Heb je een idee wat maakt dat ze toenemenquote:Op donderdag 25 januari 2024 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voorheen had ik meerdere aanvallen per dag, nu gemiddeld 1 of 2 keer per week
De laatste maanden lijkt het wat meer toe te nemen, er zijn periodes geweest waarin ik ze gewoon een paar weken niet had
Vaak gaat het dan minder goed of heb ik een sterk verlangen naar een relatie dan komt M ook naar vorenquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb je een idee wat maakt dat ze toenemen
Zijn dit periodes waarin je je zelf ook minder goed voelt ?
Dank je welquote:Op dinsdag 6 februari 2024 03:09 schreef diginoob2 het volgende:
Ik wil toch deze even aanbevelen: https://www.bol.com/nl/nl(...)4_14.16.ProductTitle
Dit is een methode die ik nog niet ben tegengekomen in de GGZ in Nederland maar wat veel herkenning bij me opriep. Staan ook hoofdstukken in over dissociatieve stoornissen.
Fijn dat je dat vraagtquote:
balen dat gisteren een slechte dag wasquote:Op woensdag 21 februari 2024 21:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Fijn dat je dat vraagt
Wisselend, gisteren bijvoorbeeld ging het heel slecht maar het was ook weer ruim 2 weken geleden dat ik aanvallen gehad heb
Er is ook het een en ander veranderd in mijn privé situatie wat de boel rustiger lijkt te maken
Voorlopig niks tenzij er teveel dagen zoals gisteren gaan, dan moet ik aan de bel gaan trekkenquote:Op woensdag 21 februari 2024 22:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
balen dat gisteren een slechte dag was
heb je al besloten of je er wat mee wilt gaan doen?
lijkt me ook verstandig jaquote:Op woensdag 21 februari 2024 22:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voorlopig niks tenzij er teveel dagen zoals gisteren gaan, dan moet ik aan de bel gaan trekken
Daar hoop ik ook op jaquote:Op woensdag 21 februari 2024 22:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
lijkt me ook verstandig ja
maar laten we hopen dat de verandering je ook wat meer rust gaat geven
quote:
Ik,kom hier morgen op terugquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe ziet zo’n aanval er precies uit? Wat maak je mee en hoe voelt het voor je?
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik verander naar een andere persoonlijkheid, als omstanders zeggen dat ik E heet dan zeg ik dat E dood is en ik M ben, ik ga mezelf soms pijn doen en doe pogingen mijn eigen keel dicht te knijpen, wat ik voel en denk weet ik niet, als ik bijkom weet ik er niets meer van, wat ik nu vertel hoor ik van anderen.
Reageren op omgeving doe ik blijkbaar amper, mensen halen me eruit door op me in te blijven praten dat ik E ben en waar ik ben, terug brengen in de werkelijkheid dus, op een gegeven moment reageer ik daar wel op, ook aanrakingen op de schouder kunnen helpend zijn
Enig idee wat de trigger was ?quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:50 schreef Cupfighter het volgende:
Daarnet een kleine aanval hier online
Nee geen idee eigenlijkquote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Enig idee wat de trigger was ?
Ik heb eerlijk gezegd geen trek meer in een nieuw traject als de aanvallen zo rustig blijven als de laatste weken, heb weinig trek weer mijn verhaal weer te moeten vertellen, mijn laatste ervaringen met hulpverlening was ook niet geweldigquote:Op donderdag 22 februari 2024 23:18 schreef classpc het volgende:
De ene behandelaar is de andere niet. Misschien heb jij nog niet de juiste gevonden die jouw probleem wel serieus neemt.
Ik heb in het verleden wel momenten gehad die wel wat leken op wat jij beschrijft. Ik zelf heb wel veel gehad aan een bepaalde therapie. Maar die zal ik niet specifiek noemen omdat ik via het internet natuurlijk nooit iets kan zeggen over jouw situatie en al helemaal geen adviezen op dat punt kan geven.
Maar misschien dat je bij een andere behandelaar verder komt. Als jij daar behoefte aan hebt tenminste.
Ah ja, dat begrijp ik wel. In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen ermee.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen trek meer in een nieuw traject als de aanvallen zo rustig blijven als de laatste weken, heb weinig trek weer mijn verhaal weer te moeten vertellen, mijn laatste ervaringen met hulpverlening was ook niet geweldig
Ik zit al meer dan 15 jaar in het ggz systeem hier in Utrecht en ik heb het ook nodig. De wachtlijsten voor de GGZ zijn extreem lang met hersendodende bureaucratie. Waar heb je precies last van? Je kan beter een andere oplossing zoeken dan weer een behandeltraject te beginnen via de huisarts als je verder goed kan functioneren in de maatschappij.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:12 schreef Cupfighter het volgende:
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie
Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.
Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.
Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren
dat is vervelend!quote:
Succesverhaal. Zou idd doen wat hij zegt…….quote:Op zaterdag 24 februari 2024 02:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zit al meer dan 15 jaar in het ggz systeem hier in Utrecht en ik heb het ook nodig. De wachtlijsten voor de GGZ zijn extreem lang met hersendodende bureaucratie. Waar heb je precies last van? Je kan beter een andere oplossing zoeken dan weer een behandeltraject te beginnen via de huisarts als je verder goed kan functioneren in de maatschappij.
Dapper dat je die stap hebt gezet! Ik ben trots op jequote:Op woensdag 27 maart 2024 19:39 schreef Cupfighter het volgende:
Gezien het de laatste 2 weken erger is geworden ben ik naar de huisarts gegaan, gevraagd om een praktijkondersteuner , hij zou het overleggen of dit mogelijk was met mijn verhaal.
Volgende week telefonisch contact hier verder over
Wanneer zijn die klachten eigenlijk begonnen? Is er een bepaald keerpunt geweest ergens of hebben de klachten zich opgebouwd en zijn ze geëvolueerd tot wat ze nu zijn?quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:39 schreef Cupfighter het volgende:
Gezien het de laatste 2 weken erger is geworden ben ik naar de huisarts gegaan, gevraagd om een praktijkondersteuner , hij zou het overleggen of dit mogelijk was met mijn verhaal.
Ik heb ze al best lang, het gaat op en af qua frequentie, het zijn periodes waar het minder gaat waar lastig meetbaar is hoe het komtquote:Op woensdag 27 maart 2024 21:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wanneer zijn die klachten eigenlijk begonnen? Is er een bepaald keerpunt geweest ergens of hebben de klachten zich opgebouwd en zijn ze geëvolueerd tot wat ze nu zijn?
ze zouden zo een afspraak in moeten kunnen plannenquote:Op woensdag 27 maart 2024 19:39 schreef Cupfighter het volgende:
Dank je welquote:Op zondag 31 maart 2024 20:38 schreef greysbones het volgende:
[..]
ze zouden zo een afspraak in moeten kunnen plannen
en als dat niet mogelijk is dan moeten ze echt wel kijken hoe ze je dan zouden kunnen helpen
vind het heel knap dat je zo doorzet en niet bij de pakken neer gaat zitten
echt vervelend Cfquote:Op zondag 31 maart 2024 20:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel
Ja het wordt echt erger, ik lees soms dingen terug die ik heb opgeschreven tijdens een aanval( wat niet altijd gebeurd) en dat is vrij ernstig
Ja, maar de kunst is om in mijn eigen ritme te blijven, hoe meer dat verstoord wordt hoe lastiger die aanvallen wordenquote:Op zondag 31 maart 2024 20:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
echt vervelend Cf
ervaar je meer druk?
de 3 r'squote:Op zondag 31 maart 2024 20:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja, maar de kunst is om in mijn eigen ritme te blijven, hoe meer dat verstoord wordt hoe lastiger die aanvallen worden
Ja saai maar wel effectiefquote:Op zondag 31 maart 2024 21:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
de 3 r's
rust
reinheid
regelmaat
lekker ouderwets
Dat is niet zo gekquote:Op maandag 8 april 2024 20:06 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn huidige vriendin kan de aanvallen lastig handelen, vreemd genoeg ontstaat er dan een soort spanning waardoor ik ze meer krijg als we samen zijn,
Kende het nog niet neequote:Op dinsdag 9 april 2024 09:02 schreef greysbones het volgende:
Ken je the window of tolerance CF?
https://www.victimsa.org/blog/trauma-and-window-of-tolerance
Damn, sterkte!quote:Op zaterdag 13 april 2024 09:36 schreef Cupfighter het volgende:
Even een aanvulling op gisteren, donderdagnacht heeft mijn vriendin 112 gebeld omdat ik niet meer uit mijn aanval te krijgen was.
In het ziekenhuis hebben ze een kalmerend middel gebruikt waardoor ik er op den duur weer uit kwam, ik moest voor observatie daar blijven en vrijdagochtend bij het ontbijt kreeg ik weer een aanval waar ik gelukkig uit mezelf eruit kwam, gistermiddag mocht ik naar huis
Verdorie CFquote:Op zaterdag 13 april 2024 09:36 schreef Cupfighter het volgende:
Even een aanvulling op gisteren, donderdagnacht heeft mijn vriendin 112 gebeld omdat ik niet meer uit mijn aanval te krijgen was.
In het ziekenhuis hebben ze een kalmerend middel gebruikt waardoor ik er op den duur weer uit kwam, ik moest voor observatie daar blijven en vrijdagochtend bij het ontbijt kreeg ik weer een aanval waar ik gelukkig uit mezelf eruit kwam, gistermiddag mocht ik naar huis
Nou ik kreeg het advies naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een GGZ instellingquote:Op zondag 14 april 2024 08:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
Verdorie CF
Wat k..
hebben ze ook gevraagd of je hiervoor in behandeling wil ?
Poehquote:Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou ik kreeg het advies naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een GGZ instelling
Vriendin heeft inmiddels de relatie verbroken
Ik ga het overwegenquote:Op zondag 14 april 2024 19:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Poeh
Heftig
Ik zou toch op zoek gaan CF
Naar een therapeut of iets dergelijks
quote:Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou ik kreeg het advies naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een GGZ instelling
Vriendin heeft inmiddels de relatie verbroken
Conversiestoornis lijkt erg op wat ik hebquote:Op dinsdag 16 april 2024 01:25 schreef Sally het volgende:
[..]Kut zeg...
![]()
Kan het een PNEA zijn? Moest er even aan denken. Een kennis van me heeft zoiets.
Of een Conversie Stoornis? Gebeurt het bij (hoge) stress?
https://www.dimence.nl/informatie/conversiestoornis
FNS? (https://www.stichtingfns.(...)rtenis%20aantoonbaar.)
Knuffelquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Conversiestoornis lijkt erg op wat ik heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |