Gelukkig nietquote:Op woensdag 7 februari 2024 09:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tsjah, ieder zijn eigen keuze. Ik vind het ook niets, maar het is dan ook niet mijn kist en uitvaart.
Ik herken dat wel van bij mijn zus, die hoefde ook niet meer voor elke uitslag naar het ziekenhuis, maar het werd haar vaak telefonisch verteld, het scheelt een gang naar het ziekenhuis, soms is dat wel zo rustig, het nadeel is dat ze vaak veel te lang op het telefoontje moest wachten, er werd altijd veel later dan de afgesproken tijd gebeld, dat is slopend.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Ach gossie. Nu ook in de hersenen.
Maar waarom die rot-mededeling over de telefoon en niet face to face bij een arts?
Herkenbaar, maar 'slecht nieuwsgesprekken' moet je in mijn ogen wel face-to-face doen. En het liefst met een vertrouwd persoon erbij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:34 schreef Deisyy het volgende:
Ik herken dat wel van bij mijn zus, die hoefde ook niet meer voor elke uitslag naar het ziekenhuis, maar het werd haar vaak telefonisch verteld, het scheelt een gang naar het ziekenhuis, soms is dat wel zo rustig, het nadeel is dat ze vaak veel te lang op het telefoontje moest wachten, er werd altijd veel later dan de afgesproken tijd gebeld, dat is slopend.
Ik denk dat dit soort gesprekken zich niet laat plannen. Als je afspreekt om gebeld te worden dan kan je niet ineens bij een slecht nieuws gesprek daarvan afwijken. Dat lost namelijk niets op, want dan weet je dat slecht nieuws is en maak je je er waarschijnlijk nog langer druk om.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar 'slecht nieuwsgesprekken' moet je in mijn ogen wel face-to-face doen. En het liefst met een vertrouwd persoon erbij.
Routine controlebezoeken en -uitslagen kunnen wat mij betreft ook wel telefonisch. En inderdaad word ik ook zelden op het afgesproken tijdstip gebeld.
Dat kan wel.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:54 schreef GereDathan het volgende:
Ik denk dat dit soort gesprekken zich niet laat plannen. Als je afspreekt om gebeld te worden dan kan je niet ineens bij een slecht nieuws gesprek daarvan afwijken. .
Ja, maar dan weet je al dat het dus een slecht nieuws gesprek is. En kan je vervolgens dagen in de zenuwen gaan zitten over hoe slecht het dan is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat kan wel.
Je kunt gevraagd worden om langs te komen met een vertrouwd persoon.
Dat stukje van Eva met die telefoon in haar hand vond ik echt heel erg sneu. Je weet wel dat ze niet alleen is, maar je ziet alleen haar en die telefoon.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, maar dan weet je al dat het dus een slecht nieuws gesprek is. En kan je vervolgens dagen in de zenuwen gaan zitten over hoe slecht het dan is.
Dan kan je het net zo goed via de telefoon te horen krijgen. Het nieuws veranderd er niet van, het gedoe rondom het nieuws is. Al zou ik wel adviseren om te zorgen dat er iemand bij je is als je gebeld gaat worden.
Ik denk dat ze wel alleen was hoor? Maar ook dat hoort bij het hele proces, je kan jammer genoeg niet overal in bescherm worden als patiënt. Hoe graag we dat allemaal ook willen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:55 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat stukje van Eva met die telefoon in haar hand vond ik echt heel erg sneu. Je weet wel dat ze niet alleen is, maar je ziet alleen haar en die telefoon.
Ik snap wat je bedoelt, ik kijk ernaar als naar een saai toneelstuk.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:49 schreef Mrmime het volgende:
Klinkt heel lullig maar ik vind Jegor en zijn verhaal niet zo heel boeiend. Weet niet waardoor dat komt.
quote:Op maandag 12 februari 2024 07:15 schreef Aure het volgende:
Francis van het vorige seizoen is overleden..
https://www.instagram.com/p/C3NIunaoItb/?igsh=aGs4YjE2YWVocWt0
Een sterke, prachtige vrouw is heengegaan. Rip in peace.quote:Op maandag 12 februari 2024 07:15 schreef Aure het volgende:
Francis van het vorige seizoen is overleden..
https://www.instagram.com/p/C3NIunaoItb/?igsh=aGs4YjE2YWVocWt0
Die had wel een jas uitgedaanquote:
Ik vond de tederheid tussen Eva en haar man ontroerend om te zien deze aflevering. Hij die haar hoofd scheert. Zij die zich zorgen maakt om hem. Wat is je schedel mooi. Hij praat alleen met mij, hoe moet dat straks?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:25 schreef Ronaldussen het volgende:
Wat een lieve opmerking van de man van Eva op zo'n kutmoment: "Maar je hebt wel een mooie schedel"![]()
Mooi nieuws voor MaaikeHopelijk blijft het goed gaan met haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |