Ja, het wordt zeker erger dus vandaar ook deze actiequote:Op maandag 22 april 2024 11:51 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het wordt enkel erger of niet?
ontzetten K.. voor je
heel goed van jequote:Op maandag 22 april 2024 12:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja, het wordt zeker erger dus vandaar ook deze actie
Ik hoop dat het je wat meer / verder brengt!quote:Op maandag 22 april 2024 12:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik jou kan helpen door bij deze mijn gedachten erover te vertellen. En dat wil zeker niet zeggen dat ik het zelf allemaal zo goed doe, want dat is absoluut niet zo.quote:Op maandag 22 april 2024 12:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Allereerst dank je wel!quote:Op woensdag 24 april 2024 21:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik jou kan helpen door bij deze mijn gedachten erover te vertellen. En dat wil zeker niet zeggen dat ik het zelf allemaal zo goed doe, want dat is absoluut niet zo.
Ik weet zelf hoe het is als de onderliggende problemen een mindfuck teweegbrengen, waardoor je jouw eigen verantwoordelijkheden op anderen gaat leggen. Logisch, want als jij jezelf niet durft te vertrouwen, durf je ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor jouw eigen gedrag en hoop je dat iemand anders jou gaat redden. Maar helaas gaat dit nooit gebeuren. Een behandelaar heeft weliswaar psychologie gestudeerd, maar hij kan niet in jouw hoofd kijken. En al zou hij het wel kunnen: als je aan hem overlaat wat je moet doen zodat het weer goed komt met jou, leg je hem niet alleen verantwoordelijkheid op, maar geef je hem ook macht over jou. Een goede psycholoog gaat daar niet op in.
Hij kan jou alleen helpen als je hem uitlegt wat je nodig hebt en aan hem vraagt in hoeverre hij iets voor jou kan betekenen.
Zoals ik jou op het forum ken, lijkt het wel alsof je chronisch tegenover een priester jouw zonden opbiecht en als je dat maar fanatiek genoeg doet, hoop je op een hele schamele kans dat je niet na jouw dood voor eeuwig in de hel brandt. Klopt dit?
Je hebt geen goedkeuring nodig van mensen om te horen dat je niet slecht bent, want je bent het niet. Jij komt juist in de problemen omdat je te lief bent en omdat je het pikt dat mensen jou als een piece of garbage behandelen.
Ik kan mij zo voorstellen dat je op den duur weer een jonge, bloedmooie maar manipulatieve en doortrapte vriendin krijgt die jou claimt, mind-games met jou speelt, jou vernedert en alles zo weet te verdraaien waardoor jij gaat geloven dat jij degene bent die haar leven verziekt, terwijl ze dat in werkelijkheid zelf doet en jou daarvan de schuld geeft. Net zoals de mensen hier op het forum, merkt zij ook op dat jij van jezelf overtuigd bent dat je slecht bent en daar maakt zij misbruik van. Zij voelt zich niet schuldig over wat ze bij anderen aanricht, dus het komt haar mooi uit dat jij voor haar verantwoordelijkheden wilt opdraaien.
Op den duur knapt er iets in jou en geef je haar een harde vuistslag op haar gezicht, waardoor ze een bloedneus, een blauw oog en haar tand door haar lip heeft. Het gevolg is dat jij de politie op jouw dak krijgt en ze zal iedereen hele zielige verhalen vertellen hoe bang ze altijd was voor jou en dat jij een enge ouwe viespeuk bent met losse handjes. En jij voelt je vervolgens weer ontzettend schuldig door wat ze beweert met haar gejank, terwijl ze er niks van meent: ze is gewoon beledigd en in haar trots gekrenkt omdat uitgerekend jij waar ze zo op neerkeek het waagde om tegen haar in te gaan.
En als je nou eens voorlopig geen relatie aangaat omdat je eerst aan jezelf wilt werken, maar je wilt wel van het leven genieten. En als je op jonge meiden valt: er bestaan ook jonge meiden die geen daddy-issues hebben en ook niet zo labiel zijn, maar wel nieuwsgierig hoe het is om seks te hebben met een oudere man met veel meer ervaring dan hun ex-vriendje met hun gestuntel. Nou, ik ben ervan overtuigd dat ze met jou een hele plezierige ervaring zullen meemaken.En aangezien je niks fout hebt gedaan, kan niemand jou hierop veroordelen.
Het zou voor jou misschien juist heel goed kunnen zijn, omdat je op die manier juist kan voorkomen dat jij jezelf en anderen in de problemen brengt. Als jij jezelf gaat opleggen dat jij dit niet mag, loop je op den duur des te meer risico dat je door opgekropte spanning dingen gaat doen waarmee jij jezelf wel in de problemen brengt.
Ik kan mij wel voorstellen dat het een gevoelig punt is bij jou en het lijkt mij voor de situatie zoals het nu is ook verstandig dat jij daar voorlopig geen aandacht aan besteed, omdat je dan getriggerd kunt worden om in destructief gedrag te schieten.quote:Op donderdag 25 april 2024 02:43 schreef Cupfighter het volgende:
En ik geef toe dat ik op jongere dames val maar ik probeer alles te blokken, dat is het beste voor iedereen inclusief mezelf.
TS heeft allerlei gevoelens, emoties en herinneringen die hij wegstopt. 't Is niet meer dan logisch dat ie nu in steeds ergere mate daar klachten van gaat ondervinden. Het zijn de symptomen van een onverwerkte trauma.quote:Op maandag 22 april 2024 11:51 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het wordt enkel erger of niet?
ontzetten K.. voor je
quote:Op donderdag 25 april 2024 16:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat het een gevoelig punt is bij jou en het lijkt mij voor de situatie zoals het nu is ook verstandig dat jij daar voorlopig geen aandacht aan besteed, omdat je dan getriggerd kunt worden om in destructief gedrag te schieten.
Wat ik jou wilde duidelijk maken en ik hoop dat je dat een keer kunt inzien, is dat het niet verkeerd is om op jongere vrouwen te vallen. Daar ben jij echt niet de enige in en daar is op zich helemaal niks verwerpelijks aan.
In de praktijk pakt een relatie met een veel jongere vrouw vaak niet goed uit, omdat er dan een te groot leeftijdsverschil is: als je 50 bent, ben je in een andere fase van jouw leven dan wanneer je 20 bent. Vaak houden dat soort relaties in dat met name degene die jonger is of daddy / mommy-issues heeft of meer geinteresseerd is in geld of de luxe die de oudere partner kan bieden. Dat is ook de reden waarom buitenstaanders zich kunnen afvragen of het allemaal wel zo gezond is. Maar buitenstaanders kunnen niet voor jou bedenken en bepalen wat goed voor jou is. Je moet je aan de wet houden, meer niet.
Bespreek het anders met de behandelaar die jij binnenkort gaat zien.
Ik denk dat jij niet bang voor jezelf hoeft te zijn. De reden waarom zaken geescaleerd zijn in jouw verleden, lijken mij voor zover ik jou ken eerder te maken te hebben met omdat jij denkt dat je slecht bent, daarom een magneet wordt voor mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen over hun eigen leven en slachtoffers zoeken die willen opdraaien voor de ellende die zij aanrichten. Zij hebben geen empathie, kunnen zich er niks bij voorstellen wat ze bij een ander aanrichten + kunnen zich er ook niks bij voorstellen dat anderen daar vroeg of laat genoeg van krijgen. Jouw patroon lijkt mij dat je veel teveel over jouw grenzen hebt laten gaan en op den duur liept de spanning gigantisch hoog op. In combinatie met een self-fullfiliing prophesy dat jij een slecht persoon bent (omdat jij je slecht voelt = projectie afkomstig van de mensen die jou hebben getraumatiseerd) is het logisch dat jij destructieve zaken hebt aangericht.
Hoe meer jij jezelf blijft straffen, hoe groter de kans dat het weer fout gaat.
Wat jou wel gaat helpen, is als jij grenzen durft te stellen, waardoor mensen duidelijk krijgen hoe jij graag door hen behandelt wilt worden en hoe juist niet. Verder is het belangrijk dat je mensen opzoekt die een constructieve invloed hebben op jou en mensen vermijdt die juist destructief zijn. Uiteraard zal iedereen tegen jou zeggen dat ze het beste met jou voorhebben. Maar als jij naar jouw gevoel kunt luisteren, kan je de goeden van de slechten onderscheiden.
En dan hoef je je geen zorgen meer te maken dat jij jezelf verliest in destructief gedrag, omdat er dan namelijk geen reden meer is voor jou om je destructief te gedragen.
Een relatie met een jongere dame is ook niet fout zolang ze meerderjarig is natuurlijk maar je hebt gelijk dat het moeilijk is omdat iemand van 55 in een andere fase zit dan iemand van 23, neem alleen het feit al als zij een kinderwens zou hebben,quote:Op donderdag 25 april 2024 16:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat het een gevoelig punt is bij jou en het lijkt mij voor de situatie zoals het nu is ook verstandig dat jij daar voorlopig geen aandacht aan besteed, omdat je dan getriggerd kunt worden om in destructief gedrag te schieten.
Wat ik jou wilde duidelijk maken en ik hoop dat je dat een keer kunt inzien, is dat het niet verkeerd is om op jongere vrouwen te vallen. Daar ben jij echt niet de enige in en daar is op zich helemaal niks verwerpelijks aan.
In de praktijk pakt een relatie met een veel jongere vrouw vaak niet goed uit, omdat er dan een te groot leeftijdsverschil is: als je 50 bent, ben je in een andere fase van jouw leven dan wanneer je 20 bent. Vaak houden dat soort relaties in dat met name degene die jonger is of daddy / mommy-issues heeft of meer geinteresseerd is in geld of de luxe die de oudere partner kan bieden. Dat is ook de reden waarom buitenstaanders zich kunnen afvragen of het allemaal wel zo gezond is. Maar buitenstaanders kunnen niet voor jou bedenken en bepalen wat goed voor jou is. Je moet je aan de wet houden, meer niet.
Bespreek het anders met de behandelaar die jij binnenkort gaat zien.
Ik denk dat jij niet bang voor jezelf hoeft te zijn. De reden waarom zaken geescaleerd zijn in jouw verleden, lijken mij voor zover ik jou ken eerder te maken te hebben met omdat jij denkt dat je slecht bent, daarom een magneet wordt voor mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen over hun eigen leven en slachtoffers zoeken die willen opdraaien voor de ellende die zij aanrichten. Zij hebben geen empathie, kunnen zich er niks bij voorstellen wat ze bij een ander aanrichten + kunnen zich er ook niks bij voorstellen dat anderen daar vroeg of laat genoeg van krijgen. Jouw patroon lijkt mij dat je veel teveel over jouw grenzen hebt laten gaan en op den duur liept de spanning gigantisch hoog op. In combinatie met een self-fullfiliing prophesy dat jij een slecht persoon bent (omdat jij je slecht voelt = projectie afkomstig van de mensen die jou hebben getraumatiseerd) is het logisch dat jij destructieve zaken hebt aangericht.
Hoe meer jij jezelf blijft straffen, hoe groter de kans dat het weer fout gaat.
Wat jou wel gaat helpen, is als jij grenzen durft te stellen, waardoor mensen duidelijk krijgen hoe jij graag door hen behandelt wilt worden en hoe juist niet. Verder is het belangrijk dat je mensen opzoekt die een constructieve invloed hebben op jou en mensen vermijdt die juist destructief zijn. Uiteraard zal iedereen tegen jou zeggen dat ze het beste met jou voorhebben. Maar als jij naar jouw gevoel kunt luisteren, kan je de goeden van de slechten onderscheiden.
En dan hoef je je geen zorgen meer te maken dat jij jezelf verliest in destructief gedrag, omdat er dan namelijk geen reden meer is voor jou om je destructief te gedragen.
Ik weet het maar ik ben gewoon kritisch op mezelf, de 23e duurt inderdaad nog een tijdje maar aanmelden bij een GGZ instantie gaat nog langer durenquote:Op maandag 29 april 2024 08:51 schreef greysbones het volgende:
23 mei
Jeetje
Is die praktijk zo druk!
Het enige wat ik zou willen toevoegen aan die hele lappen tekst hier
Ga van jezelf houden.. zolang jij niet van jezelf houdt, met al je onvolkomen heden trek je niet de juiste mensen aan.
Niks mis met kritisch zijnquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet het maar ik ben gewoon kritisch op mezelf, de 23e duurt inderdaad nog een tijdje maar aanmelden bij een GGZ instantie gaat nog langer duren
Ik weet het, dat laatste vind ik soms nog moeilijkquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Niks mis met kritisch zijn
Maar van je zelf houden is ook heel belangrijk
Even een TR bij zetten kan helpenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:06 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren dus een aanval gehad gezien bovenstaande bericht, ik was op nieuws aan het wachten wat betreft de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival en toen is er dus wat mis gegaan
Mochten moderators bovenstaande bericht onacceptabel vinden dan mag het verwijderd worden
Dat gaat niet bij een eigen postquote:Op maandag 13 mei 2024 13:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Even een TR bij zetten kan helpen
Voor jezelf ook fijner misschien als het weg is
Dank je wel!!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Verwijderd, sorry dat ik het nu pas zag
Mocht dit nog eens gebeuren, vraag dan aan iemand anders of ze een TR willen plaatsen mocht het zelf niet lukken? Of stuur ons een DM?quote:
Ik snap het niet. Je kon je eigen post toch wel editen?quote:
Ja normaal kan dat wel maar ik kreeg het gisteren niet voor elkaarquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Je kon je eigen post toch wel editen?
Zaterdag vast nog wel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:15 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja normaal kan dat wel maar ik kreeg het gisteren niet voor elkaar
Nou, fout.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, ik had het beter direct kunnen doen toen ik het zag, mijn fout
Nee het was niet schokkend, af en toe zet ik ook dingen op papier tijdens een aanval en die zijn soms schokkender omdat het soms over suïcide gaatquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, fout.
Er stond imo niks schokkends. Het was hooguit vervelend voor jou.
Als ik zoiets hier zou lezen, zou ik een TR zetten. Stelt dat gerust?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee het was niet schokkend, af en toe zet ik ook dingen op papier tijdens een aanval en die zijn soms schokkender omdat het soms over suïcide gaat
Niks aan het handje CFquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, ik had het beter direct kunnen doen toen ik het zag, mijn fout
Dank je wel, ik zag hem op tijd om zelf te wijzigenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:54 schreef Sally het volgende:
Melding is al gemaakt (incl. dm's aan mods)
heb je het idee dat ze helpend kan zijn ?quote:Op zondag 26 mei 2024 15:57 schreef Cupfighter het volgende:
Donderdag een gesprek gehad met de praktijkondersteuner, zij vindt dat ik het best goed doe, haar advies was er goed met anderen over te praten en het niet te onderdrukken
Kan me er wel wat van voorstellen dat het je hondsmoe maakt, en vooral ook dat je concentratie aangetast wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:03 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld van mijn 2 dagen out zijn, ben snel moe en kan me lastig concentreren, vanmorgen wel gaan werken wat gelukkig wel redelijk goed ging
je hebt er dus niet veel aangehadquote:Op woensdag 29 mei 2024 10:43 schreef Cupfighter het volgende:
Vreemd om opeens bijna 2 dagen totaal kwijt te zijn, maandag rond half twee weet ik nog en toen heb ik een aanval gehad van bijna 2 dagen lang tot vanmorgen half tien, ik weet niks, hoor nu dat we blijkbaar een minister president hebben, ik weet dat het een aanval is geweest omdat er overal papiertjes liggen over Melanie en ik hen een brandblaar op mijn vinger, dat gebeurd ook vaker met een aanval.
Om op jou vraag te antwoorden Greysbones, er komt geen vervolg,
Klopt, deze week was dramatisch, ik heb nog steeds naweeën van die 2 dagen, ik zal er toch mee leren moeten omgaan en het accepteren dat het er is en er niet teveel tegen vechtenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 20:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
je hebt er dus niet veel aangehad
vind het advies
doorgaan zoals je al doet ook ietwat teleurstellend
zeker als we hier zien hoe het gaat
hmmmquote:Op zaterdag 1 juni 2024 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, deze week was dramatisch, ik heb nog steeds naweeën van die 2 dagen, ik zal er toch mee leren moeten omgaan en het accepteren dat het er is en er niet teveel tegen vechten
Gelukkig zijn er ook tijden dat ik er minder last van heb , dat moet ik koesteren
Ik zou het zo snel niet wetenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 20:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
hmmm
ik vind dit best heftig eerlijk gezegd
zeker als je 2 hele dagen kwijt bent
je hebt geen andere kanalen die je zou kunnen inschakelen?
Ik ga even kijken, dank je welquote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
heb je hier al eens gekeken?
https://caleidoscoop.nl/
Wacht niet te lang hèquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:01 schreef Cupfighter het volgende:
Het gaat wat moeizaam de laatste dagen, niet dat ik veel aanvallen krijg maar ben snel moe en kan me amper concentreren op iets, slaap ook best veel, kijk het nog even een weekje aan en mocht het dan nog moeizaam gaan dan ga ik naar de huisarts
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |