abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211973064
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie

Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.

Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.

Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren
pi_211974118
Mijn ervaring met mijn "stoornissen". Helemaal weg gaan ze nooit, mss zijn bij jouw die aanvallen overgebleven en als ik zo lees ga je daar best goed mee om.

Hetzelfde heb ik met mijn rest symptomen die nu en dan wat heftiger zijn. Ik weet wat ik moet doen of juist niet doen en kan er op die manier goed mee leven.

Maar als die aanvallen steeds vaker komen en steeds sneller op elkaar.. dan wel de GGZ inschakelen om een mogelijke terugval op tijd te stoppen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211974491
Kun je wat preciezer beschrijven wat je ervaart tijdens zo'n aanval? Wat voel je en wat denk je? Wat verandert er? Kun je nog op je omgeving reageren? Hoe halen mensen je eruit?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211974722
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:32 schreef kuolema het volgende:
Kun je wat preciezer beschrijven wat je ervaart tijdens zo'n aanval? Wat voel je en wat denk je? Wat verandert er? Kun je nog op je omgeving reageren? Hoe halen mensen je eruit?
Ik verander naar een andere persoonlijkheid, als omstanders zeggen dat ik E heet dan zeg ik dat E dood is en ik M ben, ik ga mezelf soms pijn doen en doe pogingen mijn eigen keel dicht te knijpen, wat ik voel en denk weet ik niet, als ik bijkom weet ik er niets meer van, wat ik nu vertel hoor ik van anderen.
Reageren op omgeving doe ik blijkbaar amper, mensen halen me eruit door op me in te blijven praten dat ik E ben en waar ik ben, terug brengen in de werkelijkheid dus, op een gegeven moment reageer ik daar wel op, ook aanrakingen op de schouder kunnen helpend zijn
pi_211974758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik verander naar een andere persoonlijkheid, als omstanders zeggen dat ik E heet dan zeg ik dat E dood is en ik M ben, ik ga mezelf soms pijn doen en doe pogingen mijn eigen keel dicht te knijpen, wat ik voel en denk weet ik niet, als ik bijkom weet ik er niets meer van, wat ik nu vertel hoor ik van anderen.
Reageren op omgeving doe ik blijkbaar amper, mensen halen me eruit door op me in te blijven praten dat ik E ben en waar ik ben, terug brengen in de werkelijkheid dus, op een gegeven moment reageer ik daar wel op, ook aanrakingen op de schouder kunnen helpend zijn
Dat klinkt heftig... Ik kan me niet voorstellen dat daar niets aan te doen is. Misschien kun je om een second opinion vragen?

Het is voor mij deels herkenbaar, als ik dissocieer.
Voel je het aankomen? Dan zijn er vast wel trucjes aan te leren om helder te blijven, te voorkomen dat je wegraakt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211975051
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:58 schreef kuolema het volgende:

[..]
Dat klinkt heftig... Ik kan me niet voorstellen dat daar niets aan te doen is. Misschien kun je om een second opinion vragen?

Het is voor mij deels herkenbaar, als ik dissocieer.
Voel je het aankomen? Dan zijn er vast wel trucjes aan te leren om helder te blijven, te voorkomen dat je wegraakt.
Ja ik voel het wel vaak aankomen en heb diverse trucjes om te voorkomen dat ik er eentje krijg, toch lukt het niet altijd
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:24:49 #7
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_212003787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 17:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja ik voel het wel vaak aankomen en heb diverse trucjes om te voorkomen dat ik er eentje krijg, toch lukt het niet altijd
Klinkt als een vorm van dissociatie ( na trauma?)
Neem eigenlijk aan dat je borderline ook trauma/slechte jeugd/geen veilig thuis gerelateerd was
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_212004317
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
Klinkt als een vorm van dissociatie ( na trauma?)
Neem eigenlijk aan dat je borderline ook trauma/slechte jeugd/geen veilig thuis gerelateerd was
Dissociatie is het ook niet volgens onderzoek, maar het lijkt er wel erg op inderdaad

De borderline was ook trauma gerelateerd inderdaad
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:46:44 #9
421867 greysbones
pi_212005219
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dissociatie is het ook niet volgens onderzoek, maar het lijkt er wel erg op inderdaad

De borderline was ook trauma gerelateerd inderdaad
Heb je meerdere zorgverleners gehad
Of altijd bij dezelfde

Anders zou ik zeker eens overwegen om eens een ander te proberen ( ja je moet opnieuw je hele shit voorleggen en dat is zwaar k.. , snap ik)

Klinkt toch echt als een dissociatieve identiteits stoornis
( lekker scrabble woord :D )
pi_212005393
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:46 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je meerdere zorgverleners gehad
Of altijd bij dezelfde

Anders zou ik zeker eens overwegen om eens een ander te proberen ( ja je moet opnieuw je hele shit voorleggen en dat is zwaar k.. , snap ik)

Klinkt toch echt als een dissociatieve identiteits stoornis
( lekker scrabble woord :D )
Ik heb altijd dezelfde zorgverlener gehad, ik twijfel om me elders aan te melden maar mijn verleden is best stevig en ik zie er tegen op om weer mijn verhaal te moeten doen en de wachttijden zijn vaak ook lang
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:25:47 #11
421867 greysbones
pi_212005515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb altijd dezelfde zorgverlener gehad, ik twijfel om me elders aan te melden maar mijn verleden is best stevig en ik zie er tegen op om weer mijn verhaal te moeten doen en de wachttijden zijn vaak ook lang
Snap ik
Het is ook enorm vervelend als je weer alles moet uitleggen
Ik zou er in jouw geval wel over na denken
Als je ( zoals ik het lees niet gezien wordt ) heb je niet genoeg aan je huidige hulp
pi_212031087
Het heeft wel erg met borderline te maken. Het neigt ook een beetje naar dissociatieve identiteitsstoornis. Maar welk label mensen eraan plakken: het gaat erom wat erachter zit.

Ik herken het gelazer met de GGZ. Als ik dit van jou zo lees, denk ik persoonlijk dat jij intensieve hulp nodig hebt om ten eerste het trauma beter te kunnen verwerken en ten tweede om jezelf (opnieuw) te leren kennen. Geen wazige uitspraken als "Je moet van jezelf leren houden", want dat gaat niet als je worstelt met overtuigingen dat je een heel slecht mens bent. Juist dat moet worden uitgediept. Ik denk dat als je daadwerkelijk zo slecht zou zijn als je gelooft, je dat allang van jezelf had kunnen aanvaarden. Mensen zoals Jozef Fritzl hebben absoluut niet dezelfde psychische klachten als jij. Zijn slachtoffers daarentegen kunnen zich er beter mee identificeren.

Wat je kan doen, is hiermee naar de huisarts en aangeven dat je de zorg wilt hebben die jij nodig hebt en of hij/zij contact opneemt met de GGZ-instantie waarom dat tot nu toe niet gebeurt. Dat weet je waarschijnlijk wel, want je zal vrees ik wel vaker aangehoord hebben dat jij een 'complex geval' bent (daartoe worden alle mensen met meerdere diagnoses gerekend). Het is echter belangrijk - ook voor jouw persoonlijke ontwikkeling - dat je je daar niet door laat ondermijnen en gaat claimen waar je recht op hebt. Als jij dat niet alleen kunt, neem dan iemand mee die jou erbij kan ondersteunen.

Juist omdat het in jouw verleden was geėscaleerd waardoor je bepaalde dingen deed met ernstige consequenties voor jezelf en anderen, vind ik het nu van hen ontzettend onverantwoord dat ze jou met jezelf laten aanmodderen. Het kan jou niet verweten worden dat jij jouw verantwoordelijkheid niet neemt. Ik vind nu vooral dat zij degenen zijn die het laten afweten. Kunnen ze zich wel weer verdedigen met "we volgen het protocol op en de werkdruk is al zo hoog". Zij hebben toch echt zelf voor hun beroep gekozen.

Overigens maak ik mij niet zoveel zorgen dat jij een gevaar zou kunnen zijn voor anderen. Ik maak mij wel zorgen om jou en ik gun het jou dat het iig dit jaar bergopwaarts gaat met jou.

Het enige advies wat ik jou kan geven, is: claim jouw recht! Makkelijk gezegd hoor en in de praktijk ontzettend lastig. Maar je hebt dit wel nodig om te kunnen (over)leven.
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 22:19:18 #13
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212032667
quote:
doe pogingen mijn eigen keel dicht te knijpen
Alien hand syndrome (AHS)?
As above, so below.
  zondag 14 januari 2024 @ 22:22:17 #14
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212032727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:12 schreef Cupfighter het volgende:
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie

Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.

Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.

Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren
Heb je EMDR wel eens overwogen?
Le Diable
pi_212032876
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:22 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Heb je EMDR wel eens overwogen?
Dat heb ik gehad
pi_212032896
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het heeft wel erg met borderline te maken. Het neigt ook een beetje naar dissociatieve identiteitsstoornis. Maar welk label mensen eraan plakken: het gaat erom wat erachter zit.

Ik herken het gelazer met de GGZ. Als ik dit van jou zo lees, denk ik persoonlijk dat jij intensieve hulp nodig hebt om ten eerste het trauma beter te kunnen verwerken en ten tweede om jezelf (opnieuw) te leren kennen. Geen wazige uitspraken als "Je moet van jezelf leren houden", want dat gaat niet als je worstelt met overtuigingen dat je een heel slecht mens bent. Juist dat moet worden uitgediept. Ik denk dat als je daadwerkelijk zo slecht zou zijn als je gelooft, je dat allang van jezelf had kunnen aanvaarden. Mensen zoals Jozef Fritzl hebben absoluut niet dezelfde psychische klachten als jij. Zijn slachtoffers daarentegen kunnen zich er beter mee identificeren.

Wat je kan doen, is hiermee naar de huisarts en aangeven dat je de zorg wilt hebben die jij nodig hebt en of hij/zij contact opneemt met de GGZ-instantie waarom dat tot nu toe niet gebeurt. Dat weet je waarschijnlijk wel, want je zal vrees ik wel vaker aangehoord hebben dat jij een 'complex geval' bent (daartoe worden alle mensen met meerdere diagnoses gerekend). Het is echter belangrijk - ook voor jouw persoonlijke ontwikkeling - dat je je daar niet door laat ondermijnen en gaat claimen waar je recht op hebt. Als jij dat niet alleen kunt, neem dan iemand mee die jou erbij kan ondersteunen.

Juist omdat het in jouw verleden was geėscaleerd waardoor je bepaalde dingen deed met ernstige consequenties voor jezelf en anderen, vind ik het nu van hen ontzettend onverantwoord dat ze jou met jezelf laten aanmodderen. Het kan jou niet verweten worden dat jij jouw verantwoordelijkheid niet neemt. Ik vind nu vooral dat zij degenen zijn die het laten afweten. Kunnen ze zich wel weer verdedigen met "we volgen het protocol op en de werkdruk is al zo hoog". Zij hebben toch echt zelf voor hun beroep gekozen.

Overigens maak ik mij niet zoveel zorgen dat jij een gevaar zou kunnen zijn voor anderen. Ik maak mij wel zorgen om jou en ik gun het jou dat het iig dit jaar bergopwaarts gaat met jou.

Het enige advies wat ik jou kan geven, is: claim jouw recht! Makkelijk gezegd hoor en in de praktijk ontzettend lastig. Maar je hebt dit wel nodig om te kunnen (over)leven.
Dank je wel, dan ga ik denk ik maar eens afspraak maken met mijn huisarts en vragen wat de mogelijkheden zijn met mijn klachten
pi_212032902
quote:
11s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:19 schreef Mijk het volgende:

[..]
Alien hand syndrome (AHS)?
Dat ken ik eerlijk gezegd niet
pi_212033098
Wat hoop je te bereiken als je er een label op kunt plakken?
Zit je dan niet nog steeds in het schuitje: 'leer er mee leven' en de mensen om je heen die weten schijnbaar al hoe ze je eruit moeten halen.
Je hebt al veel therapieen geprobeerd, maar daarmee is het niet over gegaan. Zal het met andere therapieen dan wel over gaan? Is het niet beter te kijken hoe je er het beste mee om kunt gaan, en hoe je triggers kunt vermijden?
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 23:12:58 #19
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212033101
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat hoop je te bereiken als je er een label op kunt plakken?
Zit je dan niet nog steeds in het schuitje: 'leer er mee leven' en de mensen om je heen die weten schijnbaar al hoe ze je eruit moeten halen.
Je hebt al veel therapieen geprobeerd, maar daarmee is het niet over gegaan. Zal het met andere therapieen dan wel over gaan? Is het niet beter te kijken hoe je er het beste mee om kunt gaan, en hoe je triggers kunt vermijden?
Beetje te makkelijk, als dit door trauma komt en niet lichamelijk is, is het op te lossen.
As above, so below.
pi_212033113
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:12 schreef Mijk het volgende:

[..]
Beetje te makkelijk, als dit door trauma komt en niet lichamelijk is, is het op te lossen.
De gebeurtenis, of gebeurtenissen, die het trauma heeft veroorzaakt blijft bestaan. En het is niet eens duidelijk of het een trauma is. TS lijkt op zoek naar een label, niet naar een oorzaak. Eerste stap lijkt me de oorzaak te zoeken, niet naar een label. Maar als er schijnbaar geen aanwijsbare oorzaak is, dan moet je na gaan denken hoe je er het beste mee kunt leven, en hoe je kunt vermijden in een aanval te glijden.
  zondag 14 januari 2024 @ 23:28:16 #21
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_212033156
-nee-

[ Bericht 92% gewijzigd door Lenny77 op 15-01-2024 12:44:00 ]
En Allah weet het het beste
pi_212034701
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De gebeurtenis, of gebeurtenissen, die het trauma heeft veroorzaakt blijft bestaan. En het is niet eens duidelijk of het een trauma is. TS lijkt op zoek naar een label, niet naar een oorzaak. Eerste stap lijkt me de oorzaak te zoeken, niet naar een label. Maar als er schijnbaar geen aanwijsbare oorzaak is, dan moet je na gaan denken hoe je er het beste mee kunt leven, en hoe je kunt vermijden in een aanval te glijden.
Ik ga een afspraak maken bij de huisarts en leg uit wat er aan de hand is, kijken wat hij zegt en hoe hij het beoordeeld,
pi_212036397
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ga een afspraak maken bij de huisarts en leg uit wat er aan de hand is, kijken wat hij zegt en hoe hij het beoordeeld,
Lijkt me een verstandige stap, en ik hoop dat zijn verwijzing jou verder zal helpen dit goed onder controle te krijgen, of er nu een label op komt of niet.
  maandag 15 januari 2024 @ 12:18:05 #24
421867 greysbones
pi_212036625
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
goed van je O+
misschien weet hij of zij ook nog een goede behandelaar

Want trigger vermijdend leven is niet te doen
  maandag 15 januari 2024 @ 12:19:04 #25
421867 greysbones
pi_212036636
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lijkt me een verstandige stap, en ik hoop dat zijn verwijzing jou verder zal helpen dit goed onder controle te krijgen, of er nu een label op komt of niet.
zonder label geen (vergoede) behandeling
pi_212038637
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De gebeurtenis, of gebeurtenissen, die het trauma heeft veroorzaakt blijft bestaan. En het is niet eens duidelijk of het een trauma is.
Wellicht heb je eerdere topics van TS niet meegekregen. Hij heeft nogal wat ellendige dingen meegemaakt, dus het is wel waarschijnlijk dat het met trauma's heeft te maken.

De gebeurtenissen blijven inderdaad bestaan. Een trauma of persoonlijkheidsstoornis wat daarvan het gevolg is en wat een rol blijft spelen in het heden, kan daarentegen wel degelijk aangepakt worden. Waarom zou dat niet kunnen?

En wat bedoel je precies met "lijkt op zoek naar een label"? Kan je dat toelichten?
pi_212039176
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 15:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Wellicht heb je eerdere topics van TS niet meegekregen. Hij heeft nogal wat ellendige dingen meegemaakt, dus het is wel waarschijnlijk dat het met trauma's heeft te maken.

De gebeurtenissen blijven inderdaad bestaan. Een trauma of persoonlijkheidsstoornis wat daarvan het gevolg is en wat een rol blijft spelen in het heden, kan daarentegen wel degelijk aangepakt worden. Waarom zou dat niet kunnen?

En wat bedoel je precies met "lijkt op zoek naar een label"? Kan je dat toelichten?
Klopt inderdaad, heb de eerdere topics niet meegekregen volgens mij.

Dit doet mij denken dat TS op zoek is naar een label:
quote:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Diagnose > behandeling > goed een normaal leven leiden, maar ook bijv: leren hoe aanvallen te vermijden en ermee om te gaan > goed een normaal leven leiden (waarbij er uiteraard later nog wel een label opgeplakt kan worden).

Een label kan natuurlijk helpen met vergoedingen van een zorgverzekering, maar dat iets vergoed wordt wilt niet gelijk zeggen dat het helpt, en dat iets niet vergoed kan worden, wilt ook niet zeggen dat het niet helpt. En als iets helpt je leven te verbeteren, zou je er dan niet wat voor over hebben om daarin te investeren?

Het blijft natuurlijk lastig, en ik hoop dat TS verder geholpen kan worden door de huisarts, en dat er een weg is waarbij de zorgverzekering (vrijwel) alles vergoedt, maar ik zou me daar niet afhankelijk van maken.
pi_212040286
Als het inderdaad zo is dat TS een label wilt hebben, lijkt mij dat ook hier weer de GGZ daartoe aanleiding geeft.

quote:
Als ik zoiets te horen zou krijgen, zou ik mij daar ontzettend klote bij voelen. Sterker nog, ik weet hoe het voelt, want het komt mij zo bekend voor. Als ik dit van TS lees en ik zou zelf geen ervaring hebben met de GGZ, zou ik denken dat hij het gewoon verzint of op zijn minst dramatiseert. Ik heb nog steeds de neiging om dat te bedenken, ondanks dat ik het zelf heb meegemaakt, want het is zo niet te bevatten dat dit wel de realiteit is.

Dus als ze hem zonodig willen labelen, kom dan aan met iets wat duidelijk is.

Maar goed ... het heeft weinig zin om hierover door te emmeren. Dit is nou eenmaal het systeem in de maatschappij. Niet alleen de GGZ, want dit is overal. Als het uiteindelijk wel leidt tot een goede behandeling, dan is dit ook wel te overzien toch?
  maandag 15 januari 2024 @ 20:33:24 #29
421867 greysbones
pi_212042208
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, heb de eerdere topics niet meegekregen volgens mij.

Dit doet mij denken dat TS op zoek is naar een label:
[..]
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Diagnose > behandeling > goed een normaal leven leiden, maar ook bijv: leren hoe aanvallen te vermijden en ermee om te gaan > goed een normaal leven leiden (waarbij er uiteraard later nog wel een label opgeplakt kan worden).

Een label kan natuurlijk helpen met vergoedingen van een zorgverzekering, maar dat iets vergoed wordt wilt niet gelijk zeggen dat het helpt, en dat iets niet vergoed kan worden, wilt ook niet zeggen dat het niet helpt. En als iets helpt je leven te verbeteren, zou je er dan niet wat voor over hebben om daarin te investeren?

Het blijft natuurlijk lastig, en ik hoop dat TS verder geholpen kan worden door de huisarts, en dat er een weg is waarbij de zorgverzekering (vrijwel) alles vergoedt, maar ik zou me daar niet afhankelijk van maken.
nogmaals
zonder label zul je nooit een behandeling krijgen
( die vergoedt wordt)
pi_212043030
quote:
99s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
nogmaals
zonder label zul je nooit een behandeling krijgen
( die vergoedt wordt)
Als je voor de keuze stond:
Zonder label nu een manier vinden om met je problemen te leren leven, en eventuele kosten daarvoor uit eigen zak betalen, of, jaren blijven emmeren om eerst een label te krijgen, zodat alles vergoed wordt. Wat zou je kiezen?
  maandag 15 januari 2024 @ 21:10:41 #31
421867 greysbones
pi_212043049
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als je voor de keuze stond:
Zonder label nu een manier vinden om met je problemen te leren leven, en eventuele kosten daarvoor uit eigen zak betalen, of, jaren blijven emmeren om eerst een label te krijgen, zodat alles vergoed wordt. Wat zou je kiezen?
Hoe wil je dat doen dan zonder hulp?
want het zelf betalen moet je een beste zak meenemen
pi_212062284
Voor alle duidelijkheid ik ben niet op zoek naar een label

Bij de huisarts geweest vandaag en we hebben besloten het voorlopig te laten rusten en er geen nieuwe GGZ behandeling op los te laten, de redenen

- wachttijden zijn lang
- heeft het nut om alles weer omhoog te gooien wat het misschien ook erger kan maken
- ik doe het ondanks dit best goed
- M meer naar de voorgrond laten komen kan averechts werken
pi_212063716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:37 schreef Cupfighter het volgende:

Bij de huisarts geweest vandaag en we hebben besloten het voorlopig te laten rusten en er geen nieuwe GGZ behandeling op los te laten, de redenen

- wachttijden zijn lang
- heeft het nut om alles weer omhoog te gooien wat het misschien ook erger kan maken
Je hoeft niet persé een nieuwe GGZ-behandeling aan te gaan om aan jezelf te kunnen werken.

Ik vind het wel een dooddoener als er wordt gezegd dat je het ondanks dit best goed doet. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om jouw mentale gezondheid. Als jij worstelt met psychische problemen waardoor jij jezelf wilt wurgen, dan is daar duidelijk iets mee aan de hand. Welk label er ook aan gekoppeld wordt, het is hoe dan ook duidelijk dat jij erg met jezelf worstelt en daar behoorlijk onder lijdt. Je gaat immers niet voor de lol jezelf wurgen.

Elke keer tevergeefs aankloppen bij de GGZ lijkt mij inderdaad zinloos. Maar laat het er niet bij zitten. Dan moet je op een andere manier aan jezelf werken. Als je uiteindelijk echt behandeling nodig hebt, is het misschien een idee dat je een 1e lijns psycholoog kan benaderen die niet voor de GGZ werkt maar bijvoorbeeld een zelfstandige praktijk heeft. Het is weliswaar niet genoeg voor jou om behandeld te worden, maar misschien wel om de hele situatie duidelijker in kaart te brengen. Als die persoon constateert dat jouw situatie ernstig genoeg is waardoor een intensievere behandeling absoluut nodig is en hij/zij maakt daarvan een rapport, sta je veel sterker.

Je kan ook proberen contact op te nemen met MIND Korrelatie

Je kan je ook eens orienteren op haptonomie of lichaamsgerichte therapie.

Hoe is jouw manier van leven verder? Heb jij dagbesteding in een gezonde omgeving? Met dat laatste bedoel ik dat je daarbij te maken krijgt met mensen die een gezonde invloed hebben op jou. Regelmatig naar een dagbestedingscentrum gaan voor mensen met psychische problemen waarbij je vooral te maken krijgt met cliėnten die cognitief veel beperkter zijn dan jij, is geen gezonde omgeving. Jij bent dan namelijk altijd degene die zich naar hen moet aanpassen, terwijl het me voor jou juist belangrijk lijkt dat je meer gelijkwaardig in contact staat met anderen.
pi_212064977
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je hoeft niet persé een nieuwe GGZ-behandeling aan te gaan om aan jezelf te kunnen werken.

Ik vind het wel een dooddoener als er wordt gezegd dat je het ondanks dit best goed doet. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om jouw mentale gezondheid. Als jij worstelt met psychische problemen waardoor jij jezelf wilt wurgen, dan is daar duidelijk iets mee aan de hand. Welk label er ook aan gekoppeld wordt, het is hoe dan ook duidelijk dat jij erg met jezelf worstelt en daar behoorlijk onder lijdt. Je gaat immers niet voor de lol jezelf wurgen.

Elke keer tevergeefs aankloppen bij de GGZ lijkt mij inderdaad zinloos. Maar laat het er niet bij zitten. Dan moet je op een andere manier aan jezelf werken. Als je uiteindelijk echt behandeling nodig hebt, is het misschien een idee dat je een 1e lijns psycholoog kan benaderen die niet voor de GGZ werkt maar bijvoorbeeld een zelfstandige praktijk heeft. Het is weliswaar niet genoeg voor jou om behandeld te worden, maar misschien wel om de hele situatie duidelijker in kaart te brengen. Als die persoon constateert dat jouw situatie ernstig genoeg is waardoor een intensievere behandeling absoluut nodig is en hij/zij maakt daarvan een rapport, sta je veel sterker.

Je kan ook proberen contact op te nemen met MIND Korrelatie

Je kan je ook eens orienteren op haptonomie of lichaamsgerichte therapie.

Hoe is jouw manier van leven verder? Heb jij dagbesteding in een gezonde omgeving? Met dat laatste bedoel ik dat je daarbij te maken krijgt met mensen die een gezonde invloed hebben op jou. Regelmatig naar een dagbestedingscentrum gaan voor mensen met psychische problemen waarbij je vooral te maken krijgt met cliėnten die cognitief veel beperkter zijn dan jij, is geen gezonde omgeving. Jij bent dan namelijk altijd degene die zich naar hen moet aanpassen, terwijl het me voor jou juist belangrijk lijkt dat je meer gelijkwaardig in contact staat met anderen.
Dank je wel voor de behulpzaamheid
Ik ga regelmatig naar een inloop waar mensen komen met een psychische kwetsbaarheid, eerlijk gezegd vind ik dat wel prettig omdat ik dan met lotgenoten kan praten
Ik ga nog nadenken of ik verdere stappen nemen om hulp te zoeken zoals jij aangeeft
  maandag 22 januari 2024 @ 10:03:11 #35
421867 greysbones
pi_212127367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:37 schreef Cupfighter het volgende:

- wachttijden zijn lang
Als je er aan gaat werken heb je inderdaad dikke kans dat je oud zeer naar boven haalt
En hierdoor tijdelijk wat terug valt

Misschien via de praat groep wat tips vragen?
pi_212127751
quote:
99s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
Als je er aan gaat werken heb je inderdaad dikke kans dat je oud zeer naar boven haalt
En hierdoor tijdelijk wat terug valt

Misschien via de praat groep wat tips vragen?
Ik ben nog aan het afwegen, donderdagnacht weer een paar van die aanvallen gehad en dan ben je de dag erop gewoon brak, maar de vraag is inderdaad of ik het niet erger ga maken als ik er aan ga werken terwijl het in principe redelijk te doen is nu
pi_212134724
In ieder geval duidelijk dat je je trauma('s) nog totaal niet hebt kunnen verwerken.
pi_212154530
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:39 schreef Cockwhale het volgende:
In ieder geval duidelijk dat je je trauma('s) nog totaal niet hebt kunnen verwerken.
Klopt, het trauma rond M blijft lastig te behappen voor me, het is de vraag of dat beter gaat worden, ik neig er naar om voor de veilige weg te kiezen en het verder te laten rusten omdat ik vrees dat meer aandacht er naar meer ellende gaat opleveren voor me
pi_212154620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, het trauma rond M blijft lastig te behappen voor me, het is de vraag of dat beter gaat worden, ik neig er naar om voor de veilige weg te kiezen en het verder te laten rusten omdat ik vrees dat meer aandacht er naar meer ellende gaat opleveren voor me
Want dat heeft je nu veel opgeleverd, het wegstoppen?
pi_212155981
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Want dat heeft je nu veel opgeleverd, het wegstoppen?
Nee, maar het oprakelen kan het erger maken, nu is het nog beheersbaar
pi_212156020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kan*

Feit is dat je nu geen enkele manier hebt om dit aan te pakken en de kans is groot dat met 'niets doen' en wegstoppen de klachten op den duur heftiger zullen worden. Wellicht dat je door de zure appel moet bijten, op kort termijn een heftigere periode tegemoet gaat, maar op lang termijn meer voordeel eruit zal halen. Maar goed, dat is aan jou.
pi_212157148
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Of je het nou wegstopt of niet, de wond is er.

Het klopt inderdaad dat als je de confrontatie met het verleden aangaat, je daardoor aangedaan kunt raken en wellicht ook nachtmerries en herbelevingen kunt krijgen. Daarom is het belangrijk dat je die confrontatie aangaat bij mensen die je kunt vertrouwen en die jou kunnen opvangen voor het geval dat gaat gebeuren. Om die reden vind ik de manier hoe jij bent behandeld door de GGZ echt schandalig. Het enige wat ik kan doen voor jou, is je bewust maken dat jij je daar niet persé bij neer hoeft te leggen. De huisarts heeft een zorgplicht en daarvoor een eed afgelegd. Jij hebt net als iedereen recht op zorg als je ernstige psychische problemen hebt waardoor je mogelijk een gevaar voor jezelf en anderen zou kunnen zijn. De huisarts kan jou wel aanpraten dat het goed gaat met jou en dat je die zorg niet nodig hebt, maar je weet zelf dat hij/zij poep praat.

Het zou overigens best kunnen dat er miscommunicatie is. Als jij je tegenover zo'n persoon heel onverschillig uitdrukt, kan hij/zij daaruit interpreteren dat jij vindt dat je geen zorg nodig hebt en denkt de arts jou te helpen door jou daarin gelijk te geven. Ik zeg niet dat jij iets fout hebt gedaan. Het zou best kunnen dat jij dit onbewust doet om bevestiging te krijgen voor de overtuiging dat jij het niet verdient om geholpen te worden. En uiteraard is het op zich al een hele moeilijke confrontatie.

Je hoeft niet persé de volgende keer met heel veel drama bij de huisarts langs te gaan. Je kan op papier dezelfde dingen opschrijven die je hier in dit topic hebt gepost, want hier denken de meeste mensen namelijk wel dat jij hulp nodig hebt.

Als de huisarts er dan nog steeds tegenin gaat, kan je hem/haar erop wijzen dat hij/zij een eed heeft afgelegd en verplicht is jou de zorg te bieden die je nodig hebt. In dit geval houdt dat een doorverwijzing in naar iets of iemand die daarin is gespecialiseerd. Het klopt inderdaad dat het huisartsen nogal moeilijk wordt gemaakt, maar dat is niet jouw probleem. Je hebt lang genoeg jezelf onderworpen aan problemen. Als je dan toch elke keer moet knokken, vecht dan eens een keer VOOR jezelf ipv tegen jezelf.
pi_212160093
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Of je het nou wegstopt of niet, de wond is er.

Het klopt inderdaad dat als je de confrontatie met het verleden aangaat, je daardoor aangedaan kunt raken en wellicht ook nachtmerries en herbelevingen kunt krijgen. Daarom is het belangrijk dat je die confrontatie aangaat bij mensen die je kunt vertrouwen en die jou kunnen opvangen voor het geval dat gaat gebeuren. Om die reden vind ik de manier hoe jij bent behandeld door de GGZ echt schandalig. Het enige wat ik kan doen voor jou, is je bewust maken dat jij je daar niet persé bij neer hoeft te leggen. De huisarts heeft een zorgplicht en daarvoor een eed afgelegd. Jij hebt net als iedereen recht op zorg als je ernstige psychische problemen hebt waardoor je mogelijk een gevaar voor jezelf en anderen zou kunnen zijn. De huisarts kan jou wel aanpraten dat het goed gaat met jou en dat je die zorg niet nodig hebt, maar je weet zelf dat hij/zij poep praat.

Het zou overigens best kunnen dat er miscommunicatie is. Als jij je tegenover zo'n persoon heel onverschillig uitdrukt, kan hij/zij daaruit interpreteren dat jij vindt dat je geen zorg nodig hebt en denkt de arts jou te helpen door jou daarin gelijk te geven. Ik zeg niet dat jij iets fout hebt gedaan. Het zou best kunnen dat jij dit onbewust doet om bevestiging te krijgen voor de overtuiging dat jij het niet verdient om geholpen te worden. En uiteraard is het op zich al een hele moeilijke confrontatie.

Je hoeft niet persé de volgende keer met heel veel drama bij de huisarts langs te gaan. Je kan op papier dezelfde dingen opschrijven die je hier in dit topic hebt gepost, want hier denken de meeste mensen namelijk wel dat jij hulp nodig hebt.

Als de huisarts er dan nog steeds tegenin gaat, kan je hem/haar erop wijzen dat hij/zij een eed heeft afgelegd en verplicht is jou de zorg te bieden die je nodig hebt. In dit geval houdt dat een doorverwijzing in naar iets of iemand die daarin is gespecialiseerd. Het klopt inderdaad dat het huisartsen nogal moeilijk wordt gemaakt, maar dat is niet jouw probleem. Je hebt lang genoeg jezelf onderworpen aan problemen. Als je dan toch elke keer moet knokken, vecht dan eens een keer VOOR jezelf ipv tegen jezelf.
Je hebt misschien een punt dat ik met mijn probleem wat te luchtig naar de huisarts gegaan ben waardoor hij het ook lichter beoordeelde misschien.
Het blijft desondanks wel een beetje een tweestrijd in mezelf maar ik zal zeker de argumenten die je aangeeft meenemen in mijn overweging
pi_212160208
Is je aanval wel eens gefilmd? Heb je gezien wat je lichaam (met je) doet?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 25 januari 2024 @ 16:23:03 #45
421867 greysbones
pi_212166066
Cup
Mag ik vragen wat je al aan therapie hebt gehad ?
En in hoeverre dit je wat heeft opgeleverd ?

Wat ik vooral zie is dat er echt wel goede plekken zijn waar ze je zeker zouden kunnen helpen
Maar niet elke plek is een geschikte
Er zitten veel zakkenvullers tussen
  donderdag 25 januari 2024 @ 16:23:58 #46
421867 greysbones
pi_212166076
En heb je het idee dat je ‘aanvallen’ toenemen of blijft het gelijk ?
pi_212166535
quote:
99s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:57 schreef Vlinder het volgende:
Is je aanval wel eens gefilmd? Heb je gezien wat je lichaam (met je) doet?
Nee nog nooit
pi_212166548
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2024 16:23 schreef greysbones het volgende:
Cup
Mag ik vragen wat je al aan therapie hebt gehad ?
En in hoeverre dit je wat heeft opgeleverd ?

Wat ik vooral zie is dat er echt wel goede plekken zijn waar ze je zeker zouden kunnen helpen
Maar niet elke plek is een geschikte
Er zitten veel zakkenvullers tussen
Voorheen had ik meerdere aanvallen per dag, nu gemiddeld 1 of 2 keer per week

De laatste maanden lijkt het wat meer toe te nemen, er zijn periodes geweest waarin ik ze gewoon een paar weken niet had
pi_212167052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 17:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee nog nooit
Bewust niet?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_212167172
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2024 18:38 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Bewust niet?
Nee niet bewust, je moet er ook maar net aan denken om het te filmen, denk dat de mensen om me heen er zoveel mogelijk aan denken me er snel uit te halen
  donderdag 25 januari 2024 @ 19:09:07 #51
421867 greysbones
pi_212167398
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 17:41 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Voorheen had ik meerdere aanvallen per dag, nu gemiddeld 1 of 2 keer per week

De laatste maanden lijkt het wat meer toe te nemen, er zijn periodes geweest waarin ik ze gewoon een paar weken niet had
Heb je een idee wat maakt dat ze toenemen
Zijn dit periodes waarin je je zelf ook minder goed voelt ?
pi_212167416
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2024 19:09 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je een idee wat maakt dat ze toenemen
Zijn dit periodes waarin je je zelf ook minder goed voelt ?
Vaak gaat het dan minder goed of heb ik een sterk verlangen naar een relatie dan komt M ook naar voren
pi_212314451
Ik wil toch deze even aanbevelen: https://www.bol.com/nl/nl(...)4_14.16.ProductTitle

Dit is een methode die ik nog niet ben tegengekomen in de GGZ in Nederland maar wat veel herkenning bij me opriep. Staan ook hoofdstukken in over dissociatieve stoornissen.
zelfde als diginoob
pi_212314470
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 03:09 schreef diginoob2 het volgende:
Ik wil toch deze even aanbevelen: https://www.bol.com/nl/nl(...)4_14.16.ProductTitle

Dit is een methode die ik nog niet ben tegengekomen in de GGZ in Nederland maar wat veel herkenning bij me opriep. Staan ook hoofdstukken in over dissociatieve stoornissen.
Dank je wel
  woensdag 21 februari 2024 @ 21:15:30 #55
421867 greysbones
pi_212529416
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 04:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel
Hoe gaat het nu?
pi_212530153
quote:
99s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:15 schreef greysbones het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Fijn dat je dat vraagt

Wisselend, gisteren bijvoorbeeld ging het heel slecht maar het was ook weer ruim 2 weken geleden dat ik aanvallen gehad heb
Er is ook het een en ander veranderd in mijn privé situatie wat de boel rustiger lijkt te maken
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:00:18 #57
421867 greysbones
pi_212530228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Fijn dat je dat vraagt

Wisselend, gisteren bijvoorbeeld ging het heel slecht maar het was ook weer ruim 2 weken geleden dat ik aanvallen gehad heb
Er is ook het een en ander veranderd in mijn privé situatie wat de boel rustiger lijkt te maken
balen dat gisteren een slechte dag was
heb je al besloten of je er wat mee wilt gaan doen?
pi_212530245
quote:
99s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
balen dat gisteren een slechte dag was
heb je al besloten of je er wat mee wilt gaan doen?
Voorlopig niks tenzij er teveel dagen zoals gisteren gaan, dan moet ik aan de bel gaan trekken
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:02:13 #59
421867 greysbones
pi_212530261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Voorlopig niks tenzij er teveel dagen zoals gisteren gaan, dan moet ik aan de bel gaan trekken
lijkt me ook verstandig ja
maar laten we hopen dat de verandering je ook wat meer rust gaat geven
pi_212530277
quote:
99s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
lijkt me ook verstandig ja
maar laten we hopen dat de verandering je ook wat meer rust gaat geven
Daar hoop ik ook op ja
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:04:05 #61
421867 greysbones
pi_212530293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar hoop ik ook op ja
O+
en anders lekker ventileren hier ^O^
pi_212543253
Daarnet een kleine aanval hier online
  donderdag 22 februari 2024 @ 22:10:05 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212545144
Hoe ziet zo’n aanval er precies uit? Wat maak je mee en hoe voelt het voor je?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212545258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe ziet zo’n aanval er precies uit? Wat maak je mee en hoe voelt het voor je?
Ik,kom hier morgen op terug
  donderdag 22 februari 2024 @ 23:18:39 #65
78498 classpc
I don't like change
pi_212546454
De ene behandelaar is de andere niet. Misschien heb jij nog niet de juiste gevonden die jouw probleem wel serieus neemt.

Ik heb in het verleden wel momenten gehad die wel wat leken op wat jij beschrijft. Ik zelf heb wel veel gehad aan een bepaalde therapie. Maar die zal ik niet specifiek noemen omdat ik via het internet natuurlijk nooit iets kan zeggen over jouw situatie en al helemaal geen adviezen op dat punt kan geven.

Maar misschien dat je bij een andere behandelaar verder komt. Als jij daar behoefte aan hebt tenminste.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212551030
quote:

[..]
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:28:44 #67
421867 greysbones
pi_212553206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:50 schreef Cupfighter het volgende:
Daarnet een kleine aanval hier online
Enig idee wat de trigger was ?
pi_212553281
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Enig idee wat de trigger was ?
Nee geen idee eigenlijk
pi_212553366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 23:18 schreef classpc het volgende:
De ene behandelaar is de andere niet. Misschien heb jij nog niet de juiste gevonden die jouw probleem wel serieus neemt.

Ik heb in het verleden wel momenten gehad die wel wat leken op wat jij beschrijft. Ik zelf heb wel veel gehad aan een bepaalde therapie. Maar die zal ik niet specifiek noemen omdat ik via het internet natuurlijk nooit iets kan zeggen over jouw situatie en al helemaal geen adviezen op dat punt kan geven.

Maar misschien dat je bij een andere behandelaar verder komt. Als jij daar behoefte aan hebt tenminste.
Ik heb eerlijk gezegd geen trek meer in een nieuw traject als de aanvallen zo rustig blijven als de laatste weken, heb weinig trek weer mijn verhaal weer te moeten vertellen, mijn laatste ervaringen met hulpverlening was ook niet geweldig
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:55:56 #70
78498 classpc
I don't like change
pi_212553482
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen trek meer in een nieuw traject als de aanvallen zo rustig blijven als de laatste weken, heb weinig trek weer mijn verhaal weer te moeten vertellen, mijn laatste ervaringen met hulpverlening was ook niet geweldig
Ah ja, dat begrijp ik wel. In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen ermee.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 24 februari 2024 @ 02:16:05 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212560548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:12 schreef Cupfighter het volgende:

Ik zit al meer dan 15 jaar in het ggz systeem hier in Utrecht en ik heb het ook nodig. De wachtlijsten voor de GGZ zijn extreem lang met hersendodende bureaucratie. Waar heb je precies last van? Je kan beter een andere oplossing zoeken dan weer een behandeltraject te beginnen via de huisarts als je verder goed kan functioneren in de maatschappij.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 24 februari 2024 @ 16:05:50 #72
421867 greysbones
pi_212566596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee geen idee eigenlijk
dat is vervelend!
als je nu een idee had
had je er naar kunnen handelen
pi_212574451
S
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 02:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik zit al meer dan 15 jaar in het ggz systeem hier in Utrecht en ik heb het ook nodig. De wachtlijsten voor de GGZ zijn extreem lang met hersendodende bureaucratie. Waar heb je precies last van? Je kan beter een andere oplossing zoeken dan weer een behandeltraject te beginnen via de huisarts als je verder goed kan functioneren in de maatschappij.
Succesverhaal. Zou idd doen wat hij zegt…….
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_212982074
Gezien het de laatste 2 weken erger is geworden ben ik naar de huisarts gegaan, gevraagd om een praktijkondersteuner , hij zou het overleggen of dit mogelijk was met mijn verhaal.
Volgende week telefonisch contact hier verder over
pi_212984507
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:39 schreef Cupfighter het volgende:
Gezien het de laatste 2 weken erger is geworden ben ik naar de huisarts gegaan, gevraagd om een praktijkondersteuner , hij zou het overleggen of dit mogelijk was met mijn verhaal.
Dapper dat je die stap hebt gezet! Ik ben trots op je :* en ik hoop dat er goede hulp komt
  woensdag 27 maart 2024 @ 21:54:35 #76
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212984781
quote:
Wanneer zijn die klachten eigenlijk begonnen? Is er een bepaald keerpunt geweest ergens of hebben de klachten zich opgebouwd en zijn ze geėvolueerd tot wat ze nu zijn?
Le Diable
pi_212985872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:54 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wanneer zijn die klachten eigenlijk begonnen? Is er een bepaald keerpunt geweest ergens of hebben de klachten zich opgebouwd en zijn ze geėvolueerd tot wat ze nu zijn?
Ik heb ze al best lang, het gaat op en af qua frequentie, het zijn periodes waar het minder gaat waar lastig meetbaar is hoe het komt
  zondag 31 maart 2024 @ 20:38:19 #78
421867 greysbones
pi_213041042
quote:
ze zouden zo een afspraak in moeten kunnen plannen
en als dat niet mogelijk is dan moeten ze echt wel kijken hoe ze je dan zouden kunnen helpen

vind het heel knap dat je zo doorzet en niet bij de pakken neer gaat zitten
pi_213041243
quote:
99s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:38 schreef greysbones het volgende:

[..]
ze zouden zo een afspraak in moeten kunnen plannen
en als dat niet mogelijk is dan moeten ze echt wel kijken hoe ze je dan zouden kunnen helpen

vind het heel knap dat je zo doorzet en niet bij de pakken neer gaat zitten
Dank je wel

Ja het wordt echt erger, ik lees soms dingen terug die ik heb opgeschreven tijdens een aanval( wat niet altijd gebeurd) en dat is vrij ernstig
  zondag 31 maart 2024 @ 20:49:28 #80
421867 greysbones
pi_213041259
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel

Ja het wordt echt erger, ik lees soms dingen terug die ik heb opgeschreven tijdens een aanval( wat niet altijd gebeurd) en dat is vrij ernstig
echt vervelend Cf
ervaar je meer druk?
pi_213041290
quote:
99s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:49 schreef greysbones het volgende:

[..]
echt vervelend Cf
ervaar je meer druk?
Ja, maar de kunst is om in mijn eigen ritme te blijven, hoe meer dat verstoord wordt hoe lastiger die aanvallen worden
  zondag 31 maart 2024 @ 21:01:34 #82
421867 greysbones
pi_213041524
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja, maar de kunst is om in mijn eigen ritme te blijven, hoe meer dat verstoord wordt hoe lastiger die aanvallen worden
de 3 r's
rust
reinheid
regelmaat
lekker ouderwets ;)
pi_213041547
quote:
99s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:01 schreef greysbones het volgende:

[..]
de 3 r's
rust
reinheid
regelmaat
lekker ouderwets ;)
Ja saai maar wel effectief
  zondag 31 maart 2024 @ 21:03:39 #84
421867 greysbones
pi_213041581
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja saai maar wel effectief
niks mis mee
pi_213140583
Mijn huidige vriendin kan de aanvallen lastig handelen, vreemd genoeg ontstaat er dan een soort spanning waardoor ik ze meer krijg als we samen zijn,
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:59:14 #86
421867 greysbones
pi_213144299
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:06 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn huidige vriendin kan de aanvallen lastig handelen, vreemd genoeg ontstaat er dan een soort spanning waardoor ik ze meer krijg als we samen zijn,
Dat is niet zo gek
je weet dat ze er niet goed mee om kan gaan
ervaart dus meer stress als je bij haar bent omdat je eigenlijk zo willen dat het niet gebeurt
en daardoor zul je ze meer krijgen
  dinsdag 9 april 2024 @ 09:02:43 #87
421867 greysbones
pi_213144318
pi_213148545
quote:
Kende het nog niet nee
pi_213183301
Nachtje ziekenhuis gehad
pi_213188133
Even een aanvulling op gisteren, donderdagnacht heeft mijn vriendin 112 gebeld omdat ik niet meer uit mijn aanval te krijgen was.
In het ziekenhuis hebben ze een kalmerend middel gebruikt waardoor ik er op den duur weer uit kwam, ik moest voor observatie daar blijven en vrijdagochtend bij het ontbijt kreeg ik weer een aanval waar ik gelukkig uit mezelf eruit kwam, gistermiddag mocht ik naar huis
pi_213189849
Klinkt heel naar, sterkte en hopelijk blijven die aanvallen weer een poos weg.
pi_213190046
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:36 schreef Cupfighter het volgende:
Even een aanvulling op gisteren, donderdagnacht heeft mijn vriendin 112 gebeld omdat ik niet meer uit mijn aanval te krijgen was.
In het ziekenhuis hebben ze een kalmerend middel gebruikt waardoor ik er op den duur weer uit kwam, ik moest voor observatie daar blijven en vrijdagochtend bij het ontbijt kreeg ik weer een aanval waar ik gelukkig uit mezelf eruit kwam, gistermiddag mocht ik naar huis
Damn, sterkte! :'(
  zondag 14 april 2024 @ 08:40:41 #93
421867 greysbones
pi_213202291
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:36 schreef Cupfighter het volgende:
Verdorie CF
Wat k..
hebben ze ook gevraagd of je hiervoor in behandeling wil ?
pi_213203537
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 08:40 schreef greysbones het volgende:

[..]
Verdorie CF
Wat k..
hebben ze ook gevraagd of je hiervoor in behandeling wil ?
Nou ik kreeg het advies naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een GGZ instelling
Vriendin heeft inmiddels de relatie verbroken
  zondag 14 april 2024 @ 19:58:05 #95
421867 greysbones
pi_213210892
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nou ik kreeg het advies naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een GGZ instelling
Poeh
Heftig

Ik zou toch op zoek gaan CF
Naar een therapeut of iets dergelijks
pi_213211189
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 19:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
Poeh
Heftig

Ik zou toch op zoek gaan CF
Naar een therapeut of iets dergelijks
Ik ga het overwegen
  maandag 15 april 2024 @ 09:09:44 #97
421867 greysbones
pi_213214603
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 20:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ga het overwegen
:* O+
pi_213223996
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
:o Kut zeg... ;(

Kan het een PNEA zijn? Moest er even aan denken. Een kennis van me heeft zoiets.

Of een Conversie Stoornis? Gebeurt het bij (hoge) stress?
https://www.dimence.nl/informatie/conversiestoornis

FNS? (https://www.stichtingfns.(...)rtenis%20aantoonbaar.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Sally op 16-04-2024 01:52:41 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_213224550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 01:25 schreef Sally het volgende:

[..]
:o Kut zeg... ;(

Kan het een PNEA zijn? Moest er even aan denken. Een kennis van me heeft zoiets.

Of een Conversie Stoornis? Gebeurt het bij (hoge) stress?
https://www.dimence.nl/informatie/conversiestoornis

FNS? (https://www.stichtingfns.(...)rtenis%20aantoonbaar.)
Conversiestoornis lijkt erg op wat ik heb
pi_213224653
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Conversiestoornis lijkt erg op wat ik heb
Knuffel :*
pi_213290994
Ik heb me vandaag aangemeld voor praktijk ondersteuning bij de huisarts, van de week ging het mis midden in het centrum van mijn woonplaats, ambulance erbij maar ik hoefde niet mee gelukkig
  maandag 22 april 2024 @ 11:51:16 #102
421867 greysbones
pi_213291802
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb me vandaag aangemeld voor praktijk ondersteuning bij de huisarts, van de week ging het mis midden in het centrum van mijn woonplaats, ambulance erbij maar ik hoefde niet mee gelukkig
Het wordt enkel erger of niet?
ontzetten K.. voor je
pi_213291998
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2024 11:51 schreef greysbones het volgende:

[..]
ontzetten K.. voor je
Ja, het wordt zeker erger dus vandaar ook deze actie
  maandag 22 april 2024 @ 12:17:29 #104
421867 greysbones
pi_213292011
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
heel goed van je ^O^
pi_213295041
quote:

[..]
Ik hoop dat het je wat meer / verder brengt!
pi_213317534
quote:

[..]
Ik hoop dat ik jou kan helpen door bij deze mijn gedachten erover te vertellen. En dat wil zeker niet zeggen dat ik het zelf allemaal zo goed doe, want dat is absoluut niet zo.

Ik weet zelf hoe het is als de onderliggende problemen een mindfuck teweegbrengen, waardoor je jouw eigen verantwoordelijkheden op anderen gaat leggen. Logisch, want als jij jezelf niet durft te vertrouwen, durf je ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor jouw eigen gedrag en hoop je dat iemand anders jou gaat redden. Maar helaas gaat dit nooit gebeuren. Een behandelaar heeft weliswaar psychologie gestudeerd, maar hij kan niet in jouw hoofd kijken. En al zou hij het wel kunnen: als je aan hem overlaat wat je moet doen zodat het weer goed komt met jou, leg je hem niet alleen verantwoordelijkheid op, maar geef je hem ook macht over jou. Een goede psycholoog gaat daar niet op in.

Hij kan jou alleen helpen als je hem uitlegt wat je nodig hebt en aan hem vraagt in hoeverre hij iets voor jou kan betekenen.

Zoals ik jou op het forum ken, lijkt het wel alsof je chronisch tegenover een priester jouw zonden opbiecht en als je dat maar fanatiek genoeg doet, hoop je op een hele schamele kans dat je niet na jouw dood voor eeuwig in de hel brandt. Klopt dit?

Je hebt geen goedkeuring nodig van mensen om te horen dat je niet slecht bent, want je bent het niet. Jij komt juist in de problemen omdat je te lief bent en omdat je het pikt dat mensen jou als een piece of garbage behandelen.

Ik kan mij zo voorstellen dat je op den duur weer een jonge, bloedmooie maar manipulatieve en doortrapte vriendin krijgt die jou claimt, mind-games met jou speelt, jou vernedert en alles zo weet te verdraaien waardoor jij gaat geloven dat jij degene bent die haar leven verziekt, terwijl ze dat in werkelijkheid zelf doet en jou daarvan de schuld geeft. Net zoals de mensen hier op het forum, merkt zij ook op dat jij van jezelf overtuigd bent dat je slecht bent en daar maakt zij misbruik van. Zij voelt zich niet schuldig over wat ze bij anderen aanricht, dus het komt haar mooi uit dat jij voor haar verantwoordelijkheden wilt opdraaien.

Op den duur knapt er iets in jou en geef je haar een harde vuistslag op haar gezicht, waardoor ze een bloedneus, een blauw oog en haar tand door haar lip heeft. Het gevolg is dat jij de politie op jouw dak krijgt en ze zal iedereen hele zielige verhalen vertellen hoe bang ze altijd was voor jou en dat jij een enge ouwe viespeuk bent met losse handjes. En jij voelt je vervolgens weer ontzettend schuldig door wat ze beweert met haar gejank, terwijl ze er niks van meent: ze is gewoon beledigd en in haar trots gekrenkt omdat uitgerekend jij waar ze zo op neerkeek het waagde om tegen haar in te gaan.

En als je nou eens voorlopig geen relatie aangaat omdat je eerst aan jezelf wilt werken, maar je wilt wel van het leven genieten. En als je op jonge meiden valt: er bestaan ook jonge meiden die geen daddy-issues hebben en ook niet zo labiel zijn, maar wel nieuwsgierig hoe het is om seks te hebben met een oudere man met veel meer ervaring dan hun ex-vriendje met hun gestuntel. Nou, ik ben ervan overtuigd dat ze met jou een hele plezierige ervaring zullen meemaken. :) En aangezien je niks fout hebt gedaan, kan niemand jou hierop veroordelen.

Het zou voor jou misschien juist heel goed kunnen zijn, omdat je op die manier juist kan voorkomen dat jij jezelf en anderen in de problemen brengt. Als jij jezelf gaat opleggen dat jij dit niet mag, loop je op den duur des te meer risico dat je door opgekropte spanning dingen gaat doen waarmee jij jezelf wel in de problemen brengt.
pi_213318999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik jou kan helpen door bij deze mijn gedachten erover te vertellen. En dat wil zeker niet zeggen dat ik het zelf allemaal zo goed doe, want dat is absoluut niet zo.

Ik weet zelf hoe het is als de onderliggende problemen een mindfuck teweegbrengen, waardoor je jouw eigen verantwoordelijkheden op anderen gaat leggen. Logisch, want als jij jezelf niet durft te vertrouwen, durf je ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor jouw eigen gedrag en hoop je dat iemand anders jou gaat redden. Maar helaas gaat dit nooit gebeuren. Een behandelaar heeft weliswaar psychologie gestudeerd, maar hij kan niet in jouw hoofd kijken. En al zou hij het wel kunnen: als je aan hem overlaat wat je moet doen zodat het weer goed komt met jou, leg je hem niet alleen verantwoordelijkheid op, maar geef je hem ook macht over jou. Een goede psycholoog gaat daar niet op in.

Hij kan jou alleen helpen als je hem uitlegt wat je nodig hebt en aan hem vraagt in hoeverre hij iets voor jou kan betekenen.

Zoals ik jou op het forum ken, lijkt het wel alsof je chronisch tegenover een priester jouw zonden opbiecht en als je dat maar fanatiek genoeg doet, hoop je op een hele schamele kans dat je niet na jouw dood voor eeuwig in de hel brandt. Klopt dit?

Je hebt geen goedkeuring nodig van mensen om te horen dat je niet slecht bent, want je bent het niet. Jij komt juist in de problemen omdat je te lief bent en omdat je het pikt dat mensen jou als een piece of garbage behandelen.

Ik kan mij zo voorstellen dat je op den duur weer een jonge, bloedmooie maar manipulatieve en doortrapte vriendin krijgt die jou claimt, mind-games met jou speelt, jou vernedert en alles zo weet te verdraaien waardoor jij gaat geloven dat jij degene bent die haar leven verziekt, terwijl ze dat in werkelijkheid zelf doet en jou daarvan de schuld geeft. Net zoals de mensen hier op het forum, merkt zij ook op dat jij van jezelf overtuigd bent dat je slecht bent en daar maakt zij misbruik van. Zij voelt zich niet schuldig over wat ze bij anderen aanricht, dus het komt haar mooi uit dat jij voor haar verantwoordelijkheden wilt opdraaien.

Op den duur knapt er iets in jou en geef je haar een harde vuistslag op haar gezicht, waardoor ze een bloedneus, een blauw oog en haar tand door haar lip heeft. Het gevolg is dat jij de politie op jouw dak krijgt en ze zal iedereen hele zielige verhalen vertellen hoe bang ze altijd was voor jou en dat jij een enge ouwe viespeuk bent met losse handjes. En jij voelt je vervolgens weer ontzettend schuldig door wat ze beweert met haar gejank, terwijl ze er niks van meent: ze is gewoon beledigd en in haar trots gekrenkt omdat uitgerekend jij waar ze zo op neerkeek het waagde om tegen haar in te gaan.

En als je nou eens voorlopig geen relatie aangaat omdat je eerst aan jezelf wilt werken, maar je wilt wel van het leven genieten. En als je op jonge meiden valt: er bestaan ook jonge meiden die geen daddy-issues hebben en ook niet zo labiel zijn, maar wel nieuwsgierig hoe het is om seks te hebben met een oudere man met veel meer ervaring dan hun ex-vriendje met hun gestuntel. Nou, ik ben ervan overtuigd dat ze met jou een hele plezierige ervaring zullen meemaken. :) En aangezien je niks fout hebt gedaan, kan niemand jou hierop veroordelen.

Het zou voor jou misschien juist heel goed kunnen zijn, omdat je op die manier juist kan voorkomen dat jij jezelf en anderen in de problemen brengt. Als jij jezelf gaat opleggen dat jij dit niet mag, loop je op den duur des te meer risico dat je door opgekropte spanning dingen gaat doen waarmee jij jezelf wel in de problemen brengt.
Allereerst dank je wel!

Je hebt aardig goed verteld hoe het werkt bij mij, ik zal echter nooit een vrouw slaan of het moet een absolute noodzaak .
Ik heb geprobeerd mijn verhaal van 2 kanten te laten zien maar ik zit op dit forum, mijn partner van destijds niet dus heb ik vooral de nadruk gelegd op wat ik misschien anders zou kunnen doen.

Ik ben een makkelijke prooi voor de dames die je beschrijft, dat doe ik zelf, ik laat teveel toe, ze zijn jong , mooi en ik wil ze niet graag kwijt en ga ver om ze bij me te houden veel te ver zelfs.
Ik heb nu geen vriendin, mijn relatie is vrij recent uit geraakt, dit keer was het geen dame in de 20, relatie is verbroken omdat zij de trauma aanvallen niet meer trok, trauma aanvallen die verwijzen naar een eerder overleven ex.

En ik geef toe dat ik op jongere dames val maar ik probeer alles te blokken, dat is het beste voor iedereen inclusief mezelf.
Ik ga anderen en mezelf niet in de problemen brengen dus dan maar alles blokken

Ik stop nu even met schrijven wat ik voel aankomen dat ik zo ga switchen
pi_213323446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 02:43 schreef Cupfighter het volgende:
En ik geef toe dat ik op jongere dames val maar ik probeer alles te blokken, dat is het beste voor iedereen inclusief mezelf.
Ik kan mij wel voorstellen dat het een gevoelig punt is bij jou en het lijkt mij voor de situatie zoals het nu is ook verstandig dat jij daar voorlopig geen aandacht aan besteed, omdat je dan getriggerd kunt worden om in destructief gedrag te schieten.

Wat ik jou wilde duidelijk maken en ik hoop dat je dat een keer kunt inzien, is dat het niet verkeerd is om op jongere vrouwen te vallen. Daar ben jij echt niet de enige in en daar is op zich helemaal niks verwerpelijks aan.

In de praktijk pakt een relatie met een veel jongere vrouw vaak niet goed uit, omdat er dan een te groot leeftijdsverschil is: als je 50 bent, ben je in een andere fase van jouw leven dan wanneer je 20 bent. Vaak houden dat soort relaties in dat met name degene die jonger is of daddy / mommy-issues heeft of meer geinteresseerd is in geld of de luxe die de oudere partner kan bieden. Dat is ook de reden waarom buitenstaanders zich kunnen afvragen of het allemaal wel zo gezond is. Maar buitenstaanders kunnen niet voor jou bedenken en bepalen wat goed voor jou is. Je moet je aan de wet houden, meer niet.

Bespreek het anders met de behandelaar die jij binnenkort gaat zien.

Ik denk dat jij niet bang voor jezelf hoeft te zijn. De reden waarom zaken geescaleerd zijn in jouw verleden, lijken mij voor zover ik jou ken eerder te maken te hebben met omdat jij denkt dat je slecht bent, daarom een magneet wordt voor mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen over hun eigen leven en slachtoffers zoeken die willen opdraaien voor de ellende die zij aanrichten. Zij hebben geen empathie, kunnen zich er niks bij voorstellen wat ze bij een ander aanrichten + kunnen zich er ook niks bij voorstellen dat anderen daar vroeg of laat genoeg van krijgen. Jouw patroon lijkt mij dat je veel teveel over jouw grenzen hebt laten gaan en op den duur liept de spanning gigantisch hoog op. In combinatie met een self-fullfiliing prophesy dat jij een slecht persoon bent (omdat jij je slecht voelt = projectie afkomstig van de mensen die jou hebben getraumatiseerd) is het logisch dat jij destructieve zaken hebt aangericht.

Hoe meer jij jezelf blijft straffen, hoe groter de kans dat het weer fout gaat.

Wat jou wel gaat helpen, is als jij grenzen durft te stellen, waardoor mensen duidelijk krijgen hoe jij graag door hen behandelt wilt worden en hoe juist niet. Verder is het belangrijk dat je mensen opzoekt die een constructieve invloed hebben op jou en mensen vermijdt die juist destructief zijn. Uiteraard zal iedereen tegen jou zeggen dat ze het beste met jou voorhebben. Maar als jij naar jouw gevoel kunt luisteren, kan je de goeden van de slechten onderscheiden.

En dan hoef je je geen zorgen meer te maken dat jij jezelf verliest in destructief gedrag, omdat er dan namelijk geen reden meer is voor jou om je destructief te gedragen.
pi_213323497
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2024 11:51 schreef greysbones het volgende:

[..]
ontzetten K.. voor je
TS heeft allerlei gevoelens, emoties en herinneringen die hij wegstopt. 't Is niet meer dan logisch dat ie nu in steeds ergere mate daar klachten van gaat ondervinden. Het zijn de symptomen van een onverwerkte trauma.
pi_213339848
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat het een gevoelig punt is bij jou en het lijkt mij voor de situatie zoals het nu is ook verstandig dat jij daar voorlopig geen aandacht aan besteed, omdat je dan getriggerd kunt worden om in destructief gedrag te schieten.

Wat ik jou wilde duidelijk maken en ik hoop dat je dat een keer kunt inzien, is dat het niet verkeerd is om op jongere vrouwen te vallen. Daar ben jij echt niet de enige in en daar is op zich helemaal niks verwerpelijks aan.

In de praktijk pakt een relatie met een veel jongere vrouw vaak niet goed uit, omdat er dan een te groot leeftijdsverschil is: als je 50 bent, ben je in een andere fase van jouw leven dan wanneer je 20 bent. Vaak houden dat soort relaties in dat met name degene die jonger is of daddy / mommy-issues heeft of meer geinteresseerd is in geld of de luxe die de oudere partner kan bieden. Dat is ook de reden waarom buitenstaanders zich kunnen afvragen of het allemaal wel zo gezond is. Maar buitenstaanders kunnen niet voor jou bedenken en bepalen wat goed voor jou is. Je moet je aan de wet houden, meer niet.

Ik denk dat jij niet bang voor jezelf hoeft te zijn. De reden waarom zaken geescaleerd zijn in jouw verleden, lijken mij voor zover ik jou ken eerder te maken te hebben met omdat jij denkt dat je slecht bent, daarom een magneet wordt voor mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen over hun eigen leven en slachtoffers zoeken die willen opdraaien voor de ellende die zij aanrichten. Zij hebben geen empathie, kunnen zich er niks bij voorstellen wat ze bij een ander aanrichten + kunnen zich er ook niks bij voorstellen dat anderen daar vroeg of laat genoeg van krijgen. Jouw patroon lijkt mij dat je veel teveel over jouw grenzen hebt laten gaan en op den duur liept de spanning gigantisch hoog op. In combinatie met een self-fullfiliing prophesy dat jij een slecht persoon bent (omdat jij je slecht voelt = projectie afkomstig van de mensen die jou hebben getraumatiseerd) is het logisch dat jij destructieve zaken hebt aangericht.

Wat jou wel gaat helpen, is als jij grenzen durft te stellen, waardoor mensen duidelijk krijgen hoe jij graag door hen behandelt wilt worden en hoe juist niet. Verder is het belangrijk dat je mensen opzoekt die een constructieve invloed hebben op jou en mensen vermijdt die juist destructief zijn. Uiteraard zal iedereen tegen jou zeggen dat ze het beste met jou voorhebben. Maar als jij naar jouw gevoel kunt luisteren, kan je de goeden van de slechten onderscheiden.

En dan hoef je je geen zorgen meer te maken dat jij jezelf verliest in destructief gedrag, omdat er dan namelijk geen reden meer is voor jou om je destructief te gedragen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Een relatie met een jongere dame is ook niet fout zolang ze meerderjarig is natuurlijk maar je hebt gelijk dat het moeilijk is omdat iemand van 55 in een andere fase zit dan iemand van 23, neem alleen het feit al als zij een kinderwens zou hebben,
Ik ben niet slecht, wel vaak naļef zeker als het on vrouwen gaat, dan zie ik bepaalde dingen niet of ik wil ze niet zien, kwam laatst mijn ex van die hulpverleenster, en we hebben even gekletst en ze deed heel aardig en dan moet ik echt uitkijken dat in niet ga zeggen kom maar weer terug bij mij, en toen ik thuis wat zat ik echt af te wegen dat te doen en had ik vaak de gedachte ach waarom niet, wat kan er mis gaan, dan krijg ik een aanval want gevoel en verstand gaat dan heel erg met elkaar in strijd en dan schakelt het over naar mijn andere persoonlijkheid

Ik ben veel verkeerde personen tegengekomen dat klopt, er zijn veel mensen die van geprofiteerd hebben en me leeggezogen hebben wat heel veel energie heeft gekost en frustratie heeft opgeleverd .
Gelukkig ben ik nu attenter en wat minder naļef zodat dit veel minder gebeurd ik heb ook veel mensen de deur gewezen.

Het straffen gebeurd als ik gedachte als ik bijvoorbeeld weer gevoelens ga krijgen voor die hulpverleenster, dan is het, niet weer hč, je weet toch hoe dat af loopt, je weet toch dat iedereen gaat zeggen wat doe je nou?

Ik heb mijn eerste gesprek met de praktijkondersteuner op 23 mei
  maandag 29 april 2024 @ 08:51:36 #111
421867 greysbones
pi_213359425
23 mei
Jeetje
Is die praktijk zo druk!

Het enige wat ik zou willen toevoegen aan die hele lappen tekst hier

Ga van jezelf houden.. zolang jij niet van jezelf houdt, met al je onvolkomen heden trek je niet de juiste mensen aan.
pi_213385782
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2024 08:51 schreef greysbones het volgende:
23 mei
Jeetje
Is die praktijk zo druk!

Het enige wat ik zou willen toevoegen aan die hele lappen tekst hier

Ga van jezelf houden.. zolang jij niet van jezelf houdt, met al je onvolkomen heden trek je niet de juiste mensen aan.
Ik weet het maar ik ben gewoon kritisch op mezelf, de 23e duurt inderdaad nog een tijdje maar aanmelden bij een GGZ instantie gaat nog langer duren
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:34:43 #113
421867 greysbones
pi_213386574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 20:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik weet het maar ik ben gewoon kritisch op mezelf, de 23e duurt inderdaad nog een tijdje maar aanmelden bij een GGZ instantie gaat nog langer duren
Niks mis met kritisch zijn
Maar van je zelf houden is ook heel belangrijk
pi_213386644
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:34 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niks mis met kritisch zijn
Maar van je zelf houden is ook heel belangrijk
Ik weet het, dat laatste vind ik soms nog moeilijk
pi_213509244
-weg-

[ Bericht 93% gewijzigd door Lenny77 op 14-05-2024 08:22:29 ]
pi_213510508
Gisteren dus een aanval gehad gezien bovenstaande bericht, ik was op nieuws aan het wachten wat betreft de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival en toen is er dus wat mis gegaan

Mochten moderators bovenstaande bericht onacceptabel vinden dan mag het verwijderd worden
  maandag 13 mei 2024 @ 13:58:22 #117
421867 greysbones
pi_213546318
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 09:06 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren dus een aanval gehad gezien bovenstaande bericht, ik was op nieuws aan het wachten wat betreft de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival en toen is er dus wat mis gegaan

Mochten moderators bovenstaande bericht onacceptabel vinden dan mag het verwijderd worden
Even een TR bij zetten kan helpen
Voor jezelf ook fijner misschien als het weg is
pi_213547011
Sterkte cupfighter, nog 10 dagen tot je eerste afspraak bij de praktijkondersteuning.
pi_213554803
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 13:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
Even een TR bij zetten kan helpen
Voor jezelf ook fijner misschien als het weg is
Dat gaat niet bij een eigen post
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 08:23:05 #120
441859 crew  Lenny77
pi_213555511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 02:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Verwijderd, sorry dat ik het nu pas zag :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213555720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 02:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hier op mobiel lukt het wel, mss in een gewone browser idd niet?

(Ook @ @greysbones )
pi_213555740
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Verwijderd, sorry dat ik het nu pas zag :@
Dank je wel!!
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 09:04:00 #123
441859 crew  Lenny77
pi_213555776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel!!
Mocht dit nog eens gebeuren, vraag dan aan iemand anders of ze een TR willen plaatsen mocht het zelf niet lukken? Of stuur ons een DM?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:11:51 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213556237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel!!
Ik snap het niet. Je kon je eigen post toch wel editen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213556269
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik snap het niet. Je kon je eigen post toch wel editen?
Ja normaal kan dat wel maar ik kreeg het gisteren niet voor elkaar
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:18:30 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213556288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja normaal kan dat wel maar ik kreeg het gisteren niet voor elkaar
Zaterdag vast nog wel.
pi_213556320
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zaterdag vast nog wel.
Waarschijnlijk wel, ik had het beter direct kunnen doen toen ik het zag, mijn fout
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:27:17 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213556340
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel, ik had het beter direct kunnen doen toen ik het zag, mijn fout
Nou, fout.

Er stond imo niks schokkends. Het was hooguit vervelend voor jou.
pi_213556354
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, fout.

Er stond imo niks schokkends. Het was hooguit vervelend voor jou.
Nee het was niet schokkend, af en toe zet ik ook dingen op papier tijdens een aanval en die zijn soms schokkender omdat het soms over suļcide gaat
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:31:14 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213556366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee het was niet schokkend, af en toe zet ik ook dingen op papier tijdens een aanval en die zijn soms schokkender omdat het soms over suļcide gaat
Als ik zoiets hier zou lezen, zou ik een TR zetten. Stelt dat gerust?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:55:23 #131
421867 greysbones
pi_213556514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niks aan het handje CF
Zal de volgende keer een TR voor je zetten :*
pi_213558990
Greysbones en Lienekien beide bedankt, ik hoop dat het zo min mogelijk nodig is
pi_213559099
En ik zal dan vanaf nu hetzelfde doen (ben meestal wel wat laat wakker nog - ik zag je post net nadat je 'm had geplaatst namelijk....)

Mocht je je post niet meer kunnen editten (te lang geduurd zonder abo zeg maar), kan je dus DM sturen naar de mods, en/of de link naar je post of dit topic in Feedback zetten.
Of je kan het hele topic rapporteren, je kan altijd wat aan tekst kwijt in het rapportje.

xx

Sterkte :*
pi_213575847
Mag verwijderd worden

[ Bericht 73% gewijzigd door Cupfighter op 15-05-2024 23:55:13 ]
pi_213575964
Melding is al gemaakt (incl. dm's aan mods)

:*
pi_213576488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:54 schreef Sally het volgende:
Melding is al gemaakt (incl. dm's aan mods)

Dank je wel, ik zag hem op tijd om zelf te wijzigen
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 00:44:33 #137
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_213576681
Al opgelost zie ik
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_213691855
Donderdag een gesprek gehad met de praktijkondersteuner, zij vindt dat ik het best goed doe, haar advies was er goed met anderen over te praten en het niet te onderdrukken
  maandag 27 mei 2024 @ 18:58:44 #139
421867 greysbones
pi_213704175
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:57 schreef Cupfighter het volgende:
Donderdag een gesprek gehad met de praktijkondersteuner, zij vindt dat ik het best goed doe, haar advies was er goed met anderen over te praten en het niet te onderdrukken
heb je het idee dat ze helpend kan zijn ?
pi_213720839
Vreemd om opeens bijna 2 dagen totaal kwijt te zijn, maandag rond half twee weet ik nog en toen heb ik een aanval gehad van bijna 2 dagen lang tot vanmorgen half tien, ik weet niks, hoor nu dat we blijkbaar een minister president hebben, ik weet dat het een aanval is geweest omdat er overal papiertjes liggen over Melanie en ik hen een brandblaar op mijn vinger, dat gebeurd ook vaker met een aanval.

Om op jou vraag te antwoorden Greysbones, er komt geen vervolg,
pi_213732458
Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld van mijn 2 dagen out zijn, ben snel moe en kan me lastig concentreren, vanmorgen wel gaan werken wat gelukkig wel redelijk goed ging
pi_213732597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 14:03 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld van mijn 2 dagen out zijn, ben snel moe en kan me lastig concentreren, vanmorgen wel gaan werken wat gelukkig wel redelijk goed ging
Kan me er wel wat van voorstellen dat het je hondsmoe maakt, en vooral ook dat je concentratie aangetast wordt.

Maar fijn dat het werk wel goed ging :) Kleine stapjes vóóruit. En:

zaterdag 1 juni 2024 @ 20:40:17 #143
421867 greysbones
pi_213757420
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:43 schreef Cupfighter het volgende:
Vreemd om opeens bijna 2 dagen totaal kwijt te zijn, maandag rond half twee weet ik nog en toen heb ik een aanval gehad van bijna 2 dagen lang tot vanmorgen half tien, ik weet niks, hoor nu dat we blijkbaar een minister president hebben, ik weet dat het een aanval is geweest omdat er overal papiertjes liggen over Melanie en ik hen een brandblaar op mijn vinger, dat gebeurd ook vaker met een aanval.

Om op jou vraag te antwoorden Greysbones, er komt geen vervolg,
je hebt er dus niet veel aangehad
vind het advies
doorgaan zoals je al doet ook ietwat teleurstellend
zeker als we hier zien hoe het gaat
pi_213757481
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:40 schreef greysbones het volgende:

[..]
je hebt er dus niet veel aangehad
vind het advies
doorgaan zoals je al doet ook ietwat teleurstellend
zeker als we hier zien hoe het gaat
Klopt, deze week was dramatisch, ik heb nog steeds naweeėn van die 2 dagen, ik zal er toch mee leren moeten omgaan en het accepteren dat het er is en er niet teveel tegen vechten
Gelukkig zijn er ook tijden dat ik er minder last van heb , dat moet ik koesteren
  zaterdag 1 juni 2024 @ 20:53:28 #145
421867 greysbones
pi_213757557
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, deze week was dramatisch, ik heb nog steeds naweeėn van die 2 dagen, ik zal er toch mee leren moeten omgaan en het accepteren dat het er is en er niet teveel tegen vechten
Gelukkig zijn er ook tijden dat ik er minder last van heb , dat moet ik koesteren
hmmm
ik vind dit best heftig eerlijk gezegd
zeker als je 2 hele dagen kwijt bent

je hebt geen andere kanalen die je zou kunnen inschakelen?
pi_213757625
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
hmmm
ik vind dit best heftig eerlijk gezegd
zeker als je 2 hele dagen kwijt bent

je hebt geen andere kanalen die je zou kunnen inschakelen?
Ik zou het zo snel niet weten
  zaterdag 1 juni 2024 @ 21:00:06 #147
421867 greysbones
pi_213757662
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik zou het zo snel niet weten
heb je hier al eens gekeken?
https://caleidoscoop.nl/
pi_213757776
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 21:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
heb je hier al eens gekeken?
Ik ga even kijken, dank je wel
pi_213758027
-ik heb vernomen wat jouw oplossing is en dat gaan we dus echt niet doen-

[ Bericht 92% gewijzigd door Lenny77 op 03-06-2024 11:16:58 ]
pi_213772128
- Edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sally op 04-06-2024 12:04:57 ]
pi_213838105
Het gaat wat moeizaam de laatste dagen, niet dat ik veel aanvallen krijg maar ben snel moe en kan me amper concentreren op iets, slaap ook best veel, kijk het nog even een weekje aan en mocht het dan nog moeizaam gaan dan ga ik naar de huisarts
  zondag 9 juni 2024 @ 09:30:48 #152
421867 greysbones
pi_213842965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 21:01 schreef Cupfighter het volgende:
Het gaat wat moeizaam de laatste dagen, niet dat ik veel aanvallen krijg maar ben snel moe en kan me amper concentreren op iets, slaap ook best veel, kijk het nog even een weekje aan en mocht het dan nog moeizaam gaan dan ga ik naar de huisarts
Wacht niet te lang hč :*
pi_213843252
quote:
99s.gif Op zondag 9 juni 2024 09:30 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wacht niet te lang hč :*
Nee als het binnen een week niet beter gaat dan ga ik naar de huisarts
  maandag 10 juni 2024 @ 10:53:29 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_213856459
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 09:57 schreef Cupfighter het volgende:
Nee als het binnen een week niet beter gaat dan ga ik naar de huisarts
Zelf door dit soort dingen heen bijten is natuurlijk een handige skill, maar als je het alleen niet redt is hulp vragen natuurlijk altijd handig.

De uitdaging, die ik heb gemerkt, is alleen dat de reguliere gezondsheidszorg vaak het cognitieve deel aan wil pakken. Wat goed is en moet gebeuren, maar het is niet (altijd) voldoende.

Het heeft mij enorm geholpen om, naast mijn psycholoog, ook andere dingen te doen.

Yoga, meditatie, mindfullness, haptotherapie, lichaamsgerichte therapie, die hoek ...

Naar aanleiding van wat ik gelezen heb in boeken als: Traumasporen (The body keeps the score - Bessel van der Kolk) en het boek Complexe PTSS (Complex PTSD: From Surviving to Thriving - Pete Walker).

Misschien een tip, als je de energie hebt, om die boeken eens aandachtig door te lezen. Staan naast anekdotes ook veel tips in om met dit soort dingen om te gaan.

Succes en sterkte.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_213876336
Het is genoeg geweest ik wacht niet langer af, ik ga de huisarts morgen bellen en wil een verwijzing voor een goede trauma behandeling
pi_213876348
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 00:32 schreef Cupfighter het volgende:
Het is genoeg geweest ik wacht niet langer af, ik ga de huisarts morgen bellen en wil een verwijzing voor een goede trauma behandeling
Goed zo.

Ik hoop dat het wat gaat opleveren!
pi_213877452
Dinsdag om half tien kan ik terecht
pi_213879837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 09:05 schreef Cupfighter het volgende:
Dinsdag om half tien kan ik terecht
Heel goed, en niet eens te morgen gewacht dus om te bellen, maar vandaag al gedaan ^O^
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:39:50 #159
421867 greysbones
pi_213900381
@Cupfighter
Kijk zelf ook rond
Kijk waar jij in behandeling zou willen :*
pi_213902171
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:39 schreef greysbones het volgende:
@:Cupfighter
Kijk zelf ook rond
Kijk waar jij in behandeling zou willen :*
Ja daar ga ik dit weekend even rustig voor zitten om te bekijken
pi_213912804
Het was weer crisis vandaag, weer bijna een halve dag van de wereld
pi_213912808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Cupfighter het volgende:
  zaterdag 15 juni 2024 @ 09:12:38 #163
421867 greysbones
pi_213914903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Cupfighter het volgende:
-O- :* :*
  maandag 17 juni 2024 @ 18:01:04 #164
421867 greysbones
pi_213948679
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 04:27 schreef Cupfighter het volgende:
Mag verwijderd worden
Succes morgen CF :*
pi_213948746
quote:
99s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:01 schreef greysbones het volgende:

[..]
Succes morgen CF :*
Dank je wel
pi_213958492
De huisarts gaat uitzoeken waar ik het beste terecht kan, er zijn vele aanbieders op trauma gebied dus voor een leek lastig uit te zoeken welke geschikt is
pi_213977546
Intussen probeer ik steeds meer dingen uit om aanvallen te voorkomen, vandaag bijvoorbeeld in een redelijke drukke groep ik merkte dat mijn concentratie weg viel en ik aan M begon te denken, plots verlegde ik mijn focus en stelde een vraag aan iemand die ook niet echt actief deelnam aan het gesprek wat gaande was en weg was M, pas
later op de middag toen ik wat moe werd was het wat lastiger en besloot ķk uiteindelijk naar huis te gaan
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:27:39 #168
421867 greysbones
pi_213996890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
Intussen probeer ik steeds meer dingen uit om aanvallen te voorkomen, vandaag bijvoorbeeld in een redelijke drukke groep ik merkte dat mijn concentratie weg viel en ik aan M begon te denken, plots verlegde ik mijn focus en stelde een vraag aan iemand die ook niet echt actief deelnam aan het gesprek wat gaande was en weg was M, pas
later op de middag toen ik wat moe werd was het wat lastiger en besloot ķk uiteindelijk naar huis te gaan
wat ontzettend goed van je O+
pi_214022822
Ik heb mezelf in de loop van tijd meerdere vaardigheden aangeleerd om de aanvallen te onderdrukken, ze werken niet altijd maar elke die ik kan voorkomen vind ik een winst.
Ik heb nog geen nieuws van de huisarts
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 20:45:11 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214063537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:15 schreef Sally het volgende:

[..]
Ik ga het nu melden!

Je kan zelf ook nog verwijderen :*
Ik...ben bang dat ik de context hier mis. Ik zie inderdaad een wat vreemde post, maar wat is het verhaal hier?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214063594
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik...ben bang dat ik de context hier mis. Ik zie inderdaad een wat vreemde post, maar wat is het verhaal hier?
Cupfighter dissocieert
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 20:51:26 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_214063612
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:50 schreef Sally het volgende:

[..]
Cupfighter dissocieert
oke, maar, dat is toch waar dit topic over gaat? Ik wil het met alle plezier verwijderen hoor, daar gaat het niet om, maar moet TS in zijn eigen topic niet 'zichzelf' kunnen zijn (hoe raar dat ook klinkt in deze context)?

Of heeft hij zelf aangegeven dat dergelijke posts weg moeten als hij die doet op moment dat hij dissocieert?

Edit; het verhaal is me duidelijk. Excuus voor mijn niet-op-de-hoogte-zijn-hier. Post is weg.
pi_214063647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
oke, maar, dat is toch waar dit topic over gaat? Ik wil het met alle plezier verwijderen hoor, daar gaat het niet om, maar moet TS in zijn eigen topic niet 'zichzelf' kunnen zijn (hoe raar dat ook klinkt in deze context)?

Of heeft hij zelf aangegeven dat dergelijke posts weg moeten als hij die doet op moment dat hij dissocieert?
Op moment dat ik dissocieer in een post mag hij verwijderd worden van mij
pi_214065047
Overigens als ik maandag nog niks heb gehoord heb van de huisarts ga ik zelf maar even bellen
pi_214086981
Ik baal daar overigens wel van, dat ik er zelf achter aan moet bellen, maar goed intussen gaat het steeds slechter, aanvallen zijn er steeds meer en ze worden soms ook heftiger
  zaterdag 29 juni 2024 @ 20:35:05 #176
421867 greysbones
pi_214094107
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
Ik baal daar overigens wel van, dat ik er zelf achter aan moet bellen, maar goed intussen gaat het steeds slechter, aanvallen zijn er steeds meer en ze worden soms ook heftiger
Maandag 8 uur hang jij aan de telefoon
Echt niet normaal dat ze zo laks zijn
  maandag 1 juli 2024 @ 17:14:37 #177
421867 greysbones
pi_214117762
@Cupfighter
Heb je een update
pi_214125812
Nee nog niet echt de huisarts gaat me vandaag bellen
pi_214129553
Ik word eerst doorverwezen naar de Wijk GGZ, van daaruit gaan ze kijken dmv gesprekken wat passend is voor mij
pi_214136603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 16:46 schreef Cupfighter het volgende:
Ik word eerst doorverwezen naar de Wijk GGZ, van daaruit gaan ze kijken dmv gesprekken wat passend is voor mij
Dat klinkt wel redelijk. Ik heb positieve verhalen gehoord over GGZ wijkteams
pi_214238919
Het blijft erg wisselvallig , nog teveel aanvallen naar mijn zin, los daarvan heb ik leuk contact met een dame maar die brengt wel een probleem mee wat zo groot is dat de vraag is of ik dat niet beter kan stoppen
pi_214249757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 19:34 schreef Cupfighter het volgende:
Het blijft erg wisselvallig , nog teveel aanvallen naar mijn zin, los daarvan heb ik leuk contact met een dame maar die brengt wel een probleem mee wat zo groot is dat de vraag is of ik dat niet beter kan stoppen
Volgens mij weet je het antwoord zelf best.

Zolang jij nog zo met jezelf worstelt, doe je er niet verstandig aan door je op mogelijke relaties te richten. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je daar erg naar verlangt, echter dan blijf je vasthouden aan illusies. Een gezonde relatie met wie dan ook, gaat pas werken als je jouw eigen emotionele issues hebt kunnen verwerken. De hoop dat het pas gaat lukken als er een geweldig iemand in jouw leven verschijnt, is voer voor romantische Hollywood-films maar in het echte leven werkt het niet zo.

Die trauma-aanvallen zijn er ook niet voor niks.

Als jij iemand die exact hetzelfde meemaakt als jij nu, advies zou geven wat hij kan doen om de situatie zoals die nu is, draaglijker te maken en om zijn leven in beter vaarwater te krijgen. Wat zou jij dan zeggen?
pi_214253287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Volgens mij weet je het antwoord zelf best.

Zolang jij nog zo met jezelf worstelt, doe je er niet verstandig aan door je op mogelijke relaties te richten. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je daar erg naar verlangt, echter dan blijf je vasthouden aan illusies. Een gezonde relatie met wie dan ook, gaat pas werken als je jouw eigen emotionele issues hebt kunnen verwerken. De hoop dat het pas gaat lukken als er een geweldig iemand in jouw leven verschijnt, is voer voor romantische Hollywood-films maar in het echte leven werkt het niet zo.

Die trauma-aanvallen zijn er ook niet voor niks.

Als jij iemand die exact hetzelfde meemaakt als jij nu, advies zou geven wat hij kan doen om de situatie zoals die nu is, draaglijker te maken en om zijn leven in beter vaarwater te krijgen. Wat zou jij dan zeggen?
Ja dan zou ik tegen die vriend zeggen , niet doen,
  donderdag 11 juli 2024 @ 17:43:38 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214253316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dan zou ik tegen die vriend zeggen , niet doen,
Waar kom je die vrouwen tegen?

Niet meer naartoe gaan.
pi_214253682
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waar kom je die vrouwen tegen?

Niet meer naartoe gaan.
Deze heb ik op Facebook leren kennen en later irl ontmoet, dus facebook maar verwijderen dus ;)
  donderdag 11 juli 2024 @ 20:17:04 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214254536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 18:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Deze heb ik op Facebook leren kennen en later irl ontmoet, dus facebook maar verwijderen dus ;)
Een bepaalde hoek van fb?
  donderdag 11 juli 2024 @ 20:19:27 #187
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214254560
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 18:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wel een beetje jammer dat je je als een soort van slachtoffer neerzet als het om vrouwen gaat

[ Bericht 6% gewijzigd door Puzzie op 11-07-2024 20:24:28 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214254720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:19 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wel een beetje jammer dat je je als een soort van slachtoffer neerzet als het om vrouwen gaat
Oh zo bedoel ik het niet, zie mezelf niet als slachtoffer, het is mijn eigen zwakte dat ik de neiging heb op het type vrouwen te vallen wat niet goed bij me past
pi_214254731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een bepaalde hoek van fb?
Nee dat niet eens ik zit in hele neutrale groepen voor muziek en series bijvoorbeeld
pi_214265497
Contact met de dame in kwestie heb ik verbroken
pi_214358285
Vannacht is het flink misgegaan blijkbaar, heb flink wat krassen in mijn armen staan en dat vind ik best verontrustend
pi_214359120
Wanneer heb je een gesprek bij de Wijk GGZ?
pi_214359166
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 12:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wanneer heb je een gesprek bij de Wijk GGZ?
Dat weet ik nog niet, ze hebben nog geen contact met mij opgenomen over een gesprek
pi_214361150
Het lijkt misschien ongepast om dit erbij te halen n.a.v. wat er gebeurd is met jou, echter ik denk dat het toch deel uitmaakt van het patroon waarin je vastzit, inclusief het dissocieren.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh zo bedoel ik het niet, zie mezelf niet als slachtoffer, het is mijn eigen zwakte dat ik de neiging heb op het type vrouwen te vallen wat niet goed bij me past
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
Contact met de dame in kwestie heb ik verbroken
Het valt mij op dat je met jouw topics heel veel bevestiging van anderen nodig hebt. Ik krijg bijvoorbeeld het idee dat jij de opmerking van Puzzie interpreteert als oordeel, alsof ze denkt dat jij je hier aanstelt om van anderen medelijden af te dwingen. En dat maak ik op uit de manier hoe jij op haar reageert door jezelf al te veroordelen als iemand die zwak is. Ik maak juist op dat ze betrokken is en omdat ze eerlijk is over het effect van jouw gedrag op haar, neemt ze jou des te meer serieus. Het is uiteraard geen boost voor jouw ego om te horen dat je in slachtoffergedrag kan vallen, echter het kan jou wel inzicht geven in wat er nou eigenlijk gebeurt in het contact met vrouwen.

Ik ben het wel met haar eens dat jij jouw welzijn van de betreffende vrouwen laat afhangen. Ik kan mij er best iets bij voorstellen dat jij hoop koestert bij het idee dat als je een relatie hebt met een lieve vrouw, jij je een stuk gelukkiger gaat voelen en dat alle problemen misschien dan wel weg zijn. Omdat je behoorlijk onder die problemen lijdt, ga je je des te meer wanhopig en afhankelijk voelen; dat leidt inderdaad tot slachtoffergedrag maar ook tot onderwerping. Daarmee duw je vrouwen die emotioneel stabiel zijn juist van je af, omdat die een gelijkwaardige relatie willen. Maar je trekt daarmee wel vrouwen aan zoals Kim die misbruik maken van jou en zich daar niet schuldig over voelen, omdat ze jou een zwakkeling vinden die het allemaal over zichzelf afroept. (Voor alle duidelijkheid - je bent geen zwakkeling. Je zit vast in een gedragspatroon wat dat soort mensen aangrijpen om hun eigen zwaktes op jou te projecteren.)

Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, is dat je vrouwen kan aantrekken die jou willen redden en zich als het ware als een soort moeder over jou willen ontfermen. Herken je dat ook? En is dat iets wat je eigenlijk ook verlangt, zodat de pijn van het gemis van vroeger daarmee weg zal gaan? Als volwassen man moet je jezelf dat niet aandoen! De realiteit is dat die vrouw niet jouw moeder is. En de realiteit houdt ook in dat jij geen moeder meer nodig hebt, omdat jij als volwassen man zelf bepaalt hoe jij jouw leven leidt, want jij bent de enige die kan ervaren waarbij jij je goed voelt en waarbij niet. Een gezonde vrouw respecteert dat en wilt jou niet als een klein kind behandelen.

Kan jij dan ook het verband zien met jouw dissociatieve verschijnselen?

De confrontatie met jezelf en alle pijnlijke emoties aangaan, kan ongelooflijk zwaar zijn. Maar je komt er alleen achter hoe je met jezelf en jouw emoties kunt omgaan door ze eerst te gaan ervaren. Als je aanvaard dat vermijden niet de oplossing is, ga je op den duur in oplossingen denken, waardoor je de emoties beter kunt verdragen. Hoe meer je merkt dat jij die pijn kan verdragen, hoe sterker jij je voelt, hoe meer zelfwaardering jij gaat ervaren, hoe minder jij het nodig hebt om te dissocieren.

Klinkt allemaal simpel gezegd. Helaas kan ik uit eigen ervaring spreken dat dit ongelooflijk moeilijk is. Maar het is de enige manier.
pi_214365261
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 15:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het lijkt misschien ongepast om dit erbij te halen n.a.v. wat er gebeurd is met jou, echter ik denk dat het toch deel uitmaakt van het patroon waarin je vastzit, inclusief het dissocieren.
[..]
[..]
Het valt mij op dat je met jouw topics heel veel bevestiging van anderen nodig hebt. Ik krijg bijvoorbeeld het idee dat jij de opmerking van Puzzie interpreteert als oordeel, alsof ze denkt dat jij je hier aanstelt om van anderen medelijden af te dwingen. En dat maak ik op uit de manier hoe jij op haar reageert door jezelf al te veroordelen als iemand die zwak is. Ik maak juist op dat ze betrokken is en omdat ze eerlijk is over het effect van jouw gedrag op haar, neemt ze jou des te meer serieus. Het is uiteraard geen boost voor jouw ego om te horen dat je in slachtoffergedrag kan vallen, echter het kan jou wel inzicht geven in wat er nou eigenlijk gebeurt in het contact met vrouwen.

Ik ben het wel met haar eens dat jij jouw welzijn van de betreffende vrouwen laat afhangen. Ik kan mij er best iets bij voorstellen dat jij hoop koestert bij het idee dat als je een relatie hebt met een lieve vrouw, jij je een stuk gelukkiger gaat voelen en dat alle problemen misschien dan wel weg zijn. Omdat je behoorlijk onder die problemen lijdt, ga je je des te meer wanhopig en afhankelijk voelen; dat leidt inderdaad tot slachtoffergedrag maar ook tot onderwerping. Daarmee duw je vrouwen die emotioneel stabiel zijn juist van je af, omdat die een gelijkwaardige relatie willen. Maar je trekt daarmee wel vrouwen aan zoals Kim die misbruik maken van jou en zich daar niet schuldig over voelen, omdat ze jou een zwakkeling vinden die het allemaal over zichzelf afroept. (Voor alle duidelijkheid - je bent geen zwakkeling. Je zit vast in een gedragspatroon wat dat soort mensen aangrijpen om hun eigen zwaktes op jou te projecteren.)

Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, is dat je vrouwen kan aantrekken die jou willen redden en zich als het ware als een soort moeder over jou willen ontfermen. Herken je dat ook? En is dat iets wat je eigenlijk ook verlangt, zodat de pijn van het gemis van vroeger daarmee weg zal gaan? Als volwassen man moet je jezelf dat niet aandoen! De realiteit is dat die vrouw niet jouw moeder is. En de realiteit houdt ook in dat jij geen moeder meer nodig hebt, omdat jij als volwassen man zelf bepaalt hoe jij jouw leven leidt, want jij bent de enige die kan ervaren waarbij jij je goed voelt en waarbij niet. Een gezonde vrouw respecteert dat en wilt jou niet als een klein kind behandelen.

De confrontatie met jezelf en alle pijnlijke emoties aangaan, kan ongelooflijk zwaar zijn. Maar je komt er alleen achter hoe je met jezelf en jouw emoties kunt omgaan door ze eerst te gaan ervaren. Als je aanvaard dat vermijden niet de oplossing is, ga je op den duur in oplossingen denken, waardoor je de emoties beter kunt verdragen. Hoe meer je merkt dat jij die pijn kan verdragen, hoe sterker jij je voelt, hoe meer zelfwaardering jij gaat ervaren, hoe minder jij het nodig hebt om te dissocieren.

Klinkt allemaal simpel gezegd. Helaas kan ik uit eigen ervaring spreken dat dit ongelooflijk moeilijk is. Maar het is de enige manier.
Om op het eerste gedeelte te reageren, het is mijn zwakte dat ik reactie geef op dames die een issue hebben, dus ik geef de dames hiervan niet de schuld maar mezelf, vandaar mijn reactie het is niet mijn intentie om mezelf in een slachtofferrol te duwen want ik ga zelf die contacten aan en de dames dwingen mij niet om te reageren.
Ik zoek niet iemand die voor mij zorgt, wel iemand die me begrijpt en geen gebruik of misbruik maakt van mijn zwaktes, dan is het ook nog zo dat ik op moment geen relatie zoek maar deze dame trof ik en er was een klik maar haar issue was heel erg groot en destructief voor mij

Voor de dissociaties heb ik ervaren hulp nodig, ik wil best de confrontatie met mijn verleden aan gaan maar dan wel onder goede begeleiding, want dat gaat heavy worden
pi_214371559
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:26 schreef Cupfighter het volgende:
dus ik geef de dames hiervan niet de schuld maar mezelf
En wat schiet je daarmee op?

Het enige wat je ermee bereikt, is dat jij je nog meer klote gaat voelen.

Of je kan er ook mee bereiken dat Puzzie besluit om voortaan zoiets niet meer tegen jou te zeggen, omdat ze niet wilt dat jij je nog meer klote gaat voelen. Haar mening verandert daarmee echter niet.

En nogmaals, ze zegt het niet om jou aan te vallen maar om jou bewust te maken van het effect wat jou gedrag heeft op haar. Het heeft waarschijnlijk hetzelfde effect gehad op Kim, alleen zij besloot daar misbruik van te maken.

Het nadeel van 'slachtoffergedrag' of hoe je het ook wilt noemen, is dat jij daarmee jouw eigen kwetsbaarheden blootgeeft.

Stel dat iemand met jou wilt vechten en je zou tegen die persoon zeggen: "Ik kan jou wel aan hoor. Ik wil alleen niet dat je tegen mijn knie schopt, want daar ben ik ooit aan geopereerd. Als iemand mij daarop raakt, doet dat zoveel pijn dat ik helemaal weerloos ben! Wil je dus alsjeblieft niet tegen mijn knie schoppen? Want ik kan de pijn die ik dan voel niet meer verdragen! Ik weet niet waarom je met mij wilt vechten, want ik begrijp niet goed wat ik jou misdaan heb. Ik zal waarschijnlijk wel iets fout gedaan hebben, want ik vind mezelf immers ook een slappe zak! Maar ben ik zo slecht dat je mij tegen mijn knie gaat schoppen? Heb je zo'n hekel aan mij dat je mij zoiets aan gaat doen?"

Mag jij raden waar die persoon jou vervolgens op probeert te raken.

~~~~~~

Dat jij niet de intentie hebt om jezelf in een slachtofferrol te duwen, geloof ik overigens voor 100%! Ik vind het ook heel begrijpelijk dat jij door de wanhoop en de machteloosheid die jij voelt, in dat gedrag kan schieten. Ik denk dat van alle mensen die in dit topic gereageerd hebben, maar één persoon is die jou op jouw gedrag veroordeelt. En die persoon ben jij zelf.

Als jij in plaats daarvan je zou afvragen of het met jouw trauma's te maken kan hebben, kom je verder. Ik kan mij er zeker iets bij voorstellen (sterker nog, ik worstel daar zelf ook mee) dat als vroeger toen jij nog een kind was, niemand naar jou omkeek, jij als volwassen man nog steeds verlangt naar een moederfiguur waar jij onvoorwaardelijk altijd op kunt terugvallen. En dat probeer je te zoeken bij een vrouw.

Die vrouw is echter niet jouw moeder. In een gezonde relatie wil een vrouw helemaal geen moederfiguur voor je zijn, maar op een gelijkwaardige manier met jou door het leven. Een vrouw die wel die moederrol op zich neemt, doet jou tekort. Het maakt niet uit of ze dat met de beste bedoelingen doet, want het effect is daarmee nog steeds net als met Kim dat zij voor jou gaat bepalen wie jij als persoon moet zijn en hoe jij moet leven. Ze kan zichzelf wijsmaken dat ze het allemaal voor jou doet om jou gelukkig te maken, maar het gaat om haar eigen behoefte om voor een ander te zorgen. Net zoals jij hoopt dat een vrouw de leegte in jezelf kan opvullen, hoopt zo'n vrouw dat ook. Door voor jou te zorgen, kan ze haar eigen issues vermijden. En reken er dan maar op dat ze haar eigen issues dan op jou gaat projecteren.

------

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.

En no worries dat ik jou niet meer sympathiek vind als je hierna nog ontelbaar vaak in 'slachtoffergedrag' terugvalt, omdat ik zelf weet hoe ontzettend moeilijk het is om dit soort ingesleten gedrag af te kunnen leren.

Ik gun het jou vooral dat je meer respect voor jezelf gaat voelen. Als je dat voelt, dan heeft het 'slachtoffergedrag' ook geen functie meer en gaat het vanzelf weg.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 11:48:53 #197
421867 greysbones
pi_214381910
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 10:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
En wat schiet je daarmee op?

Het enige wat je ermee bereikt, is dat jij je nog meer klote gaat voelen.

Of je kan er ook mee bereiken dat Puzzie besluit om voortaan zoiets niet meer tegen jou te zeggen, omdat ze niet wilt dat jij je nog meer klote gaat voelen. Haar mening verandert daarmee echter niet.

En nogmaals, ze zegt het niet om jou aan te vallen maar om jou bewust te maken van het effect wat jou gedrag heeft op haar. Het heeft waarschijnlijk hetzelfde effect gehad op Kim, alleen zij besloot daar misbruik van te maken.

Het nadeel van 'slachtoffergedrag' of hoe je het ook wilt noemen, is dat jij daarmee jouw eigen kwetsbaarheden blootgeeft.

Stel dat iemand met jou wilt vechten en je zou tegen die persoon zeggen: "Ik kan jou wel aan hoor. Ik wil alleen niet dat je tegen mijn knie schopt, want daar ben ik ooit aan geopereerd. Als iemand mij daarop raakt, doet dat zoveel pijn dat ik helemaal weerloos ben! Wil je dus alsjeblieft niet tegen mijn knie schoppen? Want ik kan de pijn die ik dan voel niet meer verdragen! Ik weet niet waarom je met mij wilt vechten, want ik begrijp niet goed wat ik jou misdaan heb. Ik zal waarschijnlijk wel iets fout gedaan hebben, want ik vind mezelf immers ook een slappe zak! Maar ben ik zo slecht dat je mij tegen mijn knie gaat schoppen? Heb je zo'n hekel aan mij dat je mij zoiets aan gaat doen?"

Mag jij raden waar die persoon jou vervolgens op probeert te raken.

~~~~~~

Dat jij niet de intentie hebt om jezelf in een slachtofferrol te duwen, geloof ik overigens voor 100%! Ik vind het ook heel begrijpelijk dat jij door de wanhoop en de machteloosheid die jij voelt, in dat gedrag kan schieten. Ik denk dat van alle mensen die in dit topic gereageerd hebben, maar één persoon is die jou op jouw gedrag veroordeelt. En die persoon ben jij zelf.

Als jij in plaats daarvan je zou afvragen of het met jouw trauma's te maken kan hebben, kom je verder. Ik kan mij er zeker iets bij voorstellen (sterker nog, ik worstel daar zelf ook mee) dat als vroeger toen jij nog een kind was, niemand naar jou omkeek, jij als volwassen man nog steeds verlangt naar een moederfiguur waar jij onvoorwaardelijk altijd op kunt terugvallen. En dat probeer je te zoeken bij een vrouw.

Die vrouw is echter niet jouw moeder. In een gezonde relatie wil een vrouw helemaal geen moederfiguur voor je zijn, maar op een gelijkwaardige manier met jou door het leven. Een vrouw die wel die moederrol op zich neemt, doet jou tekort. Het maakt niet uit of ze dat met de beste bedoelingen doet, want het effect is daarmee nog steeds net als met Kim dat zij voor jou gaat bepalen wie jij als persoon moet zijn en hoe jij moet leven. Ze kan zichzelf wijsmaken dat ze het allemaal voor jou doet om jou gelukkig te maken, maar het gaat om haar eigen behoefte om voor een ander te zorgen. Net zoals jij hoopt dat een vrouw de leegte in jezelf kan opvullen, hoopt zo'n vrouw dat ook. Door voor jou te zorgen, kan ze haar eigen issues vermijden. En reken er dan maar op dat ze haar eigen issues dan op jou gaat projecteren.

------

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.

En no worries dat ik jou niet meer sympathiek vind als je hierna nog ontelbaar vaak in 'slachtoffergedrag' terugvalt, omdat ik zelf weet hoe ontzettend moeilijk het is om dit soort ingesleten gedrag af te kunnen leren.

Ik gun het jou vooral dat je meer respect voor jezelf gaat voelen. Als je dat voelt, dan heeft het 'slachtoffergedrag' ook geen functie meer en gaat het vanzelf weg.
Wat ik lees uit jouw verhaal is de cirkel waarin CF zich bevindt
En waar hij alleen niet uit gaat komen

Ik hoop ook echt dat hij de juiste plek gaat vinden
Ik heb nu een beetje een kastje muur gevoel bij het doorsturen :@
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:59:24 #198
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214382538
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat ik lees uit jouw verhaal is de cirkel waarin CF zich bevindt
En waar hij alleen niet uit gaat komen

Ik hoop ook echt dat hij de juiste plek gaat vinden
Ik heb nu een beetje een kastje muur gevoel bij het doorsturen :@
Soms moet je zelf de stappen zetten. Hoe ingewikkeld dat ook kan zijn.
Afwachten is nooit goed.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214382555
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 10:44 schreef Cupfighter het volgende:
Vannacht is het flink misgegaan blijkbaar, heb flink wat krassen in mijn armen staan en dat vind ik best verontrustend
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:24:13 #200
421867 greysbones
pi_214383613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:59 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Soms moet je zelf de stappen zetten. Hoe ingewikkeld dat ook kan zijn.
Afwachten is nooit goed.
Ik vraag me af of dat in geval van CF mogelijk is zonder hulp
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:33:08 #201
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214383711
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
Hij moet wachten , dus dan kan je weinig doen maar hij baalt ervan dat hij zelf overal achteraan moet bellen ,en zo werkt het helaas wel. Ik meende dat hij ook een paar keer in de week naar een inloop gaat of ging, daar zou hij ook eea kunnen bespreken of hulp vragen . Sommige zaken moet je zelf doen , anders gebeurt helemaal niets.
Je kan niet alles van anderen af laten hangen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214384636
quote:

[..]
Dat gaat niet lukken, volgende week ga ik weer contact zoeken met de huisarts met de vraag hoe lang alles nog duurt.
pi_214384653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:33 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Hij moet wachten , dus dan kan je weinig doen maar hij baalt ervan dat hij zelf overal achteraan moet bellen ,en zo werkt het helaas wel. Ik meende dat hij ook een paar keer in de week naar een inloop gaat of ging, daar zou hij ook eea kunnen bespreken of hulp vragen . Sommige zaken moet je zelf doen , anders gebeurt helemaal niets.
Je kan niet alles van anderen af laten hangen.
Klopt ik ga volgende week ook bellen mocht ik niks gehoord hebben, ik vraag ook hulp bij de inloop, het is niet zo dat ik machteloos toekijk
pi_214384667
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 15:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
[..]

Ik denk dat we beiden een punt hebben, ik vind het handig dat ik mijn zwakke punten herken zodat ik niet in herhaling val, maar ik moet ze ook niet teveel laten zien omdat dat me extra kwetsbaar maakt.

Ik wil de confrontatie met mezelf aangaan maar daar heb ik echt hulp bij nodig dat lukt me niet alleen dat heb ik lang genoeg geprobeerd
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:57:31 #205
421867 greysbones
pi_214385584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken, volgende week ga ik weer contact zoeken met de huisarts met de vraag hoe lang alles nog duurt.
Ik zou
Als ik jou was echt vaker aan de telefoon hangen
Ik maak me best zorgen om je CF
pi_214385892
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 18:57 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ik zou
Als ik jou was echt vaker aan de telefoon hangen
Ik maak me best zorgen om je CF
Ja kijk ik wil ook weer niet lastig zijn, het is ook vakantie waardoor dingen misschien wat trager gaan in de hulpverlening.
Het gaat moeizaam op moment maar ik zoek voldoende afleiding die me wel overeind houdt, moet teveel prikkels ook weer vermijden vandaar dat ik soms keuzes moet maken in de dingen die ik doe, dat gaat me best goed af
pi_214386744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 19:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja kijk ik wil ook weer niet lastig zijn, het is ook vakantie waardoor dingen misschien wat trager gaan in de hulpverlening.
Het gaat moeizaam op moment maar ik zoek voldoende afleiding die me wel overeind houdt, moet teveel prikkels ook weer vermijden vandaar dat ik soms keuzes moet maken in de dingen die ik doe, dat gaat me best goed af
Zet jezelf op de eerste plaats. Door de huisarts te laten weten dat het moeizaam gaat en je regelmatig en flinke aanvallen krijgt val je hem echt niet lastig.
pi_214391443
quote:

[..]
Hij zet al stappen volgens mij.

Hij heeft zich voor hulp aangemeld bij de persoon bij wie hij om hulp moet vragen (huisarts). En hij post hier over zijn huidige welzijn.

Inderdaad heel jammer al die kastje-muur praktijken. In de staat waarin CF nu is, is het al moeilijk genoeg om aan te kunnen geven dat hij zorg nodig heeft en het alleen niet redt. En dan ook nog eens de onzekerheid erbovenop of hij die zorg krijgt die hij nodig heeft en wanneer dan.

Het lijkt in de samenleving waarin we leven (voor buitenstaanders) allemaal zo vanzelfsprekend, echter dat is het helaas niet. Om in het leven gelukkig te kunnen zijn, heb je skills nodig. Als je onvoldoende voor jouw eigen grenzen kunt opkomen en onvoldoende kunt claimen waar je recht op hebt, walsen mensen over je heen. En dat is al helemaal zo bij de psychische zorgverlening ... in de meeste gevallen met goedbedoelde intenties en juist daarom is het zo destructief.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214392523
De GGZ is gewoon kapot bezuinigd met dank aan die klootzakken van de VVD, ik heb ooit op een wachtlijst gestaan bij een instantie, was ik eindelijk aan de beurt, was het sorry we kunnen u niet helpen
pi_214405216
Zojuist de huisarts gebeld, de assistente heeft contact gezocht met Wijk GGZ, er staat nu een afspraak voor dinsdag met Wijk GGZ
pi_214413854
Begin alvast met het invullen van gegevens die je op deze kaart zou kunnen zetten. Dat scheelt alweer tijd en voorkomt miscommunicatie.

pi_214471931
-verwijderd-

[ Bericht 84% gewijzigd door Lenny77 op 30-07-2024 06:00:09 ]
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:13:59 #213
421867 greysbones
pi_214473359
Succes vandaag CF
pi_214478910
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:13 schreef greysbones het volgende:
Succes vandaag CF
Dank je
Het was een oriėnterend gesprek wat nog een vervolg gaat krijgen
Voorlopig lijkt de optie rouwtherapie voor het overleden van Melanie
En ik moet kleine doelen maken voor mezelf
En ik moet proberen wat liever te zijn voor mezelf
pi_214479029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je
Het was een oriėnterend gesprek wat nog een vervolg gaat krijgen
Voorlopig lijkt de optie rouwtherapie voor het overleden van Melanie
En ik moet kleine doelen maken voor mezelf
En ik moet proberen wat liever te zijn voor mezelf
Dat is een advies wat veel mensen kunnen gebruiken! Ik hoop dat je jezelf de tijd gunt en het komt goed. Knap dat je er actief mee bezig bent. :)
  woensdag 31 juli 2024 @ 06:17:30 #216
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_214485472
Sterkte TS. Ik lees al een tijdje mee en vroeg me eerlijk gezegd al af hoe je dat voor je zag, omdat je eerder iets schreef als “waar ik dan hulp wil” Dat is (helaas) bij de problematiek die je lijkt te hebben geenszins aan de orde. Voor zulke problemen is het aanbod aan specifieke hulp erg klein en er gaat vaak lange tijd voorbij voordat je daar terecht kunt. Ik zou je dan ook aanraden om te vragen of ze je daar eventueel ook bij kunnen helpen bij dat wijk ggz of misschien iemand vanuit dat inloophuis. Hulp zoeken/ vinden op sommige gebieden lijkt soms een soort fulltime baan.
pi_214534859
Ik dacht deze week wat afleiding te gaan zoeken door extra te werken, we hebben een achterstand met de post dus ik ben gaan bezorgen, wat best tricky is want ik heb die spierziekte waardoor veel en lang lopen lastig is maar dus dinsdag en woensdag extra gewerkt, donderdagavond kwam ik erachter ik kon amper meer lopen, dus vrijdag alleen maar post gesorteerd wat ook mijn taak is dat lopen hoef ik niet te doen.

Ik ga in de activiteitencommissie van de inloop, dat lijkt me leuk om te doen en heb ik weer wat om handen wat voor afleiding zorgt waardoor de kans op aanvallen kleiner wordt
pi_214630547
Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing naar rouwtherapie

Voor de rest probeer wat doelen te maken
Eerste doel is proberen af te leren voor de tv of achter de tablet warm te eten en gewoon aan de eettafel te eten
pi_214689036
Gisteravond flinke aanval gehad blijkbaar, dadelijk naar de huisarts voor verwijzing
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:36:04 #220
421867 greysbones
pi_214690115
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:27 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteravond flinke aanval gehad blijkbaar, dadelijk naar de huisarts voor verwijzing
Het houdt niet op hč
pi_214691700
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
Het houdt niet op hč
Klopt, het wordt tijd dat er iets mee gedaan wordt, morgen nog overleg met GGZ wijkteam waar ik trauma/rouw therapie kan gaan volgen
pi_214693131
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:27 schreef Cupfighter het volgende:
Mag ik je een DM sturen?
pi_214694178
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:46 schreef Sally het volgende:

[..]
Mag ik je een DM sturen?
Ja hoor natuurlijk
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:07:16 #224
421867 greysbones
pi_214698824
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, het wordt tijd dat er iets mee gedaan wordt, morgen nog overleg met GGZ wijkteam waar ik trauma/rouw therapie kan gaan volgen
Ik gok dat er meer nodig is dan dat ja :*
pi_214713596
Vanmorgen boos geworden , waarom duurt het zo lang om een simpele verwijzing naar een instantie te geven, wordt van het kastje naar de muur gestuurd .
Ik hoop morgen meer te weten
pi_214716762
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmorgen boos geworden , waarom duurt het zo lang om een simpele verwijzing naar een instantie te geven, wordt van het kastje naar de muur gestuurd .
Ik hoop morgen meer te weten
Succes ^O^
pi_214730771
Ik zou gisteren iets horen maar niet dus

Wat is de geestelijke gezondheidszorg beroerd hier zeg
pi_214733823
:{ sterkte CF, geef niet op, blijf ze bellen en aangeven hoe het met je gaat, je zult geholpen worden vroeger (hopelijk) of later.
pi_214752632
Ik heb vandaag contact gezocht met mijn hulpverlening die met de huisarts in overleg is over een behandeling, er zijn 2 opties waarvan er eentje bij mij eigenlijk al af valt daar was ik ooit in behandeling, toen ook nog verslaafd en konden ze weinig of niets met mijn klachten, toen mijn hoofdbehandelaar vertrok waar ik prima mee overweg kon werd het een chaos, afspraken werden niet nagekomen, diagnose werd steeds uitgesteld en toen ik die na veel gedoe uiteindelijk kreeg sloeg die naar mijn gevoel ook nergens op, ze wisten het gewoon niet wat kan en mag natuurlijk maar ga dan niet zeggen dat ik “Melanie” gebruik wanneer het mij uit komt en dat het een gebrek aan communicatieve vaardigheden is, daar kwam het op neer.

De andere optie is een instantie waar ik ooit op een wachtlijst heb gestaan, bijna 1 jaar, toen ik aan de intake toe was konden ze niets voor me doen omdat ik ook een verslavingsproblematiek had en dus verwezen werd daar naar toe
Deze optie lijkt toch het beste al gaat nu wel afgestemd worden dat het niet weer gaat gebeuren dat ik lang voor niets op een wachtlijst sta

Ik zal eerlijk zijn beide opties zijn absoluut niet mijn eerste keus dus ik vroeg ook waarom alleen deze 2 overbleven van alle zorgaanbieders in en rond Nijmegen, de reden is simpel, gezien mijn klachten moet er naast een psycholoog ook een psychiater aanwezig zijn.
pi_214756145
Succes met een keuze maken. En hopelijk word je snel, maar vooral goed geholpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 20-08-2024 09:32:33 ]
pi_214759287
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:53 schreef Sally het volgende:
Succes met een keuze maken. En hopelijk wordt je snel, maar vooral goed geholpen.
Donderdag als het goed is
Zelf er ook al over gehad in mijn omgeving, er bestaat een kans dat ik beide opties af wijs want beter geen behandeling dan een behandeling waar je je aan gaat ergeren en nog meer stress oplevert, maar goed ik ben er nog niet uit en ga verder informeren over wat het beste is
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:37:55 #232
16180 crew  CoolGuy
pi_214759744
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zelf er ook al over gehad in mijn omgeving, er bestaat een kans dat ik beide opties af wijs want beter geen behandeling dan een behandeling waar je je aan gaat ergeren en nog meer stress oplevert, maar goed ik ben er nog niet uit en ga verder informeren over wat het beste is
Ik snap deze voorsortering niet zo goed.
pi_214760039
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ga er open in. Die ene behandeling heb je in feite nog nooit gehad, geef het dus een kans. Een psycholoog en psychiater in het team lijkt me niet verkeerd, toch?
pi_214761204
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ga er open in. Die ene behandeling heb je in feite nog nooit gehad, geef het dus een kans. Een psycholoog en psychiater in het team lijkt me niet verkeerd, toch?
Inmiddels er nu met meerdere personen erover gehad en ik ga er ook open in wat betreft die ene behandeling
pi_214761216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap deze voorsortering niet zo goed.
Hoe bedoel je, mijn voorsortering of die van de huisarts?

Punt is dat ik met een van de twee instanties geen goede ervaring en de tweede geen goede naam heeft plus een jaar voor niets op de wachtlijst heb gestaan ooit
Ik heb er inmiddels verder over nagedacht en sta open voor de tweede optie
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:22:25 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_214761229
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, mijn voorsortering of die van de huisarts?

Punt is dat ik met een van de twee instanties geen goede ervaring en de tweede geen goede naam heeft plus een jaar voor niets op de wachtlijst heb gestaan ooit
Ik heb er inmiddels verder over nagedacht en sta open voor de tweede optie
Ik bedoelde jouw voorsortering.
pi_214761263
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik bedoelde jouw voorsortering.
Normaal zou ik dat ook niet zo snel doen maar bij de eerste optie ben ik ooit in behandeling geweest en konden ze na een rommelige eindfase niets meer voor me doen en heb ik een snelle diagnose gekregen waar ik weinig tot geen herkenning in vond
De tweede optie heb ik al beschreven, zeker niet mijn eerste keus maar ik wil het zeker proberen ook omdat ik toch graag van deze kwaal af wil
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:31:49 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_214761293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Normaal zou ik dat ook niet zo snel doen maar bij de eerste optie ben ik ooit in behandeling geweest en konden ze na een rommelige eindfase niets meer voor me doen en heb ik een snelle diagnose gekregen waar ik weinig tot geen herkenning in vond
De tweede optie heb ik al beschreven, zeker niet mijn eerste keus maar ik wil het zeker proberen ook omdat ik toch graag van deze kwaal af wil
Ik heb geen ervaring met dit soort trajecten, maar dat jij het er wel of niet mee eens bent....is dat heel relevant? Ik snap natuurlijk wel dat het relevant is in die zin dat als jij je kont tegen de krib gooit dat het proces nogal vertraagd, maar ik bedoel meer in de zin van; moet jij het er mee eens zijn dan?

Want géén hulp, dan zien we wat er gebeurt. De laatste maanden waren niet makkelijk voor je, en dat kwam/komt regelmatig tot uiting hier op het forum. Om dan bij voorbaat al, zonder een gesprek of wat dan ook een deel van de opties af te serveren, waarbij het alternatief dus is dat je blijft aansukkelen zoals de afgelopen tijd, dat kwam vreemd op me over.

Maar, stel nu jij krijgt een diagnose, om het even wat het is, en stel jij bent het met die diagnose niet eens. Gewoon, ben je het niet mee eens. Wat gebeurt er dan? Ik neem aan dat je het voorgestelde behandeltraject gebaseerd op die keuze altijd kunt weigeren (tenzij je verplicht wordt maar goed, daar zijn we niet).

Het komt vreemd op me over (en dat zal zijn omdat ik er geen ervaring mee hebt) dat je om hulp vraagt, die krijgt, je beoordeeld wordt, en als er vervolgens iets uit komt wat je niet bevalt dan kunt zeggen 'nee ik weet het beter, doe ik niet'.

Ik probeer je hier niet te beledigen, dat is mijn doel zeer zeker niet, maar dat is wat er door mijn hoofd ging, maar dat zal komen omdat ik niet ter zake kundig ben.
pi_214761338
Is je verslaving nu wel in remissie?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_214761365
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb geen ervaring met dit soort trajecten, maar dat jij het er wel of niet mee eens bent....is dat heel relevant? Ik snap natuurlijk wel dat het relevant is in die zin dat als jij je kont tegen de krib gooit dat het proces nogal vertraagd, maar ik bedoel meer in de zin van; moet jij het er mee eens zijn dan?

Want géén hulp, dan zien we wat er gebeurt. De laatste maanden waren niet makkelijk voor je, en dat kwam/komt regelmatig tot uiting hier op het forum. Om dan bij voorbaat al, zonder een gesprek of wat dan ook een deel van de opties af te serveren, waarbij het alternatief dus is dat je blijft aansukkelen zoals de afgelopen tijd, dat kwam vreemd op me over.

Maar, stel nu jij krijgt een diagnose, om het even wat het is, en stel jij bent het met die diagnose niet eens. Gewoon, ben je het niet mee eens. Wat gebeurt er dan? Ik neem aan dat je het voorgestelde behandeltraject gebaseerd op die keuze altijd kunt weigeren (tenzij je verplicht wordt maar goed, daar zijn we niet).

Het komt vreemd op me over (en dat zal zijn omdat ik er geen ervaring mee hebt) dat je om hulp vraagt, die krijgt, je beoordeeld wordt, en als er vervolgens iets uit komt wat je niet bevalt dan kunt zeggen 'nee ik weet het beter, doe ik niet'.

Ik probeer je hier niet te beledigen, dat is mijn doel zeer zeker niet, maar dat is wat er door mijn hoofd ging, maar dat zal komen omdat ik niet ter zake kundig ben.
Ik snap wat je bedoeld, ik wil ook graag geholpen worden, maar bij optie 1 zeiden zelf bijna 2 jaar geleden dat ze me niet konden helpen dus vraag ik me denk ik terecht af waarom ze dat nu wel zouden kunnen dus dat ik erg sceptisch ben lijkt me logisch
Bij optie 2 stond ik ooit op de wachtlijst van 1 jaar en toen ik aan de beurt was konden ze niets voor me doen en verwezen me door naar optie 1 waar ik toen ook met een behandeling gestart ben maar toen mijn hoofdbehandelaar vertrok zijn er dingen gebeurd waar ik zeer ontevreden over was, dus dat ik ook daar wat sceptisch over ben is hoop ik begrijpelijk.
Maar wat ik eerder aangaf ik wil optie 2 zeker wel een kans geven omdat ik natuurlijk ook graag vanuit probleem af wil, het is niet zo dat ik de kont in de krib gooi maar ik ben wel kritisch vanwege eerdere ervaringen met beide instanties
pi_214761374
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:39 schreef nostra het volgende:
Is je verslaving nu wel in remissie?
Ja die is in remise en dat maakt alles gemakkelijker hoop ik
pi_214761381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja die is in remise en dat maakt alles gemakkelijker hoop ik
Dat scheelt een hoop inderdaad, zowel voor jezelf om rust te hebben voor je behandeling als om niet van het ene hokje naar het andere hokje gestuurd te worden, want dubbele diagnose is een crime.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_214762373
Ik denk persoonlijk dat je niet zomaar iets klakkeloos moet accepteren als jij er geen goed gevoel bij hebt. Je geeft zelf aan dat je twijfels hebt of ze jou daar de zorg gaan bieden die je nodig hebt n.a.v. de ervaringen die jij eerder met die instanties had. Je wordt nu als het ware in een positie geduwd om jouw eigen emoties te negeren en je naar hen te onderwerpen. Het gaat nota bene om jou en om jouw leven: dit moet je nooit zomaar van wie dan ook accepteren.

De redenen waarom je wantrouwen hebt naar hen, zijn legitiem. Misschien hebben ze wel gelijk hoor dat jij "Melanie" gebruikt als het jou uitkomt, maar wat schiet je daar verder mee op als ze het niet onderbouwen. De taak van een psych houdt in hij of zij jou helpt om jouw eigen gedrag te begrijpen en met jou meedenkt hoe je dat kunt veranderen. Hoe kan je nou iemand vertrouwen die in wezen stelt "Ik ben jouw behandelaar en heb expertise en jij bent de client met rare gedachtenkronkels. Als ik zeg dat jij Melanie erbij sleept wanneer het jou uitkomt, dan is dat gewoon zo! Als jij mij niet begrijpt, betekent het dat je nog te ziek in jouw hoofd bent. Buiten dat, wat kan jij als patient nou tegen mij beginnen? Ga maar naar de klachtencommissie hoor: je schiet er toch niks mee op, want ze geloven jou toch niet!" Natuurlijk zeggen ze het niet met die woorden, omdat ze dan erkennen dat ze jou manipuleren. Het wordt altijd op zo'n manier gezegd dat jij aan jezelf gaat twijfelen.

Ook al voel je je dan machteloos (omdat het wellicht min of meer refereert naar de situaties waardoor jij getraumatiseerd bent) nog steeds ben jij degene die zelf bepaalt in hoeverre anderen over jouw grenzen heengaan.

Stel dat je besluit de eerste of de tweede optie te accepteren en inderdaad hetzelfde gelazer als destijds gebeurt weer opnieuw. Als je ervoor kiest om op dezelfde manier te reageren als destijds, worden het weer dezelfde ervaringen en je weet dat je daar niks mee opschiet. Maar je kan er ook voor kiezen om op een andere manier te reageren:

- "Je valt weer terug in hetzelfde patroon. Je gebruikt "Melanie" als het jou uitkomt."
- "Is dat zo? Zo zie ik het zelf namelijk niet. Kan je onderbouwen waarom je deze conclusie over mij trekt?"
- "Wat krijgen we nu? Ga jij als cliėnt mij als jouw behandelaar de les lezen?!"
- "Ook al ben je mijn behandelaar, je kan niet in mijn hoofd kijken. Je kan alleen mijn gedrag zien, maar ik ben de enige persoon die kan ervaren wat ik denk en wat ik voel. Jij zou moeten weten dat je niet zomaar conclusies over mij kunt trekken zonder eerst bij mij persoonlijk te verifiėren of het klopt. Wie weet heb je best gelijk hoor. Juist om die reden vraag ik aan jou of jij het kunt onderbouwen, zodat ik het ook begrijp. Want daarvoor ben ik immers in behandeling. Als je niet op een serieuze manier met mij wilt communiceren, heeft deze behandeling niet zoveel zin, dus ik zou graag willen dat we voortaan op een respectvolle manier met elkaar kunnen omgaan."
pi_214763924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik denk persoonlijk dat je niet zomaar iets klakkeloos moet accepteren als jij er geen goed gevoel bij hebt. Je geeft zelf aan dat je twijfels hebt of ze jou daar de zorg gaan bieden die je nodig hebt n.a.v. de ervaringen die jij eerder met die instanties had. Je wordt nu als het ware in een positie geduwd om jouw eigen emoties te negeren en je naar hen te onderwerpen. Het gaat nota bene om jou en om jouw leven: dit moet je nooit zomaar van wie dan ook accepteren.

De redenen waarom je wantrouwen hebt naar hen, zijn legitiem. Misschien hebben ze wel gelijk hoor dat jij "Melanie" gebruikt als het jou uitkomt, maar wat schiet je daar verder mee op als ze het niet onderbouwen. De taak van een psych houdt in hij of zij jou helpt om jouw eigen gedrag te begrijpen en met jou meedenkt hoe je dat kunt veranderen. Hoe kan je nou iemand vertrouwen die in wezen stelt "Ik ben jouw behandelaar en heb expertise en jij bent de client met rare gedachtenkronkels. Als ik zeg dat jij Melanie erbij sleept wanneer het jou uitkomt, dan is dat gewoon zo! Als jij mij niet begrijpt, betekent het dat je nog te ziek in jouw hoofd bent. Buiten dat, wat kan jij als patient nou tegen mij beginnen? Ga maar naar de klachtencommissie hoor: je schiet er toch niks mee op, want ze geloven jou toch niet!" Natuurlijk zeggen ze het niet met die woorden, omdat ze dan erkennen dat ze jou manipuleren. Het wordt altijd op zo'n manier gezegd dat jij aan jezelf gaat twijfelen.

Ook al voel je je dan machteloos (omdat het wellicht min of meer refereert naar de situaties waardoor jij getraumatiseerd bent) nog steeds ben jij degene die zelf bepaalt in hoeverre anderen over jouw grenzen heengaan.

Stel dat je besluit de eerste of de tweede optie te accepteren en inderdaad hetzelfde gelazer als destijds gebeurt weer opnieuw. Als je ervoor kiest om op dezelfde manier te reageren als destijds, worden het weer dezelfde ervaringen en je weet dat je daar niks mee opschiet. Maar je kan er ook voor kiezen om op een andere manier te reageren:

- "Je valt weer terug in hetzelfde patroon. Je gebruikt "Melanie" als het jou uitkomt."
- "Is dat zo? Zo zie ik het zelf namelijk niet. Kan je onderbouwen waarom je deze conclusie over mij trekt?"
- "Wat krijgen we nu? Ga jij als cliėnt mij als jouw behandelaar de les lezen?!"
- "Ook al ben je mijn behandelaar, je kan niet in mijn hoofd kijken. Je kan alleen mijn gedrag zien, maar ik ben de enige persoon die kan ervaren wat ik denk en wat ik voel. Jij zou moeten weten dat je niet zomaar conclusies over mij kunt trekken zonder eerst bij mij persoonlijk te verifiėren of het klopt. Wie weet heb je best gelijk hoor. Juist om die reden vraag ik aan jou of jij het kunt onderbouwen, zodat ik het ook begrijp. Want daarvoor ben ik immers in behandeling. Als je niet op een serieuze manier met mij wilt communiceren, heeft deze behandeling niet zoveel zin, dus ik zou graag willen dat we voortaan op een respectvolle manier met elkaar kunnen omgaan."
Het is lastig, wat Coolguy ook aan geeft het gaat gewoon niet goed en beter wordt het zeker niet dus in hoeverre heb ik dan een keus en dan misschien de beste van de 2 opties een kans te geven.

De gegeven diagnose destijds is niet logisch, ik krijg met mijn Melanie aanvallen soms midden in de nacht wat voor een invloed heb ik daar op, mocht het wel kloppen dan is het inderdaad niet goed onderbouwd en is verdere hulp uitgebleven en mocht ik het zelf uitzoeken
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:47:27 #245
16180 crew  CoolGuy
pi_214764015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is lastig, wat Coolguy ook aan geeft het gaat gewoon niet goed en beter wordt het zeker niet dus in hoeverre heb ik dan een keus en dan misschien de beste van de 2 opties een kans te geven.

De gegeven diagnose destijds is niet logisch, ik krijg met mijn Melanie aanvallen soms midden in de nacht wat voor een invloed heb ik daar op, mocht het wel kloppen dan is het inderdaad niet goed onderbouwd en is verdere hulp uitgebleven en mocht ik het zelf uitzoeken
Ik snap wat je zegt over de vorige keer, en dus snap ik ook je weerstand, maar je zit nu in de situatie waar je in zit. Je beschrijft 2 mogelijke hulppaden (ik weet het niet even anders te verwoorden) waarvan 1 hulppad een nare bijsmaak heeft vanwege de vorige keer, en het andere hulppad daar zie je wat in.

Om die reden leg(de) je het eerste hulppad naast je neer. Dat snap ik, qua emotie, maar...

Jij zit nu in de situatie waar je in zit. Die situatie is klote. Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus vanaf je huidige vertrekpunt kįn het zijn dat het eerste hulppad je wordt aangeboden. Nou, gebaseerd op de vorige keer heb je daar geen trek in, maar, als je het probeert en het is hetzelfde als de vorige keer, dan weet je dat, en dan ben je terug waar je vertrok en heb je niks verloren. Maar als het įnders is als de vorige keer, dan heb je winst, en in jouw situatie is elk beetje winst heel erg welkom lijkt me.

Met andere woorden; als je het eerste hulppad bij voorbaat afwijst weet je in ieder geval 100% zeker dat de kans dat je daar iets positiefs uithaalt 0% is. Als je het niét afwijst is de kans dat je er iets positiefs uit kunt halen in ieder geval > 0%. Dat wil niet zeggen dįt je er iets uithaalt, maar je hebt er in ieder geval de kans op.

Als je het bij voorbaat afschiet weet je zeker dat je daar op 0% uit komt.
pi_214764083
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt over de vorige keer, en dus snap ik ook je weerstand, maar je zit nu in de situatie waar je in zit. Je beschrijft 2 mogelijke hulppaden (ik weet het niet even anders te verwoorden) waarvan 1 hulppad een nare bijsmaak heeft vanwege de vorige keer, en het andere hulppad daar zie je wat in.

Om die reden leg(de) je het eerste hulppad naast je neer. Dat snap ik, qua emotie, maar...

Jij zit nu in de situatie waar je in zit. Die situatie is klote. Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus vanaf je huidige vertrekpunt kįn het zijn dat het eerste hulppad je wordt aangeboden. Nou, gebaseerd op de vorige keer heb je daar geen trek in, maar, als je het probeert en het is hetzelfde als de vorige keer, dan weet je dat, en dan ben je terug waar je vertrok en heb je niks verloren. Maar als het įnders is als de vorige keer, dan heb je winst, en in jouw situatie is elk beetje winst heel erg welkom lijkt me.

Met andere woorden; als je het eerste hulppad bij voorbaat afwijst weet je in ieder geval 100% zeker dat de kans dat je daar iets positiefs uithaalt 0% is. Als je het niét afwijst is de kans dat je er iets positiefs uit kunt halen in ieder geval > 0%. Dat wil niet zeggen dįt je er iets uithaalt, maar je hebt er in ieder geval de kans op.

Als je het bij voorbaat afschiet weet je zeker dat je daar op 0% uit komt.
Hierin heb je zeker een goed punt
pi_214777660
Helaas weet ik nog niks meer, ze zijn nog zoekende en mijn vraag in een groot artsenoverleg brengen, wanneer dat is is nog niet bekend
Mijn taak is clean blijven wat geen probleem is en zo stabiel mogelijk te blijven wat beter is een voor een trauma behandeling.
Het zoeken naar een behandelaar blijkt ingewikkeld te zijn, dit omdat ik al een behandelgeschiedenis heb en dissociatieve klachten erbij heb.

Ik heb aangegeven dat de onzekerheid over hoe lang het nog duurt voordat ik een verwijzing krijg de stabiliteit niet ten goede komt
pi_214778823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:41 schreef Cupfighter het volgende:

Ik heb aangegeven dat de onzekerheid over hoe lang het nog duurt voordat ik een verwijzing krijg de stabiliteit niet ten goede komt
Ik hoop dat men dat wel goed beseft.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:22:38 #249
421867 greysbones
pi_214786886
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:41 schreef Cupfighter het volgende:
Helaas weet ik nog niks meer, ze zijn nog zoekende en mijn vraag in een groot artsenoverleg brengen, wanneer dat is is nog niet bekend
Mijn taak is clean blijven wat geen probleem is en zo stabiel mogelijk te blijven wat beter is een voor een trauma behandeling.
Het zoeken naar een behandelaar blijkt ingewikkeld te zijn, dit omdat ik al een behandelgeschiedenis heb en dissociatieve klachten erbij heb.

Als ik mag vragen
Waarvoor willen ze nu precies behandeling inzetten
pi_214787008
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:22 schreef greysbones het volgende:

[..]
Als ik mag vragen
Waarvoor willen ze nu precies behandeling inzetten
Trauma behandeling is het doel
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:51:31 #251
421867 greysbones
pi_214787103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Trauma behandeling is het doel
Maar nemen ze dan ook jouw dissociatie mee?
Ik snap hoe het werkt, het komt ergens vandaan en dat willen ze aanpakken
Maar ligt daar de nadruk of ?
pi_214787177
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:51 schreef greysbones het volgende:

[..]
Maar nemen ze dan ook jouw dissociatie mee?
Ik snap hoe het werkt, het komt ergens vandaan en dat willen ze aanpakken
Maar ligt daar de nadruk of ?
De kans is erg groot dat de dissociaties vanuit het trauma uitkomen, de suicide van Melanie is blijkbaar niet helemaal goed verwerkt waardoor Melanie terug komt in de dissociaties ik gebruik zover ik weet geen andere namen dan Melanie in mijn dissociaties dus de kans bestaat dat als dat goed verwerkt is dat de dissociaties verdwijnen
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:03:55 #253
421867 greysbones
pi_214787217
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De kans is erg groot dat de dissociaties vanuit het trauma uitkomen, de suicide van Melanie is blijkbaar niet helemaal goed verwerkt waardoor Melanie terug komt in de dissociaties ik gebruik zover ik weet geen andere namen dan Melanie in mijn dissociaties dus de kans bestaat dat als dat goed verwerkt is dat de dissociaties verdwijnen

Ik zou toch denken dat ze hier wel geschikte plekken kennen voor mensen met dergelijke problemen
pi_214787359
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:03 schreef greysbones het volgende:

[..]

Ik zou toch denken dat ze hier wel geschikte plekken kennen voor mensen met dergelijke problemen
Opvallend dat ik hier lees dat trauma en dissociaties vaak samen gaan en dat ik gisteren te horen heb gekregen dat dat een probleem is om een behandeling te vinden
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:36:50 #255
421867 greysbones
pi_214794135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Opvallend dat ik hier lees dat trauma en dissociaties vaak samen gaan en dat ik gisteren te horen heb gekregen dat dat een probleem is om een behandeling te vinden
Dissociatie is een reactie op een trauma
Hoezo is het een probleem om dat te behandelen ?
pi_214794270
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dissociatie is een reactie op een trauma
Hoezo is het een probleem om dat te behandelen ?
Dat vraag ik me ook af, en die vraag ga ik volgende week ook stellen
pi_214810654
Volgende week dinsdag is er een afspraak gepland met de huisarts en mijn thuisbegeleiding, hier heb ik zelf om verzocht omdat ik het niet eens ben met de weg die nu bewandeld word en ik me af vraag of er niet een andere weg bewandeld kan worden, ben vanaf 18 juni al bezig om een verwijzing te krijgen dat is inmiddels al ruim 2 maanden en ik vind persoonlijk dat dit al lang genoeg geduurd heeft en zie het niet zitten nu nog een onbepaalde tijd langer te wachten

Even een aanvulling, ik ga deze week zelf zoeken naar een behandelaar, mocht ik die vinden dan kaart ik hem volgende week aan bij de huisarts dan heb ik een alternatief

[ Bericht 8% gewijzigd door Cupfighter op 26-08-2024 17:16:23 ]
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:27:13 #258
421867 greysbones
pi_214817306
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:17 schreef Cupfighter het volgende:
Volgende week dinsdag is er een afspraak gepland met de huisarts en mijn thuisbegeleiding, hier heb ik zelf om verzocht omdat ik het niet eens ben met de weg die nu bewandeld word en ik me af vraag of er niet een andere weg bewandeld kan worden, ben vanaf 18 juni al bezig om een verwijzing te krijgen dat is inmiddels al ruim 2 maanden en ik vind persoonlijk dat dit al lang genoeg geduurd heeft en zie het niet zitten nu nog een onbepaalde tijd langer te wachten

Even een aanvulling, ik ga deze week zelf zoeken naar een behandelaar, mocht ik die vinden dan kaart ik hem volgende week aan bij de huisarts dan heb ik een alternatief
Heel goed ^O^
pi_214817650
Vanmorgen in mijn zoektocht 2 instanties gevonden die mij eventueel zouden kunnen behandelen, dit volgende week voorleggen aan de dokter
pi_214884737
Ik heb nu eindelijk een verwijzing
pi_214885212
Hopelijk kun je er snel terecht!
  woensdag 4 september 2024 @ 09:10:28 #262
421867 greysbones
pi_214886687
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:16 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmorgen in mijn zoektocht 2 instanties gevonden die mij eventueel zouden kunnen behandelen, dit volgende week voorleggen aan de dokter
Heb je ook contact gehad ?
pi_214886776
quote:
99s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:10 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je ook contact gehad ?
Ja, en ze zeiden allebei dat ik behandeld zou kunnen worden, ik heb dit gisteren met de huisarts overlegt hij zei wel dat het risico bestaat dat ze me alsnog afwijzen omdat ze het misschien toch niet aandurven, ik neem dat risico, beter dat dan maar afwachten

Er komt eerst een intakegesprek dus, op de site staat geen wachtlijsten maar ik hou toch rekening met een wachttijd
  woensdag 4 september 2024 @ 09:21:45 #264
421867 greysbones
pi_214886793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja, en ze zeiden allebei dat ik behandeld zou kunnen worden, ik heb dit gisteren met de huisarts overlegt hij zei wel dat het risico bestaat dat ze me alsnog afwijzen omdat ze het misschien toch niet aandurven, ik neem dat risico, beter dat dan maar afwachten

Er komt eerst een intakegesprek dus, op de site staat geen wachtlijsten maar ik hou toch rekening met een wachttijd
Fijn CF
En goed dat je pro actief bent
pi_214907223
Van de week een situatie dat ik bijna tegen een aanval aan zat maar hem wist te voorkomen het was voor mij interessant omdat ik precies kon zien waar de trigger zat, ik had het gevoel overgeslagen te worden dat was ook zo alleen het gebeurde niet met opzet maar dat had ik toen nog niet goed door
Ik merkte dat ik stiller werd, wat meer voor me begon uit te staren en mijn hand begon te trillen wat zeker een voorbode is van een aanval, ik zei in mezelf sterk blijven en bij mezelf blijven, niet Melanie gaan worden nu, Melanie ga weg ik wil je niet hier hebben nu, ik had ook het geluk dat iemand me aansprak en me afleidde van Melanie en de aanval bleef weg.

Later op de dag toen ik alleen was kreeg ik hem alsnog maar dat heb ik liever dan in gezelschap
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:06:08 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214907281
Ik ben geen therapeut oid, maar dat klinkt wel als een belangrijk inzicht.
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:28:50 #267
421867 greysbones
pi_214907424
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:00 schreef Cupfighter het volgende:
Van de week een situatie dat ik bijna tegen een aanval aan zat maar hem wist te voorkomen het was voor mij interessant omdat ik precies kon zien waar de trigger zat, ik had het gevoel overgeslagen te worden dat was ook zo alleen het gebeurde niet met opzet maar dat had ik toen nog niet goed door
Ik merkte dat ik stiller werd, wat meer voor me begon uit te staren en mijn hand begon te trillen wat zeker een voorbode is van een aanval, ik zei in mezelf sterk blijven en bij mezelf blijven, niet Melanie gaan worden nu, Melanie ga weg ik wil je niet hier hebben nu, ik had ook het geluk dat iemand me aansprak en me afleidde van Melanie en de aanval bleef weg.

Later op de dag toen ik alleen was kreeg ik hem alsnog maar dat heb ik liever dan in gezelschap
Weet je ook waarom je hem later op de dag alsnog kreeg?
pi_214907431
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Weet je ook waarom je hem later op de dag alsnog kreeg?
Nee dat ging te snel, die voelde ik niet echt aankomen
pi_214917601
Hij is er weer, ik heb het vaker gehad, de drang om een tattoo te zetten op mijn arm met Melanie erop, ik heb helemaal nog geen tattoos en ik weet ook dat het niet verstandig is om te doen maar de drang is irritant aanwezig
  zaterdag 7 september 2024 @ 20:32:09 #270
421867 greysbones
pi_214919878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 16:34 schreef Cupfighter het volgende:
Hij is er weer, ik heb het vaker gehad, de drang om een tattoo te zetten op mijn arm met Melanie erop, ik heb helemaal nog geen tattoos en ik weet ook dat het niet verstandig is om te doen maar de drang is irritant aanwezig
Niet doen
Je wilt juist af van je dissociatie
Door haar te vereeuwigen op je lijf maak je het jezelf nog moeilijker
pi_214919965
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 september 2024 20:32 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niet doen
Je wilt juist af van je dissociatie
Door haar te vereeuwigen op je lijf maak je het jezelf nog moeilijker
Je hebt gelijk en ik heb het geluk dat een tattoo vrij prijzig zodat ik dit niet impulsief kan doen
pi_214939919
Gisteravond/vannacht heel iets stoms gedaan, nu gelijk maar zo snel mogelijk weer herstellen en afkappen
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:36:39 #273
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214939937
Dan kan je het alweer raden

[ Bericht 65% gewijzigd door CoolGuy op 10-09-2024 11:47:03 (De ondertoon van die smiley is niet nodig.) ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 11:02:45 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_214940140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:36 schreef Puzzie het volgende:
Dan kan je het alweer raden
Nee?

[ Bericht 10% gewijzigd door CoolGuy op 10-09-2024 11:47:11 ]
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:03:09 #275
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214940151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee?
Vrouwen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:03:23 #276
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214940154
Of meisjes eigenlijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:03:41 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214940157
Ik vermoed online contact gelegd met een jongedame.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 11:10:41 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_214940227
Oh dat gedoe ja. Waarom toch die fixatie op (veel) jongere vrouwen dan TS zelf is?
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:13:00 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214940247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:10 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dat gedoe ja. Waarom toch die fixatie op (veel) jongere vrouwen dan TS zelf is?
Cupfighter kan uiteraard voor zichzelf spreken. Maar ik vermoed dat hij dit zelf ook niet goed weet en dat mede de reden is dat hij wederom hulp aan het zoeken is.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 11:24:32 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_214940341
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Cupfighter kan uiteraard voor zichzelf spreken. Maar ik vermoed dat hij dit zelf ook niet goed weet en dat mede de reden is dat hij wederom hulp aan het zoeken is.
Nou, ik snap wel dat een jonge, strakke vrouw aantrekkelijk is, en blijft, hoeveel ouder je zelf ook wordt, maar daar ook naar handelen, steeds maar weer, daar lijkt inderdaad wel wat meer achter te zitten. Maar goed, laten we inderdaad vooral niet óver TS praten, dat is niet netjes.
pi_214941283
Het heeft niks met vrouwen te maken, ik heb gisteren drugs gebruikt dus daar moet ik direct weer mee kappen
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:41:14 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214941432
Oh, OK.

Dat ‘afkappen’ zette me dan op het verkeerde been. Dat doe je meestal met een contact.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 14:31:16 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_214941800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:25 schreef Cupfighter het volgende:
Het heeft niks met vrouwen te maken, ik heb gisteren drugs gebruikt dus daar moet ik direct weer mee kappen
Ja, je zit dus in een spiraal naar beneden.
pi_214941976
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:41 schreef Lienekien het volgende:
Oh, OK.

Dat ‘afkappen’ zette me dan op het verkeerde been. Dat doe je meestal met een contact.
Ja sorry ik had misschien een ander woord moeten gebruiken en ik snap dat de meeste in mijn geval aan vrouwen denken
pi_214941998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 14:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, je zit dus in een spiraal naar beneden.
Klopt maar ik heb geleerd mezelf er niet te hard voor te straffen want dat werkt averechts ik moet gewoon weer even scherp zijn en niet wederom gaan gebruiken als ik dat voorkom is er weinig aan de hand ik heb het gekregen telefoon nummer direct ook vanmorgen verwijderd en geblokkeerd zodat ik de verleiding zo klein mogelijk maak
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 15:16:13 #286
16180 crew  CoolGuy
pi_214942019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 15:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar ik heb geleerd mezelf er niet te hard voor te straffen want dat werkt averechts ik moet gewoon weer even scherp zijn en niet wederom gaan gebruiken als ik dat voorkom is er weinig aan de hand ik heb het gekregen telefoon nummer direct ook vanmorgen verwijderd en geblokkeerd zodat ik de verleiding zo klein mogelijk maak
Je schrijfwijze wijkt af van normaal gesproken. Je typt nu 1 lange zin zonder leestekens. Ik denk dat het niet goed met je gaat, zeg maar even slechter dan recent het geval is geweest. Mijn gevoel zegt dat je iemand moet gaan bellen.
pi_214942079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 15:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Je schrijfwijze wijkt af van normaal gesproken. Je typt nu 1 lange zin zonder leestekens. Ik denk dat het niet goed met je gaat, zeg maar even slechter dan recent het geval is geweest. Mijn gevoel zegt dat je iemand moet gaan bellen.
Ik ben net naar de inloop geweest en heb het ook daar gesproken, ik denk nu dat ik vooral moe ben en mijn suiker is wat laag
Bedankt voor je alertheid
pi_214944300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:03 schreef Puzzie het volgende:
Of meisjes eigenlijk
vrouwen,want ze waren meerderjarig, en ik begrijp dat je het niet oke vind dat ik veel jongere partners heb gehad, ik doe ook mijn uiterste best om mijn zwakte hiervoor onder controle te houden en dat lukt vrij goed naar mijn idee de laatste tijd
  woensdag 11 september 2024 @ 09:51:42 #289
421867 greysbones
pi_214949167
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:33 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteravond/vannacht heel iets stoms gedaan, nu gelijk maar zo snel mogelijk weer herstellen en afkappen
je weet dat je je eigen proces saboteert?
pi_214949239
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef greysbones het volgende:

[..]
je weet dat je je eigen proces saboteert?
Het was een hele domme actie dat weet ik, drugs maakt het alleen maar erger, ik baal er ook van vandaar dat ik nu ook heel scherp ga zijn om herhaling te voorkomen
  woensdag 11 september 2024 @ 09:58:08 #291
421867 greysbones
pi_214949245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het was een hele domme actie dat weet ik, drugs maakt het alleen maar erger, ik baal er ook van vandaar dat ik nu ook heel scherp ga zijn om herhaling te voorkomen
maar besef je dat je juist die dingen doet om je eigen proces te saboteren
heel goed dat je de fout inziet
maar kijk ook verder dan dat
pi_214949268
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
maar besef je dat je juist die dingen doet om je eigen proces te saboteren
heel goed dat je de fout inziet
maar kijk ook verder dan dat
Wat versta jij onder saboteren in dit geval?
  woensdag 11 september 2024 @ 10:02:10 #293
421867 greysbones
pi_214949284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat versta jij onder saboteren in dit geval?
je bent bezig om geschikte therapie te vinden
1 kan op een plek waarvan je weet dat drugsgebruik een reden is om niet te beginnen
en dat zal op meerdere plekken zo zijn

je loopt weg voor wat je aan wilt gaan( waarschijnlijk onbewust, daar kan ik niet over oordelen)
  Moderator woensdag 11 september 2024 @ 10:06:40 #294
16180 crew  CoolGuy
pi_214949350
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2024 10:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
1 kan op een plek waarvan je weet dat drugsgebruik een reden is om niet te beginnen

je loopt weg voor wat je aan wilt gaan( waarschijnlijk onbewust, daar kan ik niet over oordelen)
Scherp. Nice.
pi_214949361
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2024 10:02 schreef greysbones het volgende:

[..]

Ah op die manier, ja dat is waar, ik heb dat niet bewust gedaan, deze uitglijder zal geen invloed hebben op mijn eventuele behandeling wel als ik bijvoorbeeld morgen weer ga gebruiken dan wordt het echt een probleem
  woensdag 11 september 2024 @ 10:08:50 #296
421867 greysbones
pi_214949375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 10:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ah op die manier, ja dat is waar, ik heb dat niet bewust gedaan, deze uitglijder zal geen invloed hebben op mijn eventuele behandeling wel als ik bijvoorbeeld morgen weer ga gebruiken dan wordt het echt een probleem
ik zeg het ook niet om je te veroordelen
maar wees er bewust van wat je misschien onbewust doet
pi_214949411
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2024 10:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik zeg het ook niet om je te veroordelen
maar wees er bewust van wat je misschien onbewust doet
Dat weet ik, het is een goed punt van je en fijn dat je het zegt.

Vandaar dat ik nu goed scherp moet blijven op hoe ik handel
pi_214951009
Ik heb weer iets opgeschreven. Ik weet van mezelf dat ik in mijn manier van schrijven nogal belerend kan overkomen, maar zo is het niet bedoeld. Ik hoop dat je er iets mee kunt om meer grip op jezelf te krijgen

quote:
Ik begrijp dat het gelazer met de psychische zorgverlening een enorme klap voor jou moet zijn, aangezien ik dat zelf ook zo vaak heb meegemaakt. Ik heb ook elke keer weer mezelf bij elkaar moeten rapen en mijn stinkende best gedaan om op een goede en verantwoordelijke manier aan te geven dat ik zorg nodig heb. Als er vervolgens gereageerd wordt op de manier zoals jij dat ook hebt meegemaakt, krijg ik elke keer het gevoel alsof ik het niet verdien om geholpen te worden. Het voelt dan voor mij als een soort straf. Ik kan daarbij rationeel niet bedenken wat ik gedaan zou kunnen hebben dat ik op zo'n manier aan mijn lot word overgelaten terwijl ik de hulp en steun van anderen juist zo hard nodig heb. En juist daarom ga ik mezelf nog minderwaardiger voelen en dan lukt het mij niet eens meer om op een normale manier om hulp te vragen. Het lukt mij misschien wel om te kunnen bedenken hoe ik het ga aanpakken, maar dat vervolgens praktiseren dat gaat echt niet. Ik voel mij dan zo afgeremd door angst.

Herken je dat ongeveer ook bij jezelf? Ik denk dat jij misschien impulsiever bent dan ik, waar tegenover staat dat ik heel erg de neiging heb om mij af te zonderen in een sociaal isolement en op die manier mijn leven kapot maak.

Wat mij opviel bij jouw eerdere post, was dat die dissociatie optrad nadat jij overgeslagen werd door de mensen op jouw werk. En het viel mij ook op dat je aangaf dat ze het niet expres deden, waarmee je hen verdedigde en de aanleiding bagatelliseerde. Daaruit kan ik al afleiden dat jij niet goed in contact staat met jouw emoties en daaruit niet kan opmaken wat jouw behoeftes zijn.

Genegeerd worden door de mensen in een groep waar je graag bij wilt horen, is voor ieder mens ontzettend kut om te ervaren. En al helemaal als die mensen niet de opzettelijke intentie hadden om jou te kwetsen, want juist dat suggereert dat ze jou helemaal niet opmerken. Wat hen betreft doet het er niet toe of je nou wel of niet bestaat. Als je ooit getuige bent dat iemand anders zoiets meemaakt, zal je bij die persoon zien dat hij met zijn gedachten afdwaalt en ook geen aandacht meer heeft voor wat er in zijn omgeving gebeurt. Dat is ook dissociatie: heel normaal menselijk gedrag met als functie om dit soort bedreigende situaties te kunnen verdragen.

Als jij tijdens jouw jeugd opgroeide onder omstandigheden waarbij jij je altijd genegeerd en in de steek gelaten voelde, heb je dat dissociatieve gedrag heel vaak moeten toepassen om jezelf staande te kunnen houden. Kinderen zijn nou eenmaal afhankelijk van de zorg van hun ouders en hebben hun ouders nodig die erop toe kunnen zien of ze veilig zijn. Als bijvoorbeeld een peuter zijn vingertjes in het stopcontact wilt steken en zijn moeder snel en hardhandig ingrijpt om te voorkomen dat haar kind geėlektrocuteerd wordt, dan zal het kind op dat moment behoorlijk schrikken en overstuur zijn. Echter hij weet wel dat zijn moeder erop toeziet dat hem niks overkomt en hem leert wat gevaarlijk is en wat niet. Als ouders daarentegen geen aandacht hebben voor hun kinderen, voelt dat voor die kinderen enorm bedreigend en beangstigend. Ze hebben nou eenmaal de aandacht van hun ouders nodig en ze weten dat er een manier is waardoor ze die aandacht gegarandeerd krijgen: door iets te doen wat hun ouders niet leuk vinden. Bijvoorbeeld met krijsen, dingen kapot gooien, schoppen en slaan, op het behang tekenen, etc. Het is voor hen niet leuk om vervolgens een boze ouder tegenover zich te hebben en straf te krijgen, maar dat is nog altijd beter dan helemaal niet opgemerkt worden.

Vervolgens merken ze bij leeftijdgenootjes op dat die wel op een positieve manier om aandacht vragen en daar positieve aandacht voor terugkrijgen. Zij willen net als hun leeftijdgenoten ook positieve aandacht krijgen, maar als hun ouders niet daarop reageren, bedenken ze dat ze het blijkbaar niet goed genoeg doen en dus minderwaardig zijn.

Als jij gedurende jouw hele jeugd onder dat soort omstandigheden opgroeit, gaan jouw hersenen zich op zo'n manier ontwikkelen dat destructief gedrag geassocieerd wordt met beloning door aandacht van andere mensen en correct gedrag associeer je met genegeerd worden. Cognitief snap je best wel dat het zo niet werkt, echter het gedrag van mensen wordt vooral aangestuurd door emoties vanuit het onderbewustzijn. Hoe groter de stress, hoe groter de drang wordt om terug te vallen op het gedrag wat je vanuit jouw jeugd hebt geleerd. Voor jou is dat de realiteit.

Maar als dat écht de realiteit zou zijn, dan zou jij al deze problemen nu niet hebben! Juist omdat je zo lijdt onder emotionele pijn, weet je dat de situatie zoals die nu is, niet gezond is en dat je iets moet doen om je prettig te kunnen voelen met jezelf, zodat jij jouw leven kan leiden op jouw eigen manier. Wat je dan precies moet doen om dat te bereiken, dat weet je niet. Je weet alleen dat als jij het op de goede manier doet, jij op den duur ook vooruitgang bij jezelf gaat opmerken waaraan je niet hoeft te twijfelen.

De manier zoals je dat nu doet met destructief gedrag, werkt niet.

Ik merk uit jouw posts op dat jij jezelf voortdurend veroordeelt en afkraakt. Hoe meer jij dat doet, hoe vaker het gaat gebeuren dat jij dissocieert en de identiteit aanneemt van Melanie. Want waarom zou jij jezelf willen zijn als alles aan jou slecht en minderwaardig is?

Maar nogmaals, dat zelfbeeld klopt niet. Het is gebaseerd op wat je voortdurend van anderen te horen kreeg, terwijl die mensen daarbij ontkennen dat ze jou tekort hadden gedaan. Je blijft maar verlangen naar goedkeuring en acceptatie van met name de mensen die jou dat niet zullen geven.

Dat je op jouw werk werd overgeslagen, dat is hartstikke klote! Als de mensen jou daar op zo'n manier behandelen, is het geen veilige omgeving voor jou. Wat je kan doen, is navragen waarom ze jou niet hadden opgemerkt. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat jij jezelf in de groep te onzichtbaar maakt. Als je echter alleen maar aanhoort dat jij dit en dat niet goed doet en dat niemand daarbij rekening houdt met jouw huidige situatie, dan is het waarschijnlijker dat jij de eer aan jezelf moet houden en op zoek gaat naar mensen die jou wel kunnen respecteren.

Je bent hoe dan ook zelf verantwoordelijk voor jouw gedrag, maar die verantwoordelijkheden kan je niet nakomen als jij je laat omringen met lui die jou klein houden en jou het gevoel geven dat jij er niet toe doet.
  woensdag 11 september 2024 @ 14:05:17 #299
421867 greysbones
pi_214951620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 12:52 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb weer iets opgeschreven. Ik weet van mezelf dat ik in mijn manier van schrijven nogal belerend kan overkomen, maar zo is het niet bedoeld. Ik hoop dat je er iets mee kunt om meer grip op jezelf te krijgen
[..]

Niet lullig bedoeld maar je doet best veel aannames :@
pi_214953599
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 12:52 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]

Ik ben in mijn jeugd veel gepest, dat heeft nog steeds invloed op het gedrag van nu , toen werd er onvoldoende gedaan om dat pestgedrag te voorkomen.
Het overslaan gebeurde niet op mijn werk maar op de inloop, er is welgemeend excuus voor aangeboden,, ik geloof zeker niet dat er opzet in het spel was ,het was ook de eerste keer dat ik in de activiteitencommissie zou deelnemen dus het is een begrijpelijke fout, dat het op dat moment in mijn hoofd anders speelt is mijn kwetsbaarheid die ontstaan is door pestgedrag uit het verleden

Ik vind niet dat ik mezelf veroordeel en afkraak , ik sta open voor kritiek en probeer te werken aan de zwakke punten, dat mijn zelfvertrouwen niet groot is klopt wel dat is ook weer ontstaan door pestverleden vooral door meiden en jonge dames wat waarschijnlijk als effect heeft dat als een jonge dame mij positieve aandacht geeft dat mij een extra boost geeft met als gevolg dat ik mijn grenzen uit het oog verlies

Een zeer recent voorbeeld van vandaag, hoe ik handel in situaties ik kwam op de inloop en werd direct doorgestuurd naar een medewerker, die vertelde mij dat er iemand was die door een verhaal wat ik maandag had verteld getriggerd was en zich daardoor niet veilig voelde, deze persoon was er vanmorgen ook en zou om 12 uur weg gaan.
De situatie lag buiten mijn schuld, er werd mij niks verweten., maar ze vonden wel dat ik het moest weten.
Mijn eerste voorstel was een gesprek met diegene en een medewerker om elkaar aan te horen, dat vond zij een goed plan maar de andere partij moet daar ook voor open staan natuurlijk.
Ik wou een kopje koffie drinken en daarna lunchen maar zou dat verstandig zijn met die persoon erbij, ik vond dat een behoorlijk risico, ik wil de sfeer niet verpesten en ook niet dat iemand zich ongemakkelijk voelt omdat ik er bij kom.
Ik heb ervoor gekozen om even het centrum in te gaan en terug te komen voor de lunch als die persoon weg is, dat leek me voor diegene beter(en de rest die er zat) maar ook voor mezelf omdat ik me erg ongemakkelijk zou voelen aan tafel in deze situatie.
Ik weet op welke dagdelen die persoon komt die zou ik kunnen vermijden, dat zou voor een korte termijn een oplossing kunnen zijn maar voor de langere termijn is dit natuurlijk niet werkbaar en ik heb evenveel recht om daar te komen als die persoon en ik heb ook niks fouts gedaan
Vrijdagmiddag heb ik sowieso een individueel gesprek daar dus dan zal ik deze situatie ook ten sprake brengen
pi_214960550
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2024 14:05 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niet lullig bedoeld maar je doet best veel aannames :@
Dat doen mensen sowieso wel als ze de posts van TS of van iedere andere user lezen. Het is aan TS zelf om te beoordelen of hij zich erin kan herkennen en of hij er iets mee kan.

Kwalijker vind ik het dat zorgverleners tegenwoordig ook heel snel aannames hebben. Niet alleen de GGZ overigens. Ik heb zelf meerdere keren meegemaakt dat de assistente van de huisarts haar eigen conclusies trok en daarnaar handelde, met dat het niet alleen voor mij uiteindelijk moeilijker wordt, maar ook voor de huisarts is het allemaal verspilling van kostbare tijd. En ik hoor dat ook van anderen, inclusief mensen met ernstige gezondheidsklachten.

Uiteindelijk wordt dat geweten aan de te hoge werkdruk, echter ik merk overal in de maatschappij dat mensen gewoon veel lakser zijn geworden en zelf geen verantwoordelijkheid meer nemen. Daarom des te belangrijker dat je bij jezelf blijft en je niet laat meeslepen door wat andere mensen vinden wat je moet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')