abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212509052

Kees en Jeroen sneden af om deze plas te vermijden

quote:
Honderd euro boete voor hardlopers die regenplas mijden: "Wilden geen natte voeten"

In het bos even van het pad afdwalen om een grote regenplas te vermijden? Dat kun je beter laten. Wie betrapt wordt, riskeert namelijk een fikse boete. Het overkwam hardlopers Jeroen en Kees afgelopen weekend, toen ze een stukje ruiterpad namen om droge voeten te houden. De boete: 100 euro.

De hele dag regende het pijpenstelen, maar ondanks de hevige neerslag besloten hardlopers Kees de Groot en Jeroen van der Voort toch hun wekelijkse hardloopronde door het Noord-Hollands Duinreservaat te maken. Een duur rondje, want droge voeten kostten hen zo'n 100 euro.

De hardlopers liepen op de verharde weg. "Een andere route dan normaal, want onze gebruikelijke weg was al niet meer begaanbaar", vertelt Kees.

Maar, ook de verharde weg bleek niet opgewassen tegen de overvloedige regenval van afgelopen weekend. "Op een gegeven moment staan we voor een meer van water, dus snijden we een stukje af om vervolgens onze route op de verharde weg te hervatten."

Onvoorziene omstandigheden
Net nadat de mannen de hoek om zijn gegaan, zien ze twee boswachters staan. "Ik haal mijn duinkaart nog uit mijn broekzak", vervolgt Kees.

Maar dat bleek niet de reden te zijn dat de hardlopers werden aangesproken. "'Jullie krijgen een boete voor het lopen op het ruiterpad', zei een van hen."

Kees reageerde verontwaardigd. Ik zei nog: "Doe niet zo flauw. Dit zijn onvoorziene omstandigheden." Maar @de_boswachter hield voet bij stuk en vertelde dat de twee aan de kant hadden moeten lopen. Als Kees hem vraagt of hij kan laten zien hoe hij dat had moeten doen, antwoordde @de_boswachter dat hij één boete voor beiden zou geven, in plaats van ieder een eigen.

Doe niet zo flauw. Dit zijn onvoorziene omstandigheden

Kees vindt het kinderachtig. "Het gaat me niet om het geld. Het gaat om de situatie. Waarschijnlijk stonden ze op het hoekje om te kijken of er geen mountainbikers langskwamen, daar klagen ruiters al langere tijd over. Terecht, maar wij zijn geen mountainbikers, we willen gewoon geen natte voeten. In dit geval was er niemand in het bos en naast teruglopen was er geen andere optie."

De heren wordt nog gevraagd of ze een afschrift willen en mogen vervolgens hun route over het ruiterpad vervolgen. Kees snapt er niks van. "We worden bekeurd voor het lopen op het ruiterpad en vervolgens mogen we doorlopen? Laat ons dan teruglopen."

Boete terecht
Toch hebben de boswachters goed gehandeld, laat PWN weten. "De toegangsregel is: blijf op de paden. Ook met regenval blijft die gewoon bestaan. De hardlopers hadden terug moeten lopen en van tevoren- via de site van PWN - kunnen checken welke paden gangbaar zijn en welke niet."

De toegangsregel is: blijf op de paden. Ook met regenval blijft die gewoon bestaan

Kinderachtig
Kees blijft het naar eigen zeggen diep triest vinden. "Dan loop je daar bijvoorbeeld met kinderen en zeggen ze: loop maar terug. Hoe moet je weten dat je online kunt zien dat er plassen liggen? Ik wist er niet van."

Kees hoopt onder de boete uit te komen. "Ik heb hem nog niet ontvangen hoor, maar ga ook even kijken of er bij het pad een bord met een hoefijzer staat. Anders hadden we het niet eens kúnnen weten."

Ondanks alles is hij niet van plan bij de volgende regenbui binnen te blijven. "Ik loop iedere zondagmorgen door het duin en dat blijf ik doen."
Tja..regel is regel :') Altijd weer die hardlopers!
Misschien kan @Jippie nog even kijken of er meer mannen dan vrouwen hardlopen? O-)
Maar goed, is dit kinderachtig en bureaucratisch of is dit een terechte boete?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 20-02-2024 12:03:44 ]
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:01:29 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212509126
Jeetje krijg je daar ook al een boete voor? Dan heb je wel echt een hekel aan mensen als je die uitdeelt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212509127
Ik snap het verhaal niet helemaal. Ze liepen op een weg waar niet op gelopen mag worden of zo?
pi_212509144
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap het verhaal niet helemaal. Ze liepen op een weg waar niet op gelopen mag worden of zo?
Ja, bosweg zat onder de modder,drek en water, dus op de verharde weg, zelfde verhaal, zoals foto boven en toen op ruiterpad.
Daar mag je niet op lopen want dat is voor ruiters te paard, gevaarlijk, daar vertrapt betrapt en dus boete.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:06 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212509152
Nederland _O_ .
Huilen dan.
  Forum Admin dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:57 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212509161
Dit is wel zo typisch Nederlands, van de hardlopers die doen waar ze zelf in hebben tot de npc boa's die meteen een prent uitdelen. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:59 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212509163
Sinds wanneer is wandelen op een ruiterpad verboden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212509171
Maandelijkse boetenquota moet bereikt worden.
pi_212509186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja, bosweg zat onder de modder,drek en water, dus op de verharde weg, zelfde verhaal, zoals foto boven en toen op ruiterpad.
Daar mag je niet op lopen want dat is voor ruiters te paard, gevaarlijk, daar vertrapt betrapt en dus boete.
Ah. Nu snap ik m.

Ik sluit me aan bij het team: onnodige boete/bureaucratie.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:05:14 #10
8781 crew  Frutsel
pi_212509189
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel zo typisch Nederlands, van de hardlopers die doen waar ze zelf in hebben tot de npc boa's die meteen een prent uitdelen. _O-
boswachters en boa's, dat zijn net straatcommando's
pi_212509201
Regels zijn regels!!!!!

Mensen die zich daar achter verschuilen mogen ze afschieten hoor
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:06:46 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212509209
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
boswachters en boa's, dat zijn net straatcommando's
@Straatcommando.
  Redactie Sport dinsdag 20 februari 2024 @ 12:08:38 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212509235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is een ruiterpad, geen voetpad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:08:44 #14
8781 crew  Frutsel
pi_212509238
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:06 schreef Solotovski het volgende:
Regels zijn regels!!!!!

Mensen die zich daar achter verschuilen mogen ze afschieten hoor
Zeg je nou dat je @de_boswachter wil afschieten?
pi_212509277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die weg was alleen bestemd voor paarden. Ze hadden dus op zijn minst moeten hinniken en op de weg schijten.
pi_212509278
Als je nou een korte route pakt door een stukje waar een bord staat 'niet betreden, kwetsbare natuur' oid okee, dan zou ik zeggen terechte boete.

Maar een boete om een stukje ruiterpad om een grote plas te vermijden :')
Dan ben je toch wel een enorme zeikerd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:11:11 #17
8781 crew  Frutsel
pi_212509285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
quote:
Een ruiterpad is een speciaal zandpad waarover ruiters kunnen rijden. Een ruiterpad is vaak afgezonderd van ander verkeer om het zo veilig mogelijk te maken voor mens en dier. Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Het is verboden om hier te wandelen of fietsen.
wandelen en fietsen mag dus niet. Over hardlopen worden niet gesproken :) O-)
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:11:55 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212509299
Je bent toch niet van suiker? Hup een stukje zwemmen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:11:56 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212509300
Die stommelingen hadden natuurlijk moeten klagen dat ze gewoon vreedzame demonstranten waren. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212509332
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:11 schreef ACT-F het volgende:
Je bent toch niet van suiker? Hup een stukje zwemmen!
Biathlon *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212509395
Nou, dat ik nog paard reed had ik er ook wel een hekel aan als met name hondeuitlaters of fietsers op het ruiterpad waren. Fietsers omdat ze vrijwel nooit aan de kant gaan en hondenuitlaters omdat ze struikeldraadjes hebben waar paarden de poten van kunnen breken of dat honden onder je paard doorkruipen en zich laten doodtrappen. Dan heb jij het gedaan opeens natuurlijk.

Een ruiterpad is voor paarden en zoveel van die paden zijn er niet. Heel vervelend als je in volle galop de bocht om komt en in de teugels moet gaan hangen omdat er iemand loopt die er niet hoort.

Net zo goed als moutainbikers ook niet blij zijn met anderen op hun paden.
  PR/Manusje van alles dinsdag 20 februari 2024 @ 12:19:43 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_212509411
Of van die hardlopers die dan zo nodig op het asfalt moeten lopen omdat de perfecte stoep bestaande uit betontegels niet geschikt is om op te lopen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:21:22 #23
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212509439
Volgens de regels terechte boete. Maar ik denk niet dat ik 'em gegeven zou hebben. Kom op...

Op een ruiterpad loop je trouwens doorgaans al niet voor je plezier en om eerlijk te zijn, ik wist ook niet dat je niet op een ruiterpad mag lopen. :@
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 februari 2024 @ 12:21:49 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212509447
Wist niet dat dat verboden was. Doe het regelmatig hier in het bos, omdat het soms de meest logische route is.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:24:42 #25
8781 crew  Frutsel
pi_212509496
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:21 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens de regels terechte boete. Maar ik denk niet dat ik 'em gegeven zou hebben. Kom op...

nou dat dus :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')