SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Bizar ja. Volgend jaar beter, maar goed, dat zal ook wel nietquote:Op woensdag 14 februari 2024 07:11 schreef quirina het volgende:
De krokussjes komen weer uit de grond.
( de zwammen ook)
Klopt. Een bulderende west circulatie tot in de eeuwigheid.quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:26 schreef Mark-Hgl het volgende:
Rest van de maand herfst als ik de verwachtingen zo zie?
Hoort niet, maar lekker is het wel.quote:
Gelukkig maarquote:
10 en zon is nog beterquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Beter 0 graden en zon dan dit.
Mijn hond is het er niet mee eensquote:
quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:40 schreef PzKpfw het volgende:
Grauw, grijs en regen. Wat kijk ik toch uit naar het voorjaar... maar ook dat zou maar weer zo een natte schijtzooi kunnen worden.
wtfquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen 17 graden en 's middags kan het zonnetje soms tussen de wolken doorpiepen.
En wekenlange koude graf wind uit richting NNW/N/NNO, ja. Met de aanstaande SSW zou me dat niet verbazen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:40 schreef PzKpfw het volgende:
Grauw, grijs en regen. Wat kijk ik toch uit naar het voorjaar... maar ook dat zou maar weer zo een natte schijtzooi kunnen worden.
Oei oei ja dat is nog een van de meest pijnlijke onderdelen van het weer in Nederland.... de lente die daardoor de nek omgedraaid kan worden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En wekenlange koude graf wind uit richting NNW/N/NNO, ja. Met de aanstaande SSW zou me dat niet verbazen.
En dan is het twee dagen later in april en zit je ineens weer tot ergens in oktober te bakkenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei oei ja dat is nog een van de meest pijnlijke onderdelen van het weer in Nederland.... de lente die daardoor de nek omgedraaid kan worden.
Dan heb je al maanden er op zitten met grotendeels grijs, fris soepkippen weer waar je weinig mee kan, en dan is het april en dan zit je nog steeds tegen 8 graden en hagelbuien aan te kijken.![]()
Bakken is bij jou 20+?quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan is het twee dagen later in april en zit je ineens weer tot ergens in oktober te bakken
Blijft een raar land.
Net zoals velen het over kou hebben als het 6 graden isquote:
6 graden is idd warm.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals velen het over kou hebben als het 6 graden is
Hangt af van de maand. Tweede helft van februari begint het toch al koud aan te voelen.quote:
6 in januari vind je wel warm?quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt af van de maand. Tweede helft van februari begint het toch al koud aan te voelen.
Dat zeg ik nietquote:
22-25 is warm.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet
Maar als 22-25 niet enigszins warm kan worden, kan ruim boven nul ook niet echt koud genoemd worden. -5, dan is het koud
Bakken doe ik niet aan. Maar bij 20 graden met zon ga ik wel langzaam kokenquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
22-25 is warm.Niet ‘bakken’. Tenzij je een huis op het zuiden hebt, plat dak, flat, etc. Dan drijf je binnen weg.
Maar bij bakken denk ik aan buiten met een graad of 28.
Bakken in april? Nog nooit meegemaakt. Bakken met water misschien.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan is het twee dagen later in april en zit je ineens weer tot ergens in oktober te bakken
Blijft een raar land.
Hoe wil je 6 graden dan omschrijven? Echt mild of zacht is het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals velen het over kou hebben als het 6 graden is
22-25 is aangenaam warmquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
22-25 is warm.Niet ‘bakken’. Tenzij je een huis op het zuiden hebt, plat dak, flat, etc. Dan drijf je binnen weg.
Maar bij bakken denk ik aan buiten met een graad of 28.
Nou ja, zacht. Misschien wat frisjes. Bij 'kou' denk ik aan, nou ja, echte kou. Dat je naar buiten stapt en denkt "bwoah, het is goed koud!".quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe wil je 6 graden dan omschrijven? Echt mild of zacht is het niet.
Snap wat je bedoelt. Als ik twijfel aan de korte broek is het pas echt koudquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, zacht. Misschien wat frisjes. Bij 'kou' denk ik aan, nou ja, echte kou. Dat je naar buiten stapt en denkt "bwoah, het is goed koud!".
Ik verwacht overigens niet dat deze omschrijvingen helpen.
En 25 in het Oosten is ook weer anders dan hier in het Westen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
22-25 is aangenaam warm. Wel afhankelijk van de LV of het ook prettig is
Deze noteren we in de boeken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net zoals 23 graden geen hitte is, alleen voor een selecte groep mensen waaronder ik dus.
Hoezo? Voor mij is 23 graden met zon bloedhittequote:
Wait, what?!? Djeez die aan de zonnepanelen gaat?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:27 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw en ik zijn bezig met zonnepanelen. Met een schuin dak op zuid en de salderingsregeling die blijft zou het aantrekkelijk moeten. Zelf blijf ik sceptisch, kunnen die dingen echt uit in een land waar het 11 maanden per jaar regent?
Nu met de terugleverboetes is natuurlijk het ideale moment om in te stappenquote:Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait, what?!? Djeez die aan de zonnepanelen gaat?![]()
Ik ben te lui om ze allemaal op te zoeken maar jij hebt echt minimaal 10X in deze reeks geroepen dat die dingen in jouw ogen de grootste geldverspilling ooit zijn
na 7 jaar rendement, weet niet hoelang de converters meegaan?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:27 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw en ik zijn bezig met zonnepanelen. Met een schuin dak op zuid en de salderingsregeling die blijft zou het aantrekkelijk moeten. Zelf blijf ik sceptisch, kunnen die dingen echt uit in een land waar het 11 maanden per jaar regent?
Hey mij hoef je niet te overtuigenquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nu met de terugleverboetes is natuurlijk het ideale moment om in te stappen
PS. Het loont zich nog steeds.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:16 schreef THEFXR het volgende:
nu nog 11 graden, morgen 17 voorspeld
Ja, temp goed maar geen zon!quote:
Af en toe zo'n uitschieter hebben we echt elk jaar wel een keer.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Veel te warm voor februari. Natuur is alweer ontregeld. Kan ik straks in maart weer de tuin inpakken tegen vorst omdat alles weer veel te vroeg in blad staat.
Temperatuur is echt herfstig. Het weer is weer eens intens trieste treurnis.quote:
gewoon wat kruidvat vita D nemen, komt alles goed, meid.quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ja, temp goed maar geen zon!
Misschien is dit wat voor mij: NWS / Dennis Schouten (28) ongelukkig: ’Ik wil stoppen met leven’
Ben bang van wel..quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:23 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ben benieuwd of dit de voorbode is voor weer een enorm zacht en kletsnat voorjaar.
Zou mij ook niet verbazen. Verlengde van een El Nino. Zacht? Denk eerder wat te fris, maar wel natquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:23 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ben benieuwd of dit de voorbode is voor weer een enorm zacht en kletsnat voorjaar.
Februari is tot nu toe sowieso al te warm eigenlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Af en toe zo'n uitschieter hebben we echt elk jaar wel een keer.
Staat nu geschat op een gemiddelde van 8,3 gradenquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Februari is tot nu toe sowieso al te warm eigenlijk.
Dat zou dan nog een klein beetje goed nieuws zijn, maar het lijkt me sterk.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:14 schreef Mark-Hgl het volgende:
Zul je zien dat april straks kouder is dan februari.
Tenminste, voor mijn gevoel is het de laatste jaren in februari/maart steeds erg zacht, waarna april dan weer een kille en frisse maand is.
Afgelopen 3 jaar was april idd te koud, waarbij 2021 er uitsprong, erg koude april was dat.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:14 schreef Mark-Hgl het volgende:
Zul je zien dat april straks kouder is dan februari.
Tenminste, voor mijn gevoel is het de laatste jaren in februari/maart steeds erg zacht, waarna april dan weer een kille en frisse maand is.
In De Bilt 4.4 graden warmer dan gemiddeld de afgelopen 30 jaar. Dan is vandaag nog niet meegeteld, dus zeg tot nu ruim 4.5 graden warmer dan normaal.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Staat nu geschat op een gemiddelde van 8,3 graden![]()
Er zijn menig april maanden die koeler verliepen...
Nee,als het nu al te warm is moet april niet ineens mokerkoud worden. Hoewel ik dat lekker vind gat dat niet tof zijn voor mijn planten en moestuinquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou dan nog een klein beetje goed nieuws zijn, maar het lijkt me sterk.
Binnen zeker? Werkelijk waar nog nergens struiken of planten gezien waar noemenswaardig blad aan zit. Heb net hortensia zitten snoeien.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In De Bilt 4.4 graden warmer dan gemiddeld de afgelopen 30 jaar. Dan is vandaag nog niet meegeteld, dus zeg tot nu ruim 4.5 graden warmer dan normaal.
Dat is meer dan dubbel zo warm als februari zou moeten zijn.
Bizar eigenlijk. Hortensia's staan hier over twee weken goed in het blad al.. eerste blaadjes zijn al een paar dagen uit de knoppen. En dan gaat het in maart vriezen en alles kaputt.
April te koud is helemaal geen goed nieuws. Echt iets waar niemand op zit te wachten. Net als vorig jaar. Wat een knake april was datquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou dan nog een klein beetje goed nieuws zijn, maar het lijkt me sterk.
Hij woont zeker in Maastricht waar het altijd warm en zonnig is.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnen zeker? Werkelijk waar nog nergens struiken of planten gezien waar noemenswaardig blad aan zit. Heb net hortensia zitten snoeien.
Nee hoor, gewoon in de tuin. Het is nog niet veel, maar overal zitten knoppen en best wel wat knoppen zijn al een paar dagen gewoob blaadjes. Gaat hard met deze temperaturen, iedere dag zie je nu verschil.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnen zeker? Werkelijk waar nog nergens struiken of planten gezien waar noemenswaardig blad aan zit. Heb net hortensia zitten snoeien.
Noord-Limburg, tussen de stations Arcen en Ell. Death Valley van NLquote:Op donderdag 15 februari 2024 11:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hij woont zeker in Maastricht waar het altijd warm en zonnig is.
De vlinderstruik hier achter heeft idd al knoppen met blad.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jajaja, jij wil kou, we weten het.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is gewoon statistisch gezien veel te warm voor de tijd van het jaar en dat kan forse negatieve gevolgen hebben voor de natuur. Hopelijk blijft het dan maar wat 'warm'.
Wat ons gevoel over de temperatuur is, dat is een ander thema.
Overigens ook alweer hommels/wilde bijen actief in de tuin.
Vlinderstruik schiet wel sneller nieuw blad. Soms in het najaar al.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
De vlinderstruik hier achter heeft idd al knoppen met blad.
Nee, een temperatuur die dubbel zo warm is als gemiddeld is gewoon niet normaal. En kan ook gewoon fikse gevolgen hebben voor de natuur én oogsten. Dat heeft niks met mijn persoonlijke wensen te maken. Maar je lijkt alleen altijd maar daar op te kunnen wijzen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jajaja, jij wil kou, we weten het.
Ook in de winter zijn warmere periodes normaal. Zeker als je richting maart gaat.
Februari te warm is ook kut, dus ach. Ik heb het grafiekje van april vorig jaar niet meer in mijn hoofdquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
April te koud is helemaal geen goed nieuws. Echt iets waar niemand op zit te wachten. Net als vorig jaar. Wat een knake april was dat
Ruim een graad te koud, dat is ook vrij fors. Zeker gezien we in april juist op mooi lenteweer hopen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Februari te warm is ook kut, dus ach. Ik heb het grafiekje van april vorig jaar niet meer in mijn hoofd
Vandaag is even extreem ja, maar dubbele cijfers had je ook in de jaren 60 al in februari. Niks abnormaals aan. Jij zit continu te zeuren dat het te warm is, dus waarom zou dit niets te maken hebben met je persoonlijke voorkeur?quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, een temperatuur die dubbel zo warm is als gemiddeld is gewoon niet normaal. En kan ook gewoon fikse gevolgen hebben voor de natuur én oogsten. Dat heeft niks met mijn persoonlijke wensen te maken. Maar je lijkt alleen altijd maar daar op te kunnen wijzen.
Ik vind het vandaag prima weer, maar het is gewoon te warm voor de tijd van het jaar.
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2024/februariquote:Op donderdag 15 februari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag is even extreem ja, maar dubbele cijfers had je ook in de jaren 60 al in februari. Niks abnormaals aan. Jij zit continu te zeuren dat het te warm is, dus waarom zou dit niets te maken hebben met je persoonlijke voorkeur?
En dubbel zo warm
Jij bent af.
Viel me op laatst.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vlinderstruik schiet wel sneller nieuw blad. Soms in het najaar al.
Bijna 4.5 graden warmer dan normaal idd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2024/februari
1990 - 2020 gemiddeld 3.9 graden in februari. We zitten - zonder vandaag op 8.3 graden. Dus ja, meer dan dubbel zo warm.
En dat heeft gevolgen voor de natuur. Ik vraag me werkelijk waar af hoe jij uit de post waarop je had gereageerd de 'conclusie' trekt dat ik het liever kouder heb voor mijn eigen.
Ik vind 15 graden met zon perfect weer. Ik vind -5 met zon ook perfect weer. Ik vind 25 graden met zon kut ja, maar dat gun ik iedereen wel hoor.
Maar wel op de goede momenten ivm de grsteldheid van onze broze natuur. Ontkennen dat februari gewoon veel te warm is, dan ben je pas echt af.
Echt, leer het verdomme verschil tussen langjarig gemiddelde en het weerquote:Op donderdag 15 februari 2024 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2024/februari
1990 - 2020 gemiddeld 3.9 graden in februari. We zitten - zonder vandaag op 8.3 graden. Dus ja, meer dan dubbel zo warm.
En dat heeft gevolgen voor de natuur. Ik vraag me werkelijk waar af hoe jij uit de post waarop je had gereageerd de 'conclusie' trekt dat ik het liever kouder heb voor mijn eigen.
Ik vind 15 graden met zon perfect weer. Ik vind -5 met zon ook perfect weer. Ik vind 25 graden met zon kut ja, maar dat gun ik iedereen wel hoor.
Maar wel op de goede momenten ivm de grsteldheid van onze broze natuur. Ontkennen dat februari gewoon veel te warm is, dan ben je pas echt af.
En waar stel ik dat dan?quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt, leer het verdomme verschil tussen langjarig gemiddelde en het weer
Ik kan geen enkele winter in de jaren 60 vinden dat de 10 geen enkele keer bereikt is in januari of februari. Verklaar dat met je langjarig gemiddelde.
Dan zeg je dat in plaats van "Nee, een temperatuur die dubbel zo warm is als gemiddeld is gewoon niet normaal.".quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En waar stel ik dat dan?
Ik heb het over februari als geheel dat gewoon (veel) te warm is voor de natuur.
Misschien moet je posts ervoor lezen, dan was het vrij duidelijk dat we het over een maandgemiddelde hadden...quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zeg je dat in plaats van "Nee, een temperatuur die dubbel zo warm is als gemiddeld is gewoon niet normaal.".
Het is heel normaal om warme dagen in januari en februari te hebben, en dit is gewoon weer ouderwets selectief statistiek toepassen.
Krijgen we wel een goddelijke oogst.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat lekker nu zeg! Laat het maar zo de komende twee maanden en daarna het dubbele.
Als die tenminste niet spontaan wegrot door de hoge grondwaterstandquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Krijgen we wel een goddelijke oogst.
In Duitsland is dat echt bizar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als die tenminste niet spontaan wegrot door de hoge grondwaterstandmenig akker blijft voorlopig nog wel onbruikbaar.
Veel weilanden en akkers staan hier gewoon onder water. Kunnen ze niks meequote:Op donderdag 15 februari 2024 13:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als die tenminste niet spontaan wegrot door de hoge grondwaterstandmenig akker blijft voorlopig nog wel onbruikbaar.
Haha, ja dat klopt natuurlijk. Maar als we het weer krijgen wat bloodymary1 wil, dan ga ik vast extra IBC's met water vullenquote:Op donderdag 15 februari 2024 13:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is overal (nog steeds) zeiknat inderdaad.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel weilanden en akkers staan hier gewoon onder water. Kunnen ze niks mee
Wat is het nu ongeveer kwa temperatuur daar?quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
Kan wel weer wennen aan deze temperaturen. Ietwat vroeg, dat wel
Mijn vrouw wil ze, en die is de baasquote:Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben te lui om ze allemaal op te zoeken maar jij hebt echt minimaal 10X in deze reeks geroepen dat die dingen in jouw ogen de grootste geldverspilling ooit zijn
Dat niet alleen, het regent daar altijd en als het niet regent is het altijd bewolktquote:Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tussen 14 en 15. Wel enigszins vochtigquote:Op donderdag 15 februari 2024 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is het nu ongeveer kwa temperatuur daar?
Ah ok, netjes. Bij @Geschiedkundige rond de 18 zie ik. Dat is een beetje vergelijkbaar met hier. Trek je het nog of is het alweer te heet aan het worden?quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tussen 14 en 15. Wel enigszins vochtig
Wel eerste keer in t shirt kunnen werken vanmiddag. Beter welquote:Op donderdag 15 februari 2024 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah ok, netjes. Bij @:geschiedkundige rond de 18 zie ik. Dat is een beetje vergelijkbaar met hier. Trek je het nog of is het alweer te heet aan het worden?
Geinig, bij 14-15c loop ik dus gewoon in een dik vest hierquote:Op donderdag 15 februari 2024 15:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel eerste keer in t shirt kunnen werken vanmiddag. Beter wel
Loodgieter bellen voor betere afwatering. Waarschijnlijk een verkeerde knik in de sifon waardoor er luchtdruk ontstaat en het water niet wegkan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Die natte grond is wel een dingetje ja. Wanneer zou dat weer eens weg trekken... Bij onze paardenwei loop je al sinds oktober tot boven je enkels in de drek. Andere winters was dat wel eens een paar weken, maar nu is het al vijf maanden. Wat een ellende. En overal hier zie je de velden vol water staan. En af en toe is het een paar dagen droog en denk je, nu wordt het beter en zakt het water en dan komt er weer een dag stromende regen en is het weer terug bij af.
Wel flink zweten bij het bewerken van de grond in de tuin. Getwijfeld om zonder shirt te werkenquote:Op donderdag 15 februari 2024 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah ok, netjes. Bij @:geschiedkundige rond de 18 zie ik. Dat is een beetje vergelijkbaar met hier. Trek je het nog of is het alweer te heet aan het worden?
Kunnen de buren meegenieten?quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik lig in m'n blote snikkel in de tuin te bakken
quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik lig in m'n blote snikkel in de tuin te bakken
We hebben een echt droge lente nodig.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Die natte grond is wel een dingetje ja. Wanneer zou dat weer eens weg trekken... Bij onze paardenwei loop je al sinds oktober tot boven je enkels in de drek. Andere winters was dat wel eens een paar weken, maar nu is het al vijf maanden. Wat een ellende. En overal hier zie je de velden vol water staan. En af en toe is het een paar dagen droog en denk je, nu wordt het beter en zakt het water en dan komt er weer een dag stromende regen en is het weer terug bij af.
Dit jaar wordt qua muggen waarschijnlijk een hel als het zo doorgaat.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben een echt droge lente nodig.
Sowieso heel veel insecten. Daarbij ook veel meer tropische warmte in plaats van Spaanse warmte en meer bewolkte dagen. Afgelopen zomer maar dan nog een tandje erger.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit jaar wordt qua muggen waarschijnlijk een hel als het zo doorgaat.
Ik voorspel niet zozeer hequote:Op donderdag 15 februari 2024 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Jullie kunnen wel goed voorspellen zeg..
Koop een klamboe, echt heel fijn.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit jaar wordt qua muggen waarschijnlijk een hel als het zo doorgaat.
Oh ik heb een hor, ik heb ze zelden tot nooit in huis. Wel krijg ik het bijna elk jaar voor elkaar om al rijdende in de auto gestoken te wordenquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Koop een klamboe, echt heel fijn.
Vanochtend niet, maar gedurende de middag welquote:
Nee. Dan krijg je het koud. Tis nu gewoon warmquote:
Lief dagboekquote:Op donderdag 15 februari 2024 18:44 schreef StateOfMind het volgende:
Had vanmiddag toen ik met in het bos was op een gegeven moment zelfs de jas uit moeten trekken omdat het te warm was met jas aan
https://www.weerplaza.nl/weerberichtquote:Zondag 18 februari: langdurige perioden met regen
Na een prima start van het weekend krijgen we op zondag een heel ander weerbeeld voorgeschoteld. Een lagedrukgebied trekt met zijn kern over de Noordzee en dit resulteert in een kletsnatte dag in ons land. Regionaal kan flink wat regen vallen (10-20 mm). Pas aan het einde van de avond wordt het vanuit het westen droger. Overdag wordt het gemiddeld een graad of 10 bij een matige tot vrij krachtige wind uit het zuidwesten.
Liever zondag dan zaterdagquote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:31 schreef Bocaj het volgende:
Zondag wordt een mooi blijf in bed Netflix dag!
[..]
https://www.weerplaza.nl/weerbericht
Net als vandaag zeg maarquote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:45 schreef dick_laurent het volgende:
Zonnetje buiten.
*laat deur lekker open staan*
Als ik in bed blijf liggen krijg ik ruzie met mijn werkgever.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het is dan ook een zondag...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik in bed blijf liggen krijg ik ruzie met mijn werkgever.
Gelukkig mag ik gewoon werken. Al die zeiknatte mensen vervoeren en zelf droog blijven.quote:
Bescherm ze danquote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
De frambozenstruiken staan al flink in het blad man man man. Hopelijk blijft de vorst vanaf nu maar weg dan.
Buschauffeur?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gelukkig mag ik gewoon werken. Al die zeiknatte mensen vervoeren en zelf droog blijven.
Wo?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Nondeju al heet in de zon. UV index al tegen de 4.
Doe ik ook, maar is wel erg vroeg en erg veel. Dus ook veel werk. Dan liever heeoon geen vorst meer. Vinden de bijen en hommels ook niet tof die al bezig zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bescherm ze danAlles kan elk jaar kapot vriezen. In maart en april vriest het elk jaar nog wel een keer in windstille onbewolkte nachten. Was vorig jaar ook. Evenals zulke uitschieters als afgelopen donderdag die elk jaar wel een keer voorkomen. Net als uitschieters naar beneden in maart en april. Al worden die wel steeds minder.
Veel planten en struiken kunnen ook wel een stootje hebben, hoor.
Dat eerste.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Buschauffeur?
Piloot?
Taxichauffeur?
Eén hele langequote:Op zondag 18 februari 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Zo te zien valt er vandaag slechts één bui
Die waren al flink aan het verdorren buitenquote:
Komt vooral door de onzekerheid. Gemiddeld ligt die zooi recht boven ons, maar de kans op droge uitschieters is gewoon 95% in de komende twee weken.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:27 schreef PzKpfw het volgende:
Die 14-daagse ook... bijna elke dag kans op neerslag
Donderdag valt ook altijd wat tegen.quote:Op zondag 18 februari 2024 08:22 schreef StateOfMind het volgende:
Geen zon te zien
Maar goed, gisteren ook geen zater gezien.
een paal wind en rukkerds tot 135 kmph, wat een taalquote:Op zondag 18 februari 2024 12:39 schreef Resistor het volgende:
[x]https://twitter.com/Weerprimeur/status/1759167866690056233[/x]
Wat blijft het toch heerlijk om deze volidioot te volgen. Zal wel 'iets meer wind dan normaal' worden, maar een kapotte klok geeft ook 2x per dag de goede tijd aan.
golden showers, maar dan andersquote:Op zondag 18 februari 2024 13:32 schreef RamboDirk het volgende:
2024 wordt nog natter dan 2023, gezeik.
ik herken dit van reclame voor een verzekeringquote:Op zondag 18 februari 2024 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
Groetjes vanuit het Arizona van Europa
[ afbeelding ]
Het Zwitserleven-gevoel.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik herken dit van reclame voor een verzekering
Zou fijn zijn als het eens een keer een maand droog zou blijven. Langer mag ook. De intens kansloze droevenis overheerst nog steeds. Gelukkig is het niet heel koud meer.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindelijk weer droog en nu ook de zon
Je weet zelf ook dat dat vrij uitzonderlijk is voor ons klimaat. Vorig jaar van half mei tot eind juni woestijndroogte zal vast vaker voor gaan komen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren in bijvoorbeeld februari / maart of september / oktober.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
Zou fijn zijn als het eens een keer een maand droog zou blijven. Langer mag ook.
@Kettlebell ben jij het?quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als het eens een keer een maand droog zou blijven. Langer mag ook. De intens kansloze droevenis overheerst nog steeds. Gelukkig is het niet heel koud meer.
Gelukkig is de meteorologische winter bijna ten einde
Klopt! Komt zelden voor. Woestijn droogte? Nou nou, het was een kleine 5 weken droog. Mocht ook wel een keer. Lage luchtvochtigheid erbij was toen goed te merken. Fijn is datquote:Op maandag 19 februari 2024 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat dat vrij uitzonderlijk is voor ons klimaat. Vorig jaar van half mei tot eind juni woestijndroogte zal vast vaker voor gaan komen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren in bijvoorbeeld februari / maart of september / oktober.
quote:Klimaatverandering in Nederland
In Nederland verandert het klimaat. De temperaturen stijgen. Er is meer kans op een extreme regenbui, op een hittegolf en op langere, droge periodes. Door droogte daalt de bodem op sommige plekken in Nederland. De zeespiegel stijgt en er is meer kans op overstromingen. Klimaatverandering heeft grote gevolgen voor de gezondheid, de leefbaarheid en de economie. Een hittegolf zorgt bijvoorbeeld voor extra sterfte onder kwetsbare groepen.
Jep, niet best dit.quote:
zo wordt je idd nooit droog, altijd nat blijven en verkoudenquote:Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Als het niet snel droog wordt, kan je de zomer eigenlijk wel afschrijven. Niet qua potentiėle hitte, maar wel qua hoeveelheid vocht in de lucht.
Heb ik persoonlijk echt weinig last van.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Als het niet snel droog wordt, kan je de zomer eigenlijk wel afschrijven. Niet qua potentiėle hitte, maar wel qua hoeveelheid vocht in de lucht.
Waarom?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou ik toch droge lucht verkiezen over benauwde lucht?quote:
Nee, waarom moet het nu snel droog worden om de zomer te redden van een benauwde pleurisbende (waar inderdaad niemand op zit te wachten)?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zou ik toch droge lucht verkiezen over benauwde lucht?
Daarnaast is er minder kans op wolkenvorming en nevel die anderzijds mooie dagen toch wat grauwer maken.
Echt tropische hitte is er niet geweest vorig jaar, maar ik had er toen al best last van. Ik heb dan mogelijk ook een lichte vorm van astma (wordt nog onderzocht), maar die luchtvochtigheid heeft iedereen natuurlijk wel in een zekere zin last van als het richting de 30 gaat.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Heb ik persoonlijk echt weinig last van.
Dan doel je vooral op de verdamping van het vocht wat in de grond zit wat dan wolken veroorzaakt? Vraag me af hoe lang zoiets echt een significante rol blijft spelen aangezien de toplaag vd grond volgens mij vrij snel uitdroogt als er een aantal droge en flink zonnige dagen zijn, die je in de late lente vrijwel altijd wel hebt.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarnaast is er minder kans op wolkenvorming en nevel die anderzijds mooie dagen toch wat grauwer maken.
Al het overtollige water moet weg, en door de aanhoudende regen gebeurt dat nu niet. Al dat overtollige water houdt in de zomer onder invloed van hoge druk de luchtvochtigheid hoog, net als in een tropisch regenwoud.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, waarom moet het nu snel droog worden om de zomer te redden van een benauwde pleurisbende (waar inderdaad niemand op zit te wachten)?
Bomen, gras, ondiepe wateren, plekken waar grondwater gewoon aan de oppervlakte komt. Het is geen Spanje hierquote:Op maandag 19 februari 2024 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan doel je vooral op de verdamping van het vocht wat in de grond zit wat dan wolken veroorzaakt? Vraag me af hoe lang zoiets echt een significante rol blijft spelen aangezien de toplaag vd grond volgens mij vrij snel uitdroogt als er een aantal droge en flink zonnige dagen zijn, die je in de late lente vrijwel altijd wel hebt.
Toch hebben we vorig ook gezien hoe snel het dus wel kurkdroog kan worden (wel uitzonderlijk lang droog toen), maar toch..quote:Op maandag 19 februari 2024 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bomen, gras, ondiepe wateren, plekken waar grondwater gewoon aan de oppervlakte komt. Het is geen Spanje hier
Afgelopen jaren was het bijna onafgebroken droog, het enige wat echt in de buurt komt is 2018.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch hebben we vorig ook gezien hoe snel het dus wel kurkdroog kan worden (wel uitzonderlijk lang droog toen), maar toch..
Kunnen jullie geen genoeg van krijgen he!quote:Op maandag 19 februari 2024 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[x]https://twitter.com/Kachelmannwettr/status/1759494946120200627[/x]
yeeehhh.. herfst incoming
Groetjes terugquote:Op zondag 18 februari 2024 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
Groetjes vanuit het Arizona van Europa
[ afbeelding ]
Wij gaan komend weekend naar de Veluwe, voor een wandelweekend. Gelukkig zijn er nog niet genoeg ondergelopen padenquote:Op maandag 19 februari 2024 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[x]https://twitter.com/Kachelmannwettr/status/1759494946120200627[/x]
yeeehhh.. herfst incoming
dus de oogst loopt gevaar omdat het te nat is om te planten?quote:Op maandag 19 februari 2024 11:17 schreef StateOfMind het volgende:
Maar zo extreem lang het grondwater nu extreem hoog staat is redelijk uniek.
Er staan al maanden enorme plassen water op de weilanden en akkers hier en dat is na die paar redelijk droge weken in januari nu alleen maar weer toegenomen.
Eén akker staat zelfs bijna helemaal onder.
In de 13 jaar dat ik hier woon heb ik het niet zo extreem gezien iig.
lol, het staat toch echt blank daar, wie verzint zoiets?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij gaan komend weekend naar de Veluwe, voor een wandelweekend. Gelukkig zijn er nog niet genoeg ondergelopen paden
Toen we een paar weken terug boekten dachten we, het zal niet altijd zo nat blijven.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lol, het staat toch echt blank daar, wie verzint zoiets?
Volgens mij wordt het weer zaterdag en zondag best redelijk. En de Veluwe is groot, dus genoeg mooie en droge plekjes. En anders gewoon goede boots aan en gaan.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij gaan komend weekend naar de Veluwe, voor een wandelweekend. Gelukkig zijn er nog niet genoeg ondergelopen paden
Ondanks dat ik hier al 13 jaar woon heb ik geen flauw idee wanneer men doorgaans oogst en plant en de grond bewerkt, nooit zo op gelet eigenlijk, maar na de maļs en suikerbietenoogst een hele tijd geleden, heb ik geen tractor meer op het land zien rijden hierquote:Op maandag 19 februari 2024 13:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus de oogst loopt gevaar omdat het te nat is om te planten?
quote:Op maandag 19 februari 2024 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het weer zaterdag en zondag best redelijk. En de Veluwe is groot, dus genoeg mooie en droge plekjes. En anders gewoon goede boots aan en gaan.
Zoals iemand zei, trek goede waterdichte boots of schoenen aanquote:Op maandag 19 februari 2024 13:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag nagenoeg droog en zondag in de ochtend wat regen.quote:
Heb ik. Waterdichte hoge wandelschoenenquote:Op maandag 19 februari 2024 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het weer zaterdag en zondag best redelijk. En de Veluwe is groot, dus genoeg mooie en droge plekjes. En anders gewoon goede boots aan en gaan.
En een ponchoquote:
Vanaf woensdagmiddag al een gigantisch gebied met regen.. pffquote:Op maandag 19 februari 2024 14:23 schreef Arizona het volgende:
Vooral donderdag komt er weer een flinke bak met water aan.
Totale bullshit inderdaad.quote:
Alle verbodsfetisjisten zouden zich hier eens druk om moeten gaan maken. Continue regen en wind verbieden.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanaf woensdagmiddag al een gigantisch gebied met regen.. pff
2e week oktober begon het te plenzen en is het amper droog geweest. Januari wat mooie winterdagen tussendoor gehad en her en der wel eens een drogere dag met soms zon. Verder komt het redelijk in de buurt van 80% kansloze grijze en natte treurnis.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Totale bullshit inderdaad.
Vanaf september regent het zo'n beetje onafgebroken.
Godverdomme, is het weer aan het stijgen?quote:Op maandag 19 februari 2024 18:22 schreef Momo het volgende:
Helpt vast ook niet dat het zeewater zo warm is.
[ afbeelding ]
Vandaag was goed te doen,quote:Op maandag 19 februari 2024 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Eigenlijk hebben we ook een verschrikkelijk kansloos klimaat hier in ons kikkerlandje
Dit is echt schokkendquote:Op maandag 19 februari 2024 18:22 schreef Momo het volgende:
Helpt vast ook niet dat het zeewater zo warm is.
[ afbeelding ]
Hier niet, maar het gaat om het grote plaatjequote:
Ik heb het vermoeden dat de opwarming en gevolgen iets sneller gaan dan aanvankelijk aangenomenquote:Op maandag 19 februari 2024 19:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit is echt schokkend![]()
Het water waar de orkanen ontstaan, in de Atlantische Oceaan is nu al warm genoeg. Rond de 26 graden...
Maar dat bestaat helemaal niet linkse klets het weer heeft altijd al veranderd is gewoon toeval en trouwens scheelt weer stoken dat wilde jullie toch het is ook nooit goed bij linksquote:Op maandag 19 februari 2024 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de opwarming en gevolgen iets sneller gaan dan aanvankelijk aangenomen
Domrechts aan het woordquote:Op maandag 19 februari 2024 19:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar dat bestaat helemaal niet linkse klets het weer heeft altijd al veranderd is gewoon toeval en trouwens scheelt weer stoken dat wilde jullie toch het is ook nooit goed bij links
Dat kun je wel stellen ja. Vooral vorig jaar was al absurd (watertemperatuur), maar dit jaar is dat alweer overtroffen.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de opwarming en gevolgen iets sneller gaan dan aanvankelijk aangenomen
Niet best neequote:Op maandag 19 februari 2024 20:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen ja. Vooral vorig jaar was al absurd (watertemperatuur), maar dit jaar is dat alweer overtroffen.
En het is nog maar februari
storm? code geel?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er maar even van vandaag, want morgen en donderdag worden dramatisch.
De wind komt uit het zuidwesten en is matig, aan de kust vrij krachtig tot krachtig, windkracht 5 tot 6.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar vandaag is het weer lekker! Even van genieten. Droog, weinig wind, flauw zonnetje, zacht. Niks mis mee.
Vanaf morgenmiddag regen t/m donderdagquote:
Op 2 weken winters weer na duurt de herfst weer ouderwets 5/6 maanden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er maar even van vandaag, want morgen en donderdag worden dramatisch.
Je valt weer in herhaling, kerel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op 2 weken winters weer na duurt de herfst weer ouderwets 5/6 maanden.
Dacht jij dan dat we hier op FOK! waren om een originaliteitsprijs te winnen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je valt weer in herhaling, kerel.
Jij ook. Je doet niets anders dan commentaar hebben op anderen die er een andere mening op na houden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Huilenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij ook. Je doet niets anders dan commentaar hebben op anderen die er een andere mening op na houden.
Figuren wiens enige bijdrage aan dit topic het hebben van commentaar op anderen is ben je sowieso liever kwijt dan rijk, daar kan geen zonnige dag tegenop.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef Arizona het volgende:
Velen van ons zijn prikkelbaar door deze chronische grijsheid, maar probeer toch lief te blijven voor elkaar
Selectief lezen noemen we dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Figuren wiens enige bijdrage aan dit topic het hebben van commentaar op anderen is ben je sowieso liever kwijt dan rijk, daar kan geen zonnige dag tegenop.
Jij kan nu naar buiten zonder reddingsvest?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een mooie dag vandaag
Een schril contrast met de de regenbui des doods van de komende 2 dagen, waar je buiten een reddingsvest moet gaan dragen om te overleven
Ik ben altijd liefquote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef Arizona het volgende:
Velen van ons zijn prikkelbaar door deze chronische grijsheid, maar probeer toch lief te blijven voor elkaar
Ja, jij ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is hier nu droog met een voorzichtig zonnetje.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij kan nu naar buiten zonder reddingsvest?
Zodra je van de verharde weg af gaat wordt dat wel kritisch inderdaadquote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij kan nu naar buiten zonder reddingsvest?
Maar.. dat 'herfstachtig'-weer, is toch juist eigenlijk gewoon winterweer in Nederland?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op 2 weken winters weer na duurt de herfst weer ouderwets 5/6 maanden.
Schijnt dat de winters ook wel iets zonniger zijn geworden t.o.v. het "oude" klimaat. Niet heel veel though.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar.. dat 'herfstachtig'-weer, is toch juist eigenlijk gewoon winterweer in Nederland?
Niet leuk, maar we hebben veel vaker 'herfstachtig' weer dan overdag -5 en/of sneeuw.
Dus eigenlijk is het een perfect, ouderwetse winter.
Nou ja, perfect wil ik het niet noemen. Best wat verregende dagen gehad. Slecht voor werkquote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar.. dat 'herfstachtig'-weer, is toch juist eigenlijk gewoon winterweer in Nederland?
Niet leuk, maar we hebben veel vaker 'herfstachtig' weer dan overdag -5 en/of sneeuw.
NWS / Honderd euro boete voor hardlopers die regenplas mijdenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zodra je van de verharde weg af gaat wordt dat wel kritisch inderdaad
Haha ja meer perfect van 'past precies in wat je kunt verwachten'.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, perfect wil ik het niet noemen. Best wat verregende dagen gehad. Slecht voor werk
Dan ben je toch wel echt een enorme droeftoeter om iemand daarvoor te beboetenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
NWS / Honderd euro boete voor hardlopers die regenplas mijden
Ook op de verharde weg soms.
Dit is toch triest! Je zal zo'n sneue boa zijn en hier een boete voor uitschrijven.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat voorzichtige zonnetje hebben wij dan weer niet, maar is is wel droog, zacht en met weinig wind. Relatief uitstekend weer dusquote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is hier nu droog met een voorzichtig zonnetje.
Nee hoor. Je hebt herfstweer en herfstweer. Zo nat en zo lang nat als deze winter is het echt nooit geweest. Elk jaar wel een paar weken dat je tot over je enkels in de drek loopt, maar nu is dat al vanaf oktober zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Raar verhaal. Nooit geweten dat je daar niet op mag wandelen. Geen probleem ook als mensen dat wel doen (zeg ik als ruiter).quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel erg extreem ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Je hebt herfstweer en herfstweer. Zo nat en zo lang nat als deze winter is het echt nooit geweest. Elk jaar wel een paar weken dat je tot over je enkels in de drek loopt, maar nu is dat al vanaf oktober zo.
Wel weer groen op de meterquote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat voorzichtige zonnetje hebben wij dan weer niet, maar is is wel droog, zacht en met weinig wind. Relatief uitstekend weer dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |