Het Zwitserleven-gevoel.quote:Op zondag 18 februari 2024 15:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik herken dit van reclame voor een verzekering
Zou fijn zijn als het eens een keer een maand droog zou blijven. Langer mag ook. De intens kansloze droevenis overheerst nog steeds. Gelukkig is het niet heel koud meer.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindelijk weer droog en nu ook de zon
Je weet zelf ook dat dat vrij uitzonderlijk is voor ons klimaat. Vorig jaar van half mei tot eind juni woestijndroogte zal vast vaker voor gaan komen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren in bijvoorbeeld februari / maart of september / oktober.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
Zou fijn zijn als het eens een keer een maand droog zou blijven. Langer mag ook.
@Kettlebell ben jij het?quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als het eens een keer een maand droog zou blijven. Langer mag ook. De intens kansloze droevenis overheerst nog steeds. Gelukkig is het niet heel koud meer.
Gelukkig is de meteorologische winter bijna ten einde
Klopt! Komt zelden voor. Woestijn droogte? Nou nou, het was een kleine 5 weken droog. Mocht ook wel een keer. Lage luchtvochtigheid erbij was toen goed te merken. Fijn is datquote:Op maandag 19 februari 2024 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat dat vrij uitzonderlijk is voor ons klimaat. Vorig jaar van half mei tot eind juni woestijndroogte zal vast vaker voor gaan komen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren in bijvoorbeeld februari / maart of september / oktober.
quote:Klimaatverandering in Nederland
In Nederland verandert het klimaat. De temperaturen stijgen. Er is meer kans op een extreme regenbui, op een hittegolf en op langere, droge periodes. Door droogte daalt de bodem op sommige plekken in Nederland. De zeespiegel stijgt en er is meer kans op overstromingen. Klimaatverandering heeft grote gevolgen voor de gezondheid, de leefbaarheid en de economie. Een hittegolf zorgt bijvoorbeeld voor extra sterfte onder kwetsbare groepen.
Jep, niet best dit.quote:
zo wordt je idd nooit droog, altijd nat blijven en verkoudenquote:Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Als het niet snel droog wordt, kan je de zomer eigenlijk wel afschrijven. Niet qua potentiële hitte, maar wel qua hoeveelheid vocht in de lucht.
Heb ik persoonlijk echt weinig last van.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Als het niet snel droog wordt, kan je de zomer eigenlijk wel afschrijven. Niet qua potentiële hitte, maar wel qua hoeveelheid vocht in de lucht.
Waarom?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou ik toch droge lucht verkiezen over benauwde lucht?quote:
Nee, waarom moet het nu snel droog worden om de zomer te redden van een benauwde pleurisbende (waar inderdaad niemand op zit te wachten)?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zou ik toch droge lucht verkiezen over benauwde lucht?
Daarnaast is er minder kans op wolkenvorming en nevel die anderzijds mooie dagen toch wat grauwer maken.
Echt tropische hitte is er niet geweest vorig jaar, maar ik had er toen al best last van. Ik heb dan mogelijk ook een lichte vorm van astma (wordt nog onderzocht), maar die luchtvochtigheid heeft iedereen natuurlijk wel in een zekere zin last van als het richting de 30 gaat.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Heb ik persoonlijk echt weinig last van.
Dan doel je vooral op de verdamping van het vocht wat in de grond zit wat dan wolken veroorzaakt? Vraag me af hoe lang zoiets echt een significante rol blijft spelen aangezien de toplaag vd grond volgens mij vrij snel uitdroogt als er een aantal droge en flink zonnige dagen zijn, die je in de late lente vrijwel altijd wel hebt.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarnaast is er minder kans op wolkenvorming en nevel die anderzijds mooie dagen toch wat grauwer maken.
Al het overtollige water moet weg, en door de aanhoudende regen gebeurt dat nu niet. Al dat overtollige water houdt in de zomer onder invloed van hoge druk de luchtvochtigheid hoog, net als in een tropisch regenwoud.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, waarom moet het nu snel droog worden om de zomer te redden van een benauwde pleurisbende (waar inderdaad niemand op zit te wachten)?
Bomen, gras, ondiepe wateren, plekken waar grondwater gewoon aan de oppervlakte komt. Het is geen Spanje hierquote:Op maandag 19 februari 2024 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan doel je vooral op de verdamping van het vocht wat in de grond zit wat dan wolken veroorzaakt? Vraag me af hoe lang zoiets echt een significante rol blijft spelen aangezien de toplaag vd grond volgens mij vrij snel uitdroogt als er een aantal droge en flink zonnige dagen zijn, die je in de late lente vrijwel altijd wel hebt.
Toch hebben we vorig ook gezien hoe snel het dus wel kurkdroog kan worden (wel uitzonderlijk lang droog toen), maar toch..quote:Op maandag 19 februari 2024 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bomen, gras, ondiepe wateren, plekken waar grondwater gewoon aan de oppervlakte komt. Het is geen Spanje hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |