wtfquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen 17 graden en 's middags kan het zonnetje soms tussen de wolken doorpiepen.
En wekenlange koude graf wind uit richting NNW/N/NNO, ja. Met de aanstaande SSW zou me dat niet verbazen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:40 schreef PzKpfw het volgende:
Grauw, grijs en regen. Wat kijk ik toch uit naar het voorjaar... maar ook dat zou maar weer zo een natte schijtzooi kunnen worden.
Oei oei ja dat is nog een van de meest pijnlijke onderdelen van het weer in Nederland.... de lente die daardoor de nek omgedraaid kan worden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En wekenlange koude graf wind uit richting NNW/N/NNO, ja. Met de aanstaande SSW zou me dat niet verbazen.
En dan is het twee dagen later in april en zit je ineens weer tot ergens in oktober te bakkenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei oei ja dat is nog een van de meest pijnlijke onderdelen van het weer in Nederland.... de lente die daardoor de nek omgedraaid kan worden.
Dan heb je al maanden er op zitten met grotendeels grijs, fris soepkippen weer waar je weinig mee kan, en dan is het april en dan zit je nog steeds tegen 8 graden en hagelbuien aan te kijken.![]()
Bakken is bij jou 20+?quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan is het twee dagen later in april en zit je ineens weer tot ergens in oktober te bakken
Blijft een raar land.
Net zoals velen het over kou hebben als het 6 graden isquote:
6 graden is idd warm.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals velen het over kou hebben als het 6 graden is
Hangt af van de maand. Tweede helft van februari begint het toch al koud aan te voelen.quote:
6 in januari vind je wel warm?quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt af van de maand. Tweede helft van februari begint het toch al koud aan te voelen.
Dat zeg ik nietquote:
22-25 is warm.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet
Maar als 22-25 niet enigszins warm kan worden, kan ruim boven nul ook niet echt koud genoemd worden. -5, dan is het koud
Bakken doe ik niet aan. Maar bij 20 graden met zon ga ik wel langzaam kokenquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
22-25 is warm.Niet ‘bakken’. Tenzij je een huis op het zuiden hebt, plat dak, flat, etc. Dan drijf je binnen weg.
Maar bij bakken denk ik aan buiten met een graad of 28.
Bakken in april? Nog nooit meegemaakt. Bakken met water misschien.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan is het twee dagen later in april en zit je ineens weer tot ergens in oktober te bakken
Blijft een raar land.
Hoe wil je 6 graden dan omschrijven? Echt mild of zacht is het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals velen het over kou hebben als het 6 graden is
22-25 is aangenaam warmquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
22-25 is warm.Niet ‘bakken’. Tenzij je een huis op het zuiden hebt, plat dak, flat, etc. Dan drijf je binnen weg.
Maar bij bakken denk ik aan buiten met een graad of 28.
Nou ja, zacht. Misschien wat frisjes. Bij 'kou' denk ik aan, nou ja, echte kou. Dat je naar buiten stapt en denkt "bwoah, het is goed koud!".quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe wil je 6 graden dan omschrijven? Echt mild of zacht is het niet.
Snap wat je bedoelt. Als ik twijfel aan de korte broek is het pas echt koudquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, zacht. Misschien wat frisjes. Bij 'kou' denk ik aan, nou ja, echte kou. Dat je naar buiten stapt en denkt "bwoah, het is goed koud!".
Ik verwacht overigens niet dat deze omschrijvingen helpen.
En 25 in het Oosten is ook weer anders dan hier in het Westen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
22-25 is aangenaam warm. Wel afhankelijk van de LV of het ook prettig is
Deze noteren we in de boeken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net zoals 23 graden geen hitte is, alleen voor een selecte groep mensen waaronder ik dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |