abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214787103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Trauma behandeling is het doel
Maar nemen ze dan ook jouw dissociatie mee?
Ik snap hoe het werkt, het komt ergens vandaan en dat willen ze aanpakken
Maar ligt daar de nadruk of ?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_214787177
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:51 schreef greysbones het volgende:

[..]
Maar nemen ze dan ook jouw dissociatie mee?
Ik snap hoe het werkt, het komt ergens vandaan en dat willen ze aanpakken
Maar ligt daar de nadruk of ?
De kans is erg groot dat de dissociaties vanuit het trauma uitkomen, de suicide van Melanie is blijkbaar niet helemaal goed verwerkt waardoor Melanie terug komt in de dissociaties ik gebruik zover ik weet geen andere namen dan Melanie in mijn dissociaties dus de kans bestaat dat als dat goed verwerkt is dat de dissociaties verdwijnen
pi_214787217
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De kans is erg groot dat de dissociaties vanuit het trauma uitkomen, de suicide van Melanie is blijkbaar niet helemaal goed verwerkt waardoor Melanie terug komt in de dissociaties ik gebruik zover ik weet geen andere namen dan Melanie in mijn dissociaties dus de kans bestaat dat als dat goed verwerkt is dat de dissociaties verdwijnen
https://caleidoscoop.nl/

Ik zou toch denken dat ze hier wel geschikte plekken kennen voor mensen met dergelijke problemen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214787359
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
https://caleidoscoop.nl/

Ik zou toch denken dat ze hier wel geschikte plekken kennen voor mensen met dergelijke problemen
Opvallend dat ik hier lees dat trauma en dissociaties vaak samen gaan en dat ik gisteren te horen heb gekregen dat dat een probleem is om een behandeling te vinden
pi_214794135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Opvallend dat ik hier lees dat trauma en dissociaties vaak samen gaan en dat ik gisteren te horen heb gekregen dat dat een probleem is om een behandeling te vinden
Dissociatie is een reactie op een trauma
Hoezo is het een probleem om dat te behandelen ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214794270
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dissociatie is een reactie op een trauma
Hoezo is het een probleem om dat te behandelen ?
Dat vraag ik me ook af, en die vraag ga ik volgende week ook stellen
pi_214810654
Volgende week dinsdag is er een afspraak gepland met de huisarts en mijn thuisbegeleiding, hier heb ik zelf om verzocht omdat ik het niet eens ben met de weg die nu bewandeld word en ik me af vraag of er niet een andere weg bewandeld kan worden, ben vanaf 18 juni al bezig om een verwijzing te krijgen dat is inmiddels al ruim 2 maanden en ik vind persoonlijk dat dit al lang genoeg geduurd heeft en zie het niet zitten nu nog een onbepaalde tijd langer te wachten

Even een aanvulling, ik ga deze week zelf zoeken naar een behandelaar, mocht ik die vinden dan kaart ik hem volgende week aan bij de huisarts dan heb ik een alternatief

[ Bericht 8% gewijzigd door Cupfighter op 26-08-2024 17:16:23 ]
pi_214817306
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:17 schreef Cupfighter het volgende:
Volgende week dinsdag is er een afspraak gepland met de huisarts en mijn thuisbegeleiding, hier heb ik zelf om verzocht omdat ik het niet eens ben met de weg die nu bewandeld word en ik me af vraag of er niet een andere weg bewandeld kan worden, ben vanaf 18 juni al bezig om een verwijzing te krijgen dat is inmiddels al ruim 2 maanden en ik vind persoonlijk dat dit al lang genoeg geduurd heeft en zie het niet zitten nu nog een onbepaalde tijd langer te wachten

Even een aanvulling, ik ga deze week zelf zoeken naar een behandelaar, mocht ik die vinden dan kaart ik hem volgende week aan bij de huisarts dan heb ik een alternatief
Heel goed ^O^
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214817650
Vanmorgen in mijn zoektocht 2 instanties gevonden die mij eventueel zouden kunnen behandelen, dit volgende week voorleggen aan de dokter
pi_214884737
Ik heb nu eindelijk een verwijzing
pi_214885212
Hopelijk kun je er snel terecht!
pi_214886687
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:16 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmorgen in mijn zoektocht 2 instanties gevonden die mij eventueel zouden kunnen behandelen, dit volgende week voorleggen aan de dokter
Heb je ook contact gehad ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214886776
quote:
99s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:10 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je ook contact gehad ?
Ja, en ze zeiden allebei dat ik behandeld zou kunnen worden, ik heb dit gisteren met de huisarts overlegt hij zei wel dat het risico bestaat dat ze me alsnog afwijzen omdat ze het misschien toch niet aandurven, ik neem dat risico, beter dat dan maar afwachten

Er komt eerst een intakegesprek dus, op de site staat geen wachtlijsten maar ik hou toch rekening met een wachttijd
pi_214886793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja, en ze zeiden allebei dat ik behandeld zou kunnen worden, ik heb dit gisteren met de huisarts overlegt hij zei wel dat het risico bestaat dat ze me alsnog afwijzen omdat ze het misschien toch niet aandurven, ik neem dat risico, beter dat dan maar afwachten

Er komt eerst een intakegesprek dus, op de site staat geen wachtlijsten maar ik hou toch rekening met een wachttijd
Fijn CF
En goed dat je pro actief bent
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214907223
Van de week een situatie dat ik bijna tegen een aanval aan zat maar hem wist te voorkomen het was voor mij interessant omdat ik precies kon zien waar de trigger zat, ik had het gevoel overgeslagen te worden dat was ook zo alleen het gebeurde niet met opzet maar dat had ik toen nog niet goed door
Ik merkte dat ik stiller werd, wat meer voor me begon uit te staren en mijn hand begon te trillen wat zeker een voorbode is van een aanval, ik zei in mezelf sterk blijven en bij mezelf blijven, niet Melanie gaan worden nu, Melanie ga weg ik wil je niet hier hebben nu, ik had ook het geluk dat iemand me aansprak en me afleidde van Melanie en de aanval bleef weg.

Later op de dag toen ik alleen was kreeg ik hem alsnog maar dat heb ik liever dan in gezelschap
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:06:08 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214907281
Ik ben geen therapeut oid, maar dat klinkt wel als een belangrijk inzicht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214907424
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:00 schreef Cupfighter het volgende:
Van de week een situatie dat ik bijna tegen een aanval aan zat maar hem wist te voorkomen het was voor mij interessant omdat ik precies kon zien waar de trigger zat, ik had het gevoel overgeslagen te worden dat was ook zo alleen het gebeurde niet met opzet maar dat had ik toen nog niet goed door
Ik merkte dat ik stiller werd, wat meer voor me begon uit te staren en mijn hand begon te trillen wat zeker een voorbode is van een aanval, ik zei in mezelf sterk blijven en bij mezelf blijven, niet Melanie gaan worden nu, Melanie ga weg ik wil je niet hier hebben nu, ik had ook het geluk dat iemand me aansprak en me afleidde van Melanie en de aanval bleef weg.

Later op de dag toen ik alleen was kreeg ik hem alsnog maar dat heb ik liever dan in gezelschap
Weet je ook waarom je hem later op de dag alsnog kreeg?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214907431
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Weet je ook waarom je hem later op de dag alsnog kreeg?
Nee dat ging te snel, die voelde ik niet echt aankomen
pi_214917601
Hij is er weer, ik heb het vaker gehad, de drang om een tattoo te zetten op mijn arm met Melanie erop, ik heb helemaal nog geen tattoos en ik weet ook dat het niet verstandig is om te doen maar de drang is irritant aanwezig
pi_214919878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 16:34 schreef Cupfighter het volgende:
Hij is er weer, ik heb het vaker gehad, de drang om een tattoo te zetten op mijn arm met Melanie erop, ik heb helemaal nog geen tattoos en ik weet ook dat het niet verstandig is om te doen maar de drang is irritant aanwezig
Niet doen
Je wilt juist af van je dissociatie
Door haar te vereeuwigen op je lijf maak je het jezelf nog moeilijker
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214919965
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 september 2024 20:32 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niet doen
Je wilt juist af van je dissociatie
Door haar te vereeuwigen op je lijf maak je het jezelf nog moeilijker
Je hebt gelijk en ik heb het geluk dat een tattoo vrij prijzig zodat ik dit niet impulsief kan doen
pi_214939919
Gisteravond/vannacht heel iets stoms gedaan, nu gelijk maar zo snel mogelijk weer herstellen en afkappen
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:36:39 #273
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214939937
Dan kan je het alweer raden

[ Bericht 65% gewijzigd door CoolGuy op 10-09-2024 11:47:03 (De ondertoon van die smiley is niet nodig.) ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 11:02:45 #274
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214940140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:36 schreef Puzzie het volgende:
Dan kan je het alweer raden
Nee?

[ Bericht 10% gewijzigd door CoolGuy op 10-09-2024 11:47:11 ]