abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2024 @ 10:53:29 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_213856459
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 09:57 schreef Cupfighter het volgende:
Nee als het binnen een week niet beter gaat dan ga ik naar de huisarts
Zelf door dit soort dingen heen bijten is natuurlijk een handige skill, maar als je het alleen niet redt is hulp vragen natuurlijk altijd handig.

De uitdaging, die ik heb gemerkt, is alleen dat de reguliere gezondsheidszorg vaak het cognitieve deel aan wil pakken. Wat goed is en moet gebeuren, maar het is niet (altijd) voldoende.

Het heeft mij enorm geholpen om, naast mijn psycholoog, ook andere dingen te doen.

Yoga, meditatie, mindfullness, haptotherapie, lichaamsgerichte therapie, die hoek ...

Naar aanleiding van wat ik gelezen heb in boeken als: Traumasporen (The body keeps the score - Bessel van der Kolk) en het boek Complexe PTSS (Complex PTSD: From Surviving to Thriving - Pete Walker).

Misschien een tip, als je de energie hebt, om die boeken eens aandachtig door te lezen. Staan naast anekdotes ook veel tips in om met dit soort dingen om te gaan.

Succes en sterkte.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_213876336
Het is genoeg geweest ik wacht niet langer af, ik ga de huisarts morgen bellen en wil een verwijzing voor een goede trauma behandeling
pi_213876348
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 00:32 schreef Cupfighter het volgende:
Het is genoeg geweest ik wacht niet langer af, ik ga de huisarts morgen bellen en wil een verwijzing voor een goede trauma behandeling
Goed zo.

Ik hoop dat het wat gaat opleveren!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_213877452
Dinsdag om half tien kan ik terecht
pi_213879837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 09:05 schreef Cupfighter het volgende:
Dinsdag om half tien kan ik terecht
Heel goed, en niet eens te morgen gewacht dus om te bellen, maar vandaag al gedaan ^O^
pi_213900381
@Cupfighter
Kijk zelf ook rond
Kijk waar jij in behandeling zou willen :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_213902171
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:39 schreef greysbones het volgende:
@:Cupfighter
Kijk zelf ook rond
Kijk waar jij in behandeling zou willen :*
Ja daar ga ik dit weekend even rustig voor zitten om te bekijken
pi_213912804
Het was weer crisis vandaag, weer bijna een halve dag van de wereld
pi_213912808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Cupfighter het volgende:
:*
pi_213914903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Cupfighter het volgende:
-O- :* :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_213948679
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 04:27 schreef Cupfighter het volgende:
Mag verwijderd worden
Succes morgen CF :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_213948746
quote:
99s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:01 schreef greysbones het volgende:

[..]
Succes morgen CF :*
Dank je wel
pi_213958492
De huisarts gaat uitzoeken waar ik het beste terecht kan, er zijn vele aanbieders op trauma gebied dus voor een leek lastig uit te zoeken welke geschikt is
pi_213977546
Intussen probeer ik steeds meer dingen uit om aanvallen te voorkomen, vandaag bijvoorbeeld in een redelijke drukke groep ik merkte dat mijn concentratie weg viel en ik aan M begon te denken, plots verlegde ik mijn focus en stelde een vraag aan iemand die ook niet echt actief deelnam aan het gesprek wat gaande was en weg was M, pas
later op de middag toen ik wat moe werd was het wat lastiger en besloot ík uiteindelijk naar huis te gaan
pi_213996890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
Intussen probeer ik steeds meer dingen uit om aanvallen te voorkomen, vandaag bijvoorbeeld in een redelijke drukke groep ik merkte dat mijn concentratie weg viel en ik aan M begon te denken, plots verlegde ik mijn focus en stelde een vraag aan iemand die ook niet echt actief deelnam aan het gesprek wat gaande was en weg was M, pas
later op de middag toen ik wat moe werd was het wat lastiger en besloot ík uiteindelijk naar huis te gaan
wat ontzettend goed van je O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214022822
Ik heb mezelf in de loop van tijd meerdere vaardigheden aangeleerd om de aanvallen te onderdrukken, ze werken niet altijd maar elke die ik kan voorkomen vind ik een winst.
Ik heb nog geen nieuws van de huisarts
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 20:45:11 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214063537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:15 schreef Sally het volgende:

[..]
Ik ga het nu melden!

Je kan zelf ook nog verwijderen :*
Ik...ben bang dat ik de context hier mis. Ik zie inderdaad een wat vreemde post, maar wat is het verhaal hier?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214063594
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik...ben bang dat ik de context hier mis. Ik zie inderdaad een wat vreemde post, maar wat is het verhaal hier?
Cupfighter dissocieert
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 20:51:26 #172
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214063612
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:50 schreef Sally het volgende:

[..]
Cupfighter dissocieert
oke, maar, dat is toch waar dit topic over gaat? Ik wil het met alle plezier verwijderen hoor, daar gaat het niet om, maar moet TS in zijn eigen topic niet 'zichzelf' kunnen zijn (hoe raar dat ook klinkt in deze context)?

Of heeft hij zelf aangegeven dat dergelijke posts weg moeten als hij die doet op moment dat hij dissocieert?

Edit; het verhaal is me duidelijk. Excuus voor mijn niet-op-de-hoogte-zijn-hier. Post is weg.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214063647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 20:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
oke, maar, dat is toch waar dit topic over gaat? Ik wil het met alle plezier verwijderen hoor, daar gaat het niet om, maar moet TS in zijn eigen topic niet 'zichzelf' kunnen zijn (hoe raar dat ook klinkt in deze context)?

Of heeft hij zelf aangegeven dat dergelijke posts weg moeten als hij die doet op moment dat hij dissocieert?
Op moment dat ik dissocieer in een post mag hij verwijderd worden van mij
pi_214065047
Overigens als ik maandag nog niks heb gehoord heb van de huisarts ga ik zelf maar even bellen
pi_214086981
Ik baal daar overigens wel van, dat ik er zelf achter aan moet bellen, maar goed intussen gaat het steeds slechter, aanvallen zijn er steeds meer en ze worden soms ook heftiger
pi_214094107
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
Ik baal daar overigens wel van, dat ik er zelf achter aan moet bellen, maar goed intussen gaat het steeds slechter, aanvallen zijn er steeds meer en ze worden soms ook heftiger
Maandag 8 uur hang jij aan de telefoon
Echt niet normaal dat ze zo laks zijn
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214117762
@Cupfighter
Heb je een update
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_214125812
Nee nog niet echt de huisarts gaat me vandaag bellen
pi_214129553
Ik word eerst doorverwezen naar de Wijk GGZ, van daaruit gaan ze kijken dmv gesprekken wat passend is voor mij
pi_214136603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 16:46 schreef Cupfighter het volgende:
Ik word eerst doorverwezen naar de Wijk GGZ, van daaruit gaan ze kijken dmv gesprekken wat passend is voor mij
Dat klinkt wel redelijk. Ik heb positieve verhalen gehoord over GGZ wijkteams
pi_214238919
Het blijft erg wisselvallig , nog teveel aanvallen naar mijn zin, los daarvan heb ik leuk contact met een dame maar die brengt wel een probleem mee wat zo groot is dat de vraag is of ik dat niet beter kan stoppen
pi_214249757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 19:34 schreef Cupfighter het volgende:
Het blijft erg wisselvallig , nog teveel aanvallen naar mijn zin, los daarvan heb ik leuk contact met een dame maar die brengt wel een probleem mee wat zo groot is dat de vraag is of ik dat niet beter kan stoppen
Volgens mij weet je het antwoord zelf best.

Zolang jij nog zo met jezelf worstelt, doe je er niet verstandig aan door je op mogelijke relaties te richten. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je daar erg naar verlangt, echter dan blijf je vasthouden aan illusies. Een gezonde relatie met wie dan ook, gaat pas werken als je jouw eigen emotionele issues hebt kunnen verwerken. De hoop dat het pas gaat lukken als er een geweldig iemand in jouw leven verschijnt, is voer voor romantische Hollywood-films maar in het echte leven werkt het niet zo.

Die trauma-aanvallen zijn er ook niet voor niks.

Als jij iemand die exact hetzelfde meemaakt als jij nu, advies zou geven wat hij kan doen om de situatie zoals die nu is, draaglijker te maken en om zijn leven in beter vaarwater te krijgen. Wat zou jij dan zeggen?
pi_214253287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Volgens mij weet je het antwoord zelf best.

Zolang jij nog zo met jezelf worstelt, doe je er niet verstandig aan door je op mogelijke relaties te richten. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je daar erg naar verlangt, echter dan blijf je vasthouden aan illusies. Een gezonde relatie met wie dan ook, gaat pas werken als je jouw eigen emotionele issues hebt kunnen verwerken. De hoop dat het pas gaat lukken als er een geweldig iemand in jouw leven verschijnt, is voer voor romantische Hollywood-films maar in het echte leven werkt het niet zo.

Die trauma-aanvallen zijn er ook niet voor niks.

Als jij iemand die exact hetzelfde meemaakt als jij nu, advies zou geven wat hij kan doen om de situatie zoals die nu is, draaglijker te maken en om zijn leven in beter vaarwater te krijgen. Wat zou jij dan zeggen?
Ja dan zou ik tegen die vriend zeggen , niet doen,
  donderdag 11 juli 2024 @ 17:43:38 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214253316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dan zou ik tegen die vriend zeggen , niet doen,
Waar kom je die vrouwen tegen?

Niet meer naartoe gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214253682
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waar kom je die vrouwen tegen?

Niet meer naartoe gaan.
Deze heb ik op Facebook leren kennen en later irl ontmoet, dus facebook maar verwijderen dus ;)
  donderdag 11 juli 2024 @ 20:17:04 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214254536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 18:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Deze heb ik op Facebook leren kennen en later irl ontmoet, dus facebook maar verwijderen dus ;)
Een bepaalde hoek van fb?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 11 juli 2024 @ 20:19:27 #187
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_214254560
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 18:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wel een beetje jammer dat je je als een soort van slachtoffer neerzet als het om vrouwen gaat

[ Bericht 6% gewijzigd door Puzzie op 11-07-2024 20:24:28 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214254720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:19 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wel een beetje jammer dat je je als een soort van slachtoffer neerzet als het om vrouwen gaat
Oh zo bedoel ik het niet, zie mezelf niet als slachtoffer, het is mijn eigen zwakte dat ik de neiging heb op het type vrouwen te vallen wat niet goed bij me past
pi_214254731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een bepaalde hoek van fb?
Nee dat niet eens ik zit in hele neutrale groepen voor muziek en series bijvoorbeeld
pi_214265497
Contact met de dame in kwestie heb ik verbroken
pi_214358285
Vannacht is het flink misgegaan blijkbaar, heb flink wat krassen in mijn armen staan en dat vind ik best verontrustend
pi_214359120
Wanneer heb je een gesprek bij de Wijk GGZ?
pi_214359166
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 12:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wanneer heb je een gesprek bij de Wijk GGZ?
Dat weet ik nog niet, ze hebben nog geen contact met mij opgenomen over een gesprek
pi_214361150
Het lijkt misschien ongepast om dit erbij te halen n.a.v. wat er gebeurd is met jou, echter ik denk dat het toch deel uitmaakt van het patroon waarin je vastzit, inclusief het dissocieren.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh zo bedoel ik het niet, zie mezelf niet als slachtoffer, het is mijn eigen zwakte dat ik de neiging heb op het type vrouwen te vallen wat niet goed bij me past
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
Contact met de dame in kwestie heb ik verbroken
Het valt mij op dat je met jouw topics heel veel bevestiging van anderen nodig hebt. Ik krijg bijvoorbeeld het idee dat jij de opmerking van Puzzie interpreteert als oordeel, alsof ze denkt dat jij je hier aanstelt om van anderen medelijden af te dwingen. En dat maak ik op uit de manier hoe jij op haar reageert door jezelf al te veroordelen als iemand die zwak is. Ik maak juist op dat ze betrokken is en omdat ze eerlijk is over het effect van jouw gedrag op haar, neemt ze jou des te meer serieus. Het is uiteraard geen boost voor jouw ego om te horen dat je in slachtoffergedrag kan vallen, echter het kan jou wel inzicht geven in wat er nou eigenlijk gebeurt in het contact met vrouwen.

Ik ben het wel met haar eens dat jij jouw welzijn van de betreffende vrouwen laat afhangen. Ik kan mij er best iets bij voorstellen dat jij hoop koestert bij het idee dat als je een relatie hebt met een lieve vrouw, jij je een stuk gelukkiger gaat voelen en dat alle problemen misschien dan wel weg zijn. Omdat je behoorlijk onder die problemen lijdt, ga je je des te meer wanhopig en afhankelijk voelen; dat leidt inderdaad tot slachtoffergedrag maar ook tot onderwerping. Daarmee duw je vrouwen die emotioneel stabiel zijn juist van je af, omdat die een gelijkwaardige relatie willen. Maar je trekt daarmee wel vrouwen aan zoals Kim die misbruik maken van jou en zich daar niet schuldig over voelen, omdat ze jou een zwakkeling vinden die het allemaal over zichzelf afroept. (Voor alle duidelijkheid - je bent geen zwakkeling. Je zit vast in een gedragspatroon wat dat soort mensen aangrijpen om hun eigen zwaktes op jou te projecteren.)

Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, is dat je vrouwen kan aantrekken die jou willen redden en zich als het ware als een soort moeder over jou willen ontfermen. Herken je dat ook? En is dat iets wat je eigenlijk ook verlangt, zodat de pijn van het gemis van vroeger daarmee weg zal gaan? Als volwassen man moet je jezelf dat niet aandoen! De realiteit is dat die vrouw niet jouw moeder is. En de realiteit houdt ook in dat jij geen moeder meer nodig hebt, omdat jij als volwassen man zelf bepaalt hoe jij jouw leven leidt, want jij bent de enige die kan ervaren waarbij jij je goed voelt en waarbij niet. Een gezonde vrouw respecteert dat en wilt jou niet als een klein kind behandelen.

Kan jij dan ook het verband zien met jouw dissociatieve verschijnselen?

De confrontatie met jezelf en alle pijnlijke emoties aangaan, kan ongelooflijk zwaar zijn. Maar je komt er alleen achter hoe je met jezelf en jouw emoties kunt omgaan door ze eerst te gaan ervaren. Als je aanvaard dat vermijden niet de oplossing is, ga je op den duur in oplossingen denken, waardoor je de emoties beter kunt verdragen. Hoe meer je merkt dat jij die pijn kan verdragen, hoe sterker jij je voelt, hoe meer zelfwaardering jij gaat ervaren, hoe minder jij het nodig hebt om te dissocieren.

Klinkt allemaal simpel gezegd. Helaas kan ik uit eigen ervaring spreken dat dit ongelooflijk moeilijk is. Maar het is de enige manier.
pi_214365261
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 15:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het lijkt misschien ongepast om dit erbij te halen n.a.v. wat er gebeurd is met jou, echter ik denk dat het toch deel uitmaakt van het patroon waarin je vastzit, inclusief het dissocieren.
[..]
[..]
Het valt mij op dat je met jouw topics heel veel bevestiging van anderen nodig hebt. Ik krijg bijvoorbeeld het idee dat jij de opmerking van Puzzie interpreteert als oordeel, alsof ze denkt dat jij je hier aanstelt om van anderen medelijden af te dwingen. En dat maak ik op uit de manier hoe jij op haar reageert door jezelf al te veroordelen als iemand die zwak is. Ik maak juist op dat ze betrokken is en omdat ze eerlijk is over het effect van jouw gedrag op haar, neemt ze jou des te meer serieus. Het is uiteraard geen boost voor jouw ego om te horen dat je in slachtoffergedrag kan vallen, echter het kan jou wel inzicht geven in wat er nou eigenlijk gebeurt in het contact met vrouwen.

Ik ben het wel met haar eens dat jij jouw welzijn van de betreffende vrouwen laat afhangen. Ik kan mij er best iets bij voorstellen dat jij hoop koestert bij het idee dat als je een relatie hebt met een lieve vrouw, jij je een stuk gelukkiger gaat voelen en dat alle problemen misschien dan wel weg zijn. Omdat je behoorlijk onder die problemen lijdt, ga je je des te meer wanhopig en afhankelijk voelen; dat leidt inderdaad tot slachtoffergedrag maar ook tot onderwerping. Daarmee duw je vrouwen die emotioneel stabiel zijn juist van je af, omdat die een gelijkwaardige relatie willen. Maar je trekt daarmee wel vrouwen aan zoals Kim die misbruik maken van jou en zich daar niet schuldig over voelen, omdat ze jou een zwakkeling vinden die het allemaal over zichzelf afroept. (Voor alle duidelijkheid - je bent geen zwakkeling. Je zit vast in een gedragspatroon wat dat soort mensen aangrijpen om hun eigen zwaktes op jou te projecteren.)

Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, is dat je vrouwen kan aantrekken die jou willen redden en zich als het ware als een soort moeder over jou willen ontfermen. Herken je dat ook? En is dat iets wat je eigenlijk ook verlangt, zodat de pijn van het gemis van vroeger daarmee weg zal gaan? Als volwassen man moet je jezelf dat niet aandoen! De realiteit is dat die vrouw niet jouw moeder is. En de realiteit houdt ook in dat jij geen moeder meer nodig hebt, omdat jij als volwassen man zelf bepaalt hoe jij jouw leven leidt, want jij bent de enige die kan ervaren waarbij jij je goed voelt en waarbij niet. Een gezonde vrouw respecteert dat en wilt jou niet als een klein kind behandelen.

De confrontatie met jezelf en alle pijnlijke emoties aangaan, kan ongelooflijk zwaar zijn. Maar je komt er alleen achter hoe je met jezelf en jouw emoties kunt omgaan door ze eerst te gaan ervaren. Als je aanvaard dat vermijden niet de oplossing is, ga je op den duur in oplossingen denken, waardoor je de emoties beter kunt verdragen. Hoe meer je merkt dat jij die pijn kan verdragen, hoe sterker jij je voelt, hoe meer zelfwaardering jij gaat ervaren, hoe minder jij het nodig hebt om te dissocieren.

Klinkt allemaal simpel gezegd. Helaas kan ik uit eigen ervaring spreken dat dit ongelooflijk moeilijk is. Maar het is de enige manier.
Om op het eerste gedeelte te reageren, het is mijn zwakte dat ik reactie geef op dames die een issue hebben, dus ik geef de dames hiervan niet de schuld maar mezelf, vandaar mijn reactie het is niet mijn intentie om mezelf in een slachtofferrol te duwen want ik ga zelf die contacten aan en de dames dwingen mij niet om te reageren.
Ik zoek niet iemand die voor mij zorgt, wel iemand die me begrijpt en geen gebruik of misbruik maakt van mijn zwaktes, dan is het ook nog zo dat ik op moment geen relatie zoek maar deze dame trof ik en er was een klik maar haar issue was heel erg groot en destructief voor mij

Voor de dissociaties heb ik ervaren hulp nodig, ik wil best de confrontatie met mijn verleden aan gaan maar dan wel onder goede begeleiding, want dat gaat heavy worden
pi_214371559
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:26 schreef Cupfighter het volgende:
dus ik geef de dames hiervan niet de schuld maar mezelf
En wat schiet je daarmee op?

Het enige wat je ermee bereikt, is dat jij je nog meer klote gaat voelen.

Of je kan er ook mee bereiken dat Puzzie besluit om voortaan zoiets niet meer tegen jou te zeggen, omdat ze niet wilt dat jij je nog meer klote gaat voelen. Haar mening verandert daarmee echter niet.

En nogmaals, ze zegt het niet om jou aan te vallen maar om jou bewust te maken van het effect wat jou gedrag heeft op haar. Het heeft waarschijnlijk hetzelfde effect gehad op Kim, alleen zij besloot daar misbruik van te maken.

Het nadeel van 'slachtoffergedrag' of hoe je het ook wilt noemen, is dat jij daarmee jouw eigen kwetsbaarheden blootgeeft.

Stel dat iemand met jou wilt vechten en je zou tegen die persoon zeggen: "Ik kan jou wel aan hoor. Ik wil alleen niet dat je tegen mijn knie schopt, want daar ben ik ooit aan geopereerd. Als iemand mij daarop raakt, doet dat zoveel pijn dat ik helemaal weerloos ben! Wil je dus alsjeblieft niet tegen mijn knie schoppen? Want ik kan de pijn die ik dan voel niet meer verdragen! Ik weet niet waarom je met mij wilt vechten, want ik begrijp niet goed wat ik jou misdaan heb. Ik zal waarschijnlijk wel iets fout gedaan hebben, want ik vind mezelf immers ook een slappe zak! Maar ben ik zo slecht dat je mij tegen mijn knie gaat schoppen? Heb je zo'n hekel aan mij dat je mij zoiets aan gaat doen?"

Mag jij raden waar die persoon jou vervolgens op probeert te raken.

~~~~~~

Dat jij niet de intentie hebt om jezelf in een slachtofferrol te duwen, geloof ik overigens voor 100%! Ik vind het ook heel begrijpelijk dat jij door de wanhoop en de machteloosheid die jij voelt, in dat gedrag kan schieten. Ik denk dat van alle mensen die in dit topic gereageerd hebben, maar één persoon is die jou op jouw gedrag veroordeelt. En die persoon ben jij zelf.

Als jij in plaats daarvan je zou afvragen of het met jouw trauma's te maken kan hebben, kom je verder. Ik kan mij er zeker iets bij voorstellen (sterker nog, ik worstel daar zelf ook mee) dat als vroeger toen jij nog een kind was, niemand naar jou omkeek, jij als volwassen man nog steeds verlangt naar een moederfiguur waar jij onvoorwaardelijk altijd op kunt terugvallen. En dat probeer je te zoeken bij een vrouw.

Die vrouw is echter niet jouw moeder. In een gezonde relatie wil een vrouw helemaal geen moederfiguur voor je zijn, maar op een gelijkwaardige manier met jou door het leven. Een vrouw die wel die moederrol op zich neemt, doet jou tekort. Het maakt niet uit of ze dat met de beste bedoelingen doet, want het effect is daarmee nog steeds net als met Kim dat zij voor jou gaat bepalen wie jij als persoon moet zijn en hoe jij moet leven. Ze kan zichzelf wijsmaken dat ze het allemaal voor jou doet om jou gelukkig te maken, maar het gaat om haar eigen behoefte om voor een ander te zorgen. Net zoals jij hoopt dat een vrouw de leegte in jezelf kan opvullen, hoopt zo'n vrouw dat ook. Door voor jou te zorgen, kan ze haar eigen issues vermijden. En reken er dan maar op dat ze haar eigen issues dan op jou gaat projecteren.

------

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.

En no worries dat ik jou niet meer sympathiek vind als je hierna nog ontelbaar vaak in 'slachtoffergedrag' terugvalt, omdat ik zelf weet hoe ontzettend moeilijk het is om dit soort ingesleten gedrag af te kunnen leren.

Ik gun het jou vooral dat je meer respect voor jezelf gaat voelen. Als je dat voelt, dan heeft het 'slachtoffergedrag' ook geen functie meer en gaat het vanzelf weg.
pi_214381910
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 10:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
En wat schiet je daarmee op?

Het enige wat je ermee bereikt, is dat jij je nog meer klote gaat voelen.

Of je kan er ook mee bereiken dat Puzzie besluit om voortaan zoiets niet meer tegen jou te zeggen, omdat ze niet wilt dat jij je nog meer klote gaat voelen. Haar mening verandert daarmee echter niet.

En nogmaals, ze zegt het niet om jou aan te vallen maar om jou bewust te maken van het effect wat jou gedrag heeft op haar. Het heeft waarschijnlijk hetzelfde effect gehad op Kim, alleen zij besloot daar misbruik van te maken.

Het nadeel van 'slachtoffergedrag' of hoe je het ook wilt noemen, is dat jij daarmee jouw eigen kwetsbaarheden blootgeeft.

Stel dat iemand met jou wilt vechten en je zou tegen die persoon zeggen: "Ik kan jou wel aan hoor. Ik wil alleen niet dat je tegen mijn knie schopt, want daar ben ik ooit aan geopereerd. Als iemand mij daarop raakt, doet dat zoveel pijn dat ik helemaal weerloos ben! Wil je dus alsjeblieft niet tegen mijn knie schoppen? Want ik kan de pijn die ik dan voel niet meer verdragen! Ik weet niet waarom je met mij wilt vechten, want ik begrijp niet goed wat ik jou misdaan heb. Ik zal waarschijnlijk wel iets fout gedaan hebben, want ik vind mezelf immers ook een slappe zak! Maar ben ik zo slecht dat je mij tegen mijn knie gaat schoppen? Heb je zo'n hekel aan mij dat je mij zoiets aan gaat doen?"

Mag jij raden waar die persoon jou vervolgens op probeert te raken.

~~~~~~

Dat jij niet de intentie hebt om jezelf in een slachtofferrol te duwen, geloof ik overigens voor 100%! Ik vind het ook heel begrijpelijk dat jij door de wanhoop en de machteloosheid die jij voelt, in dat gedrag kan schieten. Ik denk dat van alle mensen die in dit topic gereageerd hebben, maar één persoon is die jou op jouw gedrag veroordeelt. En die persoon ben jij zelf.

Als jij in plaats daarvan je zou afvragen of het met jouw trauma's te maken kan hebben, kom je verder. Ik kan mij er zeker iets bij voorstellen (sterker nog, ik worstel daar zelf ook mee) dat als vroeger toen jij nog een kind was, niemand naar jou omkeek, jij als volwassen man nog steeds verlangt naar een moederfiguur waar jij onvoorwaardelijk altijd op kunt terugvallen. En dat probeer je te zoeken bij een vrouw.

Die vrouw is echter niet jouw moeder. In een gezonde relatie wil een vrouw helemaal geen moederfiguur voor je zijn, maar op een gelijkwaardige manier met jou door het leven. Een vrouw die wel die moederrol op zich neemt, doet jou tekort. Het maakt niet uit of ze dat met de beste bedoelingen doet, want het effect is daarmee nog steeds net als met Kim dat zij voor jou gaat bepalen wie jij als persoon moet zijn en hoe jij moet leven. Ze kan zichzelf wijsmaken dat ze het allemaal voor jou doet om jou gelukkig te maken, maar het gaat om haar eigen behoefte om voor een ander te zorgen. Net zoals jij hoopt dat een vrouw de leegte in jezelf kan opvullen, hoopt zo'n vrouw dat ook. Door voor jou te zorgen, kan ze haar eigen issues vermijden. En reken er dan maar op dat ze haar eigen issues dan op jou gaat projecteren.

------

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.

En no worries dat ik jou niet meer sympathiek vind als je hierna nog ontelbaar vaak in 'slachtoffergedrag' terugvalt, omdat ik zelf weet hoe ontzettend moeilijk het is om dit soort ingesleten gedrag af te kunnen leren.

Ik gun het jou vooral dat je meer respect voor jezelf gaat voelen. Als je dat voelt, dan heeft het 'slachtoffergedrag' ook geen functie meer en gaat het vanzelf weg.
Wat ik lees uit jouw verhaal is de cirkel waarin CF zich bevindt
En waar hij alleen niet uit gaat komen

Ik hoop ook echt dat hij de juiste plek gaat vinden
Ik heb nu een beetje een kastje muur gevoel bij het doorsturen :@
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 23 juli 2024 @ 12:59:24 #198
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_214382538
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat ik lees uit jouw verhaal is de cirkel waarin CF zich bevindt
En waar hij alleen niet uit gaat komen

Ik hoop ook echt dat hij de juiste plek gaat vinden
Ik heb nu een beetje een kastje muur gevoel bij het doorsturen :@
Soms moet je zelf de stappen zetten. Hoe ingewikkeld dat ook kan zijn.
Afwachten is nooit goed.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214382555
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 10:44 schreef Cupfighter het volgende:
Vannacht is het flink misgegaan blijkbaar, heb flink wat krassen in mijn armen staan en dat vind ik best verontrustend
:*
pi_214383613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 12:59 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Soms moet je zelf de stappen zetten. Hoe ingewikkeld dat ook kan zijn.
Afwachten is nooit goed.
Ik vraag me af of dat in geval van CF mogelijk is zonder hulp
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:33:08 #201
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_214383711
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
Hij moet wachten , dus dan kan je weinig doen maar hij baalt ervan dat hij zelf overal achteraan moet bellen ,en zo werkt het helaas wel. Ik meende dat hij ook een paar keer in de week naar een inloop gaat of ging, daar zou hij ook eea kunnen bespreken of hulp vragen . Sommige zaken moet je zelf doen , anders gebeurt helemaal niets.
Je kan niet alles van anderen af laten hangen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214384636
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken, volgende week ga ik weer contact zoeken met de huisarts met de vraag hoe lang alles nog duurt.
pi_214384653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:33 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Hij moet wachten , dus dan kan je weinig doen maar hij baalt ervan dat hij zelf overal achteraan moet bellen ,en zo werkt het helaas wel. Ik meende dat hij ook een paar keer in de week naar een inloop gaat of ging, daar zou hij ook eea kunnen bespreken of hulp vragen . Sommige zaken moet je zelf doen , anders gebeurt helemaal niets.
Je kan niet alles van anderen af laten hangen.
Klopt ik ga volgende week ook bellen mocht ik niks gehoord hebben, ik vraag ook hulp bij de inloop, het is niet zo dat ik machteloos toekijk
pi_214384667
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 15:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
[..]

Ik denk dat we beiden een punt hebben, ik vind het handig dat ik mijn zwakke punten herken zodat ik niet in herhaling val, maar ik moet ze ook niet teveel laten zien omdat dat me extra kwetsbaar maakt.

Ik wil de confrontatie met mezelf aangaan maar daar heb ik echt hulp bij nodig dat lukt me niet alleen dat heb ik lang genoeg geprobeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')