Wanneer het haar troost geeft is het natuurlijk prima, alles wat ze doet is prima, want het is haar leven en haar sterven.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien biedt dit haar wel troost. Ik kan er niet zo goed tegen, dat waardeoordeel over hoe iemand zou moeten sterven. Waarom zou dat besloten moeten gebeuren?
Mee eens.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer het haar troost geeft is het natuurlijk prima, alles wat ze doet is prima, want het is haar leven en haar sterven.
Maar wanneer zij kiest voor besloten, moet “men” dat ook respecteren. Begreep laatst dat zij heel veel dm’s had gekregen toen ze een dag niet gepost had, dat trek ik slecht.
Dit.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer het haar troost geeft is het natuurlijk prima, alles wat ze doet is prima, want het is haar leven en haar sterven.
Maar wanneer zij kiest voor besloten, moet “men” dat ook respecteren. Begreep laatst dat zij heel veel dm’s had gekregen toen ze een dag niet gepost had, dat trek ik slecht.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:09 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Mattie dweept er toch niet mee? Eva zit al geruime tijd in de ochtendshow, volgens mij al voor haar deelname aan OML. En kwam ook na OML regelmatig in de uitzending. Dus het is niet zo dat hij daar nu ineens over post.
Dat boeit ook echt niks, maar dan gooi ik er even een FOK-dooddoener in: we geven toch allemaal onze mening hier?quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:57 schreef Momo het volgende:
En als je zelf zoiets als dit overkomt moet je maar zien hoe je met de situatie omgaat. Voor haar is een boek, insta etc. een manier om met alle leed "te copen". En wat boeit het haar wat anderen daar van vinden.
Net als dat je mag benoemen hoeveel medelijden je hebt of in hoeverre je de manier van communiceren apprecieert. Andersom mag je dat ook benoemen, en dat doe ik dan ook. Op een, wat mij betreft, nette en respectvolle manier.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, arme Eva.
[..]
Je mag het benoemen, maar het hoeft niet...
Dat is wat je er zelf van maakt. Vanuit mijn kant is dat namelijk niet het geval. Dat het niet mijn manier is en het mij irriteert zegt niets over hoe het voor haar is of moet zijn. Dat staat volledig los van elkaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien biedt dit haar wel troost. Ik kan er niet zo goed tegen, dat waardeoordeel over hoe iemand zou moeten sterven. Waarom zou dat besloten moeten gebeuren?
Er is wel vaker vanuit Mattie/Q over Eva gepost, dus vandaar ook mijn reactie.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:47 schreef BE het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg dat ik hem een vreselijke vent vindt.
En daarna zeg ik iets algemeens.
Ik heb nl nog nooit iets gezien of gehoord van hem, over haar.
Dat is de laatste jaren wel toegenomen inderdaad, en ergens ook jammer.quote:Maar nu dat stuk van de Telegraaf is precies zoiets, echt hou op.. ramptoerisme… Terwijl ik OML echt een prachtig programma vind, maar dat nu echt iedereen er mee weg loopt… mja…
Dat ik hem een vreselijke vent vindt, dat staat echt helemaal los hiervan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:07 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er is wel vaker vanuit Mattie/Q over Eva gepost, dus vandaar ook mijn reactie.
Heb het even opgezocht, vanaf 2021 is zij regelmatig te horen geweest in de uitzendingen:
https://qmusic.nl/nieuws/(...)l-bij-mattie-marieke
Als ik me het goed herinner was hij bij een van de uitzendingen van OML te zien als DJ bij een feest van Eva.
Dus geen Telegraaf niveau in dit geval.
[..]
Dat is de laatste jaren wel toegenomen inderdaad, en ergens ook jammer.
Ben ik zeker met je eens.
En ook dat er straks BN-ers zijn die er mee gaan dwepen en er een how can i make this about me achtig verhaal van gaan maken. Alleen vind ik dat in het geval van Tim en Matte/Marieke niet opgaan, omdat zij daadwerkelijk met haar een band hebben opgebouwd en al geruime tijd contact met haar hebben.
Jeetje wat is dat hard gegaanquote:
Zo triest. Zo jong.quote:
Ja, het raakt me wel moet ik zeggen. Arm kind. Veel te vroeg gegaan na zo’n lijdensweg.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees net dat Eva vandaag is overleden![]()
Ook al wist je het dat het er snel zat aan te komen, ook al kende ik haar niet persoonlijk, ‘t is toch enorm schrikken. Ze heeft een prachtige tekst achtergelaten op insta
Ik zit hier echt met een dikke keel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:23 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, het raakt me wel moet ik zeggen. Arm kind. Veel te vroeg gegaan na zo’n lijdensweg.
Absoluut.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Tim Hofman heeft ook een hele mooie tekst op insta gezet
Interessant hoe anders mensen dat beleven. Ik kan vooral niet tegen onoprechte mensen en van Eva heb ik altijd het idee gehad dat ze gewoon zichzelf is. Dus ik vond haar vrolijkheid vooral mooi on te zien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik trek dan vooral Eva heel slecht. Precies om wat je beschrijft, ik vind haar te overdreven in de aandacht zoeken. In OML in 1 van de eerste afleveringen stond ze helemaal hyper en blij voor het ziekenhuis om maar iets te noemen.
Ze geeft zelf aan dat dat niet zo is. De laatste jaren waren natuurlijk wat je niemand toewenst. Maar zelf geeft ze dit aan: "Als je dit leest betekent het dat ik er niet meer ben. Ik ben op zaterdag 30 november 2024 overleden in het bijzijn van mijn lieve naasten. Voor mij veelste vroeg want het leven was zo leuk. Ik heb genoten van elke minuut samen met mijn familie, vrienden en mijn grote liefde Matthijs."quote:Op zondag 1 december 2024 00:40 schreef xzaz het volgende:
Wat een kut leven heeft zij gehad zeg... Achterelkaar die ellende
Het is gewoon niet hoe ik ben, hoewel ik ook zeker een vrolijk en heel oprecht persoon ben. Ik vind dat een ziekte als kanker niks leuks brengt, in geen enkele vorm. Ik snap dus het, naar mijn idee gemaakte, vrolijke en blije gedoe er niet omheen. Dat bedoel ik dan niet specifiek bij Eva, want zo overdreven was ze echt niet. Maar naar mijn idee is eer niks leuks aan.quote:Op zondag 1 december 2024 15:01 schreef archito het volgende:
[..]
Interessant hoe anders mensen dat beleven. Ik kan vooral niet tegen onoprechte mensen en van Eva heb ik altijd het idee gehad dat ze gewoon zichzelf is. Dus ik vond haar vrolijkheid vooral mooi on te zien.
Daar heb ik dan weer geen last van. Emotioneel doet het overlijden van Eva mij weinig tot niks. We kennen elkaar niet en hebben geen band. Natuurlijk vind ik het heel vervelend voor haar en haar dierbaren en gunde ik haar een prachtig, gezond en lang leven. Net als ik dat iedereen gun.quote:Ik ben niet heftig in mijn emoties maar haar overlijden raakt me toch meer dan ik had verwacht.
Deze namen zeggen mij niets, sorry.quote:Wat ik dus wel echt heel slecht trek is die figuren als een Bas en Nicolette. Die dwepen zo enorm met het leed van anderen om zelf aandacht te krijgen. Misschien zijn ze ook wel oprecht en aardig in het echt, maar online vind ik het verschrikkelijk.
Dat is maar hoe je het ziet. Zelf zag ze dat misschien wel anders. Buiten de verschrikkelijke ziekte heeft ze natuurlijk het grootste deel van haar te korte leven zonder de ziekte geleefd. En ook tijdens haar ziekte is dat ongetwijreld niet altijd het belangrijkste geweest. Dat is ook veel waard denk ik.quote:Op zondag 1 december 2024 00:40 schreef xzaz het volgende:
Wat een kut leven heeft zij gehad zeg... Achterelkaar die ellende
Er is in Nederland leerplicht dus die stelling van Pythagoras had ze sowieso moeten leren. Je zit weer eens enorm te zwetsen.quote:Op zondag 1 december 2024 16:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is maar hoe je het ziet. Zelf zag ze dat misschien wel anders. Buiten de verschrikkelijke ziekte heeft ze natuurlijk het grootste deel van haar te korte leven zonder de ziekte geleefd. En ook tijdens haar ziekte is dat ongetwijreld niet altijd het belangrijkste geweest. Dat is ook veel waard denk ik.
Wat mij persoonlijk het meeste kutte van de situatie lijkt is het feit dat je jaren en jaren bezig bent geweest om iets op te bouwen en dat je dat dan nooit nodig zal hebben. De eerste zeg 20 jaar van je leven ben je bezig met heel veel dingen te leren, van praten tot lopen tot de basisvaardigheden op de basisschool. Om vervolgens via de middelbare school een beroepskeuze te maken en daar vol voor te gaan. Ontzettend veel tijd en energie steek je als kind/jongere in het eigen maken van ontzettend veel kennis en kunde. Om daar vervolgens dus niks mee te gaan doen. Zou voor mij als verloren jaren en tijd voelen, als je vooraf had geweten dat je jong zou overlijden dan had je toch geen tijd verspilt aan het leren van de stelling van Pythagoras? En dat je je dat dan ook zal beseffen.
-edit- geen persoonlijke aanvallen aubquote:Op zondag 1 december 2024 18:22 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Er is in Nederland leerplicht dus die stelling van Pythagoras had ze sowieso moeten leren. Je zit weer eens enorm te zwetsen.
Mooie uitspraakquote:Op zondag 1 december 2024 21:56 schreef Pinnenmutske het volgende:
“Als iemand zegt dat ik de strijd verloren heb, dan poep ik als duif op je”
Vergeet ik nooit
Ik ben zelf ook geen groot fan, al is Hofman echt op elk vlak beter dan bijvoorbeeld Yvon Jaspers die het ook gepresenteerd heeft. Zelf vond ik de jaren met Patriek de beste jaren qua presentatie. Patriek kon zonder moeite gortdroog uit de hoek komen om het ijs te breken, hij wist op een of andere manier altijd de juiste snaar te raken bij zowel de mensen die in het programma zaten als het publiek. Valerio had ik zelf ook minder mee, die kon ik beter waarderen in andere programma's. Het is jammer dat Patriek het, logischerwijs, op een gegeven moment niet meer aankan. Als presentator hecht je je natuurlijk aan veel deelnemers, die dan vervolgens weg moeten brengen gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op maandag 2 december 2024 14:10 schreef Mishu het volgende:
Ik vond haar en sinds kort ook Tim Hofman een beetje nep.
Ik vind Tim Hofman een moraalridder die heel tactisch zijn onderwerpen uit kiest dat het makkelijk scoren is maar dat hij zelf niet al te vergaande ruzie krijgt.
En ook met die kankerpatienten scoren voor de clicks en likes begint me wel echt op te vallen hoe fake dat eigenlijk een beetje is allemaal.
In Rotterdam hoeft ie even niet te komen denk ik dus ben het niet helemaal eens met dat hij alles heel tactisch kiest.quote:Op maandag 2 december 2024 14:10 schreef Mishu het volgende:
Ik vind Tim Hofman een moraalridder die heel tactisch zijn onderwerpen uit kiest dat het makkelijk scoren is maar dat hij zelf niet al te vergaande ruzie krijgt.
Mooi nieuws dat laatste!quote:Op zondag 9 februari 2025 21:42 schreef tong80 het volgende:
Ik heb nooit naar dit programma willen en "kunnen" kijken. Ik kende Eva niet en ik kende haar verhaal niet. Vanavond vanaf minuut één met natte ogen. Tranen soms op m'n wangen. Net ook dit topic doorgelezen. Ik moest me vaak inhouden om te reageren. En dat was niet omdat ik complimenten wilde geven. Ik kende Tim ook amper. Wel eens voorbij zien komen of op tv een flits. Hij krijgt volgens mij veel kritiek over het algemeen. Wat mijn indruk nu was, was alleen maar positief. Nu ff wat eten en blokje om. Het was allemaal erg heftig. (Misschien omdat ik zelf vorige week "schoon" ben verklaard. Of toch m'n Italiaanse bloed)
Eva was dat betreft het programma ontstegen. Ze was een bekende BN'er geworden.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:36 schreef GereDathan het volgende:
Een hele mooi uitzending met Eva, al voelt het ergens ook wel gek dat ze zoveel extra aandacht krijgt van het programma. Eerder werd er wel eens tijdens een lopend seizoen een (korte) blik op een uitvaart gegeven, maar zo lang na dato nog een aparte aflevering op TV is nog nooit vertoond volgens mij. En ergens voelt dat dubbel voor mij.
Maar even puur kijkend naar de uitzending. Het was (voor mij) zoals ik zei een mooie uitzending. We hebben ook nu de echte Eva gezien die gestopt is met haar masker (naar mijn mening). Kwetsbaar maar toch vol liefde en humor. Het was aandoenlijk om te zien hoe Matthijs zich bewust op de achtergrond hield zodat het om Eva ging. Dat probeerde Tim ook, maar dat kostte hem zichtbaar heel veel moeite op bepaalde momenten. Maar ik vond dat wel passen, er is niks mis met emoties. Eva loste dat op met humor. Het was ook wel mooi om te zien dat waarover ze eerst gesproken hadden (de laatste minuten van het bezoek) ook bij Tim gebeurde.
De terugblik met haar zus en Matthijs was ook mooi. Je zag Matthijs wel worstelen met zijn woorden. Hij wilde Eva niet afvallen omdat hij haar zo lief had en heeft. Gelukkig kwam er wel uit dat hij wel blij was dat bepaalde dingen tot een eind gekomen waren (de kanker, de pijn, het verdriet, de onzekerheid en het opzien tegen de laatste momenten en de uitvaart). Maar het was nog te vroeg en te vers voor hem om echt verder te gaan met zijn leven. Wat in zijn geheel niet gek is natuurlijk, dat heeft tijd nodig. Maar vond het oprecht fijn om te zien dat hij wel wat lichtpuntjes zag, zonder daarbij afbreuk te doen aan Eva. Hij heeft nog een heel leven voor zich, hoe keihard dat ook moet zijn geweest voor beiden toen ze zich dat realiseerden.
https://www.telegraaf.nl/(...)een-vangnet-geregeldquote:In de rubriek Wie Doet Wat spreken we elke week een vrouw over de rolverdeling binnen haar relatie. Vandaag praten we met Daisy Chamrai (32). Ze woont samen met haar man Jegor (33), die en hun zoon Lev (1) in Arnhem. Met een baan van vier dagen per week, een kleine die haar volop bezighoudt en een partner met een hersentumor, is de balans tussen werk, zorg en tijd voor haarzelf soms zoeken. Het stel zat afgelopen seizoen in Over mijn lijk.
Indrukwekkend weer.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:33 schreef AgnesGru het volgende:
Mattie en Marieke namen podcast met Eva Hermans-Kroot op: ‘Nu is het tijd om te delen’
https://www.ad.nl/show/ma(...)m-te-delen~aa8bd3ff/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |