helemaal fantastisch?

Je vergeet even dat de ziekte inmiddels iets is wat onderdeel is van hun leven. Dus als daaruit in je gedachten positieve dingen volgen, dan is dat het mooiste wat er is, en ben je als buitenstaander echt heel zuur om niet in te zien dat het een positieve gedachte is tov er een negatief ding van te maken.
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:28:39 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212532536
Vlgs mij vroeg Tim hem toch zelfs iets als ‘is kanker een vloek of een zegen?’
pi_212532557
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:19 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Heb je wel alle afleveringen dit seizoen gezien? Want die indruk had ik helemaal niet bij hem, gisteren had hij het inderdaad heel moeilijk, maar ook dat hoort bij sterven.
Bedoelde meer dat hij het vooral erg onpraktisch lijkt te vinden allemaal, het komt helemaaaaal niet uit! Er moet gewerkt worden!

In zn verslagenheid dacht ik nog steeds die "ja jezus, moet dit nú?" te zien.
pi_212532700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik vond dat heel ontroerend om te zien, hoe iets alledaags ineens symbolisch werd. En m'n hart brak elke keer dat ik zijn zoon zag, die het allemaal stilletjes in zich opnam.
pi_212532801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mijn mening is dus dat het wel een gevecht is. Wat je kan winnen of verliezen. Maar als je het gevecht cq. de strijd verliest dan ben je geen verliezer in mijn ogen.

Ik snap niet waar de noodzaak vandaan komt om daar een oordeel over te vellen. Ik zie veel manieren van omgaan met de dood die niet de mijne zouden zijn, zoals jezelf wijsmaken dat je je herenigt met geliefden of een nieuw leven tegemoet gaat. Wat ik wél snap, is dat mensen ergens troost uit proberen te putten. Ik vind dat niet iets om over in discussie te gaan, zeker niet in het geval van een jong iemand die zich met een naderende dood probeert te verenigen.

Zelf kijk ik meer naar ziekte en dood zoals Jegor. Ik heb veel geluk gehad dat ikzelf een nare ziekte heb overleefd. Ik zie dat niet als m'n eigen verdienste. En de ziekte heeft me veel gebracht, in het bijzonder een diepgeworteld besef dat alsmaar leven in de toekomst mogelijk berust op valse hoop. Daardoor ben ik grote levenskeuzes makkelijker gaan nemen, want ach, wat kan er enger zijn dan de dood?
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:27:34 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212534844
Nu ik zelf behandeld word voor 2 soorten kanker (prostaat en long) ben ik ook steeds meer van YOLO en zie ik ook hele kleine leuke dingen als iets positiefs.
En inderdaad, de ziekte is continu aanwezig in mijn hoofd bij mij en helaas ook bij mijn echtgenote.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:30:44 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212534876
vol
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')