Sterkte, man. Mijn vader heeft ook uitgezaaide prostaatkanker en die heeft het erg moeilijk met hoe moeilijk wij het hebben met dat hij als oude man zo zijn laatste jaren uitdient.quote:Op zondag 19 april 2026 22:36 schreef golfer het volgende:
Ik vind het lastig om naar die jonge mensen die zijn opgegeven te kijken.
Ik ben een oude man met prostaat- en longkanker, maar ik ben na een aantal bestralingen al sinds maart 2024 stabiel.
De laatste tests wezen zelfs uit dat de prostaatkanker helemaal weg is en de tumor in mijn long niet verder gegroeid is.
En dan zie ik die jonge opgegeven mensen.
Maar ook dat heel hard roepen dat het geen strijden, vechten of verliezen is, is ondertussen ook behoorlijk uitgekauwd. Het is bijna een politiek correcte dooddoener aan het worden om dat er meteen achteraan te gooien als iemand die woorden gebruikt.quote:Op maandag 20 april 2026 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf het een mooi programma vinden. Het zou je maar overkomen inderdaad....
Ik blijf echter wel moeite houden met de uitdrukkingen vechten, strijden en sterk zijn in deze context omdat ik van mening ben dat kanker en het ondergaan van de ziekte en behandeling weinig van doen heeft met vechten, strijden of sterk zijn. Want dat impliceert indirect dat degenen die het minder lang volhouden niet zouden vechten, strijden of sterk zouden zijn geweest. Of dat vechten, strijden en sterk zijn überhaupt invloed heeft op het verloop van het proces.
Maar dit overigens volledig terzijde hoor, want het doet verder niets af aan het programma en de ellende die de mensen ondergaan.
Maar wat ik goed vind is dat Tim het iedereen laat zeggen maar dat zelf eigenlijk niet benadrukt en het ook niet zegt bij deelnemers die het zelf niet zeggen.quote:Op maandag 20 april 2026 12:33 schreef BE het volgende:
[..]
Maar ook dat heel hard roepen dat het geen strijden, vechten of verliezen is, is ondertussen ook behoorlijk uitgekauwd. Het is bijna een politiek correcte dooddoener aan het worden om dat er meteen achteraan te gooien als iemand die woorden gebruikt.
In dit geval was het de zieke persoon zelf die het zei en dan denk ik laat hem vooral de woorden kiezen die bij hem passen. Voor hem is het enorm belangrijk te weten dat hij strijdend ten onder gaat, zoals hij het zelf zei... dat is dan zijn manier toch?
Precies dat! Hij laat iedereen in zijn waarde!quote:Op maandag 20 april 2026 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar wat ik goed vind is dat Tim het iedereen laat zeggen maar dat zelf eigenlijk niet benadrukt en het ook niet zegt bij deelnemers die het zelf niet zeggen.
Je zult mensen hebben die zich per direct 100% ziek melden als ze een dergelijke diagnose krijgen, anderen werken het liefst gewoon door omdat ze sterk willen zijn. Als dat je mindset is dan is dat prima toch?quote:Op maandag 20 april 2026 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik blijf echter wel moeite houden met de uitdrukkingen vechten, strijden en sterk zijn in deze context omdat ik van mening ben dat kanker en het ondergaan van de ziekte en behandeling weinig van doen heeft met vechten, strijden of sterk zijn. Want dat impliceert indirect dat degenen die het minder lang volhouden niet zouden vechten, strijden of sterk zouden zijn geweest. Of dat vechten, strijden en sterk zijn überhaupt invloed heeft op het verloop van het proces.
Maar dit overigens volledig terzijde hoor, want het doet verder niets af aan het programma en de ellende die de mensen ondergaan.
Opgegeven vind ik dan wel weer een vreemde term. Ook deze mensen krijgen nog zorg als dat nodig is in de laatste levensfase maar misschien heb ik teveel van arts Sander de Hosson gelezen.quote:Op zondag 19 april 2026 22:36 schreef golfer het volgende:
Ik ben een oude man met prostaat- en longkanker, maar ik ben na een aantal bestralingen al sinds maart 2024 stabiel.
De laatste tests wezen zelfs uit dat de prostaatkanker helemaal weg is en de tumor in mijn long niet verder gegroeid is.
Nou, op die scan bleek heel haar lichaam vol tumoren te zitten, maar ze had het erger verwacht, dus ze vond het goed nieuws. Tim was er ook verbaasd over, maar zei wel dat hij dan met hun idee daarover meeging.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:44 schreef Mrmime het volgende:
Bizar hoe je perspectief veranderd als je zo ernstig ziek bent. Je hele buik vol met tumoren maar het eenpositieve uitslag vinden omdat je organen nog tumorvrij zijn. Zo werkt het brein blijkbaar. Knap. Maar ook Heftig.
Mooi hoe ze uitlegde dat het voor haar oké is, maar het gemis voor haar kinderen en man beschrijft.
Die arme kindjes.
Ik vind dat Tim het goed doet. Rationeel en geeft de deelnemers de ruimte.
Inderdaad. Ik heb een tijdje een team gecoördineerd en toen kreeg ik op dezelfde dag dus eerst een collega aan de lijn van: "Hee ik had dus een tumor. Kanker, ja. Maar die is nu weg dus alles is goed, tot morgen, kusjes!" en dan een uurtje later iemand van "Jaaaahhh ik werd dus gebeld door de fysio en toen ook nog door de opticien, het wordt me allemaal echt te veel even dus ik meld me ziek."quote:Op maandag 20 april 2026 23:57 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je zult mensen hebben die zich per direct 100% ziek melden als ze een dergelijke diagnose krijgen, anderen werken het liefst gewoon door omdat ze sterk willen zijn. Als dat je mindset is dan is dat prima toch?
Voordat mijn vrouw ziek werd zou ik het met je eens zijn geweest, maar nu niet meer.quote:Op maandag 20 april 2026 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een waarheid.quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:58 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Voordat mijn vrouw ziek werd zou ik het met je eens zijn geweest, maar nu niet meer.
Het ondergaan van de ziekte heeft juist alles te maken met vechten, strijden en sterk zijn: Te horen krijgen dat de loodzware chemokuren die je hebt ondergaan geen effect heeft gehad om de week daarop vol goede moed te beginnen aan een nieuwe behandeling, uit eten gaan voor de verjaardag van je dochter terwijl je nauwelijks je bed uit kunt komen, Sinterklaas vieren met de familie, ook al weet je dat je daarna drie dagen niet kunt lopen van de pijn...Een kankerpatiënt voert een keiharde strijd. Niet om de kankercellen te vernietigen maar om overeind te blijven tijdens de behandelingen en om überhaupt de dag door te komen.
Wat natuurlijk wel zo is is dat iemand die overlijdt aan kanker niet verloren heeft, net zoals iemand die geneest niet gewonnen heeft. Die heeft gewoon geluk gehad.
Amenquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:58 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Voordat mijn vrouw ziek werd zou ik het met je eens zijn geweest, maar nu niet meer.
Het ondergaan van de ziekte heeft juist alles te maken met vechten, strijden en sterk zijn: Te horen krijgen dat de loodzware chemokuren die je hebt ondergaan geen effect heeft gehad om de week daarop vol goede moed te beginnen aan een nieuwe behandeling, uit eten gaan voor de verjaardag van je dochter terwijl je nauwelijks je bed uit kunt komen, Sinterklaas vieren met de familie, ook al weet je dat je daarna drie dagen niet kunt lopen van de pijn...Een kankerpatiënt voert een keiharde strijd. Niet om de kankercellen te vernietigen maar om overeind te blijven tijdens de behandelingen en om überhaupt de dag door te komen.
Wat natuurlijk wel zo is is dat iemand die overlijdt aan kanker niet verloren heeft, net zoals iemand die geneest niet gewonnen heeft. Die heeft gewoon geluk gehad.
Fijn voor je dat het allemaal goed nieuws is na de laatste tests.quote:Op zondag 19 april 2026 22:36 schreef golfer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |